Şimdi Ara

Yakıt tasarrufu için doğru vites seçimi! (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
79
Cevap
6
Favori
12.453
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Çok güzel paylaşım, eline sağlık.
  • Paylaşım için çok teşekkürler.
    Benimde aklıma şu takılıyor

    Sıkışık trafikte hızlı bir biçimde kalkıp 1. vites gaza basmadan rölantide gider genelde araba
    Anlık yakıt tüketim değerleri çok yüksek çıkıyor
    Acaba böyle bir kullanımda 1. vites mi 2. vites mi daha sağlıklı olur.
    sürekli 2. vites rölantide gitmek zarar verir mi motor yada şanzumana?
  • Buradaki hususlara dikkat ederek sürdüğüm dizel aracımda muazzam tasarruf yapıyorum. Tabi gözüm sürekli anlık tüketim de. Zaman zaman trafikte veya yollarda küfür yediğimi düşünüyorum ama asla aniden hızlanma vs. yapmıyorum sürekli sağ şeritten gidiyorum. Zaten hızlı sürmekte iş bitmiyor arabanın yol bilgisayarına baktığımda 1800 km yol yapmışım ve bu yolu ortalama 34 km/h ile gitmişim. Yani kendimizi de yırtsak ortalama hızımız belli
  • İmmortal arkadaşım,
    Normalde motorun aracın üzerinde frenleme yaptığını düşünürsek DÜZ YOLDA ve YOKUŞ YUKARI sabit hızın daha mantıklı olacağını düşünüyorum.
    Bir de vitesi boşa atan arkadaşlar için yüksek süratte uzun süreli boşa atmaların motorun ani dengesiz (rüzgar ile temas eden kısımlarda) ısı kaybını hesaba katmalarını hatırlatmak isterim.
    Özellikle aracınız ağır bir araç ise makul ve minimuma yakın seviyelerde yokuş aşağı inerken gaz pedalına dokunarak harcanacak enerjiyi yokuş yukarı çıkarken bir miktar telafi edilebiliriz diye düşünüyorum. Tabii trafik uygun ise.

    Çabuk ve yavaş hızlanma konularında tereddütlüyüm. Bu konuda teknik makale ve bilgisi olan var ise, paylaşırsa sevinirim. Yol ve araç koşullarımıza göre herkes kendi değerlendirmesini yapar.
    teşekkürler,
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rubinstein

    anladım teşekkür ederim.bu arada cut-off da bu konuyla alakalı olduğundan (çarpanlardan biri sıfır olduğundan ötürü) birşey daha sormak istiyorum. yokuşlarda hem frene basmamak hem de cut-off'la ekonomi yapmak için motor freniyle iniyoruz küçük viteste. bu forumda da olabilir ama biryerde cut-off'un düşük devirlerde devreye girmediğini okumuştum mesela güvenlik açısından sıkıntı olmayacak bi yerde boşa atmak yerine yüksek bir viteste inmek de ekonomi yaptırır mı.3te motor freniyle ineceğim yerde 5e atıp mesela devir rolanti devrine yakın oluyor. veyahut ışıklarda duracağım zaman önceden boşa atmak yerine vites büyütüyorum gaza basmıyorum.böyle ekonomi yapıyormuyum?

    bu konuyu ben de merak ediyorum..inişlerde yüksek vitese mi almalı, düşük vitese alıp mı sabit hızla inmeli yoksa yakıt tasarrufu için boşa mı alıp inilmeli ?
    şu da var..ışıklarda durmadan önce direk boşa mı almalı yoksa vites düşürerek mi durmalı ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lonely warrior

    quote:

    Orijinalden alıntı: rubinstein

    anladım teşekkür ederim.bu arada cut-off da bu konuyla alakalı olduğundan (çarpanlardan biri sıfır olduğundan ötürü) birşey daha sormak istiyorum. yokuşlarda hem frene basmamak hem de cut-off'la ekonomi yapmak için motor freniyle iniyoruz küçük viteste. bu forumda da olabilir ama biryerde cut-off'un düşük devirlerde devreye girmediğini okumuştum mesela güvenlik açısından sıkıntı olmayacak bi yerde boşa atmak yerine yüksek bir viteste inmek de ekonomi yaptırır mı.3te motor freniyle ineceğim yerde 5e atıp mesela devir rolanti devrine yakın oluyor. veyahut ışıklarda duracağım zaman önceden boşa atmak yerine vites büyütüyorum gaza basmıyorum.böyle ekonomi yapıyormuyum?

    bu konuyu ben de merak ediyorum..inişlerde yüksek vitese mi almalı, düşük vitese alıp mı sabit hızla inmeli yoksa yakıt tasarrufu için boşa mı alıp inilmeli ?
    şu da var..ışıklarda durmadan önce direk boşa mı almalı yoksa vites düşürerek mi durmalı ?

