Şimdi Ara

Yağmurda araç sürmek!!!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
57
Cevap
2
Favori
7.569
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yağmur da araç sürme ile ilgili olan ilginç bir tercüme yakaladım bir forumda umarım forum üyeleri içinde bilgilendirici olur.





    SAĞANAK YAĞIŞTA ETKİN GÖRÜŞ
    Yoğun bir sağanak altında otomobil kullanırken nasıl iyi bir görüş elde edilir?
    Neden bu kadar etkin olduğundan emin değiliz; bu metodu yoğun yağmur altında sadece bir deneyin.
    Bana bu metodu, deneyen ve gerçekten işe yaradığını tespit eden bir polis arkadaşım verdi.
    Çok yararlı, hatta gece sürüşünde dahi..
    Bu metod yıllarca Kanada Askeri Sürücüleri tarafından kullanılmış.

    Bir çok sürücü yoğun sağanak sırasında silecekleri yüksek ya da en hızlı konumda çalıştırır, ve buna rağmen ön camdaki görüntü netliği yeterli olmaz.
    Böyle bir durumla karşılaştığınızda hemen güneş gözlüklerinizi takın (modeli farketmez), ve mucize!!! Aniden görüşünüz, yağmur yağmıyormuşcasına mükemmel bir netlik kazanacak.
    Aracınızda her zaman bir güneş gözlüğü bulundurduğunuzdan emin olun.
    Sadece net bir görüşle emniyetli bir sürüş gerçekleştirmekle kalmayın, bu fikri arkadaşınızla paylaşarak onun da hayatını kurtarın.
    Deneyin ve arkadaşlarınızla deneyiminizi paylaşın.
    İnanılmaz, cam üzerindeki damlaları hâlâ görüyorsunuz ama yağmur suyunun oluşturduğu tabakayı görmüyorsunuz.
    Yağmurun yoldaki sıçramasını görebiliyorsunuz. Aynı zamanda, sollanan ya da takip edilen aracın sıçrattığı sudan kaynaklanan körlüğü de bertaraf edebiliyorsunuz (ya da güneş gözlüğü kullanmayıp şikayet edeceksiniz).
    Sürücü eğitimlerinde bu küçük ipucunu mutlaka öğretmeliler. Gerçekten de işe yarıyor.

    Yoğun BEYAZ ışık veren sis farlarının, işe yaramamasının nedeni de benzerdir. SARI ışık veren sis farları ise gece, tipi ve kar yağışlı havalarda çok işe yarar, kar taneleri hemen hemen görünmez olur.
    Ama SARI sis farları YAĞMUR ve SİS'te hiç işe yaramaz.

    Sıradaki uyarı da çok önemli! Kaç kişi bunu biliyor merak ediyorum.

    36 yaşındaki bir kadın sürücü, birkaç hafta önce bir kaza geçirdi ve araç pert oldu.
    Kinburn, Ontario'da yaşayan sürücü, Kinburn ile Ottawa arasında seyahat etmekteydi.
    Her ne kadar aşırı değilse de, hava yağmurluydu. Araç aniden kızaklama yaptı ve kelimenin tam anlamıyla havada uçtu...
    Kadın ciddi bir şekilde yaralanmadı ama aniden meydana gelen bu durum karşısında çok şaşkındı.
    Durumu otoyol polisine anlattı ve memur, herkesin bilmesi gereken şeyler söyledi:
    YAĞMURLU HAVADA ARACINIZI ASLA CRUISE KONTROL KONUMUNDA SÜRMEYİN.

    Aslında kadın cruise kontrol konumunda sürerek ihtiyatlı davrandığını ve tutarlı bir hızla sürerek emniyetli bir davranış sergilediğini düşünüyordu.
    Ama memur ona yağmurlu havada aracının cruise kontol konumunda olmasının, kızaklama yapmasına ve lastiklerin asfaltla temasının kesilmesi ile aracın yüksek oranda hızlanmasına ve tıpkı bir uçak gibi kalkışa geçmesine neden olabileceğini anlattı.
    Kadın başına gelenin aynı memurun anlattığı gibi olduğunu söyledi.
    Memur tüm araçların güneşliklerinde hava yastığı uyarısı ile birlikte şu uyarının da yazılı olması gerektiğini söyledi:

    YOL ZEMİNİ ISLAK YA DA BUZLU İSE KESİNLİKLE CRUISE KONTROL KONUMUNDA SÜRMEYİNİZ.

    Bizler genç çocuklarımıza cruise kontrol konumunda güvenli bir hızda sürmelerini söylüyoruz, ama cruise kontrolünü sadece yol zemini KURU iken kullanın demiyoruz.


