Şimdi Ara

Yağmurda araç sürmek!!! (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
57
Cevap
2
Favori
7.569
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yağmurlu havada güneş gözlüğü takma kısmını bende deniyeceğim.
  • Arkadaşlar bu yazının ingilizce aslını okudum ve tercüme eden şahıs doğru tercüme etmiş .Sanıyorum sarı sis farları kafa karıştırdı.Sis te hiçbir far sistemi size yolu daha iyi ışıklandırarak göstermez sarı sis farları sadece karşıdaki araç tarafından daha iyi görülebilmek için tasarlanmış bir hadisedir.Ayrıca sisli havalarda sürüş güvenliğini arttırmak için aracınızın teybini radyosunu vs kapatınız şöför camını yarıya kadar açınız ve yolun sesini dinleyiniz.Yoldan alacağınız sesler size önünüzde veya civarınızda ne türbir araç olduğu ve mesafesi hakkında işitsel bilgi sağlayacaktır.Bu yöntem ileri sürücülük tekniklerinde öğretilen bir detaydır.Birde gözlük işi varki bende o güneş gözlüğü polarize camlı olmalı diye düşünüyorum.Cruise control ise tartışılacak bir durum değil yüzde yüz doğrudur..Cruise control sürüş esnasında hızı sabit tutabilmek için sürekli olarak gaz pedalı kontrolü ile oynar buda araçta sürekli olarak ağırlık merkezi değişimine sebep olurki yağışlı havalarda veya virajlı yollarda bir anda kontrol elden gidiverir.Bunu çok basit bir şekilde anlamak mümkündür cruise control u devreye alın yol bilgisayarında da anlık yakıt tüketimini açın ve sabit hızla giderken anlık tüketiminizin ne kadar sık değiştiğini seyredin sonra aynı yolu kendiniz sabit gaz vererek geçin aradaki farkı göreceksiniz.
    Selamlar.




  • gözlük konusuyla ilgili de şöyle bir detay var, biz güneş gözlüğü deyince bir ayrıma gitmiyoruz ancak her güneş gözlüğü araba kullanımı için uygun değildir, (hatta çoğu güneş gözlüğü bile değil sadece boyalı camdır ya neyse) ve bildiğim kadarıyla sadece bazı tip güneş gözlükleriyle kullanıma izin vardır.. bu okuduğumuz da çevrilmiş bir yazı olduğuna göre yabancı bir ülkeden alıntı ve büyük ihtimalle orada da polarize gözlüklerle sürüşe izin var.. yani her gözlük işimizi görmeyebilir..
  • Bilgiler icin tesekkurler. Cruise controlun bu kadar tehlikeli olabilecegini bilmiyordum.

    Sis fari konusunda bir gariplik var. Normal halojen sis farlari bile kisa farlara gore gorusu baya arttiriyor.
    Hatta bir keresinde kisalari bile kapatmistim cok yogun siste yansima yapip gormemi engelliyorlardi.
  • Faydalı bilgi için teşekkürler.

    En önemlisi yağmurda hızı düşürmek. Hiç umursamayan o kadar çok sürücü var ki.
  • Mesela bende Rusya'da araba kullaniyorum kisin cogunlukla hava -25 dereceden asagida oluyor ve her zaman kar yagiyor bir gun yolda giderken yanimdaki arkadasimi korkutmak icin farlari kapadim aracim 2008 model Nissan Pajero ve en ust klasman dolayisiyla xenon farlari mevcut ama sisler xenon degil ve farlari kapattigim zaman daha iyi gorus elde ettim ve o zamandan rberi ne zaman hava sisli ve kar yagisi olursa hic far acmam cunku sadece sis farini yakarsam daha iyi gorus elde ediyorum xenon farda cok yansima oluyor cunki! Aranizda belki Rusyaya gelmis olmustur dikkatta ettiyseniz orada cogu arac SARI sis fari kullanir cunku goruntu daha net olur bende bunu taxiye bindigimde fark ettim gercekten daha net bir goruntu oluyor ama bu tuzlama yapildiginda degisiyor tabi Rusyada sari tuz kullaniyolar oda SARI sis farinda cok etkili olmuyor. Ama su gunes gozlugu olayini %100 deniyecegim
  • Yağmurda görüşte en ciddi sıkıntı, gece yolculuklarında ışıklandırma olmayan yollarda yaşanıyor.
    Özellikle, zifiri karanlık otoyol sürüşlerinde extra dikkat ve güçlü farlar gerekiyor.
    Bu şartlarda, güneş gözlüğünün ne gibi bir olumlu etkisi olabilir ki?
  • siste sarı rengin kullanılması aksesuar seçimi gibi algılanmamalı.sarı ışığın iyi göstermesinin temelinde ışın dalga boyu yatar diye biliyorum.sis ve karda diğer ışıklara göre birhayli görüş avantajı sağlar.
  • farları kapatmayın arkadan gelen sizi göremeyebilir(malum arka sis farı tek motosiklet sanılabilirsiniz)
    quote:

