Şimdi Ara

yaratıcıyı inkâr etmek

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
191
Cevap
1
Favori
2.838
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Diyelim ki ilk canlı organizma uzaydan meteor yağmurlarıyla dünyaya geldi.

    Peki uzaya nerden geldi bugünkü bilimin kabul ettiği evrenin tek bir noktadan bir patlamaya başlayıp genişlemesiyle devam ederek bu hale geldiği

    yani evreni oluşturacak olan madde sıkışık bir halde içiçe duruyordu ve patlamanın tetiklenmesiyle evren oluştu o halde bu canlı organizma evren oluşmadan önce evrenin sıkışmış halinin içinde vardı peki o zaman onu oraya kim koydu eğer kimse koymadıysa

    kirli gömlekden fare üremesi gibi yoktan var oldu

    cansız maddeden canlıya dönüştü. Ya cansız madde nasıl oluştu nerden var oldu? Evreni oluşturan tüm maddeler elementlerde mi evrimleşti?


    EDİT

    BU KONUYU İNANÇLI İNANÇSIZ TARTIŞMASI YADA ALAY EDİP DALGA GEÇİLSİN DİYE DEĞİL HERKESİN KENDİNE GÖRE VERECEĞİ MANTIKLI CEVABI ÖĞRENMEK İÇİN AÇTIM



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi seker1adam -- 9 Mart 2016; 21:09:47 >







  • Şimdi anladığım kadarıyla yazdıklarının özeti mutlaka bir yaratıcıya ihtiyaç vardır.Ortada bir resim varsa mutlaktır ki ressam'da vardır.

    Mesela bir kalemin bile illaki bir yaratıcısı olmak zorunda diyorsun ya.Bu kadar basit olan bir şeyin bile yaratıcısı olmak zorunda olurken nasıl olurda mükemmel bir Tanrının yaratıcısı olmaz ?

    Ama olmaz Tanrı yoktan var olmuştur o başlangıçtır yaratıcısı yoktur diyorsan buna karşılık. Bu demektirki yaratıcıya ihtiyaç yoktur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -abluka-

    Şimdi anladığım kadarıyla yazdıklarının özeti mutlaka bir yaratıcıya ihtiyaç vardır.Ortada bir resim varsa mutlaktır ki ressam'da vardır.

    Mesela bir kalemin bile illaki bir yaratıcısı olmak zorunda diyorsun ya.Bu kadar basit olan bir şeyin bile yaratıcısı olmak zorunda olurken nasıl olurda mükemmel bir Tanrının yaratıcısı olmaz ?

    Ama olmaz Tanrı yoktan var olmuştur o başlangıçtır yaratıcısı yoktur diyorsan buna karşılık. Bu demektirki yaratıcıya ihtiyaç yoktur.



    her şeyin başlangıcı tektir benzeri yoktur varlığın sebebi odur

    yaratma cümlesi ona mahsustur ve o yaratılamaz çünkü o kavramları ortaya çıkaranda ALLAH

    Bir asker emri onbaşıdan, o da yüzbaşıdan ve başkumandan da padişahtan alır. "Ya padişah kimden emir alıyor?" şeklinde bir soru sorulamaz. Zira padişah da birinden emir alsa, o da asker derecesine iner ve emir aldığı zât padişah olur. Bu durumda birinci şahıs padişah değildir ki: "Padişah kimden emir alıyor?" diye bir soru sorulabilsin. Padişah denilince, emir veren, fakat emir almayan bir hükümdar akla gelir.

    Bu misâllerden anlaşıldığı gibi, bu kâinatın yaratılışının; zâtı, esması ve sıfatlarıyla ezelî ve ebedî olan Allah’ın ilim, irade ve kudretine dayanması zaruridir.

    "Cenâb-ı Hakk'ı -hâşâ- kim yarattı?" diye firavunâne soru soranlar “teselsülün muhal oduğunu” bilmediklerini ve nefisleriyle bir demogoji yaptıklarını açığa vurmuş olurlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi seker1adam -- 9 Mart 2016; 21:23:09 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: seker1adam

    quote:

    Orijinalden alıntı: -abluka-

    Şimdi anladığım kadarıyla yazdıklarının özeti mutlaka bir yaratıcıya ihtiyaç vardır.Ortada bir resim varsa mutlaktır ki ressam'da vardır.

    Mesela bir kalemin bile illaki bir yaratıcısı olmak zorunda diyorsun ya.Bu kadar basit olan bir şeyin bile yaratıcısı olmak zorunda olurken nasıl olurda mükemmel bir Tanrının yaratıcısı olmaz ?