    yukarılarda bu soruma kısmen cevap verilmişti benim ama ben de size cevap vererek yineleyeyim anladıklarımla.

    inişlerde düşük vitese alıp inmek daha mantıklı kontrollü inmek için, hem de devir yükselerek cut-off'a girmiş oluyor. vites yükselttiğinizde hem aracınız kontrolsüz hızlanırken hem de devir düşerek rolanti devrine yaklaşıyor ve cut-off'dan yararlanamıyorsunuz.

    boşa almak ise genelde hem ekonomik hem güvenlik olarak önerilmez ancak bence hafif eğimli yollarda devamlı size frene bastırtmayacaksa boşa alınabilir. mesela benim hergün kullandığım güzergahta trafik fazla olmadığı zaman 5.viteste sabit hızla giderken gaza basıyorum gazdan ayağımı çekince çok yavaşlıyor, ancak boşa atarsam yine 4-5. vitesin normal hızında sabit hızda seyrediyor. o yüzden 5.viteste gaza basmak yerine boşa atıyorum. tabi frene basmamı gerektirecek bir trafik öngörürsem viteste seyrediyorum. sanırım kastettiğim yolun eğimi konusunda biraz fikir sahibi oldunuz.

    gelelim ışıklarda durmadan önce mevzusuna. burda da vites düşürerek durmak (kimilerine göre gereksiz gelse de) daha mantıklı bence. yine örnek verecek olursak 5.viteste çeyrek gaz ışıklara yaklaşırken kırmızıya dönüştüğünü gördük, gazdan ayağımızı çektikten sonra 4. vitese, ardından 3.vitese atarak dekompresyondan faydalanıp 3.vitesin yavaşlatma işlevi de bittikten sonra boşa atarak durabiliriz. 2. vitesi de yavaşlatma için kullanan duydum ama hiç denemedim açıkçası genelde 5'ten 3'e çekip yavaşlama bitince boşa atar dururum ben.




  • Yazınızı kendi sitemde alıntı yaparak yayınlamak isterim umarım mümkündür...
  • Hort olacak ama bugünlerde tekrar gündeme alınması gereken bir konu.

    Bir soru da benden gelsin, vites küçülterek mi durmak daha iyi, boşa alıp debriyajla ilişiğimizi kesip durmak mı daha iyi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Doğan.

    Hort olacak ama bugünlerde tekrar gündeme alınması gereken bir konu.

    Bir soru da benden gelsin, vites küçülterek mi durmak daha iyi, boşa alıp debriyajla ilişiğimizi kesip durmak mı daha iyi?

    Günümüz araçlarında BENCE en doğrusu;

    Kırmızı ışık için yavaşlıyorsanız mevcut viteste sadece frene basarsınız durmaya yakın debriyaja basıp boşa atıp durursunuz.

    Vites freni yapıcam diye boşuna motora yüklenmeye gerek yok. Bırakın olan fren balatasına olsun ki zaten her daim bitmeye mahkum bir ekipman.


    Uzun yolda ya da şehir içi bulvarlarda yavaşlamak için vites freni kullanabilirsiniz ama düşeceğiniz vites 2000-2500 devirden yukarı çıkartmamalı motora yük binmesin.


    Boşa alıp durmak en zayıf frenleme tekniği bu arada. Deneyip kendinizde görebilirsiniz.




  • doğru yere dikkat çekmişsiniz. bazı sürücüler devir ne kadar azsa araç o kadar az yakıyor sanıyorlar ; bu yanlış.
    düşük devirde gaza basılsa da araç birden devir yükseltemez ve yine çok yakar.
    bunu öğrenmek için karbüratörlü lada samara sürebilirsiniz.
    onlarda devir saati yoktur, ama econ ibresi vardır.
    econ'da yüksek vites düşük devir yaparsan yine sarıya gelir, düşük vites çok yüksek devir yaparsan yine sarıya gelir.
    bence çok faydalı bir ibre ama niye diğer arabalara koyulmaz bu kadar basit bir özellik ki..
  • Bence araca bağlı turbo dizel bir araç düşük devirde yeterli torku verdiği için ne kadar az gaz o kadar az yakıt. Ama hızlanmamak kaydıyla tabi... Aheste yol alırken. Ama hızlanmak istiyorsanız tabiiki en iyisi çabukça varılacak hıza çıkmak...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trabzon61_66

    Yakıt tüketimini azaltma açısından bir ilave öneride bulunayım.