    NOT: Bazı araçlarda (Toyota Sienna Limited XLE gibi) silecekler çalışır durumdayken Cruise Kontrol Modu' nu devreye almanıza izin vermeyen bir sistem bulunmaktadır.
    Eğer bu bilgiyi diğerleri ile paylaşırsanız ve paylaştığınız kişilerden sadece bir kişi bile bilmiyor olsa, herşeye değecektir!... Bir hayat kurtarmış olabilirsiniz!...

    Çeviri: Cengiz Durmaz







  • Güzel bir paylaşım teşekkürler..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemoki

    Güzel bir paylaşım teşekkürler..
    Sağanak yağmurlu havada güneş gözlüğü takıp deneyelim, faydasını görürsek burdan konuyu hortlatırız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÖfKeLiKaLaBaLıK

    Sağanak yağmurlu havada güneş gözlüğü takıp deneyelim, faydasını görürsek burdan konuyu hortlatırız.

    Alıntıları Göster
    Güneş gözlüğü kısmını bilmem de,Cruise Control kısmı bence doğru,yağışlı ve virajlı yollarda tehlikeli olabilir.Özellikle arkadan çekişli ve ESP olmayan araçlarda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÖfKeLiKaLaBaLıK

    Sağanak yağmurlu havada güneş gözlüğü takıp deneyelim, faydasını görürsek burdan konuyu hortlatırız.

    Alıntıları Göster
    Teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Technik

    Teşekkürler

    Alıntıları Göster
    Çok güzel bilgiler bunlar. Teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: insomnia__

    Çok güzel bilgiler bunlar. Teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    O öyle bu böyle, yazı boyunca sebeplerden hiç bahsedilmemiş. CC virajda hızı korumaya kalkıyorsa biz viraja hızlı girmiş olmuyor muyuz? Yoksa hız normal ama hızı korumak için dengesizlik yaratacak ani bir güç mü veriyor? Otomatik vitesli araç kullanan bir kaç kişiden duymuştum, virajda hız kaybedince vites düşürüp gaza yükleniyor diye, düz vites araçlarda da ciddi sorun yaratıyor mu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: insomnia__

    Çok güzel bilgiler bunlar. Teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    İşte bu forumun asıl amacı böyle bilgiler paylaşılarak hayatı daha kolay ve etkin kılmaktır. Teşekkür ederiz çok faydalı bilgiler özellikle Cruise Control olayı.. En yakın zamanda (yağmur yağdığında) güneş gözlüğünü deneyeceğim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Marmaratic

    İşte bu forumun asıl amacı böyle bilgiler paylaşılarak hayatı daha kolay ve etkin kılmaktır. Teşekkür ederiz çok faydalı bilgiler özellikle Cruise Control olayı.. En yakın zamanda (yağmur yağdığında) güneş gözlüğünü deneyeceğim.

    Alıntıları Göster
    Bilgiler İçin Teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bvlgarı

    Bilgiler İçin Teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    Güneş gözlüğünü denemek lazım .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bvlgarı

    Bilgiler İçin Teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    dilimizi kötü kullanması gerekçesiyle buraya taşınan sahibinden.com ilanlarından birisinde CC ye "kuru hız kontrol" yazılmıştı.. ironik olarak ne kadar doğru yazmış aslında adam..
    ancak sarı sis farlarının siste işe yaramaması beni düşündürdü? aslında sis farlarının amacı yere yakın bir yükseklikten aydınlatma yaparak sis ile yer arasındaki boşluktan ışığın yayılmasını sağlayıp görülebilirliği arttırmak değil mi? sonuçta siste ne yaparsanız yapın düzgün bir görüş mesafesi elde edemezsiniz, bu durumda ilk amaç çevrenizdekileri farkında olmak ve çevrenizdekilerin de sizin farkınızda olmasıdır..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bekir__

    Güneş gözlüğünü denemek lazım .

    Alıntıları Göster
    Güneş gözlüğü olayı kafamı karıştırdı biraz. Polarize gözlük dese, bir nebze anlarım ama normal gözlükler nasıl bir etki sağlar pek anlayamadım. Yağmur yağdığında, yoldaki suyun kalkmasıyla ve yere düşen yağmurlar beraber dağılma olur. Tahminimce gözlük bunu kesecektir, akşam yolculuk yapar gibi gideceğizdir..
    En mantıklı haliyle bunu düşünebildim..



    Cruise control sisteminde ise, daha önce şöyle birşey yaşamıştım.

