Şimdi Ara

Yağ soğutucusu ve yağ pompasını 225.000 kmden sonra değiştirmeliyiz(Yakın zamanda)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
27
Cevap
0
Favori
9.583
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yağ soğutucusu ve yağ pompası hayati öneme sahip iki parça. Youtube da bakıyorum 300 bin km ustu araclarda bu ıkı parcadan kaynaklı arızalar sebebiyle motor rektefıye için 3000-3500 dolar cıvarı para harcanıyor. (Dolar yazdımkı TL yarın nolcak bellı degil) Bu sebeple büyük masraf yapmamak için 200-250 bınde bu ıkı parçayı değiştirmek gerekli diye düşünüyorum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-9F9095222 -- 10 Şubat 2022; 0:24:38 >



  • Ön radyatöre motordan gelen Ø 35~55mm çaplı iki büyük hotruma ek olarak yakıt hatları inceliğinde farklı borular da bağlanıyorsa ısıl dönüştürücü vardır. Antifriz radyatörünün içinde küçük bir radyatördür. Kritik olan parça, kaçırma yaptığında motor suyunu yağa geçirecek düzenek budur. Yoksa, farklı soğutucular da var, karter kapağı da soğtucu görevi görebilir.


    Aslında 'heat exchanger'ın tercümesi soğutucu değil. Radyatör daha hızlı ısındığından motor yağının daha çabuk ısınmasına ve ideal 80°C'de stabil kalmasına yardımcı olur.

    Yapay Zekanın Yanıtı

    Yağ Soğutucusu ve Yağ Pompasını 225.000 Km'den Sonra Değiştirmeli Misiniz?

    Uzun süredir kullanılan otomobillerde, motorun önemli bileşenlerinden olan yağ soğutucusu ve yağ pompasının zamanla aşınması veya arızalanması muhtemeldir. Bu bileşenlerin sağlıklı çalışması, motorun optimum performansını ve ömrünü korumak için kritik öneme sahiptir.

    Yağ Pompasının Ömrü ve Değişim Süresi

    Yağ pompası, motorun tüm hareketli parçalarını yağlamak için yağ basıncı sağlar. Genellikle, yağ pompaları aracın kullanım şartlarına bağlı olarak 160.000 ila 225.000 km arasında bir ömre sahiptir. 225.000 km'yi aştıktan sonra, yağ pompasının aşınma belirtileri göstermeye başlaması ve değiştirilmesi gerekebilir.

    Yağ Soğutucusunun Ömrü ve Değişim Süresi

    Yağ soğutucusu, motorun aşırı ısınmasını önlemek için yağın sıcaklığını düzenler. Yağ soğutucuları genellikle 160.000 ila 240.000 km arasında bir ömre sahiptir. Ancak, aşırı sıcaklıklar veya aşırı çalışma koşulları gibi faktörler yağ soğutucusunun ömrünü kısaltabilir. 225.000 km'den sonra, yağ soğutucusunun da kontrol edilmesi ve gerekirse değiştirilmesi önerilir.

    Arızalı Yağ Soğutucusu ve Yağ Pompasının Belirtileri

    • Düşük yağ basıncı uyarı ışığı
    • Motor aşırı ısınması
    • Yağ sızıntıları
    • Motor gürültüsü veya titreşim
    • Azalan motor performansı

    Arızalı Yağ Soğutucusu ve Yağ Pompasının Maliyeti

    Arızalı bir yağ soğutucusunun veya yağ pompasının değiştirilmesi maliyetli olabilir. Arıza tespiti ve onarım maliyetleri, aracın modeline ve markasına bağlı olarak değişebilir. Ancak genel olarak, yağ soğutucusunun değiştirilmesi 500-2.000 TL, yağ pompasının değiştirilmesi ise 200-1.500 TL arasında bir maliyete neden olabilir.

    Sonuç

    225.000 km'den sonra, yağ soğutucusunun ve yağ pompasının arızalanma riski artar. Bu nedenle, bu bileşenlerin düzenli olarak kontrol edilmesi ve gerekirse değiştirilmesi önerilir. Erken tespit ve onarım, motorun ömrünü uzatabilir ve pahalı arızaları önleyebilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Renault 1.5 dCI motor araçlarda 140-160 bin km'de de yağ soğutucusu arızalanıp motor yağını soğutma suyuna verebiliyor. Fark edilmezse motor yatak sarabiliyor.


