Şimdi Ara

YENİ FİAT LİNEA (156. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
3.583
Cevap
8
Favori
757.136
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 154155156157158
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erhanoguzhan

    sayın DAIMLER-BENZ, görüşlerinizi bizlerle paylaştığınız için bende size teşekkür ederim. almayı planladığınız araç şimdiden hayırlı olsun. ancak focus ile super b arasında kaldıysanız bence super b derim. hem segmentleri farklı hemde güzel araç.

    benimde gönlümde yatan araç bmw 5.20 d ama şuan için bütçem ona elvermediği için uzak duruyorum. ileride 2. el olarak almayı düşündüğüm bir araç

    linea'nın en büyük handikapı oluşturulduğu platformun uygun olmamasıdır. linea corsa platformu kullanılarak üzerine planlanmıştır. bu nedenlede sınıfının en uzun aracını üretirken eni sınıfına göre dar kalmıştır. yükseklik konusunda haklısınız yan rüzgarlardan etkileniyor ancak bunuda lastik tabanını geniş tutarak çözmek mümkün. benim araçta fabrika lastikleri ,185.65.15 iken ben 195.60.15 ebatında hem yazlık hemde kışlık lastikler kullanıyorum ve yol tutuşu daha iyi konuma geldi. 2012 yılında yapılacağına inandığım yeni kasa ile bu sorunlarında aşılacağına veya sınıfındaki diğer markalarda rekabet için aşılması gerektiğine inanıyorum.

    yürüyen aksamla ilgili ön amortisör takoz arızası hariç bugüne kadar herhangi bir arıza ile karşılaşmadım kullanan arkadaşlardan da bu yönde bir serzeniş duymadım.

    dönüş çapı konusunda haklısınız daha iyi olabilirdi ancak aracın önünün oval gelmesi bu olumsuzluğu bir nebze olsun azaltmaktadır.

    daha önce de söylediğim gibi 1,3 motor güzel bir motor olup taksicilerin özellikle tercih sebebidir. ancak burada alınan yakıtın, yapılan bakımların ve kullanıcının aracı zorlamasının da motoru etkileyeceğini düşünüyorum. tabi bunun yanında fabrikasyon arızalarında olabileceği göz önüne alınabilir.

    daha önceki mesajımda da yazdığım gibi kullandığınız aracı kullandıkça hoşunuza gideceğine inanıyorum. şimdiden hayırlı olsun. keyifli kazasız sürüşler ve keyifli forumlar


    Erhan Bey mrb.arcımı 2 hafta önce teslim aldım.şu an 1900 km civarındayım rodaj yapıyorum.kısmetse bu haftadan sonra normal kullanıma başlayabilirim.her şeyden önce ne olursa olsun yeni araç güzel bi şey. Allah herkese nasip eder inş.bununla birlikte mp3 çaların ses kalitesi önceki cd çalardan düşük hatta cliodaki ses sisteminden daha kötü. ama kontroller kullanışlı.direksiyon debriaj pedalı yumuşak daha konforlu. aracımda sol dikiz aynasının gövde rengi dış kısmı yerinden çıkıp oynuyordu servis yenisini garantiden değiştireceğini söyledi.yenisi plastik ve boyanacak.alır almaz böyle bir sorun can sıkıcı.sıkı geçme bir parça ve sertçe oturması lazım ama bir türlü tutmuyor.neyse oda nazarlığı olsun. aracın yeni olması nedeniyle olsa gerek şu an şehir içi şehir dışı kullanımda ortalama 6,7 gösteriyor.120 km yi henüz aşmadım.yol tutuş ve sesle ilgili sorun yok. aslında sıcak asfaltlı bölgelerde şaşırtıcı derecede sessiz ancak diğer asfalt geçişlerinde lastik sesi fazla.pirelli cinturato p4 var üzerinde. sizin araçlarda da mı böyle geldi yoksa şirket aracı olduğundanmı böyle.birde siz linea aldığınızda paspaslar nasıldı. umarım linea yeni bir kasayla çıkınca bagajı dışardan açmak için anahtar yerine farklı bir sistem koyar.gerçi üst modeller anahtar kumandalı ama bizimkilerde içerden açmayınca dışardan kilit etrafını anahtarla çizme riski var. ha birde gerçekten karter muhafazası yok.sizlerde varmı çok merak ediyorum.eğer yoksa çok tehlikeli gerçekten.yeni alan herkesede hayırlı olsun.kampanya dolayısıyla bayağı bir talep olduğu belli.yine tartışma açılmasın ama alırken lütfen iki kere düşünün .şu ana kadar olumlu olumsuz gözlemlerim bunlar.saygılarımla...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DAIMLER-BENZ -- 20 Şubat 2011; 16:52:03 >




  • yukardaki yorumları okudumda muhlis bey çok sert yazmamışmısınız.erkan beyle hemen hemen aynı şeyleri farklı cümlelerle söylüyorsunuz.kelimelere takılmamak lazım bence.bir fikrimiz varsa incitmeden söylesek doğru olmaz mı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DAIMLER-BENZ

    yukardaki yorumları okudumda muhlis bey çok sert yazmamışmısınız.erkan beyle hemen hemen aynı şeyleri farklı cümlelerle söylüyorsunuz.kelimelere takılmamak lazım bence.bir fikrimiz varsa incitmeden söylesek doğru olmaz mı.



    Sen ne kadar nazik kırılgansın kardeş ya.ne serti arkadaş arkadaş tartışıyoruz. dikkatle okursan aynı şeyleri söylemiyoruz. Aslında ben sana gücendim. bu bilmiş arkadaşın sana olan ters cavapları nedeniyle bu siteye üye olmuştum. linea hastasımıdır nedir anlamadım. 50.000 liraya super b 1.6 cr aldım. arabadan nasıl hazzettiğimi anlatamam.bak sende hemen sorun yaşamışsın ama sitedekilerden fırça yememek için kıvırmaya başlamışsın kibarlık adı altında.bilipte bildiğini yazmamak olmaz dostum.benim kimseylede sorunum olmaz. ama Allah'ını seven söylesin motorla vitesin alakası varmıdır yokmudur ya. yazarken bile gülünür buna etmeyin eylemeyin.ben öyle arabayı dört başı mamur bilen biride değilim.ben bile biliyosam teknik konularda böyle fetvalar veren değerli arkadaşının da bilmesi gerekmez mi???????? senin yazının birini okudum araştırdım. orda demişsinki pejo,ford,citroen,volvo aynı dizel motoru kullanıyor.arkadaş bu arabalar içinde son hız olarak fabrika verilerinde en iyi olan 407.ama oda vites aralarında hantal.araç ağır olmasına rağmen 5 ileri kullanmış.son viteside uzatmışki aynı motorla focustan daha hızlı bir son hız öngörmüşler.focus sürerken böyle bir hantallık olmuyo ama.ford 1361 peugeot 1467 kg.son hızı küçük dişli dışında neyle açıklayabiliriz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muhlis23


    quote:

    Orijinalden alıntı: DAIMLER-BENZ

    yukardaki yorumları okudumda muhlis bey çok sert yazmamışmısınız.erkan beyle hemen hemen aynı şeyleri farklı cümlelerle söylüyorsunuz.kelimelere takılmamak lazım bence.bir fikrimiz varsa incitmeden söylesek doğru olmaz mı.



    Sen ne kadar nazik kırılgansın kardeş ya.ne serti arkadaş arkadaş tartışıyoruz. dikkatle okursan aynı şeyleri söylemiyoruz. Aslında ben sana gücendim. bu bilmiş arkadaşın sana olan ters cavapları nedeniyle bu siteye üye olmuştum. linea hastasımıdır nedir anlamadım. 50.000 liraya super b 1.6 cr aldım. arabadan nasıl hazzettiğimi anlatamam.bak sende hemen sorun yaşamışsın ama sitedekilerden fırça yememek için kıvırmaya başlamışsın kibarlık adı altında.bilipte bildiğini yazmamak olmaz dostum.benim kimseylede sorunum olmaz. ama Allah'ını seven söylesin motorla vitesin alakası varmıdır yokmudur ya. yazarken bile gülünür buna etmeyin eylemeyin.ben öyle arabayı dört başı mamur bilen biride değilim.ben bile biliyosam teknik konularda böyle fetvalar veren değerli arkadaşının da bilmesi gerekmez mi???????? senin yazının birini okudum araştırdım. orda demişsinki pejo,ford,citroen,volvo aynı dizel motoru kullanıyor.arkadaş bu arabalar içinde son hız olarak fabrika verilerinde en iyi olan 407.ama oda vites aralarında hantal.araç ağır olmasına rağmen 5 ileri kullanmış.son viteside uzatmışki aynı motorla focustan daha hızlı bir son hız öngörmüşler.focus sürerken böyle bir hantallık olmuyo ama.ford 1361 peugeot 1467 kg.son hızı küçük dişli dışında neyle açıklayabiliriz.


    ya sen ne kadar terbiyesiz ve bilmiş bir adamsın. sen 50 bin TL lik aracınla mutlu ol arkadaşım. millete karşı yazışma tarzın çok seviyesiz ve terbiyesiz. sana cevap vermek istemiyordum ama neyse gene cevap vermeyeceğim. sen bildiğin gibi devam et. ha bu arada linea hastasımısın demişsin evet bindiğim ve severek kullandığım aracın hastasıyım. çünkü paramla alabileceğim en güzel aracı aldımda ondan.

    benim fiat ile veya fiat servisleri ile bir alakam yok. hem burada hemde linea ile ilgili kendi açtığımız sitede linea kullanıcıları ile bir arada olmak, sorunlarımızı paylaşmak, sorunlarımıza çözüm olmak için birlik ve beraberlik içinde olmak için uğraşıyoruz. Evet bugün linea severim. yarın başka araç alırsam o aracı sever olacağım. bunda sence bir sakınca var mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DAIMLER-BENZ

    Erhan Bey mrb.arcımı 2 hafta önce teslim aldım.şu an 1900 km civarındayım rodaj yapıyorum.kısmetse bu haftadan sonra normal kullanıma başlayabilirim.her şeyden önce ne olursa olsun yeni araç güzel bi şey. Allah herkese nasip eder inş.bununla birlikte mp3 çaların ses kalitesi önceki cd çalardan düşük hatta cliodaki ses sisteminden daha kötü. ama kontroller kullanışlı.direksiyon debriaj pedalı yumuşak daha konforlu. aracımda sol dikiz aynasının gövde rengi dış kısmı yerinden çıkıp oynuyordu servis yenisini garantiden değiştireceğini söyledi.yenisi plastik ve boyanacak.alır almaz böyle bir sorun can sıkıcı.sıkı geçme bir parça ve sertçe oturması lazım ama bir türlü tutmuyor.neyse oda nazarlığı olsun. aracın yeni olması nedeniyle olsa gerek şu an şehir içi şehir dışı kullanımda ortalama 6,7 gösteriyor.120 km yi henüz aşmadım.yol tutuş ve sesle ilgili sorun yok. aslında sıcak asfaltlı bölgelerde şaşırtıcı derecede sessiz ancak diğer asfalt geçişlerinde lastik sesi fazla.pirelli cinturato p4 var üzerinde. sizin araçlarda da mı böyle geldi yoksa şirket aracı olduğundanmı böyle.birde siz linea aldığınızda paspaslar nasıldı. umarım linea yeni bir kasayla çıkınca bagajı dışardan açmak için anahtar yerine farklı bir sistem koyar.gerçi üst modeller anahtar kumandalı ama bizimkilerde içerden açmayınca dışardan kilit etrafını anahtarla çizme riski var. ha birde gerçekten karter muhafazası yok.sizlerde varmı çok merak ediyorum.eğer yoksa çok tehlikeli gerçekten.yeni alan herkesede hayırlı olsun.kampanya dolayısıyla bayağı bir talep olduğu belli.yine tartışma açılmasın ama alırken lütfen iki kere düşünün .şu ana kadar olumlu olumsuz gözlemlerim bunlar.saygılarımla...


