Şimdi Ara

Yağışlı havada karşılaştığım ilginç olay.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
47
Cevap
1
Favori
2.050
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bugün malumunuz Batı Anadolu'da şiddetli yağmur vardı. Bende sabahleyin Balıkesir'den Salihli'ye doğru yola çıktım. Yol boyunca hemen hemen heryerde şiddetli yağmur yağıyordu. Yolda da çoğu yerde su birikintileri vardı. Normalde su birikintisine hızlıca girildiğinde araç suda kızaklar ve hızı aniden düşer. Ancak bugün başıma daha ilginç bir olay geldi.

    Ortalama 110 km hızla aracı sürerken su birikintisine girdim. Ancak bu kez diğerlerinden farklı olarak aniden aracın deviri yükseldi. Bir an acaba yanlışlıkla vitesi boşa mı aldım diye kontrol ettim hızlıca ama vites hala 5'teydi. Bu yaklaşık 2 saniye kadar sürdü. Ve aynı olay 1 kez daha tekrarlandı. 110 km hızda aracın deviri ortalama 3200-3300'de falan oluyor, bu iki saniyeliğine devir 5000'e kadar çıktı.

    Daha önce başıma böylesi bir şey gelmedi, merak ettim belki daha önce tecrübe eden olmuştur.

    Not: Aracım Opel Astra HB 2004 model.







  • Lastik suda havalanmis bosa donmus bu da devri yukseltmis. Sebebini soruyorsan tabi :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SonNn_ -- 25 Kasım 2013; 16:42:52 >
  • Fizksel bir durum oluyor bu durum, sanırım aktarmanın olduğunun tekerlek ani bir dirençle karşılaşınca motora negatif tork gibi bir şey yapıyor. Motor hacmi büyüdükçe bu sorun azalıyor.
  • suyun kaldırma kuvvetinden tekerler yerden kesiliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akula06

    suyun kaldırma kuvvetinden tekerler yerden kesiliyor.
    Sudan sekmişsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BebeBiskuvisi

    Sudan sekmişsin.

    Alıntıları Göster
    Şiddetli yağmurda 110 fazla değil mi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BebeBiskuvisi

    Sudan sekmişsin.

    Alıntıları Göster
    Su yastıklama yapmış hocam. Sıkıştırılamayan malzeme olduğu için kaçacak yer bulamazsa üstüne basan şey sıkıştırmaya çalışırken onu kaldırır atar. O arada aynı gazlamayla tekerlerini boşa dönmüş. Bu sorun değil de asıl sorun direksiyon hakimiyetinizi yitirmenize sebep olabilirdi o olmamış. Artık sadece belli yerlere çıkıyor diyorlar ama siz bir şans oyunu oynayın derim.
  • Baskı balataya şu kaçmış.
  • Vaay Salihliden misin usta?
  • 3000 devirde seyrederken hani 4000 e yükselir fakat 5000 e yukselmisse sizde gazi kökluyordunuz heralde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Saligia

    Vaay Salihliden misin usta?
    aquaplaning olayını yaşamışsınız.
     Yağışlı havada karşılaştığım ilginç olay.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ancakveancak -- 25 Kasım 2013; 17:03:43 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ancakveancak

    aquaplaning olayını yaşamışsınız.
     Yağışlı havada karşılaştığım ilginç olay.

    +1




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    quote:

    Orijinalden alıntı: ancakveancak

    aquaplaning olayını yaşamışsınız.
     Yağışlı havada karşılaştığım ilginç olay.

    +1

    Alıntıları Göster
    Aracınız açık difransiyel diye tabir edilen aktarma organına sahip.Açık difransiyelinde anlamı eğer nerede direnç daha az ise güç o tekere gider yani.Boşta kalan tekere daha çok güç gider.Arazi için hiç uygun değildir ama günlük kullanım bu difransiyeli gerektirir.Sorunun cevabına gelirsek tek tekerin yer ile teması en az noktaya gelince o yüzen tekere motor gücü gidiyor ve araç havadaymışcasına boşa dönüyor.

