Şimdi Ara

YAKIT TÜKETİMİMİ %13 DÜŞÜRMEYİ BAŞARDIM (SSLİ)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
2
Favori
2.553
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • ARKADAŞLAR ARACIM 1.3 GLS HYUNDAİ GETZ LPGLİ 2004 MODEL. LPGDE 100 KMDE 13 LİTRE YAKIYORDU YANİ ÇOK FAZLA GELİYORDU BANA 100KMDE 35 40 KURUŞ ARASI OYNUYORDU. ANCAK BU ARABALARIN DAHA AZ YAKTIĞINI DİĞER KULLANICILARLA KONUŞMALARIM SONUCUNDA BİLİYORDUM DOLAYISIYLA BU YAKITI DÜŞÜRMEK İÇİN BİRÇOK YÖNTEM DENEDİM.

    BOĞAZ KELEBEĞİNİ TEMİZLEDİM YAKIT ÇOKK ÇOK AZ DÜŞTÜ ÇEKİŞ ARTTI AMA HİSSEDİLMEYECEK KADAR AZ

    DAHA SONRA AKLIMDA KALAN SON 3 ŞEYİ DE YAPTIM YAKIT %13 DÜŞTÜ (SS Lİ)

    BUNLARDAN İLK YAPTIĞIM KATALİTİK KONVERTÖR TEMİZLİĞİ, SIVI Bİ ÜRÜN VAR BUNU GAZ KELEBEĞİNDEN ARABA BENZİNDE ÇALIŞIRKEN BASIYORSUNUZ KATALİTİK KONVERTÖRÜ TEMİZLİYOR BUNU UYGULADIM.

    SONRA 1. OKSİJEN SENSÖRÜNÜ KENDİM SÖKÜP BALATA SPREYİ VE KAYNAMIŞ SİRKENİN İÇİNDE YARIM SAAT BEKLETEREK TEMİZLEDİM. (1. OKSİJEN SENSÖRÜ MOTORDAN ÇIKAN EGZOZ GAZININ İÇİNDEKİ OKSİJENİ ÖLÇÜP OKSİJEN FAZLA İSE MOTORA DAHA FAZLA YAKIT OKSİJEN AZ İSE DAHA FAZLA HAVA GİRMESİNİ SAĞLAYAN SENSÖRDÜR YAKIT TÜKETİMİ VE ARACIN ÇEKİŞİ ÜZERİNDE ETKİSİ ÇOK BÜYÜKTÜR SANAYİDEKİ USTALARI DİNLEMEYİN )

    EN SON İSE STANDART BUJİLERİ BOSCH İRİDYUM BUJİLERLE DEĞİŞTİRDİM. DEPONUN BİTMESİNİ BEKLEYİP FULLEDİM 160 KM GİTTİM VE TEKRAR FULLEDİM YAKIT TAM %13 DÜŞTÜ. DAHA ÖNCE HİÇ BÖYLE BİR YAKIT TÜKETİMİ YAKALAMAMIŞTIM ARKADAŞLAR AŞAĞIDA SON 12 AYDA KAYDETTİĞİM YAKIT TÜKETİMİ DEĞERLERİNİ DE PAYLAŞICAM.

    OKSİJEN SENSÖRÜN BEFORE AFTER
    YAKIT TÜKETİMİMİ %13 DÜŞÜRMEYİ BAŞARDIM (SSLİ)

    İRİDYUM BUJİ SOLDAKİ SAĞDAKİ ESKİ BUJİ
    YAKIT TÜKETİMİMİ %13 DÜŞÜRMEYİ BAŞARDIM (SSLİ)

    BUJİ DEĞİŞİMİ (KENDİM YAPTIM)
    YAKIT TÜKETİMİMİ %13 DÜŞÜRMEYİ BAŞARDIM (SSLİ)

    KATALİTİK TEMİZLEDİĞİM SIVI(UYGULAMA VİDEOSU ÇEKTİM EDİT YAPINCA YAYINLARIM)
    YAKIT TÜKETİMİMİ %13 DÜŞÜRMEYİ BAŞARDIM (SSLİ)

    BU DA YAKIT TÜKETİMİ
    YAKIT TÜKETİMİMİ %13 DÜŞÜRMEYİ BAŞARDIM (SSLİ)




    Son bir senede tuttuğum kayıtlarda km başı yakıt tüketimim. (şehir içi)

    11,63192182
    11,59090909
    13,95132813
    11,39068564
    13,16836058
    12,87528868
    11,36
    12,04347826
    12,35238545
    10,46188341
    11,92957746
    12,98024149
    11,5631068
    11,68831169

