Şimdi Ara

Yakıt tasarrufu için doğru vites seçimi! (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
79
Cevap
6
Favori
12.453
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokmavı

    Hocam ben boşa atıyorum.Biraz daha sık olmaya başladı bu aralar bir sorun olur mu?Malum benzin fiyatları.


    Arkadaşım boşa atacak kadar eğimli bir yolda gaza basmadan ilerlemek boşa atmaktan çok daha fazla yakıt ekonomisi sağlar.

    Araçlar boşta giderken 3 - 4 litre kadar yakıt tüketirler.

    Viteste ilerlerken ise önce sistemdeki fazla yakıtı tüketirler. Daha sonra ise 1 lt kadar tüketirler.




    Ama daha önemlisi yolda giderken boşa atmak çok riskli bir harekettir. Herhangi bir gerekçeyle araç stop edebilir ve de bu durumda fren ve de direksiyon sistemi iş görmez.

    Bilgin olsun.


    Haluk
  • peki karbüratörlüde durum nasıl? sizin enjeksiyonlular bilmigisayar filan en az verimli yakmaya programlanmış ya bizim eski sistemler? birde yokuş aşağı inerken ayağı gazdan çektiğimiz zaman bizde de yakıt sıdıra inermi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: orthosis

    peki karbüratörlüde durum nasıl? sizin enjeksiyonlular bilmigisayar filan en az verimli yakmaya programlanmış ya bizim eski sistemler? birde yokuş aşağı inerken ayağı gazdan çektiğimiz zaman bizde de yakıt sıdıra inermi?


    Enjeksiyonlu araçlarda cut-off sistemi ayak gazdan çekildiğinde yakıt akışını keser ve de araç sistem içindeki yakıtı tüketinceye kadar kullanır. Daha sonra ise sadece çok az bir miktar yakıt püskürterek motorun stop etmesini engeller.

    Karbüratörlü araçlarda bu sistem - yanılmıyorsam - yok.

    Bu sistemin şahin araçlara ilk kez uygulandığını hatırlıyorum ama büyük ihtimalle enjeksiyonlu modellere uygulandı.

    zaten karbüratörlü araçlarda 15/1 hava yakıt oranı var ve de yine yanılmıyorsam tüm zamanlarda aynı oran korunuyor.

    Dolayısıyla sizin araçlardan böyle atraksiyonlar beklememek lazım :)

    Hayırlısıyla sizin de daha yeni teknoloji bir aracınız olur inşallah.


    Haluk




  • enjeksiyonlu araçlarda gaza dibine kadar basınca (bayırda bayıldığı zaman, sonra vites düşülecek zaten) gazı yememesine rağmen çok benzin yakar mı , yoksa gidebildiği kadar mı yakar.

    yani enjeksiyonlu araçlarda gazı yemediği zaman pedala bassakta normalden çok benzin yakar mı ? (araç 1.4 benzin polo)

    --

    birde bir söz var "aracı devirli kullanmazsan motorun performansı düşer" diye. bu doğru bir söz mü yani motor köreliyor mu düşük devirlerde. zaten 3000 devir civarlarında seyrediyorum çok düşük devirlerde değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi K.Kahriman -- 10 Ocak 2011; 1:28:57 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.Kahriman

    enjeksiyonlu araçlarda gaza dibine kadar basınca (bayırda bayıldığı zaman, sonra vites düşülecek zaten) gazı yememesine rağmen çok benzin yakar mı , yoksa gidebildiği kadar mı yakar.

    yani enjeksiyonlu araçlarda gazı yemediği zaman pedala bassakta normalden çok benzin yakar mı ? (araç 1.4 benzin polo)

    --

    birde bir söz var "aracı devirli kullanmazsan motorun performansı düşer" diye. bu doğru bir söz mü yani motor köreliyor mu düşük devirlerde. zaten 3000 devir civarlarında seyrediyorum çok düşük devirlerde değil.


    Bir araç gaz yemediği halde pedala sonuna kadar basılıyorsa o an 30-40 lt gibi değerler yakmaktadır.

    Normalden çok değil, en az 10 kat çok yakıt tüketir.

    Bunu yol bilgisayarından defalarca teyit etmişimdir.

    3. vites 70 km ile bir yokuş çıkarken vitesi 5. vitese atın ve de seyreyleyin olacakları.

    Motor tır tır tır şekliyle zorlanaraka çalışır ve de araç hızlanmaz.

    Yakıt tüketimi de "5 dk falan aynı tempoda gidin ve de yakıt ibresinin oynadığını görün" şeklinde gerçekleşir.

    Aslında özellikle gaz yedirmek için motorun maksimum torku verdiği devirler tercih edilmeli. Özellikle de acil durumlarda.

    yoksa düz yolda devir düşük de olsa sıkıntı yok.

    ne zaman ki yokuş başladı ve de araç çekmiyor, hemen vitesi küçültüp devri 3000 üzerinde tutmalı.