    Düz yolda örneğin 100 km/h hızla gidiyorsanız yokuşa yaklaşırken hızınızı bir miktar artırıp mesela 130-140 rampaya çıkmaya başlayıp. Yani düz yolda aracınıza bir miktar fazla hızlandırıp yokuşun başlangıcında gaza fazla yüklenmeden bu hızı kullanın ve araç hızını kaybetmeye başladığında hızın durumuna yokuşun dikliğine göre kalan kısmı 5 veya 4 . vitesle tamamlayın faydası olur. Ayrıca yokuşu tırmandıktan sonra yokuş aşağı inmeye başladığınızda gaza fazla yüklenmeden hafif gaz vererek aracınızı hızlandırın ve aracın ağırlığının ataletinden yararlanmaya çalışın.

    En önemlisi hem cüzdan hemde can güvenliğiniz için yüksek hız yapmayın...

    Hocam bak şimdi tam olarak anlatıyorm . düz yolda 90 la 5. viteste gidiyorsun ve gaza %15 gibi bi basman var yada yok devirini de 3000 var sayıyorum .
    rampa başladı araç 80 e 75 e düştüğü an al aracı 4 e aynı şekilde gaza basmaya devam sonrasında yine rampanın dikliğine göre km biraz daha düşer al aracı 3. vitese %15 gaz pedalına basarak 60-65 km/h la çık en ekonomigi budur hızlandır kaptıra kaptıra çık degildir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Doğan.

    Hort olacak ama bugünlerde tekrar gündeme alınması gereken bir konu.

    Bir soru da benden gelsin, vites küçülterek mi durmak daha iyi, boşa alıp debriyajla ilişiğimizi kesip durmak mı daha iyi?

    doğan düşük hızlarda giderken motor frenini bi espirisi yok 80-100 den sonra otobanda yüksek süratli giderken motor freniyle yavaşlatmak daha saglıklı ve araç kontraya her an hazırdır tekrar hızlanman gerektiginde zaten devir yüksek olduğu için yine ani bi şekilde hızlanabilirsin. he ama cut off yapıcam diye şehir içinde de kullan bi zarar gelmez
  • Konu hortlamışmı ne
  • Yanlız kafamı karıştıran birşey var.

    Araba boşta iken bile gaza %55 dokunduğumuzda 6000 devire çıkmaz, 3. viteste yokuş cıkarken bu nası olacak ?
  • mantıklı ve faydalı , takip +1..
  • Mesajım bulunsun, okuyacağım. Faydalı bir konu
  • abiler bukadar kafa yormaya gerek yok

    aracın en verimli olduğu devir max. torku verdiği devirdir

    hepiniz otobüslerin kadranlarını görmüşsünüzdür bu kadranlardaki devir saatlerinde bulunan yeşil bölge max. torku verdiği bölgedir ve otobüs şoförleri de aracı herzaman bu bölgede sürmek isterler

    siz de aracın teknik verilerini kontrol edin max torku verdiği deviri öğrenin ve aracı bu devir civarında sürdüğünüzde aracınız önceden daha az yakacaktır

    bunun yanında ani hızlanmalardan ilerde yanan kırmızı ışığa ramen hızlanıp son anda ani frenlerden kaldırırken devir saatini sonlara dayamalardan da kaçınmalısınız
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cobra41

    abiler bukadar kafa yormaya gerek yok

    aracın en verimli olduğu devir max. torku verdiği devirdir

    hepiniz otobüslerin kadranlarını görmüşsünüzdür bu kadranlardaki devir saatlerinde bulunan yeşil bölge max. torku verdiği bölgedir ve otobüs şoförleri de aracı herzaman bu bölgede sürmek isterler

    siz de aracın teknik verilerini kontrol edin max torku verdiği deviri öğrenin ve aracı bu devir civarında sürdüğünüzde aracınız önceden daha az yakacaktır

    bunun yanında ani hızlanmalardan ilerde yanan kırmızı ışığa ramen hızlanıp son anda ani frenlerden kaldırırken devir saatini sonlara dayamalardan da kaçınmalısınız

    Otobüslerde çekiş kaybı olmasın diye geçerli o iş biraz da. Benim gözlemlediğim aracın çekiş kaybetmediği en yüksek vites en düşük devir her zaman en az yaktırıyor. Şimdiki arabam 6 ileri honda civic dizel. Max tork 300Nm ve 2000 devrde veriyor. Ama 6. vites 2000 devir 110 km yapıyor ki bu da hava direnci filan yüzünden 5. viteste yaktığından çok yaktırıyor. 5. Vites 1500 devir (70 km) ve 6. vites 1750 devir (85-90) daha az yakıyor. O devirlerde çekiş yetiyor çünkü fazlası motor verimi için iyi olsa da başka kayıpların artması demek oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.