Şimdi Ara

Yatırım Amaçlı Araç Tercihi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
1
Favori
937
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Yatırım amaçlı fazla değer kaybetmeyecek yada değer kazanacak araç ve markalar ülkemizde bellidir.

    Number one o bir VW: Passat
    Meksika Tacosu: Jetta
    VW'nin öz evladı: Golf
    Fordun Türkiye simgesi: Focus
    Hondanın Türkiye Gururu: Civic
    Toyotanın sorunsuzu: Corrolla

    Bunlardan başka B segment hariç şuan için benim aklıma gelmedi. Bakacağınız bunlar olsun
  • Herkes dolar ve enflasyonu görmezden gelip düz fiyat karşılaştırıyor. Mesela 2012'de 75 e alınan passat şu an 85e satılıyor diye isyan ediyorlar kar ettiğini sanıyorlar halbuki 42000 bin dolara alınan araba bu sene 27000 dolara satılıyor %30 zarar demek. Yani kar değil zarar ediyorlar. Arabalar euro bazlı satılsa da hayat kalitesi dolara bağlı. Ben araba alıp uzun vadede kar eden görmedim. Zaten kullanılmış bir şeyin değer kazanması çok zor antika kıvamına gelmedikçe :)

    En guzel yatırım arsa, nüfus artmaya devam ettikçe daha çok zengin etmeye devam eder :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • otosarrafı kullanıcısına yanıt
    Bu yorumunuza tam olarak katılmıyorum, ne yazıkki türkiye şartlarında bu olay doğru değil araçlar döviz üzerinden gelip, bizimde paramız değer kaybettiği için;

    Benim başıma gelen iki örneğim var kendim kar etmesem belki bende inanmazdım;

    2 önceki aracım 1.6 Renault Megane idi, 3 yıllık kredi ile almıştım, 41 bin TL ye, kredinin bitmesine 2 ay kala pert oldu, kaskodan 45 bin TL aldım,
    Şuanki aracımı 2103 te 82 bin TL ye aldım, VW Golf Full, şuan 2. el fiyatı 85 bin TL benim şansıma mı bilmiyorum ama aracı kullanımım üzerine 2 seferdir kar ediyorum :)
  • spad S kullanıcısına yanıt
    İşte ben de onu diyorum kar etmiş olsaydınız aracı sattığınız fiyata aynı aracın sıfırını alabilmeniz gerekirdi. TL bazında düşünerek kar ettim demek mantıklı değil. Aynı dönemki dolar veya euro kuruna endekslerseniz kar etmediğinizi göreceksiniz.

    Ya da şöyle söyleyeyim 7 senedir çalışıyorum, artan tecrübeme, kadememin artmasına rağmen işe girdiğim zaman aldığımla dolar karşılığı olarak neredeyse aynı maaşı alıyorum. O zaman 40-50 bine dolu c sınıfı hatta dizel araç alınabiliyordu şimdi aynı araç 80-100 bine alınabilyor. Şimdi o dönem 45'e aldığım bir aracı 55'e satsam kar mı etmiş oluyorum..

    Neyse ben yine de tekrar edeyim, OTOMOBİL YATIRIM ARACI DEĞİL ULAŞIM ARACIDIR..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otosarrafı -- 14 Eylül 2015; 0:32:51 >
  • Yatırım değil ticaret aracıdır.Buda sıfır değil 2.elde yaşanmaktadır.Galericiler para kazandığını düşünürsek (yoksa hayır işi mi yapıyorlar) alınabilir.sizinki kullanayım sattığım kar edeyim diyorsanız pisikoljik olarak tatmin edecektir.Verdiğiniz örneklerde böyle zaten:paranın alım gücüne bakarsanız daha net bilgi edinirsiniz.
  • Civic al

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Otomobil meraklısı bir iktisatçı olarak sizin için iyi yatırım araçlarını derecelerine göre sıralıyorum Sn.@spad :


    + Tok kapı sesli Golf veya latin havası koklamış tok kapı sesli Cetta. hatta hatta paranız yetiyorsa Passat. Bir mühendislik harikası olan vites atışlarıyla kişiyi kendinden geçiren DSG şanzımanıyla ve 100 kilometrede tüketim verilerinde bir geleneği yıkıp ürettiği benzin değerleri verilen TSI mtotorlarıyla dünyada bir ilki gerçekleştiren araçlar var önünüzde. Kapı sesine değinmiyorum bile. Bu kapı sesinin bağımlısı olup sırf duyabilmek için 3 günde bir bayiye gidip Golf inceleyen insanların olduğu söyleniyor. Bu iyiliği kendinize yapın. Bir VW bayisine gidip ve kuyruğa girin. Bayiiye gidip sıraya girdiğiniz andan itibaren gönlünüz artık ferah olsun. Alman aksanı ile "Ja Golf!" deyin ve bayiden muzaffer bir komutan edasıyla çıkın. Çünkü artık zaman sizin lehinize işliyor, siz de kazananlardansınız!


