Şimdi Ara

Yeni Araçlarda Debriyaj Neden Yukardan Kavrıyor ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
45
Cevap
0
Favori
9.849
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xcagatay

    İkisi de Doğuş. Birisi Esenyurt, diğeri Maslak.
    Beyaz olanı bu öğlen gidip bitirmeyi planlıyorum eğer siz de iyi fiyat derseniz. Eski kur girişli araçlar. Yakın bir arkadaşım da geçen hafta 1.6 TDI DSG Highline Lacivert sıfır aracı 88bine aldı. Bence onun fiyat çok iyi ama benim aldığım da fena değil gibi geldi. İkinci el talepleriyle neredeyse aynı fiyat arabalar.

    Alıntıları Göster
    eski araçlar telli, yenileri hidrolikli kavrama yapıyor.Mesela opel corsa 96 model de ben debriyajın kavrama noktasını telden ayarlayabiliyordum.Şimdiki aracım leon, bunda öyle bir şey yok.Ama hep aynı noktadan gayet güzel bir yerden kavrıyor.




  • renonun 1.2 16 v araçlarynda debriyaj ayarlanabiliyor ve debriyajy yumu?acyk ilgilenenlere duyrulur.
  • Surdugum araçlardan

    FIAT tipo 99- yumuşak orta
    FIAT palio 08 - yumuşak üst
    FIAT punto 12 - normal orta
    Wv polo 11 - sert üst
    Citroën nemo 12 - sert orta
    Opel Vectra 00 - normal orta
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alikeles

    Renolar kadar yukarıda kavrayan araba görmedim renoyu hele ilk defe sürüyorsanız arabaya alışmanız biraz zaman alabilir

    Geçen sene kapadokyada fluence araç kiralamıştım 3 günde kaç sefer stop ettirdim hatırlamıyorum benim taunusda ayağını hafifçe kaldırdınmı iş bitiyordu...
  • Telli debriyajları biliyorum bizim 98 corsamızda ayarlanıyor. Ancak yeni araçlarda bu kadar yukardan kavrama yapmalarının nedeni acaba dizeller direk gaz yemiyor kaldırırken dik yokuşlarda o arada gazı yeme mesefasi olarak ayarlanmış olma ihtimali var mı acaba?
  • Usta adam için altts veya üstte olması farketmez. Her türlü refleksli gösterip sürer
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EuroAsia

    Usta adam için altts veya üstte olması farketmez. Her türlü refleksli gösterip sürer
    Torosların üstüne tanımam bu olayda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: one man one engine

    eski araçlar telli, yenileri hidrolikli kavrama yapıyor.Mesela opel corsa 96 model de ben debriyajın kavrama noktasını telden ayarlayabiliyordum.Şimdiki aracım leon, bunda öyle bir şey yok.Ama hep aynı noktadan gayet güzel bir yerden kavrıyor.

    Benimde aracım Leon ve üstte kavrıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KHeto

    quote:

    Orijinalden alıntı: one man one engine

    eski araçlar telli, yenileri hidrolikli kavrama yapıyor.Mesela opel corsa 96 model de ben debriyajın kavrama noktasını telden ayarlayabiliyordum.Şimdiki aracım leon, bunda öyle bir şey yok.Ama hep aynı noktadan gayet güzel bir yerden kavrıyor.

    Benimde aracım Leon ve üstte kavrıyor

    Alıntıları Göster
    Astra H GTC 2008 eskiden ortada kavrıyordu, baskı balata değişti şimdi daha yukarı çekti kendini, hiç mi hiç alışamadım, deli dana gibi gaz veriyorum yokuşlarda.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Merdomable

    Astra H GTC 2008 eskiden ortada kavrıyordu, baskı balata değişti şimdi daha yukarı çekti kendini, hiç mi hiç alışamadım, deli dana gibi gaz veriyorum yokuşlarda.

    Alıntıları Göster
    megane 2 aracım çok üstte ve çok çok kısa bir aralıkta kavrayıp bitiriyor.Bu durum ilk kalkışta yokuş yukarı ise sıkıntı veriyor hele araç yüklüyse daha da sıkıntı oluyor ama araç hareket ettikten sonrada vites yükseltmek bir o kadar basit ve hızlı oluyor.Ayrıca debriyajı yukarıda kavrayan araçların baskı balata ömrü daha uzun oluyor.Aracım 142binde ve henüz baskı balata değişmedi ama eli kulağında gibi hissetmiyor değilim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ototube

    megane 2 aracım çok üstte ve çok çok kısa bir aralıkta kavrayıp bitiriyor.Bu durum ilk kalkışta yokuş yukarı ise sıkıntı veriyor hele araç yüklüyse daha da sıkıntı oluyor ama araç hareket ettikten sonrada vites yükseltmek bir o kadar basit ve hızlı oluyor.Ayrıca debriyajı yukarıda kavrayan araçların baskı balata ömrü daha uzun oluyor.Aracım 142binde ve henüz baskı balata değişmedi ama eli kulağında gibi hissetmiyor değilim.

