Şimdi Ara

Yeni Astra 1.3 CDTİ Testi (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
158
Cevap
1
Favori
25.578
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SxXXxN

    quote:

    Orijinalden alıntı: mikoli88

    quote:

    Orijinalden alıntı: SxXXxN
    Arkadaşınızın doğru hesapladığına eminmisiniz? Mazot fiyatları 3.90 TL iken şehir içinde 180-190 kuruş yakan dizel araç yoktur. Ya o söylediği veriler şehir dışıdır yada yanlış hesaplamıştır.

    istanbulda ortalamam 5,4 X en son 3,66dan mazot aldım(Full) => 19,764 yani istanbulda yaklaşık 20 kuruş
    Şehir dışı çok yolculuk yaptım 4X3,66=> 14,64 kuruş tüketimi var.
    daha dikkatlı kullanıldığında ve trafiğe daha az girildiğinde söylenen değerler elde edilebilir.

    Bir depo ile şehir içi kaç km gidiyorsunuz?

    ortalama 1000 km gecen ay 1050 km gittim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mikoli88

    quote:

    Orijinalden alıntı: SxXXxN

    quote:

    Orijinalden alıntı: mikoli88

    quote:

    Orijinalden alıntı: SxXXxN
    Arkadaşınızın doğru hesapladığına eminmisiniz? Mazot fiyatları 3.90 TL iken şehir içinde 180-190 kuruş yakan dizel araç yoktur. Ya o söylediği veriler şehir dışıdır yada yanlış hesaplamıştır.

    istanbulda ortalamam 5,4 X en son 3,66dan mazot aldım(Full) => 19,764 yani istanbulda yaklaşık 20 kuruş
    Şehir dışı çok yolculuk yaptım 4X3,66=> 14,64 kuruş tüketimi var.
    daha dikkatlı kullanıldığında ve trafiğe daha az girildiğinde söylenen değerler elde edilebilir.

    Bir depo ile şehir içi kaç km gidiyorsunuz?

    ortalama 1000 km gecen ay 1050 km gittim

    Bu değerleri şehir içinde yakalıyorsanız çok iyi.




  • Chevrolet Cruze 2.0 16V LT Dizel (163 PS) 57,532 TL

    Astranın fiyatını çok abartmışlar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SxXXxN
    Bu değerleri şehir içinde yakalıyorsanız çok iyi.

    evet istanbulda ortalama hızım 35 km/s ile bu değerler.
    uzun yolda edirneye gittim mesela ortalamam 4,2 idi 4 kişi+bagaj ile
    benim için önemli olan bu vergimide az ödüyorum konforu donanımı çok iyi aracın
    performansı idare eder.ama yuksek hızlarda çok iyi 160-170 zorlamıyor bile motoru max 205 km/s hızına ulaşabıldım düz yolda.
    onun harıcında arac seri değil fakat performansı gayet makul.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mikoli88 -- 11 Ocak 2012; 10:55:54 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ihsanokur

    Chevrolet Cruze 2.0 16V LT Dizel (163 PS) 57,532 TL

    Astranın fiyatını çok abartmışlar...

    insignianında 2.0 dizeli de uygun fiyatta şuan ötvnin bir kısmını opel karşılıyor aynı cruze da olduğu gibi.
    vergisinin altından kalkabilecek olanlar icin guzel araçlar.yıllık 2130 TL



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mikoli88 -- 11 Ocak 2012; 10:53:55 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SxXXxN

    quote:

    Orijinalden alıntı: 26_____

    quote:

    Orijinalden alıntı: mikoli88

    quote:

    Orijinalden alıntı: 26_____

    quote:

    Orijinalden alıntı: mikoli88

    quote:

    Orijinalden alıntı: 26_____

    valla bende düşünüyorumda kötü olduğu kanısında değilim ne zmandır takipteim hiç fiyat düşmüyo hep artıyo ben spoert 1.3 dizel olmadı aynısının 1.4 turbo ama benzinliye binemem tüpte takılıo mu bilmiorum

    kötü olsaydı emin ol avrupa ülkelerinin çoğunda satılmazdı üstelik 1.7 dizel varken.ne iyi nede vasat bir performansı var.seri kullanmayanları memnun eder.