    Sayın Daimler-Benz, aracınız hayırlı olsun. Allah kaza bela vermesin. aracın yakıtı bir müddet sonra düşmeye başlayacaktır. ancak şehir içi durkalk fazlaysa 5,5-6 lt den aşağı şehir içi beklemeyin derim.

    1,6 mj ler hariç diğerlerinde karter muhafazası yok. servisten takılabiliyor benzinli araçlarda karter vurma sorunu pek olmamakla birlikte 1,3 mj araçlara konulsa güzel olurdu. onların karterleri yere biraz daha yakın. lastik olarak modele göre değişiklik gösteriyor. alt modellere pirelli takılırken üst modellere brigestone takılıyor. firmanın taktığı lastikler biraz sert ben şuan fulda kullanıyorum memnunum. brigestone kullanan arkadaşlarda memnundu. sesle ilgili çok sorun varsa michalen veya goodyear kullanmak gerektiğini düşünüyorum.
    selamlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muhlis23

    quote:

    Orijinalden alıntı: erhanoguzhan
    ya benim mesajımı tam anlamıyla okumadın. yada okuduğunu anlamada bir sıkıntı var.

    ben mesajımda ne yazmışım. 3000 motor olan bir araçta senin yorumuna göre 10 ileri vites olması lazım. motorun gücü ile vites sayısının bir alakası yoktur. aynı motor seçeneğine vites oranları ayarlanarak 5 ilerde konabilir 7 ileride. ha burada aracın hızlanacağı, gücünü göstereceği veya ekonomi yapacağı viteslere göre oranlar konur. günümüz araçlarında genelde son vites ekonomi içindir. yani 5 ileride 5. vites 6. ileride 6. vites gibi. bilmem anlatabildim mi?

    vites sayısı çok olursa aracın yüksek devirlere çıkmasının önüne geçmiş olursun. 150 den sonra 5. vites artık yetmemeye başlar ve araç yüksek devirlere çıkmaya başladığı için bağırır. 6 ileri olsa araç biraz daha rahatlar ve devir azda olsa düşer.

    4. vitesli olan bir araç 200 km hız yapmıyor muydu yani. bugün 5 vitesli araç 200 km yapamıyormu yoksa aynı hıza 7 ileri vitesli olan araç daha çabuk mu ulaşıyor.


    Hasbinallah diyorum dahada bişey diyemiyorum arkadaş.sen benim yazdıklarımdan 3000 cc olunca 10 ileri olacağını nerden çıkardın.motorun gücü ile vitesin alakası yok öylemi al sana kapak olsun oku bu yazıyı ilk vites sistemi yani kasnak niye icad edilmiş.
    ...
    İlk otomobillerin çoğu, dişlileri olmadığı için yokuş çıkamıyor, önce durup sonra geriye doğru inmeye başlıyordu. 1893�da yapılan Benz Victoria marka arabada bir deri kayışı küçük bir kasnağa bindiren bir kol kullanılmıştı. Bu düzenek tekerleklerin daha yavaş dönmesini ve yüksek manivela gücünün arabayı yokuş yukarı tırmandırmasını sağlıyordu.
    ...
    autosport blogcu.com adresinden alınmış bu yazıda anlatıldığı gibi motor güçleri aracın hareketini kaldırmaya yetmez. son dişli oranları genelde motorun 1:1 oranına yakındır. aracın kaç vitesliyse bi son vitesle kalkmayı dene bakalım.nasıl olurda dersinki motor gücüyle vitesin alakası yoktur diye be.motorla vitesin alakası yoksa ikisini birden niye otomobil üzerinde kullanmışlar.konuyu bilerek böyle exejenere ediyorumki inatlaşmayasın arkadaşım.vites sayısı artınca araba normalden hızlı gidecektir diye bir şey yok ara hızlanmalar artar.neticede daha az enerji harcayarak istediğiniz hızlara ulaşır ve o hızda daha düşük devirde seyrederek daha ekonomik araca binersiniz.yazında stokla alakalı demişsin. fiatın 7 ileri aracımı varki kullansın ya adamı hasta edip bilmiş bilmiş konuşuyosun.opel astra 6 ileri kullandığı için lineada 1.viteste yaşadığınız aptallığı astrada yaşamıyorsunuz.buna böyle cevap ver.ilgili ilgisiz yazmışsın birader.adam sana;
    "Aynı motoru Opelde kullanıyor ama Opel de bu motor 6 vites." demiş sende ona;

    yeni çıkanları 5 vites. ayrıca vitesin motorla bir alakası yoktur. vites firmaların kullandığı şanzımanla alakalıdır. 2,0 motor olup 5 ileri olanda var 1,4 olup 7 ileri olanda. firmalar 7 ileri şanzımanda kullanılabilir icabında. bu firmaların kullandıkları teknoloji ve ellerinde bulunan stokla alakalı birazda
    demişsin.

    sana soruyorum.eğer sadece firma taktiği ve stokla alakalı ise. porche 8 ileri vites kutusu geliştirdi,VW grubunda 7 ileri dsg var.bu adamlar salakmı.her arabaya 5 ileri koyar geçerlerdi.fiat 1,6 larda 6 ileri kullanıyor ama muhtemelen 1,3 multijete uygun bir şanzıman değildir. çünkü bu tip firmalar ürettikleri bir teknolojiyi değiştirmeden diğerine entegre ederler.1,3 multijet fiatın hangi modelinde yok. üretimden kazanmak için bunu yapıyor.her yeni araç için yeni motor faklı aktarma oranı kullanmıyor.ama çeşitliliği az olduğundan fiatta sorun oluyor VW de olmuyor. bir dolu ekipmanla mevcutla farklı donanımlar hazırlayabiliyor.

    vitesle şanzımanı ayrı şeyler mi sanıyorsun diye düşünmüyor değilim.demişsinki vites firmaların kullandığı şanzımanla alakalıdır.bu ne abi ya.ne anlatmak istiyosunda biz anlayamıyoruz.günümüz araçlarında değil tüm araçlarda son vites hem ekonomi hemde hız içindir.buna diyecek bi şey yok bende aksini söylemedim.

    ------106 GTİ ----206 GTİ----206 RC----306 GTİ---307 2.0

    1. vites 3.417 .......3.455 ....... 2.923 ...... 2.923 ......3.455
    2. vites 1.950 .......1.870 ....... 1.870 ...... 1.869 ......1.870
    3. vites 1.360 ...... 1.360 ........1.360 .......1.414 ......1.360
    4. vites 1.050 ...... 1.051 ........1.051 .......1.148 ......1.051
    5. vites 0.850 ...... 0.861 ........0.861 .......0.951 ......0.861
    6. vites ----- ...... ------........ ---- .........0.795 ...... ----
    Geri V.. 2.500 ....... 3.333 ....... 2.584 ...... 2.584 ......3.333
    Son dişli 3.938 ...... 3.790 ....... 3.948 ...... 4.050 ......4.054

    bak burdada pejoya ait bir kaç aracın aktarma oranları var.ha birde aynı şanzıman başka araca uygulansa bile birde diferansiyel dişli oranı var.emin ol oda motorla alakalı ilgisiz değil.algığı doğrusal hareketi 90 derece çeviriyor.ilk vites ne kadar kısalırsa motor devri ile alakalı olarak o kadar kısa sürede hızlanırsın.drag yarışlarında hep kısa oranlı kutular kullanılır. diyelimki aracınız 5000 d/dak. çevirebiliyor.bu demek değildirki son dişlide aynı devri lastiklerden alacaksınız.bak oranlar var bunu algılamanı istiyorum.bir araç 4 viteslide olsa son hızda örneğin 306 gti deki 6.vites oranına sahipse yüksek viteste düşük devirle yine az tüketirsiniz.4. viteste 4000 devirle giderken yakıt tüketimine bak aynı hızla bir vites arttır aynı hızda yine yakıt tüketimine bak. çoklu şanzımanın avantajı sadece bu değil sen yanlış anlıyorsun.motorun vitesle alakası vardır.ne kadar ara hızlanma sağlanırsa motor yükdsek devirlere çıkarılmadan gitmek istediğimiz hıza ulaşılabilir.araç çekişten düşmez.hem konforlu hemde ekonomik sürüş elde edilir.umarım buda nokta olur.



    sen çok şey biliyorsun. bilginle bizleri aydınlattığın için teşekkür ederim. benim yazdığım yazıyı ve kendi yazdığın yazıyı tekrar okumanı tavsiye ederim. tartışmanın başlangıç nedeniye dikkat edersen benim dizel motorun torkunun yüksek olması nedeniyle güçlü bir motor olduğu ve 1. vites oranının bu nedenle düşük tutulduğu. bu vitesin sadece kalkış için konulduğu diğer viteslerde aracın performansının nasıl görüneceğini yazdığımı görürsün. genede verdiğin bilgiler için teşekkür ederim.

    bu arada fiat'ın dualogic vitesi (ne olduğunu biliyorsundur umarım. düz vites üzerine yerleştirilmiş otomatik vites) 6 ileridir. sadece 1,6 larda 6 ileri yok anlayacağın 1,3 ler de de 6 ileri kullanılmıştır.

    bunun yanında bravo modellerinin tamamında, 500 C nin 1,4 benzinli motorunda, Punto Evo nun 1,4 multiair ve 1,3 Mj, Doblo 1,6 ve 2,0 mj motorlarında 6 ileri kullanılmaktadır.

    teknoloji geliştikçe viteslerde yükseltmeye gidilecektir. ama bunda performansın yanında ekonomi gözönüne alınarak yapılacaktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erhanoguzhan

    1,6 mj ler hariç diğerlerinde karter muhafazası yok. servisten takılabiliyor benzinli araçlarda karter vurma sorunu pek olmamakla birlikte 1,3 mj araçlara konulsa güzel olurdu. onların karterleri yere biraz daha yakın. lastik olarak modele göre değişiklik gösteriyor. alt modellere pirelli takılırken üst modellere brigestone takılıyor. firmanın taktığı lastikler biraz sert ben şuan fulda kullanıyorum memnunum. brigestone kullanan arkadaşlarda memnundu. sesle ilgili çok sorun varsa michalen veya goodyear kullanmak gerektiğini düşünüyorum.
    selamlar



    Merhaba

    Karter muhafazası için orjinal olarak 1.3 multijetlerde motorun alt tarafında arabaya oturtulacak yerler vidalama yerleri hazır mıdır, birde karter muhafazası ne kadar ben eskiden bir arabam vardı altını vurup duruyordum Linea için en önemlisi karter muhafazasını taktırayım acilen.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Starforces


    quote:

    Orijinalden alıntı: erhanoguzhan

    1,6 mj ler hariç diğerlerinde karter muhafazası yok. servisten takılabiliyor benzinli araçlarda karter vurma sorunu pek olmamakla birlikte 1,3 mj araçlara konulsa güzel olurdu. onların karterleri yere biraz daha yakın. lastik olarak modele göre değişiklik gösteriyor. alt modellere pirelli takılırken üst modellere brigestone takılıyor. firmanın taktığı lastikler biraz sert ben şuan fulda kullanıyorum memnunum. brigestone kullanan arkadaşlarda memnundu. sesle ilgili çok sorun varsa michalen veya goodyear kullanmak gerektiğini düşünüyorum.
    selamlar



    Merhaba

    Karter muhafazası için orjinal olarak 1.3 multijetlerde motorun alt tarafında arabaya oturtulacak yerler vidalama yerleri hazır mıdır, birde karter muhafazası ne kadar ben eskiden bir arabam vardı altını vurup duruyordum Linea için en önemlisi karter muhafazasını taktırayım acilen.




    servislerde de 70 TL civarıdır. iki tipi bulunuyor bildiğim kadarıyla birisi sac diğeri plastik olan. serviste hangisi var bilemiyorum. vidalama yerleri hazır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erhanoguzhan


    quote:

    Orijinalden alıntı: muhlis23


    quote:

    Orijinalden alıntı: DAIMLER-BENZ

    yukardaki yorumları okudumda muhlis bey çok sert yazmamışmısınız.erkan beyle hemen hemen aynı şeyleri farklı cümlelerle söylüyorsunuz.kelimelere takılmamak lazım bence.bir fikrimiz varsa incitmeden söylesek doğru olmaz mı.



