Şimdi Ara

Yeni araba alacaklar aman dikkat ! (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
59
Cevap
1
Favori
4.223
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dermeister01

    ne alaka yaaa hükümet satışları neden artırmak istesin ki...zaten bilerek düşürmeye çalışıyorlar. unuttuysanız hatırlatayım Türk malı bir otomobilimiz yok yani satılan her otomobil cari açığın artması demek.

    Bu yondede aciklama yapildi zaten vergi falan inmez,hurdayi bilmem ama,olabilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi texmo -- 16 Mayıs 2012; 22:44:24 >
  • ötv inse de arttırdıklarını geri alırlar. yani 1.6 altına dokunmazlar. ama dokunsalar da firmaalra zam yapar. yani hepi tpou 3, 5 bin lira olur. onu da keş para ile zaten indirtiriz.

    küçük otolar 2009 daki gibi %18 lere çekilirse satış patlar ama.
  • Bu sene sıfır araç alanlar zarar edecek.En geç 2013 de ötv indirimi olacak ve pazar bu şekilde küçülürse bayilerde indirime gidecek.50 binlik araç 45 bine birde ötv düştümü 40 liraya düşer. 50 bin liralık araç alan insan kafadan 15 bin lira zarar edecek.
  • Valla indirimi bilemem ama TV de deli gibi reklamlar dönüyo.. yok kampanya, yok indirim...
    bayilerin araba satmak için son günleri bu 2-3 ay yaz öncesi...
    sonbahara ekonomi iyice duracak, otomobil satıcıları sinek avlayacaklar...
    acelesi olmayanlar için Aralık ayı çok bomba olabilir.
  • geçen sene 42,500 lira olan bir araç bu sene 52bin liraya satılıyor. her ay 500-1000 tl arasında zam yaptılar. şimdi satışlar durunca ötv indirimi bekliyorlar devletten. geçen seferki ötv indiriminde bayiler araçları kendilerine satıp müşteriye yok çektiler. ötv indirimi bitince o araçları "sıfır km ikinci el" olarak müşteriye daha pahalıdan sattılar. para bastılar para.. devleti enayi yerine koydular. maliyenin yerinde olsam ötv'yi %100 yaparım. eminim bu arabalar yine aynı fiyatlardan satılır.
  • Cari açıkmış, sırf online oyunlardan milyonlarca para gidiyor yurt dışına. Bize gelen var mı? yok.. Şu yurtdışı parfüm getirme olayını yasakladılar da yinede kendine gelemediler. Bunlar belki ufak tefek şeyler gibi gelebilir ama örneklerini çoğalttığımızda büyük meblağ çıkıyor. Sürekli ülkeden para çıkıyor, bu yıl iyi bir turist gelmezse işleri iş.
  • Bana Mantıklı Geliyor,Yazın Güzel Bi ÖTV Düzenlemesi İle Piyasa Patlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SerkanYazgan.

    Bu sene sıfır araç alanlar zarar edecek.En geç 2013 de ötv indirimi olacak ve pazar bu şekilde küçülürse bayilerde indirime gidecek.50 binlik araç 45 bine birde ötv düştümü 40 liraya düşer. 50 bin liralık araç alan insan kafadan 15 bin lira zarar edecek.

    sana %100 katılıyorum dostum...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dermeister01

    ne alaka yaaa hükümet satışları neden artırmak istesin ki...zaten bilerek düşürmeye çalışıyorlar. unuttuysanız hatırlatayım Türk malı bir otomobilimiz yok yani satılan her otomobil cari açığın artması demek.

    bende sana ne alaka diyeyim.fluence i lineayı dobloyu uzaylılar mı üretiyor .bu araçları alırsanız cari açık falan artmaz .10 a yakın araç var cari açığı artırmayan. türkiyede üretilen.

    made in turkey yazar bu araçlarda.

    yerli markamız yoktur o ayrı mevzu.yerli üretim araçlarımız vardır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RECEP____KOVBOY -- 17 Mayıs 2012; 2:13:41 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaiser şoze

    quote:

    Orijinalden alıntı: dermeister01

    ne alaka yaaa hükümet satışları neden artırmak istesin ki...zaten bilerek düşürmeye çalışıyorlar. unuttuysanız hatırlatayım Türk malı bir otomobilimiz yok yani satılan her otomobil cari açığın artması demek.