    aslında alıncak araba sadece olaya motor yçnüyle bakmammak lazım donanım işçilik kalite vb şeyler açıkçası öncekiaracım wv ama bi wv 1.6 trend dizeline (jantlar kapaklı)50 bin verecek kadar parayı sokakta bulmadım

    hayır benim kızdığım nokta 1.3 95 psden 1.5-1.6 performansı beklemeleri.ve bu aracın motorunun ekonomi amaclı olmasını unuttukları.
    tamam haklı oldukları yer var performans yeterlı gelmeyebılır bazılarına bunun içinde zaten 1.7 dizel motor var fakat türkıyede satılamıyor.
    ne yapsın opel 1.3 dizel üretiliyor..böyle güzel bir araçı ekonomi düşünenlere satmasınmı?ee neredeyse 2 ülke hariç hepsinde satılıyor avrupada?
    sözlediğinize kesinlikle katılıyorum ayrıca golften daha donanımlı daha şık bir araç.
    55000 civarına cosmo alabılırsınız.sport 51000 civarındaydı en son.

    arkadaş bn her kırmızı ışıkta 0-100 yapmıorum bu kadar abartmaları anlamsız ben hızlanmaya bakarım son hıza bakarım!! valla bugün arkadaşımda var konuştum ş.içi 180-190 krş yakıo dedi inanamadım bnm golf hitler motor 400 yakıodu yemişin 15 sn de alsın 0-100 çok performans isteyen 1.4 turbo derim

    Arkadaşınızın doğru hesapladığına eminmisiniz? Mazot fiyatları 3.90 TL iken şehir içinde 180-190 kuruş yakan dizel araç yoktur. Ya o söylediği veriler şehir dışıdır yada yanlış hesaplamıştır.

    balıkesirdeyim bn burda öle ağım şahım trafik yok .




  • 14.7 sn ne ya...bora 11.3 beni deli ediyor.fiorino var bizde 75 hp geçer herhalde ışıklarda :) araba çok güzel 60 bin tl verilir fullune ama 1.6 cdti 120-130 hp olması şartı ile.çıldırtır adamı 15 sn nedir ya doblo 15 sn de 100 e çıkıyo.bu sınıfta en mantıklı cruze gözüküyor oda çok boş astraya göre.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EMREBORA_61 -- 23 Nisan 2012; 21:48:04 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asoz

    Defalarca yazdık, çizdik...

    Standart haliyle bir Astra 1.3 cdti araç kullanmak sadece ve sadece mecburiyet durumudur, sahipleri namus meselesi yapıp üzerine alınmasın... 50-60 milyar para verdiniz tamam da yanlış yaptığınızı kabul edin artık, içinizden keşke almasaydım dediğinizi bir zahmet dışınıza da vurun...

    Bir sürü konuda tekrar tekrar yazdım, 1.3 cdti motorlu bir astra kullanmaktayım 2. araç olarak... Araca chip tununing yaptırıyorsun ancak yürüyücek hale gelebiliyor.. Standart hali 90 hp diye geçiyor ama Dyno'da ölçün bakalım hangi devirde kaç hp'niz var, kaç torkunuz var...

    Az yakıyor diyenlere de gerçekten ağzımla gülmüyorum...

    opel astra 1.3 cdti : şehiriçi katalog verisi : 6.3 lt/100 km - 90 hp
    Bmw 320d otomatik: şehiriçi katalog verisi: 6.8 lt/100 km -184 hp
    VW Passat 2.0 D DSG: şehiriçi katalog verisi : 6,5 lt/100 km - 140 hp
    VW Golf 1.6 TDi : şehiriçi katalog verisi : 5,5 lt / 100 km - 105 hp

    Bu örnekleri istediğimiz kadar uzatabiliriz, sonuç olarak "adam gibi yürüyebilen" rakipleri kadar yakıyor ama "kendini bile kaldıramıyor" ....

    Başka diyecek birşey yok, artık aracınızla kişiliğinizi birleştirmekten vazgeçin lütfen..

