Şimdi Ara

YENİ CITROËN C5 AIRCROSS ANA KONU(2022 FACELİFT KASA) - TÜM GÜNCEL PAYLAŞIMLAR/YORUMAR (16. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar: TzisTa , CyberSage
2 Kayıtlı Üye (1 Mobil) ve 13 Misafir (2 Mobil) - 12 Masaüstü3 Mobil1 Android
5 sn
20.792
Cevap
386
Favori
1.586.693
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
36 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Benim eski giulietta spor modu vardı. DNA diye geçiyordu. Dynamic moduna aldığımda aracın bir gerildiğini hissediyordum. Gaz ve direksiyon tepkileri tamamen değişiyordu. Kaliperler disklere daha fazla yaklaştırılıyordu ki fren süresi kısalsın. Kısaca aracı sporta aladığınızı her şeyinden anlıyordunuz.
    Bu araçta eco ve sport tuşları bence son derece gereksiz. Ki kullanacağımı da sanmıyorum. Belki uzun yolda eko tuşu. Ama o da sırf denemek için olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CengoCenk -- 18 Ekim 2019; 9:1:9 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CengoCenk

    Benim eski giulietta spor modu vardı. DNA diye geçiyordu. Dynamic moduna aldığımda aracın bir gerildiğini hissediyordum. Gaz ve direksiyon tepkileri tamamen değişiyordu. Kaliperler disklere daha fazla yaklaştırılıyordu ki fren süresi kısalsın. Kısaca aracı sporta aladığınızı her şeyinden anlıyordunuz.
    Bu araçta eco ve sport tuşları bence son derece gereksiz. Ki kullanacağımı da sanmıyorum. Belki uzun yolda eko tuşu. Ama o da sırf denemek için olur.
    Birebir katılıyorum dediklerinize

    Garanti uzatma ile ilgili öğrendiğim bir bilgiyi paylaşayım;

    Normalde ilk 2 yıl garantimiz sınırsız kilometre. 2+2 yi aldığınız an 2 yıl için toplam 40 bin km sınırı geliyor. (ST yalancısıyım) Lakin bilgi aldığım kişinin bana yanlış bilgi verme şansı yok. Bu yüzden yıllık 30 bin km yapan birisi olarak garanti uzatma istemedim. 2 Yıl biterken gerekli olursa yaptıracağım ilave olarak ki bu mümkünmüş




  • CengoCenk kullanıcısına yanıt
    Ben de aynı şeyleri eski bmw aracım için yazacaktım ama millet, birader sen de amma bmw fanatiği çıktın,durmadan ah vah diyosun satmasaydın o zaman demesin diye çekindim 😅
    Bmw sport modda canavara dönüyordu hocam dediğin gibi resmen kasiliyordu, direksiyon sertlesip gaz tepkimeleri sanki baska bir araca binmissin gibi hissettiriyordu. Ama aile arabası değildi 😛
  • Mesutist M kullanıcısına yanıt
    Aynen; amaç konforlu aile yolculukları zaten C5A da. Öyle olmasa zaten almazdık bu araçları :)
  • cianni kullanıcısına yanıt
    Genelde garanti uzatma yaptırmayı geciktirdikçe fiyat artar. Bence araştırın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: biyooo

    araçlar anahtar teslimidir.
    hurda araç ile alım yaptıysanız bir vekalet vermişsinizdir
    vermediyseniz trafik işlemleri için vekalet veriyorsunuz onlar halleder gerisini
    aracı alırken şase no falan bakabilirsiniz ama bence gerek yok başka araç verildiğini hiç görmedim ki o durumda bile sorumlu onlardır
    He he heeee....

    Siz öyle sanın. Bir tanıdığım 3 yıl sonra muayenede motor şasi nosunun tutmadığını fark etmişti. Çözebildiler mi bilmiyorum ama hayatları kaymıştı. Elinde.ruhsat bindiği aracı göstermiyordu. Kısaca kendi aracı başka bu başka araca biniyor durumuna düştü. Bayi kabul etmedi. Ttafik ben bilmem dedi. Distribütör o da ne dedi. Yanlız kaldılar. Ellerindeki araç ruhsata göre onların değil, ama onlarin aracının nerede olduğu da belli değil.

    O yüzden olmaz demeyin. Bir defa da banka kredisi ile alakalı evraklar ve ruhsat kontrol edilirken yanlış yazıldığı ortaya çıkmıştı. Onu bayinin distributorden aldigi bir yazi ile birlikte bir dilekce ile sanirim trafikten cozmuslerdi ama o bile baya ugrastirmisti.

