Şimdi Ara

Yeni bir Lityum iyon pil teknolojisi sayesinde 1,000 kat daha hızlı şarj olabilen piller üretilebilecek (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
92
Cevap
2
Favori
3.693
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • eğer bi olsun tam benlik olur 3.30 saate.şarj oluyor ya telefon

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Nihayet buldular
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muhamnet

    quote:

    Orijinalden alıntı: Bilal Akgündüz ancak ben bu haberi yazmakdan önce 3-5 internet sitesindeki farklı yazıları okuyorum, çeviri haberciliği yapmıyoruz. Neye kızıyorsun, kime küfrediyorsun? Yayınlanan raporda geliştirilen mikropilin saydığım niteliklere sahip olduğu, araştırma ekibinin öncü profesörleri tarafından dahi dile getiriliyor. Herhalde başka bir haber okudun sen arkadaşım. Bizi adamdan saymıyorsan buralardan oku. http://www.extremetech.com/computing/153614-new-lithium-ion-battery-design-thats-2000-times-more-powerful-recharges-1000-times-faster http://www.engadget.com/2013/04/17/researchers-devise-fast-and-powerful-microbattery/
    Bilal bey kızmayın ama tam olarak çeviri haberciliği yapıyorsunuz. Laboratuvar ziyaretinde mi bulundunuz, uzaktan bağlantı da olsa röportaj mı yaptınız? tubitak enerji enstitüsünden bir uzmandan görüş aldınız mı? bunları yapmadan o linkleri okuyup, çevirip yayınladıysanız... Bildiğiniz çeviri haberciliği :) Ellerinize sağlık, bu haberler ufuk açıcı güzel haberler. (iş yerinde söyledim arkadaşlara palavra dediler, cahiller... :) Siz bakmayın bizim gibi oturduğu yerden ahkam kesen tiplere... Devam, teşekkürler...


    Çeviriden kastım, kaynak bağlantısını cümle yapısıyla birlikte türkçeleştirmekti. Biliyorsunuz ki çokça yapılıyor bu. Sonuçta konuyu kendim bizzat inceleme fırsatına sahip değilim, ancak gelişmeyi farklı yazarlardan dinleyip kendi metnimi oluşturabilirim. Teşekkürler yorumunuz için. Kazandığımız üç beş lira burnumuzdan geliyor bu yorumlar yüzünden. Yorumlara bakamaz olduk, takdir beklerken küfür yiyormuşuz. Neyse kolay gelsin size de.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gavuzla

    quote:

    Orijinalden alıntı: DH Misafiri

    bu devrim niteliğnde olur.elektrikli araçların yol mesafesi petrol tabanlı yakıtlılara göre 15 kat artar buda 3.000 km ye denk gelir. piyasada benzin mazot derdi kalmaz, cari açık ve en büyük devlet geliri olan vergi anaormal bi şekilde düşer, dünyada petrole dayalı olan güç dengeleri apartman yengelerine döner, elektrikli ev süpürgelerinin tamamı güçlü şarjzlı olur, araba ile 5 dakika yokuş aşağı gitsen bataryası nitelikli bir şekilde doğar, bedava gezersin, basit şekilde elektrik üreten cihazlar ile ev elektriği karşılanabilir hale gelir. devletinde teşvikleri ile gece boşa üretim yapan barajlar-santraller gece enrji depolama amacı ile kullanılır olur ve enerji verimliliği katlanır, çocuk oyuncaklarının hareketli aksamları artar, oyun süreleri artar, şarzlı cihazlar ısınma amaçlı da kullanılır hale gelir, ekranların parlaklığı artar, aynı işlemciler ile daha hızlı mobil cihazlar üretilir fiyatları düşük olur, bağımsız robot teknolojileri en önemli sorunlarını aşmış olurlar, askeri amaçlı silahların çeşitliliği artar, yani olur da olur, ama pahalı olur...şimdilik tabi.laptop pil ömürleri haftalarla ifade edlir.


    siz elektrikli arabaların teknoloji üretilemediği içinmi 160km menzilli olduğunu sanıyorsunuz aslında olay petrol patronlarıyla alakalı 5 yıl önce çıkan elektrikli araçlar da 160km gidiyodu şimdide gram ilerlemedimi yoksa 1000 km menzilli elektrikli araç olsa hiçbirimizin petrol kullanan araçlara binmeyeceğimiz gerçeğiden dolayımı...


