Şimdi Ara

Yeni Fiat Doblo Test

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
36.474
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • www.autoclub.com.tr ' nin testinden alıntı yaptım.

    Genel
    Fiat Doblo ile ilk tanışmamız 2000 yılında Paris Otomobil Fuarı ve hemen ardından İstanbul AutoShow’da olmuştu. Türk tüketicisinin beğenisine sunulan ilk jenerasyon Fiat Doblo başarılı satış rakamları ile özellikle ticari alanda kullanımı tercih eden tüketiciler için biçilmiş kaftandı. Ticari araçlar içinde gelişen rekabetle Caddy, Partner, Kangoo gibi farklı markaların modelleri pazar payına dahil olarak ürün yelpazesi artmış ve tüketicilerin tercihine sunulmuştu. Tofaş'ın Bursa'daki fabrikasından üretilen ve dünyanın birçok ülkesine ihraç edilerek hafif ticari araç segmentinin ödüllü temsilcisi Fiat Doblo 'nun ikinci jenerasyon yeni nesli, hem Combi hem Cargo ve ayrıca binek otomobil ruhsatlı Panaroma karoser seçenekleriyle Türkiye'de de satışa sunulmuş durumda. Yeni Doblo, ilk jenerasyona göre daha geniş, daha konforlu, daha teknolojik, ve daha güvenli . Yeni Fiat Doblo 'nun Cargo versiyonları 22.900 TL'den, Combi versiyonları ise 26.400 TL'den başlayan peşin indirimli anahtar teslim satış fiyatıyla bayilerdeki yerini aldı.

    Ülkemizde satışta bulunan Fiat Doblo’nun donanım ve motor seçeneklerine göre modelleri şu şekilde :

    YENİ DOBLO COMBI 1.4 95 HP BZ EURO 4 DYNAMIC
    YENİ DOBLO COMBI 1.3 90 HP MJET EURO 4 DYNAMIC
    YENİ DOBLO COMBI 1.6 105 HP MJET EURO 4 DYNAMIC
    YENİ DOBLO COMBI 1.3 90 HP MJET EURO 4 ELEGANCE
    YENİ DOBLO COMBI 1.6 105 HP MJET EURO 4 ELEGANCE
    YENİ DOBLO COMBI 2.0 135 HP MJET EURO 5 ELEGANCE
    YENİ DOBLO COMBI 1.3 90 HP MJET EURO 4 PREMIO
    YENİ DOBLO COMBI 1.6 105 HP MJET EURO 4 PREMIO
    YENİ DOBLO COMBI 2.0 135 HP MJET EURO 5 PREMIO
    YENİ DOBLO COMBI MAXI 1.6 105 HP MJET EURO 4 DYNAMIC
    YENİ DOBLO COMBI MAXI 1.6 105 HP MJET EURO 4 ELEGANCE
    YENİ DOBLO COMBI MAXI 2.0 135 HP MJET EURO 5 ELEGANCE

    DOBLO PANORAMA 95 HP 1.4 EURO 4
    DOBLO PANORAMA 90 HP 1.3 MJET EURO 4
    DOBLO PANORAMA 1.6 105 HP MJET EURO 5

    Dış Görünüş
    İlk jenerasyona göre yeni Doblo’nun daha yüksek tavan ve uzatılmış karosere sahip olduğunu görüyoruz. Yüksek kasa önden bakıldığında oldukça heybetli ve kaslı. Farlar geriye doğru uzatılmış , petekli ön ızgara hava girişleri geniş tutulmuş ve tampon aşağı çekilerek daha sportif bir hava verilmiş. Hem otomobil hem de arazi aracı çizgilerinde dizayn edilen Doblo bu konuda beklentilere cevap verecek düzeyde. Yandan bakıldığında kaslı yapı şişirilmiş çamurlukla daha da belirginleşmiş. Titanyum görünümlü yan koruma çıtaları ve kapı kolları bahsettiğimiz spor çizgilerde önemli rol oynamış.Sinyal özellikli gövde rengi yan aynalar, karartılmış arka camlar çok şık.Geriye doğru uzandıkça çizgilerde değişiyor.Yukarı doğru ivmelenen çizim arka camla beraber oval hatlarla
    belirginleşerek aracın dikdörtgen çizgilerde görünmemesini sağlamış Alaminyum alaşımlı jantlar 16” , lastik ebatları ise 195/60R16