    Ilk kontrol etmeniz gereken sey o. Yanlis olmaz diye birsey yok...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CengoCenk

    Bu konuda uzman değilim ancak kendi takip ettiklerimi paylaşayım.

    1- Boya vs konusuna girmiyorum. Çıkışta bir ekspertiz den boya aleti ile ölçüm yaptırabilirsiniz isterseniz. Ancak eğer shine aldıysanız tavan boyası fazla çıkar. Çünkü siyah tavan boyası mevcut arac boyasının üzerine yapılıyor. O yüzden exper size tavan boyalı diyebilir dikkat.
    2- koltuklarda hata var mı? Çizik yıpranma vs.
    3- Kriko-sağlık kiti-yangın söndürücü vs tamam mı?
    4- Yedek anahtar klavuz ve eğer varsa teyp kodu tamam mi?
    5- Lastik basınçları ne kadar? Şimdiye kadar aldigim neredeyse tüm sıfır araçlarda lastik basınçları saçma degerlerde teslim ettiler. O yüzden ya teslim sırasında ya da hemen ilk yakıt alımında kontrol edin.
    6- Multimedia sistemi update leri kontrol ettirilmiş mi?
    7- Paspaslar tamam mi?
    8- Kapı kaput ve bagaj ayarları tamam mi? Bazen fabrika çıkışında bu ayarlar tam yapılamıyor.
    9- Eğer arac i Ağustos 'ta sipariş ettiyseniz 4 yıllık garanti için belge var mı?
    10- Lastiklerin üretim tarihleri. Bu konuda sıkıntı olacağını düşünmüyorum ancak siz yine de bakin. Lastik üzerinde 4 rakamlı bir bilgi olmali. Muhtemel 1119 veya 1519 gibi. Bu rakamın açılımı; ilk iki rakam hafta ikinci iki rakam yılı ifade eder. Orn: 1119 - 2019 yılının 11. Haftasında üretilmiş demektir. 2019 yılı içinde üretimiyse sorun degil bence.
    11- Motor sıvıları ve silecek suyu kontrol edilmiş mi diye özellikle sorulabilir.

    Şimdilik aklıma gelenler bunlar.
    Bütün tuşları ve koltuk ayarlari dahil arabada açılıp kapanan basilabilen islevi olan herseyi kontrol edin. Hatta bayiden birisi de yaninizda bulunsun.




  • Bugün aracın bilmediğim bir özelliğini öğrenmiş oldum. Anahtar cebinizdeyken kapıları açabiliyor ve kilitleyebiliyorsunuz. Resimdeki cizgilere parmağınızı dokundurmaniz yeterli. Anahtarı evde at cebine, kapıyı ac motoru çalıştır, indikten sonra kapıyı kitle, anahtarı cepten hiç çıkarma. Çok pratik bir özellik.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mesutist -- 19 Ekim 2019; 19:41:21 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mesutist

    Bugün aracın bilmediğim bir özelliğini öğrenmiş oldum. Anahtar cebinizdeyken kapıları açabiliyor ve kilitleyebiliyorsunuz. Resimdeki cizgilere parmağınızı dokundurmaniz yeterli. Anahtarı evde at cebine, kapıyı ac motoru çalıştır, indikten sonra kapıyı kitle, anahtarı cepten hiç çıkarma. Çok pratik bir özellik.
    O zaman size bilmediginiz bir seyi daha ogreteyim...

    Arabayı o gosterdiginiz iki cizgiye elinizle basarak actiniz. Ama elinizi cizgilerden cekmediniz. Siz elinizi cektiginiz seviyeye kadar 4 cami acar. Yani camlar istediginiz seviyeye kadar acilana kadar ellerinizi orada tutarsniz. Uygun gordugunuz yere kadar acilinca biraktiginizda acmayi durdurur.
    Yada camlar acikti. Arabadan indiniz. O iki cizgiye elinizi bir defa dokundurursaniz kapilari kitler. Ama elinizi cizgilere koyduktan sonra orada tutmaya devam ederseniz camlari ve bildigim kadari ile aciksa sunroof u da kapatir. Heryer tamamen kapaninca siz elinizi kapi kolundan cekip uzaklasabilirsiniz.

    Ben test aracinda test edip gordum. Size tavsiyem biraz daha fazla muncurun arabanızı... Neresinde ne özellik var diye...