    Ama olmaz Tanrı yoktan var olmuştur o başlangıçtır yaratıcısı yoktur diyorsan buna karşılık. Bu demektirki yaratıcıya ihtiyaç yoktur.



    her şeyin başlangıcı tektir benzeri yoktur varlığın sebebi odur

    yaratma cümlesi ona mahsustur ve o yaratılamaz çünkü o kavramları ortaya çıkaranda ALLAH

    Bir asker emri onbaşıdan, o da yüzbaşıdan ve başkumandan da padişahtan alır. "Ya padişah kimden emir alıyor?" şeklinde bir soru sorulamaz. Zira padişah da birinden emir alsa, o da asker derecesine iner ve emir aldığı zât padişah olur. Bu durumda birinci şahıs padişah değildir ki: "Padişah kimden emir alıyor?" diye bir soru sorulabilsin. Padişah denilince, emir veren, fakat emir almayan bir hükümdar akla gelir.

    Bu misâllerden anlaşıldığı gibi, bu kâinatın yaratılışının; zâtı, esması ve sıfatlarıyla ezelî ve ebedî olan Allah’ın ilim, irade ve kudretine dayanması zaruridir.

    "Cenâb-ı Hakk'ı -hâşâ- kim yarattı?" diye firavunâne soru soranlar “teselsülün muhal oduğunu” bilmediklerini ve nefisleriyle bir demogoji yaptıklarını açığa vurmuş olurlar.

    Yaratılma konusu kadar büyük bir konuyu sen emir alma örneğine indirgersen bu şekilde sadece kendini haklı çıkarırsın.Birşeyi örneklerken ana konudan bu kadar bağımsız tutarsan saçmalarsın.Ama saçmaladığın örneğin bile cevabı var padişah kimden emir almıştır ? Padişah emir almamıştır ama güç almıştır bu gücünüde soyundan almaktadır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -abluka- -- 9 Mart 2016; 21:28:10 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: -abluka-

    Şimdi anladığım kadarıyla yazdıklarının özeti mutlaka bir yaratıcıya ihtiyaç vardır.Ortada bir resim varsa mutlaktır ki ressam'da vardır.

    Mesela bir kalemin bile illaki bir yaratıcısı olmak zorunda diyorsun ya.Bu kadar basit olan bir şeyin bile yaratıcısı olmak zorunda olurken nasıl olurda mükemmel bir Tanrının yaratıcısı olmaz ?

    Ama olmaz Tanrı yoktan var olmuştur o başlangıçtır yaratıcısı yoktur diyorsan buna karşılık. Bu demektirki yaratıcıya ihtiyaç yoktur.
    İlk canlının oluşumuna dair farklı teoriler bulunmaktadır.Stanley Miller ve Harold Urey adlı bilim insanları dünyanın ilk evrelerini laboratuvar ortamında deneysel düzeneklerle oluşturmayı başarmıştır.Yapılan bu deneyde bir hafta sonra düzenekte bulunan okyanus da amino asit oluştuğu gözlemlenmiştir.Amino asitler yaşam için en önemli molekül olan proteinin yapıtaşlarıdır.Bunun gibi araştırma yapan bilim insanları dünyanın ilk evrelerinde meteorların okyanuslara çarpmasıyla, okyanusta bulunan moleküllerin dünyanın ilk dönemlerindeki doğal şartlarıyla amino asit oluşturabileceğini gözlemlemişlerdir.Lakin bir canlının oluşması için genlere ihtiyaç vardır.Tüm modern yaşamlar çift sarmallı DNA ile oluşmuştur.DNA her yaşayan canlının her bir ayrıntısını kontrol eder.DNA'nın dünyanın ilk evrelerindeki şartlarla doğal olarak oluşması çok zordur.Lakin DNA'nın daha basit bir versiyonu olan RNA'nın oluşması ise DNA'dan daha olanaklıdır.RNA bir tek dizili bilgi molekülüdür.John Sutherland adli kimyager ve takımı laboratuvar ortamında dünyanın ilk dönemlerinde olan olaylar dizisindeki şartlar ile 4 temel yapı taşından oluşan RNA'nın ikisini yaratabilmişlerdir.Lakin diğer 2 yapı taşının yaratılması üzerinde çalışmaları devam etmektedir.

    Başka bir konu da yazdığımı aynen kopyaladım.Ek olarak Dünyanın ilk dönemleri yani canlılığın oluştuğu dönem binlerce yıl sürmüş.Fikrimce bu dönemde ilk canlının oluşması çok olanaklı bir durum.Bilimin bu konu altındaki çalışmaları ise neredeyse son 100 yıldır etkin.Ve bu çalışmalar ilk canlının nasıl oluştuğu hakkında insanlığa çok faydalı kanıtlar göstermeye devam ediyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: -abluka-

    quote:

    Orijinalden alıntı: seker1adam

    quote:

    Orijinalden alıntı: -abluka-

    Şimdi anladığım kadarıyla yazdıklarının özeti mutlaka bir yaratıcıya ihtiyaç vardır.Ortada bir resim varsa mutlaktır ki ressam'da vardır.

    Mesela bir kalemin bile illaki bir yaratıcısı olmak zorunda diyorsun ya.Bu kadar basit olan bir şeyin bile yaratıcısı olmak zorunda olurken nasıl olurda mükemmel bir Tanrının yaratıcısı olmaz ?