    Haluk




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23


    quote:

    Orijinalden alıntı: orthosis

    peki karbüratörlüde durum nasıl? sizin enjeksiyonlular bilmigisayar filan en az verimli yakmaya programlanmış ya bizim eski sistemler? birde yokuş aşağı inerken ayağı gazdan çektiğimiz zaman bizde de yakıt sıdıra inermi?


    Enjeksiyonlu araçlarda cut-off sistemi ayak gazdan çekildiğinde yakıt akışını keser ve de araç sistem içindeki yakıtı tüketinceye kadar kullanır. Daha sonra ise sadece çok az bir miktar yakıt püskürterek motorun stop etmesini engeller.

    Karbüratörlü araçlarda bu sistem - yanılmıyorsam - yok.

    Bu sistemin şahin araçlara ilk kez uygulandığını hatırlıyorum ama büyük ihtimalle enjeksiyonlu modellere uygulandı.

    zaten karbüratörlü araçlarda 15/1 hava yakıt oranı var ve de yine yanılmıyorsam tüm zamanlarda aynı oran korunuyor.

    Dolayısıyla sizin araçlardan böyle atraksiyonlar beklememek lazım :)

    Hayırlısıyla sizin de daha yeni teknoloji bir aracınız olur inşallah.


    Haluk


    eğer yanlış bilmiyorsam cut off sisteminde motorun stop etmesini engellemek için çok azda olsa yakıt püstkürtülmesi diye birşey söz konusu değil. mantık olarakda zaten tekerleklere bağlı olan motorun araç durmadığı ya da çok fazla yavaşlamadığı sürece yakıt yakmasa bile stop etmesi diye birşey olamaz çünkü motoru çalıştıran aracın kinetik enerjisidir.

    karbüratörlü araçlarda cut off sisteminin olabildiğini yanılmıyorsam yine obk hocamın bir yazısında okumuştum, acaba yanlış mı hatırlıyorum




  • Konu için teşekkür ederim.
    birde son zamanlarda eğer ışığın yeşile dönmesine 1 dk ve üstünde bir zaman varsa aracı stop ediyorum.
  • Cut off ile ilgili bir sorum var.
    Aracim civic otomatik.uzun bir yokus var.(1km)
    Buradan inerken vitesi manuele alip 3e aliyorum.devir 2000 civari oluyor.hic gaz vermeden ilerliyorum.yol bilgisayarini sifirlayip degere bakiyorum.3lt civari bir rakam cikiyor.
    1.tork konvertorlu araclarda cut off calismiyor mu?
    2.yol bilgisayari mi yanlis bilgi veriyor.

    Saygilar
  • 2000 devirde kesmasi lazım ama eğer motor soğuksa cut-off çalışmıyor bildiğim kadarıyla. yani yokuş ilk hareketten biraz sonra filan iniliyorsa ondan olabilir. benim aracım da tam otomatik cut-off çalışıyor.
  • Otomobil Uzmanı'na verdiği değerli bilgi için teşekkür ederim. Ben de bir ara eski aracım opel astra 1.6cd'de kullanıma çok dikkat etmiştim ve bu araçla uzun yolda 90km/sa üzeri, birçok yerde 110km/sa hızla giderek bir depo ile birkaç kez 1000km'yi devirmiştim. Şehir içi yakıt tüketimim de 7-7.5lt arasında değişiyordu, tabi şehiriçi tüketim çok göreceli bir durum, dolayısıyla değerlendirme dışı tutulabilir. Aracımın yol bilgisayarındaki anlık tüketim göstergesinin katkısıyla edindiğim tecrübeler doğrultusunda şunları söyleyebilirim: Araçta mümkün olduğu kadar gaza fazla basmadan hızın korunabileceği vitesi seçmek çok önemli. Yokuş çıkarken çok yavaş gitmek pek mantıklı değil, örneğin bu astra ile yokuşa yavaş girip de 2. viteste çıkmak gereksiz yakıt tüketimi, çünkü 3. viteste motorun verimliliği çok iyi. Bir diğer önemli nokta da, sürekli gaza basıp basmama konusunda edindiğim tecrübe. Gerçi bunu iki yıl önce kadar habertürkte bir yazıda okumuştum. Elektrikte doğru akım motoru döndürülürken motoru sürecek kaynak doğrudan besleme yapmaz, bunun yerine anahtarlanarak kesikli olarak verilir. Anahtarlamanın oranı ve hızı değiştirilerek motora istenen hız verilebilir. Benzer uygulamayı araç kullanırken çok uzun bir zaman denedim ve yakıt tükertiminde gözle görülür bir düşüş olduğunu farkettim. Araç istediğim hıza geldikten sonra gazdan ayağımı çekiyorum ve belli bir hızın altına indiğinde gaza tekrar basıp istenen hıza tekrar çıkarıyorum. Gaza bas ve bırak sırasında konfor biraz düşse de yöntemin başarılı olduğunu düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi @immortal -- 10 Ocak 2011; 13:16:54 >