    325.000 km'lere kadar dayanacağını sanmıyorum.

  • Bu yağ soğutucusu her araçta var mı olup olmadığını nasıl öğrenebiliriz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Salih* kullanıcısına yanıt

    ben daha once 400 bınlere kadar ıkı arac eskıttım ama o kmye kadar sorun olmadı tabıkı japon ve kore araclarıydı. Ama dedıgınız gıbı bazı motorlarda daha erken sıkıntı varsa yıne garantı olsun dıye erken degıstırmekte fayda var. Her usta karısıp karısmadıgını ınceleyıp umursamıyor aracları mlsf

  • Clio 4 1.5 dCI'da 3-4 kez tecrübe ettim, ortalama bu km'lerde arıza yapma ihtimali yüksek.


    Diğer motor veya marka / modellerde daha uzun süre sorunsuz çalışır muhtemelen.Yağ soğutucusu ve yağ pompasını 225.000 kmden sonra değiştirmeliyiz(Yakın zamanda) 


    Ayrıca bunlara ek olarak su devir daim pompasını da belirli periyotlarda değiştirmekte fayda var. Bunun arıza yapması durumunda da hararet yapabilir araç.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Salih* -- 4 Şubat 2022; 20:26:37 >
  • HemşireZED kullanıcısına yanıt

    facebook grubunda sorunuz

  • Salih* kullanıcısına yanıt

    Tüm dci ilerde yok galiba değil mi? 75 lik olanlarda yok diye biliyorum, var mı bilginiz ?

  • HemşireZED kullanıcısına yanıt

    Ön radyatöre motordan gelen Ø 35~55mm çaplı iki büyük hotruma ek olarak yakıt hatları inceliğinde farklı borular da bağlanıyorsa ısıl dönüştürücü vardır. Antifriz radyatörünün içinde küçük bir radyatördür. Kritik olan parça, kaçırma yaptığında motor suyunu yağa geçirecek düzenek budur. Yoksa, farklı soğutucular da var, karter kapağı da soğtucu görevi görebilir.


    Aslında 'heat exchanger'ın tercümesi soğutucu değil. Radyatör daha hızlı ısındığından motor yağının daha çabuk ısınmasına ve ideal 80°C'de stabil kalmasına yardımcı olur.

  • caspento kullanıcısına yanıt

    75 hp olanlarda da var hocam.

  • 1.3 motorda da bu sıkıntı çok olduğu için radyatör kısmı iptal edilmiş yağ soğutucuları çıktı. Ne kadar sağlıklı olabilir? Yağın yapısı daha çabuk bozulur.



    Radyatörsüz

    Yağ soğutucusu ve yağ pompasını 225.000 kmden sonra değiştirmeliyiz(Yakın zamanda)

    Normal olan radyatörlü tip


    Yağ soğutucusu ve yağ pompasını 225.000 kmden sonra değiştirmeliyiz(Yakın zamanda)




  • aslında uretıcının aracları servıse cagırıp ucretsız degıstırmesı lazım en azından 10 yıl içinde fln. Benzer durumda Citroen c5 lere 10 yasına kadar ucretsız trıger ve devırdaım degısımı yaptı servıse cagırıp. Bunu da yapmaları lazımdı dıye dusunuyorum

  • Yağ soğutucusu ve yağ pompası değiştirmiş biri olarak birkaç bilgi vermek isterim.


    Yağ soğutucusu yağ filtresinin altındaki parçadır. Bozulunca motor suyuna yağ karıştırır. 20binde de bozulur 100binde de 300 binde de. Yan sanayisi alınmaz. Benim gibi orjinal alıp 15bin km sonra patlatıp yenisini alanda vardır.


    Yağ soğutucusunun patladığını arabadayken anlamanızın en basit yolu motor sıcaklığının normal seviyeye çıkmamasıdır.


    Suda yağ olduğu için bor yağı gibi olur. Ayrıca aracı ilk çalıştırmada musluk suyu gibi ses yapar. Sistemde yağ olduğu için normaldir.


    Yağ pompası arızasıda anlaşılır. Araçta yağ basınç sensörü olduğundan çalışmadığında direk araçta basınç düşük arızası verir.


    Ayrıca filtrenin ısısından da çalışıp çalışmadığını anlayabilirsiniz.