    Dyno'da 83 hp veriyor denmiş. Yukarıdaki alıntı yaptığım posttada dynoda ölçün bakalım ne çıkacak diye geçmiş. Peki bu ölçümleri yaptığınız dyno'da ölçüm yapılırken önden serin hava veren FAN kullanılıyor muydu? Yoksa oldukça sapma yapması muhtemeldir. Bu benzinli / dizel her turbo beslemeli araç için geçerlidir. Benim bildiğim Türkiyede adam gibi fanı olan bir dyno yok. Turbo makinenin canı önden alabildiği serin havadır. Sıcak havadaki oksijen yoğunluğu az olduğundan motora sevk edilen havanın yakıt/hava karışımının yanması sağlıklı olmaz gerektiği gibi. Sıcak havada Turbo araçların ciddi bir güç kaybı olur. Dyno ortamında önden serin hava alamayan motorun ölçümü çok kötü bir simülasyondur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Burock3427 -- 25 Mayıs 2012; 22:30:02 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: asoz

    quote:

    Orijinalden alıntı: Dentex Dentex

    quote:

    Orijinalden alıntı: asoz

    Defalarca yazdık, çizdik...

    Standart haliyle bir Astra 1.3 cdti araç kullanmak sadece ve sadece mecburiyet durumudur, sahipleri namus meselesi yapıp üzerine alınmasın... 50-60 milyar para verdiniz tamam da yanlış yaptığınızı kabul edin artık, içinizden keşke almasaydım dediğinizi bir zahmet dışınıza da vurun...

    Bir sürü konuda tekrar tekrar yazdım, 1.3 cdti motorlu bir astra kullanmaktayım 2. araç olarak... Araca chip tununing yaptırıyorsun ancak yürüyücek hale gelebiliyor.. Standart hali 90 hp diye geçiyor ama Dyno'da ölçün bakalım hangi devirde kaç hp'niz var, kaç torkunuz var...

    Az yakıyor diyenlere de gerçekten ağzımla gülmüyorum...

    opel astra 1.3 cdti : şehiriçi katalog verisi : 6.3 lt/100 km - 90 hp
    Bmw 320d otomatik: şehiriçi katalog verisi: 6.8 lt/100 km -184 hp
    VW Passat 2.0 D DSG: şehiriçi katalog verisi : 6,5 lt/100 km - 140 hp
    VW Golf 1.6 TDi : şehiriçi katalog verisi : 5,5 lt / 100 km - 105 hp

    Bu örnekleri istediğimiz kadar uzatabiliriz, sonuç olarak "adam gibi yürüyebilen" rakipleri kadar yakıyor ama "kendini bile kaldıramıyor" ....

    Başka diyecek birşey yok, artık aracınızla kişiliğinizi birleştirmekten vazgeçin lütfen..

    Chip'ten sonra performansını merak etmekteyim,gerçekten çok ağır kalıyor GP'da bile.Acaba 1.6 PSA'larla karşılaştırabilme imkanınız var mı?Hiç performans ölüçümü yaptınız mı?

    Kısaca bahsetmek gerekirse:

    Standart haliyle Dyno üzerinde 83 hp güç veriyor ve torkun çoğunu 1.800 devirden itibaren vermeye başlıyor bu araç... Sıkıntı nerede diyecek olursan 1.800 devire kadar araba tepkisiz, bayılıyor, yürümüyor, bayırda kaldırsan stop ediyor... O yüzden yüksek devirde kullanman gerekiyor ve haliyle yakıt tüketimin yükseliyor..

    Chip işleminden sonra:

    Araç Dyno üzerinde tam 105 hp güç veriyor ve 1.800 devirde verebildiği torku bu sefer 1.550 - 1600 devirlerde verebiliyor. daha önceden 1.800 devirde alabildiğin torkun ise % 20 artıyor.. Böylelikle hem genel olarak daha güçlü, hem alt devirlerde daha canlı , hem daha tutumlu oluyor...Yukarıda yazdığım bayılma, bayırda stop etme gibi problemler ortadan kalkıyor..

    Ford Focus 1.6 dizel vs ile kıyas yapmak için adamakıllı bir şöför ile en az birkaç kere araçları kaldırmak lazım, sonucu öyle anlayabiliriz, şimdiye kadarki tecrübelerimle standart Focus'tan çok çok az miktarda daha iyi kalkıyor , en azından denk diyebiliriz herhalde.. ama Focus da chip yaptırsa Astra'nın chipli haliyle bile şansı olmaz ...

