Şimdi Ara

yakıtta %50 tasarruf!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
1.240
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • evet arkadaşlar bir''ZİHNİ SİNİR projesi daha,bizim motor tamircileri olmasa kim sudan,bordan,bo.tan tasarruf yapacak teknolojiyi geliştirecek.

    dizel aracı olanlar çok üzülecek


    anadolu ajansında çıkan haber...

    Artan petrol fiyatları araç sahiplerinin cebini yakmaya devam ederken, bildiğimiz bor madeni ile benzin ve LPG sarfiyatını yüzde 50 azaltacak bir sistem geliştirildi.
    26 Aralık 2005 11:07

    Oto tamircisi Ahmet Tok, sıvılaştırılmış bor madeni, su ve özel kimyasal sıvıdan hazırlanan karışımın, araçlarda yüzde 30-50 yakıt tasarrufu
    sağladığını iddia etti. Tok, sıvılaştırılmış bor madeni, sertlik derecesi düşük su ve formülünü gizlediği özel bir kimyasal sıvıdan elde edilen karışımdan oluşan sistemin, içten yanmalı motorlarda kullanıldığını kaydetti. Sistemin, benzin ve LPG sarfiyatını yüzde 30-50 oranında azalttığını iddia eden Tok, şu bilgileri verdi. ''Bor yakıt sistemi, karışımın konulduğu kap, hortum ve ayar vanasından oluşuyor. Karışım, hortum aracılığıyla motorun yanma odasına aktarılıyor. Vana, karışımın katkı oranını ayarlıyor. Sistem, motorun performansını artırıp, harareti düşürüyor. Siboplarda kurum
    bağlamayı önlüyor ve yağ değişim periyodunu uzatıyor. Çiğ yakıt
    sorununu da önleyen sistem, egzoz emisyonunu yüzde 30 düşürüyor. Yüzde 30-50 arasında yakıt tasarrufu da sağlayan sistem, motorun ömrünü yüzde 30 uzatıyor.''

    Ahmet Tok, patentini aldıkları sistemi kullananların yüzde 95'inin
    verim aldığını, kalan yüzde 5'inin de yanma odasına giden karışım
    oranını sistemdeki vanadan iyi ayarlayamadıkları için sistemin avantajını fark edemediğini belirtti. Tok, 160 YTL'ye takılan sistemin, fiyatı 20 YTL olan 5 litrelik karışımı, 3 bin kilometrede tükettiğini savundu. Kayseri Makine Mühendisler Odası Kayseri Şuba Başkanı Doç. Dr. Mustafa İlbaş da, bor madeninin hidrojenle birleşerek yakıta dönüşebildiğini kaydetti. Belirtilen sistemin, iddia edildiği gibi yakıt tasarrufu sağlayıp, sağlamadığının bilimsel tetkik sonucunda belirlenebileceğini ifade eden İlbaş, ''bor madeninin, motor aksamını temiz tutma özelliği olduğu biliniyor. Bu yönüyle yakıtta tasarruf sağlayabilir'' dedi.







  • Bence buda çok saçma ya neyse %30 ne demek yaw!
  • sadece yakıt tüketimini düşürüyor ama 5 katı maden tüketiyor :)
  • inşallah doğrudur ama zor iş vesselam...
  • % 50
    bence abartı
    buna benze şeyler var faydası olmuyor değil ama % 50 abartı
    mp 33 tü zannedersem (yanlış hatırlıyor olabilirim)bi ara mareada kullanmıştım ve kullanılışı aynı yukarıdaki tarifteki gibi idi ama %5 kadar tasarrufluydu onlarda %20 tasarruflu diye satmışlardı ve kimyasal maddenin içeriğini devlet sırrı gibi saklıyorlardı.
  • arkadaşlar petrol bitene kadar alternatif enerjileri unutun. almanya da ve japonya da hidrojenli arabalar yapıldı fakat petrol tükenmeden bunları kapılarımızın önünde görmek oldukça zor.
  • bu doğru olsa bile yabancı bi marka gelir alır kullanır ve satar. Yok ki bizim bi markamız böyle yenilikler uygulayalım
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    100 km hızdan sonra yakıt durumu
    10 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: matriks

    evet arkadaşlar bir''ZİHNİ SİNİR projesi daha,bizim motor tamircileri olmasa kim sudan,bordan,bo.tan tasarruf yapacak teknolojiyi geliştirecek.

    dizel aracı olanlar çok üzülecek


    anadolu ajansında çıkan haber...

