Şimdi Ara

YENİ AURİS TEST ETTİM, ONAYLADIM VE SATIN ALDIM (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
224
Cevap
5
Favori
67.972
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheStallion

    Selam arkadaşlar, ben de Yeni Golf 1.4 TSI Manuel ile Yeni Auris 1.4 D-4D M/M arasında gidip geliyorum, fiyatlar ve kalite aşağı yukarı aynı. Her ikisini de test ettim, Golf'ün tasarımına ve marka değerine karşılık Auris'in dizel otomatiği ve dolayısıyla ekonomik oluşu daha cazip geldi. Ancak Auris'in bagajı bende büyük soru işareti yarattı, katalog bilgilerine göre yeni golf'ten sadece 30 lt küçük ama sanki kullanışlı bir bagaj olmadığı için bebek arabasını bile sığdıramazsın gibi gözüküyor. Kullanan arkadaşların ve özellikle uzun yolculuğa çıkmış olanların yorumunu rica ediyorum.

    Ufak stepne takınca bagaj devlesiyormus

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.4 D Active Skypack 54.000 anlaşmıştık. ama araç yokmuş arkadaşlar. şimdi sıraya girsek haziranda belki gelirmiş. Advance paketi var ama bütçeyi aşıyor 56.000 tl. kararsız kaldım bakalım napcaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chine -- 9 Nisan 2013; 8:23:56 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chine

    1.4 D Active Skypack 54.000 anlaşmıştık. ama araç yokmuş arkadaşlar. şimdi sıraya girsek haziranda belki gelirmiş. Advance paketi var ama bütçeyi aşıyor 56.000 tl. kararsız kaldım bakalım napcaz.

    Tüm bayileri aradinmi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haven

    yeni aurisimi az önce aldım.. Ankara Toyota Plazada yoğun pazarlıkla 55000'e Auris Dizel 1.4 D-4D Advance Skypack Multimode'um oldu.. acaba iyi fiyata aldım mı bilmiyorum. sonuçta Ankarada sıfır araçlar diğer illere göre daha pahalı olabiliyor veya bayiler çok indirim yapmıyor....

    Hocam bence çok iyi fiyat almışsınız. Ben yanlış bakmıyorsam 60.400 TL lik aracı 55.000 TL ye aldınız değilmi. Ben dün Avensis için 1.000 TL gibi bir indirim yaptırabildim.
  • Merhabalar :) Yeni -pardon çaylak :D- üyeyim. Bu konu kendime en uygunu geldiği için burada yazayım dedim. 20 gün önce düz vites 1.6 cc 102 beygir meşhur HİTLER MOTOR Golf 2011 aracımı sattım ve aylardır araç incelemekteydim. Önceliğim gücümün yettiğince dizel alabilmekti ama aracım VW ya Golf'e bakıyorum 59-65.000 TL. 2. elleri de pahalı. Diğerlerini incelerken Auris'i de gördüm. Artık ya 2-3 ay bekleyip Golf 1.2 Comf. ya hemen 2012 ASX ya da Dizel olduğu için Auris dedim ve yakındaki Kavacık-Beykoz bayii de Active düz dizelde 52.500'den aşağı inmiyor. Sonunda Ortaköy'den daha uygun fiyata aracımı aldım ve alalı 1 hafta olmak üzere. Yaklaşık 400 km. kullandım. Tamamı İstanbul'da ort. yakıt tüketimi 6 lt. civarı.
    Cam tavan ile ilgili olumsuz önerileri daha çok dikkate aldım. Yani; çizik, kırılma, dikkat dağıtma, güvenlik gibi çekincelerle 1.500 TL de cebimde kalır dedim ve onu almadım. Alacak olanlara tavsiyem kesinlikle Beyaz renk seçmeleridir. Metalik olmayan tek renk ama satarken kimse size metalik renk farkı vermez.
    Aracın tasarımı daha çok aerodinamik öne çıktığı için Toyota'dan çok aerodinamik delisi Honda'yı andırıyor. Arka kısım için i30 diyenler çok ama bence daha çok a180'e benziyor. Eski Auris'e göre daha keskin hatlı ve sürtünme azaltma çabası sebebiyle bayağı bir oynanmış. Hele hele ağırlık merkezini 2cm., yolcuların yüksekliğini (yaklaşık 300kilo-4 kişi) 4cm. indirmesi çok harika olmuş. Aracın 120-140 km. ile giderken 80-90'la gidiyormuş gibi rahat hissettirmesini gayet iyi sağlamış. 1.4 motor benim de dikkatimi çekti ama inanın 1.6 benzinli aracımdan çok daha seri bir araç.
    Araçla ilgili olumsuz yorum yapanların büyük çoğunluğunun VW ve Golf tutkunu olduğunu görüyorum. Ben de Golf 1.2 Comf. siparişimi iptal edip bunu aldım. Şimdi burada onu kötülersem yakışık almaz. Ama bu aracın fiyatını indirtebilmem,o aracı 3 ay bekleyip fiyatını kestirememem ve dizel avantajı kararımda esas etkili olanlardı. Almayı düşünenlere şunu rahatlıkla söyleyebilirim. Aracımı gören tanıdıklarımın tamamı arabanın görünüşüne bayıldı. Hatta bir tanesi Toyota almak istemeyen adam bunu görse kesinlikle alır dedi. Ben de aynen kendisine katılıyorum. Çünkü çok eski kasa Toyota Corollaları hiç sevmem ve Yaris ile Eski kasa Auris te bana yumurtaya benziyor hissi verirdi. Değişime girecek kasa Corolla çok güzel ama farlarının duruşu her yönüyle antipatik geliyor bana. Bu araç dediğim gibi daha çok, aerodinamikte -işi iyice abartmamış- Honda Civic hissi veriyor. Yeni Civic'ler iyice yere yayılmış hissi veriyor :) Aracın 2.000 TL. farkla üst versiyonuna boşuna para vermeyin derim ama fark 0-1.000 TL. civarına düşerse o başka :) Almayı veya almamayı düşünen arkadaşlara yardımcı olabildiysem ne mutlu bana. Saygılarımla...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emg23