    Demek ki neymiş; 51.500 TL verilerek yakışıklı(bana göre) bir astra j cdti sport alınır, oldukça tatminkar donanım paketi, en önemlisi esp li sınıfının en iyisi yada en iyilerinden biri olarak kabul edilen yol tutuş ve 17 stn alaşım jantı ile ve ağızlara pelesenk olmuş 14,7 sn 0-100 ve 1.vitesteki turbo üflemeye başlayıncaya kadarki baygınlık rahatsız etmiyorsa stock kullanılır yılda 480 TL vergi ile efendi efendi binilir, bu ağırlık kafaya takılıyor 1,6 focus, leon, golf vs yakın performans aranıyorsa 650 TL verilerek garanti de bozulmadan yazılım ile bu civarda bir performansla binilir ve hala 480 TL vergi ödenir 1,6 TD ler 768 TL vergi verirken. 50-60K verip yıllık 300 TL vergi vermek çok önemsiz görünmekteyse de bu ortamda daha az söğüşlenmenin dayanılmaz hafifliğini hisedersin ve mutlu olursun.

    Yada milleti kaz gibi gören bomboş donanımla Golf leri getirip satan Doğuşa gidilerek boş oğlu boş bir Golf 48-49K alırsın ESP siz ve jant kapaklı sevenlerinden ve sahiplerinden özür dilerim ama iç dizaynı ana hatlar itibariyle Albea gibi olan sadece göz önündeki yerlerinde kaliteli plastik kullanılmış ama tüm orta kokpit (vitesin olduğu kısım) çok kalitesiz bir plastikten bir araca binersin (Astradada aynı plastik var ama biraz daha allanıp pullanıp en azından çaktırılmamaya çalışılmış vaziyet dikkatli bakarsanız fark ediliyor).

    Golf tüketim olarak ne kadar kasarsam kasayım 6,8 altına düşmedi şehir içi hafif trafikte. 1,6 motor güzel yürüyor ama tüm TD ler gibi motoru uyanık tutmalısın. İzolasyon çok güzel. Ama 3000 km araçta kasis ve asfalttaki enine eklemelerden geçerken ön süspansiyon işini daha sessiz yapsa daha iyi olurdu.

    Sonuç olarak denedim ve Astra da karar kıldım. Performans beklentimi yüksek tutmadığımdan beklediğim kadar kötü bulmadım ki ön yargıyla denediğimi söyleyebilirim. Ola ki uzun süreli kullanımda alt devilerdeki cansızlık canımı çok sıkarsa çakarım bir yazılım diye düşündüm. Tek düşüncem Opel servislerinin kepazeliği diyebilirim. Onu da araştırarak İstanbuldaki en memnun kalınan servise giderek çözmeyi planlıyorum. Araçta bir sorun olmazsa umarım zaten bakım aralığı 15K yada bir yıl.

    Yolda onlarca yürüyen Linea 1,3 mjt ler ile insanlar yaşayabiliyorsa 1,3 cdti J kasa Astra ile de insanlar yaşayabilir. Aradaki 2 kat fiyat farkını iki araç arasındaki donanım, kalite, tasarım ve güvenlik için sayabiliriz. Astra NCAP te sınınfındaki rakiplerine oranla bir çok klasmanda en iyiler arasında gösterildiğini okumuştum. 90 larda Airbagleri açılmayan Opel Vectraları düşününce nereden nereye diye içimden geçirmeden de edemedim.

    Bu arada bu sınıftaki tüm rakiplerin en büyük kabusu sanırım 1,6 lt 100+ hp TD motorlu Astranın piyasaya girişidir diye düşünüyorum. Satışları alt üst edip bu sınıftaki dengeleri alt üst edecektir. Bir çok markanın bu sınıftak şansı büyük ölçüde azalacaktır diye düşünüyorum.