    Artan petrol fiyatları araç sahiplerinin cebini yakmaya devam ederken, bildiğimiz bor madeni ile benzin ve LPG sarfiyatını yüzde 50 azaltacak bir sistem geliştirildi.
    26 Aralık 2005 11:07

    Oto tamircisi Ahmet Tok, sıvılaştırılmış bor madeni, su ve özel kimyasal sıvıdan hazırlanan karışımın, araçlarda yüzde 30-50 yakıt tasarrufu
    sağladığını iddia etti. Tok, sıvılaştırılmış bor madeni, sertlik derecesi düşük su ve formülünü gizlediği özel bir kimyasal sıvıdan elde edilen karışımdan oluşan sistemin, içten yanmalı motorlarda kullanıldığını kaydetti. Sistemin, benzin ve LPG sarfiyatını yüzde 30-50 oranında azalttığını iddia eden Tok, şu bilgileri verdi. ''Bor yakıt sistemi, karışımın konulduğu kap, hortum ve ayar vanasından oluşuyor. Karışım, hortum aracılığıyla motorun yanma odasına aktarılıyor. Vana, karışımın katkı oranını ayarlıyor. Sistem, motorun performansını artırıp, harareti düşürüyor. Siboplarda kurum
    bağlamayı önlüyor ve yağ değişim periyodunu uzatıyor. Çiğ yakıt
    sorununu da önleyen sistem, egzoz emisyonunu yüzde 30 düşürüyor. Yüzde 30-50 arasında yakıt tasarrufu da sağlayan sistem, motorun ömrünü yüzde 30 uzatıyor.''

    Ahmet Tok, patentini aldıkları sistemi kullananların yüzde 95'inin
    verim aldığını, kalan yüzde 5'inin de yanma odasına giden karışım
    oranını sistemdeki vanadan iyi ayarlayamadıkları için sistemin avantajını fark edemediğini belirtti. Tok, 160 YTL'ye takılan sistemin, fiyatı 20 YTL olan 5 litrelik karışımı, 3 bin kilometrede tükettiğini savundu. Kayseri Makine Mühendisler Odası Kayseri Şuba Başkanı Doç. Dr. Mustafa İlbaş da, bor madeninin hidrojenle birleşerek yakıta dönüşebildiğini kaydetti. Belirtilen sistemin, iddia edildiği gibi yakıt tasarrufu sağlayıp, sağlamadığının bilimsel tetkik sonucunda belirlenebileceğini ifade eden İlbaş, ''bor madeninin, motor aksamını temiz tutma özelliği olduğu biliniyor. Bu yönüyle yakıtta tasarruf sağlayabilir'' dedi.



    Arkadaşlar bence şu işten bir sıyrılalım. Teknolojik buluşlar bu konuda eğitim almamış insanların kafalarında bir anda bir lamba yanmasıyla gerçekleştirilebilecek şeyler değildir. Bu işler uzun çalışmalar sonucu ve pek çok denemelerle gerçekleşir. Şu geçtiğimiz yıllarda haber ajanslarında veya TV lerde çıkan mucitlerin yaptıkları herhangi bir çalışmanın başarılı olduğunu gösterebilir misiniz? Teknolojik buluşlar oto tamirciliğinden öte bir şeydir. Yani bu kadar ön yargılı olmak istemezdim ama; bir deyişe göre "ön yargı tecrübenin eseridir".

    Bu forumlarda defaeten tartışılan konuların temelinde basit olarak ölçme hataları yatmaktadır. Ölçme başlı başına bir bilimdir. Sizin ufak bir ihmaliniz çok farklı sonuçlar doğurabilir. Dolayısı ile net bilimsel verileri ortaya koymadan bu konuları konuşmak havada kalır.




