Şimdi Ara

Yeni Citroen C5 Aircross SUV Özellikleri ve Fiyatı Belli Oldu (56. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
7 Misafir (1 Mobil) - 6 Masaüstü1 Mobil
5 sn
1.272
Cevap
17
Favori
112.291
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 5455565758
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • NEXUS_07 kullanıcısına yanıt
    Daha almadınmıya?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • texasboy77 T kullanıcısına yanıt
    Aslında lastiklerde basınçla ilgili bir sensor yok. ABS için tekerlerde bulunan encoder bir tekerleğin daha az döndüğünü fark ederse onun patladığını düşünüyor, sistem öyle çalışıyor.
    Arabanın lastiği durduğu yerde patlasa ve siz görmezseniz sistemin fark etmesi 50 metreyi bulur, o da lastiğe zarar verir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Leorsa

    Feel adventure dizel modelinin hızlanması yani performansi beni pek tatmin etmedi, yine fena değil ama benzinli motordan geçtiğim için de bana öyle gelmiş olabilir. Hızlanması yokuslarda ozellikle yavas kaliyor. Benzinli modelini mi alsaydim acaba diye dusunmeye başladım. O da sadece shine pakette bulunuyordu arada para olarak baya fark var.

    Ama aracin konforu, tipi kısaca kalan her şeyini beğendim. Ozellikle park ederken kuşbakışı arabayı göstermesi çok kullanışlı. Direksiyonun yavas hizlarda yumuşaklığı ve yüksek hizlarda da güven vermesi çok güzel. Koltuklar efsane.
    Hocam hızlanması yokuşlarda yavaş dermişsiniz. Belki size öyle gelmiştir. Çünkü benzer güçteki benzinli ve dizel motoru karşılaştırırsanız dizel yüksek tork üretmesi ve bunu düşük devirde yapması sebebi ile benzinliye göre yüklü ağırlıkla ve yokuşlarda daha avantajlı konumdadır.

    Düz yolda deseniz anlarım. Ama yokuşta biraz garip geldi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gemstoneblue

    Daha almadınmıya?
    Almadım hocam...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • NEXUS_07 kullanıcısına yanıt
    Baya oldu dimi dertleri neki bunların?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar merhaba,Aracımızda lastiğin davlumbaza sürtmesi gibi bir sorun var.Araçtan ara ara uğultu sesleri geliyor.Fark ettiğim an video çektim ve servise gittim.Ancak birşey çıkmadığını söylediler.Elinde olanlara önerim,araçlarınızı kontrol etmeniz.

    TribeCayoutube
    Citroen C5 Aircross 2019 sürtme sorunu
    https://www.youtube.com/watch?v=CvB7739dEQc&feature=youtu.be



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CaptainTeeemo -- 15 Ocak 2020; 23:20:41 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • CaptainTeeemo kullanıcısına yanıt
    Lastikleriniz 235 55 18 miydi?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NEXUS_07

    "Türkiye’de satışa sunulan tüm Yeni Citroën C5 Aircross SUV versiyonlarında standart olarak bulunan Kademeli Hidrolik Destekli Süspansiyon Sistemi “Uçan Halı” etkisini beraberinde getiriyor. Bu yenilikçi teknoloji sürüş konforu ile birlikte üstün sürüş dinamikleri sunuyor.
    Markanın 100 yıllık süspansiyon konforu deneyiminin gelmiş olduğu en son noktayı temsil eden Kademeli Hidrolik Destekli Süspansiyon Sistemi markanın bundan sonraki modellerinde de kullanılacak.

    Söz konusu yenilikçi teknoloji markanın motorsporları deneyimine dayanıyor. İlk olarak rallide test edilen ve denenen bu çözüm, Citroën ZX’i 1994 yılında Paris-Dakar Rallisinde zafere taşırken bugün hala Citroën C3 WRC’de kullanılmaya devam ediyor.

    Sadece daha fazla konfor sunmakla kalmayan yeni süspansiyon aynı zamanda sürüş stabilitesine de katkı sağlıyor. Mümkün olan en üst seviyede konfor ve yol tutuş elde etmek için geliştirilen yeni süspansiyon için 20 adet patent alınmış durumda. Uygulanan teknoloji ise prensip olarak son derece basit; geleneksel süspansiyon sistemi, amortisör, yay ve mekanik bir stoperden oluşurken, Kademeli Hidrolik Destekli Süspansiyon Sistemine biri geri tepme ve diğeri sıkıştırma olmak üzere iki hidrolik yastık daha ekleniyor. Böylece süspansiyon ihtiyaç durumuna göre iki aşamalı olarak çalışıyor. Küçük darbelerde tek başına çalışan yay ve amortisör hidrolik sistemin desteğine gereksinim duymasa da hidrolik sistem süspansiyon yolunu uzatmak üzere yine de görev yapıyor. Böylece yol bozukluklarını etkin bir şekilde filtreleyen “Uçan Halı” etkisi oluşuyor. Daha büyük darbelerde ise kayda değer sıkıştırma ve geri tepmelerde yaylar ve amortisörler ile birlikte hidrolik destekeklerde çalışıyor. Böylece ani sarsıntıları kademeli olarak yavaşlatarak önlüyor ve bu sayede yolculukları çok daha konforlu bir hale getiriyor."