    Daha pil içinde kullanılan nadir metallerin hangi ülkeden geldiğini (yada gelmediğini) bilmediğin için iyi sallamışsın petrol baronu diye.
    Mevcut pil teknolojisi ile elektrikli arabalardan 1000 km menzil alamazsınız. Hem pilin fiyatı Arabanın fiyatını geçer, dörde beşe katlar, hemde bu kadar büyük pil güvenlik riski oluşturur (kaza sırasında). Lityum dahil pek çok üst-teknoloji ürünün ham maddesi Çinin kontrolü altında.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Çok duyduk bu haberleri tek bir icraat yok piyasa da.

  • Telefonların çekirdek sayısını artırmak yerine bize böyle haberlerle gelin.

  • cep telefonlarından ziyada laptoplar için mükemmel bir gelişme

  • iyi güzel bekelemdeyim
  • Pil teknolojisi şuan elektrikli cihazlarda kilit nokta,elektrikli cihazlar için çok önemli sadece telefon değil arabalar dahi için önemli,mesela parasına kıyıp elektrikli araç alsanız 200 300 km menzili var,pili bitince şarj için 6 8 saat arası vakit geçmesi gerekliydi,çok uzun bir süre pil ve bataryaların çoktan gelişmesi lazımdı,belliki birileri çomak sokmuş,yoksa sanmıyorum yani gelişememesi zor olsun.
  • Böyle bir gelişme bekliyordum sonunda geldi.
  • Pil ömrünü arttırsalar daha iyiydi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Pil teknolojisi 2000 lerden sonra biraz gelişse de tam olarak istenen yere gelemedi.Birim alanda verim artmadı.Görünen bir şey var ki lityum iyon piller yaygınlığını artırdı ve kullanım alanları arttı.Sonucunda lityum daha yoğun çıkarılmaya başladı.Bir çok kaynağa göre dünyanın en büyük lityum rezervi afganistantadır.Yani dağlık sarp arazali uçsuz bucaksız Afganistan da amerika bouşna bulunmamaktadır.

    http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/15119135.asp

    Dünyada en çok bulunan 25’inci maden olan ‘lityum’un dünyayı petrol bağımlılığından kurtarabileceği öne sürülürken, en büyük rezerve sahip Afganistan’ın da lityumun Suudi Arabistan’ı olabileceği yorumları yapıldı.

    Lityum piyasası halen Japonya, Güney Kore ve Çin tarafından yönetiliyor. ABD’li yer bilimcilerin yaptığı araştırma sonrasında savaş yorgunu Afganistan’ın trilyonlarca dolarlık lityum cevherine sahip olduğu belirtildi. Elektrik enerjisini depo edilmiş halde kullanan bütün elektrik cihazlarda kullanılan pillerin temel maddesini oluşturan lityum madeni, laptop, telefon, askeri ve tıbbi hatta kalp destek cihazları dahil pek çok sanayide kullanılıyor. Bu maden, özellikle elektrikli ve hibrid otomobillerde kullanılacağı için ayrı bir öneme sahip. ABD Başkan Yardımcısı Joe Biden de, “Yeni başlayan lityum trendi, ülkenin enerji üretiminde devrim niteliği taşıyor” dedi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi H.E.B Sup -- 21 Nisan 2013; 20:39:34 >




  • Gerçekten bir terslik çıkmaz, engellenmezse "elektriğin keşfinden sonraki en büyük atılım olur."
    Petrol lobileri bu teknolojiye şiddetle direneceklerdir. Elektikli araçlar için iki bahaneleri vardı, az mesafe alıyor ve şarjı uzun sürüyor. Şimdi bu argümanlar yerle bir oldu. Bunu daha iyi anlamak için "who killed the electric car (elektrikli arabayı kim öldürdü" belgeselini izleyebirsiniz. Bahaneleri bırakın insanların satın aldıkları elektrikli araçları, fabrikaya zorla geri toplattırdılar.

    Birçoğu yazılmış ama tekrar edeyim;

    100km menzilli uyduruk bir elektrikli araç bile sadece pili değiştirilecek 3bin km mesafe alabilecek. Uygun istasyon kurulduğunda dakikalar içinde tam şarj olacak.

    Dizüstü bilgisayarlar yüksek performansta birkaç gün hiç kapanmadan çalışabilecekler. Masaüstü bilgisayarlar tarihe karışacak (güç sorunu aşıldığı için), anlamları kalmayacak (çok özel durumlar hariç).

    Güneş enerjisi sistemlerinin yüksek depolama maliyetleri en az onda bire düşecek. Bir akü ebatında yeni teknoloji pillerle 10bin watt ve fazlası değerler çok sıradan bir hal alacak.