    Neden vites yükseltmek basit ve hızlı oluyor? Ve neden yukarıda kavrayanların ömrü daha uzun oluyor?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Glp107Oa


    quote:

    Orijinalden alıntı: ototube

    megane 2 aracım çok üstte ve çok çok kısa bir aralıkta kavrayıp bitiriyor.Bu durum ilk kalkışta yokuş yukarı ise sıkıntı veriyor hele araç yüklüyse daha da sıkıntı oluyor ama araç hareket ettikten sonrada vites yükseltmek bir o kadar basit ve hızlı oluyor.Ayrıca debriyajı yukarıda kavrayan araçların baskı balata ömrü daha uzun oluyor.Aracım 142binde ve henüz baskı balata değişmedi ama eli kulağında gibi hissetmiyor değilim.

    Neden vites yükseltmek basit ve hızlı oluyor? Ve neden yukarıda kavrayanların ömrü daha uzun oluyor?

    Debriyaja basarken dip yapmanız gerekmiyor nerdeyse dokunup bırakmak yetiyor bu da zaman kazandırıyor. Yarım debriyaj olayı çok daha az yaşanıyor.Bazen trafikte ayağımız debriyajda bekleme durumu yaşıyoruz eğer debriyaj altta kavrıyorsa debriyajı tam basılı tutmamız gerekiyor ve uzun tutuşlarda ayağımız yorulup biz faketmeden ayağımızı hafif hafif kaldırıyoruz bu durumda altta kavrayan debriyajı sıyırmaya başlıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ototube

    quote:

    Orijinalden alıntı: Glp107Oa


    quote:

    Orijinalden alıntı: ototube

    megane 2 aracım çok üstte ve çok çok kısa bir aralıkta kavrayıp bitiriyor.Bu durum ilk kalkışta yokuş yukarı ise sıkıntı veriyor hele araç yüklüyse daha da sıkıntı oluyor ama araç hareket ettikten sonrada vites yükseltmek bir o kadar basit ve hızlı oluyor.Ayrıca debriyajı yukarıda kavrayan araçların baskı balata ömrü daha uzun oluyor.Aracım 142binde ve henüz baskı balata değişmedi ama eli kulağında gibi hissetmiyor değilim.

    Neden vites yükseltmek basit ve hızlı oluyor? Ve neden yukarıda kavrayanların ömrü daha uzun oluyor?

    Debriyaja basarken dip yapmanız gerekmiyor nerdeyse dokunup bırakmak yetiyor bu da zaman kazandırıyor. Yarım debriyaj olayı çok daha az yaşanıyor.Bazen trafikte ayağımız debriyajda bekleme durumu yaşıyoruz eğer debriyaj altta kavrıyorsa debriyajı tam basılı tutmamız gerekiyor ve uzun tutuşlarda ayağımız yorulup biz faketmeden ayağımızı hafif hafif kaldırıyoruz bu durumda altta kavrayan debriyajı sıyırmaya başlıyor.

    Nasil yani, vites degistiriren kavrama noktasini gecmesi yeterli mi? Evet bazen farketmeden arabayi titretebiliyoruz. Ama genelde bosta beklerim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Glp107Oa


    quote:

    Orijinalden alıntı: ototube

    quote:

    Orijinalden alıntı: Glp107Oa


    quote:

    Orijinalden alıntı: ototube

    megane 2 aracım çok üstte ve çok çok kısa bir aralıkta kavrayıp bitiriyor.Bu durum ilk kalkışta yokuş yukarı ise sıkıntı veriyor hele araç yüklüyse daha da sıkıntı oluyor ama araç hareket ettikten sonrada vites yükseltmek bir o kadar basit ve hızlı oluyor.Ayrıca debriyajı yukarıda kavrayan araçların baskı balata ömrü daha uzun oluyor.Aracım 142binde ve henüz baskı balata değişmedi ama eli kulağında gibi hissetmiyor değilim.