    Sen ne kadar nazik kırılgansın kardeş ya.ne serti arkadaş arkadaş tartışıyoruz. dikkatle okursan aynı şeyleri söylemiyoruz. Aslında ben sana gücendim. bu bilmiş arkadaşın sana olan ters cavapları nedeniyle bu siteye üye olmuştum. linea hastasımıdır nedir anlamadım. 50.000 liraya super b 1.6 cr aldım. arabadan nasıl hazzettiğimi anlatamam.bak sende hemen sorun yaşamışsın ama sitedekilerden fırça yememek için kıvırmaya başlamışsın kibarlık adı altında.bilipte bildiğini yazmamak olmaz dostum.benim kimseylede sorunum olmaz. ama Allah'ını seven söylesin motorla vitesin alakası varmıdır yokmudur ya. yazarken bile gülünür buna etmeyin eylemeyin.ben öyle arabayı dört başı mamur bilen biride değilim.ben bile biliyosam teknik konularda böyle fetvalar veren değerli arkadaşının da bilmesi gerekmez mi???????? senin yazının birini okudum araştırdım. orda demişsinki pejo,ford,citroen,volvo aynı dizel motoru kullanıyor.arkadaş bu arabalar içinde son hız olarak fabrika verilerinde en iyi olan 407.ama oda vites aralarında hantal.araç ağır olmasına rağmen 5 ileri kullanmış.son viteside uzatmışki aynı motorla focustan daha hızlı bir son hız öngörmüşler.focus sürerken böyle bir hantallık olmuyo ama.ford 1361 peugeot 1467 kg.son hızı küçük dişli dışında neyle açıklayabiliriz.


    ya sen ne kadar terbiyesiz ve bilmiş bir adamsın. sen 50 bin TL lik aracınla mutlu ol arkadaşım. millete karşı yazışma tarzın çok seviyesiz ve terbiyesiz. sana cevap vermek istemiyordum ama neyse gene cevap vermeyeceğim. sen bildiğin gibi devam et. ha bu arada linea hastasımısın demişsin evet bindiğim ve severek kullandığım aracın hastasıyım. çünkü paramla alabileceğim en güzel aracı aldımda ondan.

    benim fiat ile veya fiat servisleri ile bir alakam yok. hem burada hemde linea ile ilgili kendi açtığımız sitede linea kullanıcıları ile bir arada olmak, sorunlarımızı paylaşmak, sorunlarımıza çözüm olmak için birlik ve beraberlik içinde olmak için uğraşıyoruz. Evet bugün linea severim. yarın başka araç alırsam o aracı sever olacağım. bunda sence bir sakınca var mı?


    önce bu maskarılığa bi cevap vereyim.sen kimsinki bana terbiyesiz diyorsun.bir daha böyle cümle kullanmamanı öneririm.benim 50 bin lirammı vardı.gittim krediyi omuzladım.bu araçla ilgili benim başıma gelenler senin başına gelseydi o çok sevdiğin arabanı ne yapıardın. yemin ediyorum baltayla parçalardın. ya kaç gündür yaptığımız şu tartışmayı fiat kendi içinde yapsaydı 10 numara araba üretirlerdi.inşallah paranla daha güzel şeyler alırsın. ben orda çok zenginim hava atayım amacıyla yazmadım. sırf kafam rahat etsin diye onca yükün altında birde bunu yüklendim.sen benden varlıklısındır belki aracını peşin almışsındır.bende karşılaştığım sorunları yazdım mahkemeyede verdim. hiç biriniz benim kadar uğraşmamışsınızdır. o arabayı aldığım günkü sevincimi hatırlıyorum,birde sonrasını hatırlıyorum.ilk elim genişe çıkınca kurban kestirecem. varmı daha ötesi laga luga yapıp kendi kendine edebiyat parçalıyosun.insan bisiklet kullansa gelip burda limuzin diye anlatırmı.gerçekçi olun diyorum, gözlerinizi açın ya gözlerinizi. söylendiğim arkadaş benim yaşadıklarımı kendi dilinde güzel anlatmıştı ama burda sizden şamarı yiyince sustu kıvırdı.ben lafa haksızlığa yanlışa gelemem arkadaş.bende neyse odur.bugün lineanı sev yarın fiat bis alırsan onuda beğenirsin. BMW 3 seriside alırsan beğenirsin.ya tabi bende kendi aracımı beğenirim.herkes gibi.ama fanatik olmanın lüzumu ne adam.kusurlarını görmezsen yarın öbür gün başına iş alırsın.şöyle motoru var böyle sağlam böyle ucuz şöyle konforlu. Allah şahidim bi patlak verdimi varya servisten çıkamazsın.inşallah benim çektiğim sıkıntıları çekmezsiniz. amaaan sanki bana ne yaw.alan memnun satan memnun.linea süper vitesi motoru 4 4 lük .LİNEA KULLANICILARI İLE SORUNLARIMIZI PAYLAŞIP birde terbiyesiz damgası yiyeceğime ne halleri varsa görsünler derim o zaman. şimdi oldu mu?

    diğer yazına gelince;
    sen çok şey biliyorsun. bilginle bizleri aydınlattığın için teşekkür ederim. benim yazdığım yazıyı ve kendi yazdığın yazıyı tekrar okumanı tavsiye ederim. tartışmanın başlangıç nedeniye dikkat edersen benim dizel motorun torkunun yüksek olması nedeniyle güçlü bir motor olduğu ve 1. vites oranının bu nedenle düşük tutulduğu. bu vitesin sadece kalkış için konulduğu diğer viteslerde aracın performansının nasıl görüneceğini yazdığımı görürsün. genede verdiğin bilgiler için teşekkür ederim.

    bu arada fiat'ın dualogic vitesi (ne olduğunu biliyorsundur umarım. düz vites üzerine yerleştirilmiş otomatik vites) 6 ileridir. sadece 1,6 larda 6 ileri yok anlayacağın 1,3 ler de de 6 ileri kullanılmıştır.

    bunun yanında bravo modellerinin tamamında, 500 C nin 1,4 benzinli motorunda, Punto Evo nun 1,4 multiair ve 1,3 Mj, Doblo 1,6 ve 2,0 mj motorlarında 6 ileri kullanılmaktadır.

    teknoloji geliştikçe viteslerde yükseltmeye gidilecektir. ama bunda performansın yanında ekonomi gözönüne alınarak yapılacaktır. demişsin,

    birincisi ben çok şey bilmiyorum.aydınlandıysan iyi.yazıları okumaya gerek yok laf salatası yapıyosun.motor torku yüksek olursa vites niye düşük tutulsun.güçlü motorda kalkışta sorun yaşanmaz ama araç 1200 kg olunca motor ne yapsın.mühendislerde kalkış için 1. vitesi küçük tutacaklar ki öyle olmuş1 den 2 ye geçince afallama o yüzden.her araçta 1. vites kalkış içindir.6. vitesle kalkan kimseyi görmedim ben. tüm modellerini çok detaylı bilmiyorum. ama kusura bakma mekanikten anlamadığın kesin kardeş.son cümlene katılıyorum aynı şeyi bende söylüyorum niye tekrarlamışsın anlamadım. bak bana linea aldıran yazıyı okutayım sana
    arabam.com
    Temmuz 2007 09:03:00Fiat’ın en yeni modeli Linea’nın 1.3 lt Multijet motorlu versiyonu, otomobil alırken mantık arayanların en büyük akıl çelicisi olma yolunda ilerliyor. Hem dizel, hem sedan, hem uygun fiyatlı hem donanımlı hem de şık. Bu listeyi Linea için daha da uzatmak mümkün. Fiat’ın Türkiye’de ürettiği ve tüm dünyaya ihraç ettiği bir modeli olan Linea, diğer yerli rakipleriyle de karşılaştırıldığında dikkat çekici birçok özelliğe sahip. Linea’nın ürün gamındaki tek dizel motor seçeneği olan 1.3 lt 90 HP’lik Mulitijet motorlu versiyonu test konuğumuz olurken, diğer 2 motor seçeneği de benzinli.


    Biri 1.4 lt 77 HP Fire motor diğeri ise 1.4 lt 120 HP turbo beslemeli T-Jet motor olurken Multijet motor yakıt tüketimiyle en ekonomik seçenek olarak da öne çıkıyor. 1.3 Multijet motorlu Lineaların fiyatları 31.750 YTL’den başlarken test aracımızda olan donanım seviyesiyle birlikte 37.800 YTL’ye kadar çıkıyor.



    Sınıfının en uzun otomobili olma özelliğiyle öne çıkan Linea 4560 mm’lik uzunluğu ve 1733 mm’lik genişliğiyle oldukça iddialı. 2600 mm’lik dingil mesafesi ise otomobilin iç mekanına pozitif yansımış. C segmentinde Volkswagen Jetta ve Renault Megane gibi güçlü rakiplerine karşı tasarımı, donanımı ve ergonomisiyle ön plana çıkmak isteyen Linea kişisel zevkler haricinde bu hedefini büyük ölçüde gerçekleştirmiş gibi de gözüküyor.



    Geniş yan aynalar oldukça kolay bir kullanım sunuyor. Arka tasarımda da tamponun köşelerine uzanan stoplar oldukça şık. İç mekanda kullanılan malzeme kalitesi eski modellere oranla daha iyi. Kendine özgü bir ön konsola sahip olan Linea’da çiftyönlü elektronik klima ve Blaupunkt Radyo-CD çalar yer alıyor. Güvenlik açısından 6 hava yastığı, ABS, EBD gibi önemli donanımları bulunan Linea’da ayrıca 1.4 lt T-Jet motorla birlikte opsiyon olarak ESP de sunuluyor. Fakat ESP seçeneği opsiyon listesinde dahi 1.3 Multijet motorda mevcut değil. Linea’nın en büyük yeniliği ise Active donanım paketi hariç her modelde standart olarak sunulan ve Microsoft ortaklığıyla geliştirilen Blue&Me sistemi. Bu sistem sayesinde araç içerisinde bluetooth bağlantısı kullanran Blue&Me sistemine bağlanmak mümkün. Gelen çağrılar ve yapılan çağrılar esnasında araç hoparlöründen konuşma imkanı sağlayan sistem, ses tanıma özelliğiyle söylediğiniz telefon numarasını da arayabiliyor. Ayrıca gelen kısa mesajları hoparlörden sesli olarak okuyan Blue&Me sistemi aynı zamanda kısa mesajın göstergeler arasındaki dijital bölümden de takip edilmesine olanak tanıyor. Cep telefonundaki ses ve müzik dosyalarının da çalınmasına olanak tanıyan Blue&Me, torpido gözü içerisindeki USB bağlantısıyla MP3 player gibi kişisel müzik aletlerinden de veri aktarımına imkan sağlıyor.