    Ama olmaz Tanrı yoktan var olmuştur o başlangıçtır yaratıcısı yoktur diyorsan buna karşılık. Bu demektirki yaratıcıya ihtiyaç yoktur.



    her şeyin başlangıcı tektir benzeri yoktur varlığın sebebi odur

    yaratma cümlesi ona mahsustur ve o yaratılamaz çünkü o kavramları ortaya çıkaranda ALLAH

    Bir asker emri onbaşıdan, o da yüzbaşıdan ve başkumandan da padişahtan alır. "Ya padişah kimden emir alıyor?" şeklinde bir soru sorulamaz. Zira padişah da birinden emir alsa, o da asker derecesine iner ve emir aldığı zât padişah olur. Bu durumda birinci şahıs padişah değildir ki: "Padişah kimden emir alıyor?" diye bir soru sorulabilsin. Padişah denilince, emir veren, fakat emir almayan bir hükümdar akla gelir.

    Bu misâllerden anlaşıldığı gibi, bu kâinatın yaratılışının; zâtı, esması ve sıfatlarıyla ezelî ve ebedî olan Allah’ın ilim, irade ve kudretine dayanması zaruridir.

    "Cenâb-ı Hakk'ı -hâşâ- kim yarattı?" diye firavunâne soru soranlar “teselsülün muhal oduğunu” bilmediklerini ve nefisleriyle bir demogoji yaptıklarını açığa vurmuş olurlar.

    Yaratılma konusu kadar büyük bir konuyu sen emir alma örneğine indirgersen bu şekilde sadece kendini haklı çıkarırsın.Birşeyi örneklerken ana konudan bu kadar bağımsız tutarsan saçmalarsın.Ama saçmaladığın örneğin bile cevabı var padişah kimden emir almıştır ? Padişah emir almamıştır ama güç almıştır bu gücünüde soyundan almaktadır.

    basitçe açıklıyayım o zaman ALLAH yaratılmamıştır

    padişah emir almaz ALLAH ise yaratılacak bir varlık değil
    her şeyin başlangıcı olunca onunda başlangıcı ne sorusu sorulamaz başlangıç bir tane olur

    ALLAH ezelden beri vardı yani

    ama dünya öyle değildi dünya yaratıldı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: seker1adam


    quote:

    Orijinalden alıntı: -abluka-

    quote:

    Orijinalden alıntı: seker1adam

    quote:

    Orijinalden alıntı: -abluka-

    Şimdi anladığım kadarıyla yazdıklarının özeti mutlaka bir yaratıcıya ihtiyaç vardır.Ortada bir resim varsa mutlaktır ki ressam'da vardır.

    Mesela bir kalemin bile illaki bir yaratıcısı olmak zorunda diyorsun ya.Bu kadar basit olan bir şeyin bile yaratıcısı olmak zorunda olurken nasıl olurda mükemmel bir Tanrının yaratıcısı olmaz ?

    Ama olmaz Tanrı yoktan var olmuştur o başlangıçtır yaratıcısı yoktur diyorsan buna karşılık. Bu demektirki yaratıcıya ihtiyaç yoktur.



    her şeyin başlangıcı tektir benzeri yoktur varlığın sebebi odur

    yaratma cümlesi ona mahsustur ve o yaratılamaz çünkü o kavramları ortaya çıkaranda ALLAH

    Bir asker emri onbaşıdan, o da yüzbaşıdan ve başkumandan da padişahtan alır. "Ya padişah kimden emir alıyor?" şeklinde bir soru sorulamaz. Zira padişah da birinden emir alsa, o da asker derecesine iner ve emir aldığı zât padişah olur. Bu durumda birinci şahıs padişah değildir ki: "Padişah kimden emir alıyor?" diye bir soru sorulabilsin. Padişah denilince, emir veren, fakat emir almayan bir hükümdar akla gelir.

    Bu misâllerden anlaşıldığı gibi, bu kâinatın yaratılışının; zâtı, esması ve sıfatlarıyla ezelî ve ebedî olan Allah’ın ilim, irade ve kudretine dayanması zaruridir.

    "Cenâb-ı Hakk'ı -hâşâ- kim yarattı?" diye firavunâne soru soranlar “teselsülün muhal oduğunu” bilmediklerini ve nefisleriyle bir demogoji yaptıklarını açığa vurmuş olurlar.