    Orijinalden alıntı: Contra07

    Mesela bende Rusya'da araba kullaniyorum kisin cogunlukla hava -25 dereceden asagida oluyor ve her zaman kar yagiyor bir gun yolda giderken yanimdaki arkadasimi korkutmak icin farlari kapadim aracim 2008 model Nissan Pajero ve en ust klasman dolayisiyla xenon farlari mevcut ama sisler xenon degil ve farlari kapattigim zaman daha iyi gorus elde ettim ve o zamandan rberi ne zaman hava sisli ve kar yagisi olursa hic far acmam cunku sadece sis farini yakarsam daha iyi gorus elde ediyorum xenon farda cok yansima oluyor cunki! Aranizda belki Rusyaya gelmis olmustur dikkatta ettiyseniz orada cogu arac SARI sis fari kullanir cunku goruntu daha net olur bende bunu taxiye bindigimde fark ettim gercekten daha net bir goruntu oluyor ama bu tuzlama yapildiginda degisiyor tabi Rusyada sari tuz kullaniyolar oda SARI sis farinda cok etkili olmuyor. Ama su gunes gozlugu olayini %100 deniyecegim




  • Güneş gözlüğü tecrübesi,



    2 yıl önce mart ayı başında lazerli göz tedavisi olmuştum ve gözlerim ışığa karşı ilk bir ay aşırı duyarlıydı, bu duyarlılık o kadar fazlaydı ki gece araç kullanmak benim için tam bir işkenceydi çünkü arkasından takip ettiğiniz aracın stop lambaları dahi inanılmaz parlak geliyor gözlerimi alıyordu ki doktorum gece araç kullanmanın çok tehlikeli olacağını söylemişti ama akşam iş dönüşü mecburen kullanmak zorundaydım.

    gündüz tamamen bulutlu havada hiç güneş ışığı olmasa dahi gözlerim kamaşıyordu ve mecburen güneş gözlüğü kullanmak zorundaydım ama gözlüğü takınca görüş alanı oldukça kısıtlanıyordu neredeyse akşam üzeri güneş yeni batmış gibi bir görüntü oluşuyordu.

    yine güneş gözlüğü ile seyehat ederken yağmur çok hafif yağıyordu ve kısa sürede sağnağa döndü ama görüş alanı oldukça kısıtlandığı ve yolu takip etmekte zorlandığım için hemen çıkarttım.

    Gözlükler oldukça kaliteli polorize camlı olmasına rağmen ben yukardaki gibi en ufak bir etkisini göremedim, olumlu tarafını bırakın sağnak yağmurda yolu dahi takip etmekte zorlanmıştım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    Güneş gözlüğü olayı kafamı karıştırdı biraz. Polarize gözlük dese, bir nebze anlarım ama normal gözlükler nasıl bir etki sağlar pek anlayamadım. Yağmur yağdığında, yoldaki suyun kalkmasıyla ve yere düşen yağmurlar beraber dağılma olur. Tahminimce gözlük bunu kesecektir, akşam yolculuk yapar gibi gideceğizdir..
    En mantıklı haliyle bunu düşünebildim..

     Yağmurda araç sürmek!!!