    Neden vites yükseltmek basit ve hızlı oluyor? Ve neden yukarıda kavrayanların ömrü daha uzun oluyor?

    Debriyaja basarken dip yapmanız gerekmiyor nerdeyse dokunup bırakmak yetiyor bu da zaman kazandırıyor. Yarım debriyaj olayı çok daha az yaşanıyor.Bazen trafikte ayağımız debriyajda bekleme durumu yaşıyoruz eğer debriyaj altta kavrıyorsa debriyajı tam basılı tutmamız gerekiyor ve uzun tutuşlarda ayağımız yorulup biz faketmeden ayağımızı hafif hafif kaldırıyoruz bu durumda altta kavrayan debriyajı sıyırmaya başlıyor.

    Nasil yani, vites degistiriren kavrama noktasini gecmesi yeterli mi? Evet bazen farketmeden arabayi titretebiliyoruz. Ama genelde bosta beklerim.

    Evet kavrama noktasından sonrası boşluktur.Yani ilk 5 cm bastıktan sonra kavrama işi bitiyorsa sonraki 6 - 7- 8 cm basmak hatta dibe pedalı yapıştırmak ekstra boşluk oluşturmaktır.Zaten debriyaj balatasının kalınlığı maksimum 1 cm dir.Bu parçayı baskıdan ayırmak için debriyaja kaç santim basılması gerektiği aracın debriyaj sistemiyle alakalıdır yani siz aracınızın debiryajına 3 cm hareket verdiğinizde bu baskıyı 1 cm hareket ettiriyor olabilir.Araca göre değişir bu bazı araçlarda 5 cm de 1 cm bazılarında 6 cm de 1 cm olabilir.Bu rakamlar gerçek değildir farazi örneklemedir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ototube

    quote:

    Orijinalden alıntı: Glp107Oa


    quote:

    Orijinalden alıntı: ototube

    quote:

    Orijinalden alıntı: Glp107Oa


    quote:

    Orijinalden alıntı: ototube

    megane 2 aracım çok üstte ve çok çok kısa bir aralıkta kavrayıp bitiriyor.Bu durum ilk kalkışta yokuş yukarı ise sıkıntı veriyor hele araç yüklüyse daha da sıkıntı oluyor ama araç hareket ettikten sonrada vites yükseltmek bir o kadar basit ve hızlı oluyor.Ayrıca debriyajı yukarıda kavrayan araçların baskı balata ömrü daha uzun oluyor.Aracım 142binde ve henüz baskı balata değişmedi ama eli kulağında gibi hissetmiyor değilim.

    Neden vites yükseltmek basit ve hızlı oluyor? Ve neden yukarıda kavrayanların ömrü daha uzun oluyor?

    Debriyaja basarken dip yapmanız gerekmiyor nerdeyse dokunup bırakmak yetiyor bu da zaman kazandırıyor. Yarım debriyaj olayı çok daha az yaşanıyor.Bazen trafikte ayağımız debriyajda bekleme durumu yaşıyoruz eğer debriyaj altta kavrıyorsa debriyajı tam basılı tutmamız gerekiyor ve uzun tutuşlarda ayağımız yorulup biz faketmeden ayağımızı hafif hafif kaldırıyoruz bu durumda altta kavrayan debriyajı sıyırmaya başlıyor.

    Nasil yani, vites degistiriren kavrama noktasini gecmesi yeterli mi? Evet bazen farketmeden arabayi titretebiliyoruz. Ama genelde bosta beklerim.

    Evet kavrama noktasından sonrası boşluktur.Yani ilk 5 cm bastıktan sonra kavrama işi bitiyorsa sonraki 6 - 7- 8 cm basmak hatta dibe pedalı yapıştırmak ekstra boşluk oluşturmaktır.Zaten debriyaj balatasının kalınlığı maksimum 1 cm dir.Bu parçayı baskıdan ayırmak için debriyaja kaç santim basılması gerektiği aracın debriyaj sistemiyle alakalıdır yani siz aracınızın debiryajına 3 cm hareket verdiğinizde bu baskıyı 1 cm hareket ettiriyor olabilir.Araca göre değişir bu bazı araçlarda 5 cm de 1 cm bazılarında 6 cm de 1 cm olabilir.Bu rakamlar gerçek değildir farazi örneklemedir.

    Benimki hidrolik debriyajlı. Ben anlayamıyorum gerçekteki durumu. Bende kavrama hep aşağıda. Pedal 5 parça olsun, aşağıdan 2. parçada kavrıyor. Bir de hep tam basılması gerektiği söylenilirdi. Bu durum hidrolik debriyajlılar için mi?




