Şimdi Ara

Yaşadığım Soruna Çözüm Bulmayı Reddediyorlar (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
0
Favori
1.332
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • keremimo kullanıcısına yanıt
    Kafama takilan oncelikli soru sizin baktiginiz kutu apartman altindaki turksat kutusumu yoksa evin icindeki kablolarin geldigi pano mu? Evin icindeki baglanti sistemi buysa tam bir milli felaket.Neyse ki onun cozumu basit.

    Kopma sorunu bu SNR yada dB degerlerinden degil oncelikle onu belirteyim.Verdiginiz SS te Duzeltilebilir ve duzeltilemeyen tablolar kisminda aradiginiz cevap.

    Bu tablolar HDD lerdeki CRC32 hatasiyla asagi yukari ayni seydir.Yani alinan veri bozuk demek.Duzeltilmis tablolar modemin veriyi duzelttigini(bozuk paketi tekrar gonderip cevap bekler) tabi bu ekstra islem suresi gerektirdiginden ping degerlerinde patlama yaratir.En kotu kisim ise duzeltilemeyen veriler.Iste bunlar kopma,paket kayiplari,web sayfalarini acamama vs. yaratir.

    Ben bu duruma 2009 reloaded diyorum kisacasi.2009 yilinda 5 ay boyunca neredeyse yasadigim ilin genelinde boyle bir sorun yasandi.5 ay sonra ABD den yeni CMTS siparis edip sorunu cozebildiler.O zamanlar yasadigim cehennemi anlatamam gunde 40 tan fazla kopma yasiyordum hele millet aksamlari internete yigildigi zaman sebeke tamamen felc oluyordu.700-1200ms ping ,%89 paket kaybi vs.Taahudumu yakip 200 lira ceza odeyip kurtarmistim kendimi.Internetteki forumlarda su ara yine ayni sikayetleri bolca gormeye basladim yani 2009 reloaded.

    Kablo internet aboneleri hizmeti il telekom binalarinda bulunan CMTS lerden alir.Kapasite fazlasi abone yuklerseniz CMTS ye ,sinyali-veriyi bozmaya baslar butun mesele bu.

    Sorunun kaynagi turksatin vizyonunun uzun vadeli yatirima donuk olmamasi.Kisa ve orta vadeli calisiyorlar hep.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SwpnX -- 30 Mayıs 2016; 2:42:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EnC0DeR

    Kafama takilan oncelikli soru sizin baktiginiz kutu apartman altindaki turksat kutusumu yoksa evin icindeki kablolarin geldigi pano mu? Evin icindeki baglanti sistemi buysa tam bir milli felaket.Neyse ki onun cozumu basit.

    Kopma sorunu bu SNR yada dB degerlerinden degil oncelikle onu belirteyim.Verdiginiz SS te Duzeltilebilir ve duzeltilemeyen tablolar kisminda aradiginiz cevap.

    Bu tablolar HDD lerdeki CRC32 hatasiyla asagi yukari ayni seydir.Yani alinan veri bozuk demek.Duzeltilmis tablolar modemin veriyi duzelttigini(bozuk paketi tekrar gonderip cevap bekler) tabi bu ekstra islem suresi gerektirdiginden ping degerlerinde patlama yaratir.En kotu kisim ise duzeltilemeyen veriler.Iste bunlar kopma,paket kayiplari,web sayfalarini acamama vs. yaratir.

    Ben bu duruma 2009 reloaded diyorum kisacasi.2009 yilinda 5 ay boyunca neredeyse yasadigim ilin genelinde boyle bir sorun yasandi.5 ay sonra ABD den yeni CMTS siparis edip sorunu cozebildiler.O zamanlar yasadigim cehennemi anlatamam gunde 40 tan fazla kopma yasiyordum hele millet aksamlari internete yigildigi zaman sebeke tamamen felc oluyordu.700-1200ms ping ,%89 paket kaybi vs.Taahudumu yakip 200 lira ceza odeyip kurtarmistim kendimi.Internetteki forumlarda su ara yine ayni sikayetleri bolca gormeye basladim yani 2009 reloaded.

    Kablo internet aboneleri hizmeti il telekom binalarinda bulunan CMTS lerden alir.Kapasite fazlasi abone yuklerseniz CMTS ye ,sinyali-veriyi bozmaya baslar butun mesele bu.

    Sorunun kaynagi turksatin vizyonunun uzun vadeli yatirima donuk olmamasi.Kisa ve orta vadeli calisiyorlar hep.