    Saygılar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Burock3427 -- 25 Mayıs 2012; 23:17:28 >




  • arkadaşlar slmlar... 2006 model 1.6 ford focus hatcback aracımı 10 gün önce sattım... aracımı çok seviyordum... birde tüp olunca çok hesaplı ve yakışıklı bi araçtı... neyse uzatmayım merak eden arkadaşlara fikir verebilir diye yazıyorum.... pazartesi günü 2012 opel astra 1.3 sport+stil pak. ikinci el araç aldım...
    şimdi gelelim kıyas meselesine...

    kesinlikle araç, focustan daha iyi... motor performansı sizi inanın şaşırtacak... ben focusla yapamadığım ara hızlanmaları bunda çok rahat yapıyorum... araç zorlanmadan bağırmadan gidiyor... hiç ses yok.... focusla 100 km hız üzerine çıktığımda devir 3500 lerde gezip araç böğürürken... bunda 2000 devirler ve inanın hiç ses yok.... çekmiyo diyen arkadaşlara inanamıyorum... sanırım 2000 turbo bir araçtan inip ona biniyolar... ben kesinlikle gidişine ve konforuna bayıldım... 120 yi geçmedim şimdilik... daha 2 gün oldu... uzun yolada çıkmadım ama keyifli olacağı kesin....

    şimdi aklında şüphesi olan arkadaşlar varsa... hiç düşünmesin... söylenenlere kulak asmasınlar.... 1.6 115 bg. focusumla kıyasladığımda beni bariz şekilde memnun etmiştir araç...

    performansını araştıran arkadaşlara duyurulur...
    kalın sağlıcakla....




  • Arkadaşım bende katılıyorum sana, bende astra 1.3 cdti cosmo alalı 1 ay oldu gayet memnunum.
    Araçta birde süperçip var uçak uçak ne yapim ben 1.8 i 2.00 i vergi ödeyeyim boşuna.
    Denemeniz tavsiye ederim aratıyorsa namert im.
    6 ileri olması da büyük avantaj sağlıyor.
    Not:uzun yolda klima açık 530 km yol 26 lt yakıt hesabını siz yapın ve ortalama 6.vitesde 2100 devir 130 km hız...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dj appıah

    Opel Astra 1.3 CDTi Ecoflex: 'Yüksek kalite, küçük motor!'

    Kompakt hatcback sınıfının en iddialı modellerinden biri olan Opel Astra’nın dokuzuncu jenerasyonu olan Astra J dizel motor seçeneği ile ülkemizde. Bir önceki jenerasyonda kullanılan ve GM-FIAT ortaklığıyla geliştirilmiş 1.3 CDTi motora sahip yeni Astra, güçlü rakiplerinin karşısında zayıf motoruyla mücadele edecek.

    Tasarım

    Opel Astra, bu segmentteki en şık otomobillerden biri. Markanın son modellerinde gördüğümüz tasarım dilini en iyi şekilde kullandığı model Astra. Arkaya doğru uzanan LED destekli farlar ve kromajlı ön panjur Astra’nın yüzünü çok dinamik gösteriyor. Arka kısımda ise iki parçalı tasarlanmış stop grubunun ortasındaki büyük Opel logosu dikkatleri çekiyor.

    İç mekan

    Dış tasarımındaki sportifliği iç mekana da başarıyla yansıtan Astra, özenle hazırlanmış iç mekanıyla beğenimizi kazandı. Malzeme kalitesinin gayet iyi olduğu aracın birkaç yerinde sert plastik malzeme kullanılmış ancak göze batan bir durum yok. Aracı ilk kullananlar için düğme karmaşası yaşatan olduğu Astra, araca alıştıktan sonra kullanıcısına herhangi bir problem yaşatmıyor. Orta konsolun üzerindeki büyük navigasyon ekranı görsel açıdan gayet hoş fakat sadece ana yolları göstermesi eksi puan almasına neden oluyor. İç mekanında bir çok saklama gözü olan Astra bir önceki nesildeki zafiyeti gidermiş. Test aracımızdaki yarı deri koltukların hem yan destekleri hem de konforları gayet iyiydi. Ancak arka koltuk diz mesafesinin yeteri kadar başarılı olmadığını bir kez daha söylemeliyiz. 370 litre bagaj hacmi sunan Astra’nın iki katlı bagaj yapısı eşyalarınızı daha düzenli bir şekilde yerleştirmenize olanak sağlıyor.

