Şimdi Ara

Yeni Citroen C5 Aircross SUV Özellikleri ve Fiyatı Belli Oldu (58. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.272
Cevap
17
Favori
112.282
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 5657585960
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • gemstoneblue kullanıcısına yanıt
    Sadece son hız için değil. Ara hızlanmalarda devir bandı olarak daha uzun soluklu performans veriyor benzinli.

    Dizelin performansı tabi ki kötü değil. Özellikle 1.5-1.6 silindir hacminde en beğendiğim dizellerden. Ama performans açısından 1.6 180 thp nin rakibi olamaz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: spinattimyalnizliga

    Benim demek istediğimi asıl siz anlamamışsınız.

    Attığım testte silindir hacmi büyük, beygir benzer, tork neredeyse 2 katı. Buna rağmen sonuç ortada. İstediği kadar yük altında olsun, istenildiği kadar yokuş olsun. Dizel aracın devir bandının bittiği yerde benzinli aracın yüksek beygirle 2000 devir daha çevirme potansiyeli var. Kaldı ki aradaki tork da atla deve değil. Ben hala 1.6 benzinlinin yokuş dahil daha iyi performans vereceği kanaatindeyim. Kullanıcıları da bunu teyit ediyor zaten.

    1.5 bluehdi 1.2 puretech ile kıyaslanmalı. Güç verileri birbirine daha yakın. Bu kısasta dizelin galip gelme ihtimali olabilir. Ama 1.6 180 ile 1.5 dizel performans konusunda kıyas götürmez.

    Size einsteinli geceler diliyorum. :)

    Alıntıları Göster
    Teşekkür ederim. Einstein ı severim. Bilimi severim. Bilim ve bilgi insani kulaktan dolma yada bilmeden konusmaktan uzak tutar...

    Size de iyi geceler.

    Ben Einstein la biraz daha fizik sohbeti yapıcam. Ne demişler bilmemek ayıp değil öğrenmemek ayıp. Çalışalım ki bilerek konuşayım boş konuşmayayım.

    Kalın sağlıcakla... Arada asvalta da çıkın. Toz toprak aracı yorar. Özellikle hava filtresi cabuk dolar. Araç çok yakmaya başlar...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • spinattimyalnizliga kullanıcısına yanıt
    Ustad tabıkıde benxınlı ıyı performans verır ama bu yorumdan sonra nexus hocama katılmak zorunda kaldım şöyle diyim benxınlı dizel yan yana düşün için yuklu yokustasın 70 derecelık olsun yokus 50 metre ileri gideceksin yukler eşit bu durumda ısınmış bir dizel daha hızlı kalkıp varacaktır.bu kalkıs anında benzınlı mıshal 2 bın devırde 250 tork verırken dızel 1750 300 nm verıp benzınlıden daha rahat bır sekılde kalkacaktır.uzun soluklu yokus cıkmalarında ise dızel yine bır tık daha onde olacaktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: spinattimyalnizliga

    Benim demek istediğimi asıl siz anlamamışsınız.

    Attığım testte silindir hacmi büyük, beygir benzer, tork neredeyse 2 katı. Buna rağmen sonuç ortada. İstediği kadar yük altında olsun, istenildiği kadar yokuş olsun. Dizel aracın devir bandının bittiği yerde benzinli aracın yüksek beygirle 2000 devir daha çevirme potansiyeli var. Kaldı ki aradaki tork da atla deve değil. Ben hala 1.6 benzinlinin yokuş dahil daha iyi performans vereceği kanaatindeyim. Kullanıcıları da bunu teyit ediyor zaten.

    1.5 bluehdi 1.2 puretech ile kıyaslanmalı. Güç verileri birbirine daha yakın. Bu kısasta dizelin galip gelme ihtimali olabilir. Ama 1.6 180 ile 1.5 dizel performans konusunda kıyas götürmez.

    Size einsteinli geceler diliyorum. :)

    Alıntıları Göster
    Bu arada bilmediginiz bir konuyu daha aciklayayim size.
    Benzinli ile dizel duz bir baglanti ile tekerlege bagli olsaydi eger evet hakli olurdunuz. Dizelun bittigi yerde benzinli 2000 devir daha ceviriyor derken.

    Ama bu araclarda ve butun araclarda vites oranlari diye birsey var. Yani Dizel 4000 devirde iken lastigi 4000 tur ceviriyor. Benzinli 6000 devire cikiyor lastikte 6000 tur donmuyor. Dizeli 4000 devir cevirmesi icin ve torka uygun olacak sekilde vites oranlari seciliyor. Benzinli de de 6000 devire gore vites oranlari ve hesaplamalari yapılıyor.

    Bir kere fizik kanunlarina göre ayni surede daha dusuk devirde elde edilen guc yuksek devirde olana gore daha efektiftir. Ama siz fizigi sevmediginiz icin ben bunu size anlatamam. Daha ayrintili ve karmasik fizik kurallarina gore aciklamalar ve ayrintilar varda siz onlari zaten anlamazsiniz. Fizigi sevmiyorsunuz. Benim burada anlatabilecegim kadar da basit seyler degil zaten baya bir karmasiklar...