    Yaratılma konusu kadar büyük bir konuyu sen emir alma örneğine indirgersen bu şekilde sadece kendini haklı çıkarırsın.Birşeyi örneklerken ana konudan bu kadar bağımsız tutarsan saçmalarsın.Ama saçmaladığın örneğin bile cevabı var padişah kimden emir almıştır ? Padişah emir almamıştır ama güç almıştır bu gücünüde soyundan almaktadır.

    basitçe açıklıyayım o zaman ALLAH yaratılmamıştır

    padişah emir almaz ALLAH ise yaratılacak bir varlık değil
    her şeyin başlangıcı olunca onunda başlangıcı ne sorusu sorulamaz başlangıç bir tane olur

    ALLAH ezelden beri vardı yani

    ama dünya öyle değildi dünya yaratıldı

    Üstte cevabını yazdım ama hala padişah emir almamıştır diyorsun.Okuduğunu anlamıyorsun sanırım.Padişah evet emir almaz ama gücü vardır bu güç sayesinde emir verebilir.Yani emirin temelinde, öncesinde güç yatar.Bu gücüde ailesinden,soyundan alır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -abluka- -- 9 Mart 2016; 21:40:45 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Osorkon

    İlk canlının oluşumuna dair farklı teoriler bulunmaktadır.Stanley Miller ve Harold Urey adlı bilim insanları dünyanın ilk evrelerini laboratuvar ortamında deneysel düzeneklerle oluşturmayı başarmıştır.Yapılan bu deneyde bir hafta sonra düzenekte bulunan okyanus da amino asit oluştuğu gözlemlenmiştir.Amino asitler yaşam için en önemli molekül olan proteinin yapıtaşlarıdır.Bunun gibi araştırma yapan bilim insanları dünyanın ilk evrelerinde meteorların okyanuslara çarpmasıyla, okyanusta bulunan moleküllerin dünyanın ilk dönemlerindeki doğal şartlarıyla amino asit oluşturabileceğini gözlemlemişlerdir.Lakin bir canlının oluşması için genlere ihtiyaç vardır.Tüm modern yaşamlar çift sarmallı DNA ile oluşmuştur.DNA her yaşayan canlının her bir ayrıntısını kontrol eder.DNA'nın dünyanın ilk evrelerindeki şartlarla doğal olarak oluşması çok zordur.Lakin DNA'nın daha basit bir versiyonu olan RNA'nın oluşması ise DNA'dan daha olanaklıdır.RNA bir tek dizili bilgi molekülüdür.John Sutherland adli kimyager ve takımı laboratuvar ortamında dünyanın ilk dönemlerinde olan olaylar dizisindeki şartlar ile 4 temel yapı taşından oluşan RNA'nın ikisini yaratabilmişlerdir.Lakin diğer 2 yapı taşının yaratılması üzerinde çalışmaları devam etmektedir.

    Başka bir konu da yazdığımı aynen kopyaladım.Ek olarak Dünyanın ilk dönemleri yani canlılığın oluştuğu dönem binlerce yıl sürmüş.Fikrimce bu dönemde ilk canlının oluşması çok olanaklı bir durum.Bilimin bu konu altındaki çalışmaları ise neredeyse son 100 yıldır etkin.Ve bu çalışmalar ilk canlının nasıl oluştuğu hakkında insanlığa çok faydalı kanıtlar göstermeye devam ediyor.

    böylesine büyük şiddetli ve yıkıcı bir patlama sonrası akılsız bir cisimden akıllı zeki bir canlı türü nün kendi kendine oluşması anormal değilmi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: -abluka-

    quote:

    Orijinalden alıntı: seker1adam


    quote:

    Orijinalden alıntı: -abluka-

    quote:

    Orijinalden alıntı: seker1adam

    quote:

    Orijinalden alıntı: -abluka-

    Şimdi anladığım kadarıyla yazdıklarının özeti mutlaka bir yaratıcıya ihtiyaç vardır.Ortada bir resim varsa mutlaktır ki ressam'da vardır.

    Mesela bir kalemin bile illaki bir yaratıcısı olmak zorunda diyorsun ya.Bu kadar basit olan bir şeyin bile yaratıcısı olmak zorunda olurken nasıl olurda mükemmel bir Tanrının yaratıcısı olmaz ?

    Ama olmaz Tanrı yoktan var olmuştur o başlangıçtır yaratıcısı yoktur diyorsan buna karşılık. Bu demektirki yaratıcıya ihtiyaç yoktur.



    her şeyin başlangıcı tektir benzeri yoktur varlığın sebebi odur

    yaratma cümlesi ona mahsustur ve o yaratılamaz çünkü o kavramları ortaya çıkaranda ALLAH

    Bir asker emri onbaşıdan, o da yüzbaşıdan ve başkumandan da padişahtan alır. "Ya padişah kimden emir alıyor?" şeklinde bir soru sorulamaz. Zira padişah da birinden emir alsa, o da asker derecesine iner ve emir aldığı zât padişah olur. Bu durumda birinci şahıs padişah değildir ki: "Padişah kimden emir alıyor?" diye bir soru sorulabilsin. Padişah denilince, emir veren, fakat emir almayan bir hükümdar akla gelir.

    Bu misâllerden anlaşıldığı gibi, bu kâinatın yaratılışının; zâtı, esması ve sıfatlarıyla ezelî ve ebedî olan Allah’ın ilim, irade ve kudretine dayanması zaruridir.

    "Cenâb-ı Hakk'ı -hâşâ- kim yarattı?" diye firavunâne soru soranlar “teselsülün muhal oduğunu” bilmediklerini ve nefisleriyle bir demogoji yaptıklarını açığa vurmuş olurlar.