    arkadaşlar benim auris advance mmt şanzıman dizel 1200 km ye geldi 1000 bakımınıda yaptırdım..yağ çubuğunu sürekli kendimde kontrol ediyorum. şimdilik bir eksiltme yok.
    Kükürt oranı yüksek dizel kullanırsanız bu yağın kalitesini etkileyecektir ve yağ eksiltecektir. bu çok normal bir durum. ben daha önce dizel astra kullandım bu Toyota ile ilgili bir sorun değilki opelde de aynı durum söz konusu..yani işin kısacası 60 milyar para verip araç alıyoruz kullandığımız mozota çok dikkat etmeliyiz.

    Ha bide arkadaşlar 2012 model opel astramı satıp Toyota auris aldım.. Opel kadar rezil bir araba hayatımda kullanmadım..

    Aynısını ben yaptım 2011 dizel astrayı verdim benzinli otomatik auris aldım. Şu forumun %80'ine göre gerizekalının önde gideniyim ama ilk arabam 2008 Fiesta bile Astra H'dan daha konforluydu. Auris tartışılmaz bile.




  • Bu gün benimde bir alışveriş merkezinde sergilenen yeni aurisi inceleme fırsatım oldu. Uzun zamandır incelemek istediğim bir araçtı. Beyaz m/m bir auris.
    Öncelikle dışından güzel göründüğünü belirteyim.
    Ancak içine girdiğimde heryer siyah renk ağırlıklıydı. Bence bir önceki kasanın iç tasarımı yeni auristen daha güzel. İçeride adeta daraldım, birde bagajına bakayım dedim, bagajıda çok dar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Orhan Hoca