    Geçenlerde bir arkadaş, nerede okuduğumu hatırlamıyorum da. Bu süspansyonun uzun ömürlülüğü yada dayanımı hakkında bir fikrimiz yok ne olur acaba diye bir yerde yorum yapmıştı da. Yukarıdaki yazıyı gördüm. Paylaşmak istedim.

    1994 den bu güne 25 yıldır deneyimlenmiş ve muhtemelen zaman içerisinde zayıf yanları görülerek geliştirilmiş bir süspansyondan bahsediyoruz. Tabi ki ralli de kullanılan kadar spesifik bir üretim tarzı ve malzeme ile üretilmemiştir. Seri üretime ve maliyet düşürmeye yönelik üretim gerçekleştirilmiştir fakat teknoloji ve mantık en zorlu koşullarda test edilip onaylanmış.
    Rodaj ile ilgili yazımı ararken bunu buldum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NEXUS_07

    Orjinali, İsveç'te ortaya çıkan “Moose Test” yani bir geyik türünden esinlenilerek yapılmakta olan bu test, 1970'lerde popüler olmaya başlamış, günümüzde sıkça kullanılan bir kaçış manevrası testidir. Kaçış manevrası testi olmakla birlikte aracın iyi yada kötü yol tuttuğu anlamına gelmez. Tamamen farklı bir mantığı vardır.

    İlk olarak bir İsveç dergisi Teknikens Värld tarafından ünlenen bu manevra, 1997 senesinde Mercedes Benz - A serisinin takla atması nedeniyle çok büyük bir üne kavuşmuştur.

    Gerçekte, ismi her ne kadar geyik testi olarak adlandırılmış olsa da, bu kaçış manevrasıyla, birden yol üzerinde karşımıza çıkan bir cisim (ki bu bir çocuk ya da geri geri giden bir otomobil de olabilir) yada engelden aniden kaçabilmek ve kazasız belasız kendi şeridimize geri dönebilmekten ibarettir. Bunun sebebi geri geri giden bir otomobil yada yolda önlem almadan durmuş lastiği patlamış yada bozulmuş bir aracı yada yola aniden çıkan küçük bir çocuğu, son anda fark ettiğinizde, fren yapmak her zaman kazayı önleyemeye yetmeyebileceği için, bazen de yoğun akan trafikte çok daha büyük zincirleme kazalara sebep olabileceği için bu manevrayı güvenli bir şekilde yapmayı sağlamayı amaçlayan bir manevra testidir.

    Test Detayları
    Test kuru bir yol (takip yolu), aracın izleyeceği hareket yolunu S şekli çizdirecek şekilde yerleştirilen kukalar yerleştirilerek yapılır. Araçtaki tüm koltuklar dolu olacak ve bagajda yük olacak şekilde maksimum ağırlıkta yapılması tercih edilir.



    Sürücü pistte seyretmekte olduğu şeritte ilerlerken önüne gelen kukalardan ani bir şekilde karşı şeride geçiş yapar ve karşı şeritte kendi şeridinde bulunan kukalardan daha ileride bulunan kukalara çarpmadan kendi şeridine geri dönmeyi amaçlar. Test aracı yoldan çıkıncaya yada kukaları devirinceye kadar hız artırılarak test yapılmaya devam edilir. Genelde 70-80 km / s arasında ki hızlarda kukaların devrilmesi ile test son bulur. Bazen de Mercedes A serisi gibi aracın takla atmasıyla sonuçlanır.

    Mercedes - 1997 A Serisi Olayı
    21 Ekim 1997 yılında, Teknikens Värld dergisi için Robert Collins isimli otomobil muhabiri tarafından yapılan bu testte 60 km / s hızla giderken takla atmasıyla olay olmuş ve tüm dünyada Mercedes in kötü reklamı ile prestij kaybına neden olurken geyik testinin de tüm dünyada bilinirliğinin ve popülaritesinin artmasına sebep olmuştur.