    Yaratılma konusu kadar büyük bir konuyu sen emir alma örneğine indirgersen bu şekilde sadece kendini haklı çıkarırsın.Birşeyi örneklerken ana konudan bu kadar bağımsız tutarsan saçmalarsın.Ama saçmaladığın örneğin bile cevabı var padişah kimden emir almıştır ? Padişah emir almamıştır ama güç almıştır bu gücünüde soyundan almaktadır.

    basitçe açıklıyayım o zaman ALLAH yaratılmamıştır

    padişah emir almaz ALLAH ise yaratılacak bir varlık değil
    her şeyin başlangıcı olunca onunda başlangıcı ne sorusu sorulamaz başlangıç bir tane olur

    ALLAH ezelden beri vardı yani

    ama dünya öyle değildi dünya yaratıldı

    Üstte cevabını yazdım ama hala padişah emir almamıştır diyorsun.Okuduğunu anlamıyorsun sanırım.Padişah evet emir almaz ama gücü vardır bu güç sayesinde emir verebilir.Yani emirin temelinde, öncesinde güç yatar.Bu gücüde ailesinden,soyundan alır.

    o zaman şöyle söyliyim hocam ALLAH yaratılacak bir cisim madde değil

    ALLAH nedir ne değildir onu iyi anlamak gerekiyor padişah örneğini anlamanız için vermiştim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: P. Alemdar

    Merhaba iyi akşamlar,

    Madde'nin sonradan ortaya çıktığı bilimadamları tarafından söyleniyor. "0 hacim" gibi bir tanımlama yapıyorlar, bu ise "yok" demektir. Madde yok, potansiyel yok, enerji yok, zaman yok, uzay yok, hiçbirşey yok.

    Dolayısıyla yokluktan varlığa geçiş söz konusu, bu ise bence kendiliğinden olması mümkün değil, virgülden sonra bol sıfırlı ihtimaller gündeme getiriliyor fakat ben bunu realist bulmuyorum, zira yoksa yoktur. Yok olan birşey kendiliğinden nasıl var olabiliyor? Ben bunu imkansız görüyorum.

    @ -abluka-,

    Merhaba,

    Madde hakkında fikir yürütebiliyoruz zira maddeyi his ve duyu organlarımızla hissedebiliyoruz ve fikir ortaya çıkıyor.

    Akıl dediğimiz şeyin ise maddeyle sınırlı olduğunu düşünüyorum. Madde olmayan varlıklar hakkında yürüteceğimiz düşünceden fikrin çıkmayacağı kanaatindeyim.

    Ve bizler maddeyi inceleyerek bunun bir Yaratıcısı olmak zorunda olduğu gerçeğini görüyoruz. Zira bir başlangıcı var, bir sonu öngörülüyor, ezeli ve ebedi değil, sonsuz değil, yoktan varoldu gibi gibi. Bu şekilde maddenin Yaratıcı tarafından yaratıldığını kesin olarak söyleyebiliriz.

    Fakat onu Yaratan varlık hakkında maalesef akıl yürütemiyoruz. Daha öncede belirttiğim gibi, akıl maddeyle sınırlıdır, zira sadece maddeyi his ve duyu organlarımızla hissedebiliyoruz, birşey hakkında akıl yürütebilmemiz için onu kesinlikle hissetmemiz gerektiği kanaatindeyim.

    Yaratıcı ise maddeyi yaratan olarak maddenin "ötesinde" bir varlıktır. Bundan dolayı Yaratıcı hakkındaki düşüncelerimiz herzaman sonuçsuz kalacaktır, varacağımız sonuçlar ise gerçekten çok uzak olacaktır.

    Dolayısıyla o nasıl ortaya çıktı, nasıl Yaratıldı gibi soruların, onun sözleri yani Kuran'ın yardımı olmadan cevapsız kalacağını görüyoruz.




    Öylede düşünmelisiniz yargılamıyorum kimseyi tabiki müslümansınız neticede.Ama ben hiçbirşey yoktan var olamaz herşeyin mutlak yaratıcısı vardır gibi lafların arkasından 'ama' sadece o yoktan var olmuştur gibi bir u dönüşünü gerçekçi bulamıyorum.




  • seker1adam kullanıcısına yanıt
    Yazdığım yazıda big bang' e değinmedim.Kanıtları olan bir kaç teoriye değindim.Elbette kimyasal birikintilere meteor düşüp bu olaydan insan fışkırmamıştır.En basit tek hücreli gibi bir canlı oluşmuş olarak kabul edilir.Bence bu canlının evrimleşerek günümüzde ki türleri oluşturması kesinlikle anormal bir durum değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Osorkon

    Yazdığım yazıda big bang' e değinmedim.Kanıtları olan bir kaç teoriye değindim.Elbette kimyasal birikintilere meteor düşüp bu olaydan insan fışkırmamıştır.En basit tek hücreli gibi bir canlı oluşmuş olarak kabul edilir.Bence bu canlının evrimleşerek günümüzde ki türleri oluşturması kesinlikle anormal bir durum değil.
    Beyler aynı anda 500 hap alsanız bu kafaya erişemezsiniz. Boşuna uğraşmayın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: seker1adam


    quote:

    Orijinalden alıntı: -abluka-

    quote:

    Orijinalden alıntı: seker1adam


    quote:

    Orijinalden alıntı: -abluka-

    quote:

    Orijinalden alıntı: seker1adam

    quote:

    Orijinalden alıntı: -abluka-

    Şimdi anladığım kadarıyla yazdıklarının özeti mutlaka bir yaratıcıya ihtiyaç vardır.Ortada bir resim varsa mutlaktır ki ressam'da vardır.