    ŞUAN 10,18LİTRE ye düştü (%13 düşüş var)


    KURUŞ HESABI
    32,5732899
    32,46753247
    39,06371875
    32,34954722
    38,88643394
    38,49711316
    35,01604902
    36,7326087
    40,63934813
    33,1641704
    38,73239437
    33,53597315
    37,77250274
    35,3831068
    35,06493506

    ŞUAN = 29,44 KURUŞ!! (%13 düşüş var)


    BU BAŞLIK ÜZERİNDEN BİR SONRAKİ YAKIT TÜKETİMLERİMİ DE PAYLAŞICAM BAKALIM NASIL ÇIKACAK



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi enes13mes -- 31 Ocak 2019; 2:12:53 >







  • Bizim araçta da oksijen sensörü sıkıntılı , yakıta etkisi var mı ?
  • bi an vgt ile ilgili bişey sandım. neyse ki değilmiş

    tebrik ederim
  • Hyundai iyi hoş ama yakıt tüketimi facia, arkadaşımda dizel otomatik ceed var 9 litre yakıyor. Benim Amarok ile kafa kafaya.
  • SevilenAdam kullanıcısına yanıt
    Evet, arızalı oksijen sensörü çoğunlukla zengin karışıma sebep olur. Bu yüzden yakıt tüketimini %10 civarı arttırır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dj_Gençkan

    Hyundai iyi hoş ama yakıt tüketimi facia, arkadaşımda dizel otomatik ceed var 9 litre yakıyor. Benim Amarok ile kafa kafaya.
    Bahsettiğiniz ünite 1.6 128hp lik olan ve yoğun şikayetlerden sonra revizyona uğradı artık o 128hp lik motor yeni model kia-hyundai de kullanılmıyor.
  • Helal olsun, 30 kuruş üzerinden 3 kuruş tasarruf..
    Yani 100km de 3lira tasarruf..

    Balata spreyi, ekipmandi vs. Zaten 1000km de yaptığınız tasarrufla noturlemis olucaksiniz. Tabi o 1000km de tekrardan o islemler gerekmezse...

    3 kuruşun lafini ediyorsaniz binmeyin su araçlara, bakın bana acil durum olmadıkça evin önünde yatiyor. Kafa rahat, ne kadar zam gelmiş umurumda değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 9FiestaM6 -- 1 Şubat 2019; 12:46:51 >
  • Bendeki araba da 1,3 corolla 97 model, 22-25 kuruş yakıyor (şehir dışı-şehir içi) lpg fiyatı 3 TL. Bence yakıt değerlerin yüsek, ağırlıklarıda aynı hemen hemen arabalarımızın. Golf 1,6 2006 model 8 valf 30-35 kuruş yakıyor bir arkadaşımın arabası, ordan pay biç. Belkide başka nedenler vardır.
  • 9FiestaM6 kullanıcısına yanıt
    YAKIT TÜKETİMİMİ %13 DÜŞÜRMEYİ BAŞARDIM (SSLİ)
  • Bilgilendirme için teşekkürler.

    Oksijen sensörü temizliği pek bir şeye yaramaz. sizin iki adım : kat temizliği ve kaliteli buji işinizi çözmüş görünüyor.
  • sfzb67 kullanıcısına yanıt
    Peki annemde i20 var 1.2 düz vites benzinli 7.4 tl izmir trafiğinde, eşimde 1.2 otomatik Micra var benzinli 5.4 lt yine izmir trafiğinde. Annemin araç otomatik olsa 10 litreye yakın yakacak.

    Yakıt tüketimi dışında söylenecek laf yok adamlar güzel araç yapmış ve servis kalitesi iyi. Annemin aracında birinci yılı dolmadan cam açma düğmeleri soyulmuştu anında paneli değiltirdiler
  • Ben de kendim ateşleme bujisi değiştirmek ve oksijen sensörünü temizlemek istiyorum ama beceremiyorum.
  • Ken Block43 kullanıcısına yanıt
    Oksijen sensörü sıkıntı olabilir ama bujide pek bir şey yok. Yalnız vidaları sıkarken ölçülü olmak lazım. Motorlar alüminyum olduğundan fazla sıkarsanız direkt dişi yer. Artık hareketli olmayan çoğu vidayı şöyle bir sıkılamak yetiyor, fazlasına gerek yok.
    Genel kural olarak ilk defa kullanılacak bujiyi 45-60 derece kadar, daha önce kullanılmış bujiyi geri takarken de 3-5 derece hafifçe sıkılamak yeterli.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.