    Neyse. Vites oranlarini bilin istedim...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 70 derecelik yokuş mu? Öyle bir dünya yok hocam. :) Ayrıca uzun soluklu rampalarda hiç şansı yok. Benzinli aracın beygir avantajı var.
    Hala 1.5 dizelin 1.6 180 benzinliden herhangi bir koşulda daha performanslı olduğunu savunanlarla tartışmam. 1.5 i kıyaslayacaksanız 1.2 turbo 130 ile kıyaslayabilirsiniz. Dizelin 50nm yüksek olduğu noktayı ön plana çıkarıp, aradaki 50 beygiri yoksaymak da çok güzel tabi. ;)

    Özetle 1.5 dizel 1.6 için bir boy küçük gelir. 2.0 bluehdi ile belki aşık atabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi spinattimyalnizliga -- 26 Aralık 2019; 0:2:46 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • spinattimyalnizliga kullanıcısına yanıt
    Burda 2.0 yok. 50 beygırı yemedık yahu son surat degerlerınede bak cok fazla değil.istanbul yokus kaynıyor sen dısarı ulkedesın sanırım..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • NEXUS_07 kullanıcısına yanıt
    Fizik fizik demişsiniz ama torku beygir gücü ile karıştırıp durmuşsunuz. Belli bir devre kadar torkun avantajını görürsünüz lakin devir yükseldikçe dizelin öleceğini bilmiyormuş gibi yazıyorsunuz.

    EAT8 şanzımanlı 225 beygirlik DS7'yi ve 130 beygirlik DS7'yi aynı şartlarda kullandım. Arada tepeler var. 225'lik motorun bariz üstün olduğu yollarda, 180'lik motor da çok rahat öne çıkacaktır. Einstein gelse de bu durum değişmez, tork rüyanızdan uyanın bir an evvel.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • https://forum.donanimhaber.com/tork-beygirgucu-rpm-ve-hizlanma-uzerine-temel-bilgiler--38360434



    Beygir tork muhabbetinin hallice ele alındığı bir konu var, ilgilenen inceleyebilir. Aslında 1.2 benzinli ve 2.0 dizel bize gelmediği/getirilmediği için çok da mantıklı bir kıyaslama olmuyor. Burada kıyaslanması gereken beygir mi ekonomi mi olmalı :)
  • spinattimyalnizliga kullanıcısına yanıt
    2.0 dizel 1.6 benzinlinin icinden gecer.Disari çıkar tekrar içinden geçer.Oyle böyle değil.


    Bu arada rampalarda benzinlinin daha iyi olduğunu iddaa eden babayigitleri istanbul'da bekliyorum.Kıps.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kinadangelencerez

    2.0 dizel 1.6 benzinlinin icinden gecer.Disari çıkar tekrar içinden geçer.Oyle böyle değil.


    Bu arada rampalarda benzinlinin daha iyi olduğunu iddaa eden babayigitleri istanbul'da bekliyorum.Kıps.
    Şunu şuraya bırakayım ufkunuz açılır. Belki torktan başka bir şey düşünmenize vesile olurum. Bir kıps da benden. ;)

    www.zeperfs.com
    403 Forbidden
    http://www.zeperfs.com/duel7720-7801.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi spinattimyalnizliga -- 26 Aralık 2019; 9:56:12 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jay jay justified

    Fizik fizik demişsiniz ama torku beygir gücü ile karıştırıp durmuşsunuz. Belli bir devre kadar torkun avantajını görürsünüz lakin devir yükseldikçe dizelin öleceğini bilmiyormuş gibi yazıyorsunuz.

