Şimdi Ara

Yan aynalar ve Aracın Dönüşü Hakkında Birkaç Sorum Var. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
0
Favori
2.992
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • arabayı alınca bir aracın önünde durup aynaların uzaklığını kontrol edeyim ben.

    ilk mesajımda da sorduğum gibi, dar ve park halinde araçların olduğu ve karşıdan araba geldiği yerlerde daima soluma bakarak mı hizalayım aracı, sağ taraftaki araçlara vurmamak için.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aliriza81

    arabayı alınca bir aracın önünde durup aynaların uzaklığını kontrol edeyim ben.

    ilk mesajımda da sorduğum gibi, dar ve park halinde araçların olduğu ve karşıdan araba geldiği yerlerde daima soluma bakarak mı hizalayım aracı, sağ taraftaki araçlara vurmamak için.

    Her iki tarafı da kontrol etmelisin, genel bakmaya alışmalısin. Sola dogru ayarladın kendini, sagda bir çıkıntı olsa ne yapacaksın?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • TuVNeRa kullanıcısına yanıt
    Amcamda da böyle bir zihniyet var her şerit değiştirişinde mutlaka kulaklarını çınlatıyorlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aliriza81

    quote:

    Orijinalden alıntı: novinovi

    Ya yanındaki araç kör noktasındaysa.?

    Ama koca araç nasıl kör noktaya gelebilir ki hocam, öyle bir ihtimal var mı

    Araç koca ama aynı minik. Kör nokta mutlaka vardır aynada. O yüzden şerit değiştirirken çoğu kez hem dikiz hem yan aynalara bakılması tavsiye edilir. Şüpheye düştüğünüz yol durumlarında saniyelik olarak kafanızı çevirip bakmak bile gerekebiliyor. Bazı araçlarda bunu engellemek için kör nokta uyarı sistemi var aynalarda.




  • Hocam yan aynalar iç aynaya nazaran görüş açısı daha geniştir dolayısı ile yan aynadan gördüğün cisim veya araçlar gördüğünden daha yakındır, bunu düşünerek şerit değiştiriken özelliklede sollamlarda aracı tamamen görmeden önüne girme. Ayna açısı ve aradaki mesafeyi duran bir arabanın yanına park edip araçdan inerek kendin tecrübe et. Ayrıca şerit değiştirken sadece iç aynaya bakarak şeridini değiştirme mutlaka yan aynalara bak. Az evvel de bahsettiğim gibi iç aynanın görüş açısı daha dar oduğundan hemde sadece arkayı göstereceğinden şerit değiştirken pek güvenme ama seyir halinde sık sık gözden geçir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sercelik

    quote:

    Orijinalden alıntı: aliriza81

    quote:

    Orijinalden alıntı: novinovi

    Ya yanındaki araç kör noktasındaysa.?

    Ama koca araç nasıl kör noktaya gelebilir ki hocam, öyle bir ihtimal var mı

    Araç koca ama aynı minik. Kör nokta mutlaka vardır aynada. O yüzden şerit değiştirirken çoğu kez hem dikiz hem yan aynalara bakılması tavsiye edilir. Şüpheye düştüğünüz yol durumlarında saniyelik olarak kafanızı çevirip bakmak bile gerekebiliyor. Bazı araçlarda bunu engellemek için kör nokta uyarı sistemi var aynalarda.

    Hocam hem iç dikiz aynaya bak, hem yan aynaya bak, o sırada trafiğe bak, olmadı kafanı çevir bak. bunları yapmak için mutlaka biraz frene basıp önümdeki araçla arayı açmam lazım, yoksa öndekine giydiririm mazallah.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aliriza81

    merhaba arkadaşlar.

    Benim gerek ehliyet kursunda gerekse özel direksiyon dersinde bir türlü halledemediğim bir konu var o da yan aynaları okumak ve ona göre şerit değiştirmek. Bilhassa sağ ayna kabus gibi.

    Ben yan aynaya baktığımda aynayı büsbütün kaplamış bir araç görüyorum, hele kamyonet, kamyonsa filan iyice devasa görünüyor, ama hoca direk sinyal verdirip şerit değiştirtiyor bana, hocam bu nasıl oluyor diyorum, zamanla alışırsın diyor ama ben bu aracı kendi kendime kullandığımda bu alışma çabası pahalıya patlamasın diyorum. Hatalı şerit değiştirip önümdeki aracın önüne kırmak istemem veya şerit değiştirsem mi değiştirmesem mi diye trafikte soğuk terler dökmeyeyim.