    Merhabalar :) Yeni -pardon çaylak :D- üyeyim. Bu konu kendime en uygunu geldiği için burada yazayım dedim. 20 gün önce düz vites 1.6 cc 102 beygir meşhur HİTLER MOTOR Golf 2011 aracımı sattım ve aylardır araç incelemekteydim. Önceliğim gücümün yettiğince dizel alabilmekti ama aracım VW ya Golf'e bakıyorum 59-65.000 TL. 2. elleri de pahalı. Diğerlerini incelerken Auris'i de gördüm. Artık ya 2-3 ay bekleyip Golf 1.2 Comf. ya hemen 2012 ASX ya da Dizel olduğu için Auris dedim ve yakındaki Kavacık-Beykoz bayii de Active düz dizelde 52.500'den aşağı inmiyor. Sonunda Ortaköy'den daha uygun fiyata aracımı aldım ve alalı 1 hafta olmak üzere. Yaklaşık 400 km. kullandım. Tamamı İstanbul'da ort. yakıt tüketimi 6 lt. civarı.
    Cam tavan ile ilgili olumsuz önerileri daha çok dikkate aldım. Yani; çizik, kırılma, dikkat dağıtma, güvenlik gibi çekincelerle 1.500 TL de cebimde kalır dedim ve onu almadım. Alacak olanlara tavsiyem kesinlikle Beyaz renk seçmeleridir. Metalik olmayan tek renk ama satarken kimse size metalik renk farkı vermez.
    Aracın tasarımı daha çok aerodinamik öne çıktığı için Toyota'dan çok aerodinamik delisi Honda'yı andırıyor. Arka kısım için i30 diyenler çok ama bence daha çok a180'e benziyor. Eski Auris'e göre daha keskin hatlı ve sürtünme azaltma çabası sebebiyle bayağı bir oynanmış. Hele hele ağırlık merkezini 2cm., yolcuların yüksekliğini (yaklaşık 300kilo-4 kişi) 4cm. indirmesi çok harika olmuş. Aracın 120-140 km. ile giderken 80-90'la gidiyormuş gibi rahat hissettirmesini gayet iyi sağlamış. 1.4 motor benim de dikkatimi çekti ama inanın 1.6 benzinli aracımdan çok daha seri bir araç.
    Araçla ilgili olumsuz yorum yapanların büyük çoğunluğunun VW ve Golf tutkunu olduğunu görüyorum. Ben de Golf 1.2 Comf. siparişimi iptal edip bunu aldım. Şimdi burada onu kötülersem yakışık almaz. Ama bu aracın fiyatını indirtebilmem,o aracı 3 ay bekleyip fiyatını kestirememem ve dizel avantajı kararımda esas etkili olanlardı. Almayı düşünenlere şunu rahatlıkla söyleyebilirim. Aracımı gören tanıdıklarımın tamamı arabanın görünüşüne bayıldı. Hatta bir tanesi Toyota almak istemeyen adam bunu görse kesinlikle alır dedi. Ben de aynen kendisine katılıyorum. Çünkü çok eski kasa Toyota Corollaları hiç sevmem ve Yaris ile Eski kasa Auris te bana yumurtaya benziyor hissi verirdi. Değişime girecek kasa Corolla çok güzel ama farlarının duruşu her yönüyle antipatik geliyor bana. Bu araç dediğim gibi daha çok, aerodinamikte -işi iyice abartmamış- Honda Civic hissi veriyor. Yeni Civic'ler iyice yere yayılmış hissi veriyor :) Aracın 2.000 TL. farkla üst versiyonuna boşuna para vermeyin derim ama fark 0-1.000 TL. civarına düşerse o başka :) Almayı veya almamayı düşünen arkadaşlara yardımcı olabildiysem ne mutlu bana. Saygılarımla...

    Samimi açıklamalar için teşekkürler açıkçası umarsizca eleştiren çoğu arkadaş test etmeden konuşuyor ne yazıkki inanın bende eski kasayı yumurtaya benzetiyorum ve bu kasa gelmese idi kesinlikle toyota almazdim sonuçta dışını begenmeden insanın kanı kaynamiyor.. Umarim ileride üzmez beni şimdilik bir sıkıntı yok maşallah

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bu topic te test ettim onayladım diyen arkadaşlar hep golf ten bahsetmiş..
    yeni i30 yada ceed i test etmiş mi çok merak ettim?
    Birde mmt nin değiştiğine bu kadar emin olan arkadaşlar, içini açıp incelemiş mi yada bir dökümanı varmı eskisi ile yenisini karşılaştıran? malum toyota aynı teknolojiyi yıllarca kullanan bir firma..

    birde söylemeden edemicem, benim eskiden sahip olduğum kasa, yumurta tabir edilen, şimdikinden daha yakışıklı bence.. içide çok daha yakışıklı.. zevk meselesi tabi..