    1.3 litrelik Multijet motora sahip Linea’da sadece 90 HP güç üreten seçenek kullanılırken, 200 Nm’lik torkunu 1750 d/d’den üretmeye başlayan motor turbo devreye girince keyifli bir kullanım sunuyor. Fakat turbo devre girene kadar tam anlamıyla çekiş fakiri olan Linea, malesef oldukça cansız. Bu otomobilin performanstan çok yakıt tüketimi konusunda iddialı olduğu göz önüne alındığında ise Linea’nın sunduğu performans tavan yapıyor. 1.3 litrelik motor fabrika verilerine göre 100 km/de ortalama 4,9 lt yakıt tüketim değeri sunduğu iddia edilirken yoğun klima ve şehiriçi kullanımı esnasında 100 km/de 6,5 litrelik yakıt tüketim değerine ulaştık. Fakat Linea’nın 100 km’de 4.9 litrelik yakıt tüketim rakamını yakalaması hiç de zor değil gibi gözüküyor. Önde disk arkadaysa kampana fren sistemine sahip olan Linea’nın belki de en eleştirilecek yanı frenleri, fakat dozlaması iyi olan frenler kullanıcısına nerde ne zaman duracağını iyi hissettiriyor. Linea’nın motoru dışında en beğendiğimiz yanıysa süspansiyonları oluyor. Sertliği çok iyi ayarlanmış süspansiyonları Linea’nın hem yol tutuşuna pozitif yönde etkirken hem de konfordan hiç ödün vermiyor. Oldukça sessiz çalışan süspansiyon sistemi yol bozukluklarını minimum seviyede içeriye alıyor ve neredeyse hiç ses yapmıyor.



    Nihat KARATAŞ



    Genel Değerlendirme
    İşçilik 7 Genel bir işçilik problemi bulunmuyor.
    Görüş 7 Arka görüş kısıtlı.
    Performans 5 Alt devirlerde dizel motor çok cansız.
    Tüketim 8 Oldukça ekonomik.
    Konfor 7 Geniş bir iç mekan sunuyor.
    Frenler 6 Arka frenlerin kampana olması dezavantajı.
    Yalıtım 6 Sınıf standartlarında.
    Donanım 8 Rakiplerine göre yüksek.
    Fiyat 7 Dizel motoru ve donanımına göre iyi.
    Sonuç 6,8 Fiat Linea, 1.3 Multijet motoruyla oldukça ekonomik sürüşler sunarken, şık tasarımı, donanım listesi ve kullanışlı özellikleriyle de rakiplerinin önüne geçmeye çalışıyor. 31.750 YTL’lik başlangıç fiyatı göz önüne alındığında ise Linea’nın kompakt sınıfın en mantıklı seçenekleri arasında en üst sıraya yükseldiğini söyleyebiliriz. Hem kullanışlı hem de ekonomik bir araç istiyorsanız, Linea’ya bir göz atmanız daha sonra “keşke” dememeniz için yararlı olabilir.
    İkinciel






    Teknik veriler
    Motor: Sıralı 4 silindirli, 1248cc, turbodizel Yakıt tüketimi
    Maksimum güç: 90 HP – 4000 d/d Şehiriçi: 6,5 lt/100 km
    Maksimum tork: 200 Nm – 1750 d/d Şehirdışı: 4,0 lt/100 km
    Maksimum hız: 170 km/s Ortalama: 4,9 lt/100 km

    0-100 km/s hızlanma: 13,8 sn
    Boyutlar (u/g/y): 4560/1728/1494 mm
    Ağırlık: 1235 kg
    Aktarma: Önden çekişli
    Şanzıman: 5 ileri manuel
    Lastikler: 195/55 R16
    Frenler (ön/arka): Hava kanallı disk/kampana
    Depo hacmi: 45 lt
    Bagaj hacmi: 500 lt

    Fakat turbo devre girene kadar tam anlamıyla çekiş fakiri olan Linea, malesef oldukça cansız. Bu otomobilin performanstan çok yakıt tüketimi konusunda iddialı olduğu göz önüne alındığında ise Linea’nın sunduğu performans tavan yapıyor. bu tesbite rağmen sırf donanımı fazla diye giitim ben bunu aldım.diğer bir arkadaşım era bir diğeride jetta aldılar. bana ilk dedikleri onca avrupa araba varken gidip bu alınırmı. era alan arkadaşa takılıyodumbana söyleyene bak gitmiş teneke almış diyodum. adamın arabası kaya çıktı be.hiç biri babamızın firması değil arkadaşlar.şimdi bu zımbırtı nasıl olduda benzinliyle aynı fiyata indi. yıllarca ne para kazanmış demekki.zararına mı satıyor sizce adamlar şimdi.bende ticaret yapıyorum kazanmasam malımı satarmıyım.bi ufak çizgi yok bilmem nesi var bu aktif yok bu aktif plus.lan geçirmek için herşeyi donanım sayıyor.soruyorum.benzinli araba dizelden ucuz olmazmı.eğer öyleyse şimdi ya dizelini zararına satıyor yada benzinliyi faiş fiyata satıyorki ben ikincisini düşünüyorum.bu araba ne parasının arabası nede ucuz.ikide bir size para harcatan bişey ucuz olmaz.şimdi arabana bin cd çaların üzerinde dörtlünün bulunduğu konsola hafifçe bastır. o dandik plastiğin ne kadar rahat oynadığını göreceksin. aman parlatıcı sürmeyin ha yoksa güneşte kendi kendine o hava ızgaraları kırılır. far hizasında tamponunuza dikkat edin hafif bir yere sürterseniz segmanı kırılır dahada tövbe yerine geçmiyor tamponu onartman lazım. ben bu zımbırtının ruhunu okudum ne arza açacaksa bende hepsi oldu. kimse bana hikaye anlatmasın edebiyat yapmasın. yukardaki yorumcuda yerli malı yurdun malı diye gerçeği yazmamış.ben aracı ilk teste gittim.aynı gün aldım herkese kulağımı tıkadım. benden size tavsiye tıkamayın. tıkayıpta aldıysanız ve gerçekten sorun yaşamıyorsanız dikkatli kullanıp ilk değiştirme fırsatında kurtulun. benim ne çıkarım var sen lineaya binmişin binmemişin. şurda dostça bişey söylüyorum.bunu ukalalık olarakta görebilirsin kardeşcede görebilirsin.dost acı söyler. yanlış tercih yapmışsınız.bende yanlış tercih yaptım.daimler arkadaşın firmasıda yanlış yapmış.zararın neresinden dönülürse kardır.hatada ısrar ise aklileştirmektir. savunma mekanizması geliştirip buna sığınmaktır.benim evim kira arkadaşım.araba ise işim için şart oğlu şart.ikide bir araba değiştiremem ben.normal kullanıcı gibi değilim.nerde iş olsa kontağı çevirip gidiyom oraya ya ürün almaya yada pazarlığa.aradılar falan ilçede diyemezsin arabam serviste gelemem diye. senle bi şekilde takıştık sen bir fikirdesin ben başka kabul edersin etmezsin eywallah.fakat yarım imam adamı dininden edermiş.seninde makine mühendisi olur bi yanın yok. ben daimler arkadaşın yazılarını internetten araştırdım.bir tane tutarsız bilgisinin olduğunu görmedim.şimdi burda tartışma çıkmasın diye geri adım atıyor. ayıptır bu.bilen bildiğini yazacakki millet ona göre karar versin.bu araba dediğin kavun değilki koklayıp alasın.bilenlerinden sormak lazım.ben başta bu arkadaşla şu ortamda konuşmuş olsaydım almazdım.gittim super b aldım. bak şimdi daha 1500 kmdeyim merkezinden arayıp memnun olup olmadığımı sordular.2500 de gelin bilmem kaç noktasına bakacağız bilmem nerdeki vidalarını kontrol edip yağını ücretsiz değiştireceğiz dediler. bosc doğru demiş ben kalitesiz ürün alacak kadar zengin değilim demiş. adamların bir kere yaklaşımlarında kalite var. sağlammı diye sordum bayiye. gel abi kaputu açalım şasi demirine bir bak dediler.kardeşim esnemiyor ya.arabanın 360 derece etrafında varmış bu.tank mübarek.çakıllı yolda bile en küçük ses yok.bazen çalışıyormu diye yemin ediyorum elimi kontağa atıyorum.inşallah daha güzellerine siz binersiniz. şimdi bu arabada benimde bi kaç gün öncesine kadar lineada benimdi.niye onu eleştiriyorumda bunu beğeniyorum.hemde buna nerdeyse iki katını ödemişken mutluyum.bunlardan önceki arabam corsaydı.rutin bakımından başka bir şey yaptırmadım.bir keresinde sadece silecek motoru arzalandı ondada suç benimdi.kimsenin şahsıyla işim yok.OBJEKTİF OLUN, hayal dünyasında yaşamayın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erhanoguzhan


    quote:

    Orijinalden alıntı: Starforces


    quote:

    Orijinalden alıntı: erhanoguzhan

    1,6 mj ler hariç diğerlerinde karter muhafazası yok. servisten takılabiliyor benzinli araçlarda karter vurma sorunu pek olmamakla birlikte 1,3 mj araçlara konulsa güzel olurdu. onların karterleri yere biraz daha yakın. lastik olarak modele göre değişiklik gösteriyor. alt modellere pirelli takılırken üst modellere brigestone takılıyor. firmanın taktığı lastikler biraz sert ben şuan fulda kullanıyorum memnunum. brigestone kullanan arkadaşlarda memnundu. sesle ilgili çok sorun varsa michalen veya goodyear kullanmak gerektiğini düşünüyorum.
    selamlar



    Merhaba

    Karter muhafazası için orjinal olarak 1.3 multijetlerde motorun alt tarafında arabaya oturtulacak yerler vidalama yerleri hazır mıdır, birde karter muhafazası ne kadar ben eskiden bir arabam vardı altını vurup duruyordum Linea için en önemlisi karter muhafazasını taktırayım acilen.




    servislerde de 70 TL civarıdır. iki tipi bulunuyor bildiğim kadarıyla birisi sac diğeri plastik olan. serviste hangisi var bilemiyorum. vidalama yerleri hazır


    Evet bugün dikiz aynasını değiştirirken taktırdım herşey dahil 75 TL ye taktılar yeri hazırmış dediğiniz gibi 10 dakikada monte ettiler metaldi, zaten plastik olsa hem taktırmazdım hemde 75 tl vermezdim metal olduğu iyi oldu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Starforces


    quote:

    Orijinalden alıntı: erhanoguzhan


    quote:

    Orijinalden alıntı: Starforces


    quote:

    Orijinalden alıntı: erhanoguzhan

    1,6 mj ler hariç diğerlerinde karter muhafazası yok. servisten takılabiliyor benzinli araçlarda karter vurma sorunu pek olmamakla birlikte 1,3 mj araçlara konulsa güzel olurdu. onların karterleri yere biraz daha yakın. lastik olarak modele göre değişiklik gösteriyor. alt modellere pirelli takılırken üst modellere brigestone takılıyor. firmanın taktığı lastikler biraz sert ben şuan fulda kullanıyorum memnunum. brigestone kullanan arkadaşlarda memnundu. sesle ilgili çok sorun varsa michalen veya goodyear kullanmak gerektiğini düşünüyorum.
    selamlar



    Merhaba

    Karter muhafazası için orjinal olarak 1.3 multijetlerde motorun alt tarafında arabaya oturtulacak yerler vidalama yerleri hazır mıdır, birde karter muhafazası ne kadar ben eskiden bir arabam vardı altını vurup duruyordum Linea için en önemlisi karter muhafazasını taktırayım acilen.




    servislerde de 70 TL civarıdır. iki tipi bulunuyor bildiğim kadarıyla birisi sac diğeri plastik olan. serviste hangisi var bilemiyorum. vidalama yerleri hazır


    Evet bugün dikiz aynasını değiştirirken taktırdım herşey dahil 75 TL ye taktılar yeri hazırmış dediğiniz gibi 10 dakikada monte ettiler metaldi, zaten plastik olsa hem taktırmazdım hemde 75 tl vermezdim metal olduğu iyi oldu.