    bende sana ne alaka diyeyim.fluence i lineayı dobloyu uzaylılar mı üretiyor .bu araçları alırsanız cari açık falan artmaz .10 a yakın araç var cari açığı artırmayan. türkiyede üretilen.

    made in turkey yazar bu araçlarda.

    yerli markamız yoktur o ayrı mevzu.yerli üretim araçlarımız vardır.





    gerçekten fluence,linea vb TR de üretilen araçlardan alınca paranın %100 ülkemizde kaldığını ve cari açığın artmadığınımı sanıyorsunuz.

    ben gidiyorum bu başlıktan.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Barracud@

    quote:

    Orijinalden alıntı: D@rbeli M@tk@p

    quote:

    Orijinalden alıntı: Barracud@

    Askerdeykende hep askerlik düşüyodu. Bitirdim geldim daha düşecek

    Hah ha hah...Çok yaşa emi...Ben 1993 de askerlik yaptım...O zaman da her hafta Yüksek Askeri Şûra toplanır ve askerliği düşürürdü...

    Çaktırma, aramızda kalsın ama bende 1995'de yaptım

    Fosilleri buldum beyler, ben oyalarım siz kaçın




  • devletin gelir kaynaklarından ötv de muazzam bir düşme var ve acil buna ihtiyaç var bunu canlandırmak için mecbur ötv indirimi gelecek, buna şüphem yok ancak markalar bunu fırsat bilip inecek olan verginin yarısını araçlara zam olarak kendilerine alacaklar, buna hiç şüphe yok, bunların denetimi yapılır markalara geçen seferkinden çok daha buyuk cezalar kesilirse tuketici için işe yarar, tabiki kalıcı bir vergi indirimi olursa işe yarar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dermeister01

    quote:

    Orijinalden alıntı: kaiser şoze

    quote:

    Orijinalden alıntı: dermeister01

    ne alaka yaaa hükümet satışları neden artırmak istesin ki...zaten bilerek düşürmeye çalışıyorlar. unuttuysanız hatırlatayım Türk malı bir otomobilimiz yok yani satılan her otomobil cari açığın artması demek.

    bende sana ne alaka diyeyim.fluence i lineayı dobloyu uzaylılar mı üretiyor .bu araçları alırsanız cari açık falan artmaz .10 a yakın araç var cari açığı artırmayan. türkiyede üretilen.

    made in turkey yazar bu araçlarda.

    yerli markamız yoktur o ayrı mevzu.yerli üretim araçlarımız vardır.





    gerçekten fluence,linea vb TR de üretilen araçlardan alınca paranın %100 ülkemizde kaldığını ve cari açığın artmadığınımı sanıyorsunuz.

    ben gidiyorum bu başlıktan.

    güle güle .gene gel.



    İlk 10 markada cari açık sorunu yok

    En çok satan 10 otomobilin 6'sı 'Türk malı'

    Türkiye'de binek oto ve hafif ticari araç satışları geçen yıl 863 bin adetle rekor kırdı. Binek otomobilde 593 bin 519 adetle tüm zamanların en yüksek satış rakamına ulaşıldı. İthalatın payı ise yüzde 69'dan yüzde 70'e çıktı. 2011'de 414 bin 31 adet ithal otomobil satılırken, yerli araçların sayısı 179 bin 488 adette kaldı. Hal böyle olunca 'Otomotiv sektörü cari açığı tetikliyor' eleştirileri dile getirilmeye başlandı. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün de otomotiv sektörü temsilcilerine her fırsattta "İthalatın payı yüzde 70'e çıktı. Demek ki tüketici üretilen modellerden tatmin olmuyor. Bu yüzden ithalat arttı
    Tehlika çanları çalıyor" uyarısıyla 'yerli otomobil' projesinin önemini ve gerekliliğini ortaya koyuyor. Ancak Türk otomotiv pazarında en çok satılan 10 markaya bakıldığında durumun tam tersi olduğu ortaya çıktı. Top 10'daki her 10 modelin 6'sını yerli otomobiller oluşturdu. Otomotiv Distribütörleri Derneği'nin (ODD) verilerine göre, 593 bin adetlik satışın 218 bin 911 adedini 10 otomobil markası oluşturdu. Bu da yüzde 37'lik pay anlamına geliyor. Yaklaşık 219 bin adetlik satışın yüzde 60'ı ise 'Türk malı' damgalı araçlardan meydana geldi. Bir başka deyişle satılan binek otoların 130 bin 610 adedi yerli oldu. En fazla satılan 10 otomobilin 5'i Türkiye'deki fabrikalarda üretildi. Renault Symbol 37 bin 478 adetle ilk sırada geldi. Türkiye'nin de en çok satan otomobili unvanına sahip Symbol'ü 33 bin 762 adetle Fiat Linea, 30 bin 287 adetle Renault Fluence, 17 bin 499 adetle Hyundai Accent Era ve 11 bin 584 adetle Hyundai i20 Troy izledi. Top 10 listesinde Renault’nun iki modeli Symbol ve Fluence 67 bin adedin üzerinde satış rakamıyla yüzde 31'lik pay sahibi. Sıralamada Fiat yüzde 15 pay, Ford yüzde 14, Hyundai iki ürünüyle yüzde 13.5, VW yüzde 13, Toyota yüzde 8.5 paya ulaştı.




