Şimdi Ara

Yeni 308 Panoramik Cam Tavan Çatlaması (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
130
Cevap
2
Favori
31.772
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Cam sektöründe çalıştığım için size bikaç bilgi vereyim.

    Otomobillerin tavan camları lamine edilmiş 2 adet cam kullanılarak yapılır.Büyük ihtimal bu otomobilde (4mm düz cam +0,38PVB +4mm düz cam) lamine cam kullanılarak tavan camı yapılmış. Toplamda 8mm gibi gözükse de aslında darbeyi alan camın kalınlığı 4mmdir. Bunu sağlamlıştırmanın 2 yolu var.

    Birincisi camın kalınlığı arttırılarak örneğin (6+6) veya (8+8) veya (6+8) lamine cam uygulaması yapılabilirdi. Bu işin handikapı cam kalınlaştıkça ağırlık artacak, kırılmalaya karşı direnci artacak belki ama bu sefer yakıt ve performans düşecek.

    İkinci ve en mantıklı çözüm camın sertliğini arttırmak. Bu işleme temperleme diyoruz. Hani aracın yan camları gibi. patlayınca tuzbuz olma olayı.Yan camlar tek cam olduğu için ve güvenlikten dolayı parçalanması istenmektedir.
    Bu işlemde tavanın dağılmaması için Üstteki camın yani dış yüzeye maruz kalan camın temperli olması içerdeki yani kabin içine bakan camın düz olması gerekiyordu. Kısaca kombinasyon (4mm temperli cam + 1,52mm PVB + 4mm Düzcam) Lamine edilerek oluşturulacak bir tavan camı kullanılması gerekiyordu.

    Temperlenmiş bir cam normal camlara göre 7-8 kat kırılmalara karşı daha dirençli olur. Diyelim cam kırıldı, darbe dıştaki cama gelecek ve o cam 2cm²lik parçalar halinde kırılacak ama hem içdeki cam sağlam kalacak hemde iki cam arasında bulunan 1,52mm kalınlığındaki PVB malzeme camın dağılmasını engelleyecektir.
    Burada kesinlikle yanlış tasarım mevcut.

    Aracın ön camına temper işlemi yapılmaz çünkü seyir halinde kırılırsa zar parçaları halinde kırıklar olacağı için görüşü engeller ve kazaya sebebiyet verir. Fakat tavan camları görüşü herhangi bi şekilde kısıtlamadığı için öncelik sağlamlık olmalı ve dediğim kombine de cam kullanılması gerekli.

    Bu yazıyı pejo müşteri temsilcilerine ve fransaya bence ilet.Bundan 6-7 sene evvel benzer bi olay bi arkadaşımızın başına gelmişti. Benden işin tekniği ile ilgili bir yazı yazmamı istedi. Yazıyı yazdıktan sonra (galiba opeldi tam hatırlamıyorum) bizim şirkete bi mail geldi. Teşekkür maili ve bu teknik bilgiyi üretim mühendisleri ile paylaşıldığı sonucu hakkında bizi bilgilendirirecekleri v.s.
    Daha sonra be o şirketten ayrılıp kendi işimi kurdum, belki eski patronlarım adamlara arge felan teknik destek vermişlerdir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi reallist55 -- 20 Mart 2017; 13:15:43 >




  • arabanın ön camı aynen bu şekilde kırılıyor, ayrıca bu çatlak değil kırıktır, cam lamine olduğu için siz çatlak olarak görürsünüz, üretim hatası olsa iz olmadan çatlar, darbe aldığı çok açık bir şekilde ortada, geçmiş olsun
  • 10 değil yaklaşık 25 cm ve bir taş darbe izi de gözükmüyor.

     Yeni 308 Panoramik Cam Tavan Çatlaması
  • quote:

    Orijinalden alıntı: reallist55

    Cam sektöründe çalıştığım için size bikaç bilgi vereyim.