    Hayir satış temsilcinizde garip. Bu söylediğiniz özellik size gostermesi gereken ilk ve yegane özellik. Ne yapmis yani bu adam. Bu sekilde arac mi satılır...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NEXUS_07 -- 19 Ekim 2019; 20:16:28 >




  • NEXUS_07 kullanıcısına yanıt
    Ben sadece arabayı test etmeye gitmiştim o yuzden onun suçu yok, arabayı yurtdışı incelemelerden araştırdığım için hiç anlattirmadim. Kılavuzunu da daha yeni okumaya baslayabiliyorum yoğunluktan. Dediğiniz ozellik te iyiymiş. Varsa bunun gibi flash ozellikler paylaşalım valla iyi oluyor :)
    Bugun lazim oldu arkadaki orta koltuğun kemerini bulamadım :) bakacam şimdi nerdeymis kerata
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NEXUS_07

    O zaman size bilmediginiz bir seyi daha ogreteyim...

    Arabayı o gosterdiginiz iki cizgiye elinizle basarak actiniz. Ama elinizi cizgilerden cekmediniz. Siz elinizi cektiginiz seviyeye kadar 4 cami acar. Yani camlar istediginiz seviyeye kadar acilana kadar ellerinizi orada tutarsniz. Uygun gordugunuz yere kadar acilinca biraktiginizda acmayi durdurur.
    Yada camlar acikti. Arabadan indiniz. O iki cizgiye elinizi bir defa dokundurursaniz kapilari kitler. Ama elinizi cizgilere koyduktan sonra orada tutmaya devam ederseniz camlari ve bildigim kadari ile aciksa sunroof u da kapatir. Heryer tamamen kapaninca siz elinizi kapi kolundan cekip uzaklasabilirsiniz.

    Ben test aracinda test edip gordum. Size tavsiyem biraz daha fazla muncurun arabanızı... Neresinde ne özellik var diye...

    Hayir satış temsilcinizde garip. Bu söylediğiniz özellik size gostermesi gereken ilk ve yegane özellik. Ne yapmis yani bu adam. Bu sekilde arac mi satılır...

    Alıntıları Göster
    Ne güzel özelliklermiş, bu hafta içi inşallah aracı teslim alınca deneme şansı bulacağım, bu tür özellikleri paylaşmaya devam edin lütfen.
    Bu arada bu anlatımdan anladığım arabanın yanına yaklaşınca arabanın otomatik açılıp kapanmadığı peki bu durumda araçdan inince kilitlemeden gidersek araba açık mı kalıyor? Yani normal bir arabada da kitlemezseniz açık kalır haliyle ama yinede sormuş olayım

    Ve eğer bu durumda araba açık kalıyorsa arabayı kilitlemek için anahtar yakında olmak zorunda mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dentist24 -- 19 Ekim 2019; 21:25:6 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mesutist

    Ben sadece arabayı test etmeye gitmiştim o yuzden onun suçu yok, arabayı yurtdışı incelemelerden araştırdığım için hiç anlattirmadim. Kılavuzunu da daha yeni okumaya baslayabiliyorum yoğunluktan. Dediğiniz ozellik te iyiymiş. Varsa bunun gibi flash ozellikler paylaşalım valla iyi oluyor :)
    Bugun lazim oldu arkadaki orta koltuğun kemerini bulamadım :) bakacam şimdi nerdeymis kerata
    Arka orta koltuğa oturdugunuzda sol omzunuzun üzerinden arka c sütununun oldugu yere tavana doğru bakarsanız (öyle hatırlıyorum ) o kaybettiğiniz orta koltuğun emniyet kemerini bulursunuz... 2.adet kemer tokasi ile çalışan değişik bir sistemi var. O şekilde kullanılıyor.


    Ya ben yanlış hatırlıyorum yada bu bulduğum resimler ingiltere yani sağdan direksyonlu diyeceğim ama sağ yada sol dan direksyonlu diye emniyet kemerinin yerini değiştirmezler.


    YENİ CITROËN C5 AIRCROSS ANA KONU(2022 FACELİFT KASA) - TÜM GÜNCEL PAYLAŞIMLAR/YORUMAR
    YENİ CITROËN C5 AIRCROSS ANA KONU(2022 FACELİFT KASA) - TÜM GÜNCEL PAYLAŞIMLAR/YORUMAR




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dentist24

    Ne güzel özelliklermiş, bu hafta içi inşallah aracı teslim alınca deneme şansı bulacağım, bu tür özellikleri paylaşmaya devam edin lütfen.
    Bu arada bu anlatımdan anladığım arabanın yanına yaklaşınca arabanın otomatik açılıp kapanmadığı peki bu durumda araçdan inince kilitlemeden gidersek araba açık mı kalıyor? Yani normal bir arabada da kitlemezseniz açık kalır haliyle ama yinede sormuş olayım

    Ve eğer bu durumda araba açık kalıyorsa arabayı kilitlemek için anahtar yakında olmak zorunda mı?