    çok iyi olmuş.merak ettim dikiz aynanızda nasıl bir sorun vardı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muhlis23


    quote:

    Orijinalden alıntı: erhanoguzhan


    quote:

    Orijinalden alıntı: muhlis23


    quote:

    Orijinalden alıntı: DAIMLER-BENZ

    yukardaki yorumları okudumda muhlis bey çok sert yazmamışmısınız.erkan beyle hemen hemen aynı şeyleri farklı cümlelerle söylüyorsunuz.kelimelere takılmamak lazım bence.bir fikrimiz varsa incitmeden söylesek doğru olmaz mı.



    Sen ne kadar nazik kırılgansın kardeş ya.ne serti arkadaş arkadaş tartışıyoruz. dikkatle okursan aynı şeyleri söylemiyoruz. Aslında ben sana gücendim. bu bilmiş arkadaşın sana olan ters cavapları nedeniyle bu siteye üye olmuştum. linea hastasımıdır nedir anlamadım. 50.000 liraya super b 1.6 cr aldım. arabadan nasıl hazzettiğimi anlatamam.bak sende hemen sorun yaşamışsın ama sitedekilerden fırça yememek için kıvırmaya başlamışsın kibarlık adı altında.bilipte bildiğini yazmamak olmaz dostum.benim kimseylede sorunum olmaz. ama Allah'ını seven söylesin motorla vitesin alakası varmıdır yokmudur ya. yazarken bile gülünür buna etmeyin eylemeyin.ben öyle arabayı dört başı mamur bilen biride değilim.ben bile biliyosam teknik konularda böyle fetvalar veren değerli arkadaşının da bilmesi gerekmez mi???????? senin yazının birini okudum araştırdım. orda demişsinki pejo,ford,citroen,volvo aynı dizel motoru kullanıyor.arkadaş bu arabalar içinde son hız olarak fabrika verilerinde en iyi olan 407.ama oda vites aralarında hantal.araç ağır olmasına rağmen 5 ileri kullanmış.son viteside uzatmışki aynı motorla focustan daha hızlı bir son hız öngörmüşler.focus sürerken böyle bir hantallık olmuyo ama.ford 1361 peugeot 1467 kg.son hızı küçük dişli dışında neyle açıklayabiliriz.


    ya sen ne kadar terbiyesiz ve bilmiş bir adamsın. sen 50 bin TL lik aracınla mutlu ol arkadaşım. millete karşı yazışma tarzın çok seviyesiz ve terbiyesiz. sana cevap vermek istemiyordum ama neyse gene cevap vermeyeceğim. sen bildiğin gibi devam et. ha bu arada linea hastasımısın demişsin evet bindiğim ve severek kullandığım aracın hastasıyım. çünkü paramla alabileceğim en güzel aracı aldımda ondan.

    benim fiat ile veya fiat servisleri ile bir alakam yok. hem burada hemde linea ile ilgili kendi açtığımız sitede linea kullanıcıları ile bir arada olmak, sorunlarımızı paylaşmak, sorunlarımıza çözüm olmak için birlik ve beraberlik içinde olmak için uğraşıyoruz. Evet bugün linea severim. yarın başka araç alırsam o aracı sever olacağım. bunda sence bir sakınca var mı?


    önce bu maskarılığa bi cevap vereyim.sen kimsinki bana terbiyesiz diyorsun.bir daha böyle cümle kullanmamanı öneririm.benim 50 bin lirammı vardı.gittim krediyi omuzladım.bu araçla ilgili benim başıma gelenler senin başına gelseydi o çok sevdiğin arabanı ne yapıardın. yemin ediyorum baltayla parçalardın. ya kaç gündür yaptığımız şu tartışmayı fiat kendi içinde yapsaydı 10 numara araba üretirlerdi.inşallah paranla daha güzel şeyler alırsın. ben orda çok zenginim hava atayım amacıyla yazmadım. sırf kafam rahat etsin diye onca yükün altında birde bunu yüklendim.sen benden varlıklısındır belki aracını peşin almışsındır.bende karşılaştığım sorunları yazdım mahkemeyede verdim. hiç biriniz benim kadar uğraşmamışsınızdır. o arabayı aldığım günkü sevincimi hatırlıyorum,birde sonrasını hatırlıyorum.ilk elim genişe çıkınca kurban kestirecem. varmı daha ötesi laga luga yapıp kendi kendine edebiyat parçalıyosun.insan bisiklet kullansa gelip burda limuzin diye anlatırmı.gerçekçi olun diyorum, gözlerinizi açın ya gözlerinizi. söylendiğim arkadaş benim yaşadıklarımı kendi dilinde güzel anlatmıştı ama burda sizden şamarı yiyince sustu kıvırdı.ben lafa haksızlığa yanlışa gelemem arkadaş.bende neyse odur.bugün lineanı sev yarın fiat bis alırsan onuda beğenirsin. BMW 3 seriside alırsan beğenirsin.ya tabi bende kendi aracımı beğenirim.herkes gibi.ama fanatik olmanın lüzumu ne adam.kusurlarını görmezsen yarın öbür gün başına iş alırsın.şöyle motoru var böyle sağlam böyle ucuz şöyle konforlu. Allah şahidim bi patlak verdimi varya servisten çıkamazsın.inşallah benim çektiğim sıkıntıları çekmezsiniz. amaaan sanki bana ne yaw.alan memnun satan memnun.linea süper vitesi motoru 4 4 lük .LİNEA KULLANICILARI İLE SORUNLARIMIZI PAYLAŞIP birde terbiyesiz damgası yiyeceğime ne halleri varsa görsünler derim o zaman. şimdi oldu mu?

    diğer yazına gelince;
    sen çok şey biliyorsun. bilginle bizleri aydınlattığın için teşekkür ederim. benim yazdığım yazıyı ve kendi yazdığın yazıyı tekrar okumanı tavsiye ederim. tartışmanın başlangıç nedeniye dikkat edersen benim dizel motorun torkunun yüksek olması nedeniyle güçlü bir motor olduğu ve 1. vites oranının bu nedenle düşük tutulduğu. bu vitesin sadece kalkış için konulduğu diğer viteslerde aracın performansının nasıl görüneceğini yazdığımı görürsün. genede verdiğin bilgiler için teşekkür ederim.

    bu arada fiat'ın dualogic vitesi (ne olduğunu biliyorsundur umarım. düz vites üzerine yerleştirilmiş otomatik vites) 6 ileridir. sadece 1,6 larda 6 ileri yok anlayacağın 1,3 ler de de 6 ileri kullanılmıştır.

    bunun yanında bravo modellerinin tamamında, 500 C nin 1,4 benzinli motorunda, Punto Evo nun 1,4 multiair ve 1,3 Mj, Doblo 1,6 ve 2,0 mj motorlarında 6 ileri kullanılmaktadır.

    teknoloji geliştikçe viteslerde yükseltmeye gidilecektir. ama bunda performansın yanında ekonomi gözönüne alınarak yapılacaktır. demişsin,

    birincisi ben çok şey bilmiyorum.aydınlandıysan iyi.yazıları okumaya gerek yok laf salatası yapıyosun.motor torku yüksek olursa vites niye düşük tutulsun.güçlü motorda kalkışta sorun yaşanmaz ama araç 1200 kg olunca motor ne yapsın.mühendislerde kalkış için 1. vitesi küçük tutacaklar ki öyle olmuş1 den 2 ye geçince afallama o yüzden.her araçta 1. vites kalkış içindir.6. vitesle kalkan kimseyi görmedim ben. tüm modellerini çok detaylı bilmiyorum. ama kusura bakma mekanikten anlamadığın kesin kardeş.son cümlene katılıyorum aynı şeyi bende söylüyorum niye tekrarlamışsın anlamadım. bak bana linea aldıran yazıyı okutayım sana
    arabam.com
    Temmuz 2007 09:03:00Fiat’ın en yeni modeli Linea’nın 1.3 lt Multijet motorlu versiyonu, otomobil alırken mantık arayanların en büyük akıl çelicisi olma yolunda ilerliyor. Hem dizel, hem sedan, hem uygun fiyatlı hem donanımlı hem de şık. Bu listeyi Linea için daha da uzatmak mümkün. Fiat’ın Türkiye’de ürettiği ve tüm dünyaya ihraç ettiği bir modeli olan Linea, diğer yerli rakipleriyle de karşılaştırıldığında dikkat çekici birçok özelliğe sahip. Linea’nın ürün gamındaki tek dizel motor seçeneği olan 1.3 lt 90 HP’lik Mulitijet motorlu versiyonu test konuğumuz olurken, diğer 2 motor seçeneği de benzinli.


    Biri 1.4 lt 77 HP Fire motor diğeri ise 1.4 lt 120 HP turbo beslemeli T-Jet motor olurken Multijet motor yakıt tüketimiyle en ekonomik seçenek olarak da öne çıkıyor. 1.3 Multijet motorlu Lineaların fiyatları 31.750 YTL’den başlarken test aracımızda olan donanım seviyesiyle birlikte 37.800 YTL’ye kadar çıkıyor.



    Sınıfının en uzun otomobili olma özelliğiyle öne çıkan Linea 4560 mm’lik uzunluğu ve 1733 mm’lik genişliğiyle oldukça iddialı. 2600 mm’lik dingil mesafesi ise otomobilin iç mekanına pozitif yansımış. C segmentinde Volkswagen Jetta ve Renault Megane gibi güçlü rakiplerine karşı tasarımı, donanımı ve ergonomisiyle ön plana çıkmak isteyen Linea kişisel zevkler haricinde bu hedefini büyük ölçüde gerçekleştirmiş gibi de gözüküyor.



    Geniş yan aynalar oldukça kolay bir kullanım sunuyor. Arka tasarımda da tamponun köşelerine uzanan stoplar oldukça şık. İç mekanda kullanılan malzeme kalitesi eski modellere oranla daha iyi. Kendine özgü bir ön konsola sahip olan Linea’da çiftyönlü elektronik klima ve Blaupunkt Radyo-CD çalar yer alıyor. Güvenlik açısından 6 hava yastığı, ABS, EBD gibi önemli donanımları bulunan Linea’da ayrıca 1.4 lt T-Jet motorla birlikte opsiyon olarak ESP de sunuluyor. Fakat ESP seçeneği opsiyon listesinde dahi 1.3 Multijet motorda mevcut değil. Linea’nın en büyük yeniliği ise Active donanım paketi hariç her modelde standart olarak sunulan ve Microsoft ortaklığıyla geliştirilen Blue&Me sistemi. Bu sistem sayesinde araç içerisinde bluetooth bağlantısı kullanran Blue&Me sistemine bağlanmak mümkün. Gelen çağrılar ve yapılan çağrılar esnasında araç hoparlöründen konuşma imkanı sağlayan sistem, ses tanıma özelliğiyle söylediğiniz telefon numarasını da arayabiliyor. Ayrıca gelen kısa mesajları hoparlörden sesli olarak okuyan Blue&Me sistemi aynı zamanda kısa mesajın göstergeler arasındaki dijital bölümden de takip edilmesine olanak tanıyor. Cep telefonundaki ses ve müzik dosyalarının da çalınmasına olanak tanıyan Blue&Me, torpido gözü içerisindeki USB bağlantısıyla MP3 player gibi kişisel müzik aletlerinden de veri aktarımına imkan sağlıyor.