    Cruise control sisteminde ise, daha önce şöyle birşey yaşamıştım.

    Arkadaşımın mercedes e200'ünü sürüyordum. İlk defa orada kullanmıştım zaten hız sabitleyiciyi, yol boştu bende 99a ayarlayıp bıraktım aracı. Yağmur yağdı yolda, büyükçekmece rampasını çıkarken arabanın bağırdığını ama gitmediğini fark ettim. Arkadaşım yanımda uyuyordu, yoksa uyarırdı beni. Rampayı çıktıktan sonra gürpınar girişindeki virajdan otoyola bağlanıyordum tam, arabanın başı bi yere kıçı bir yere gitti
    Orayı yanlayarak geçtim, sarsıntıya arkadaş da uyandı, kaza yapıyoruz sandı. Gerçi bariyerlere girmeme de az kalmıştı. Ödüm bi tarafıma kaçtı



    mercedes in arkadan itişli olduğunu sanıyorum . CC deki problem de ondan kaynaklanmış olabilir mi ? Diğer bir deyişle önden çekişli araçlarda da CC problem çıkarır mı bu kadar ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bekir__


    quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    Güneş gözlüğü olayı kafamı karıştırdı biraz. Polarize gözlük dese, bir nebze anlarım ama normal gözlükler nasıl bir etki sağlar pek anlayamadım. Yağmur yağdığında, yoldaki suyun kalkmasıyla ve yere düşen yağmurlar beraber dağılma olur. Tahminimce gözlük bunu kesecektir, akşam yolculuk yapar gibi gideceğizdir..
    En mantıklı haliyle bunu düşünebildim..

     Yağmurda araç sürmek!!!


    Cruise control sisteminde ise, daha önce şöyle birşey yaşamıştım.

    Arkadaşımın mercedes e200'ünü sürüyordum. İlk defa orada kullanmıştım zaten hız sabitleyiciyi, yol boştu bende 99a ayarlayıp bıraktım aracı. Yağmur yağdı yolda, büyükçekmece rampasını çıkarken arabanın bağırdığını ama gitmediğini fark ettim. Arkadaşım yanımda uyuyordu, yoksa uyarırdı beni. Rampayı çıktıktan sonra gürpınar girişindeki virajdan otoyola bağlanıyordum tam, arabanın başı bi yere kıçı bir yere gitti
    Orayı yanlayarak geçtim, sarsıntıya arkadaş da uyandı, kaza yapıyoruz sandı. Gerçi bariyerlere girmeme de az kalmıştı. Ödüm bi tarafıma kaçtı



    mercedes in arkadan itişli olduğunu sanıyorum . CC deki problem de ondan kaynaklanmış olabilir mi ? Diğer bir deyişle önden çekişli araçlarda da CC problem çıkarır mı bu kadar ?

    viraj esnasında araç sürat kaybedeceği için CC motora birden gaz verecektir ve tekerlekler patinaja düşme riski var yağmurlu havalarda.
    önden çekişli araçlarda kafadan kaymaya neden olabilir bu durumda direksiyonu toparlamak ve CC devredışı bırakmak için debriyaja basmak en mantıklısı.
    arkadan çekişili arabalarda bu durumlarda direkt yanlama durumuna geçiyor araç




  • lütfen yavaş sürün kurallara uyun. 160 vatandaşımızı kaybettik birkaç günde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast


    quote:

    Orijinalden alıntı: Bekir__


    quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    Güneş gözlüğü olayı kafamı karıştırdı biraz. Polarize gözlük dese, bir nebze anlarım ama normal gözlükler nasıl bir etki sağlar pek anlayamadım. Yağmur yağdığında, yoldaki suyun kalkmasıyla ve yere düşen yağmurlar beraber dağılma olur. Tahminimce gözlük bunu kesecektir, akşam yolculuk yapar gibi gideceğizdir..
    En mantıklı haliyle bunu düşünebildim..

     Yağmurda araç sürmek!!!


    Cruise control sisteminde ise, daha önce şöyle birşey yaşamıştım.

