Şimdi Ara

Yeni araçlarda kalite düştü mü? İç/Dış Tüm Parçalar... (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
0
Favori
1.350
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Hepsi naylon artık

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935

    Bence düştü. Eski araçlara bi bakın bide yenilere. Taş gibi kimileri. Mersonun üst düzey yöneticisi bi itirafta bulunmuş. Eskiden çok sağlam araçlar yaptık. Hani bozulmayan araçlar. Hata yaptık mahiyetinde.

    Eskiden araç yapılır fiyatı belirlenirdi, Şimdi fiyat belirleniyor ondan sonra yapılıyor' dedikleri de söyleniyor ama bilemiyorum :)
  • Sağlamlık hakkında şunu söyleyebilirim; eskiden araçların tamponları da demir gibi sertti. Şimdikiler gibi ufak kazalarda kırılmayıp az masraf çıkarıyodu. Tabi bizim halkımız için önemli olan arabaya az masraf gelmesi. Bu nedenle eski araçların daha sağlam olduğu da söylenebilir.
    Yeni araçlarda ise hem hafiflik amaçlı hem de maliyet amaçlı plastiğe kaçılıyor. Aynı zamanda plastiğin genel olarak hafiflik sağlaması ile şasinin daha dayanıklı ve ağır malzemelerden yapılmasına imkan tanıyor bence.
    Eskiler ufak kazalarda daha sağlam, büyük kazalarda güvensiz. Ama yeniler ufak kazalarda plastik aksam sağlam değil ancak büyük kazalarda kabini ve yolcuyu güvende tutuyor.


    Edit: Araçların eskisi kadar uzun ömürlü olmadığını söylemek yanlış olmaz heralde. Ben sağlamlık derken güvenliği sağlayan sağlamlıktan bahsettim. Ama uzun ömürlü anlamına gelen sağlamlıkta ise; evet, eskiler çok daha sağlam.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi createemir -- 25 Mayıs 2014; 0:44:04 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MORTALDANCE

    Eski araçlar kesinlikle daha kaliteli araba pazarında 96 model mercedes c ye bakarken bir amca gelip arabaya tık yık vurmuştu direk demir sesi geliyordu.Banada şimdiki mercedes ler falan hikaye demişti. Bide içine oturunca anladık kaliteyi zaten.

    Allah korusun kaza anında o demir darbeyi direkt size aktarır kaliteyi yaşarsınız bol bol

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kimisinde arttı kimisinde düştü.

    Mesela Hyundai de bariz bir kalite artışı var 10-15 sene öncesine göre.

    Ama Vw Jetta'ya bakarsak Bora'dan daha kalitesiz.
  • Hic detaya inmeden soyluyorum dustu bugun otomativ ureticileri karlarinin buyuk payini satistan cok satis sonrasi servis hizmetlerinden ve yedek parcadan elde ediyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Avrupada araçların kullanım ömrü ortalama 7 yıldır. Bu yüzden yaklaşık bu kadar bir zamanda araçlar kasa değiştirirler. Durum böyle iken bu adamlar niye 30 yıl dayanacak araç yapsın?


    Biz ülke olarak fakir olduğumuz için arabada 20 yıl geçse de kullanmaya devam ediyoruz.


    Taksi çıkması albea era symbol para ediyor. O arabayı almanyaya götürseniz hurdaya almak için sizden para alırlar. Bizde millet o araçlara bir senelik maaşını yada 5 senelik birilimini veriyor.
  • createemir kullanıcısına yanıt
    Tampon sertligini yaya guvenligi icin ayarlanmistir bence .. ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bence özellikle iç mekanda kullanılan malzemelerin kalitesi düştü.

    genel itibariyle bakarsak önceden markaların kendini ispatlayabilme, müşteriyi kazanabilme amacı vardı ki artık böyle bi şey yok..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yeniüyeEskiTakipçi

    Forumlarda çok okuyoruz:

    -Eski kasası daha sağlamdı....
    -Yenisinde iç mekan hep plastik....

    vs vs...

    Tartışma sorularım:

    Bizlerin kalite algısında değişme mi oldu yoksa gerçekten kalite düştü mü?
    Kalite düştüyse yeni araçlar neden ncap /ııhs testlerinde 5 yıldız alıyorlar?

    Eğer iç mekan kalitesi düştüyse bunu anlamamız için en az 10 -15 sene kullanıp öyle karşılaştırma yapmamız gerekmez mi,dokunarak görerek uzun vadede ürünün kalitesini nasıl anlayabiliyoruz da bu yorumları yapıyoruz?

    Aynı tarz plastik yüzeyler kullanıldığı halde kalitesi düştüğü de söyleniyor acaba günümüzde ekolojik ürünler kullanıldığı için mi biz böyle algılıyoruz?

    Sorular devam eder...