    Arkadan bakıldığında yükseltilmiş tavan daha da belirginleşiyor. Karartılmış arka cam oldukça geniş ve dikiz görüş açısı gayet iyi. Doblo yazısı büyük tutularak Fiat logosunun tam altına ortaya yerleştirilmiş.Tavan üstü raylar ise unutulmamış. Arka stop farları dikeylemesine yerleştirilmiş bunun yanında karartılmış camın üst bölümünde içeride üçüncü fren ikaz lambası da bulunuyor. Doblo’nun yerden yüksekliği her kasisi rahatlıkla aşabilecek düzeyde aynı zamanda yüksek görünümü engellemek için ön tampon yere yakın dizayn edilmiş. Yeni Fiat Doblo’nun boyutları ve ağırlığı ise şu şekilde ;



    Uzunluk : 4390 mm
    Genişlik : 1832 mm
    Yükseklik : 1845 mm
    Aks Mesafesi : 2755 mm

    Boş Ağırlık : 1420 kg
    Yüklü Ağırlık : 2130 kg


    İç Görünüş / Donanım
    Fiat Doblo’nun en önemli değişikliği iç mekanda kendini belli ediyor. Kapıyı açtığınız anda büyük bir salonun içinde buluyorsunuz kendinizi.Açık renk döşemeler ve geniş koltuklar bunun en büyük sebebi. Sürücü koltuğuna geçtiğiniz anda ise kontrol panellerine ulaşmak çok rahat. İç mekanın rahatlığı ve genişliği özellikle Fiat’ın vurgulamaya çalıştığı aile otomobili konseptini daha iyi anlamamıza sebep oluyor. Ferah görüş açısı, yüksek tavanın vermiş olduğu rahatlık, yolcu koltuğu arasındaki mesafe,arka koltukların genişliği, tüm bunlar SUV tarzında düşünülmüş. Sürücü koltuğuna geçip kapıyı kapadığınızda genişliği daha iyi anlıyorsunuz. Gösterge ve orta konsol panel ışıklandırması turuncu renkte. Gösterge panelinde hız, devir, yakıt ve hararetin yanı sıra Türkçe yol bilgisayarının bulunduğu ufak bir gösterge bulunuyor.
    Direksiyonda Blue&Me müzik sistemi fonksiyon düğmeleri mevcut. Deri direksiyon hakimiyet hissi vermesi açısından oldukça başarılı aynı zamanda yüksekli ve derinlik ayarlı.Direksiyonun hemen arkasında hız sabitleyici kol mevcut. Düz vites araç olmasına rağmen uygun viteslerde aracınızı istediğiniz hıza sabitlemek mümkün. Özellikle uzun yolculuklarda çok sık kullanılan bir sistem. Orta bölümde yer alan Blue&Me destekli mp3, rds özellikli radyo, cd çalar yüksek kalite müzik zevki vermese de orta seviyede ses sitemine sahip. Usb girişli mp3 desteği ,bunun yanında opsiyonel olarak sunulan Bluetooth telefon kontrol sistemi ve Tomtom navigasyon ön hazırlık ise artı özellikler.Güvenlik donanımında ise ABS ve EBD (Elektronik Fren Dağıtım Sistemi) standart olarak sunulmuş. ESP (Elektronik Stabilite Programı) + ASR (Çekiş Kontrol Sistemi) + Hillholder (Yokuş Kalkış Destek Sistemi) ise bizim kullandığımız 1.6 Premio modelinde standart, diğer modellerde ise opsiyonel paket olarak satılıyor. Yeni Fiat Doblo’nun en önemli özelliklerinden biri olan ESP ( Elektronik Stabilite Programı ) yüksek hızda aracın virajlarda savrulmasını ve kaymasını engelleyen sistem. Yaptığımız testlerde yüksek hızla girdiğimiz virajlarda aracı yol izinden çıkarmak mümkün olmadı. Bu konuda yeni Doblo oldukça başarılı. Özellikle yüksekliği arttırılan kasanın ESP sistemine ihtiyaç duyması kaçınılmaz.Yeni Fiat Doblo ticari amaçların haricinde kendine müşteri potansiyeli olarak gördüğü geniş aileler için en büyük avantajı hacim ve güvenlik. Hacim olarak arka koltuklar yatırılmadan sunulan 790 lt lik bagaj hacmi , koltukların öne doğru katlanarak yatırılmasıyla bir anda 3200 lt ye ulaşıyor.Bu gerçekten ciddi bir rakam ve yeni Doblò bu konuda sınıfındaki rakiplerine fark atıyor. Arka koltuk yolcuları için ise diz mesafesi gayet iyi. Arka camlar elektrikli ,yolcuların konforu ve rahatı için sonuna kadar açılabiliyor. Yine arka koltuk yolcularının konforu için havalandırma/klima ızgaraları bulunuyor.Bunun yanında saklama cepleri, eşya bölmeleri, bagaj ayırıcı file, iki kademeli kullanılabilen sert bagaj örtüsü, kol dayanağı gibi ayrıntılar unutulmamış. Yan kapıların sürgülü olması gayet kullanışlı ancak kapıları açarken ve kapatırken biraz sıkıntı yaşadık. Oldukça ağır olan kapıların açılıp kapanması özellikle bayanlar için zor olacağa benziyor. Aynı şekilde oldukça ağır olan arka bagaj kapısını kapatırken biraz güç sarfetmek gerekebilir.