    birde söylemden edemicem, sürtünme katsayısı düşürülmüş denilip duruyor, benim aldığım eğitimde (üniversitedeyken) sürtünme katsayınısı arabalarda öyle bariz düşürmek çok kolay değildir. acıcık yere yaklaştırmakla sürtünme katyasısı deliler gibi düşmez..

    birşey daha, 90 beygir 205 nt tork ile hızlanma süper diyenlere 128 beygir 260 nt torklu araba test etmelerini tavsiye ederim..

    zira ben 90 beykir 190 torklu mmt aracımla 14.7 sn de 0-100 e (1250 kilo), 115 beygir 260 nt torklu tam otomatik aracımla (1550 kilo) 300 kilo fark olmasına rağmen 11.9 sn de 0-100 km yi ölçtüm.. üstelik bunları sık sık tekrar edip yaklaşık aynı değerlere ulaştım..





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Killer Loop

    bu topic te test ettim onayladım diyen arkadaşlar hep golf ten bahsetmiş..
    yeni i30 yada ceed i test etmiş mi çok merak ettim?
    Birde mmt nin değiştiğine bu kadar emin olan arkadaşlar, içini açıp incelemiş mi yada bir dökümanı varmı eskisi ile yenisini karşılaştıran? malum toyota aynı teknolojiyi yıllarca kullanan bir firma..

    birde söylemeden edemicem, benim eskiden sahip olduğum kasa, yumurta tabir edilen, şimdikinden daha yakışıklı bence.. içide çok daha yakışıklı.. zevk meselesi tabi..

    birde söylemden edemicem, sürtünme katsayısı düşürülmüş denilip duruyor, benim aldığım eğitimde (üniversitedeyken) sürtünme katsayınısı arabalarda öyle bariz düşürmek çok kolay değildir. acıcık yere yaklaştırmakla sürtünme katyasısı deliler gibi düşmez..

    birşey daha, 90 beygir 205 nt tork ile hızlanma süper diyenlere 128 beygir 260 nt torklu araba test etmelerini tavsiye ederim..

    zira ben 90 beykir 190 torklu mmt aracımla 14.7 sn de 0-100 e (1250 kilo), 115 beygir 260 nt torklu tam otomatik aracımla (1550 kilo) 300 kilo fark olmasına rağmen 11.9 sn de 0-100 km yi ölçtüm.. üstelik bunları sık sık tekrar edip yaklaşık aynı değerlere ulaştım..



    Ben test ettim. Zevkime hitab etmedi ikisi de. Belki 20-25 aralığında olsam hayran olurdum, ama sürekli heryerinden rengarenk ışıklar gelen, diling doling uyarı sesleri veren bir iç mekan bana hitab etmiyor. Ayrıca test sürüşün sürüş pozisyonu ve koltuk bana rahatsız geldi.

    Bunlar hep subjektif değerlendirmeler, aynı herkesin araba seçerken yaptıkları gibi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Killer Loop

    quote:

    Orijinalden alıntı: peugeot206WRC

    quote:

    Orijinalden alıntı: Killer Loop

    bu topic te test ettim onayladım diyen arkadaşlar hep golf ten bahsetmiş..
    yeni i30 yada ceed i test etmiş mi çok merak ettim?
    Birde mmt nin değiştiğine bu kadar emin olan arkadaşlar, içini açıp incelemiş mi yada bir dökümanı varmı eskisi ile yenisini karşılaştıran? malum toyota aynı teknolojiyi yıllarca kullanan bir firma..

    birde söylemeden edemicem, benim eskiden sahip olduğum kasa, yumurta tabir edilen, şimdikinden daha yakışıklı bence.. içide çok daha yakışıklı.. zevk meselesi tabi..

    birde söylemden edemicem, sürtünme katsayısı düşürülmüş denilip duruyor, benim aldığım eğitimde (üniversitedeyken) sürtünme katsayınısı arabalarda öyle bariz düşürmek çok kolay değildir. acıcık yere yaklaştırmakla sürtünme katyasısı deliler gibi düşmez..

    birşey daha, 90 beygir 205 nt tork ile hızlanma süper diyenlere 128 beygir 260 nt torklu araba test etmelerini tavsiye ederim..

    zira ben 90 beykir 190 torklu mmt aracımla 14.7 sn de 0-100 e (1250 kilo), 115 beygir 260 nt torklu tam otomatik aracımla (1550 kilo) 300 kilo fark olmasına rağmen 11.9 sn de 0-100 km yi ölçtüm.. üstelik bunları sık sık tekrar edip yaklaşık aynı değerlere ulaştım..