  • Bir konferansta ekonomi bakanından duydum, siz de benden duyun: Otomotiv 100 birim ihracat için 60 birim ithalat yaparmış.

    "Powertrain" yani şanızman motor büyük oranda dışardan geliyor ve bunların fiyatı yüksek, fiyatına oranla nakliyesi ucuz. Yani Türkiye'de otomotivin hamallığı yapılıyor, firmaların hamallığını da dolaylı olarak biz yapıyoruz. Hiç değilse en azından devletin (devleti temsil edenlerin) fikri bu. Yani otomotiv tek başna milli seviyede kendini taşıyamıyor. Yani ihracat ürün içinde kendini karşılamıyor ki sektör bazında ithalatı karşılasın. Daha da Türkçe'leştirirsek firmaların ayakata durması için Koç'a, Sabancı'ya vergi ödüyoruz. Onlar da bunu ithal ettikleri yerlere saçıyorlar. Halihazırda bizi zayıflatıyorlar.

    Bu şartlar içinde büyük bir destek olacağını zannetmem. Bunlar olsa olsa yatıştırıcı spekülasyonlardır, lafların ucunun açıklığından bellidir. OSD kendisini geliştirmek ve ayıklamak zorunda. Devlet de bence spekülasyonlardan uzak durmayı seçerek yardımcı olabilir. İyi niyetli de olsa spekülasyonlar belki tüketimi düşürüyor ama ar-ge yatırımını da uzaklaştırıyor. Şartlar bu demek lazım. Her şartın ar-ge si vardır, yalnız stabil bir görüntü gerekir.




  • ÖTV indirimi spekülatif bir beklentidir.
    Hükümet 2009 yılında yapılan ötv indiriminden çok pişman .Tüketici ithalatı patlattı-Halbuki amaç daralan iç pazarı genişletmek.Türk malına olan talebi arttırmakdı ama sonuçta para dışarıya gitti devletin bir kazancı olmadı.yapmak istenenin sonucu ağır olunca durduruldu(büyük dersler alındı)
    şahsen 2.kez aynı hataya düşülüp ötv gibi katmerli bir verginin indirime gidileceğini tahmin etmiyorum.Benim düşünceme göre tahminime göre Devletin elinde PARA YOK yılbaşında yapılması gereken memur zammı gibi transferler geciktiriliyor.
  • hükümet 4,5 senede bir yaptı bu indirimi.ilk indirimi hatırlamıyorum ama son ötv indiriminde markalar bizi kurtarmıyor diye zam yapmışlardı.bir kısım medya bunları ifşa etti ama yetersiz kaldı.devlet bu adamlarla konuşmalı zam yapmamaları kaydıyla ötv indirimine gitmeli.yoksa kesinlikle yapmamalı diye düşünüyorum.ki araç almayı düşünmeme rağmen.bakan zaten ticari araçlarda bunun sinyalini verdi.ya bu sene sadece ticaride yapacaklar yada önümüzdeki sene tümünde bir ötv indirimine gidecekler.
  • yine her zamanki gibi bayilere yarar
  • son yaptıkları zammı geri alırlar en fazla..
    Yani ticarilerin ÖTVsi %5 düşer. Bir de şu 1600 üstlerinin vergisi eski hale gelir bence.
  • ötv indiriminden televizyonda bahsettiler ama içeriği hakkında bilgi vermediler.Daha taslak galiba yaza yetişmez.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.