Şimdi Ara

Patlak lastik ile araç sürmek

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
3.705
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar otobanda olduğum için polis kontrol noktasına kadar sürmek zorunda kaldım 20-30 km hız ile yaklaşık 300-500 metre gittim. Lastik janttaydı. Sizce lastiğe bir şey olmuş mudur, olmadı deseler dahi değiştireyim mi? Lastik pek bulunan bir marka değil (Nokian weather proof) ancak sipariş ile günler sonra gelir, bu yüzden uğraşmak da istemiyorum ama güvenlik de önemli sonuçta.



  • Jantin üzerinde gittiysen zaten o lastiği kurtaramazsın.

    İçinde hava varken jant a gelmeden durduysan sorun olmaz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fatih33yucel

    Jantin üzerinde gittiysen zaten o lastiği kurtaramazsın.

    İçinde hava varken jant a gelmeden durduysan sorun olmaz.

    Jantın üzerinde gitim hocam bir kaç yüz metre. Sağlık olsun ne diyeyim.
  • 300 500 metreden bir şey olmaz. Hız da yoktur muhtemelen. İçine dışına iyice bakın dökülme var mı diye. Takıp havayı basın. Yanaklarda problem varsa zaten belli eder.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhanc64

    300 500 metreden bir şey olmaz. Hız da yoktur muhtemelen. İçine dışına iyice bakın dökülme var mı diye. Takıp havayı basın. Yanaklarda problem varsa zaten belli eder.

    Hız yapmadım hocam. İkinci viteste devir 2000 de. Muhtemelen 20-30 arası en fazla. Onu da gitmezdim ama otobandı ve daha önce hiç lastiğim patlamadı, bilmiyordum değiştirmeyi. Ki 5 yıldır araba kullanırım. Polisler sağ olsun yardımcı oldular değiştirirken.
  • Lastiğe hem iç hem dıştan bakmadan bir şey söylenemez. Ben de sıfır hava ile ilerledim (arkadaki araç selektör yaptı ama duracak uygun yer bulmak için ilerledim), lastikçi sorun yok dedi ve kullanmaya devam ettim.



    Hem yanak direnç durumunu hem de jantta eğiklik durumu incelenmeli.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SYE35

    Lastiğe hem iç hem dıştan bakmadan bir şey söylenemez. Ben de sıfır hava ile ilerledim (arkadaki araç selektör yaptı ama duracak uygun yer bulmak için ilerledim), lastikçi sorun yok dedi ve kullanmaya devam ettim.



    Hem yanak direnç durumunu hem de jantta eğiklik durumu incelenmeli.

    Bu konudaki sağlıklı bilgiyi herhangi bir oto lastikçisi verebilir mi?

    Yılda 25 bin km yapıyorum. Sağlıklı bilgi alamazsam lastiği değiştirmeyi yeğlerim.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Ampül. Araba ve kamyon
    2 hafta önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • YazıYorum kullanıcısına yanıt
    Lastik için genelde yeni lastik satma amacı ile yenisini al derler, derlerse de iç rahatlığı için almak gerekir. Düzgün dürüst bir lastikçi bulursanız gerçekten gerek olup olmadığını söyler.



    Lastikte aşınma varsa üstünde giderken baskı yapılan yerde görülen ezilme olur, iç tarafta da aşınmaya bağlı plastik olur (toz gorunumunde).



    Jant konusu için her lastikçi olur. Balans yapılırken tutmazsa jantta eğiklik var deyip düzeltme yapılır.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teşekkür ederim.
  • Run flat özelliği varsa bişey olmaz, özellik yoksa lastik çöp.
  • LASTİK TELLERİ GİTMİŞTİR.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eko33

    LASTİK TELLERİ GİTMİŞTİR.

    lastik telleri gittiyse kendini belli eder. arabayı sallar. bence havayı bas, sorun yoksa yoktur.
  • Lastikçiye git çok da anlamaya gerek yok.
    Patlak lastik ile gittiğin için büyük ihtimal yanaklardan aşınmış olabilir. Böyle bir şey varsa lastiğin içinden bir sürü plastik tozu çıkar, yanaklardaki aşınma gözle hem içten hem dıştan görünür. Jantlarda bir hasar varsa o ayrıca tamir edilir.
    Sana tavsiyem yedek lastiğin normal lastik ile aynı ise patlayan lastiği yamalat bagaja at.
    Eğer aynı değilse ve gözle görülür bir kasar varsa yama ile hiç uğraşma çıkmada olsa yeni lastik ile değiştir. Yanaktan hasar almış lastik kullanmak hiç akıl işi değil.