    Cep telefonları birkaç ayda bir şarj gerektirecek. Akıllı telefonlar aktif kullanıma rağmen bir aya yakın dayanabilecekler. Güçlerinin laptop seviyesine yaklaşması için bir engel kalmayacak. Tam bir masaüstü işletim sistemini (windows,7-8, linux vs) bile rahatlıkla çalıştırabilekler (tabi yeni üretilen telefonlar ile).

    Cep telefonu bataryalarına basit bir inverter takip yüzlerce wattlık enerji alabileceğiz, bu enerji bir evin temel gereksinimlerini karşılayabilecek.Akü ebatlarında bir alet ise şehir şebekesine denk seyyar bir sistem olacak :)

    Robotların enerji sorunu nükleer pil gibi uçuk çözümlere gerek kalmadan kolayca giderilebilecek. Geliştiricilerin korkulu rüyası enerji sorunu olmadığı için Asimo insandan çok daha hızlı koşabilecek, parende bile atabilecek :) . Petman bizi korkutacak seviyeye gelebilecek. Tek engel yazılım tarafı ve işlem gücü olacak. İşlem gücü de basit düzenlemelerle çok daha fazla arttırılabilecek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hasanprg -- 21 Nisan 2013; 20:51:22 >




  • Çok isterim ancak böyle bir şey en az 5 yıl daha olmayacak. Kim bilir daha ne teknolojiler geliştirildi, belki bu batarya olayına çok önceden bile çare bulmuş olabilirler. Ancak piyasa hala çekirdeklerle amoled ekranlarla oyalanırken ve bundan para kazanılabilirken kim batarya gibi bir silahı erkenden öne sürsün ki... Daha Full HD ile 3 sene ekmek yiyecekler, bu batarya işleri sonra...
  • Şükür
  • Elektirikli arabalarda devrim olur bende bitane alırım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arkadaşlar bu arada haberde eksik bilgi var az araştırma yapınca bu pilin micro pil olduğunu yani mikroskobik olçulerde uretilmek için tasarlandığını öğrendim yani amac arabalara telefonlara koymak değil gelecekteki biyolojik uygulamalarda kullnılacak nano kanser düşmanı robotlarda kullanılmak üzere veya o tarz amaçlara hizmet etmek üzere tasarlanmış ki zaten pilin iceriğinede baktım üretimi cok zahmetli. ha şimdi diyeceksiniz ki isteseler üretemezlermi buyuk boy tabi üretirler ama o fiyata onu kim alır ? gözünüzde canlanması için bir örnek vereyim şimdi bilgisayarlardaki işlemcilerimizi ele alalım işlemci nekadar buyurse içinde daha fazla yari iletken eleman (transistör) bulunduracağından işlem gücü daha fazla olur değil mi? . E ozaman neden anakart büyükliğünde işemci yapmıyorlar ? bu sorunun cevabına benzer bir nedenden dolayı bu pil son kullanıcıya ulaşmayacak

  • Ufak bir güneş paneli ile halledebilirler bu işi,prize bağımlı olmamalıyız yenilenenilir enerjiyi cihazlara bir şekilde entegre etmeleri lazım... Bunu yapan şirket ötekilere açık ara fark atar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fieldyturbo19

    arkadaşlar bu arada haberde eksik bilgi var az araştırma yapınca bu pilin micro pil olduğunu yani mikroskobik olçulerde uretilmek için tasarlandığını öğrendim yani amac arabalara telefonlara koymak değil gelecekteki biyolojik uygulamalarda kullnılacak nano kanser düşmanı robotlarda kullanılmak üzere veya o tarz amaçlara hizmet etmek üzere tasarlanmış ki zaten pilin iceriğinede baktım üretimi cok zahmetli. ha şimdi diyeceksiniz ki isteseler üretemezlermi buyuk boy tabi üretirler ama o fiyata onu kim alır ? gözünüzde canlanması için bir örnek vereyim şimdi bilgisayarlardaki işlemcilerimizi ele alalım işlemci nekadar buyurse içinde daha fazla yari iletken eleman (transistör) bulunduracağından işlem gücü daha fazla olur değil mi? . E ozaman neden anakart büyükliğünde işemci yapmıyorlar ? bu sorunun cevabına benzer bir nedenden dolayı bu pil son kullanıcıya ulaşmayacak

    hayal gibi vaatler var, insanın gözleri yaşarıyor.