    Otomobillerin tavan camları lamine edilmiş 2 adet cam kullanılarak yapılır.Büyük ihtimal bu otomobilde (4mm düz cam +0,38PVB +4mm düz cam) lamine cam kullanılarak tavan camı yapılmış. Toplamda 8mm gibi gözükse de aslında darbeyi alan camın kalınlığı 4mmdir. Bunu sağlamlıştırmanın 2 yolu var.

    Birincisi camın kalınlığı arttırılarak örneğin (6+6) veya (8+8) veya (6+8) lamine cam uygulaması yapılabilirdi. Bu işin handikapı cam kalınlaştıkça ağırlık artacak, kırılmalaya karşı direnci artacak belki ama bu sefer yakıt ve performans düşecek.

    İkinci ve en mantıklı çözüm camın sertliğini arttırmak. Bu işleme temperleme diyoruz. Hani aracın yan camları gibi. patlayınca tuzbuz olma olayı.Yan camlar tek cam olduğu için ve güvenlikten dolayı parçalanması istenmektedir.
    Bu işlemde tavanın dağılmaması için Üstteki camın yani dış yüzeye maruz kalan camın temperli olması içerdeki yani kabin içine bakan camın düz olması gerekiyordu. Kısaca kombinasyon (4mm temperli cam + 1,52mm PVB + 4mm Düzcam) Lamine edilerek oluşturulacak bir tavan camı kullanılması gerekiyordu.

    Temperlenmiş bir cam normal camlara göre 7-8 kat kırılmalara karşı daha dirençli olur. Diyelim cam kırıldı, darbe dıştaki cama gelecek ve o cam 2cm²lik parçalar halinde kırılacak ama hem içdeki cam sağlam kalacak hemde iki cam arasında bulunan 1,52mm kalınlığındaki PVB malzeme camın dağılmasını engelleyecektir.
    Burada kesinlikle yanlış tasarım mevcut.

    Aracın ön camına temper işlemi yapılmaz çünkü seyir halinde kırılırsa zar parçaları halinde kırıklar olacağı için görüşü engeller ve kazaya sebebiyet verir. Fakat tavan camları görüşü herhangi bi şekilde kısıtlamadığı için öncelik sağlamlık olmalı ve dediğim kombine de cam kullanılması gerekli.

    Bu yazıyı pejo müşteri temsilcilerine ve fransaya bence ilet.Bundan 6-7 sene evvel benzer bi olay bi arkadaşımızın başına gelmişti. Benden işin tekniği ile ilgili bir yazı yazmamı istedi. Yazıyı yazdıktan sonra (galiba opeldi tam hatırlamıyorum) bizim şirkete bi mail geldi. Teşekkür maili ve bu teknik bilgiyi üretim mühendisleri ile paylaşıldığı sonucu hakkında bizi bilgilendirirecekleri v.s.
    Daha sonra be o şirketten ayrılıp kendi işimi kurdum, belki eski patronlarım adamlara arge felan teknik destek vermişlerdir.



    Çok güzel açıklamışsınız hocam. Peugeot mühendisleri yetkinlik konusunda çuvallamışlar belli ki. Müşteri Hizmetleri konusunda da şöyle bir tecrübemi paylaşayım.



    208 aracımla ilgili bir sorunu, sorunun nedeni, tasarımdaki hatanın kaynağı ve çözüm yoluyla çok güzel bir Türkçe ve teknik detayı ile genel merkeze ilettim. Gelen yanıt özeti: Servise gidin incelesinler. şeklinde idi. Beklediğim yanıt kesinlikle bu değildi zira servise bu konuda daha önce danıştığımı ve çözüm üretemediklerini mail içinde belirtmiştim. Ne desek boş.




  • programmer_onur kullanıcısına yanıt
    ben oldum olası panaromik cam tavana hep soğuk bakmışımdır.
    Sektörün içinde olarak hep bi kusur ve hata ararım, genelde de bulurum.
    Otomobil tasarımcıları araçları tasarlarken aslında fikir almalı bizim gibi firmalardan.
    Yani biz böyle böyle düşündük ama sizin öneriniz nedir v.s. gibi.