    Siz yan aynaya baktığınızda şerit değiştirmenin güvenli olduğuna nasıl karar veriyorsunuz, o araç belki iki saniye sonra yanınızda bitecek, mesela bunun matematiği var mı. aynada araç şu şekilde görünüyosa değiştir veya şu durumdaysa asla değiştirme diyebilecek durum var mı.

    Ayrıca şu iki soruyu da sorayım; aracı sürerken sağ tarafta park eden araçlar veya kaldırıma çok yakın sürüyorum bazen, bununla ilgili "sen soluna bak, sağ kurtarır" prensibini mi uyguluyorsunuz.

    Bir de; tali yoldan anayola dönmek veya U dönüşü yapmak zorunda kaldığımda direksiyonu bazen sanırım fazla çeviriyorum araç istediğim şeride girmiyor. Direksiyonu toparlama anı dönüş bittiği an mıdır, hangi andır.

    Şu üç konuyla ilgili pratik bir çözüm bulabilirsem trafikte hiç bir endişem kalmayacak. Park etmek, yokuşta kaldırmak vs bunlar hiç sorun gibi gelmiyor bana Bilhassa aynalar beni endişelendiriyor..


    şerit değiştirirken en çok dikkat etmeniz gereken şeylerden biri kör noktalardır. aynalar yan şeridi olduğu gibi göstermez. özellikle küçük araçlarda küçük aynalar olur ve bu aynaların yansıtamadıkları alanlar olur. örneğin yan şeritte sizin arka kapınızın hizasına kadar gelmiş bir aracı aynada göremeyebilirsiniz. bu nedenle yan aynalara aldanmayın. ekstra olarak dikiz aynasından da kontrol edin.
    bunlara ek olarak aynaları küçük olan araçlarda şerit değiştirirken başınızı yana doğru çevirip yan şeritte bir araç olup olmadığını yan camlara bakarak yoklamakta da fayda var.
    bunların yanı sıra kör nokta aynalarını da deneyebilirsiniz.
     Yan aynalar ve Aracın Dönüşü Hakkında Birkaç Sorum Var.
     Yan aynalar ve Aracın Dönüşü Hakkında Birkaç Sorum Var.

    şerit değiştirirken her zaman temkinli olun arkadan gelen araç uzakta görünse bile 2 sn sonra dibinizde olabilir. aynadan hız tayini yapmaya çalışmayın.
    zamanla alışacaksınız zaten her şeye.

    diğer soruya da cevap vereyim. bu dediğiniz şey tamamen araca alışmanızla alakalı. aracınızı bir müddet kullandıktan sonra aracın her tarafını göremeseniz bile nereye ne kadar yaklaştığınızı anlayabiliyorsunuz. yani bir müdddet sonra aracın yola sığıp sığmayacağını anlıyorsunuz.
    ayrıca her zaman sağı solu kontrol etmek gerekir. sadece bir tarafınıza odaklanırsanız hata yapmış olursunuz.

    son soruya da gelecek olursak. U dönüşü gibi keskin dönüşlerde direksiyonu döndürdükten sonra asıl olay direksiyonu eski konumuna yani düz hale getirmektir. yeni başlayanlar genellikle dönüş yaptıktan sonra direksiyonu 2 eliyle tutup çevirmeye çalışır. bu sırada hareket halindeki araç kaldırıma ya da refüje yol alır. siz direksiyonu çevirene kadar araba bi yerlere çıkar. bizim buradaki sürücü kursu araçlarında çok kez denk geldim. U dönüşünden sonra sürücü direksiyonu toparlayamayıp kaldırıma çıkıyor.
    aslında çok basit.. dönüşü yaptıktan sonra direksiyona sadece dokunuyoruz(sıkıca tutmuyoruz) araca gaz verdiğimizde direksiyon elimizin altında kendiliğinden hızlıca dönmeye başlıyor. yani araç kendini toparlamış oluyor.

    kendimce cevaplamaya çalıştım sorularınızı. ancak siz de biliyorsunuzdur ki bu işi öğrenmenin en iyi yolu pratik yapmaktır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aliriza81




    Hocam hem iç dikiz aynaya bak, hem yan aynaya bak, o sırada trafiğe bak, olmadı kafanı çevir bak. bunları yapmak için mutlaka biraz frene basıp önümdeki araçla arayı açmam lazım, yoksa öndekine giydiririm mazallah.