    Arkadaşımın mercedes e200'ünü sürüyordum. İlk defa orada kullanmıştım zaten hız sabitleyiciyi, yol boştu bende 99a ayarlayıp bıraktım aracı. Yağmur yağdı yolda, büyükçekmece rampasını çıkarken arabanın bağırdığını ama gitmediğini fark ettim. Arkadaşım yanımda uyuyordu, yoksa uyarırdı beni. Rampayı çıktıktan sonra gürpınar girişindeki virajdan otoyola bağlanıyordum tam, arabanın başı bi yere kıçı bir yere gitti
    Orayı yanlayarak geçtim, sarsıntıya arkadaş da uyandı, kaza yapıyoruz sandı. Gerçi bariyerlere girmeme de az kalmıştı. Ödüm bi tarafıma kaçtı



    mercedes in arkadan itişli olduğunu sanıyorum . CC deki problem de ondan kaynaklanmış olabilir mi ? Diğer bir deyişle önden çekişli araçlarda da CC problem çıkarır mı bu kadar ?

    viraj esnasında araç sürat kaybedeceği için CC motora birden gaz verecektir ve tekerlekler patinaja düşme riski var yağmurlu havalarda.
    önden çekişli araçlarda kafadan kaymaya neden olabilir bu durumda direksiyonu toparlamak ve CC devredışı bırakmak için debriyaja basmak en mantıklısı.
    arkadan çekişili arabalarda bu durumlarda direkt yanlama durumuna geçiyor araç


    Doğrudur merso arkadan itişli olduğu için yanladı. Ön çeker de bu kadar tehlikeli olacağını sanmam yinede.. Patinaj çekmeye başlar, aracın kafası direksiyonun yönüne doğru kayar, kurtarması daha kolay olur.

    Birde, debriyaj değil de frene basalım hocam
    Zira ben manuel viteste hız sabitleyici olan otomobil (yok diyemem, bilmiyorum ama) görmedim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    siste sarı rengin kullanılması aksesuar seçimi gibi algılanmamalı.sarı ışığın iyi göstermesinin temelinde ışın dalga boyu yatar diye biliyorum.sis ve karda diğer ışıklara göre birhayli görüş avantajı sağlar.


    Bolu dağında bunu yaşayan biriyim görüş 1 metre kadar sisleri yaktığımda ise bir aracı takip edebileceğim kadardı.sisler eğer başka bir renk olsa idi kalmıştım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast


    quote:

    Orijinalden alıntı: Bekir__


    quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    Güneş gözlüğü olayı kafamı karıştırdı biraz. Polarize gözlük dese, bir nebze anlarım ama normal gözlükler nasıl bir etki sağlar pek anlayamadım. Yağmur yağdığında, yoldaki suyun kalkmasıyla ve yere düşen yağmurlar beraber dağılma olur. Tahminimce gözlük bunu kesecektir, akşam yolculuk yapar gibi gideceğizdir..
    En mantıklı haliyle bunu düşünebildim..

     Yağmurda araç sürmek!!!


    Cruise control sisteminde ise, daha önce şöyle birşey yaşamıştım.

    Arkadaşımın mercedes e200'ünü sürüyordum. İlk defa orada kullanmıştım zaten hız sabitleyiciyi, yol boştu bende 99a ayarlayıp bıraktım aracı. Yağmur yağdı yolda, büyükçekmece rampasını çıkarken arabanın bağırdığını ama gitmediğini fark ettim. Arkadaşım yanımda uyuyordu, yoksa uyarırdı beni. Rampayı çıktıktan sonra gürpınar girişindeki virajdan otoyola bağlanıyordum tam, arabanın başı bi yere kıçı bir yere gitti
    Orayı yanlayarak geçtim, sarsıntıya arkadaş da uyandı, kaza yapıyoruz sandı. Gerçi bariyerlere girmeme de az kalmıştı. Ödüm bi tarafıma kaçtı



    mercedes in arkadan itişli olduğunu sanıyorum . CC deki problem de ondan kaynaklanmış olabilir mi ? Diğer bir deyişle önden çekişli araçlarda da CC problem çıkarır mı bu kadar ?