  • bu haber güzel ama böyle birşeyi neden çevremizde göremiyoruz da haber köşelerinde okuyoruz ben aracımda bor katkılı motor sılk diye bir yağ kullanmıştım gerçekten fadasını gördüm yakıtta biraz tasarruf oldu ama asıl faydasını çalıştırma esnasında gördüm bor madeni bakalım nelere kadir olacak
  • ben de tempo dergisinde okumuştum bu tür irşey. bir türk bilim adamı yapmıştı bunu. kore ve japonyadan destek almıştı. aslında bugünlerde piyasaya çıkması lazımdı ama ortalarda görünmüyor. dediklerine göre 7 yıllık geliştirme ve 3 yıllık test aşamasında hiçbirsorun çıkmamış ve bütün içten yanmalı motorlarda kullanılabilirmiş. araca bu sistemi uygulama maliyeti 450 ytl olacaktı. düşük teknolojili araçlarda %40a varan tasarruf, yeni nesil araçlarda %15 tasrruf sağlıyordu ve en az %10 performans artışı sağlıyordu. dizel lpg ve benzinli aaçlarda kullanılabilirdi. emisyon değerleini de düşürüyordu. bi ara dergiyi bulursam buraya aktarırım. sistem hidrojen kaynaklı ama hidrojeni sıvı şekilde tutabilmek için bor kullanılıyodu. ah şu dergiyi bulsam yazcam ama...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Daywalkerr -- 26 Aralık 2005 21:42:23 >
  • Saftirikler oldukça %98 tasarruf! Eyooo! diye ilan veren de satar.
  • bu köşede gerçek bilimsel bakış açısını gösteren myro arkadaşımızı kutluyorum.Keşke herkezde bu işi bilenlerin neden boş mucitlerden önce beceremediklerini anlamasını bekliyorum ama şu gazeteler var yaa ,reyting için zamanında millete zakkum suyunu bile içirdiler ,ölenler bile oldu kanserden kurtulma ümidiyle.Ahhhhh, Ahhhhhh

    quote:

    Orjinalden alıntı: myro

    [Arkadaşlar bence şu işten bir sıyrılalım. Teknolojik buluşlar bu konuda eğitim almamış insanların kafalarında bir anda bir lamba yanmasıyla gerçekleştirilebilecek şeyler değildir. Bu işler uzun çalışmalar sonucu ve pek çok denemelerle gerçekleşir. Şu geçtiğimiz yıllarda haber ajanslarında veya TV lerde çıkan mucitlerin yaptıkları herhangi bir çalışmanın başarılı olduğunu gösterebilir misiniz? Teknolojik buluşlar oto tamirciliğinden öte bir şeydir. Yani bu kadar ön yargılı olmak istemezdim ama; bir deyişe göre "ön yargı tecrübenin eseridir".

    Bu forumlarda defaeten tartışılan konuların temelinde basit olarak ölçme hataları yatmaktadır. Ölçme başlı başına bir bilimdir. Sizin ufak bir ihmaliniz çok farklı sonuçlar doğurabilir. Dolayısı ile net bilimsel verileri ortaya koymadan bu konuları konuşmak havada kalır.








  • sayın daywalkerr,
    Belki sizin hatırlayamadığınız bilim adamı sayın Prof. Nejat veziroğlu dur.Kendisi hidrojen konusunda dünyadaki en büyük ve tek otoritedir ve uzaktan akrabam olmaktadır.fakat BOR elementini hiçbir zaman yakıt olarak kullanmak değil ,proses içinde katalizör olarak kullanmaktadır.Bilineceği üzere hidrojen yakıt olarak geleceğin en büyük stratejik enerji kaynağı olacaktır.Bu konuda herkez hemfikirdir..Ancak aynı zamanda hidrojen depolonması oldukça zor ve tehlikeli bir yakıttır .bundan dolayı bizzat kendisi 1974 yılından beri bu konuda sayısız araştırma yapmış binlerce makale yayınlamış ve halen yayınlamaktadır.Bor ise burada hidrojenin taşınması veya depolanmasının tehlikesizce yapılabilmesi için borhidrür olarak bir çözelti olarak kullanılmasından başka birşey değildir.Olay kısaca şöyledir.
    1-hidrojen çeşitli kaynaklardan üretilir ve gaz olarak toplanır H2
    2-Bor elementi içine gönderilerek ısı verilerek sıvı hidrojenli çözelti elde edilir.Bu çözelti benzin istasyonlarında gelecekte satılacaktır ve aynen cep telefonu pili gibi ama( tabii ki aracın gücü doğrultusunda büyük bir veya birden fazla kartuş da olabilir) değiştirelebilir.
    3-benzinciye pardon hidrojenjiye giden araç sahibi boş kartuşu verip dolu kartuju alacaktır.(boş kartuşta yine bor elementi olacaktır cünki katalizördür ve hidrojen araçta kullanılmış olacaktır.
    4-dolu kartujun içindeki borhidrür içinden çok basit bir şekilde (ilgilenenlere bilimsel link sitelerini verebilirim) hidrojen çıkacak ve fual cell denen yakıt pilinde hidrojen yakılarak enerji elde edilecektir.atık olarak da sadece H2O yani su eksoz dan çıkacaktır.