    1.3 litrelik Multijet motora sahip Linea’da sadece 90 HP güç üreten seçenek kullanılırken, 200 Nm’lik torkunu 1750 d/d’den üretmeye başlayan motor turbo devreye girince keyifli bir kullanım sunuyor. Fakat turbo devre girene kadar tam anlamıyla çekiş fakiri olan Linea, malesef oldukça cansız. Bu otomobilin performanstan çok yakıt tüketimi konusunda iddialı olduğu göz önüne alındığında ise Linea’nın sunduğu performans tavan yapıyor. 1.3 litrelik motor fabrika verilerine göre 100 km/de ortalama 4,9 lt yakıt tüketim değeri sunduğu iddia edilirken yoğun klima ve şehiriçi kullanımı esnasında 100 km/de 6,5 litrelik yakıt tüketim değerine ulaştık. Fakat Linea’nın 100 km’de 4.9 litrelik yakıt tüketim rakamını yakalaması hiç de zor değil gibi gözüküyor. Önde disk arkadaysa kampana fren sistemine sahip olan Linea’nın belki de en eleştirilecek yanı frenleri, fakat dozlaması iyi olan frenler kullanıcısına nerde ne zaman duracağını iyi hissettiriyor. Linea’nın motoru dışında en beğendiğimiz yanıysa süspansiyonları oluyor. Sertliği çok iyi ayarlanmış süspansiyonları Linea’nın hem yol tutuşuna pozitif yönde etkirken hem de konfordan hiç ödün vermiyor. Oldukça sessiz çalışan süspansiyon sistemi yol bozukluklarını minimum seviyede içeriye alıyor ve neredeyse hiç ses yapmıyor.



    Nihat KARATAŞ



    Genel Değerlendirme
    İşçilik 7 Genel bir işçilik problemi bulunmuyor.
    Görüş 7 Arka görüş kısıtlı.
    Performans 5 Alt devirlerde dizel motor çok cansız.
    Tüketim 8 Oldukça ekonomik.
    Konfor 7 Geniş bir iç mekan sunuyor.
    Frenler 6 Arka frenlerin kampana olması dezavantajı.
    Yalıtım 6 Sınıf standartlarında.
    Donanım 8 Rakiplerine göre yüksek.
    Fiyat 7 Dizel motoru ve donanımına göre iyi.
    Sonuç 6,8 Fiat Linea, 1.3 Multijet motoruyla oldukça ekonomik sürüşler sunarken, şık tasarımı, donanım listesi ve kullanışlı özellikleriyle de rakiplerinin önüne geçmeye çalışıyor. 31.750 YTL’lik başlangıç fiyatı göz önüne alındığında ise Linea’nın kompakt sınıfın en mantıklı seçenekleri arasında en üst sıraya yükseldiğini söyleyebiliriz. Hem kullanışlı hem de ekonomik bir araç istiyorsanız, Linea’ya bir göz atmanız daha sonra “keşke” dememeniz için yararlı olabilir.
    İkinciel






    Teknik veriler
    Motor: Sıralı 4 silindirli, 1248cc, turbodizel Yakıt tüketimi
    Maksimum güç: 90 HP – 4000 d/d Şehiriçi: 6,5 lt/100 km
    Maksimum tork: 200 Nm – 1750 d/d Şehirdışı: 4,0 lt/100 km
    Maksimum hız: 170 km/s Ortalama: 4,9 lt/100 km

    0-100 km/s hızlanma: 13,8 sn
    Boyutlar (u/g/y): 4560/1728/1494 mm
    Ağırlık: 1235 kg
    Aktarma: Önden çekişli
    Şanzıman: 5 ileri manuel
    Lastikler: 195/55 R16
    Frenler (ön/arka): Hava kanallı disk/kampana
    Depo hacmi: 45 lt
    Bagaj hacmi: 500 lt

    Fakat turbo devre girene kadar tam anlamıyla çekiş fakiri olan Linea, malesef oldukça cansız. Bu otomobilin performanstan çok yakıt tüketimi konusunda iddialı olduğu göz önüne alındığında ise Linea’nın sunduğu performans tavan yapıyor. bu tesbite rağmen sırf donanımı fazla diye giitim ben bunu aldım.diğer bir arkadaşım era bir diğeride jetta aldılar. bana ilk dedikleri onca avrupa araba varken gidip bu alınırmı. era alan arkadaşa takılıyodumbana söyleyene bak gitmiş teneke almış diyodum. adamın arabası kaya çıktı be.hiç biri babamızın firması değil arkadaşlar.şimdi bu zımbırtı nasıl olduda benzinliyle aynı fiyata indi. yıllarca ne para kazanmış demekki.zararına mı satıyor sizce adamlar şimdi.bende ticaret yapıyorum kazanmasam malımı satarmıyım.bi ufak çizgi yok bilmem nesi var bu aktif yok bu aktif plus.lan geçirmek için herşeyi donanım sayıyor.soruyorum.benzinli araba dizelden ucuz olmazmı.eğer öyleyse şimdi ya dizelini zararına satıyor yada benzinliyi faiş fiyata satıyorki ben ikincisini düşünüyorum.bu araba ne parasının arabası nede ucuz.ikide bir size para harcatan bişey ucuz olmaz.şimdi arabana bin cd çaların üzerinde dörtlünün bulunduğu konsola hafifçe bastır. o dandik plastiğin ne kadar rahat oynadığını göreceksin. aman parlatıcı sürmeyin ha yoksa güneşte kendi kendine o hava ızgaraları kırılır. far hizasında tamponunuza dikkat edin hafif bir yere sürterseniz segmanı kırılır dahada tövbe yerine geçmiyor tamponu onartman lazım. ben bu zımbırtının ruhunu okudum ne arza açacaksa bende hepsi oldu. kimse bana hikaye anlatmasın edebiyat yapmasın. yukardaki yorumcuda yerli malı yurdun malı diye gerçeği yazmamış.ben aracı ilk teste gittim.aynı gün aldım herkese kulağımı tıkadım. benden size tavsiye tıkamayın. tıkayıpta aldıysanız ve gerçekten sorun yaşamıyorsanız dikkatli kullanıp ilk değiştirme fırsatında kurtulun. benim ne çıkarım var sen lineaya binmişin binmemişin. şurda dostça bişey söylüyorum.bunu ukalalık olarakta görebilirsin kardeşcede görebilirsin.dost acı söyler. yanlış tercih yapmışsınız.bende yanlış tercih yaptım.daimler arkadaşın firmasıda yanlış yapmış.zararın neresinden dönülürse kardır.hatada ısrar ise aklileştirmektir. savunma mekanizması geliştirip buna sığınmaktır.benim evim kira arkadaşım.araba ise işim için şart oğlu şart.ikide bir araba değiştiremem ben.normal kullanıcı gibi değilim.nerde iş olsa kontağı çevirip gidiyom oraya ya ürün almaya yada pazarlığa.aradılar falan ilçede diyemezsin arabam serviste gelemem diye. senle bi şekilde takıştık sen bir fikirdesin ben başka kabul edersin etmezsin eywallah.fakat yarım imam adamı dininden edermiş.seninde makine mühendisi olur bi yanın yok. ben daimler arkadaşın yazılarını internetten araştırdım.bir tane tutarsız bilgisinin olduğunu görmedim.şimdi burda tartışma çıkmasın diye geri adım atıyor. ayıptır bu.bilen bildiğini yazacakki millet ona göre karar versin.bu araba dediğin kavun değilki koklayıp alasın.bilenlerinden sormak lazım.ben başta bu arkadaşla şu ortamda konuşmuş olsaydım almazdım.gittim super b aldım. bak şimdi daha 1500 kmdeyim merkezinden arayıp memnun olup olmadığımı sordular.2500 de gelin bilmem kaç noktasına bakacağız bilmem nerdeki vidalarını kontrol edip yağını ücretsiz değiştireceğiz dediler. bosc doğru demiş ben kalitesiz ürün alacak kadar zengin değilim demiş. adamların bir kere yaklaşımlarında kalite var. sağlammı diye sordum bayiye. gel abi kaputu açalım şasi demirine bir bak dediler.kardeşim esnemiyor ya.arabanın 360 derece etrafında varmış bu.tank mübarek.çakıllı yolda bile en küçük ses yok.bazen çalışıyormu diye yemin ediyorum elimi kontağa atıyorum.inşallah daha güzellerine siz binersiniz. şimdi bu arabada benimde bi kaç gün öncesine kadar lineada benimdi.niye onu eleştiriyorumda bunu beğeniyorum.hemde buna nerdeyse iki katını ödemişken mutluyum.bunlardan önceki arabam corsaydı.rutin bakımından başka bir şey yaptırmadım.bir keresinde sadece silecek motoru arzalandı ondada suç benimdi.kimsenin şahsıyla işim yok.OBJEKTİF OLUN, hayal dünyasında yaşamayın.




    muhlis bey, konuya hakim olduğumu belirtmişsiniz teveccünüz,o sizin iyi niyetiniz sağolun. ancak bilmediklerim eminim bildiklerimden fazladır.öyle bir iddiam yok.benim dediğim hiç yanlış çıkmaz diye bir iddiamda yok.tanımadığım birinin bana böyle güven duyması ne kadar hoşuma gidiyorsa hakkımda ileri geri konuşmasıda bir o kadar hoşuma gitmiyor. size herhangi bir ithamda bulunmadım,bulunmuyorum,bulunmayacağımda. ben burdaki kimseyi tanımıyorum.nereliler nerdeler kimler belli değil ama hepsi birer birey, doğru bildiklerine ve tercihlerine saygı duymak lazım. sizin söylediğiniz şeylerin bir kısmına katılmıyor değilim ancak söyleyiş tarzınız sanırım insanları rahatsız ediyor. söylemlerinizin ana fikrinden amacınızın bağcıyı dövmek olmadığını anlıyorum ama üzümüde ortalığa söylenmeden kimsenin kalbini kırmadan yiyin lütfen. şayet bana güveniyorsanız bu konudada güvenin muhlis bey.forumdaki herkese ayrı ayrı selamlar kazasız belasız sürüşler...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muhlis23


    quote:

    Orijinalden alıntı: erhanoguzhan


    quote:

    Orijinalden alıntı: muhlis23


    quote:

    Orijinalden alıntı: DAIMLER-BENZ

    yukardaki yorumları okudumda muhlis bey çok sert yazmamışmısınız.erkan beyle hemen hemen aynı şeyleri farklı cümlelerle söylüyorsunuz.kelimelere takılmamak lazım bence.bir fikrimiz varsa incitmeden söylesek doğru olmaz mı.