  • Bu hesaplar çok gerçekçi olmuyor. En az yakıt 5 vites 2000 devirde hatta bazen duz yolda 1800 devir b ir yetiyor muhtemelen o zaman harcanıyordur. Onun dışında yük varsa veya yokuş çıkılıyorsa 3 veya 4 olabilir o motorun sesinden çıkartabileceğiniz brşey. Tırlamaya en yakın zaman en az benzın yaktıgınız zaman oluyor zaten.
  • benimde kafama takılan bir konu, arada deneme yaptığım oluyor. 1.6 dizel aracımla 4. vites 2000 devir 80 km ile giderken 4 lt civarı yakıt tüketirken 5. viteste aynı hızda 5 lt civarı yakıt tüketimi gözüküyor. sanırım tork un en yüksek olduğu devirde daha az yakıt harcıyor yada turbonun en verimli çalıştığı devirde yakıt hava karışımı ideal olduğu için, konuya daha hakim arkadaşlar doğrumu düşünüyorum acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: y.g.t

    benimde kafama takılan bir konu, arada deneme yaptığım oluyor. 1.6 dizel aracımla 4. vites 2000 devir 80 km ile giderken 4 lt civarı yakıt tüketirken 5. viteste aynı hızda 5 lt civarı yakıt tüketimi gözüküyor. sanırım tork un en yüksek olduğu devirde daha az yakıt harcıyor yada turbonun en verimli çalıştığı devirde yakıt hava karışımı ideal olduğu için, konuya daha hakim arkadaşlar doğrumu düşünüyorum acaba?


    Düz yolda sabit hızda max tork devriyle tüketimin hiçbir alakası yok.Mümkün olan en düşük devir ve olabilecek en yüksek hızda araç en az tüketimini gerçekleştiriyor.Sizin aracınız 4.vites 2000 devir 80 le giderken 4 lt yakıyor ise gaza aynı miktarda basmak şartı ile 5.vitese attığınız anda devir düşeceğinden tüketim azalır.Ayrıca aracın hızınında %5 civarında artacağını varsayarsak %5 te oradan azalır tüketim.Yani araç 3.5 Litre/100 km gibi bir tüketime sahip olur.




  • quote:


    quote:

    Orijinalden alıntı: y.g.t

    benimde kafama takılan bir konu, arada deneme yaptığım oluyor. 1.6 dizel aracımla 4. vites 2000 devir 80 km ile giderken 4 lt civarı yakıt tüketirken 5. viteste aynı hızda 5 lt civarı yakıt tüketimi gözüküyor. sanırım tork un en yüksek olduğu devirde daha az yakıt harcıyor yada turbonun en verimli çalıştığı devirde yakıt hava karışımı ideal olduğu için, konuya daha hakim arkadaşlar doğrumu düşünüyorum acaba?



    Düz yolda sabit hızda max tork devriyle tüketimin hiçbir alakası yok.Mümkün olan en düşük devir ve olabilecek en yüksek hızda araç en az tüketimini gerçekleştiriyor.Sizin aracınız 4.vites 2000 devir 80 le giderken 4 lt yakıyor ise gaza aynı miktarda basmak şartı ile 5.vitese attığınız anda devir düşeceğinden tüketim azalır.Ayrıca aracın hızınında %5 civarında artacağını varsayarsak %5 te oradan azalır tüketim.Yani araç 3.5 Litre/100 km gibi bir tüketime sahip olur.


    cruise control ile 80 le gidiyorum 4. viteste 4 küsür yine cc ile 5. viteste 80 ile giderken 5 lt lere çıkıyor yani dediğiniz gibi 3.5 hiç bi zaman olmuyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: y.g.t

    quote:


    quote:

    Orijinalden alıntı: y.g.t

    benimde kafama takılan bir konu, arada deneme yaptığım oluyor. 1.6 dizel aracımla 4. vites 2000 devir 80 km ile giderken 4 lt civarı yakıt tüketirken 5. viteste aynı hızda 5 lt civarı yakıt tüketimi gözüküyor. sanırım tork un en yüksek olduğu devirde daha az yakıt harcıyor yada turbonun en verimli çalıştığı devirde yakıt hava karışımı ideal olduğu için, konuya daha hakim arkadaşlar doğrumu düşünüyorum acaba?