    Lütfen zamanınız olduğunda linkli siteyi okuyarak bor zengini türkiyenin gerçek ciddi araştırmacı ve vatansever evlatlarını diğerlerinden (reyting mucitleri)ayırınız.

    http://www.boraxtr.com/boraxtr/hidrojen050714.htm


    Sonuç olarak 1-Bor hiçbir zamam motorda yakılmayacaktır.Zaten Bor un özelliği yanmaz oluşudur
    2- hidrojen kullanılan yakıt sistemlerinde klasik patlamalı motorla mevcut değildir,Yakıt pili kullanılmaktadır
    3-Hidrojen patlamalı motorlarda kullanılabilri ancak motor çok ciddi revizyon yapılmalıdır ayrıca hidrojeni depolamak için çok ağır ve hantal tüpler kullanılmaktadır ,ayrıca benzinle birlikte zaten yanmaz .
    4-En önemlisi daha az yakıt yakacağım derken daha fazla yakıt yakar ve verşmsz bir motor yaparsınız eğer araçlarınızda kullanırsanız.
    5-Lpg sistemi gibi sadecen hidrojen kullanarak patlamalı motorda kullanmak istersenizde çok büyük bir ihtimalle kısa zaman sonra yaa motorunuz yada aracınız havaya uçar aman dikkat bilgisiz ve hevesli türk mucitlere

    Not : Bilimsel olarak olayı ele alan ve sonuca ulaşmak için çabalayan kişileri zihni sinir mucit i olarak değil ,araştırmacı olarak gördüğümü belirterek , Sözüm meclisten dışarı diyorum

    quote:

    Orjinalden alıntı: Daywalkerr

    ben de tempo dergisinde okumuştum bu tür irşey. bir türk bilim adamı yapmıştı bunu. kore ve japonyadan destek almıştı. aslında bugünlerde piyasaya çıkması lazımdı ama ortalarda görünmüyor. dediklerine göre 7 yıllık geliştirme ve 3 yıllık test aşamasında hiçbirsorun çıkmamış ve bütün içten yanmalı motorlarda kullanılabilirmiş. araca bu sistemi uygulama maliyeti 450 ytl olacaktı. düşük teknolojili araçlarda %40a varan tasarruf, yeni nesil araçlarda %15 tasrruf sağlıyordu ve en az %10 performans artışı sağlıyordu. dizel lpg ve benzinli aaçlarda kullanılabilirdi. emisyon değerleini de düşürüyordu. bi ara dergiyi bulursam buraya aktarırım. sistem hidrojen kaynaklı ama hidrojeni sıvı şekilde tutabilmek için bor kullanılıyodu. ah şu dergiyi bulsam yazcam ama...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    sayın daywalkerr,
    Belki sizin hatırlayamadığınız bilim adamı sayın Prof. Nejat veziroğlu dur.Kendisi hidrojen konusunda dünyadaki en büyük ve tek otoritedir ve uzaktan akrabam olmaktadır.fakat BOR elementini hiçbir zaman yakıt olarak kullanmak değil ,proses içinde katalizör olarak kullanmaktadır.Bilineceği üzere hidrojen yakıt olarak geleceğin en büyük stratejik enerji kaynağı olacaktır.Bu konuda herkez hemfikirdir..Ancak aynı zamanda hidrojen depolonması oldukça zor ve tehlikeli bir yakıttır .bundan dolayı bizzat kendisi 1974 yılından beri bu konuda sayısız araştırma yapmış binlerce makale yayınlamış ve halen yayınlamaktadır.Bor ise burada hidrojenin taşınması veya depolanmasının tehlikesizce yapılabilmesi için borhidrür olarak bir çözelti olarak kullanılmasından başka birşey değildir.Olay kısaca şöyledir.
    1-hidrojen çeşitli kaynaklardan üretilir ve gaz olarak toplanır H2
    2-Bor elementi içine gönderilerek ısı verilerek sıvı hidrojenli çözelti elde edilir.Bu çözelti benzin istasyonlarında gelecekte satılacaktır ve aynen cep telefonu pili gibi ama( tabii ki aracın gücü doğrultusunda büyük bir veya birden fazla kartuş da olabilir) değiştirelebilir.
    3-benzinciye pardon hidrojenjiye giden araç sahibi boş kartuşu verip dolu kartuju alacaktır.(boş kartuşta yine bor elementi olacaktır cünki katalizördür ve hidrojen araçta kullanılmış olacaktır.
    4-dolu kartujun içindeki borhidrür içinden çok basit bir şekilde (ilgilenenlere bilimsel link sitelerini verebilirim) hidrojen çıkacak ve fual cell denen yakıt pilinde hidrojen yakılarak enerji elde edilecektir.atık olarak da sadece H2O yani su eksoz dan çıkacaktır.