    Mesela bir kalemin bile illaki bir yaratıcısı olmak zorunda diyorsun ya.Bu kadar basit olan bir şeyin bile yaratıcısı olmak zorunda olurken nasıl olurda mükemmel bir Tanrının yaratıcısı olmaz ?

    Ama olmaz Tanrı yoktan var olmuştur o başlangıçtır yaratıcısı yoktur diyorsan buna karşılık. Bu demektirki yaratıcıya ihtiyaç yoktur.



    her şeyin başlangıcı tektir benzeri yoktur varlığın sebebi odur

    yaratma cümlesi ona mahsustur ve o yaratılamaz çünkü o kavramları ortaya çıkaranda ALLAH

    Bir asker emri onbaşıdan, o da yüzbaşıdan ve başkumandan da padişahtan alır. "Ya padişah kimden emir alıyor?" şeklinde bir soru sorulamaz. Zira padişah da birinden emir alsa, o da asker derecesine iner ve emir aldığı zât padişah olur. Bu durumda birinci şahıs padişah değildir ki: "Padişah kimden emir alıyor?" diye bir soru sorulabilsin. Padişah denilince, emir veren, fakat emir almayan bir hükümdar akla gelir.

    Bu misâllerden anlaşıldığı gibi, bu kâinatın yaratılışının; zâtı, esması ve sıfatlarıyla ezelî ve ebedî olan Allah’ın ilim, irade ve kudretine dayanması zaruridir.

    "Cenâb-ı Hakk'ı -hâşâ- kim yarattı?" diye firavunâne soru soranlar “teselsülün muhal oduğunu” bilmediklerini ve nefisleriyle bir demogoji yaptıklarını açığa vurmuş olurlar.

    Yaratılma konusu kadar büyük bir konuyu sen emir alma örneğine indirgersen bu şekilde sadece kendini haklı çıkarırsın.Birşeyi örneklerken ana konudan bu kadar bağımsız tutarsan saçmalarsın.Ama saçmaladığın örneğin bile cevabı var padişah kimden emir almıştır ? Padişah emir almamıştır ama güç almıştır bu gücünüde soyundan almaktadır.

    basitçe açıklıyayım o zaman ALLAH yaratılmamıştır

    padişah emir almaz ALLAH ise yaratılacak bir varlık değil
    her şeyin başlangıcı olunca onunda başlangıcı ne sorusu sorulamaz başlangıç bir tane olur

    ALLAH ezelden beri vardı yani

    ama dünya öyle değildi dünya yaratıldı

    Üstte cevabını yazdım ama hala padişah emir almamıştır diyorsun.Okuduğunu anlamıyorsun sanırım.Padişah evet emir almaz ama gücü vardır bu güç sayesinde emir verebilir.Yani emirin temelinde, öncesinde güç yatar.Bu gücüde ailesinden,soyundan alır.

    o zaman şöyle söyliyim hocam ALLAH yaratılacak bir cisim madde değil

    ALLAH nedir ne değildir onu iyi anlamak gerekiyor padişah örneğini anlamanız için vermiştim

    Madde, cisim olmadığı için yaratılamıyor yani.O zaman şöyle diyebilirmiyiz. (Bu örneği kullanacağımı hiç tahmin etmezdim çünkü genelde sizin söylediğiniz bir sözdür :) ) Aşk , sevgi yada hayvanların sahip oldukları temel dürtüler gibi bütün soyut kavramlar rastgele ve yaratıcıya ihtiyaç olmadan oluşmuştur diyebiliriz sanırım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: -abluka-

    quote:

    Orijinalden alıntı: seker1adam


    quote:

    Orijinalden alıntı: -abluka-

    quote:

    Orijinalden alıntı: seker1adam


    quote:

    Orijinalden alıntı: -abluka-

    quote:

    Orijinalden alıntı: seker1adam

    quote:

    Orijinalden alıntı: -abluka-

    Şimdi anladığım kadarıyla yazdıklarının özeti mutlaka bir yaratıcıya ihtiyaç vardır.Ortada bir resim varsa mutlaktır ki ressam'da vardır.

    Mesela bir kalemin bile illaki bir yaratıcısı olmak zorunda diyorsun ya.Bu kadar basit olan bir şeyin bile yaratıcısı olmak zorunda olurken nasıl olurda mükemmel bir Tanrının yaratıcısı olmaz ?