    Peki sizin görüşleriniz nelerdir arkadaşlar....


    bir çok nedeni var otomotiv ana sanayide ve yan sanayide çalışan birisi olarak aklıma ilk gelen nedenlerden 2sini açıklayayım.

    euroncap ve iihs gibi şirketlerin geçerlilik göstermesi ile birlikte (türkiye için konuşuyorum) halkımız güvenlik konusunun üstüne çok düşmeye başladı.

    artık bir çok araç 5 yıldız almakta olduğu içinde üretici firmalar estetikten ziyade güvenliğe önem vermeye başladı. özellikle başı çekemeyen anasanayiciler misal olarak seat ı örnek alalım

    alt yapı tamamen vw altyapısı motor vw nin zaten. alt yapıyı ve donanımı yüksek tutarak iç trim aksamındaki maliyeti düşürmek zorundalar hemde 5 yıldızı garantilemiş oluyorlar.

    ee bu adamların sattığı araçlardan hatırı sayılır kar etmesi lazım ki üretim devam edebilsin . yoksa sonları saab gibi olucaklarını biliyorlar.

    hem maliyeti düşürmek zorundalar
    hem güvenliği yüksek tutmak zorundalar
    hemde kar etmek zorundalar...

    bu yüzden de kısabilicekleri en makul yerden kısıyorlar estetik ve iç trim kalitesinden...

    bu hatayı saab yaptı ve sonu iflasa gitti .

    saabın en büyük hatası oldu buda zaten. hem güvenliği zamanın şartlarına göre yüksek tuttular hemde kaliteyi zamanının mercdesi ile bir tuttular . firmanın zaten alıcı kitlesi kısıtlı bir kitle olduğundan dolayı kar olasılığı 0 a inmiş oldu.


    dersen dacia öyle yapmıyor ama hala satıyor.

    Evet satıyor ama dacia bile artık günümüz şartlarını 5 10 yıl geriden takip etse bile artık çoğu aracında esp yi standart halde tutarak euroncap sonuçların güzel artışlar sağladı. Ama bunun dacia ya dezavantajı oldu mu ? evet oldu.

    Nasıl oldu peki..

    ülkemizde daciaların çoğu ya ticari kesim olarak yada dolmuş olarak kullanıldı . ticari amaçla alan bir insan aracın fiyatına parça ucuzluğuna bakar kalitesine değil . çünkü parça bile değiştirse onu fatura ettiği sürece gider olarak gösterip vergiden düşürme şansı var.

    Bu ülkede zamanında 1.4 benzinli sanderolar 19 20 bin tl lere satıldı sıfırları. ama şimdi 45 46 bin tl ye kadar lodgy dokker var. dacia kaliteyi arttırdı ama fiyatınıda arttırmak zorunda kaldı . hal böyle olunca çoğu ticari araç sahibi dacia sahibi iken anasanayisi olan ve ucuz olduklarını bildiği symbol e kaydı.

    dacianında en büyük hatası kaliteyi yüksek tutması oldu.




  • eskiden otomobiller erkek idi şimdikiler her hali ile bayan istisnalar hariç ama onlarda kaideyi bozmuyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ARES007

    Avrupada araçların kullanım ömrü ortalama 7 yıldır. Bu yüzden yaklaşık bu kadar bir zamanda araçlar kasa değiştirirler. Durum böyle iken bu adamlar niye 30 yıl dayanacak araç yapsın?


    Biz ülke olarak fakir olduğumuz için arabada 20 yıl geçse de kullanmaya devam ediyoruz.


    Taksi çıkması albea era symbol para ediyor. O arabayı almanyaya götürseniz hurdaya almak için sizden para alırlar. Bizde millet o araçlara bir senelik maaşını yada 5 senelik birilimini veriyor.

    discoveryde yapılan araştırmaların 13.5 yıl olduğunu göstermiştir demişti hatta izlerken şaşırmıştık




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Spirited

    "Ampül komplosu" nu izlemenizi tavsiye ederim.Mantık ve anlayış ordakiyle aynı.

    http://www.sadecebelgesel.com/ampul-komplosu.html

    çok etkileyici

    http://ismailhakkialtuntas.com/2013/03/28/planli-eskime-ampul-komplosu/

    Şu cümleler çok ilginç:

    “Avrupa’nın sonsuza kadar dayanacak ve en iyi ürünü üretme yaklaşımına karşı, Amerika’nın yaklaşımı Amerikan tüketicisinin bir ürünü belli bir süre kullandıktan sonra mutsuz olmasını, ondan kurtulmasını ve mümkün olan en yeni modeli almak istemesini sağlamaktır.”

    Ampulden sonraki kurban külotlu çorap dediğimiz ilk naylon çoraplar. Piyasaya ilk çıktıklarında kadınlar arasında bomba etkisi yaratıyor. Naylon çorapların bu kadar sevilmesinin bir başka sebebi inanılmaz sağlam olması. Sağlamlığını göstermek için üreticileri reklamlarda araba çekici olarak kullanıyorlar. Ama yine aynı sorun baş gösteriyor. Çorap o kadar sağlam ki bir kadın bir çorabı ömür boyu giyebilir! Ve yine aynı şekilde, firma mühendislerine çorabı daha hassas şekilde yeniden tasarlamalarını salık veriyor. (Bunu o zaman firmada çalışan mühendisin kızı anlatıyor)

    Peki günümüzde kullandığımız teknolojik aletler?

    Printerlar, iPodlar. Belgesel’de anlattığına göre onlar da kısa sürede bozulmak üzere tasarlanıyor. Ve öyle ki çoğunun tamir ya da yedek parça masrafı, ya yenisinin fiyatına yakın, ya da daha fazla.

    Gana’daki atık bilgisayar kasası dağları, bir adamın 1985’te Doğu Berlin’de aldığı buzdolabının içindeki hiç değiştirilmemiş ve hala yanan ampul, “sonsuza kadar dayanan ipliği üreten mühendis filmi” de diğer ilginç hikayeler..

    Bugün kullandığımız anlamda “tüketim toplumu” olgusunun bundan sadece 60 yıl önce 1950’lerin Amerika’sında ortaya çıkmış olması ilginç değil mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yeniüyeEskiTakipçi -- 25 Mayıs 2014; 17:51:13 >




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.