    Lütfen zamanınız olduğunda linkli siteyi okuyarak bor zengini türkiyenin gerçek ciddi araştırmacı ve vatansever evlatlarını diğerlerinden (reyting mucitleri)ayırınız.

    http://www.boraxtr.com/boraxtr/hidrojen050714.htm


    Sonuç olarak 1-Bor hiçbir zamam motorda yakılmayacaktır.Zaten Bor un özelliği yanmaz oluşudur
    2- hidrojen kullanılan yakıt sistemlerinde klasik patlamalı motorla mevcut değildir,Yakıt pili kullanılmaktadır
    3-Hidrojen patlamalı motorlarda kullanılabilri ancak motor çok ciddi revizyon yapılmalıdır ayrıca hidrojeni depolamak için çok ağır ve hantal tüpler kullanılmaktadır ,ayrıca benzinle birlikte zaten yanmaz .
    4-En önemlisi daha az yakıt yakacağım derken daha fazla yakıt yakar ve verşmsz bir motor yaparsınız eğer araçlarınızda kullanırsanız.
    5-Lpg sistemi gibi sadecen hidrojen kullanarak patlamalı motorda kullanmak istersenizde çok büyük bir ihtimalle kısa zaman sonra yaa motorunuz yada aracınız havaya uçar aman dikkat bilgisiz ve hevesli türk mucitlere

    Not : Bilimsel olarak olayı ele alan ve sonuca ulaşmak için çabalayan kişileri zihni sinir mucit i olarak değil ,araştırmacı olarak gördüğümü belirterek , Sözüm meclisten dışarı diyorum

    quote:

    Orjinalden alıntı: Daywalkerr

    ben de tempo dergisinde okumuştum bu tür irşey. bir türk bilim adamı yapmıştı bunu. kore ve japonyadan destek almıştı. aslında bugünlerde piyasaya çıkması lazımdı ama ortalarda görünmüyor. dediklerine göre 7 yıllık geliştirme ve 3 yıllık test aşamasında hiçbirsorun çıkmamış ve bütün içten yanmalı motorlarda kullanılabilirmiş. araca bu sistemi uygulama maliyeti 450 ytl olacaktı. düşük teknolojili araçlarda %40a varan tasarruf, yeni nesil araçlarda %15 tasrruf sağlıyordu ve en az %10 performans artışı sağlıyordu. dizel lpg ve benzinli aaçlarda kullanılabilirdi. emisyon değerleini de düşürüyordu. bi ara dergiyi bulursam buraya aktarırım. sistem hidrojen kaynaklı ama hidrojeni sıvı şekilde tutabilmek için bor kullanılıyodu. ah şu dergiyi bulsam yazcam ama...



    verdiğin linki inceleyeceğim ama benim dediğim kişi prof. nejat değildi. bu çözüm motorun tamemen değişmesini gerektiriyor ve oldukça pahalı gözüküyor. benim okuduğum yazıda aracın motorunda büyük değişkilikler yapmadan dizel benzinli veya lpgli bütün içten yannmalı motorlara uygulanabilecek bir sistemdi. yazın sonlarına doğru tempoda okumuştum. ama sanırım dergiyi atmışm. sitesinde de eski haberlerle ilgili birşey bulamadım. orda yazdığına göre bu sistemin satışının bgünlerde satışa çıkması lazımdı ama ortalarda olmadığna göre yalan haber de olabilir




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.