Şimdi Ara

Yeni Astra 1.3 CDTİ Testi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
158
Cevap
1
Favori
25.578
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Opel Astra 1.3 CDTi Ecoflex: 'Yüksek kalite, küçük motor!'

    Kompakt hatcback sınıfının en iddialı modellerinden biri olan Opel Astra’nın dokuzuncu jenerasyonu olan Astra J dizel motor seçeneği ile ülkemizde. Bir önceki jenerasyonda kullanılan ve GM-FIAT ortaklığıyla geliştirilmiş 1.3 CDTi motora sahip yeni Astra, güçlü rakiplerinin karşısında zayıf motoruyla mücadele edecek.

    Tasarım

    Opel Astra, bu segmentteki en şık otomobillerden biri. Markanın son modellerinde gördüğümüz tasarım dilini en iyi şekilde kullandığı model Astra. Arkaya doğru uzanan LED destekli farlar ve kromajlı ön panjur Astra’nın yüzünü çok dinamik gösteriyor. Arka kısımda ise iki parçalı tasarlanmış stop grubunun ortasındaki büyük Opel logosu dikkatleri çekiyor.

    İç mekan

    Dış tasarımındaki sportifliği iç mekana da başarıyla yansıtan Astra, özenle hazırlanmış iç mekanıyla beğenimizi kazandı. Malzeme kalitesinin gayet iyi olduğu aracın birkaç yerinde sert plastik malzeme kullanılmış ancak göze batan bir durum yok. Aracı ilk kullananlar için düğme karmaşası yaşatan olduğu Astra, araca alıştıktan sonra kullanıcısına herhangi bir problem yaşatmıyor. Orta konsolun üzerindeki büyük navigasyon ekranı görsel açıdan gayet hoş fakat sadece ana yolları göstermesi eksi puan almasına neden oluyor. İç mekanında bir çok saklama gözü olan Astra bir önceki nesildeki zafiyeti gidermiş. Test aracımızdaki yarı deri koltukların hem yan destekleri hem de konforları gayet iyiydi. Ancak arka koltuk diz mesafesinin yeteri kadar başarılı olmadığını bir kez daha söylemeliyiz. 370 litre bagaj hacmi sunan Astra’nın iki katlı bagaj yapısı eşyalarınızı daha düzenli bir şekilde yerleştirmenize olanak sağlıyor.

    Motor

    Test aracımızdaki 1.3 litrelik dizel motor Opel’de Astra, Corsa, Combo, Meriva’dan da tanıdığımız bir ünite. Fiat ortaklığıyla geliştirilmiş motor Fiat’da da 500’den Doblo’ya kadar geniş bir ürün yelpazesinde görev yapıyor. Başarısını kanıtlamış bu motor Astra’nın Türkiye’de satılan tek dizel seçeneği. Önceden 90 hp olan 1.3 litrelik motorun gücü yeni jenerasyonla birlikte 5 hp artarak 95 hp olmuş. 190 Nm’lik torkunu 1750 devirden 3250 devire kadar verebilen motor alt devirlerde hala çok cansız. EcoFlex projesine dahil modellerden biri olan test aracımızda yakıt tüketim değerleri de oldukça etkileyici. 100 km/de ortalama 6,3 litre motorine ihtiyaç duyan test aracımız, şehir dışı dikkatli kullanımda 4 litrenin altında yakıt tüketim değerlerine ulaşabiliyor. Tabi bu değerleri elde etmesine yardımcı olan EcoFlex’den bahsetmeliyiz. Bu proje kapsamında düşük yuvarlanma dirençli lastikler, düşük rölanti hızı, aerodinamik iyileştirmeler ve uzun beşinci vites oranı gibi etkenler bir araya getirilerek çevreci otomobiller üretiliyor. Ancak tüketim konusunda söylediğimiz bütün olumlu düşünceler performans konusunda terse dönüyor. Astra 1.3 CDTi EcoFlex’in 0-100 km/ s hızlanması tam 14,7 saniye. Tabi bu da vitesleri tam zamanında ve yeterli serilikte geçirebilmeniz şartıyla! 1318 kg’lık aracı maksimum 170 km/s hıza ulaştırabilen motor şehir içinde çok sıkıntı yaratmasa da otoyol kullanımında uzun süren ara hızlanmaları nedeniyle sürücüsünü pek rahat ettirmiyor.