    belki bugün dediğin gibi çooook pahalı olabilir ama şunu unutmamak lazım 30 yıl önce on binlerce dolara satılan ve günümüzde en bsit cep telefonu işlemcisi kadar bile işlem yapamayan pcler vardı ama şimdi bakın teknoloji nerelere geldi. sizin bu dedikleriniz için 10 sene yeterde artar bile.

    birde anakart büyüklüğünde işlemci yapılmasındaki sorun ısınma nedeniyle oluyor. yani anakart kadar işlemci yapsan nasıl soğutacaksın o nedenle onlarca veya yüzlerce paralel işlemciden oluşan süper bilgisayar sistemleri kullanılıyor. yani o anakart kadar cpuyu bir kaç yüz parçaya bölüpde kullanmış oluyorsunuz. gelecek yüzyılda bu mekanik işlemcilerede gerek kalmayacak bio mekanik işlemciler gelecek.





  • Bazı arkadaşlar hesap kitaptan pek anlamıyor doğrusu :)

    Bu piller gerçekten hayata geçebilirse (ki petrol firmaları şimdiden bu teknolojiye ambargosunu koymuştur) araçların menzili 2000 kat artabilir.

    Şu anda elektirikle 160 KM menzili olan bir araba 320.000 KM menzile sahip olur. Buda arabayı aldığınızda sizi ortalama 16 yıl götürebilecek benzininiz olduğu anlamına gelir. Üstelik hiç doldurmanıza gerek kalmadan :)

    Buraya kadar herşey güzel. Ama şu düşünce yanlış. "Arabamızı bayır aşağıya sürerken 5 dk'da bile epey şar edebileceğiz!"

    Bu imkansız! Çünkü yaşadığımız evrende enerjinin korunumu yasası geçerli! Pilin depolayabildiği enerji 2000 kat arttı diye siz ufacık bir enerjiyle pili çok daha fazla şarj edemezsiniz.

    Bu pillerin kapasitesi 2000 kat arttı, ve siz ne kadar enerji verirseniz piller o kadar dolacaktır. Dolayısı ile aracın şarj dinamosu ile bu pili dolduracaksak ne kadar enerji o kadar köfte mantığında değişen bir şey yok.

    Değişen şey şu ki aynı hacmi kaplayan full dolu bir pille 2000 kat daha fazla enerji depolayabildiğimiz. AYnı zamanda eğer elimizde yeterli enerjiye sahipsek 1000 kat daha hızlı şarj edebildiğimiz. Elinizde bu pili 1000 kat daha hızlı şarj edebilecek bir enerjiniz varsa bunu başarabilirsiniz.

    Belki bu şebeke elektiriği ile bir derece mümkün(ki bu bile zor olabilir) ama arabanın bayır aşağıya inerkenki ürettiği elektrik neyse pile geri dolan enerjide en fazla o kadar olabilir. Bazı dişli sistemleriyle bu bir nebze arttırılabilir ama bunun ciddi anlamda araca fren etkisi yapılacağı unutulmamalıdır. Yani çok çok dik bir yokuşta aracın hızının 150KM ye çıkacağına 90 KM ye sabitleyebilecek şekilde bir dişli sistemi ile şarj enerjisi arttırırlabilir. Burada da aracın ağırlığının potansiyel enerjisinden faydalanmış oluruz. Çok hafif bir arabaya aynı dişli sistemi uygulanırsa araç durma noktasına gelir.

    Evet bu piller devrim niteliğinde bu bir gerçek. Ufak ev aletlerinde bence süper ötesi bir olay. Elektrikli araçların fosil yakıt kullanan araçlara menzil bakımından ortalama 400 kat fark atmasını sağlayacak bir teknoloji!!!

    Ama arabalardaki pillerin şu anki pillerden 2000 kat daha fazla kapasiteye sahip olması onları dolduracak enerjiyide elde etme zorluğu getirebilir.

    ELbette bir elektrikli aracın 500 KM menzile sahip olması ve bu pilin 5 dk'da dolması günümüzde bütün araba sahplerinin tüm ulaşım sorununu çözecektir. 320.000 KM lik bir menzile kim ihtiyaç duyabilir.

    Ama araçların şebeke elektriğine ihtiyaç duymadan şarj olabilmeleri için çok daha iyi güneş enerjisi panelleri üretmeleri gerekiyor. Çünkü araçların kendilerini şarj etmekteki ana güçlük pillerin yavaş şarj olmasında değil. Bir aracın şebeke dışında çok zayıf güçte elektrik üretebilmesi.





  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.