    O sıfır iken de kopma yaşıyordum ve yaşadığımda orası yine sıfır kalıyordu yoksa ben de o ihtimali düşündüm

    Bahsettiğim apartmanın altındaki Türksat kutusu, evin içinde o kadar aygıt yok tabii ki




  • quote:

    Orijinalden alıntı: confuest

    quote:

    Orijinalden alıntı: keremimo

    quote:

    Orijinalden alıntı: confuest

    quote:

    Orijinalden alıntı: keremimo

    quote:

    Orijinalden alıntı: confuest

    quote:

    Orijinalden alıntı: keremimo

    quote:

    Orijinalden alıntı: confuest

    Sinyal değerleriniz muhteşemin de ötesinde. SNR değerleriniz harika. Downstream Güç değeri 0dBmv'ye ne kadar yakın olursa o kadar iyi sinyal geliyordur ki sizde bu baya bir yakın. Upstream güç seviyesi 50dBmv'yi geçmediği sürece sıkıntı olmaz. Gelen ekiplere splitter'ı değiştirmelerini ve kablo uclarını tekrar yapıp takmalarını söyleyin. Bende de ilk zamanlarda böyle bir sorun vardı dediklerimi yaptılar ve düzeldi

    Önerdiğiniz şeyleri yapmaları için 4440126'yı aradım. İlk başta arıza kaydı açmayı reddettiler, sinyal seviyelerinizde sorun yok dediler. Önerinizi iletmek için 7 dakika telefonda bir temsilciye bağırmak zorunda kaldım çünkü gerçekten hayatımda bu kadar saçma bir durumla hiç karşılaşmamıştım. Ben sorun yaşadığımı biliyorum, yapacakları şeyleri söylüyorum, arıza kaydı açmıyorlar. Düşünebiliyor musunuz? Bir de bedava falan kullandığım bir hizmet değil! Parasını ödüyoruz! Şaka gibi.

    Uydunet'e buradan kocaman bir

    hocam arıza var internet kesiliyor diye arıza kaydı bırakın, müşteri temsilcisi anlamaz onlardan, gelen ekibe splitterı değiştirmelerini söyleyin yeterli. Benim sinyal seviyem sizinkinden 4-5 kat daha kötü ama bende bile 1-2 saniyelik kesintiler olmuyor, sizinki dediğim gibi muhtemelen splitter kaynaklıdır. Telefon işe yaramazsa direkt olarak Turksat Online İşlemler'den Tüketici Şikayeti bırakın hocam.

    Hocam ben zaten burdaki kutuya baktım. Yükselticiye bir tane 2'li splitter bağlı, o splitter çıkışlarından biri 8'li bir splitter'a, diğeri 4'lü bir splitter'a çıkıyor. Tam bir makarna. Benim kablomun bağlı olduğu splitter'ı değiştirseler yeterli gelir mi sizce? (Benim kablom 4'lü splitter'a bağlı)

    genelde sorun modeme giden kablonun bağlı olduğu splitterda oluyor hocam. Kutu içindeki splitterlarda sorun olacağını sanmam, o kutuyu bağlayan ekip baya kontrol ediyordur onları. Ama ihtimal var mı derseniz tabii ki var , onu bulmak da onların işi artık, siz dediğim gibi yapın inş çözülür sorununuz en kısa zamanda

    İnşallah. Çözemezlerse de Vodafone fiber'e geçeceğim galiba. Yayın bir saniyeliğine bile offline olunca seyirci yarı yarıya azalıyor

    Dediğim gibi şikayet kaydı bırakıp online işlemlerden bütün içinizi dökün daha çok ilgilenirler

    Şikayet kaydı oluşturdum bakalım sonuçlanırsa buraya yazacağım. Teşekkür ederim.




  • Güncelleme: Dün iletmiş olduğum arıza kaydında splitter + kablo uçlarının değişimini istemiştim. Bugün "Ankastre kutusundan müdahale yapıldı" diyerek arıza kaydını sistemden kapatmışlar. Sinyalde hiçbir değişim yok. Apartmana gelen gideni görüyoruz, yine gelmeden kapatmışlar. Müşteri ile dalga geçmeye girmiyor mu bu?
  • Dediğim gibi kopmaların Sinyal ve SNR değerleri normal fakat CRC hataları alıyorsanız yegane sebebi budur. Başka bir teknik açıklaması (Splitter yada kablo uçlarında sorun olsa kendini çok belli eder) yok.

    Fakat CRC hatası almadan kopuyorsa yani aklıma getirmek istemedim çünki çok amatörce birşey oda şu: Sizin modeme verilen '' Leasing '' süresi demek o kadar kısa ki (IP Kiralama süresinden bahsetmiyorum), hele ki süre dolduğu gibi oto. yenileme değilde 'Drop' komutu verilmişse CMTS modemi düşürüyor sizin modemde yeniden bağlanıp tekrar yeni bir ''Süper Kısa'' Leasing süresi alıyor. Durumda işin içinden çıkılmaz paradoksa dönüşüyor tabi dolayısıyla işkenceye.

    Bu durum sahadaki teknik ekiple falan olacak iş değil direk Gölbaşı merkezle iletişim kurmanız gerek alt kadro anlamaz bu 'ince' işlerden.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SwpnX -- 30 Mayıs 2016; 14:23:55 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EnC0DeR

    Dediğim gibi kopmaların Sinyal ve SNR değerleri normal fakat CRC hataları alıyorsanız yegane sebebi budur. Başka bir teknik açıklaması (Splitter yada kablo uçlarında sorun olsa kendini çok belli eder) yok.