  • 94 model honda civic var aşağıda kavrıyor,geçen dizel ticari araç kullandım fiat marka baya yukarıdaydı kavraması :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Glp107Oa

    quote:

    Orijinalden alıntı: ototube

    quote:

    Orijinalden alıntı: Glp107Oa


    quote:

    Orijinalden alıntı: ototube

    quote:

    Orijinalden alıntı: Glp107Oa


    quote:

    Orijinalden alıntı: ototube

    megane 2 aracım çok üstte ve çok çok kısa bir aralıkta kavrayıp bitiriyor.Bu durum ilk kalkışta yokuş yukarı ise sıkıntı veriyor hele araç yüklüyse daha da sıkıntı oluyor ama araç hareket ettikten sonrada vites yükseltmek bir o kadar basit ve hızlı oluyor.Ayrıca debriyajı yukarıda kavrayan araçların baskı balata ömrü daha uzun oluyor.Aracım 142binde ve henüz baskı balata değişmedi ama eli kulağında gibi hissetmiyor değilim.

    Neden vites yükseltmek basit ve hızlı oluyor? Ve neden yukarıda kavrayanların ömrü daha uzun oluyor?

    Debriyaja basarken dip yapmanız gerekmiyor nerdeyse dokunup bırakmak yetiyor bu da zaman kazandırıyor. Yarım debriyaj olayı çok daha az yaşanıyor.Bazen trafikte ayağımız debriyajda bekleme durumu yaşıyoruz eğer debriyaj altta kavrıyorsa debriyajı tam basılı tutmamız gerekiyor ve uzun tutuşlarda ayağımız yorulup biz faketmeden ayağımızı hafif hafif kaldırıyoruz bu durumda altta kavrayan debriyajı sıyırmaya başlıyor.

    Nasil yani, vites degistiriren kavrama noktasini gecmesi yeterli mi? Evet bazen farketmeden arabayi titretebiliyoruz. Ama genelde bosta beklerim.

    Evet kavrama noktasından sonrası boşluktur.Yani ilk 5 cm bastıktan sonra kavrama işi bitiyorsa sonraki 6 - 7- 8 cm basmak hatta dibe pedalı yapıştırmak ekstra boşluk oluşturmaktır.Zaten debriyaj balatasının kalınlığı maksimum 1 cm dir.Bu parçayı baskıdan ayırmak için debriyaja kaç santim basılması gerektiği aracın debriyaj sistemiyle alakalıdır yani siz aracınızın debiryajına 3 cm hareket verdiğinizde bu baskıyı 1 cm hareket ettiriyor olabilir.Araca göre değişir bu bazı araçlarda 5 cm de 1 cm bazılarında 6 cm de 1 cm olabilir.Bu rakamlar gerçek değildir farazi örneklemedir.

    Benimki hidrolik debriyajlı. Ben anlayamıyorum gerçekteki durumu. Bende kavrama hep aşağıda. Pedal 5 parça olsun, aşağıdan 2. parçada kavrıyor. Bir de hep tam basılması gerektiği söylenilirdi. Bu durum hidrolik debriyajlılar için mi?

    Siz aracınızda tam basmalısınız.Aşağıda kavrıyorsa kavrama işini nerede başlayıp nerede bittiğini tam anlamıyla kestirmek zordur şöyle örnek vereyim marangozda bir tahtaya işlem yapılacağı zaman testereye yavaş yavaş yaklaştırılır ve testereye değmeye başlayınca talaşlanma başlar onun gibi düşünün.Biz debriyaj nezaman baskıya değmeye başlıyor göremiyoruz ama balata iyice sıyırmaya başlayınca motor devrinde bir dalgalanma arabada bir kasılma hissetmeye başlıyoruz ama öncesinde balata baskıya değip değmeme kararsızlığında iken bunu fakedemiyoruz ve en çok da bu aşamada balata ısınır ve talaşlanır.Bu sebeple sizin aracınız aşağıda kavrama işini başlatıp bitrdiği için tam basmanız gerekir ama benim aracım çok çok yukarılarda başlayıp bitirdiği için kavramayı benim pedalı diplemem gereksiz oluyor hatta eğimli bölgelerde iken pedalı diplersem oluşan boşluk tamamlana kadar araçta ileri geri kaçırma yaşanıyor.