    Ama olmaz Tanrı yoktan var olmuştur o başlangıçtır yaratıcısı yoktur diyorsan buna karşılık. Bu demektirki yaratıcıya ihtiyaç yoktur.



    her şeyin başlangıcı tektir benzeri yoktur varlığın sebebi odur

    yaratma cümlesi ona mahsustur ve o yaratılamaz çünkü o kavramları ortaya çıkaranda ALLAH

    Bir asker emri onbaşıdan, o da yüzbaşıdan ve başkumandan da padişahtan alır. "Ya padişah kimden emir alıyor?" şeklinde bir soru sorulamaz. Zira padişah da birinden emir alsa, o da asker derecesine iner ve emir aldığı zât padişah olur. Bu durumda birinci şahıs padişah değildir ki: "Padişah kimden emir alıyor?" diye bir soru sorulabilsin. Padişah denilince, emir veren, fakat emir almayan bir hükümdar akla gelir.

    Bu misâllerden anlaşıldığı gibi, bu kâinatın yaratılışının; zâtı, esması ve sıfatlarıyla ezelî ve ebedî olan Allah’ın ilim, irade ve kudretine dayanması zaruridir.

    "Cenâb-ı Hakk'ı -hâşâ- kim yarattı?" diye firavunâne soru soranlar “teselsülün muhal oduğunu” bilmediklerini ve nefisleriyle bir demogoji yaptıklarını açığa vurmuş olurlar.

    Yaratılma konusu kadar büyük bir konuyu sen emir alma örneğine indirgersen bu şekilde sadece kendini haklı çıkarırsın.Birşeyi örneklerken ana konudan bu kadar bağımsız tutarsan saçmalarsın.Ama saçmaladığın örneğin bile cevabı var padişah kimden emir almıştır ? Padişah emir almamıştır ama güç almıştır bu gücünüde soyundan almaktadır.

    basitçe açıklıyayım o zaman ALLAH yaratılmamıştır

    padişah emir almaz ALLAH ise yaratılacak bir varlık değil
    her şeyin başlangıcı olunca onunda başlangıcı ne sorusu sorulamaz başlangıç bir tane olur

    ALLAH ezelden beri vardı yani

    ama dünya öyle değildi dünya yaratıldı

    Üstte cevabını yazdım ama hala padişah emir almamıştır diyorsun.Okuduğunu anlamıyorsun sanırım.Padişah evet emir almaz ama gücü vardır bu güç sayesinde emir verebilir.Yani emirin temelinde, öncesinde güç yatar.Bu gücüde ailesinden,soyundan alır.

    o zaman şöyle söyliyim hocam ALLAH yaratılacak bir cisim madde değil

    ALLAH nedir ne değildir onu iyi anlamak gerekiyor padişah örneğini anlamanız için vermiştim

    Madde, cisim olmadığı için yaratılamıyor yani.O zaman şöyle diyebilirmiyiz. (Bu örneği kullanacağımı hiç tahmin etmezdim çünkü genelde sizin söylediğiniz bir sözdür :) ) Aşk , sevgi yada hayvanların sahip oldukları temel dürtüler gibi bütün soyut kavramlar rastgele ve yaratıcıya ihtiyaç olmadan oluşmuştur diyebiliriz sanırım.

    neden rastgele oluşsun:)




  • Yine aynı mevzu, yine muhabbet aynı. Evrenin varolmasını aklım almıyor, demekki kesin yanlış. Tanrının varoluşunu aklım almıyor ama bu kesin doğru. Bizde buna mantıkmı diyeceğiz yani...

    Deniyorki evren maddesel olduğu için aklımızın bunu anlaması lazım. Şu beşinci boyutu da bir anlatın bari (fazlası bile var diyorlar gerçide) , karanlık enerjiyi, kara maddeyi anlatıverin hele. Hani maddesel olan herşeyi anlayabiliyorsunuz ya.
    Ya da bizde tersten gidelim mesela. Tüm evreni, şu an jüpiterin merkezinde yaşayan ruhani bir "öcü" nün yaratmadığını siz ispatlayın da görelim bakalım ispat nasıl yapılırmış...
  • seker1adam kullanıcısına yanıt
    Cisim veya madde değil dediniz demekki soyut bir varlık.Üstte yazdığınızdan soyut olduğu için yaratıcısı olamaz anlamı çıkıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: seker1adam


    quote:

    Orijinalden alıntı: -abluka-

    quote:

    Orijinalden alıntı: seker1adam

    quote:

    Orijinalden alıntı: -abluka-

    Şimdi anladığım kadarıyla yazdıklarının özeti mutlaka bir yaratıcıya ihtiyaç vardır.Ortada bir resim varsa mutlaktır ki ressam'da vardır.

    Mesela bir kalemin bile illaki bir yaratıcısı olmak zorunda diyorsun ya.Bu kadar basit olan bir şeyin bile yaratıcısı olmak zorunda olurken nasıl olurda mükemmel bir Tanrının yaratıcısı olmaz ?