    viraj esnasında araç sürat kaybedeceği için CC motora birden gaz verecektir ve tekerlekler patinaja düşme riski var yağmurlu havalarda.
    önden çekişli araçlarda kafadan kaymaya neden olabilir bu durumda direksiyonu toparlamak ve CC devredışı bırakmak için debriyaja basmak en mantıklısı.
    arkadan çekişili arabalarda bu durumlarda direkt yanlama durumuna geçiyor araç


    Doğrudur merso arkadan itişli olduğu için yanladı. Ön çeker de bu kadar tehlikeli olacağını sanmam yinede.. Patinaj çekmeye başlar, aracın kafası direksiyonun yönüne doğru kayar, kurtarması daha kolay olur.

    Birde, debriyaj değil de frene basalım hocam
    Zira ben manuel viteste hız sabitleyici olan otomobil (yok diyemem, bilmiyorum ama) görmedim.


    Kullandığım manuel passat da vardı CC .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan
    Zira ben manuel viteste hız sabitleyici olan otomobil (yok diyemem, bilmiyorum ama) görmedim.


    Benim fiat lineada cruise control var.
  • Birçok manuelde var, olmaması için mantıklı bir sebep yok zaten.
    Çok dik bir rampa haricinde sabit hızda giderken vites değiştirmek gerekmiyor.
    İzmir-Ankara yolunun yerleşim yeri kesimleri hariç tamamını 5. vitesde geldim.
    Hız sabitleyici de böyle fazla değişkenlik göstermeyen uzun geniş yollarda kullanılmak için tasarlanmıştır zaten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast


    quote:

    Orijinalden alıntı: Bekir__


    quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    Güneş gözlüğü olayı kafamı karıştırdı biraz. Polarize gözlük dese, bir nebze anlarım ama normal gözlükler nasıl bir etki sağlar pek anlayamadım. Yağmur yağdığında, yoldaki suyun kalkmasıyla ve yere düşen yağmurlar beraber dağılma olur. Tahminimce gözlük bunu kesecektir, akşam yolculuk yapar gibi gideceğizdir..
    En mantıklı haliyle bunu düşünebildim..

     Yağmurda araç sürmek!!!


    Cruise control sisteminde ise, daha önce şöyle birşey yaşamıştım.

    Arkadaşımın mercedes e200'ünü sürüyordum. İlk defa orada kullanmıştım zaten hız sabitleyiciyi, yol boştu bende 99a ayarlayıp bıraktım aracı. Yağmur yağdı yolda, büyükçekmece rampasını çıkarken arabanın bağırdığını ama gitmediğini fark ettim. Arkadaşım yanımda uyuyordu, yoksa uyarırdı beni. Rampayı çıktıktan sonra gürpınar girişindeki virajdan otoyola bağlanıyordum tam, arabanın başı bi yere kıçı bir yere gitti
    Orayı yanlayarak geçtim, sarsıntıya arkadaş da uyandı, kaza yapıyoruz sandı. Gerçi bariyerlere girmeme de az kalmıştı. Ödüm bi tarafıma kaçtı



    mercedes in arkadan itişli olduğunu sanıyorum . CC deki problem de ondan kaynaklanmış olabilir mi ? Diğer bir deyişle önden çekişli araçlarda da CC problem çıkarır mı bu kadar ?

    viraj esnasında araç sürat kaybedeceği için CC motora birden gaz verecektir ve tekerlekler patinaja düşme riski var yağmurlu havalarda.
    önden çekişli araçlarda kafadan kaymaya neden olabilir bu durumda direksiyonu toparlamak ve CC devredışı bırakmak için debriyaja basmak en mantıklısı.
    arkadan çekişili arabalarda bu durumlarda direkt yanlama durumuna geçiyor araç


    Doğrudur merso arkadan itişli olduğu için yanladı. Ön çeker de bu kadar tehlikeli olacağını sanmam yinede.. Patinaj çekmeye başlar, aracın kafası direksiyonun yönüne doğru kayar, kurtarması daha kolay olur.