    Anlattığın gibi düşük hızda kullandıysan bir şey olmamıştır inşallah. Geçmiş olsun.
  • Jant ve diskler yamulmuş rot başları eğilmiştir. Aracına göre 750 - 3000 TL masrafı var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis


    quote:

    Orijinalden alıntı: eko33

    LASTİK TELLERİ GİTMİŞTİR.

    lastik telleri gittiyse kendini belli eder. arabayı sallar. bence havayı bas, sorun yoksa yoktur.

    arabayı sallamaya fırsat vermeden içten kopan teller kauçuğu yırtıp, yüksek hızda birden bire boydan boya lastiği yararsa ne yapacağız? güvenlik bu, ihtimallerle değerlendirilemez. insanlara yanlış fikirler vermeyin, böyle tavsiyeler verdiğiniz insanların başına bir şey gelse haberiniz bile olmaz...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya


    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis


    quote:

    Orijinalden alıntı: eko33

    LASTİK TELLERİ GİTMİŞTİR.

    lastik telleri gittiyse kendini belli eder. arabayı sallar. bence havayı bas, sorun yoksa yoktur.

    arabayı sallamaya fırsat vermeden içten kopan teller kauçuğu yırtıp, yüksek hızda birden bire boydan boya lastiği yararsa ne yapacağız? güvenlik bu, ihtimallerle değerlendirilemez. insanlara yanlış fikirler vermeyin, böyle tavsiyeler verdiğiniz insanların başına bir şey gelse haberiniz bile olmaz...

    teller koptuysa zaten araba zangır zangır sallanır. tellerin kauçuğu yırtması da nedir ya. yok böyle bişey. lastik balon değil bu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mcadirci

    Lastikçiye git çok da anlamaya gerek yok.
    Patlak lastik ile gittiğin için büyük ihtimal yanaklardan aşınmış olabilir. Böyle bir şey varsa lastiğin içinden bir sürü plastik tozu çıkar, yanaklardaki aşınma gözle hem içten hem dıştan görünür. Jantlarda bir hasar varsa o ayrıca tamir edilir.
    Sana tavsiyem yedek lastiğin normal lastik ile aynı ise patlayan lastiği yamalat bagaja at.
    Eğer aynı değilse ve gözle görülür bir kasar varsa yama ile hiç uğraşma çıkmada olsa yeni lastik ile değiştir. Yanaktan hasar almış lastik kullanmak hiç akıl işi değil.

    Anlattığın gibi düşük hızda kullandıysan bir şey olmamıştır inşallah. Geçmiş olsun.

    Bu arkadaşımı alıntı yapıyorum ama diğer cevap yazan arkadaşlara da teşekkür edip olanları yazayım; zira konu bayağı bir rayından çıkmış.

    Michelin'e gittim. Lastiğin yırtıldığını ve jantın eğildiğini söyledi. Çok da üstelemedim çünkü içim rahat etmezdi o lastikle seyahat etmeye. Arabayla seyahati çok seviyorum ve bu riske girmek istemedim.

    Michelin lastik takayım dedi ama Nokian weatherprooftan başka lastik kullanmayacağımı belirttim. O da bu nokian lastiğin 195/50/15 ebatını sipariş ederiz dedi ve lastik fiyatı için 270 TL ve jant düzeltme için 50 TL istedi. Tamir ustamın adıyla gittiğim için de itiraz etmeyip tamam dedim. Zaten o lastiğin ebatı HB'de 240 TL. 2 güne yeni lastik takılacak inşAllah.

    Konu da kalsın ki aynı duruma düşen arkadaşlar fikir edinirler.

    Herkese cevaplar için teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya


    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis


    quote:

    Orijinalden alıntı: eko33

    LASTİK TELLERİ GİTMİŞTİR.

    lastik telleri gittiyse kendini belli eder. arabayı sallar. bence havayı bas, sorun yoksa yoktur.

    arabayı sallamaya fırsat vermeden içten kopan teller kauçuğu yırtıp, yüksek hızda birden bire boydan boya lastiği yararsa ne yapacağız? güvenlik bu, ihtimallerle değerlendirilemez. insanlara yanlış fikirler vermeyin, böyle tavsiyeler verdiğiniz insanların başına bir şey gelse haberiniz bile olmaz...

    Lastik konusunda hassasım hocam, basit tedbirler ile içim rahat etmez. Hatta iki ayrı ustadan "bir şey olmaz" lafını duymadan asla kullanmam o lastiği.

    Lastik önemli arkadaşlar. Kol, mide, dalak ağrısa düşmezsiniz ama ayakta sorun varsa yıkılırsınız. Lastikler de arabanın ayakları.

    Düzenleme: İmla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi YazıYorum -- 9 Ağustos 2017; 0:24:39 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.