    Alıntıları Göster
    -Bu arada bu anlatımdan anladığım arabanın yanına yaklaşınca arabanın otomatik açılıp kapanmadığı

    ● Evet araba otomatik açılıp kapanmıyor. Aslında Renault un 2009 dan beridir Megan da sunduğu uzaklaşınca aracı kendi kendine kilitleme özelliğini koysalar çok güzel olurdu ama bu konmamış.

    Açma kısmında çok sorun yok ama. Aracın yanına geldiniz. Elinizi kapının acma kısmına kapıyı açmak için yaptığınız hareketi yaparak kapı kolunun arkasına parmaklarınızı soktugunuzda kolla aracın kaportası arasındaki sensör eliniz araya girince kapı kilidini açıyor ve siz kapı acıkmış gibi kolu çekip kapıyı açıyorsunuz.

    ☆Burada bildiğim şöyle bir opsyonunuz var. Araç içi ayarlar menüsünden tek kişi kullanıyorsanız veya bayansanız gece yada tenha yerlerde güvenlik açısından aracı kumanda ile yada eller serbest tarif ettiğim şekilde nasıl açılabileceğini seçebiliyorsunuz.

    1- Sadece sürücü kapısı

    2- 4 kapı ve bagaj

    1 i seçerseniz siz arabaya binerken yandan yaklaşan bir kişi sizden önce yada sizinle birlikte karşı taraftaki sizin görmediğiniz yere aracın arkasına saklanıp siz kapıyı açar açmaz o taraftan kapıyı açıp yanınıza yada arka koltuğa binemez. Sizi yada aracı gasp edemez.

    Bu özellik mevcut C5 imde de var. 1 i seçerseniz. Ilk uzaktan kumandadan acma tuşuna basınca sadece sürücü kapısı açılıyor. Ikinci defa açma tuşuna basınca diğer 3 kapıyı ve bagajı da açıyor. Muhtemelen C5Air de de 2. Defa açma tuşuna basınca bu şekilde davranıyordur. Bunu denemedim. Ama bu şekildedir.


    - peki bu durumda araçdan inince kilitlemeden gidersek araba açık mı kalıyor?
    ● Evet ne yazık ki açık kalıyor. Kalmaması için o iki çizgiye elleriniz doluysa bile dirseğiniz, yanağınız yada burnunuzla bile dokunup kapıları kitlemeniz gerekiyor.

    Ama kapının üzerinden yada anahtarla aracı açtınız. Fakat herhangi bir kapıyı açmadınız. Yada bagajı. 30 saniye içerisinde araç kendini tetrar kilitliyor.


    - Ve eğer bu durumda araba açık kalıyorsa arabayı kilitlemek için anahtar yakında olmak zorunda mı?

    ●Evet. Anahtar çantamda duruyor genelde. Hanım eşyaları alıp gidiyor. Ben arkada kalıyorum. Hoooppp araba kilitlenmiyor. Anahtarin açma işleminin yapılacağı kapıya yaklasik 1 metre yakınlıkta olmasi gerekiyor.

    Anahtar sizde. Siz şoför kapisindasiniz eşiniz ön yolcu kapısını açamıyor. Sizin açmanız lazım. Yada kilitlemeniz.




  • NEXUS_07 kullanıcısına yanıt
    Evet ben de kontrol ettim manualden dediğin gibi. Kilit konusunda anlattıkların onemli, ozellikle istanbul gibi bir sehirde sadece konfor değil guvenlik te dusunulerek ayar yapılması lazım.YENİ CITROËN C5 AIRCROSS ANA KONU(2022 FACELİFT KASA) - TÜM GÜNCEL PAYLAŞIMLAR/YORUMAR
  • Hani bizde bir adet vardır ya arabayı kilitledikten sonra kapı kolundan kontrol ederiz kilitlendi mi diye. Bu durum bizim araç için tam bir kısır döngü oluyor bu durumda. Arabayı kilitle sonra kontrol için elini at haydaa araba açık...
  • Kilitlendiğinde yan aynalar katlanıyor. Ordan anlaşılabilir sanırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CengoCenk

    Kilitlendiğinde yan aynalar katlanıyor. Ordan anlaşılabilir sanırım.
    Doğru söylüyorsunuz aynalar kapalıysa kilitli demektir arabayı almadan kafamdaki bir soruda daha cevaplandı teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mesutist

    Evet ben de kontrol ettim manualden dediğin gibi. Kilit konusunda anlattıkların onemli, ozellikle istanbul gibi bir sehirde sadece konfor değil guvenlik te dusunulerek ayar yapılması lazım.YENİ CITROËN C5 AIRCROSS ANA KONU(2022 FACELİFT KASA) - TÜM GÜNCEL PAYLAŞIMLAR/YORUMAR
    Güvenlik önemli.