    Birde, debriyaj değil de frene basalım hocam
    Zira ben manuel viteste hız sabitleyici olan otomobil (yok diyemem, bilmiyorum ama) görmedim.


    ben frene basma taraftarı değilim aracın kayma esasında, daha çok kaymaya neden olabilir, debriyaja basınca tekerleklerdeki güç kesilir böylece kaymaya sebeb ortadan kalkar,




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast


    quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast


    quote:

    Orijinalden alıntı: Bekir__


    quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    Güneş gözlüğü olayı kafamı karıştırdı biraz. Polarize gözlük dese, bir nebze anlarım ama normal gözlükler nasıl bir etki sağlar pek anlayamadım. Yağmur yağdığında, yoldaki suyun kalkmasıyla ve yere düşen yağmurlar beraber dağılma olur. Tahminimce gözlük bunu kesecektir, akşam yolculuk yapar gibi gideceğizdir..
    En mantıklı haliyle bunu düşünebildim..

     Yağmurda araç sürmek!!!


    Cruise control sisteminde ise, daha önce şöyle birşey yaşamıştım.

    Arkadaşımın mercedes e200'ünü sürüyordum. İlk defa orada kullanmıştım zaten hız sabitleyiciyi, yol boştu bende 99a ayarlayıp bıraktım aracı. Yağmur yağdı yolda, büyükçekmece rampasını çıkarken arabanın bağırdığını ama gitmediğini fark ettim. Arkadaşım yanımda uyuyordu, yoksa uyarırdı beni. Rampayı çıktıktan sonra gürpınar girişindeki virajdan otoyola bağlanıyordum tam, arabanın başı bi yere kıçı bir yere gitti
    Orayı yanlayarak geçtim, sarsıntıya arkadaş da uyandı, kaza yapıyoruz sandı. Gerçi bariyerlere girmeme de az kalmıştı. Ödüm bi tarafıma kaçtı



    mercedes in arkadan itişli olduğunu sanıyorum . CC deki problem de ondan kaynaklanmış olabilir mi ? Diğer bir deyişle önden çekişli araçlarda da CC problem çıkarır mı bu kadar ?

    viraj esnasında araç sürat kaybedeceği için CC motora birden gaz verecektir ve tekerlekler patinaja düşme riski var yağmurlu havalarda.
    önden çekişli araçlarda kafadan kaymaya neden olabilir bu durumda direksiyonu toparlamak ve CC devredışı bırakmak için debriyaja basmak en mantıklısı.
    arkadan çekişili arabalarda bu durumlarda direkt yanlama durumuna geçiyor araç


    Doğrudur merso arkadan itişli olduğu için yanladı. Ön çeker de bu kadar tehlikeli olacağını sanmam yinede.. Patinaj çekmeye başlar, aracın kafası direksiyonun yönüne doğru kayar, kurtarması daha kolay olur.

    Birde, debriyaj değil de frene basalım hocam
    Zira ben manuel viteste hız sabitleyici olan otomobil (yok diyemem, bilmiyorum ama) görmedim.


    ben frene basma taraftarı değilim aracın kayma esasında, daha çok kaymaya neden olabilir, debriyaja basınca tekerleklerdeki güç kesilir böylece kaymaya sebeb ortadan kalkar,




    Bence tam tersi güç kesilmez dahada beter olur. Siz yokuşu 2 viteste inerken araç hızlanmamak için çırpınır ama debriyaja basarsanız ben artık özgürüm demezmi? Ama hatchback arabaların kontrolü daha kolay. 5 seneye yakın polo kullandım, kendime o kadar çok güveniyordumki arabayı kontrol edeceğime dair istemedende olsa abs, esp olmamasına rağmen bir kaç ciddi olayları atlattım. Gerek fren yaparak gerekse Antalya'ya giderken keskin viraj olduğunu geç anlamam sonucu.

    Polo'daki o güveni şimdi Jetta'da alamıyorum mesela.. Tabiki kasa farkı ama bu kadar fark olacağını düşünmemiştim. Öyle temkinliyimki bu aracı bir kaydırsam toparlayamam diye düşünüyorum.. O yüzden usul usul sürüş




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.