    Motor

    Test aracımızdaki 1.3 litrelik dizel motor Opel’de Astra, Corsa, Combo, Meriva’dan da tanıdığımız bir ünite. Fiat ortaklığıyla geliştirilmiş motor Fiat’da da 500’den Doblo’ya kadar geniş bir ürün yelpazesinde görev yapıyor. Başarısını kanıtlamış bu motor Astra’nın Türkiye’de satılan tek dizel seçeneği. Önceden 90 hp olan 1.3 litrelik motorun gücü yeni jenerasyonla birlikte 5 hp artarak 95 hp olmuş. 190 Nm’lik torkunu 1750 devirden 3250 devire kadar verebilen motor alt devirlerde hala çok cansız. EcoFlex projesine dahil modellerden biri olan test aracımızda yakıt tüketim değerleri de oldukça etkileyici. 100 km/de ortalama 6,3 litre motorine ihtiyaç duyan test aracımız, şehir dışı dikkatli kullanımda 4 litrenin altında yakıt tüketim değerlerine ulaşabiliyor. Tabi bu değerleri elde etmesine yardımcı olan EcoFlex’den bahsetmeliyiz. Bu proje kapsamında düşük yuvarlanma dirençli lastikler, düşük rölanti hızı, aerodinamik iyileştirmeler ve uzun beşinci vites oranı gibi etkenler bir araya getirilerek çevreci otomobiller üretiliyor. Ancak tüketim konusunda söylediğimiz bütün olumlu düşünceler performans konusunda terse dönüyor. Astra 1.3 CDTi EcoFlex’in 0-100 km/ s hızlanması tam 14,7 saniye. Tabi bu da vitesleri tam zamanında ve yeterli serilikte geçirebilmeniz şartıyla! 1318 kg’lık aracı maksimum 170 km/s hıza ulaştırabilen motor şehir içinde çok sıkıntı yaratmasa da otoyol kullanımında uzun süren ara hızlanmaları nedeniyle sürücüsünü pek rahat ettirmiyor.

    Konfor ve yol tutuş

    Opel Astra’nın sürüş dinamikleri bu sınıfın çıtasını belirleyebilecek kadar yüksek. Gelişmiş süspansiyon sistemi, Astra sürücüsünün her virajda otomobiline biraz daha aşık olmasına neden oluyor. Viraj limitleri çok zorlandığında arka kısımdan kaymaya başlayan Astra, ESP’nin sert dokunuşlarıyla yolunu bulmakta gecikmiyor. ESP kapatma düğmesi ise Astra ile biraz daha eğlenmenize izin veriyor ancak yine de işi abarttığınızda devreye girerek kontrolü ele alıyor.

    Otoyol kullanımındaki konfor açısından rakipleri ile benzer bir performans sergileyen Astra, sert süspansiyonlarının bozuk yollarda ememediği darbeler yüzünden konforundan ödün veriyor. İç mekana çok az yansıyan motor sesinin yanı sıra yüksek süratlerde de rüzgar sesi Astra’nın iç mekanına giriyor.

    Yorum - Selim ERKEK

    C segmentinde HB araç bakanların en gözde modellerinden biri Opel Astra. Her jenerasyonunda liderlik hedefiyle yola koyulan Astra bu sefer o koltuğa çok yakın. Hem dış tasarım, hem iç tasarım hem de yol tutuş disiplinlerinin ortalaması alındığında bu kadar başarılı bulduğum başka bir araç yok. Ancak iş motora geldiğinde Astra hepsinin gerisinde kalıyor. Rakiplerinin içinde 1.6 litrelik motordan 120 hp güç 300 Nm tork elde edenler varken, dizel Astra almak isteyenlerin tek seçeneği var. O da çok güçsüz. Opel’in 1,7 litre 125 hp ve 2.0 litre 160 hp dizel motor seçenekleri de var ancak ülkemizde vergi dezavantajı yüzünden satılmıyorlar. Opel, Fiat ile olan motor ortaklığını 1.6 litrelik dizel motorda da sürdürebilseydi, dizel Astra düşünenlerin aklındaki soru işaretleri tamamen yok olmuş olacaktı. Test aracının 54 bin liralık fiyatından ise hiç bahsetmiyorum bile. Opel fiyat konusunu biraz daha uygun tutsa Astra satışları patlayabilirdi. 53 bin TL’ye satılan VW Golf TDI Highline ile sıkı bir rekabette olan Astra bir adım önde olmayı başarıyor!