    EAT8 şanzımanlı 225 beygirlik DS7'yi ve 130 beygirlik DS7'yi aynı şartlarda kullandım. Arada tepeler var. 225'lik motorun bariz üstün olduğu yollarda, 180'lik motor da çok rahat öne çıkacaktır. Einstein gelse de bu durum değişmez, tork rüyanızdan uyanın bir an evvel.
    Fizik fizik diye dünyanın kabul ettiği ve değiştirilemez kanunlardan bahsediyorum. Tork la beygir gücünü karıştırmayacak kadar bu konulara emek vermiş takip etmiş bilgi birikimi edinmiş birisiyim. Akademiz düzeydeki yazılardan sanayideki tamirci ağzına kadar bütün duyduklarımı gördüklerimi toplar değerlendiririm. 1992 yılından beridir aklınıza gelebilecek bütün otomobil dergilerini okudum takip ettim ediyorum. Beygir ile torku karıştırmam söz konusu değil. Bakın ben zaten benzinlinin maksimum hıza çıkış ve 0-100 hızlanması konularında daha üstün olduğunu söyledim. Benzinliyi bir 0-400 metre koşucusuna benzetebilirsiniz. Dizeli de çekiç alma yada disk atma sporcusuna. Birisi kaba kuvvet ve hantal diğeri çeviklik ve hıza sahip. Zaten diğer arkadaş ta en başından beridir ELMA ile ARMUT u kıyaslamış oluyor. Oluyoruz ama. İki kişi düşünün. Elinde 30 kg yükle düz yolda marketten gelmek ile o paketleri 5. kata merdivenden çıkarmak farklı şeyler. Kendiniz evde deneyin. Dizel yokuşta üstün. Fizik kanunun şunu söyler adetsel yada ölçü birimi ile aynı olan sayıda birimde düşük olan kazanır. Devirler ortak ölçü birimi. 1 dakikada 3500 devir çeviren bir dizel motorsaniyede 58,33 devir yapmak zorunda. (Bu arada dizelin yüksek devirlerde öldüğünü bilmiyormusunuz demişsiniz de. Dizel le 3000 devir bilemediniz 3.500 devir zaten yeterli. ben 3200 devirlerle ciddi yokuşları 160 170 km ile çıktığımı biliyorum. 4.000 e gerek yok ki...) Benzinli motor da sizin dediğiniz gibi dakikada 6.000 devir çevirsin 1 saniyede 100 devir çevirmesi gerekiyor. En basit kural fazla hareket fazla sürtünme yaratır. Buda maddenin ve makinenin dez avantajına dır. Rakamlarla örnek veremeye çalışıyorum belki anlarsınız diye. saniye de 100 devir mi çevirmek daha zor, yoksa 58,3 devir mi. Motorun gazına bastığınızda üstelik bunu yokuş yukarı yük altında yaparken o motorun saniyede 100 devire çıkması mı daha kolay 58 devire mi. Keşke biraz fiziğe de hakim olsaydınız. Neyse siz benzinlinizle her yolda en hızlı gidersiniz.

    Dikkat edin de hızlı benzinli arabanızla giderken o fizik fizik dediğiniz kanunlardan merkez kaç kanununa bir virajda yakalanmayın da sevdikleriniz üzülmesin. Fizik kanunları şakaya gelmez. Bana iddia ettiğiniz gibi tartışmaya açık kanunlarda değildir.




  • NEXUS_07 kullanıcısına yanıt
    Yok anlamıyırrr vallah onun benzinli arabası 5 at hızı 3 öküz gücü dizeller 10 öküz gücü 3 at hızı desek anlarmı acaba 🤔🧐

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İyice konu dışına dönmüş burası.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • spinattimyalnizliga kullanıcısına yanıt
    En kısa zamanda bılgılere bakacagımb3 gundur araca bınıyorum su aralar yogun gunler gecırıyorum ınceledıkce bılgı ve paylasımlarda bulunup destegınızı alacagım...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gemstoneblue

    Yok anlamıyırrr vallah onun benzinli arabası 5 at hızı 3 öküz gücü dizeller 10 öküz gücü 3 at hızı desek anlarmı acaba 🤔🧐
  • quote:

    Orijinalden alıntı: spinattimyalnizliga

    Şunu şuraya bırakayım ufkunuz açılır. Belki torktan başka bir şey düşünmenize vesile olurum. Bir kıps da benden. ;)

    http://www.zeperfs.com/duel7720-7801.htm

    Alıntıları Göster
    Hocam sunduğunuz şey genel geçer değerlendirme ve biz bunu biliyoruz. Sizde o siteden öğrenmişsiniz. Daha çok siteleri takip edin daha çok bilgilenin. Sadece o site ile kalmayın. Bizim sizin ile tartıştığımız konunun ne yazık ki testini yapan bir firma yada dergi, kanal yok. Keşke olsaydı da size gösterseydim. Neyse! Ben "Haklısın!" deyip tartışmayı bitirmek istiyorum.


    Bu arada size ve arkadaşlara da bir fıkra anlatayım.

    " Bir adam varmış. Çok pozitif, çok sakin, kafasına hiç bir şeyi takmıyormuş. Karşısındaki doğru da söylese yanlış da söylese takmıyormuş. Bir gün bir arkadaşı sormuş nasıl bu kadar sakin ve pozitif oluyorsun sana söylene saçma sapan konularda bile sakin kalabiliyorsun. Hiç bir şeyi kafana takmıyorsun! demiş.

    Adam da:
    - Ben hiç kimseyi düzeltmeye çalışmıyorum. İnsanlar kendi bildiklerini doğru sanmak dışında doğruyu yanlışı aramıyor. Merak etmiyor. Bu yüzden ben anlatmaya da çalışsam anlamayacaklar nasıl olsa. O yüzden ben de "HAKLISIN" deyip geçiyorum. Kafam rahat ediyor! demiş.

    Arkadaşı:
    - Ama bu yaptığın da doğru bir şey değil! demiş.

    Adam da:
    - HAKLISIN! demiş...




  • 
Sayfa: önceki 5657585960
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.