    Konfor ve yol tutuş

    Opel Astra’nın sürüş dinamikleri bu sınıfın çıtasını belirleyebilecek kadar yüksek. Gelişmiş süspansiyon sistemi, Astra sürücüsünün her virajda otomobiline biraz daha aşık olmasına neden oluyor. Viraj limitleri çok zorlandığında arka kısımdan kaymaya başlayan Astra, ESP’nin sert dokunuşlarıyla yolunu bulmakta gecikmiyor. ESP kapatma düğmesi ise Astra ile biraz daha eğlenmenize izin veriyor ancak yine de işi abarttığınızda devreye girerek kontrolü ele alıyor.

    Otoyol kullanımındaki konfor açısından rakipleri ile benzer bir performans sergileyen Astra, sert süspansiyonlarının bozuk yollarda ememediği darbeler yüzünden konforundan ödün veriyor. İç mekana çok az yansıyan motor sesinin yanı sıra yüksek süratlerde de rüzgar sesi Astra’nın iç mekanına giriyor.

    Yorum - Selim ERKEK

    C segmentinde HB araç bakanların en gözde modellerinden biri Opel Astra. Her jenerasyonunda liderlik hedefiyle yola koyulan Astra bu sefer o koltuğa çok yakın. Hem dış tasarım, hem iç tasarım hem de yol tutuş disiplinlerinin ortalaması alındığında bu kadar başarılı bulduğum başka bir araç yok. Ancak iş motora geldiğinde Astra hepsinin gerisinde kalıyor. Rakiplerinin içinde 1.6 litrelik motordan 120 hp güç 300 Nm tork elde edenler varken, dizel Astra almak isteyenlerin tek seçeneği var. O da çok güçsüz. Opel’in 1,7 litre 125 hp ve 2.0 litre 160 hp dizel motor seçenekleri de var ancak ülkemizde vergi dezavantajı yüzünden satılmıyorlar. Opel, Fiat ile olan motor ortaklığını 1.6 litrelik dizel motorda da sürdürebilseydi, dizel Astra düşünenlerin aklındaki soru işaretleri tamamen yok olmuş olacaktı. Test aracının 54 bin liralık fiyatından ise hiç bahsetmiyorum bile. Opel fiyat konusunu biraz daha uygun tutsa Astra satışları patlayabilirdi. 53 bin TL’ye satılan VW Golf TDI Highline ile sıkı bir rekabette olan Astra bir adım önde olmayı başarıyor!



    Yorum – Hasan AYTEKİN

    Mükemmel dönüş... Opel’in satışını konuştuğumuz günlerin üzerinden çok fazla zaman geçmedi. Bu karanlık bulutları Insignia ile dağıtan Opel, Astra’yı yenileyerek mükemmel bir dönüş yapmış oldu. Astra ödüllü abisinden çok fazla etkilense de Opel’in başarılı tasarımı kullanmasının bence hiç olumsuz bir yanı yok. Tasarım ve işçilik konusunda beğeni ile baktığım aracın önemli bir farklılığı ise küçük dizel bir motor kullanması oldu. Küçük motor ile Opel’in müşterisini yakıt olarak düşünmesi, Astra satın almak isteyenlere önemli bir sebep veriyor. Astra ile yola çıktığımda ise aracın direksiyon, yol tutuşu ve mükemmel dönüşleri tasarım olarak beğendiğim aracı, sürücü olarak tercih ettiğim bir araç haline getirdi. Astra’nın önemli bir diğer detayı ise fiyatı 54 bin’i aşan fiyatı. 1.5 dCi motor ile test aracımız gibi üst donanım Renault Megane’ın 47 bin civarında olduğunu düşünürsek, bu fiyatın Astra müşterisini satın almada fazlaca düşünmeye iteceği bir gerçek.

