Şimdi Ara

Yağışlı havada karşılaştığım ilginç olay. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
47
Cevap
1
Favori
2.031
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • VERİLMİŞ SADAKANIZ VARMIŞ DİKKAT DİKKAT







  • siz farkına varamamışsınız ama verilmiş sadakanız varmış.
  • Hız göstergesine o an dikkat etmedim. Ancak aracın sesinden devirin yükseldiğini anladım ve göstergeye baktığımda devir 5000 civarındaydı.

    Lastiklerim ile henüz 4000km anca yaptım. Yani diş derinlikleri de gayet yeterli. Markası ise Goodyear efficident grip performance. Testlerde Su üzerinde tutunma ve tahliyesi iyi derece almıştı.

    Aracı 55000 km de aldım ve şimdi 172000 de. Nerdeyse bütün km i ben yaptım. Karda, siste, yağmurda vs. Araç kullandım. Daha önce suya hızlı girdiğimde araç bir tarafa çeker, bende direksiyo u sabit tutup ayağımı gazdan hafif çekerdim. Bugünkü olay ilk defa başıma geldi. Açıkcasi baya bi korktum. Allah korumuş, verilmiş sadakamız varmış.

    Biraz da beyin fırtınası yapalım. Bugün şiddetli yagışta 360km kadar araç kullandım. Ancak bu klag 200metre içerisinde 2 defa başıma geldi. Başka bir yerde aynı hızla daha büyük su birikintilerine girmeme rağmen sadece 200mt içerisinde 2 deda başima geldi. Yolun eğimi yada yapısı da etkili olabilir mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Iste VW Alsaydin boyle olmazdi


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yağmurlu havada 110 km/h hızla giderseniz olacağı budur Geçmiş olsun, daha büyük bir sorun yaşamamışsınız Allah'tan.
  • patinaj çekmiş sanıırm
  • hatırlarım araba dergilerin yapmış oldukları lastik testlerinde. suda kızaklama performansı iyi ile kötü değerler 70- 88 km/h arasında seyreder. demekki 90 km/h dan sonra en kral lastik bile olsa aquaplaning riski yüksektir.
  • Su birikintilerinden geçerken savrulma eğilimi hissettiğim için hep çekinirim ve yavaşlarım. Ancak, işin teknik kısmını arkadaşların verdiği bilgiler dahilinde öğrenmiş bulundum:) Teşekkürler....
  • Suda yüzmüşsünüz hocam. Daha yavaş gitmenizi tavsiye ederim bu tarz hava koşullarında.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Su birikintisi gördüğünüz de hızı düşürüp temkinli geçmek lazım , çok tehlikeli sonuçlar ortaya çıkabilir.
  • Akuaplaning devrin yükselmesine neden olmuş.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Call Me Maybe

    Iste VW Alsaydin boyle olmazdi



    Astra hb ozellikle astra h sinifinin en iyi yol tutan en iyi direksiyon hakimiyeti olan aracidir....160bin km kullandim astra h gibi arac cok nadir..tek eksisi 1.3 diesel motoru....
    Ayni olayi 2004 vw jetta yada golfle yasasaydi arkadas yumusak suspansiyon ve daha az hisli yumusak direksiyon nedeni ile muhtemelen spin atip belkide takla atacakti....
    Gecmis olsun arkadasim....

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • geçmiş olsun dileklerini sunan bütün arkadaşlara teşekkürler. O an pek olayın vehameti anlaşılmasa da gerçekten sıkıntı yaratabilecek bir olaymış. bundan sonra daha dikkatli olmakta fayda var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: parker48

    Fizksel bir durum oluyor bu durum, sanırım aktarmanın olduğunun tekerlek ani bir dirençle karşılaşınca motora negatif tork gibi bir şey yapıyor. Motor hacmi büyüdükçe bu sorun azalıyor.

    +1

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ITALIAN CAR'S

    Aracınız açık difransiyel diye tabir edilen aktarma organına sahip.Açık difransiyelinde anlamı eğer nerede direnç daha az ise güç o tekere gider yani.Boşta kalan tekere daha çok güç gider.Arazi için hiç uygun değildir ama günlük kullanım bu difransiyeli gerektirir.Sorunun cevabına gelirsek tek tekerin yer ile teması en az noktaya gelince o yüzen tekere motor gücü gidiyor ve araç havadaymışcasına boşa dönüyor.

    Böyle olmadıysa bile aquaplaning olayını yaşamışsınızdır.

    Astra'da diferansiyel mi var hocam?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi İlkerA. -- 26 Kasım 2013; 10:07:45 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: taylor1956


    quote:

    Orijinalden alıntı: Call Me Maybe

    Iste VW Alsaydin boyle olmazdi



    Astra hb ozellikle astra h sinifinin en iyi yol tutan en iyi direksiyon hakimiyeti olan aracidir....160bin km kullandim astra h gibi arac cok nadir..tek eksisi 1.3 diesel motoru....
    Ayni olayi 2004 vw jetta yada golfle yasasaydi arkadas yumusak suspansiyon ve daha az hisli yumusak direksiyon nedeni ile muhtemelen spin atip belkide takla atacakti....
    Gecmis olsun arkadasim....

    Araç temas etmedikten sonra dediklerinizin hepsi boş. Ne spor araçlar var aquaplanning yaşayan. Böyle bir durumda en çok işe yarayan 4 çeker sistemidir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • yorumlara bak be
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilker67

    quote:

    Orijinalden alıntı: ITALIAN CAR'S

    Aracınız açık difransiyel diye tabir edilen aktarma organına sahip.Açık difransiyelinde anlamı eğer nerede direnç daha az ise güç o tekere gider yani.Boşta kalan tekere daha çok güç gider.Arazi için hiç uygun değildir ama günlük kullanım bu difransiyeli gerektirir.Sorunun cevabına gelirsek tek tekerin yer ile teması en az noktaya gelince o yüzen tekere motor gücü gidiyor ve araç havadaymışcasına boşa dönüyor.

    Böyle olmadıysa bile aquaplaning olayını yaşamışsınızdır.

    Astra'da diferansiyel mi var hocam?

    Distan gozukmesede sistem olarak sanzumandan cikan gucu 2 tekere degisken ileten sisteme sahip.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • hocam geçmiş olsun öncelilkle. biz su üstünde ancak taş sektirebiliyoruz,siz opel astra sektirmişsiniz hocam.pahalı bir zevkiniz var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ITALIAN CAR'S


    quote:

    Orijinalden alıntı: ilker67

    quote:

    Orijinalden alıntı: ITALIAN CAR'S

    Aracınız açık difransiyel diye tabir edilen aktarma organına sahip.Açık difransiyelinde anlamı eğer nerede direnç daha az ise güç o tekere gider yani.Boşta kalan tekere daha çok güç gider.Arazi için hiç uygun değildir ama günlük kullanım bu difransiyeli gerektirir.Sorunun cevabına gelirsek tek tekerin yer ile teması en az noktaya gelince o yüzen tekere motor gücü gidiyor ve araç havadaymışcasına boşa dönüyor.

    Böyle olmadıysa bile aquaplaning olayını yaşamışsınızdır.

    Astra'da diferansiyel mi var hocam?

    Distan gozukmesede sistem olarak sanzumandan cikan gucu 2 tekere degisken ileten sisteme sahip.

    O zaman yukarıdaki arkadaşın aksine Jetta'da bulunan EDL'nin Jetta'yı bu durumdan daha rahat çıkartabileceğini söyleyebiliriz çünkü EDL patinaja düşen tekerdeki gücü kesecektir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.