    + Civic. Apaçisinden japoncusuna, aile aracı arayanından vitekçisine, sorunsuz araç arayanından spor araba arayanına, herkesin ortak payda olarak buluşabildiği belki tek araç. Bu aracın alıcı kitlesi çok geniş. Sahibinden'e ilan koyun 1 dakikada satarsınız. Honda logosunun arka planını kırmızıya boyayıp arkasına Mugen yazarsanız 1000 lira , ilana Honda Hayat Onda yazarsanız 500 lira bonuz kazanıyorsunuz. Benden söylemesi. Gerçi son kasalarda bu meraklı kitlesini kaybetti ancak olsun. Civic dendiği zaman akan sular durur, benzinli dizel kimse sormaz bile.


    + Focus. Nam-ı diğer yolların ahtapotu. Ford denince Türk insanının aklına gelen tek Ford yatırım aracıdır. Bu araç diğer rakipleri kadar kazançlı ve geçerliliği olmasa da, yine de oldukça farklı noktayı biraraya getiriyor. Ve piyasası da istikrar abidesi olacak şekilde her ay "Ford enflasyon oranı" dediğimiz bir oran ile düzenli şekilde yükselmekte. Tabii bazı Mondeo denince öcü görmüş gibi arkasına bakmadan kaçan milletimiz, Fiesta'yı da ufak bulmaya başladı an adeta Focus'a "fokuslanıyor". Burada dikkat etmemiz gereken nokta aracımızın kesinlikle "dizel" olması çünkü dizel fokusumuz bu anlattığımız herşeye sahip ve sahibinden sitesinin öncü kuvvetlerinden iken, benzinli fokusumuzun yeri "Orman Ürünleri - İncir Ağacı pazarı" olarak görülüyor. İncir ağaçları Türk milletinin sevdiği cinsten ağaçlar değil.


    + Corolla. 90'lı yıllardaki iki efsane kasasının namı ile 1 litrelik plastik su şişelerinin birleştirilmesinden oluşan bir kaportalu araba yapsa bile yok satacak bir araçtır. Corolla denince akla gelen tek cümle "benzin bile koymana gerek yok, yağını suyunu koy yollarda sen ölürsün o ölmez" olmaktadır. Ve satmaktadır. Özellikle 45-65 yaş kesimindeki yorgun savaşçı amcalarımıza hitap etmekte olan bu araç şahsi kanaatimce en temiz müşteri kitlesine sahiptir. Amcamın aklında başka araç yoktur gelir, bakar, pazarlık bile etmeden kafasında siyah ecevit kasketiyle 1.33 Corolla'sına biner ve gider. Son zamanlardaki malzeme kalitesiyle şehirli kitle tarafından "sorunsuzluk" algısı sorgulanır hale gelmiştir. Ancak bu sorunu aşması da basittir. Araç satılmak istendiği zaman bir köy kahvesinin önüne park edilmesi yeterlidir. Corollanızın kaç model olduğu önemli değil. Bir haftasonu kendinize bir iyilik yapın. Temiz bir köy havası ve doğal bir yaşamı seçin. Bir köy kahvesinde çay için. Çayınızın bitmesi ile Corollanızın satıldığını göreceksiniz. O Corolla ki köylerin vazgeçilmez aracıdır. İnek alma corolla al demiş atalarımız. Doğru demiş.


    + U.S. Dollar. Bir İktisatçı olarak tek diyebildiğim "güzel yükseliyor". Ancak az çok araştıranlar için bu yükseliş pek te şaşırtıcı değil. FED'in faiz arttırımına hala başlamamasına rağmen tüm dünyada bu denli değer kazanması ve ülkemizin kısa vadeli dış borç stoğuna bakıldığı zaman Türk lirasının değer kaybından dolayı daha da yükselecek gibi duruyor. Ama belli de olmaz düşebilir. %1 bile olsa risk risktir. Ülkemizde Ja Golf'ün, Meksikalı Cetta'nın, Ahtapot Focus'un, Hirohito Civic'in, Ömürlük Corolla'nın yanından geçemez. Biz oto eksperi Türk milleti, bu mevzubahis araçlarda riski %0'a sabitledik elhamdülillah. O yüzden USD önermiyorum.

    Saygılar.

    Not: Bahsi geçen araçların hepsi ihtiyaç ve talepler doğrultusunda gayet tercih edilebilir olup, mesajda geçen eleştiriler tamamen piyasa ve piyasadaki müşterilerin algılarına yöneliktir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Exit to DOS -- 14 Eylül 2015; 3:41:32 >




  • Forester Xt
  • Exit to DOS kullanıcısına yanıt
    Merhaba çok güzel yazmışsınız öncelikle teşekkür ediyorum,
    Golf için kesinlikle katılıyorum size, benimde aklımdan geçiyor, Benzin Golf'ümü satıp, Dizel Otomatiğe mi yatırım yapsam diye,

    Ama biraz daha aracı ve segmenti büyütmek istiyorum, bu durumda Passat dışında önerebileceğiniz bir araç var mı ?
  • Araç yatırım amaçlı olmaz bence.Kazası olur yatırımın ölür.Arsa,daire,altın gibi yatırımlar daha akıllıca.Ama illa araç olacak DAS AUTO :)
  • yahu kredisi bitmiş, ödemelerin kalmamış. kredi ödemeleri yanına kar kalmış. biraz arabanın paranın yaşamın keyfini sürsene kardeşim.
    arabanın kredisi bitsin yeni araba alacağım nedir yahu. boyle böyle gün görmeden bi operaya bir taytroya gitmeden, bir baloya katılmadan ölüp gideceksiniz.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.