    Böyle olmadıysa bile aquaplaning olayını yaşamışsınızdır.




  • muratt45 kullanıcısına yanıt
    Tehlikeli bir durum yaşamışsınız. Yağışlı havalarda yavaş gitmek gerekli.
  • O zaman hız göstergesi de yaklaşık 170 km/h'i göstermiştir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muratt45

    Bugün malumunuz Batı Anadolu'da şiddetli yağmur vardı. Bende sabahleyin Balıkesir'den Salihli'ye doğru yola çıktım. Yol boyunca hemen hemen heryerde şiddetli yağmur yağıyordu. Yolda da çoğu yerde su birikintileri vardı. Normalde su birikintisine hızlıca girildiğinde araç suda kızaklar ve hızı aniden düşer. Ancak bugün başıma daha ilginç bir olay geldi.

    Ortalama 110 km hızla aracı sürerken su birikintisine girdim. Ancak bu kez diğerlerinden farklı olarak aniden aracın deviri yükseldi. Bir an acaba yanlışlıkla vitesi boşa mı aldım diye kontrol ettim hızlıca ama vites hala 5'teydi. Bu yaklaşık 2 saniye kadar sürdü. Ve aynı olay 1 kez daha tekrarlandı. 110 km hızda aracın deviri ortalama 3200-3300'de falan oluyor, bu iki saniyeliğine devir 5000'e kadar çıktı.

    Daha önce başıma böylesi bir şey gelmedi, merak ettim belki daha önce tecrübe eden olmuştur.

    Not: Aracım Opel Astra HB 2004 model.

    Bahsettiğiniz şey ''aqua-planning'' yani su üzerinde kızaklama.

    Trafikte karşılaşabileceğiniz en tehlikeli olaylardan birisidir.Su yüzeyine çok hızlı bir giriş yaptığınız için tekerleğiniz suyun içine batamıyor yani suyun üzerinde bir tekne misali kayarak geçiyor.Siz bu durumda gaza basmaya devam ettiğiniz için de su üzerinde kızaklama yani aşağıda tutunacak bir zemin olmaması sebebiyle araç patinaj yapmaya ya da boşa devir artırmaya devam ediyor.


    Verilmiş sadakanız varmış ki,o hızda araç kontrolden çıkmamış.
    Yağmurlu havalarda en iyisi 70-80 arası seyahat etmek.


    Bilgilendirici olmuştur umarım.
    Hayırlı akşamlar,
    Emre.




  • Kizaklayinca hiz duser diye bir sey yok. Aniden yuksek hizla suya girince tekerlekler suyun uzerinde kaliyor, ayni tasi suda sektirdigimiz gibi. Yani afalt ile baglanti kesiliyor kisa bir sureligine.
    Aslinda ucuz atlatmissiniz cunku, eger sadece tek tekerlek bunu yasarsa araciniz savrulur. YA da bu olay virajda basina denk gelirse yine araciniz savrulur. Bu tarz durumda mutlaka ve mutlaka direksiyonu sabit ve duz tutmaniz lazim.
    Su birikintilerine girmeden once mutlaka yavaslamak gerek bu tehlikeli durumdan kacinmak icin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    quote:

    Orijinalden alıntı: ancakveancak

    aquaplaning olayını yaşamışsınız.
     Yağışlı havada karşılaştığım ilginç olay.

    +1

    +1




  • Lastikler eskimiş olabilir.Eski aracimda kabak lastiklerle basima gelmisti
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shintai

    Tehlikeli bir durum yaşamışsınız. Yağışlı havalarda yavaş gitmek gerekli.
    bu tip durumlarda eğer suya girmişsek " gaza ve frene dokunmadan, tekerlere herhangi bir kuvvet uygulatmadan " geçmemiz mi gerekir?
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.