    Performans
    Test için kullandığımız Fiat Doblo 1.6 ‘nın teknik özelliklerinden bahsedelim. 1598 cc lik motor hacmine sahip olan Doblo 4000 d/d de 105 HP ve 1500d/d de 290 nm tork üretebiliyor. Euro Dizel yakıt kullanan araç 4 silindirli ve tek sıra önde enlemesine yerleştirilmiş. Turbo ve intercooler ile çok noktalı elektronik kontrollü Common Rail Multijet direkt enjeksiyonlu motor kullanan aracımız her türlü yokuş , zor şartlarda yorulmadan performans sergiledi.
    Hızlanma verileri 0-100 km : 13,4sn olan aracın 2,0 135HP olan versiyonunda ise 0-100 km hızlanması : 11,3sn.
    Önden çekişli ve 6 ileri şanzımana sahip vites kutusu ile özellikle 6. vitesde uzun yolda yakıt tasarrufu yapmak mümkün. 110 km/h hız sonrasında 6. vitesin avantajıyla yakıt tüketimi 3,7 lt/100 km ortalamasına düşüyor. Şehir içi yakıt tüketimi yüksüz ve normal kullanım şartlarında 6,7 lt, şehirlerarası yolculuklarda 100/h sabit hızda 4,7 lt , karma kullanımda ise 5.5 lt /100 km.
    Fiat’ın yeni ürettiği araçlarında donanım paketinde yer alan Start & Stop özelliği ile yakıt tüketiminde %15 e kadar yakıt tasarrufu yapmak mümkün. Bu sistem sayesinde sıkışık şehiriçi trafiğinde aracın vitesini boşa alıp frene bastığınızda araç kendini stop ediyor ve motorun çalışmasını durduruyor. Ancak diğer tüm fonksiyonlar ; farlar, silecekler, radyo vs. çalışıyor. Trafik ilerlediğinde debryaja basmanız kafi. Araç otomatik olarak çalışıyor. Kontak anahtarını çevirmenize gerek kalmıyor. Yine aynı şekilde yokuş aşağı trafikdesiniz ve aracınızı boşa alıp frene bastınız, trafik ilerlediğinde frenden ayağınızı kaldırmanız yeterli. Sistem aracın yokuş aşağı haraket halinde olduğunu algılayıp motoru hemen otomatik olarak çalıştırıyor. Sistemin devrede olması için emniyet kemerinizin takılı olması yeterli oluyor. Emniyet kemeri takmadığınızda sistem otomatikman devre dışı kalıyor. Yine aynı şekilde manuel olarak Star&Stop düğmesi ile sistemi devre dışı bırakmanız mümkün. Diğer bir özellik ise Hillholder sistemi. Bu sistem sayesinde aracınız yokuş yukarı trafikde geri kaymayı belli bir süre önlüyor. Yokuş yukarı kalkarken frenden ayağınızı çektiğinizde yaklaşık 3 saniye aracı frenajda tutuyor ve kalkışlarda size asist hizmeti veriyor.