  • Dizel araçların yukardan kavraması bence gaz yeme mesefası olarak ayarlanmış

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ototube

    quote:

    Orijinalden alıntı: Glp107Oa

    quote:

    Orijinalden alıntı: ototube

    quote:

    Orijinalden alıntı: Glp107Oa


    quote:

    Orijinalden alıntı: ototube

    quote:

    Orijinalden alıntı: Glp107Oa


    quote:

    Orijinalden alıntı: ototube

    megane 2 aracım çok üstte ve çok çok kısa bir aralıkta kavrayıp bitiriyor.Bu durum ilk kalkışta yokuş yukarı ise sıkıntı veriyor hele araç yüklüyse daha da sıkıntı oluyor ama araç hareket ettikten sonrada vites yükseltmek bir o kadar basit ve hızlı oluyor.Ayrıca debriyajı yukarıda kavrayan araçların baskı balata ömrü daha uzun oluyor.Aracım 142binde ve henüz baskı balata değişmedi ama eli kulağında gibi hissetmiyor değilim.

    Neden vites yükseltmek basit ve hızlı oluyor? Ve neden yukarıda kavrayanların ömrü daha uzun oluyor?

    Debriyaja basarken dip yapmanız gerekmiyor nerdeyse dokunup bırakmak yetiyor bu da zaman kazandırıyor. Yarım debriyaj olayı çok daha az yaşanıyor.Bazen trafikte ayağımız debriyajda bekleme durumu yaşıyoruz eğer debriyaj altta kavrıyorsa debriyajı tam basılı tutmamız gerekiyor ve uzun tutuşlarda ayağımız yorulup biz faketmeden ayağımızı hafif hafif kaldırıyoruz bu durumda altta kavrayan debriyajı sıyırmaya başlıyor.

    Nasil yani, vites degistiriren kavrama noktasini gecmesi yeterli mi? Evet bazen farketmeden arabayi titretebiliyoruz. Ama genelde bosta beklerim.

    Evet kavrama noktasından sonrası boşluktur.Yani ilk 5 cm bastıktan sonra kavrama işi bitiyorsa sonraki 6 - 7- 8 cm basmak hatta dibe pedalı yapıştırmak ekstra boşluk oluşturmaktır.Zaten debriyaj balatasının kalınlığı maksimum 1 cm dir.Bu parçayı baskıdan ayırmak için debriyaja kaç santim basılması gerektiği aracın debriyaj sistemiyle alakalıdır yani siz aracınızın debiryajına 3 cm hareket verdiğinizde bu baskıyı 1 cm hareket ettiriyor olabilir.Araca göre değişir bu bazı araçlarda 5 cm de 1 cm bazılarında 6 cm de 1 cm olabilir.Bu rakamlar gerçek değildir farazi örneklemedir.

    Benimki hidrolik debriyajlı. Ben anlayamıyorum gerçekteki durumu. Bende kavrama hep aşağıda. Pedal 5 parça olsun, aşağıdan 2. parçada kavrıyor. Bir de hep tam basılması gerektiği söylenilirdi. Bu durum hidrolik debriyajlılar için mi?

    Siz aracınızda tam basmalısınız.Aşağıda kavrıyorsa kavrama işini nerede başlayıp nerede bittiğini tam anlamıyla kestirmek zordur şöyle örnek vereyim marangozda bir tahtaya işlem yapılacağı zaman testereye yavaş yavaş yaklaştırılır ve testereye değmeye başlayınca talaşlanma başlar onun gibi düşünün.Biz debriyaj nezaman baskıya değmeye başlıyor göremiyoruz ama balata iyice sıyırmaya başlayınca motor devrinde bir dalgalanma arabada bir kasılma hissetmeye başlıyoruz ama öncesinde balata baskıya değip değmeme kararsızlığında iken bunu fakedemiyoruz ve en çok da bu aşamada balata ısınır ve talaşlanır.Bu sebeple sizin aracınız aşağıda kavrama işini başlatıp bitrdiği için tam basmanız gerekir ama benim aracım çok çok yukarılarda başlayıp bitirdiği için kavramayı benim pedalı diplemem gereksiz oluyor hatta eğimli bölgelerde iken pedalı diplersem oluşan boşluk tamamlana kadar araçta ileri geri kaçırma yaşanıyor.

    Anladım, teşekkür ederim.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Birazcık hort olacak ama benim bu konuda bazı sıkıntılarım var babam clio almış ben bu aracı kullanırken sol ayağımı aşırı yoruyor yeni şöför de değilim ama gerçekten çok sıkıntı yaşıyorum bu debriyajı değiştirme imkanı yokmudur?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.