Şimdi Ara

Yarı otomatik araçta baskı balata bittiği nasıl anlaşılır?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
55.478
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Soru başlıktadır.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Yarı Otomatik Araçta Baskı Balata Bittiği Nasıl Anlaşılır?

    Yarı otomatik vitesli araçlarda baskı balata bitmesi, araç kullanımını önemli ölçüde etkileyen bir sorundur. İşte baskı balatanın bittiğini anlamak için bazı belirtiler:

    • Kayma: Aracı vitese taktığınızda veya hızlanırken debriyaj kayıyor ve araç beklenen şekilde hızlanmıyor.
    • Titreşim: Aracı hareket ettirirken veya vites değiştirirken direksiyon simidinde veya araçta titremeler hissediyorsunuz.
    • Koku: Baskı balata aşındığında yanık kokusu hissedebilirsiniz.
    • Zor Vites Geçişleri: Vitesler zor geçiyor veya araç vitesteyken nötr konuma almıyor.
    • Yüksek Debriyaj Pedalı: Debriyaj pedalı normalden daha yüksekte kalıyor veya sert bir şekilde devreye giriyor.

    Bu belirtilerden herhangi birini fark ederseniz, baskı balatanızın bitmiş olması muhtemeldir. Otomatik vites araçlarında baskı balata arızası, benzer belirtiler gösterebilir.

    Baskı balata bitmesi, araç için ciddi sorunlara yol açabileceğinden sorunun en kısa sürede giderilmesi önerilir. Eğer baskı balatanızın bittiğini düşünüyorsanız, güvendiğiniz bir tamirciye giderek aracınızı kontrol ettirmeniz önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Aynı düz vitesteki gibi anlaşılır. yani araç birinci viteste kalkarken titriyorsa baskı bitmeye doğru gidiyor demektir.
  • Marka modele göre değişir. Bu 3. Yari otomatik aracım.



    Yarı otomatik viteslerde debriyaj kolu robotik oluyor. Baski balata inceldikce kavrama noktasi değişir. Bazı sistemlerde oto kalibrasyon var. Örnegin citroen/peugeot auto6r sistemde olduğu gibi. Ben mesela 90binde baski balata titreme nedeniyle gittim servise değişim istedim. Eski yet. Servis çalışanı ustam test sürüşü yapıp 130binde gel dedi. Sonra da şanzıman alıştırması nasıl yapılır gösterdi. Kısa surede titreme sorunu kalmadi. Ara ara yapti. 130binde değişim yaptık. Çıkan balata daha ömrünün yarısında idi ancak volan bitmişti. Bu nedenle volanla beraber hepsi sıfır takıldı.



    Daha önce kullandıgim easytronic ve amt şanzımanda bu özellik yoktu. Titreme yaparsa değişmek gerekiyordu.



    Bu sorun genelde uzun yolda belli olmaz. Şehir içi sinyalleri alırsınız. Tamamen bittiğinde artik uzun yolda bile devir yukselir ama araç o oranda hizlanmaz. Yolda bile bırakır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 2004 meriva. Araçta easytronic var sanırım. Titreme kalkışta mı belli ediyor?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • serhatcn kullanıcısına yanıt
    Benim opel corsam 69bindeydi ama titreme yoktu. En iyi eski sahibi anlar ama dik bir yokusta durup. Kalkış yaparsanız kavramanın zayif olduğunu hissedebilirsiniz.



    Km olarak kullanıma bağlı olmakla birlikte 100-130 binde değişmesi gerekir diye düşünüyorum. Ha sürekli uzun yolda kullansa 230bin de gider.. Aracı yorarak kullansan 10binde de ömrünü yersin.



    Easytronic 5 ileridir. Vites geçişleri belirgindir. Astra corsa sahipleri baski balata değişimi konusunda maliyet ve ömür olarak daha net cevap verebilir. Forumda çok eleştirilmişti easytronic ama ben ilk yarı otomatik araç olarak genel olarak memnundum. Manuel kullanımda vites geçişleri algılaması yavaştı. Gecikmeli oluyordu bunu hatirliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.