    Yine söylüyorum, pejo kesinlikle bunu kabul etmeyecek çünkü darbe dışarıdan geldi diyecek, lakin olay darbenin geldiğinde bu camın çok çabuk kırılması.
    Bence madurlar direk kırılmayı kabul edip sadece sağlamlık ve yanlış malzeme seçimi olayından girmeliler. Bi ihtimal tasarım hatası olduğunu kabul ettirebilirler.

    Üstüne basa basa tekrar söylüyorum, tavan camları kesinlikle temperli lamine cam olması gerekli. Sade lamine cam olması yanlış.Bu bir tasarım ve yanlış malzeme seçimi hatasıdır. Hatalı malzemeler ile araç satışı yapılıyor.
  • Bu olayı nasıl okumamışım zamanında hayret .
    Sitedeki 2008'in kazada değişmesi gereken bagaj kapağı için komşum 1 ay bekledi. İkame araç olarak da 301 vermişlerdi. Rezil bir servis ve müşteri ilişkisi var. Fransız araçlarının malzeme dayanımı oldukça düşük oluyordu ancak bu durum 2010 sonrasında değişti diye biliyordum. Demek tek değişen fiyatları.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Turcios

    Geçmiş olsun dileklerini ileten tüm arkadaşlara teşekkürler.
    2 bin civarı tutar artı işçilik dediler, siparişle Fransa'dan gelecekmiş cam tavan, bir kaç hafta beklersin dendi.
    Kaskom da bayinin sigorta acentesindendi, kasko karşılar dendi, hasarsızlık bozulması konusunda emin olamadılar. Ben garanti olayını konuşayım, ona göre davranayım diye düşündüğüm için kesinleştirmedik servis ve sigorta kısımlarını.
    Birkaç arkadaş yanlış anlamış sanırım, ben darbesiz kendi kendine oldu gibi bir iddiada değilim garanti olayını sorgularken. Orada görülüyor 1 TL nin yanında bile minicik kalan bir darbe izi zaten. Ben daha ziyade bu kadar kolay mı yani kısmındayım, o kadar satarken sağlamlığını övdüğünüz cam tavan bu muydu yanideyim. Bu minik darbe izine rağmen ekstra incelenmiyorsa doğal bulunuyor demektir ki, o zaman bu kadar doğalsa insanların bilgilendirilmesi gerekmez miydi, sağlamlığını övmek yerine.

    Hocam uzaya gönderilen hubble teleskobunun merceğinde bile üretim hatası çıktı.
    adamlar uzaya gidip tamir ettiler.

    Çok uzun zamandır yol tecrübem var ve cam kırılma ve çatlama olayı başıma defalarca geldi.
    özellikle ön cama taş gelmesi gayet olağan bir durumdur.

    Ancak her cam aynı değil. bazı cam çok kolay kırılabiliyor. ama bazısı iyi dayanıyor.

    Özellikle cam tavan adından da anlaşılacağı üzerinde aracın tavanı olduğundan çok iyi korunması

    ve o camın çok sağlam olması gerekir.




  • geçmiş olsun
    bende de cam tavanlı jazz var
    merak ettim acaba kasko cam değişimine sokacak mı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 22tupac

    geçmiş olsun
    bende de cam tavanlı jazz var
    merak ettim acaba kasko cam değişimine sokacak mı

    Ön cam ibaresi olduğunu zannediyorum. Sokmazlar. Cam tavan ön cama göre maliyet anlamında daha yüksek. Kaskodan değişir, cam muafiyetine girmez bence.
  • Konuyu okuyunca cam tavandan soğudum
  • xweser X kullanıcısına yanıt
    akşam poliçeye bakayım ne yazıyor
    sadece ön cam değişimi mi olur genelde?
    arka yan kelebek vs girmiyor mu buna?
  • Uzun araştırmalar ve görüşmeler sonucunda eğer aracın cam tavanı yetkili serviste değiştirilirse kaza olarak sisteme giriliyor ve kasko hasarsızlığı bozuluyor