    Düz yolda sabit hızda max tork devriyle tüketimin hiçbir alakası yok.Mümkün olan en düşük devir ve olabilecek en yüksek hızda araç en az tüketimini gerçekleştiriyor.Sizin aracınız 4.vites 2000 devir 80 le giderken 4 lt yakıyor ise gaza aynı miktarda basmak şartı ile 5.vitese attığınız anda devir düşeceğinden tüketim azalır.Ayrıca aracın hızınında %5 civarında artacağını varsayarsak %5 te oradan azalır tüketim.Yani araç 3.5 Litre/100 km gibi bir tüketime sahip olur.


    cruise control ile 80 le gidiyorum 4. viteste 4 küsür yine cc ile 5. viteste 80 ile giderken 5 lt lere çıkıyor yani dediğiniz gibi 3.5 hiç bi zaman olmuyor

    siz onu bir de cc olmadan bir deneyin derim ben. cc işi karıştırıyor olabilir.




  • Şahane bir paylaşım daha.. çok tşkrler...
  • hocam ellerine sağlık yine çok güzel bir konu devamını bekliyoruz
  • Uzun zamandan sonra bu akşam passatımın kitapçığını karıştırırken ekonomik kullanım bölümüne şöyle bir göz attım.1.6 mpı motorlu passatımı kullanırken minimum yakıt tüketimini yakalamam için 30 km/h hıza ulaştığımda 3. vitese,40 km/h hıza ulaştığımda 4. vitese 50km/h hıza ulaştığımda ise 5. vitese atmamın uygun olacağını söylüyor kitapçık.yani olabildiğince hızlı yüksek vitese geçiş ve aracın düşük devirde kullanılması.bu nokta kafamı kurcaladı.Araç 55km/h hızda 1500 devirlerde oluyor.bu durum motora zarar vermezmi?bu kadar düşük hızlarda yüksek vitese geçmek aracı yığmaz mı?aydınlatırsanız sevinirim.Bildiğim kadarıyla dsg şanzıman da tam olarak kitapçığın dediğini yaparak aracın yakıtını düşürüyor değil mi? Bizler de aracımızı dsg gibi kullanmalıyız?
  • Merhaba,
    Bu konuda tecrübelerimi sizinle paylaşayım.
    Bir yaz tatilinde İstanbuldan Rizeye giderken bazı denemeler yaptım. Aslında her sene mutlaka Rizeey tatile gittiğimden farklı araçlar ve kullanım yöntemleri deneyerek tecrübelerimi geliştirdim.
    Bayiden sıfır olarak alıp (Fiat Doblo 1.3 Multijet) ikinci günü yola çıkarak motoru açmak adına biraz da devirli kullanarak bir depo ile yaklaşık 700-800 km yol gittim. Ertesi sene araç 10.000 km civarına geldiğinde aynı yolu bu sefer ekonomik gitmeye çalışarak katettim. Akşam yola çıktım, 2 yetişkin 1 çocuk ve bagaj ağzına kadar eşya dolu. 1300 Kg kuru araba ağırlığı + biz ve eşyalar. 1500 Kg filan olmuşuzdur. Gece olmasından dolayı eşim ve çocuğum erkenden uyudukları için ben rekor denemesine başladım. 70-80 kilmetreyi geçmeyerek. Rampa aşağı giderken hızlanan aracı rampa çıkışlarında ivmelenmeden kaçarak vites ufaltarak düşük devirlerde tutarak özellikle de yol bilgisayarında anlık tüketimi maksimum 7-8 lt lerde tutarak bir depoyla 1200 km yol yaptım ve gittiğim yere vardım. Üstelik yakıt ışığım yeni yanmıştı. Yol bilgisayarı ve mazot fişi kayıtlarının hesabı sonucunda 100 Km de 4.5 Lt yakıt kullanmıştım ki aracın fabrika verileri 4.7 Lt/100 km idi. Bu işin kötü tarafı yol boyunca hiç bir aracı sollayamamak ve en kötü kamyonun ve tırın bile seni sollaması. Gündüz olsa çok sıkıcı da gece ve rekor denemesi için katlandım.
    Şu anda denediğim navigasyonda ekonomik kullanım ipuçlarında ve anlık değerlendirmelerde ani ivmelenmelerden kaçındığım sürece tasarruf yapıyorum. Ayrıca frenleme alışkanlığı da buna etki ediyor.
    Gerçek tasarruf için arabayı yavaş hızlandırarak en verimli olduğu devirde kullanmak ve fren basıncını iyi ayarlamak. Hızlı fren yapmak fazla yakıta neden olur.




  • Zamlar geldikçe, biz daha çok minimum yakıt rekoru denemeleri yapacağız gözüküyor.

    Bu arada sayın O.B.K'nın değerli katkılarını formumuzda paylaşmasını sürdürmesini umut ediyoruz forum ahalisi olarak.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.