    Arkadaşımın mercedes e200'ünü sürüyordum. İlk defa orada kullanmıştım zaten hız sabitleyiciyi, yol boştu bende 99a ayarlayıp bıraktım aracı. Yağmur yağdı yolda, büyükçekmece rampasını çıkarken arabanın bağırdığını ama gitmediğini fark ettim. Arkadaşım yanımda uyuyordu, yoksa uyarırdı beni. Rampayı çıktıktan sonra gürpınar girişindeki virajdan otoyola bağlanıyordum tam, arabanın başı bi yere kıçı bir yere gitti
    Orayı yanlayarak geçtim, sarsıntıya arkadaş da uyandı, kaza yapıyoruz sandı. Gerçi bariyerlere girmeme de az kalmıştı. Ödüm bi tarafıma kaçtı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Burhan -- 21 Kasım 2010; 14:17:55 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeLiCe_DoLuCa

    dilimizi kötü kullanması gerekçesiyle buraya taşınan sahibinden.com ilanlarından birisinde CC ye "kuru hız kontrol" yazılmıştı.. ironik olarak ne kadar doğru yazmış aslında adam..
    ancak sarı sis farlarının siste işe yaramaması beni düşündürdü? aslında sis farlarının amacı yere yakın bir yükseklikten aydınlatma yaparak sis ile yer arasındaki boşluktan ışığın yayılmasını sağlayıp görülebilirliği arttırmak değil mi? sonuçta siste ne yaparsanız yapın düzgün bir görüş mesafesi elde edemezsiniz, bu durumda ilk amaç çevrenizdekileri farkında olmak ve çevrenizdekilerin de sizin farkınızda olmasıdır..


    Biraz yanlış anladınız sanırım. Siste en çok sarı sis lambaları işe yarıyor. Fabrika çıkışlı özel üretilmeyen xenon sis farları sis te ışığı kıramadığı için işe yaramıyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: izmirlil35


    quote:

    Orijinalden alıntı: DeLiCe_DoLuCa

    dilimizi kötü kullanması gerekçesiyle buraya taşınan sahibinden.com ilanlarından birisinde CC ye "kuru hız kontrol" yazılmıştı.. ironik olarak ne kadar doğru yazmış aslında adam..
    ancak sarı sis farlarının siste işe yaramaması beni düşündürdü? aslında sis farlarının amacı yere yakın bir yükseklikten aydınlatma yaparak sis ile yer arasındaki boşluktan ışığın yayılmasını sağlayıp görülebilirliği arttırmak değil mi? sonuçta siste ne yaparsanız yapın düzgün bir görüş mesafesi elde edemezsiniz, bu durumda ilk amaç çevrenizdekileri farkında olmak ve çevrenizdekilerin de sizin farkınızda olmasıdır..


    Biraz yanlış anladınız sanırım. Siste en çok sarı sis lambaları işe yarıyor. Fabrika çıkışlı özel üretilmeyen xenon sis farları sis te ışığı kıramadığı için işe yaramıyor


    tekrar okudum ancak doğru anladım sanırım.. cümleyi aynen alıyorum; "Ama SARI sis farları YAĞMUR ve SİS'te hiç işe yaramaz. " beni düşündüren cümle bu oldu..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeLiCe_DoLuCa


    quote:

    Orijinalden alıntı: izmirlil35


    quote:

    Orijinalden alıntı: DeLiCe_DoLuCa

    dilimizi kötü kullanması gerekçesiyle buraya taşınan sahibinden.com ilanlarından birisinde CC ye "kuru hız kontrol" yazılmıştı.. ironik olarak ne kadar doğru yazmış aslında adam..
    ancak sarı sis farlarının siste işe yaramaması beni düşündürdü? aslında sis farlarının amacı yere yakın bir yükseklikten aydınlatma yaparak sis ile yer arasındaki boşluktan ışığın yayılmasını sağlayıp görülebilirliği arttırmak değil mi? sonuçta siste ne yaparsanız yapın düzgün bir görüş mesafesi elde edemezsiniz, bu durumda ilk amaç çevrenizdekileri farkında olmak ve çevrenizdekilerin de sizin farkınızda olmasıdır..


    Biraz yanlış anladınız sanırım. Siste en çok sarı sis lambaları işe yarıyor. Fabrika çıkışlı özel üretilmeyen xenon sis farları sis te ışığı kıramadığı için işe yaramıyor


    tekrar okudum ancak doğru anladım sanırım.. cümleyi aynen alıyorum; "Ama SARI sis farları YAĞMUR ve SİS'te hiç işe yaramaz. " beni düşündüren cümle bu oldu..

    Şimdi bende farkettim bir yanlışlık var şurada..

    "Yoğun BEYAZ ışık veren sis farlarının, işe yaramamasının nedeni de benzerdir. SARI ışık veren sis farları ise gece, tipi ve kar yağışlı havalarda çok işe yarar, kar taneleri hemen hemen görünmez olur.
    Ama SARI sis farları YAĞMUR ve SİS'te hiç işe yaramaz."