    sigortanın anlaşmalı olduğu cam servisinde değişim yapılıyorsa ön, yan, arka ve cam tavan senede bir kere hasarsızlık bozulmadan değiştirilebiliyor, sisteme cam değişimi olarak giriliyor. Bu arada cam tavan fiyatı 2473 tl.
  • Herkese iyi günler. Benim 2015 model 308 inde cam tavanı tuhaf bir şekilde birkaç gün önce evin önünde park halindeyken çatladı.Sabah arabaya bindiğimde fark ettim.Çatlak ön tarafta camın başladığı yerden arkaya doğru uzanıyor, başlangıcında darbe var gibi, ancak darbeden bağımsız sol tarafta sadece çatlak olup herhangi bir iz olmayan bir bölüm var.Sıcaktan dolayımı çatladı, üstüne birşey mi düştü emin değilim ama darbeden bağımsız çatlayan kısım sıcaktan mı çatladı diye düşündürüyor? Sonuş olarak camın dayanıklılığı konusunda hayal kırıklığına uğradım. Bugün servise götüreceğim, bakalım ne diyecekler.
  • Royota yaris cam tavanı antalya da su tuttuö5 ve cam tavan çatladı. Garantiis var ne olacal5 bilmiyorum. Herhangç bir darbe söz konusu değil
  • MaGeSuKo kullanıcısına yanıt
    Şeffaf Kaput koruma filmi yapan firmalara aynı koruma filmini cam tavan a uygulama yapılarak ekstra bir koruma ve güvenlik sağlanabilir...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 22tupac

    geçmiş olsun
    bende de cam tavanlı jazz var
    merak ettim acaba kasko cam değişimine sokacak mı

    Araç standart olarak cam tavanlı mı yoksa opsiyon olarak mı alınıyor...
    Ya da standart cam tavanlı olarak geliyorsa , bu cam tavanlı donanım ın diğer donanımlara göre farklı bir adı var mı...

    Eğer ki siz aracın cam tavanı opsiyon olarak aldıysanız kasko yaptırırken cam tavan opsiyonunu ek teminat olarak yazdırmanız gerekiyor, aksi takdirde sigorta şirketleri bu opsiyonu kapsam dışında tutar.


    Ancak cam tavan sizin aracınızda standart olarak geliyorsa sıkıntı yok ,kapsam dahilinde onarımı yapılır...
  • Turcios T kullanıcısına yanıt
    Aracımı classic edition plus kampanyasıyla almıştım ve dolu modelde cam tavansız alma şansım yoktu. Olsa idi bu nedenlerden dolayı aynı paraya cam tavansız almak isterdim.

    Bununla geçmiş olsun 2000tl civarı ise korktuğum gibi değil uygunmuş fiyat. Bir arkadaşa cMax almaya niyetlenmiştik ve cam tavan değişimi vardı araçta. Serviste 5000 küsür tl kaydı vardı onun.
  • Geçmiş olsun can sıkıcı bir durum. Hiç bir metal tavan o darbe ile çatlamazdı. Ben senelerdir yaşadığım yerin çok sıcak olmasından dolayı cam tavan almam. Bu da bana + bir sebep oldu şimdi.
  • Gecmi olsun. Madeni paranin yaninda kucuk kalmis demissiniz fakat o izin olusmasi icinde en kotu madeni para kadar buyuk bir tasin gelmis olmasi gerekiyor. Ustelik tas mi geldi yoksa baska bir cisimmi o da belli degil. Ornegin kucuk ama oldukca agir bir metal parcasida gelmis olabilir. Darbeden dolayi oldugundan ve neye maruz kalmis olabilecegi belirlenemediginden garantiye sokma ihtimalleri yok maalesef. Tekrar gecmis olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ihsanone

    Royota yaris cam tavanı antalya da su tuttuö5 ve cam tavan çatladı. Garantiis var ne olacal5 bilmiyorum. Herhangç bir darbe söz konusu değil

    sigortadan değiştirin.
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.