    Güvenlik
    Yeni Fiat Doblo’nun güvenlik donanımı da oldukça zengin. Standart olarak sunulan ABS ve EBD (Elektronik Fren Dağıtım Sistemi), opsiyonel paketde yer alan ESP (Elektronik Stabilite Programı) + ASR (Çekiş Kontrol Sistemi) + Hillholder (Yokuş Kalkış Destek Sistemi), sürücü ve yolcu hava yastığı, 1.6 Premio modelde sunulan sürücü ve yolcu yan hava yastıkları (baş ve gövdeyi koruyarak perde hava yastığının işlevini de yerine getirir), arka koltukta üç adet alçaltılabilir baş dayanağı, ön sis farları, arka tamponda bulunan sesli park yardım sistemi, ön koltuklarda kaza durumunda boynu koruyan aktif kafalık sistemi, aksesuar olarak satılan alarm ve görüntülü park yardım sistemi bunlardan bazıları. Euro NCAP testlerine göre ilk versiyonda 3 yıldız alan Doblo’nun yeni jenerasyonu için NCAP testi mevcut değil.



    Sonuç
    Geniş aile konseptine tam anlamıyla uyan , sadece aileler için değil ticari alanda geniş iç hacminden yararlanmak isteyen, bunun yanında güvenlik ve donanım zenginliği arayan tüketiciler için yeni Doblo uygun bir seçenek.



    Artıları:
    Düşük yakıt tüketimi
    Park/Manevra kabiliyeti
    Yüksek ve Panoramik görüş açısı
    Geniş ve kullanışlı iç mekan
    Motor Performansı
    Yüksek yol tutuş kabiliyeti

    Eksileri:
    Sürgülü kapıların zor açılıp/kapanması



    Yeni Fiat Doblo Combi 1.6 Premio Satış Fiyatı ( Nisan 2010 ) : 36.650 TL

     Yeni Fiat Doblo Test


     Yeni Fiat Doblo Test


     Yeni Fiat Doblo Test


     Yeni Fiat Doblo Test


     Yeni Fiat Doblo Test


     Yeni Fiat Doblo Test


     Yeni Fiat Doblo Test




    Alıntıdır :http://www.autoclub.com.tr/actestdetay/13-Yeni_Fiat_Doblo_Combi_16_Premio.aspx







  • bende geçenlerde 1.6 multijet premio ile deneme sürüşü gerçekleştirmiştim

    1-donanımı süper hele içi koltukları insanı cezbediyor.
    2-maalesef önden görünüşü tam bir fiyasko.Ben ön tarafının çok kötü olduğunu söylediğimde bayan bugün bunu söyleyen 12. kişisiniz diye notunu aldı ben ise o gün arabayı süren 15. kişiymişim
    3-1.6 multijet motordan 1.3 e göre daha bir ataklık bekliyordum ama maalesef bunu göremedim ivmelenmesi 1.3 multijetle aynı yani ne bileyim ben şöyle beni koltuğa kısa süreli bile olsa yapıştırır tarzı bir şey bekliyordum ama maalesef olmadı
    4-ilk çalışmada araç gürültülü ama motor ısındıkça ses azalıyor bana göre ses yalıtımı zayıf
    5- küllük yok yani ben küllüğü ilk gördüğümde bozuk para konacak kutu olduğunu düşünmüştüm
    6-aracın arka diz mesafesi eski dobloya göre dar ayağınız takılıyor inerken bunu diğer eski doblo ile kıyasladık baya bir fark var
    7-start stop gayet iyi olmuş
    8-anlık yakıt tüketimi bana fazla geldi açıkçası ford connectti aratır mı? bilemem
    9-1.4 Tjet 120 hp lik versiyonu yok çok şaşırdım 95 hp lik var ama o kasayı ne kadar taşır? ağır gelir gibime geldi yakıtıda baya fazla olur herhalde
    10- bagaj yan kaplamalar yüzünden daralmış
    11-tom tom ne kadar işe yarar bilinmez çünkü gözünüz yolda olduğundan bakamıyorsunuz bile
    12-araç sizi vites yükseltmeniz ve düşürmeniz için uyarı veriyor,daha az yakıt yakasınız diye tabiki bu motor ısındıktan sonra gerçekleşiyor.
    13-aracın içine yol sesi girmiyor desem yeri var ve zıplatma olayı kesinlikle yok
    14- klimayı kullanamadık malum üzerine

