Şimdi Ara

Yeni DOBLO (297. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6.038
Cevap
14
Favori
582.083
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 295296297298299
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • OMERKAHVECİ kullanıcısına yanıt
    Merhaba
    Ben iki aracıda tecrübe ettim.Zaten kendi kullandığım araç 1.6 premio olanıydı.İki aracıda birçok kez aynı şartlarda denedim.Şunu söylemem gerekir öncelikle senin araçtan ne beklediğine bağlı.Yakıt olarak iki motorda aynı yakıyor.şehir içi 6-7 t arası şehirler arası 4.5 - 6 lt 100 km de.
    Ben arabaya yüklenmeyi sevmem.Araba normal seyir hızlarına 80 - 100 - 120 km/h çıkması çokta seri olmasa da olur dersen ve en önemlisi aradaki fiyat farkına mazot koyar gezerim dersen düz mantık 1.3 ideal.Kasayı taşımıyo falan dedikleri hikaye.Kasayı taşımıcak olsa gerçekten bu aracı bu motorla satmazlar.Sonuçta aracı tasarlıyan bir yığın mühendis var onlar anlamıyo da taşımıyo diyenmi anlıyo. :D birde yok arkadaş ben yolda giderken arkadan biri selektör çakarsa ben kendimi ona yedirmem bayırlarda bir vites küçültmek bana göre değil dersen o zaman tartışmasız 1.6 almanı tavsiye ederim.Gerisi söylenenlerin teferruat.Deiğim gibi önce arabadan ne beklediğine bağlı.

    Saygılarımla.




  • arkadaşlar ankarada doblo ustası varmı kaborta-boya işindn iyi anlayan
  • 1.3 ile 1.6 ikileminde kalanlar için yazıyorum her ikisine binmiş biri olarak tercihimi 1.3 mjet 90 HP 200 nm tork olandan yana kullandım.Kullanım amacım aile aracı.Eğer bunu 500-1000 kg arasında yük taşıma amacıyla almış olsam 1.6 olanı alırdım ama aile kullanımı için gayet yeterli yokuşlarda vites küçülttüğümü pek hatırlamıyorum aracım daha 1000 km ye yaklaştı 5 bin km den sonra gerçek performansının daha iyi olacağını düşünürsek 1.3 rahat rahat yeterlidir aile için.Burada temel nokta aracı dik yokuşlarda turbodan çıkarmamak yani 1000-1500 devirlere düşürmemek çünkü 1750 devirde devreye giriyor.Dizel aracı herkes kullanamaz devir aralığını iyi ayarlamak gerekiyor ne aşırı yüksek devir nede çok düşük devir orta devirde(2000-3000 devir)kullanmak en ideali.
  • 2013 yılından sonra cıkan 1.3 dizel motorlar euro 5 olduğun için çekişleri daha iyi yani cıkan dobloların
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet_nfr

    2013 yılından sonra cıkan 1.3 dizel motorlar euro 5 olduğun için çekişleri daha iyi yani cıkan dobloların

    Ne anlamda daha yüksek?

    Tork mu fazla beygir mi ?
  • nıghtman kullanıcısına yanıt
    Yok hocam ne tork fala nede beygir.Euro 5 normlarında araç daha az karbondioksit gazı salgılamakta burada anlatılmak istenen o.Euro normlarının çekişle falan ilgisi yok.
  • Eski kasa Doblo 1.3 mjet ler 75 HP ve 190 NM tork iken yeni kasa doblolar 90 HP ve 200 nm Tork.15 HP güç ile 10 NM tork artışı sağlanmış.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kasto_37

    Arkadaşlar yeni doblolara sonradan cruise control taktıran var mı? Fiyat ve uyumluluk hakkında bilgilendirmenizi rica ederim.

    Bu konuda bilgi sahibi olabildiniz mi acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Digitall06

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kasto_37

    Arkadaşlar yeni doblolara sonradan cruise control taktıran var mı? Fiyat ve uyumluluk hakkında bilgilendirmenizi rica ederim.

    Bu konuda bilgi sahibi olabildiniz mi acaba?

    Tam olarak öğrenmedim. Çünkü Adam akıllı araştırmasını yapamadım, araç bide babamın olunca fazla önemsemedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Sayfa çok hareketsiz neden böyle?


  • < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sekiro

    bunlarda arka hoparlörler önler 16 cm arkalar 10cm birebir uydu.



    senin bu arka hoparlörler benim 96 tempranın orjinal hoparlöründen :D Apaynısı
  • Aracı 2. el aldım Fakat bu değerler can yakıyor;
    2.5 de vites atıyorum oda ortalama 1,5 1,75 arası devir başlangıcına denk geliyor ani hızlardan kaçınıyorum mümkün mertebe,ancak şehir içi bu rakam pek değişmiyor minimum 7.5 gördüm fakat daha azalmadı,yaklaşık 600 km dir bende araç,diğer bilgiler;

    2012 model
    1,3 90 bg,dynamic combi
    hasar kayıtlı ve bilerek aldık expertizde birtek kaporta hasarı çıktı motor performansı normal çıktı bakımlar ve km yi de teyit ettik

    Şüphelendiğim noktalar;
    Lastikler ve ebatları olabilir diye düşündüm, (baktıramadım)
    Aracın kayışları tamamen değişmiş orj olmayan yada uygun olmayan parça kullanılmış olabilir bilemiyorum,
    Direksiyon tam sağ da ve tam solda ses çıkartıyor deneyimli kullanıcılar bunu bilir eski araçlarda daha sık olur,(motoru zorluyor )
    Dik yokuşlarda kalkış gerçekten zor oluyor (yaklaşık 100 bin km tecrübem var ilkkez el freni mi kullansam diye düşündüm)
    Klima aktivitesinde arac kamyona dönüşüyor performans beklentiniz gerçekten azalıyor( 3 bin üstü devri göze alıyorsanız o başka tabi)
    Kullanım esnasında yolcu yada yük bulunmuyor

    Dikkat ettiklerim;
    Turbonun çalışmadığı devirlerde gazı yüklemiyorum (1,5 1,7)
    Max tork değeri bittiğinde vitesi atmış oluyorum
    Sabit devir sabit hız sabit yüklenme (gaza bastığım miktar)






  • Arkadaşlar babamın doblosunu(1.6) bu akşam itibariyle sattık. 4 senede 40000 km yapmıştık sadece. Uzatılmış 1 yıllık garantisi, kış lastiği, muayene yeni, kaza boya yoktu. 35000 tl ye satıldı. Gerçekden çok güzel araçtı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ucuz gitmiş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ghostfire

    Aracı 2. el aldım Fakat bu değerler can yakıyor;
    2.5 de vites atıyorum oda ortalama 1,5 1,75 arası devir başlangıcına denk geliyor ani hızlardan kaçınıyorum mümkün mertebe,ancak şehir içi bu rakam pek değişmiyor minimum 7.5 gördüm fakat daha azalmadı,yaklaşık 600 km dir bende araç,diğer bilgiler;

    2012 model
    1,3 90 bg,dynamic combi
    hasar kayıtlı ve bilerek aldık expertizde birtek kaporta hasarı çıktı motor performansı normal çıktı bakımlar ve km yi de teyit ettik

    Şüphelendiğim noktalar;
    Lastikler ve ebatları olabilir diye düşündüm, (baktıramadım)
    Aracın kayışları tamamen değişmiş orj olmayan yada uygun olmayan parça kullanılmış olabilir bilemiyorum,
    Direksiyon tam sağ da ve tam solda ses çıkartıyor deneyimli kullanıcılar bunu bilir eski araçlarda daha sık olur,(motoru zorluyor )
    Dik yokuşlarda kalkış gerçekten zor oluyor (yaklaşık 100 bin km tecrübem var ilkkez el freni mi kullansam diye düşündüm)
    Klima aktivitesinde arac kamyona dönüşüyor performans beklentiniz gerçekten azalıyor( 3 bin üstü devri göze alıyorsanız o başka tabi)
    Kullanım esnasında yolcu yada yük bulunmuyor

    Dikkat ettiklerim;
    Turbonun çalışmadığı devirlerde gazı yüklemiyorum (1,5 1,7)
    Max tork değeri bittiğinde vitesi atmış oluyorum
    Sabit devir sabit hız sabit yüklenme (gaza bastığım miktar)




    Orijinal lastik ebadı 195/60r16

    Bizdekinde 205 taban var en yoğun trafik de 7.2 üstünü görmedim.