    Ama olmaz Tanrı yoktan var olmuştur o başlangıçtır yaratıcısı yoktur diyorsan buna karşılık. Bu demektirki yaratıcıya ihtiyaç yoktur.



    her şeyin başlangıcı tektir benzeri yoktur varlığın sebebi odur

    yaratma cümlesi ona mahsustur ve o yaratılamaz çünkü o kavramları ortaya çıkaranda ALLAH

    Bir asker emri onbaşıdan, o da yüzbaşıdan ve başkumandan da padişahtan alır. "Ya padişah kimden emir alıyor?" şeklinde bir soru sorulamaz. Zira padişah da birinden emir alsa, o da asker derecesine iner ve emir aldığı zât padişah olur. Bu durumda birinci şahıs padişah değildir ki: "Padişah kimden emir alıyor?" diye bir soru sorulabilsin. Padişah denilince, emir veren, fakat emir almayan bir hükümdar akla gelir.

    Bu misâllerden anlaşıldığı gibi, bu kâinatın yaratılışının; zâtı, esması ve sıfatlarıyla ezelî ve ebedî olan Allah’ın ilim, irade ve kudretine dayanması zaruridir.

    "Cenâb-ı Hakk'ı -hâşâ- kim yarattı?" diye firavunâne soru soranlar “teselsülün muhal oduğunu” bilmediklerini ve nefisleriyle bir demogoji yaptıklarını açığa vurmuş olurlar.

    Yaratılma konusu kadar büyük bir konuyu sen emir alma örneğine indirgersen bu şekilde sadece kendini haklı çıkarırsın.Birşeyi örneklerken ana konudan bu kadar bağımsız tutarsan saçmalarsın.Ama saçmaladığın örneğin bile cevabı var padişah kimden emir almıştır ? Padişah emir almamıştır ama güç almıştır bu gücünüde soyundan almaktadır.

    basitçe açıklıyayım o zaman ALLAH yaratılmamıştır

    padişah emir almaz ALLAH ise yaratılacak bir varlık değil
    her şeyin başlangıcı olunca onunda başlangıcı ne sorusu sorulamaz başlangıç bir tane olur

    ALLAH ezelden beri vardı yani

    ama dünya öyle değildi dünya yaratıldı

    ee o zaman evreni olusturan nebula ismi verilen madde de hep vardi ve yaratilmadi. ( gerci bigbangden once ne vardi, onu ne yaratti demek ne kadar sacma bir soruysa)




  • Evet son paragrafı dikkate alarak söylediğim bir sözdür zaten. Fakat onu Yaratan varlık hakkında maalesef akıl yürütemiyoruz demişsiniz. Evet yürütemiyorsunuz çünkü zaten kesin bir dille bu konu hakkında fikir yürütmek bile yasak.Çünkü konu orada Tanrı yaratılmamıştır denir ve kapanır ötesine karışılmaz.
    Ancak üzerinde fikir üretilemeyen bir konuya peki o zaman fikir yürütemiyoruz madem çokta düşünmeye gerek yok bu şekilde kabul edilebilir denilmesi, sineye çekilmesi anlayamadığım durum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -abluka-

    Cisim veya madde değil dediniz demekki soyut bir varlık.Üstte yazdığınızdan soyut olduğu için yaratıcısı olamaz anlamı çıkıyor.

    o anlam size göre çıkıyor hocam saygı duyarım ama katılmam

    yada akılsız maddenin akıllı bir yaratık meydana getireceğinece inanmam

    büyük bir patlamanın arkasından canlı türü oluşacağınada inanmam

    birisi bunların olduğunu düşünüyorsa bunların arkasında bir yaratıcı olduğuna inanırım

    fikren uyuşmamız mümkün görünmüyir zaten ben konuyu açarken herkesin mantıklı düşüncesini merak etmiştim kim nasıl yorumluyor bu durumu diye konu farklı noktaya geldi yine uzatmayalım




  • Kainatın olasılıkları başlığında canlılığın denk olduğu durumlar düşünülürse insanın canlı olmadığı varsayımı halinde kainatın camid yapısının canlı ya da cansız olarak eşit bir durum oluşturması mumkundur.

    Bu durumda olu olanın diri olanı algılayamaması boyut kavramını çağrıştırır.

    Kainattaki nanometreden de küçük olan ve matematiksel olarak ihmal edilebilecek bir varlığın kainat gibi bir buyukluk karşısındaki sebeb unsurunu araştırabilmesi başlı başına güçlü bir tutkuyu çağrıştırmakta.

    İnsanın ihmal edilebilir buyukluğu ihmal edilmemiş bir dünya ile anlam kazanmıştır.

    Bu alakadar tutum hayret vericidir. Zira insan ihtimamı hak etmediği halde ihtiram gormuştur. Kainat bizsiz hiç bir şey kaybetmezken bizle birlikte sorumlu yani ruh sahibi gibi durmuştur.

    Bence bu ilişki bir nedene tabi ve bu neden insanı hayretler içerinde bırakacaktır.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.