    şu düşüncemi söylemeden edemeyeceğim:
    kesinlikle yeni kasaya gerek yoktu tüm bu teknik ve donanımsal iyileştirmeleri eski kasaya yapsalardı satış patlamaları yapardı benim kanaatim bu yönde



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi neska20 -- 9 Nisan 2010; 23:27:29 >




  • Merhaba bende yeni üye oldum..Ben yeni doblo testi yapmadım ama 5 yıl doblo kullanıcısıyım bu dediklerinize tamamen katılıyorum bi forumda resimleri gördüm normal bi adam arkaya binmiş kazık gibi duruyor dizleri resmen koltuğun içine göçmüş..hele 7 koltuklu olanı hiç görmek istemiyorum o kadar değişim yapılmış insan koltuğu gömmeli bagaj yapar sök tak kim uğraşacak onunla..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: neska20

    bende geçenlerde 1.6 multijet premio ile deneme sürüşü gerçekleştirmiştim

    1-donanımı süper hele içi koltukları insanı cezbediyor.
    2-maalesef önden görünüşü tam bir fiyasko.Ben ön tarafının çok kötü olduğunu söylediğimde bayan bugün bunu söyleyen 12. kişisiniz diye notunu aldı ben ise o gün arabayı süren 15. kişiymişim
    3-1.6 multijet motordan 1.3 e göre daha bir ataklık bekliyordum ama maalesef bunu göremedim ivmelenmesi 1.3 multijetle aynı yani ne bileyim ben şöyle beni koltuğa kısa süreli bile olsa yapıştırır tarzı bir şey bekliyordum ama maalesef olmadı
    4-ilk çalışmada araç gürültülü ama motor ısındıkça ses azalıyor bana göre ses yalıtımı zayıf
    5- küllük yok yani ben küllüğü ilk gördüğümde bozuk para konacak kutu olduğunu düşünmüştüm
    6-aracın arka diz mesafesi eski dobloya göre dar ayağınız takılıyor inerken bunu diğer eski doblo ile kıyasladık baya bir fark var
    7-start stop gayet iyi olmuş
    8-anlık yakıt tüketimi bana fazla geldi açıkçası ford connectti aratır mı? bilemem
    9-1.4 Tjet 120 hp lik versiyonu yok çok şaşırdım 95 hp lik var ama o kasayı ne kadar taşır? ağır gelir gibime geldi yakıtıda baya fazla olur herhalde
    10- bagaj yan kaplamalar yüzünden daralmış
    11-tom tom ne kadar işe yarar bilinmez çünkü gözünüz yolda olduğundan bakamıyorsunuz bile
    12-araç sizi vites yükseltmeniz ve düşürmeniz için uyarı veriyor,daha az yakıt yakasınız diye tabiki bu motor ısındıktan sonra gerçekleşiyor.
    13-aracın içine yol sesi girmiyor desem yeri var ve zıplatma olayı kesinlikle yok
    14- klimayı kullanamadık malum üzerine

    şu düşüncemi söylemeden edemeyeceğim:
    kesinlikle yeni kasaya gerek yoktu tüm bu teknik ve donanımsal iyileştirmeleri eski kasaya yapsalardı satış patlamaları yapardı benim kanaatim bu yönde

    bende test ettım sızın noktalama ışaretlerınıze bıle katılıyorum dogru söze ne denır +1




  • quote:

    Orijinalden alıntı: neska20

    bende geçenlerde 1.6 multijet premio ile deneme sürüşü gerçekleştirmiştim

    1-donanımı süper hele içi koltukları insanı cezbediyor.
    2-maalesef önden görünüşü tam bir fiyasko.Ben ön tarafının çok kötü olduğunu söylediğimde bayan bugün bunu söyleyen 12. kişisiniz diye notunu aldı ben ise o gün arabayı süren 15. kişiymişim
    3-1.6 multijet motordan 1.3 e göre daha bir ataklık bekliyordum ama maalesef bunu göremedim ivmelenmesi 1.3 multijetle aynı yani ne bileyim ben şöyle beni koltuğa kısa süreli bile olsa yapıştırır tarzı bir şey bekliyordum ama maalesef olmadı
    4-ilk çalışmada araç gürültülü ama motor ısındıkça ses azalıyor bana göre ses yalıtımı zayıf
    5- küllük yok yani ben küllüğü ilk gördüğümde bozuk para konacak kutu olduğunu düşünmüştüm
    6-aracın arka diz mesafesi eski dobloya göre dar ayağınız takılıyor inerken bunu diğer eski doblo ile kıyasladık baya bir fark var
    7-start stop gayet iyi olmuş
    8-anlık yakıt tüketimi bana fazla geldi açıkçası ford connectti aratır mı? bilemem
    9-1.4 Tjet 120 hp lik versiyonu yok çok şaşırdım 95 hp lik var ama o kasayı ne kadar taşır? ağır gelir gibime geldi yakıtıda baya fazla olur herhalde
    10- bagaj yan kaplamalar yüzünden daralmış
    11-tom tom ne kadar işe yarar bilinmez çünkü gözünüz yolda olduğundan bakamıyorsunuz bile
    12-araç sizi vites yükseltmeniz ve düşürmeniz için uyarı veriyor,daha az yakıt yakasınız diye tabiki bu motor ısındıktan sonra gerçekleşiyor.
    13-aracın içine yol sesi girmiyor desem yeri var ve zıplatma olayı kesinlikle yok
    14- klimayı kullanamadık malum üzerine

    şu düşüncemi söylemeden edemeyeceğim:
    kesinlikle yeni kasaya gerek yoktu tüm bu teknik ve donanımsal iyileştirmeleri eski kasaya yapsalardı satış patlamaları yapardı benim kanaatim bu yönde




    Hocam 1.6 motoru olan 1500 kilograma yakın bir ağırlığı olan ticari ve aile tipi özelliğine sahip bir araçtan koltuğa kısa süreli bile yapışma beklemeyin :)

    Doblonun cuprası çıkarmı bilmem beklemek lazım :)

    Bu aracı alan ucuz olduğu için, az yaktığı için ve konforu olduğu için alır performansta önemli ama yeterli olduğu 290 nm torktan belli oluyor

    Ev arkadaşım 2-3 gün içerisinde yeni doblo alacak ben memnun kalacağından çok eminim.

    Doblo testlerinde aracın çok sessiz olduğunu yazmışlar ama sizin kullandığınız araçtan nasıl motor sesi geliyor düşündürücü..

    Norman kullanımda şehir içi 7 litre civarı tükettiğinide yazmışlar bence bu başarılı bir değer..




  • Hocam 1.6 motoru olan 1500 kilograma yakın bir ağırlığı olan ticari ve aile tipi özelliğine sahip bir araçtan koltuğa kısa süreli bile yapışma beklemeyin :)

    Doblonun cuprası çıkarmı bilmem beklemek lazım :)

    Bu aracı alan ucuz olduğu için, az yaktığı için ve konforu olduğu için alır performansta önemli ama yeterli olduğu 290 nm torktan belli oluyor

    Ev arkadaşım 2-3 gün içerisinde yeni doblo alacak ben memnun kalacağından çok eminim.

    Doblo testlerinde aracın çok sessiz olduğunu yazmışlar ama sizin kullandığınız araçtan nasıl motor sesi geliyor düşündürücü..

    Norman kullanımda şehir içi 7 litre civarı tükettiğinide yazmışlar bence bu başarılı bir değer..