    Zamanla araçla ilgili olması gereken her şeyi beyninizin vücudunuz ve organlarınıza otomatikman saliseler içerisinde yaptırdığını göreceksiniz.
  • Yan aynalara bak.Eğer aracın tamamını görüyorsan rahatça hareket edebilirsin.Ama sağına soluna iyice bak.Dikiz aynasına da sürekli bak.Zira kör noktadan bir anda araç çıkabiliyor.Daha 2 hafta önce duble yolda giderken sağa sola baktım araç yoktu ama tam şerit değiştireceğim sırada yanıma araç fırladı.Allah'tan hemen fark ettim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TuVNeRa

    Sinyal verdiğin an yol senindir

    Ciddi ciddi böyle düşününler de var adam sinyali verdiği anda bodoslama dalıyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Face Of Melinda

    Yan aynalara bak.Eğer aracın tamamını görüyorsan rahatça hareket edebilirsin.Ama sağına soluna iyice bak.Dikiz aynasına da sürekli bak.Zira kör noktadan bir anda araç çıkabiliyor.Daha 2 hafta önce duble yolda giderken sağa sola baktım araç yoktu ama tam şerit değiştireceğim sırada yanıma araç fırladı.Allah'tan hemen fark ettim.

    hocam aynaları kontrol etmişsiniz o sırada nasıl bir anda geliyor bu araba, havadan mı düşüyor. aracı diyelim ki arkadan gördüm, başımı hafif yan tarafa çevirdim, o sırada arkadaki aracın bana yetişmeyeceğinin garantisi var mı. gerçi sinyal veriliyor sonuçta. o da sinyalimi görünce yanıma fırlamayacaktır. benim en büyük hatam her şeyi galiba kendi açımdan düşünüyorum, karşı tarafı beyinsiz zombi kabul ediyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aliriza81

    quote:

    Orijinalden alıntı: Face Of Melinda

    Yan aynalara bak.Eğer aracın tamamını görüyorsan rahatça hareket edebilirsin.Ama sağına soluna iyice bak.Dikiz aynasına da sürekli bak.Zira kör noktadan bir anda araç çıkabiliyor.Daha 2 hafta önce duble yolda giderken sağa sola baktım araç yoktu ama tam şerit değiştireceğim sırada yanıma araç fırladı.Allah'tan hemen fark ettim.

    hocam aynaları kontrol etmişsiniz o sırada nasıl bir anda geliyor bu araba, havadan mı düşüyor. aracı diyelim ki arkadan gördüm, başımı hafif yan tarafa çevirdim, o sırada arkadaki aracın bana yetişmeyeceğinin garantisi var mı. gerçi sinyal veriliyor sonuçta. o da sinyalimi görünce yanıma fırlamayacaktır. benim en büyük hatam her şeyi galiba kendi açımdan düşünüyorum, karşı tarafı beyinsiz zombi kabul ediyorum

    Aynaları kontrol etsen de kör noktadaysa böyle oluyor.Araç yok sanarsınız ama bir anda arkanızda belirir.Aracı arkadan görürseniz nasıl bir hızla geldiğini az çok anlarsınız.Ona göre hareket edersiniz.




  • ben ilk kez trafiğe çıktığımda bi şekilde o aynalara bakmam lazım, ilk başta hiç şerit değiştirmeyim bari, aynalara dalıp gitmemek de önemli tabi. belli bi yaştan sonra bu arabayı öğrenmek hakkaten zor ya
  • Alışana kadar yan aynayı, aracın kıç noktasını görecek şekilde ayarlayın. Yanınızdaki aracın yerini aracın kıç noktasını referans alarak tahmin edin. Zaten bir süre sonra alışacaksınız hiç birşeye gerek kalmayacak, sollama yaparken geçtiğiniz aracın hızından nerede olduğunuzu bile tahmin eder vaziyete geleceksiniz falan filan.
    Yeri geliyor işi çözmüş insanlar bile yan ayna kaldırım uzaklığını ayarlarken park esnasında yanılabiliyorlar.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.