    RESİMLER

    http://galeri.arabam.com/Pages/Gallery/GalleryDetail.aspx?Gallery=4259&Photo=1

    ARABAM.COM ALINTIDIR



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi StevenGerrard -- 22 Ağustos 2010; 15:36:42 >







  • BENCE sınıfının en iyi en kaliteli en yere sağlam basan en verilen parayı sonuna kadar hakeden en dinamik ve en yakışıklı arabası ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: historiyst_45

    BENCE sınıfının en iyi en kaliteli en yere sağlam basan en verilen parayı sonuna kadar hakeden en dinamik ve en yakışıklı arabası ...


    ve en yavaşı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: historiyst_45

    BENCE sınıfının en iyi en kaliteli en yere sağlam basan en verilen parayı sonuna kadar hakeden en dinamik ve en yakışıklı arabası ...

    ancak dizel motor olarak da sınıfının en yavaşı..

    O kadar para verip de 0-100 ü 14,7 saniye olan bi araç almak feci koyar adama..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi frk96 -- 22 Ağustos 2010; 23:34:45 >
  • opelin 1.6 lt dizel motor geliştirmesinin zamanı geldi artık kocaman kasaya 95 ps gibi güçsüz bir motor hiç yakışmıyor
  • Standart donanımları çok yüksek,tasarımı iç mekanı çok canlı dizel motor ise başarısız.
    Aslında 1.5 veya 1.6 lt 100+ hp civarında 240-270 nm torka sahip olsa satışlarını en az %30 arttırır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: frk96

    quote:

    Orijinalden alıntı: historiyst_45

    BENCE sınıfının en iyi en kaliteli en yere sağlam basan en verilen parayı sonuna kadar hakeden en dinamik ve en yakışıklı arabası ...

    ancak dizel motor olarak da sınıfının en yavaşı..

    O kadar para verip de 0-100 ü 14,7 saniye olan bi araç almak feci koyar adama..


    Dip gaz yapınca 14.7 saniye.Bi de normal kalktığını düşün1.6 multijet 120 hp motor olsa kusursuz olurmuş ama bu aracın dizeline para vermek bence yapılacak en büyük hata.Hele 115 hp 1.6 motorlusu 6000 tl ucuza satılırken.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus


    quote:

    Orijinalden alıntı: frk96

    quote:

    Orijinalden alıntı: historiyst_45

    BENCE sınıfının en iyi en kaliteli en yere sağlam basan en verilen parayı sonuna kadar hakeden en dinamik ve en yakışıklı arabası ...

    ancak dizel motor olarak da sınıfının en yavaşı..

    O kadar para verip de 0-100 ü 14,7 saniye olan bi araç almak feci koyar adama..


    Dip gaz yapınca 14.7 saniye.Bi de normal kalktığını düşün1.6 multijet 120 hp motor olsa kusursuz olurmuş ama bu aracın dizeline para vermek bence yapılacak en büyük hata.Hele 115 hp 1.6 motorlusu 6000 tl ucuza satılırken.


    1.6 180 ps turbo al lpg at ne mutlu km de 10 kuruş yakıyorum diyene



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi StevenGerrard -- 23 Ağustos 2010; 2:32:59 >