    1-adı ticari kendisi değil arabanın ticari bi yönü yok kesinlikle
    2-tabiki bekliyeceğiz bi farkı olmalı ,güçlü motoru olduğunu yansıtmalı araç yoksa 1.3 ile aynı olduktan sonra ben nie alayım ki onu
    3- kesinlikle 7 lt yakmaz türkiye şartlarında en az 9 lt olur benden söylemesi 1.3 ler bile 7-7.5 arası yakar kış şartlarında tabiki
    4- mış müşlerle olmuyo bazı şeyler yaşamak görmek lazım aslında




  • 1.6 JTI Aracı bende test ettim ve aldım.Premio modeliyle yola çıktık;206 1.4 HDI sahibi olarak düşüncelerimi yazayım:
    -Aracın hızlanması gayet iyi,vites olarak 6. vites özellikle yakıt tüketiminde etkili,öyle abartı bir motor sesi falan yok,bence yalıtım başarılı.Özellikle otoban çıkışında virajlara sert girdim savrulma hiç yok,ESP'li olması çok büyük avantaj.Aracın iç görüş açısı,aynalar çok başarılı,ufak araca alışmama rağmen hiç zorlanmadan kullandım ve kolayca geri geri park edebildim(sensörlü zaten).Fiat'a giderken almaya pek niyetim yoktu doğrusu,aracı yakından görüp eski doblalara kıyasla daha iri ve daha donanımlı bir araç olduğunu görüp test sürücü yapınca direk pazarlığa oturdum ; 35'e hız sabitleyici+far yıkama dahil siyah 1.6 premio aldım.Araç haftaya elimde.
  • arkadaşlar kısmetse yeni doblo dynamic alacağız.sanırım kol dayama dynamicte yok.sonradan takılabilir mi acaba?
  • 1- 1600cc motor ve güç :) bu komik en başında. kimse bu aracı performans için almaz

    2-benim arkadaşımın bakkalı var.. çok ağır yük taşımayacak ama sonuçta bu araba hafif yük taşımak için alınır. eğer ailende kalabalıksa iyi bir seçim.. normal kullanım için alıyorsan eğer ben yanından bile geçmem zaten.

    3- 1.3 ile 1.6 arasında çok bi fark yok zaten. ozaman 1.3!ünü alın daha ucuz hem. biraz teknik verilere bakın. 1.6 arabanın neyinden performans bekliyorsunuz ben bunuda anlamadım zaten.. ama illaki performans arıyorsanız 2000cc sini koymuş adamlar.

    4-uzun süreli kullanmadan ve araca sahip olmadan 9 litre demeyin hemen.. ben fabrika verilerine bakarak yorum yaptım..

    5- mışlı müşlü bir durum yok ortada her aracın kullanım amacı ve sınıfı var



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi absolutevanilla -- 19 Nisan 2010; 3:48:17 >
  • Cuma gunu 2.0 premio teslim aldim. doblo almaya hic niyetim yoktu ancak gecen ay test surusu sonrasinda almaya karar verdim. Haftasonu bol bol kullandim. en azindan fiyatina gore benim beklentilerimi karsilayacak bir arac. Performans olarak yeterli duzeyde. Bekleme yaparken motor sesi geliyor ama rahatsiz etmiyor. biraz hizlaninca motor sesi duyulmuyor. 120-130 hizlarda sessiz bir sekilde ilerliyor. ruzgar sesi de hissetmedim. Ozellikle bozuk asfaltlarda yol sesini kullandigim diger araclara nazaran cok az aliyor. duzgun asfaltta ise neredeyse hic almiyor diyebilirim.
  • cmy güle güle kullan. test ettiğin 1.6 motora göre 2.0 bin motoru kıyaslarmısın. gerçekten kağıt üzerindeki farkı hissediliyor mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 76 ~aziz~ 76


    quote:

    Orijinalden alıntı: neska20

    bende geçenlerde 1.6 multijet premio ile deneme sürüşü gerçekleştirmiştim

    1-donanımı süper hele içi koltukları insanı cezbediyor.
    2-maalesef önden görünüşü tam bir fiyasko.Ben ön tarafının çok kötü olduğunu söylediğimde bayan bugün bunu söyleyen 12. kişisiniz diye notunu aldı ben ise o gün arabayı süren 15. kişiymişim
    3-1.6 multijet motordan 1.3 e göre daha bir ataklık bekliyordum ama maalesef bunu göremedim ivmelenmesi 1.3 multijetle aynı yani ne bileyim ben şöyle beni koltuğa kısa süreli bile olsa yapıştırır tarzı bir şey bekliyordum ama maalesef olmadı
    4-ilk çalışmada araç gürültülü ama motor ısındıkça ses azalıyor bana göre ses yalıtımı zayıf
    5- küllük yok yani ben küllüğü ilk gördüğümde bozuk para konacak kutu olduğunu düşünmüştüm
    6-aracın arka diz mesafesi eski dobloya göre dar ayağınız takılıyor inerken bunu diğer eski doblo ile kıyasladık baya bir fark var
    7-start stop gayet iyi olmuş
    8-anlık yakıt tüketimi bana fazla geldi açıkçası ford connectti aratır mı? bilemem
    9-1.4 Tjet 120 hp lik versiyonu yok çok şaşırdım 95 hp lik var ama o kasayı ne kadar taşır? ağır gelir gibime geldi yakıtıda baya fazla olur herhalde
    10- bagaj yan kaplamalar yüzünden daralmış
    11-tom tom ne kadar işe yarar bilinmez çünkü gözünüz yolda olduğundan bakamıyorsunuz bile
    12-araç sizi vites yükseltmeniz ve düşürmeniz için uyarı veriyor,daha az yakıt yakasınız diye tabiki bu motor ısındıktan sonra gerçekleşiyor.
    13-aracın içine yol sesi girmiyor desem yeri var ve zıplatma olayı kesinlikle yok
    14- klimayı kullanamadık malum üzerine

    şu düşüncemi söylemeden edemeyeceğim:
    kesinlikle yeni kasaya gerek yoktu tüm bu teknik ve donanımsal iyileştirmeleri eski kasaya yapsalardı satış patlamaları yapardı benim kanaatim bu yönde

    bende test ettım sızın noktalama ışaretlerınıze bıle katılıyorum dogru söze ne denır +1

    balgattakı bayıde bugun test ettim aynı inan ağzına sağlık 290 nm tork bu arabanın nersinde dedim sen manyakmısın dedi ama bende 2004 cadyy vardı yeni 250binde sattım eskidi sanki kediyi bilmiyormuşum gibilerinden konuştu ama aklım yerinde caddy cok seri bu arada caddy fanatiği değilim aracımı sattım fiat düşünüyorum yalıtımı başarılı koltukları rahat ama birde seri olsa cok iyi olacaktı sayın doblo severlere malesef bu sende motordan sınıf da kaldı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi enx -- 27 Nisan 2010; 0:29:28 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: shamanwolf

    1.6 JTI Aracı bende test ettim ve aldım.Premio modeliyle yola çıktık;206 1.4 HDI sahibi olarak düşüncelerimi yazayım:
    -Aracın hızlanması gayet iyi,vites olarak 6. vites özellikle yakıt tüketiminde etkili,öyle abartı bir motor sesi falan yok,bence yalıtım başarılı.Özellikle otoban çıkışında virajlara sert girdim savrulma hiç yok,ESP'li olması çok büyük avantaj.Aracın iç görüş açısı,aynalar çok başarılı,ufak araca alışmama rağmen hiç zorlanmadan kullandım ve kolayca geri geri park edebildim(sensörlü zaten).Fiat'a giderken almaya pek niyetim yoktu doğrusu,aracı yakından görüp eski doblalara kıyasla daha iri ve daha donanımlı bir araç olduğunu görüp test sürücü yapınca direk pazarlığa oturdum ; 35'e hız sabitleyici+far yıkama dahil siyah 1.6 premio aldım.Araç haftaya elimde.

    motor bence değil herkesce 290 tork yazınca pedala basınca tekerlerde onunla kaymalı ben bunu göremedim dobloda bende alıcam ama hala beklemedeyim caddy sattım zor alışıyorum motor durumuna yoksa konforu bence harika




  • keske bu testi onceden gorseydim..
  • neden öyle dedin domingo ? aracla ilgili bi sıkıntı mı war ?
  • Arkadaşlar bu aracın 1.3 multijet olanları 5 yolcu en fazla 200-250 kg yük ile kullanımı nasıl klima da açık vaziyette olunca yaz aylarında?Trafik sigortası kaç lira tutuyor kasko bedeli motorlu taşıtlar vergisi ne kadar.Bilgi verecek arkadaşlara çok teşekkür ederim.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.