    Yorum – Hasan AYTEKİN

    Mükemmel dönüş... Opel’in satışını konuştuğumuz günlerin üzerinden çok fazla zaman geçmedi. Bu karanlık bulutları Insignia ile dağıtan Opel, Astra’yı yenileyerek mükemmel bir dönüş yapmış oldu. Astra ödüllü abisinden çok fazla etkilense de Opel’in başarılı tasarımı kullanmasının bence hiç olumsuz bir yanı yok. Tasarım ve işçilik konusunda beğeni ile baktığım aracın önemli bir farklılığı ise küçük dizel bir motor kullanması oldu. Küçük motor ile Opel’in müşterisini yakıt olarak düşünmesi, Astra satın almak isteyenlere önemli bir sebep veriyor. Astra ile yola çıktığımda ise aracın direksiyon, yol tutuşu ve mükemmel dönüşleri tasarım olarak beğendiğim aracı, sürücü olarak tercih ettiğim bir araç haline getirdi. Astra’nın önemli bir diğer detayı ise fiyatı 54 bin’i aşan fiyatı. 1.5 dCi motor ile test aracımız gibi üst donanım Renault Megane’ın 47 bin civarında olduğunu düşünürsek, bu fiyatın Astra müşterisini satın almada fazlaca düşünmeye iteceği bir gerçek.

    RESİMLER

    http://galeri.arabam.com/Pages/Gallery/GalleryDetail.aspx?Gallery=4259&Photo=1

    ARABAM.COM ALINTIDIR

    8 . etabın opel astrayı testini buraya yazmışsın .farketmedim sanma :D .




  • Konusmayayim dedim ama su astra j'ye bu para verilmez diyenlere bi lafim var...

    - madem bu araca bu para verilmez diye iddaa ediyorsunuz, gidin 2012 yilinin en cok satan arabalarina bakin...

    Astra j, 2012 yilinin en cok satan 4. Siradaki arabasi. Onundeki uc sirayi rent a car ve filo arabalari aliyor...
    Yani bunlari ailelerin almadigini dusunurseniz, normal kullanicilarin en cok satin aldigi araba astra j oldu 2012'de...
    21 bin adetlik satis rakaminin %45'inide sizin begenmediginiz 1.3 dizel motoru ile yapti.
    Ve o cok ovdugunuz 0 - 100'u 11.2 saniye dediginiz golf, ilk 10 da bile yok, satis rakami olarak...
    Demek ki neymis herkes sizin gibi performansa bakmiyor, yada sizin gibi yetersiz bulmuyor 1.3 dizeli..
    Yada fiyat performans olarak uygun buluyor cogunluk bu araci ki bu kadar cok satiyor...

    http://otomobil.haber7.com/foto-galeri/22027-2012nin-en-cok-satan-10-binek-otomobili/p1#gallery



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onderak -- 28 Ocak 2013; 23:12:20 >