    Sen ne kadar nazik kırılgansın kardeş ya.ne serti arkadaş arkadaş tartışıyoruz. dikkatle okursan aynı şeyleri söylemiyoruz. Aslında ben sana gücendim. bu bilmiş arkadaşın sana olan ters cavapları nedeniyle bu siteye üye olmuştum. linea hastasımıdır nedir anlamadım. 50.000 liraya super b 1.6 cr aldım. arabadan nasıl hazzettiğimi anlatamam.bak sende hemen sorun yaşamışsın ama sitedekilerden fırça yememek için kıvırmaya başlamışsın kibarlık adı altında.bilipte bildiğini yazmamak olmaz dostum.benim kimseylede sorunum olmaz. ama Allah'ını seven söylesin motorla vitesin alakası varmıdır yokmudur ya. yazarken bile gülünür buna etmeyin eylemeyin.ben öyle arabayı dört başı mamur bilen biride değilim.ben bile biliyosam teknik konularda böyle fetvalar veren değerli arkadaşının da bilmesi gerekmez mi???????? senin yazının birini okudum araştırdım. orda demişsinki pejo,ford,citroen,volvo aynı dizel motoru kullanıyor.arkadaş bu arabalar içinde son hız olarak fabrika verilerinde en iyi olan 407.ama oda vites aralarında hantal.araç ağır olmasına rağmen 5 ileri kullanmış.son viteside uzatmışki aynı motorla focustan daha hızlı bir son hız öngörmüşler.focus sürerken böyle bir hantallık olmuyo ama.ford 1361 peugeot 1467 kg.son hızı küçük dişli dışında neyle açıklayabiliriz.


    ya sen ne kadar terbiyesiz ve bilmiş bir adamsın. sen 50 bin TL lik aracınla mutlu ol arkadaşım. millete karşı yazışma tarzın çok seviyesiz ve terbiyesiz. sana cevap vermek istemiyordum ama neyse gene cevap vermeyeceğim. sen bildiğin gibi devam et. ha bu arada linea hastasımısın demişsin evet bindiğim ve severek kullandığım aracın hastasıyım. çünkü paramla alabileceğim en güzel aracı aldımda ondan.

    benim fiat ile veya fiat servisleri ile bir alakam yok. hem burada hemde linea ile ilgili kendi açtığımız sitede linea kullanıcıları ile bir arada olmak, sorunlarımızı paylaşmak, sorunlarımıza çözüm olmak için birlik ve beraberlik içinde olmak için uğraşıyoruz. Evet bugün linea severim. yarın başka araç alırsam o aracı sever olacağım. bunda sence bir sakınca var mı?


    önce bu maskarılığa bi cevap vereyim.sen kimsinki bana terbiyesiz diyorsun.bir daha böyle cümle kullanmamanı öneririm.benim 50 bin lirammı vardı.gittim krediyi omuzladım.bu araçla ilgili benim başıma gelenler senin başına gelseydi o çok sevdiğin arabanı ne yapıardın. yemin ediyorum baltayla parçalardın. ya kaç gündür yaptığımız şu tartışmayı fiat kendi içinde yapsaydı 10 numara araba üretirlerdi.inşallah paranla daha güzel şeyler alırsın. ben orda çok zenginim hava atayım amacıyla yazmadım. sırf kafam rahat etsin diye onca yükün altında birde bunu yüklendim.sen benden varlıklısındır belki aracını peşin almışsındır.bende karşılaştığım sorunları yazdım mahkemeyede verdim. hiç biriniz benim kadar uğraşmamışsınızdır. o arabayı aldığım günkü sevincimi hatırlıyorum,birde sonrasını hatırlıyorum.ilk elim genişe çıkınca kurban kestirecem. varmı daha ötesi laga luga yapıp kendi kendine edebiyat parçalıyosun.insan bisiklet kullansa gelip burda limuzin diye anlatırmı.gerçekçi olun diyorum, gözlerinizi açın ya gözlerinizi. söylendiğim arkadaş benim yaşadıklarımı kendi dilinde güzel anlatmıştı ama burda sizden şamarı yiyince sustu kıvırdı.ben lafa haksızlığa yanlışa gelemem arkadaş.bende neyse odur.bugün lineanı sev yarın fiat bis alırsan onuda beğenirsin. BMW 3 seriside alırsan beğenirsin.ya tabi bende kendi aracımı beğenirim.herkes gibi.ama fanatik olmanın lüzumu ne adam.kusurlarını görmezsen yarın öbür gün başına iş alırsın.şöyle motoru var böyle sağlam böyle ucuz şöyle konforlu. Allah şahidim bi patlak verdimi varya servisten çıkamazsın.inşallah benim çektiğim sıkıntıları çekmezsiniz. amaaan sanki bana ne yaw.alan memnun satan memnun.linea süper vitesi motoru 4 4 lük .LİNEA KULLANICILARI İLE SORUNLARIMIZI PAYLAŞIP birde terbiyesiz damgası yiyeceğime ne halleri varsa görsünler derim o zaman. şimdi oldu mu?

    diğer yazına gelince;
    sen çok şey biliyorsun. bilginle bizleri aydınlattığın için teşekkür ederim. benim yazdığım yazıyı ve kendi yazdığın yazıyı tekrar okumanı tavsiye ederim. tartışmanın başlangıç nedeniye dikkat edersen benim dizel motorun torkunun yüksek olması nedeniyle güçlü bir motor olduğu ve 1. vites oranının bu nedenle düşük tutulduğu. bu vitesin sadece kalkış için konulduğu diğer viteslerde aracın performansının nasıl görüneceğini yazdığımı görürsün. genede verdiğin bilgiler için teşekkür ederim.

    bu arada fiat'ın dualogic vitesi (ne olduğunu biliyorsundur umarım. düz vites üzerine yerleştirilmiş otomatik vites) 6 ileridir. sadece 1,6 larda 6 ileri yok anlayacağın 1,3 ler de de 6 ileri kullanılmıştır.

    bunun yanında bravo modellerinin tamamında, 500 C nin 1,4 benzinli motorunda, Punto Evo nun 1,4 multiair ve 1,3 Mj, Doblo 1,6 ve 2,0 mj motorlarında 6 ileri kullanılmaktadır.

    teknoloji geliştikçe viteslerde yükseltmeye gidilecektir. ama bunda performansın yanında ekonomi gözönüne alınarak yapılacaktır. demişsin,

    birincisi ben çok şey bilmiyorum.aydınlandıysan iyi.yazıları okumaya gerek yok laf salatası yapıyosun.motor torku yüksek olursa vites niye düşük tutulsun.güçlü motorda kalkışta sorun yaşanmaz ama araç 1200 kg olunca motor ne yapsın.mühendislerde kalkış için 1. vitesi küçük tutacaklar ki öyle olmuş1 den 2 ye geçince afallama o yüzden.her araçta 1. vites kalkış içindir.6. vitesle kalkan kimseyi görmedim ben. tüm modellerini çok detaylı bilmiyorum. ama kusura bakma mekanikten anlamadığın kesin kardeş.son cümlene katılıyorum aynı şeyi bende söylüyorum niye tekrarlamışsın anlamadım. bak bana linea aldıran yazıyı okutayım sana
    arabam.com
    Temmuz 2007 09:03:00Fiat�ın en yeni modeli Linea�nın 1.3 lt Multijet motorlu versiyonu, otomobil alırken mantık arayanların en büyük akıl çelicisi olma yolunda ilerliyor. Hem dizel, hem sedan, hem uygun fiyatlı hem donanımlı hem de şık. Bu listeyi Linea için daha da uzatmak mümkün. Fiat�ın Türkiye�de ürettiği ve tüm dünyaya ihraç ettiği bir modeli olan Linea, diğer yerli rakipleriyle de karşılaştırıldığında dikkat çekici birçok özelliğe sahip. Linea�nın ürün gamındaki tek dizel motor seçeneği olan 1.3 lt 90 HP�lik Mulitijet motorlu versiyonu test konuğumuz olurken, diğer 2 motor seçeneği de benzinli.


    Biri 1.4 lt 77 HP Fire motor diğeri ise 1.4 lt 120 HP turbo beslemeli T-Jet motor olurken Multijet motor yakıt tüketimiyle en ekonomik seçenek olarak da öne çıkıyor. 1.3 Multijet motorlu Lineaların fiyatları 31.750 YTL�den başlarken test aracımızda olan donanım seviyesiyle birlikte 37.800 YTL�ye kadar çıkıyor.



    Sınıfının en uzun otomobili olma özelliğiyle öne çıkan Linea 4560 mm�lik uzunluğu ve 1733 mm�lik genişliğiyle oldukça iddialı. 2600 mm�lik dingil mesafesi ise otomobilin iç mekanına pozitif yansımış. C segmentinde Volkswagen Jetta ve Renault Megane gibi güçlü rakiplerine karşı tasarımı, donanımı ve ergonomisiyle ön plana çıkmak isteyen Linea kişisel zevkler haricinde bu hedefini büyük ölçüde gerçekleştirmiş gibi de gözüküyor.



    Geniş yan aynalar oldukça kolay bir kullanım sunuyor. Arka tasarımda da tamponun köşelerine uzanan stoplar oldukça şık. İç mekanda kullanılan malzeme kalitesi eski modellere oranla daha iyi. Kendine özgü bir ön konsola sahip olan Linea�da çiftyönlü elektronik klima ve Blaupunkt Radyo-CD çalar yer alıyor. Güvenlik açısından 6 hava yastığı, ABS, EBD gibi önemli donanımları bulunan Linea�da ayrıca 1.4 lt T-Jet motorla birlikte opsiyon olarak ESP de sunuluyor. Fakat ESP seçeneği opsiyon listesinde dahi 1.3 Multijet motorda mevcut değil. Linea�nın en büyük yeniliği ise Active donanım paketi hariç her modelde standart olarak sunulan ve Microsoft ortaklığıyla geliştirilen Blue&Me sistemi. Bu sistem sayesinde araç içerisinde bluetooth bağlantısı kullanran Blue&Me sistemine bağlanmak mümkün. Gelen çağrılar ve yapılan çağrılar esnasında araç hoparlöründen konuşma imkanı sağlayan sistem, ses tanıma özelliğiyle söylediğiniz telefon numarasını da arayabiliyor. Ayrıca gelen kısa mesajları hoparlörden sesli olarak okuyan Blue&Me sistemi aynı zamanda kısa mesajın göstergeler arasındaki dijital bölümden de takip edilmesine olanak tanıyor. Cep telefonundaki ses ve müzik dosyalarının da çalınmasına olanak tanıyan Blue&Me, torpido gözü içerisindeki USB bağlantısıyla MP3 player gibi kişisel müzik aletlerinden de veri aktarımına imkan sağlıyor.



    1.3 litrelik Multijet motora sahip Linea�da sadece 90 HP güç üreten seçenek kullanılırken, 200 Nm�lik torkunu 1750 d/d�den üretmeye başlayan motor turbo devreye girince keyifli bir kullanım sunuyor. Fakat turbo devre girene kadar tam anlamıyla çekiş fakiri olan Linea, malesef oldukça cansız. Bu otomobilin performanstan çok yakıt tüketimi konusunda iddialı olduğu göz önüne alındığında ise Linea�nın sunduğu performans tavan yapıyor. 1.3 litrelik motor fabrika verilerine göre 100 km/de ortalama 4,9 lt yakıt tüketim değeri sunduğu iddia edilirken yoğun klima ve şehiriçi kullanımı esnasında 100 km/de 6,5 litrelik yakıt tüketim değerine ulaştık. Fakat Linea�nın 100 km�de 4.9 litrelik yakıt tüketim rakamını yakalaması hiç de zor değil gibi gözüküyor. Önde disk arkadaysa kampana fren sistemine sahip olan Linea�nın belki de en eleştirilecek yanı frenleri, fakat dozlaması iyi olan frenler kullanıcısına nerde ne zaman duracağını iyi hissettiriyor. Linea�nın motoru dışında en beğendiğimiz yanıysa süspansiyonları oluyor. Sertliği çok iyi ayarlanmış süspansiyonları Linea�nın hem yol tutuşuna pozitif yönde etkirken hem de konfordan hiç ödün vermiyor. Oldukça sessiz çalışan süspansiyon sistemi yol bozukluklarını minimum seviyede içeriye alıyor ve neredeyse hiç ses yapmıyor.