    2000 yılında Antalya da 4-5 tane büyük herkesin bildiği ekmek fırını vardı. Bunlardan birinin şimdi adını vermeyeyim... Sahibi benim arkadaşım. Gece 03:30 gibi fırından çıkıyor hasılatı da alıp, eve gidiyor. Konyaaltında bir kırmızı ışıkta duruyor. Sigara yakacak. Sol ön kapı cebinde çakmak vardı onu ariyorum diyor.
    Ön yolcu kapısı açılıyor bir 3.tür yanına oturup hadi gidelim diyor.
    Arkadaş nereye gidicez ben eve gidiyorum in diyor. Sana gidersek 500 TL bana gidersek 750 TL diyor. Arkadas in aşağıya akşam akşam başımı belaya sokma diyor.
    Bana gidersek 500 TL , 750 verirsen inerim diyor.

    Arkadaşın ruhsatlı silahı var. Şoför koltuğunun altından eğilip silahı aliyor. Sol bacağının üzerine koyuyor.

    -in aşağıya! dedim diyor...

    demez olaydım diyor!

    Ağzından bir jilet çıkartmış.

    --- beni mi vuracan... alır o silahı... vur lan vur... diye ana avrat küfretmeye başlıyor muhterem misafir.
    Arkadaşa jilet sallıyor. Gömleği kesilmiş, kolu çok az çizilmiş. Kendisini kesmekle tehdit etmiş. Bileklerine boğazına dayamış jileti.

    Arkadas silahi alıp -anama sövdürdüm... silahı yerine koydum... diyor.

    Bıraksaydın kesseydi kendini diyorum.

    -manyak mısın arabanın içinde ne işi var onun diye ne polise ne hanıma nede kendi anneme babama anlatabilirim. Kendi arkadaşlarım bile sapıttın mı sen diye yüzüme tükürür. Derdimi hiç kimseye anlatamam... dedi.

    Bir düşündüm, doğru..!

    Hasılat Allahtan zarfın içinde koltuğun altındaydı. Cebimde 200 küsur TL bozuk para vardı. Onu cebimden çıkartıp kucağına attım. Bütün param bu. Al in arabadan diye yalvardım alttan aldım diyor.
    Biraz daha küfredip indi arabadan. Arkama bakmadan kaçtım diyor.
    Araba alacaksan 1. Özelliği kapıları otomatik kitlemesi lazım diyordu.

    Güvenlik önemli. Nerede başınıza ne geleceğini bilemezsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dentist24

    Hani bizde bir adet vardır ya arabayı kilitledikten sonra kapı kolundan kontrol ederiz kilitlendi mi diye. Bu durum bizim araç için tam bir kısır döngü oluyor bu durumda. Arabayı kilitle sonra kontrol için elini at haydaa araba açık...


    Aynen. Benim klasik huyumdur. Elle kontrol ederim.

    Ama buda mümkün hala. Kapıyı kilitlediniz. Uzakta bile olsanız giderken arkanıza dönüp baktığınızda aynaların katlandığını yani kapalı olduğunu görüp emin olabilirsiniz.

    Ama ben bazen genede arabayı kilitledikten sonra sol arka kapı kolundan yoklayarak kilitli oldugundan emin oluyorum. Hele anahtar cebinizdeyse mekanik bir hareket de yapmadığınız için iyice güvensiz hissediyor insan. Arka kapıyı güzelce bir zorluyorum. Açılmadığını görünce içim daha rahat ediyor. Gözle de aynalardan sağlamasını yapıyorum. Yada uzaktayken kumandadan tekrar kilitlemeye basarsanız sinyaller daha farklı şekilde yanıp sönerek size mesaj veriyor.

    -zaten kilitliyim. Paranoyaklaşma git işine bak...! diye..




  • Bizde de hanım bu konuda çok hassastır. Arabada anahtarsız giriş var dediğimden beri arabalardan hiç anlamamasına rağmen 40 tane güvenlik açığı bulabilecek sorular sordu bana. Cevaplayabildiğimş cevapladım cevaplayamadığımı sizlerden öğrenmeye çalışıyorum. Araba henüz elimde olmadığından test etme şansımda yok.
    Bu arada yazdığınız 3. tür olayı düşman başına zor işmiş... Peki bizim araçda hareket sonrası kapılar otomatik kilitleniyor mu?
  • 
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.