Şimdi Ara

Yarı Otomatik Şanzıman Bakım Maliyetleri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
1
Favori
24.593
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Hepimizin bildiği üzere robotize manuel veya yarı otomatik olarak tabir edilen şanzımanlar pek çok markada kullanılıyor.

    Bu şanzımanlarda kullanılan debriyaj balatalarının ömürleri ve değişim ücretleri nelerdir?

    Dışarıda özel servislerde yaptırmak mümkün mü, yoksa kalibrasyon vs sebebiyle servislere mahkum olmak gibi bir şey sözkonusu mu?

    Balata eskidikçe araçta ne gibi değişiklikler gözlemleniyor, sarsıntı vs artıyor mu?

    Debriyaj balatası haricinde başka maliyetler var mı?

    Bu konuda tecrübesi ve bilgisi olan arkadaşlar paylaşırlarsa sevinirim.



  • Cevaplarını benim de merak ettiğim sorular bunlar.
  • 60.000 km'de falan baskı balata değişimi ister, kullanıma göre değişirmiş mcp için. serviste yaptırmak gibi bir fanteziniz yoksa özel servislerde 300 tl falanmış baskı balata. yeni nesillerde volant değişimi de istiyor mu bulamadım. set halinde 600 tl'ye satılıyor ama.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 21 Şubat 2013; 22:33:41 >
  • araç: C4 MCP
    sorun: 120-150 bin km civarı zamanla sert sarsıntılı kalkış.
    volan ve debriyaj beraber değişimi
    malzeme:800tl, işçilik 400tl
    düz vites ile aynı maliyet. sadece kalibrasyonun citroen ya da peugot servisinde yapılması gerekiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: keus35

    araç: C4 MCP
    sorun: 120-150 bin km civarı zamanla sert sarsıntılı kalkış.
    volan ve debriyaj beraber değişimi
    malzeme:800tl, işçilik 400tl
    düz vites ile aynı maliyet. sadece kalibrasyonun citroen ya da peugot servisinde yapılması gerekiyor.

    volan değişimi yeni nesillerde de şart mı hocam ? merak ettim bende. düzle aynı maliyetler.
    birde benim okuduğum kadarı ile 60.000 civarı biter denmiş.
  • fiat panda dualogic değiştirmiştik ustamla fiyatını hiç hatırlamıyorum. Kalibrasyon falan da yapmamıştık.
    Aküyü söküp öyle değiştirmiştik ama araç çakmasın olayı diye

    Debriyaj azaldıkça evet sarsıntılı kalkıyor araç gaza çok daha fazla basma ihtiyacı hissediyorsunuz . Bir süre sonra fazla bassanız dahi iyice sarsıntılı hale geliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Whisper911 -- 21 Şubat 2013; 22:41:47 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Yarı otomatik şanzıman
    4 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • 2007 modelinde yaptırmıştım.
    yeni kasasını bilmiyorum. araştırdığımda volanın da değişmesi gerek demişlerdi.
    zaten söküldüğünde de oldukça kötü durumdaydı. ailede aynı araçtan 2 adet var.
    60 binde bitmez baskı balata. belki çok kötü kullanılmıştır. sürekli sert kalkış vs. gibi.
    parça değişirken yeni tip debriyaj seti kullanılması gerekiyor. fabrikasyon olandan farkli bir kodu var.
    ben internet üzerinden ankara hakan peugottan kargo ile getirtmiştim. şase noyu verince yardımcı oluyorlar.
  • Aracı almadan önce MCP'yi biraz araştırmıştım. Servisler 60.000km diyorlar ama MCP kullanıcıları ortalama 100.000 km.de değiştirdiklerini söylüyorlar. 120-130 bine gelip sorun yaşamadıklarını söyleyenler bile var. Baskı+balata+bilye+volant komple değişim fiyatı yetkili serviste 2.000 TL.yi bulabiliyormuş ama özel servislerde 1000 TL civarına yapılıyormuş.

    Ben sıkışık trafiğe pek girmediğim için parça ömrünün ortalamanın üzerinde olacağından eminim. Değişim zamanı geldiğinde de aracın garantisi çoktan bitmiş olacağı için (tabi araç hala bende olursa) 1.000 TL özel servis faturası bence makul. Neticede düz vites de olsa çok farklı olmayacaktı.