  • yeni opel astra sınıfının motor hariç bir numarası. fakat bu 1.3 küçük dizel motor astra almak için yola çıkanları caydırmaya yetiyor. opel'in şu anda astra'da 1.5 veya 1.6 120 beygir civarı bir dizel motoru olsaydı bu sınıfta başka markaların araç satması mucize olurdu.
  • Tasarım olarak çok beğendiğim ancak dizel motor seçeneğinin hala kötü olması beni hayal kırıklığına uğrattı. Aynı motor Albea yı bile kaldıramazken, bir kaç beygir artırılarak makyajlanmış motoru koca astraya kullanması doğrusu OPEL e hiç yakıştıramadım. Nerde o eski 1.7 CDTI lar. Onu da geçtim, 1.6 muttijet kimsenin aklına gelmiyorda bizim aklımızamı geliyor anlamıyorum ya. Bu motor takılsa bu araba satış rekorları kırar eminim. Sırf bu yüzden OPEL den vazgeçtim. Başka Dizel arabamı yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi @NTARES -- 23 Ağustos 2010; 11:35:14 >
  • o parayı verip 100 km hıza 15 sn ulaşsam kafayı yerim madem ortaklık var bravodaki 120 bglik dizel motoru koysunlar
  • hem çok yaksın hem hiç kaçmasın şekli şemali için alınıcaksa alınabilir. yoksa benzinli başka bir araç alırım daha iyi , en azından dizel motoruna para vermemiş olurum hemde aynı yakıtı yakar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dix1 -- 23 Ağustos 2010; 12:25:23 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: @NTARES

    Tasarım olarak çok beğendiğim ancak dizel motor seçeneğinin hala kötü olması beni hayal kırıklığına uğrattı. Aynı motor Albea yı bile kaldıramazken, bir kaç beygir artırılarak makyajlanmış motoru koca astraya kullanması doğrusu OPEL e hiç yakıştıramadım. Nerde o eski 1.7 CDTI lar. Onu da geçtim, 1.6 muttijet kimsenin aklına gelmiyorda bizim aklımızamı geliyor anlamıyorum ya. Bu motor takılsa bu araba satış rekorları kırar eminim. Sırf bu yüzden OPEL den vazgeçtim. Başka Dizel arabamı yok.


    kardeşim avrupada zaten 1.7 125 hp ve 2.0 CDTI 160 hp motorları var astranın.bizim gerizekalı vergi sistemimiz olmasa bu motorlar türkiyeye gelir.1.7 litrelik motor yeni merivayla türkiyeye gelicek yanlış bilmiyorsam.




  • Opel Avrupada 1.7 ,1.9,. 2.0 dizel motorları ülkemize getiremediğinden, getirdiği zaman da tutmadığından 1.3 ü getiriyor...


    Araç çok güzel bir araç, ama illa Opel Astra alınacaksa, 1.4 140hp lik motor alınmalı..


    Kaderimiz pahalı yakıt kullanmak kardeş yapacak birşey yok
  • Motorun nispeten yani en azından sınıfındaki bazı arabalara göre daha güçsüz olduğu aşikar.Bunu inkar edecek değilim zaten tüm veriler ortada.Bu konuya acilen bir çözüm bulmaları gerek ...
  • 2005 yılından beri bu motor var, demekki opel bir çözüm aramıyor, Türkiye pazarı için yeterli görüyor

    Zira Türkiyenin en çok satan HB i bir önceki kasa ki Astra idi..

    Toyota da 90bg lik motor satıyor, onu kimse söylemiyor, hatta yere göğe sığdıramıyorlar... Saçmalık...

    Bence yetersiz motor , ama ben bunun 75 bg liğini Corsada kullandım, aslında ne beklediğine bağlı, 100bg lik sütçü beygirleri de var...
  • bu fiyata nasıl satacak merak ediyorum...
  • 95bg+powerbox = 110 bg. Neyinize yetmiyor?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erci541

    95bg+powerbox = 110 bg. Neyinize yetmiyor?


    sonra garanti dışı kalsın box diye ancak chip
  • quote:

    Orijinalden alıntı: historiyst_45

    BENCE sınıfının en iyi en kaliteli en yere sağlam basan en verilen parayı sonuna kadar hakeden en dinamik ve en yakışıklı arabası ...


    612 Scaglietti değil mi
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.