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Marmaratic

    quote:

    Orijinalden alıntı: DeLiCe_DoLuCa

    dilimizi kötü kullanması gerekçesiyle buraya taşınan sahibinden.com ilanlarından birisinde CC ye "kuru hız kontrol" yazılmıştı.. ironik olarak ne kadar doğru yazmış aslında adam..
    ancak sarı sis farlarının siste işe yaramaması beni düşündürdü? aslında sis farlarının amacı yere yakın bir yükseklikten aydınlatma yaparak sis ile yer arasındaki boşluktan ışığın yayılmasını sağlayıp görülebilirliği arttırmak değil mi? sonuçta siste ne yaparsanız yapın düzgün bir görüş mesafesi elde edemezsiniz, bu durumda ilk amaç çevrenizdekileri farkında olmak ve çevrenizdekilerin de sizin farkınızda olmasıdır..


    Biraz yanlış anladınız sanırım. Siste en çok sarı sis lambaları işe yarıyor. Fabrika çıkışlı özel üretilmeyen xenon sis farları sis te ışığı kıramadığı için işe yaramıyor

    Alıntıları Göster
    quote:

    Ama SARI sis farları YAĞMUR ve SİS'te hiç işe yaramaz.


    eski şöförlere sorun bakalım sis farı ne renk olurmuş. ya da çıkın çarşıya geçen ticari minibüslere bakın, hepsinin farları sarıdır. sarı far sisli havalarda görüşü arttırır. yeni nesil araçların sis farlar sadece göstermelik :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: olek1988

    quote:

    Ama SARI sis farları YAĞMUR ve SİS'te hiç işe yaramaz.


    eski şöförlere sorun bakalım sis farı ne renk olurmuş. ya da çıkın çarşıya geçen ticari minibüslere bakın, hepsinin farları sarıdır. sarı far sisli havalarda görüşü arttırır. yeni nesil araçların sis farlar sadece göstermelik :)

    Alıntıları Göster
    Tabiki sis farı sarı renktir aslında ama arkadaşın dediği gibi artık günümüzde birçok kişi malesef poz amaçlı çakma xenonlar falan taktırıyor.Ayrıca yağmurlu havalarda en çok korktuğum aniden önüme çıkıveren su biirikintileridir.Direksiyon hakimiyeti resmen 0 a iniyor bir anda ...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: historiyst_45

    Tabiki sis farı sarı renktir aslında ama arkadaşın dediği gibi artık günümüzde birçok kişi malesef poz amaçlı çakma xenonlar falan taktırıyor.Ayrıca yağmurlu havalarda en çok korktuğum aniden önüme çıkıveren su biirikintileridir.Direksiyon hakimiyeti resmen 0 a iniyor bir anda ...

    Alıntıları Göster
    Benim bildiğim sis farı görmek için değil görünmek içindir (sisli havada)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan
    Cruise control sisteminde ise, daha önce şöyle birşey yaşamıştım.
    Arkadaşımın mercedes e200'ünü sürüyordum. İlk defa orada kullanmıştım zaten hız sabitleyiciyi, yol boştu bende 99a ayarlayıp bıraktım aracı. Yağmur yağdı yolda, büyükçekmece rampasını çıkarken arabanın bağırdığını ama gitmediğini fark ettim. Arkadaşım yanımda uyuyordu, yoksa uyarırdı beni. Rampayı çıktıktan sonra gürpınar girişindeki virajdan otoyola bağlanıyordum tam, arabanın başı bi yere kıçı bir yere gitti
    Orayı yanlayarak geçtim, sarsıntıya arkadaş da uyandı, kaza yapıyoruz sandı. Gerçi bariyerlere girmeme de az kalmıştı. Ödüm bi tarafıma kaçtı


    Suç cruise controlde olduğu kadar biraz sizde de. Aquaplaninge girmişsiniz. Yeni lastiklerle 80-85 km/sa'den itibaren yağışlı havalarda bu olay görülebilir. Daha yavaş gitmek gerekiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: portiwashere

    Benim bildiğim sis farı görmek için değil görünmek içindir (sisli havada)

    Alıntıları Göster
    sis farları sis içindir.siste yakıldığında normalden daha iyi görüş sağlarlar.hele kaliteli sis farları bu görüşü hayli iyileştirir.
    sis farının siste hiçbir işe yaramadığını yazan arkadaşa sormak gerekir hiç siste sis farı kullanmışmı.doğrudur kardada iyi görüş sağlar.bütün bunlar demek deyildirki uzun farlar gibi herşey güllük gülistanlıktır.elbette görüş kısıtlıdır amma sisler normale göre iyileştirme yapar.
    son ekleme sis ve kar yağışında mutlaka kısa hüzmeli far ve sis farı kullanılmalı.yoksa sarı ışık veren far ampulleri takılmalı.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.