    Ben test ettim. Zevkime hitab etmedi ikisi de. Belki 20-25 aralığında olsam hayran olurdum, ama sürekli heryerinden rengarenk ışıklar gelen, diling doling uyarı sesleri veren bir iç mekan bana hitab etmiyor. Ayrıca test sürüşün sürüş pozisyonu ve koltuk bana rahatsız geldi.

    Bunlar hep subjektif değerlendirmeler, aynı herkesin araba seçerken yaptıkları gibi.

    :) e dediğn gibi zevk meselesi tabii..
    ama haksızlık etmişin, 25 i30 içn az.. 55 bile az.. 55 e full donanımını alıyorsun ki bu rakkama auris te ulaşman mümkün değil. teknolojisi eski olduğu halde..

    dediğim gibi, zevkler ve renkler asla tartışılmaz

    Orada 20-25 yaşlarında olsam demiştim :)




  • 2 haftadır araç bakıyordum en sonunda Auris bakmaya karar verdim aynı gün hem yeni astra hem auris baktım.Hiç düşünmeden 1.6 Advance Skypack Multidrive S aldım perşembe günü arabama kavuşacağım inş kullanımı ve keyfi özellikleri kadar güzeldir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arizeus

    2 haftadır araç bakıyordum en sonunda Auris bakmaya karar verdim aynı gün hem yeni astra hem auris baktım.Hiç düşünmeden 1.6 Advance Skypack Multidrive S aldım perşembe günü arabama kavuşacağım inş kullanımı ve keyfi özellikleri kadar güzeldir.

    Ben de 1.5 ay önce aynı şekilde aynı modeli 10 dakikada beğendim, deneme sürüşü yaptım, arabamın takası ve üzerine vereceğim ücret için pazarlık yaptım, fiyatta anlaştım, 2 gün sonra da teslim aldım. Böyle olacak o kadar para veriyorsam, hayatta 2-3 ay sıra beklemem.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arizeus

    2 haftadır araç bakıyordum en sonunda Auris bakmaya karar verdim aynı gün hem yeni astra hem auris baktım.Hiç düşünmeden 1.6 Advance Skypack Multidrive S aldım perşembe günü arabama kavuşacağım inş kullanımı ve keyfi özellikleri kadar güzeldir.

    Hayirli olsun kardeş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Saol kardeş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Killer Loop



    Dostum üşenmedim oturdum senin çok donanımlı çok uygun dediğin KIA ceed premium ile auris premium modellerini karşılaştırdım.

    Fiyat,

    KIA 63548 TL
    Toyota 63600 TL

    52TL'lik fark için KIA daha uygun denemez herhalde.

    Çokca bahsettiğin donanım,

    Tüm listeye girmeden sadece farklardan bahsedelim,

    Lastik ebatları,
    Toyota 16"
    KIA 17"

    Viraja duyarlı farlar,
    KIA var
    Toyota Yok

    Elektrikli ve hafızalı sürücü koltuğu ve bel destek ayarı,
    KIA var
    Toyota Kısmen var (bel destek elektrikli gerisi manuel)

    Ön konsolda 12V güç kaynağı,
    KIA var
    Toyota ön konsol, arka koltuklar ve bagaj olmak üzere 3 adet var.


    Soğutmalı torpido gözü
    KIA var
    Toyota Yok

    Supervision gösterge paneli
    KIA var
    Toyota Yok

    sürücü diz hava yastığı
    KIA Yok
    Toyota var

    Boyun zedelenme riskini en aza indiren ön koltuk yapısı (WIL)
    KIA Yok
    Toyota var

    Yükseklik ayarlı ön yolcu koltuğu
    KIA Yok
    Toyota Var

    Isıtmalı ön koltuklar
    KIA Yok
    Toyota var

    6.1" dokunmatik ekran
    KIA Yok
    Toyota var

    Gördüğün gibi donanım konusunda aslında iki araç arasında inanılmaz farklar da yok hatta bazı donanımlar birinde varken diğerinde yok ki bu durum her iki araç için de geçerli.