    Aynı şekilde 2005 yılında Dacia Logan'ın da benzer bir tepkiyle testi geçemediği, ama bir süre sonra yapılan testlerde, sebebin sık sık test yapıldığı için zeminde lastiklerin sebep olduğu zemin yıpranması yada kayganlaşması sebebi ile yaşandığı ortaya çıkmıştı.


    Sonuçlar
    Başarılı ve başarısız olarak tabir edilen bir çok durum söz konusu.
    Bu testi en yavaş geçmiş olan araç 42.5 km / s hız ile Reliant Realto isimli üç tekerlekli bir araç olup,
    en hızlı geçmiş olan araç da 85 km / sn ile Citroën Xantia modelidir.
    Eskileri okumayanlara gelsin...




  • texasboy77 T kullanıcısına yanıt
    Fabrika ne taktıysa o hocam,18 inçlik m+s michelin lastik.Araç feel adventure paket.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • CaptainTeeemo kullanıcısına yanıt
    Ben de yarın deneyeyim, direksiyonu tam kırınca mı sürtüyor? Acaba dedim 235’ten 225’e o yüzden geçmiş olmasınlar!? Sadece ön sağ mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi texasboy77 -- 3 Aralık 2019; 21:26:27 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: texasboy77

    Ben de yarın deneyeyim, direksiyonu tam kırınca mı sürtüyor? Acaba dedim 235’ten 225’e o yüzden geçmiş olmasınlar!? Sadece ön sağ mı?
    Hocam şu virajda sarı ok yönünde dönüş yaptığımda oluyor.Ara ara stabilize yollarda sürtme sesi geliyordu uğultu gibi ancak fark etmemiştim.Geçen gün burada tam sağa döndüğümde sağ önden bi cayırtı koptu.Neye sürttüm diye bakarken fark ettim.Ara ara yaylandıkça da lastik davlumbaza değiyor.




  • CaptainTeeemo kullanıcısına yanıt
    Lastik havalarına baktınız mı acaba 235 55 18 için 32 psi olması lazım bazen fazla şişiriyorlar. Her halukarda sürtmemesi lazım ama! Bayide bir işlem yaptırdınız mı yalıtım vb. !?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • texasboy77 T kullanıcısına yanıt
    Video ile birlikte tekrar servise başvurun bence, nasıl bir şey yok diyorlar anlamadım? 0850 759 77 77 numaralı telefonla da müşteri ilişkilerini arayın.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Davlumbazın vidaları gevşememişse, kamber-kaster ayarından olabilir, servisin en azından rot balans ayarını kontrol etmesi lazımdı!

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: texasboy77

    Davlumbazın vidaları gevşememişse, kamber-kaster ayarından olabilir, servisin en azından rot balans ayarını kontrol etmesi lazımdı!
    Hemen ardından havayı kontrol ettim ancak sandığım aksine 30 çıktı lastik havalarım.Aynı model araç sahibi tanıyorum.müsait olduğunda o virajdan bir de o araçla döneceğiz.Bakalım benim araca özelse serbiste gördüğüm"ilgi" yi geri yansıtacağım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CaptainTeeemo

    Hemen ardından havayı kontrol ettim ancak sandığım aksine 30 çıktı lastik havalarım.Aynı model araç sahibi tanıyorum.müsait olduğunda o virajdan bir de o araçla döneceğiz.Bakalım benim araca özelse serbiste gördüğüm"ilgi" yi geri yansıtacağım.

    Alıntıları Göster
    Geçmiş olsun hocam. Ciddi birşey olduğunu sanmam. Ya davlumbazın vidalarından birisi düşmüştür. Yada Rot ayarı ile ilgili bir sorun vardır. Rot balans a sokarlar. Rot ayarına bakıp düzeltirler.




  • CaptainTeeemo kullanıcısına yanıt
    Hocam sürtme sorununu ne yaptınız? Halloldu mu? Ne gibi bir işlem yaptılar?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: texasboy77

    Hocam sürtme sorununu ne yaptınız? Halloldu mu? Ne gibi bir işlem yaptılar?
    Yok hocam,servis birşey bulamadık diyip yolladı ben de vakit bulup uğraşamadım.Araçtan soğuttu beni bu olay oldu olalı 1-2 kere ancak kullandım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • CaptainTeeemo kullanıcısına yanıt
    Ciddi bir sorun olamaz bu, muhtemel basit bir ayarla düzelecek bir şey. Video ile Citroen ve PSA’ya şikayet edin mutlaka, yol engebeli veya çukurlu olsa bir nebze anlarım ama orada sürtüyorsa mutlaka bir ayarsızlık vardır.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 5455565758
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.