    8.5 gerçekten yüksek bir değer.Yerinizde olsam orijinal parçalar ve motora uygun kaliteli bir yağ ile bakım yaptırırım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nıghtman

    quote:

    Orijinalden alıntı: ghostfire

    Aracı 2. el aldım Fakat bu değerler can yakıyor;
    2.5 de vites atıyorum oda ortalama 1,5 1,75 arası devir başlangıcına denk geliyor ani hızlardan kaçınıyorum mümkün mertebe,ancak şehir içi bu rakam pek değişmiyor minimum 7.5 gördüm fakat daha azalmadı,yaklaşık 600 km dir bende araç,diğer bilgiler;

    2012 model
    1,3 90 bg,dynamic combi
    hasar kayıtlı ve bilerek aldık expertizde birtek kaporta hasarı çıktı motor performansı normal çıktı bakımlar ve km yi de teyit ettik

    Şüphelendiğim noktalar;
    Lastikler ve ebatları olabilir diye düşündüm, (baktıramadım)
    Aracın kayışları tamamen değişmiş orj olmayan yada uygun olmayan parça kullanılmış olabilir bilemiyorum,
    Direksiyon tam sağ da ve tam solda ses çıkartıyor deneyimli kullanıcılar bunu bilir eski araçlarda daha sık olur,(motoru zorluyor )
    Dik yokuşlarda kalkış gerçekten zor oluyor (yaklaşık 100 bin km tecrübem var ilkkez el freni mi kullansam diye düşündüm)
    Klima aktivitesinde arac kamyona dönüşüyor performans beklentiniz gerçekten azalıyor( 3 bin üstü devri göze alıyorsanız o başka tabi)
    Kullanım esnasında yolcu yada yük bulunmuyor

    Dikkat ettiklerim;
    Turbonun çalışmadığı devirlerde gazı yüklemiyorum (1,5 1,7)
    Max tork değeri bittiğinde vitesi atmış oluyorum
    Sabit devir sabit hız sabit yüklenme (gaza bastığım miktar)




    Orijinal lastik ebadı 195/60r16

    Bizdekinde 205 taban var en yoğun trafik de 7.2 üstünü görmedim.

    8.5 gerçekten yüksek bir değer.Yerinizde olsam orijinal parçalar ve motora uygun kaliteli bir yağ ile bakım yaptırırım.

    Alıntıları Göster


    Orijinal lastik ebadı 195/60r16

    Bizdekinde 205 taban var en yoğun trafik de 7.2 üstünü görmedim.

    8.5 gerçekten yüksek bir değer.Yerinizde olsam orijinal parçalar ve motora uygun kaliteli bir yağ ile bakım yaptırırım.



    Hocam benim lastikler de 205 ,aracın bakımları benden önce yapılmış ve daha bakımlarına var mazot filitresi hariç diğerlerine baktırdım (hava filt. ve yağına) temizdi.
    sanıyorum ki direksiyon popmpasında sorun var şu ara daha fazla ses yapmaya başladı.

    Resimdeki görünen değer sadece şehir içinde 100 km ortalaması sorduğum ustalar normal dedi fakat bence daha aşağıda olması lazım,8,5 fazla bir değer bmw dizel bile bu kadar yakmıyor.

    sandero stapway kullandım,blue kullandım corsa ve linea kullnadım max 6,5 görürken bu arabanım 9 a dayanması bana sorunlu olduğunu düşündürüyor..

    Birde anladığım kadarı ile 205 ebatına rağmen 7,2 rakamını geçmemsi si gerekiyorsa kesinlikle sorun var demektir..




  • 8.5 gerçekten fazla.Bahsettiğiniz ses direksiyonu çevirince mi geliyor. @ghostfire
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nıghtman

    8.5 gerçekten fazla.Bahsettiğiniz ses direksiyonu çevirince mi geliyor. @ghostfire

    Aynen hocam,yalnız vites geçişlerinde de sorun olabilir,debriyaj bırakırken ses geldi bir iki defa ama tam emin olmadım çünkü direksiyonu da çeviriyordum.
    aracı kaportacı toplamış söküp yeniden toplamak lazım gibi geliyor

    Ama bugun kü test sonucu da aynı 8.0 gördüm daha şuan,hocam hepsinin dışında merak ediyorum lastik ebatları bu kadar yükselmesini sağlamaz diyorsunuz ?




  • 
Sayfa: önceki 295296297298299
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.