    Teknk Özellikler,

    Burada birebir karşılaştırmaktansa yorum yapmak isterim. Dizel cephesinde performans olarak KIA kesinlikle önde. 128 bg 1.6 motor performans olarak Toyota'dan çok daha verimli. Şanzıman olarak Toyota MMT şanzımanı nazlı ve bozulmaya çok daha müsait bir şanzıman. Bu görüşüm kişisel olarak tüm yarı otomatıik şanzımanlar için geçerli. Şanzıman konusunda sağlamlık olarak KIA yine önde, fakat performans aktarımı olarak tam otomatiklerin yarı otomatiklere göre ciddi kayıpları olduğu unutulmamalı. Tabii aradaki motor performansı farkı bunu önemsiz kılacaktır.
    Gelelim zurnanın zırt dediği yere, yani yakıt tüketimine. Şimdi dizel araç alacak vatandaş neden dizel alır? Ekonomi için. Dizelin benzine göre tüm dezavantajlarını karşılayan tek etken ekonomi. Burada Toyota yarı otomatiğin verdiği avantajla KIA'ya çok büyük bir fark atıyor.Gerek gerçek dünya kullanımında gerek fabrika değerlerinde ciddi yakıt farkı var ve bu durum şanzıman yapısı itibarı ile gayet normal.
    Dizel Toyota alıp çok kilometre yapan vatandaş şanzıman sorunları yaşayıp bunu garanti sonrası kendi cebinden ödese bile (yapacağı kilometreye göre değişmekle beraber) garanti süresince KIA'ya karşı yaptığı yakıt ekonomisi ile bu paraları çıkarmış olur.




    Sonuç,

    Kusura bakma ama ortaya koyduğun bütün önermeler çöktü


    Ekleme:

    Ortalama yakıt tüketimlerinden 100000 km'deki yatık farkını kabaca çıkardım,

    KIA 5.5lt / 100km
    Toyota 4.2lt / 100km

    Fark 1.3lt / 100km

    100000km'de fark 1300lt

    Güncel mazot fiyatı 4.06TL

    100000km'de fark

    5278TL



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi peugeot206WRC -- 22 Mayıs 2013; 10:18:03 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: peugeot206WRC

    quote:

    Orijinalden alıntı: Killer Loop



    Dostum üşenmedim oturdum senin çok donanımlı çok uygun dediğin KIA ceed premium ile auris premium modellerini karşılaştırdım.

    Fiyat,

    KIA 63548 TL
    Toyota 63600 TL

    52TL'lik fark için KIA daha uygun denemez herhalde.

    Çokca bahsettiğin donanım,

    Tüm listeye girmeden sadece farklardan bahsedelim,

    Lastik ebatları,
    Toyota 16"
    KIA 17"

    Viraja duyarlı farlar,
    KIA var
    Toyota Yok

    Elektrikli ve hafızalı sürücü koltuğu ve bel destek ayarı,
    KIA var
    Toyota Kısmen var (bel destek elektrikli gerisi manuel)

    Ön konsolda 12V güç kaynağı,
    KIA var
    Toyota ön konsol, arka koltuklar ve bagaj olmak üzere 3 adet var.


    Soğutmalı torpido gözü
    KIA var
    Toyota Yok

    Supervision gösterge paneli
    KIA var
    Toyota Yok

    sürücü diz hava yastığı
    KIA Yok
    Toyota var

    Boyun zedelenme riskini en aza indiren ön koltuk yapısı (WIL)
    KIA Yok
    Toyota var

    Yükseklik ayarlı ön yolcu koltuğu
    KIA VAR ELEKTRİKLİ HEMDE HAFIZALI
    Toyota Var

    Isıtmalı ön koltuklar
    KIA Yok
    Toyota var

    6.1" dokunmatik ekran
    KIA Yok
    Toyota var

    Gördüğün gibi donanım konusunda aslında iki araç arasında inanılmaz farklar da yok hatta bazı donanımlar birinde varken diğerinde yok ki bu durum her iki araç için de geçerli.