  • 1.300cc motor aracı alırken kimse zaten performans amaçlı almaz arkadaşlar. Tasarruf amacı güdülerek alınmıştır ki bence çokta yerinde bir karardır. Ben şahsen 2011model sedanını kullanıyorum. Edirne'nin Uzunköprü ilçesinden Samsun'un Atakum ilçesine 1100km yol yapıyor, tüm bu yolu 110-130km/s hızla gidip Atakum sahiline indikten sonra kırmızı'ya girdi depo, kısacası tek depoyla uzun yolda konforlu bir şekilde tek depoyla hiç yoksa 1200 km gidebilen bir araç. Bulunmaz hint kumaşı mı değil ama verilen parayı da hak ediyor sonuna kadar.
  • idare eder arkadaşlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi getaway -- 4 Nisan 2014; 10:54:46 >
  • Hayatında araba kullanmamış adam gelip burda yorum yapıyorya hasta oluyorum.O BMW ci arkadaş eskiden kullanmışta yetersiz kalmış değiştirmiş yazıktır günahtır diyorsun verilen paraya sen verdinde peki kerizmiydin niye verdin aracı aldıktan sonramı aklın başına geldi diye sormak istiyorum.Yokuş kalkış desteği olan aracı siz yok klima açık kalkmıyor etmiyor derseniz o sizin beceriksizliğiniz oluyor.Dizel motoru benzinli gibi gaza az yüklenip kaldıramayacağını bilmiyorsa biri ilk defa dizel araç kullanıyordur.Siz en iyisi 60 binliraya gibin jant kapaklı Jetta yada 70 binliraya Golf alın çok paranız varsa sizi onlar tatmin eder.
  • Hocam cılkını çıkartmaya gerek yok sene de ödediğin vergiyi düşünürsen eğer araç zaten ilk 5 yılda altındaki araba ile arasında yer alan vergi farkını zaten çıkarıyor. Parça fiyatlarına girmiyorum. BMW otomobilin M paket hayırlı olsun o M paketin de vergisini %80 ödemişsin oda hayırlı olsun. Sürekli ekonomiden bahsedeip dem vuruyorsun sene de fark edecek bakım parası ve vergiyi düşünürsek eğer bu konu sizlerle ilgili denileni haklı çıkartır. Sizin paranız bol harcayacak yeriniz çok olabilir. Hayırlı olsun. Ama insanları yanlış yönlndirmeyin benim şu ana bir BMW için verecek açıkçası 100.000 tl param yok astra 65000 liraymış falan filan. Unutmayın ki ortalama değerlerde eğer siz aracınızı kullansanız sanırım kendi aracınızdan da nefret edersiniz. Sizin yazdıklarınızdan konuya hakim olamayanlar 180km-200km süratte ortalam 6,8 tükettiğinizi sanır. Oysaki sizin aracınızın tüketimi Astranın tüketimiden fazladır. Bir deponuz ise litre bazında astra deposundan büyüktür. Kısacası beğenmemeniz sizin tercihiniz ama insanları yönlendirerek yanlış bilgiler vermeniz ise eleştirilebilir bence. Çünkü burada insanlar deneyimlerini yazarken siz ısrarla kötülüyorsunuz. Bu arada BMW artık Peugeot tan almıyormu motorlarını.... Alıyor sizin arabanız da Peugeot üretimi ama bu aracınızı adi yada kötülnebilir bir araç sınıfına mı sokar. Tabii C sınıfı bir araç BMW3 serisi Astra da öyle yani BMW de sizi otomobil kullanıcıları arasında C sınıfına koyuyor Opel de. Ama Opel bu konuda sizi sömürmüyor. Ezmiyor. Parçalarını satarken sizi BMW servisleri gibi tehdit etmiyor. Lütfen vergilere tekrar bak. Gerçeklerle konuşmak iyidir. Fanatizm ise tehlikelidir....Bence sizi 320d kesmez X6 4.0 daha iyi bir araç değilmi ortalama tüketimi de 7.8 litre artı torkuda 740nm idi arabanızın reel 2 katı verimlisi ama yakıtta %30 luk artışa performansta %100 artış var. Yolu kazıyarak gider ben sizin yerinizde olsam BMW de kampanyalı satılan 320d lerden hiç almazdım paranıza yazık olmuş.... :D
     Yeni Astra 1.3 CDTİ Testi Yeni Astra 1.3 CDTİ Testi




  • Konuyu hortlatalım, araç klima açıkken gitmiyor bu bir gerçek, ancak klima kapalıyken 1,6 90 beygir araçlarla kapışır. o 1,3 ibaresine çok takılmış herkes, bir çoğuda kullanmadan yorum yapmış. yakıt tüketim değerleri, fabrika katalog değerleriyle örtüşen tek araç diyebilirim. deposu 56 litre, tamamı şehir içi dur kalk olan trafikte bir depoyla 1050 KM yol yapıyor. önceki aracım 1,6 hdi 90 bg 308di, 60 litre depoyla sadece 800 km şehir içi. 0-100 hızlanmasına gelecek olursam bu araç kataloglarda yazdığı gibi 14-15 saniye falan değil, 0-50 hızlanmasını 4 saniyede tamamlıyor, bu yeterli değil mi? 50-100 hızlanması ise yaklaşık 8 saniye sürüyor.

    buyrun bu da hızlanma videosu:https://www.youtube.com/watch?v=71DwFuFyEtA

    3-4 yıl önce konuşan ergenler acaba geçtiler mi ekonomik araca? sanki yarış yapacağız yollarda 12 saniyede 0-100 yapsa ne olur, 5 saniyede yapsa ne olur.




  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.