    Bunun haricinde MCP ile ilgili değil kronik, münferit problem bile hiç duymadım desem yeridir. Tek sıkıntısı 1. ve 2. viteslerdeki kararsızlık ve buna bağlı sarsıntılı geçişlerden kaynaklanan konfor eksikliği. O da şanzımana alıştıkça büyük oranda aşılıyor. Çoğu zaman gaz pedalı ile ender olarak da kulakçıktan müdahele ile sıkıntıları sıfırlamak mümkün.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oflazca

    Aracı almadan önce MCP'yi biraz araştırmıştım. Servisler 60.000km diyorlar ama MCP kullanıcıları ortalama 100.000 km.de değiştirdiklerini söylüyorlar. 120-130 bine gelip sorun yaşamadıklarını söyleyenler bile var. Baskı+balata+bilye+volant komple değişim fiyatı yetkili serviste 2.000 TL.yi bulabiliyormuş ama özel servislerde 1000 TL civarına yapılıyormuş.

    Ben sıkışık trafiğe pek girmediğim için parça ömrünün ortalamanın üzerinde olacağından eminim. Değişim zamanı geldiğinde de aracın garantisi çoktan bitmiş olacağı için (tabi araç hala bende olursa) 1.000 TL özel servis faturası bence makul. Neticede düz vites de olsa çok farklı olmayacaktı.

    Bunun haricinde MCP ile ilgili değil kronik, münferit problem bile hiç duymadım desem yeridir. Tek sıkıntısı 1. ve 2. viteslerdeki kararsızlık ve buna bağlı sarsıntılı geçişlerden kaynaklanan konfor eksikliği. O da şanzımana alıştıkça büyük oranda aşılıyor. Çoğu zaman gaz pedalı ile ender olarak da kulakçıktan müdahele ile sıkıntıları sıfırlamak mümkün.

    normal araçlarda olan fiyatla aynı cidden. robotun değişimi ise 2500 tl diye duymuştum. gerçi daha hiç robotu değişen ya da sorun yaşayan duymadım bende mcp ile ilgili.

    kararsızlıkda yokuşlarda oluyor, alışveriş merkezi rampalarından önce ya da dik rampalardan önce kulakçıktan müdahale ediyorsun oluyor bitiyor. özellikle sollamalarda kick down yapmak istemiyorsan gene kulakçıklardan müdahale edebiliyorsun.




  • Mcp hakkında iyi kötü bir fikir oluştu, teşekkürler.

    Yok mu hiç dualogic, mmt i-shift vs kullanan?
  • Easytronic ile ilgili bilgi vereyim ben de. Araç, 2005 opel corsa CDTI.

    6 ay önce (gerçi arıza beyinden çıktı ama) usta baskı-balatadan kaynaklı dedi. Baskı-balata-bilye için açıldı, volan da değişti.

    Baskı-balata-bilye-volan-marş motoru-akü toplam 2000TL tuttu. Özel serviste yapıldı, orjinal parça kullanalım desek sadece baskı-balata-bilye 1400TL denildi.

    ASlına bakarsan, arabanın debryaj kaçırmasından dolayı ustaya gittim o da kesinlikle baskı-balata kaynaklı dedi. Fakat arıza beyinden kaynaklandı, parçalara değişti ama hala kaçırıyordu. Elektrikçide de bu arıza halledildi.

    Şimdilik bir sorun yok ancak sanırım bu tip şanzımandan uzak durmak lazım.
  • Yarı otomatik şanzımanların en sorunsuzu sanırım Mitsubishi Colt Amt dir. Mitsubishi sistemi Alman Getrag firmasından almış .Bilen bilir, Mercedes ve BMW içinde şanzıman üreten çok kaliteli bir firmadır. Şimdiye kadar sorun yaşayanı duymadım.
    100.000 Km civarında baskı balata ister. Gerçi 120.000'i geçen de var. İnternette 500 TL civarı fiyatı var. Üstüne birde işçilik binecek tabi.

    Ford Fiesta'da kullanılan yarı otomatik şanzıman hakkında da bilgim var. Bu model kesinlikle alınmamalı çünkü bariz hatalı üretim. Bir kamp faaliyeti için bir konvoy halinde toprak bir yola girmiştik. Baktım fiesta sahibi bir arkadaş kenara çekmiş bekliyor. Ne oldu dedim. Fazla dur kalk yapınca şanzıman ısınıyor ve kilitleniyor, soğumasını bekliyorum dedi. Araştırırsanız bu sorun yarı otomatik Fiestaların hepsinde var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi coskunserce -- 23 Şubat 2013; 18:59:01 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.