    Fakat CRC hatası almadan kopuyorsa yani aklıma getirmek istemedim çünki çok amatörce birşey oda şu: Sizin modeme verilen '' Leasing '' süresi demek o kadar kısa ki (IP Kiralama süresinden bahsetmiyorum), hele ki süre dolduğu gibi oto. yenileme değilde 'Drop' komutu verilmişse CMTS modemi düşürüyor sizin modemde yeniden bağlanıp tekrar yeni bir ''Süper Kısa'' Leasing süresi alıyor. Durumda işin içinden çıkılmaz paradoksa dönüşüyor tabi dolayısıyla işkenceye.

    Bu durum sahadaki teknik ekiple falan olacak iş değil direk Gölbaşı merkezle iletişim kurmanız gerek alt kadro anlamaz bu 'ince' işlerden.





    Leasing bildiğim kadarıyla sabit bir süre ile işlemekte, 2 saat boyunca olmayıp 5'er dakikalık aralıklarla 2-3 kez olması mümkün mü peki?




  • Normalde Türksat leasing sürelerini uzun tutar onu bizim görme şansımız yok gerçi ip kiralama süresini görmek mümkün süre doluncada modemi düşürmeden oto yenileme yapar. Teorik olarak istediğiniz kadar kısa tutabilirsiniz fakat üst sınırın limiti var.

    Sizinkiyle benzer bir problemi Web sitesi,FTP işleriyle uğraşan bir arkadaşım yaşadı. Adam ekmeğini bu işlerden kazanıyor onun için internet hayati önemde.

    30 dk da bir adam 10-20 saniyeliğine kopuyor geri geliyor aynı dediğiniz gibi modem ışıkları sönmeden. Teknik ekip zaten malum işin içinden çıkamadı.

    Arkadaşın Gölbaşıyla yazışmaları ,küfür kıyamet kavgaları vs. derken hani 2009 yılındaki sorundan bahsetmiştim ya buda tam o döneme denk geliyor zaten yeni CMTS takıldıktan 1 ay sonra falan genel merkezden bu sefer işi bilen birisi döndü nihayet.

    Verdikleri cevap şuydu ''Sizin sorunun kaynağını bulduk ,CMTS yazılımından kaynaklanan sorundan dolayı sizin modem MAC ına atanan bağlantı kira süresi çok kısa tutulmuş,süre doluncada sistemden yeni kira alana kadar düşüyormuş modem''

    Sırf bu konuşmanın kaydını arkadaş ibret olsun diye tutuyor bir kenarda.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SwpnX -- 30 Mayıs 2016; 14:48:47 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EnC0DeR

    Normalde Türksat leasing sürelerini uzun tutar onu bizim görme şansımız yok gerçi ip kiralama süresini görmek mümkün süre doluncada modemi düşürmeden oto yenileme yapar. Teorik olarak istediğiniz kadar kısa tutabilirsiniz fakat üst sınırın limiti var.

    Sizinkiyle benzer bir problemi Web sitesi,FTP işleriyle uğraşan bir arkadaşım yaşadı. Adam ekmeğini bu işlerden kazanıyor onun için internet hayati önemde.

    30 dk da bir adam 10-20 saniyeliğine kopuyor geri geliyor aynı dediğiniz gibi modem ışıkları sönmeden. Teknik ekip zaten malum işin içinden çıkamadı.

    Arkadaşın Gölbaşıyla yazışmaları ,küfür kıyamet kavgaları vs. derken hani 2009 yılındaki sorundan bahsetmiştim ya buda tam o döneme denk geliyor zaten yeni CMTS takıldıktan 1 ay sonra falan genel merkezden bu sefer işi bilen birisi döndü nihayet.

    Verdikleri cevap şuydu ''Sizin sorunun kaynağını bulduk ,CMTS yazılımından kaynaklanan sorundan dolayı sizin modem MAC ına atanan bağlantı kira süresi çok kısa tutulmuş,süre doluncada sistemden yeni kira alana kadar düşüyormuş modem''

    Sırf bu konuşmanın kaydını arkadaş ibret olsun diye tutuyor bir kenarda.

    Denemeye değer. Bu süre zarfında sinyale faydası olsun diye ara kabloyu devre dışı bıraktım ve ethernet switch ile odama çektim interneti, ethernet kablosu sorunsuz gözüküyor. Yayına girip artık kesinti yaşayıp yaşamadığımı deneyimleyeceğim. Uydunetten dönüş olursa paylaşacağım, şikayet kaydı sistemde hala beklemede görünüyor. Dönüş yaptıklarında bu bilgiyi aktaracağım.




  • Sanırım sadece sinyallerde sorun olunca ekip yönlendiriyorlar. Bende dün aradım internet kopması yüzünden. Bir de yeni bir şey başlatmışlar. Size verilen ekip gelmesi süresinden 1 gün sonra, memnuniyet adına sizi arıyorlar artık. Ekip geldimi, sorun çözüldümü vs gibi.
  • Yazıldımı bilmiyorum ama modem ayarlarından güvenlik duvarını kapatırsanız kopma sorununuz çözülür.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.