  • LegendisBack10 L kullanıcısına yanıt

    yapılıp 15 bın km sonr atekrar patladıysa usta hatası olabılır hocam

  • Usta ile alakası yok. 15bin giden Eski parça bende. zaten takma ile bozulsa ilk gün zaten suda yağ olur. Soğutucu denen şey zaten radyatör. Radyatörde araçlarda en çabuk korozyona uğrayan yada ufak bir darbede bozulan parça. Alüminyum kaynağı olduğu için kaynak yerlerinden genelde çatlama oluyor.

    Bendeki gibi orjinal radyatör taktırdığı halde sıkıntı çıkan çok.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LegendisBack10 L kullanıcısına yanıt

    hangı model arac

  • Megane


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LegendisBack10 L kullanıcısına yanıt

    Büyük ihtimalle soğutma sıvınız iyi durumda değildi, bu yüzden sıkıntılar yaşadınız.


    360bin kilometrede 1.5dci aracım trigerle birlikte soğutma suyu değişince yağ soğutucusunun contası patladı su sızdırmaya başladı allahtan birbirine karıştırmadı


    Düzenli olarak soğutma suyunu kaliteli antifriz markalarıyla değiştirirseniz aracınızda korozyon vs olmazsa büyük ihtimalle yağ soğutucunuz da uzun ömürlü gidecektir diye düşünüyorum..


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LegendisBack10 L kullanıcısına yanıt

    megane la aynı motor var vıdeoda bkz orada hıc dokunulmamış . Yanı ben usta hatası olarak dusunuyorum gıder antıfırıze saf su yerıne cesme suyu koyar, bı yerde monajda cıvatayı sıkmayı unutur vb

    Yağ soğutucusu ve yağ pompasını 225.000 kmden sonra değiştirmeliyiz(Yakın zamanda)Sekizsilindiryoutube
    KM Canavarları'nda bugün; 659.000km değerine sahip 2012 model Dacia Logan 1.5 dCi modeli ile birlikteyiz. Otomobil fiyatlarındaki büyük artış sonrası insanlar ucuz araçlara yöneldiler ve düşük yakıt tüketimine ve dizel motora sahip çok daha fazla seçenek kalmadı. Ayrıca 4 kişilik bir aileyi bagajları ile seyahat ettirebilecek maliyeti düşük de çok seçenek mevcut değil. İşte bu ender seçeneklerden birkaç tanesi de şüphesiz Fiat Albea ve Dacia Logan. Daha önceden Fiat Albea 1.3 Multijet modelini incelemiştik. Şimdi ise sıra Dacia Logan 1.5 dCi modelinde. Tabi bir de şunu belirtmekte fayda var. Daha önce KM Canavarları serimizde yer verdiğimiz Renault Megane 2 aracımıza bakım yapan Aydın Usta'yı hatırlarsınız. Kendisi bu araca garantisi bittikten sonra tam 55 bakım yapmış ve bu günlere sorunsuz bir şekilde gelmesini sağlamış. Sürücü koltuğunda ise beraber çalıştığı oğlu var. Hem oğlundan bu aracı, hem de Aydın Usta'dan bir araç nasıl km canavarı oluyor dinleyeceğiz. İyi seyirler.
    https://www.youtube.com/watch?v=QubJrCIkTLs&feature=youtu.be
  • Söylediğiniz conta yağ soğutucusu ile motor bloğu arasında olan parça. Su ile alakası yok. Yağ ile alakası var. Zaten conta adı üstünde zamanla genleşme ve büzüşmeden çatlama yapmış yada yıpranmıştır. Suyun yap soğutucusuna giren çıkan kısmı hortum ile geçme bağlanıyor. Alakasız bir şey söylediniz yada size söyleyen böyle söyledi.

    Ben yukarıda neden olduğunu zaten izah ettim su ile alakalı bir durum değil. Yada bendeki değil. Su ile alakalı olabilir . Su pas korozyon yapar ozaman doğru.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam motor sorunlarının en büyük sebepleri

    Radyatör

    Yağ soğutucusu

    Yağ pompası

    Yani kısaca soğutma ve yağlama sorunu olduğu an motor arıza veriyor.

    Milyon km de yol yaparsın ama bu parçaların ömrü üretim kalitesi ile değişken. Bilmem anlatabildim mi. Sıfır Renault mais ten parça aldım diyorum 15 bin km de delindi daha birşey söylemenin lüzumu yok bence.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.