    Nihat KARATAŞ



    Genel Değerlendirme
    İşçilik 7 Genel bir işçilik problemi bulunmuyor.
    Görüş 7 Arka görüş kısıtlı.
    Performans 5 Alt devirlerde dizel motor çok cansız.
    Tüketim 8 Oldukça ekonomik.
    Konfor 7 Geniş bir iç mekan sunuyor.
    Frenler 6 Arka frenlerin kampana olması dezavantajı.
    Yalıtım 6 Sınıf standartlarında.
    Donanım 8 Rakiplerine göre yüksek.
    Fiyat 7 Dizel motoru ve donanımına göre iyi.
    Sonuç 6,8 Fiat Linea, 1.3 Multijet motoruyla oldukça ekonomik sürüşler sunarken, şık tasarımı, donanım listesi ve kullanışlı özellikleriyle de rakiplerinin önüne geçmeye çalışıyor. 31.750 YTL�lik başlangıç fiyatı göz önüne alındığında ise Linea�nın kompakt sınıfın en mantıklı seçenekleri arasında en üst sıraya yükseldiğini söyleyebiliriz. Hem kullanışlı hem de ekonomik bir araç istiyorsanız, Linea�ya bir göz atmanız daha sonra �keşke� dememeniz için yararlı olabilir.
    İkinciel






    Teknik veriler
    Motor: Sıralı 4 silindirli, 1248cc, turbodizel Yakıt tüketimi
    Maksimum güç: 90 HP � 4000 d/d Şehiriçi: 6,5 lt/100 km
    Maksimum tork: 200 Nm � 1750 d/d Şehirdışı: 4,0 lt/100 km
    Maksimum hız: 170 km/s Ortalama: 4,9 lt/100 km

    0-100 km/s hızlanma: 13,8 sn
    Boyutlar (u/g/y): 4560/1728/1494 mm
    Ağırlık: 1235 kg
    Aktarma: Önden çekişli
    Şanzıman: 5 ileri manuel
    Lastikler: 195/55 R16
    Frenler (ön/arka): Hava kanallı disk/kampana
    Depo hacmi: 45 lt
    Bagaj hacmi: 500 lt

    Fakat turbo devre girene kadar tam anlamıyla çekiş fakiri olan Linea, malesef oldukça cansız. Bu otomobilin performanstan çok yakıt tüketimi konusunda iddialı olduğu göz önüne alındığında ise Linea�nın sunduğu performans tavan yapıyor. bu tesbite rağmen sırf donanımı fazla diye giitim ben bunu aldım.diğer bir arkadaşım era bir diğeride jetta aldılar. bana ilk dedikleri onca avrupa araba varken gidip bu alınırmı. era alan arkadaşa takılıyodumbana söyleyene bak gitmiş teneke almış diyodum. adamın arabası kaya çıktı be.hiç biri babamızın firması değil arkadaşlar.şimdi bu zımbırtı nasıl olduda benzinliyle aynı fiyata indi. yıllarca ne para kazanmış demekki.zararına mı satıyor sizce adamlar şimdi.bende ticaret yapıyorum kazanmasam malımı satarmıyım.bi ufak çizgi yok bilmem nesi var bu aktif yok bu aktif plus.lan geçirmek için herşeyi donanım sayıyor.soruyorum.benzinli araba dizelden ucuz olmazmı.eğer öyleyse şimdi ya dizelini zararına satıyor yada benzinliyi faiş fiyata satıyorki ben ikincisini düşünüyorum.bu araba ne parasının arabası nede ucuz.ikide bir size para harcatan bişey ucuz olmaz.şimdi arabana bin cd çaların üzerinde dörtlünün bulunduğu konsola hafifçe bastır. o dandik plastiğin ne kadar rahat oynadığını göreceksin. aman parlatıcı sürmeyin ha yoksa güneşte kendi kendine o hava ızgaraları kırılır. far hizasında tamponunuza dikkat edin hafif bir yere sürterseniz segmanı kırılır dahada tövbe yerine geçmiyor tamponu onartman lazım. ben bu zımbırtının ruhunu okudum ne arza açacaksa bende hepsi oldu. kimse bana hikaye anlatmasın edebiyat yapmasın. yukardaki yorumcuda yerli malı yurdun malı diye gerçeği yazmamış.ben aracı ilk teste gittim.aynı gün aldım herkese kulağımı tıkadım. benden size tavsiye tıkamayın. tıkayıpta aldıysanız ve gerçekten sorun yaşamıyorsanız dikkatli kullanıp ilk değiştirme fırsatında kurtulun. benim ne çıkarım var sen lineaya binmişin binmemişin. şurda dostça bişey söylüyorum.bunu ukalalık olarakta görebilirsin kardeşcede görebilirsin.dost acı söyler. yanlış tercih yapmışsınız.bende yanlış tercih yaptım.daimler arkadaşın firmasıda yanlış yapmış.zararın neresinden dönülürse kardır.hatada ısrar ise aklileştirmektir. savunma mekanizması geliştirip buna sığınmaktır.benim evim kira arkadaşım.araba ise işim için şart oğlu şart.ikide bir araba değiştiremem ben.normal kullanıcı gibi değilim.nerde iş olsa kontağı çevirip gidiyom oraya ya ürün almaya yada pazarlığa.aradılar falan ilçede diyemezsin arabam serviste gelemem diye. senle bi şekilde takıştık sen bir fikirdesin ben başka kabul edersin etmezsin eywallah.fakat yarım imam adamı dininden edermiş.seninde makine mühendisi olur bi yanın yok. ben daimler arkadaşın yazılarını internetten araştırdım.bir tane tutarsız bilgisinin olduğunu görmedim.şimdi burda tartışma çıkmasın diye geri adım atıyor. ayıptır bu.bilen bildiğini yazacakki millet ona göre karar versin.bu araba dediğin kavun değilki koklayıp alasın.bilenlerinden sormak lazım.ben başta bu arkadaşla şu ortamda konuşmuş olsaydım almazdım.gittim super b aldım. bak şimdi daha 1500 kmdeyim merkezinden arayıp memnun olup olmadığımı sordular.2500 de gelin bilmem kaç noktasına bakacağız bilmem nerdeki vidalarını kontrol edip yağını ücretsiz değiştireceğiz dediler. bosc doğru demiş ben kalitesiz ürün alacak kadar zengin değilim demiş. adamların bir kere yaklaşımlarında kalite var. sağlammı diye sordum bayiye. gel abi kaputu açalım şasi demirine bir bak dediler.kardeşim esnemiyor ya.arabanın 360 derece etrafında varmış bu.tank mübarek.çakıllı yolda bile en küçük ses yok.bazen çalışıyormu diye yemin ediyorum elimi kontağa atıyorum.inşallah daha güzellerine siz binersiniz. şimdi bu arabada benimde bi kaç gün öncesine kadar lineada benimdi.niye onu eleştiriyorumda bunu beğeniyorum.hemde buna nerdeyse iki katını ödemişken mutluyum.bunlardan önceki arabam corsaydı.rutin bakımından başka bir şey yaptırmadım.bir keresinde sadece silecek motoru arzalandı ondada suç benimdi.kimsenin şahsıyla işim yok.OBJEKTİF OLUN, hayal dünyasında yaşamayın.




    Muhlis bey, benim param bu kadar ve paramla alabileceğim en güzel aracı aldım. boştan yere gelip burada lafları sıralıyor. herkese hakaretvari yazılar yazıyorsun. ondan sonra terbiyeli laflar ediyorum diyorsun. renklendirdiğim yerleri tekrar okumanı tavsiye ederim. bu laflar kavgada bile söylenmez kimseye.

    Herkesin bir düşüncesi herkesin bir fikri vardır. ben sizin sahip olduğunuz araçla ilgili tek laf ettim mi? etmedim. sizin nezdinizde size araba fanatiği skoda hayranı dedim mi demedim. arabanızla güzel günler geçirmenizi temenni ettim. benim bir marka fanatikliğim yok. ama bana sorun çıkarmayan araca da neden kötü diyeyim. siz bir şanssızlık yaşamışsınız başınıza bazı işler gelmiş. geçmiş olsun. ama aracınız size sorun çıkarttı diye tüm linea kullanıcıları araçlarımızı mı yakalım. sorunların giderilmesi için mücadele mi gerekiyor. yapalım. ama ben sorun yaşamıyorsam neden aracımdan nefret edeyim.

    tekrar söylüyorum. aracınızı güle güle kullanın. Allah kaza bela vermesin. aracınızla sonsuza dek mutlu olun.




  • Arkadaşlar şu tartışmayı uzatmayın zaten uzun metinler halinde kimse okumuyor, tartışacaksanızda özelde kendi kendinize PM atın görüşün lütfen
  • starforce arkadaşım karter muhafazası konusuna çözüm bulduğun için tşk. ederim.benim merak ettiğim dikiz aynası ile ilgili yaşadığınız sorun.ben şimdi garantiden dış kaplamasını değiştirticem.sizdede denzer bir eşymi oldu yoksa farklımı acaba. paylaşırsanız çok sevinirim. teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DAIMLER-BENZ

    starforce arkadaşım karter muhafazası konusuna çözüm bulduğun için tşk. ederim.benim merak ettiğim dikiz aynası ile ilgili yaşadığınız sorun.ben şimdi garantiden dış kaplamasını değiştirticem.sizdede denzer bir eşymi oldu yoksa farklımı acaba. paylaşırsanız çok sevinirim. teşekkürler


    Rica ederim, bendeki olay biraz basit oldu içerdeki dikiz aynası kırık çıktı hemen servise götürdüm birebir değiştirip 20 dakikada teslim ettiler bu arada da karter muhafazasını taktırdım.
  • ARKADAŞLAR ÇOK ÖNEMLİ BİR SORUNUM VAR
    BNM ARACIM 1.3 MULTIJET ACTİVE PLUS ARACI alalı 4 gün oldu kilometresi 88 km de aracımın ortalama hızına baktım 20 km yakıt tüketiminde ise 8.0 ı görünce çok şaşırdım bu anormal bir değermi yoksa araç daha yeni olduğu içinmi böyle çok merak ettim yardımlarınızı esirggemeyin teşekkürler.
    ilerde km yükseldikçe 6.5 lere düşermi ayrıca.?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akin_tr

    ARKADAŞLAR ÇOK ÖNEMLİ BİR SORUNUM VAR
    BNM ARACIM 1.3 MULTIJET ACTİVE PLUS ARACI alalı 4 gün oldu kilometresi 88 km de aracımın ortalama hızına baktım 20 km yakıt tüketiminde ise 8.0 ı görünce çok şaşırdım bu anormal bir değermi yoksa araç daha yeni olduğu içinmi böyle çok merak ettim yardımlarınızı esirggemeyin teşekkürler.
    ilerde km yükseldikçe 6.5 lere düşermi ayrıca.?


    aracınız henüz yeni ve genelde şehir içi kullanmışsınız. birazda kullanım alışkanlıklarınızı değiştirmeniz gerekmekte. vites değişimlerini 2500 devre gelmeden yapmaya çalışın. birde anlık yakıt verilerini takip edin o size gaza nasıl basmanız gerektiği konusunda yol gösterecektir.
  • 2007-2008 model 80.000 - 90.000 km yapmış bir dizel linea'yı yılda 15.000 km yapan bir memura (ben oluyorum) önerir misiniz?
  • linea yakın zamanda kasa değiştirebilir mi, böyle bir haber var mı? Ayrıca şu 28bin tllik model boş donanıma mı sahip?
  • 
Sayfa: önceki 154155156157158
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.