    Teknk Özellikler,

    Burada birebir karşılaştırmaktansa yorum yapmak isterim. Dizel cephesinde performans olarak KIA kesinlikle önde. 128 bg 1.6 motor performans olarak Toyota'dan çok daha verimli. Şanzıman olarak Toyota MMT şanzımanı nazlı ve bozulmaya çok daha müsait bir şanzıman. Bu görüşüm kişisel olarak tüm yarı otomatıik şanzımanlar için geçerli. Şanzıman konusunda sağlamlık olarak KIA yine önde, fakat performans aktarımı olarak tam otomatiklerin yarı otomatiklere göre ciddi kayıpları olduğu unutulmamalı. Tabii aradaki motor performansı farkı bunu önemsiz kılacaktır.
    Gelelim zurnanın zırt dediği yere, yani yakıt tüketimine. Şimdi dizel araç alacak vatandaş neden dizel alır? Ekonomi için. Dizelin benzine göre tüm dezavantajlarını karşılayan tek etken ekonomi. Burada Toyota yarı otomatiğin verdiği avantajla KIA'ya çok büyük bir fark atıyor.Gerek gerçek dünya kullanımında gerek fabrika değerlerinde ciddi yakıt farkı var ve bu durum şanzıman yapısı itibarı ile gayet normal.
    Dizel Toyota alıp çok kilometre yapan vatandaş şanzıman sorunları yaşayıp bunu garanti sonrası kendi cebinden ödese bile (yapacağı kilometreye göre değişmekle beraber) garanti süresince KIA'ya karşı yaptığı yakıt ekonomisi ile bu paraları çıkarmış olur.




    Sonuç,

    Kusura bakma ama ortaya koyduğun bütün önermeler çöktü


    Ekleme:

    Ortalama yakıt tüketimlerinden 100000 km'deki yatık farkını kabaca çıkardım,

    KIA 5.5lt / 100km
    Toyota 4.2lt / 100km

    Fark 1.3lt / 100km

    100000km'de fark 1300lt

    Güncel mazot fiyatı 4.06TL

    100000km'de fark

    5278TL





    Selam peugeot206WRC,
    valla eline sağlık ama bi hususu atlamışın..
    ceed de elektrikli koltuk ayarı var. yükseklik alçaklık ileri geri.. hemde hafızalı. ister eşin ister sen girip düğmeye basıon sana uygun hale gelio..
    çakmak dahil ceed de de 3 adet 12volt çıkış var emin ol :)

    onun dışında ben bu donanımları hiç karşılaştırmadım ki.. ben yürüyen aksama takılmış durumdayım..
    auris dizel versiyonların motorundan tut, yürüye naksama kadar eksiği çok..

    bu arada premium modele çıkmana da gerek yok.. zaten concept plus versiyonu auris in en yüksek donanımından daha dolu..
    ceed in sitesinde yazmayan bi o kadar daha dolu özelliği var..

    yol tutuşu çok çok daha ii.. motor çok çok daha sessiz ve performanslı.. kapıların şç döşemesi deri kaplı vs..

    bunlar yetmiomuş gibi o kadar ayrıntı varki, sana anlatsam şaşar kalırsın..

    mesela iç gösterge panel ışığı.. normalde farlar yanınca kararır demi? evet. ceed de gece gündüz e göre değişio bu.. farları gündüz yakarsan katiyen iç panel kararmıo.. gece olunca pat kararıo.
    teyipte 1.2 GB dahili hafıza var. oraya müzik kopyalayabiliyorsun.. ben mesela oğlumun sevdiği şarkıları oraya koydum.. çal deyince radyoya yada usb belleğe ihtiyaç duymadan çalıyorum..

    daha neler neler.. say say bitmez..
    ama dediğim gibi, benim söylediğim yürüyen aksam.. toyota ne yazık ki hala 10-15 sene geriden geliyor.. sebep belli.. aman bozulmasın

    ama bozulmayan son teknolojik şeyleri bi türlüde üretemio




  • Neyse ne desem seni ikna edemeyeceğimi biliyorum da maksat diğer kullanıcılar görsün gerçekleri.

    İyi Forumlar.
  • :) dostum aynı husus senin içinde geçerli.. katiyen ikna olmican..
    teknoloji belli, veriler belli.

    donanım olarak auris ceed in önüne geçemez.. mümkün değil.. bunun ikna ile ne alakası var..

    aynı şekilde seninde ikna olman lazım.. nedne olmuon
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.