Şimdi Ara

Yeni Focus 1.0 Ecoboost 125 bg (12. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
8 Misafir (4 Mobil) - 4 Masaüstü4 Mobil
5 sn
449
Cevap
16
Favori
164.644
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: expertexpert

    Buna rağmen ara sıra 180 e çıktım ama o hiç hissetmedi. Araç gerçekten hızı hissettirmiyo, yormuyo, savurmuyo. En önemlisi güvende hissettiriyor.


    yazdıklarımızı doğru bulduğunuz için tşk ederiz.
    hayırlı olsun aracınız. hız kötü malum, otobanda en hızlı araçların başında da gelse focuslar 150 üstü otobanda, 120 üstü normal yolda tehlikeli bence..

    fab verisi 196 km, son hız.. malum az zorlanıp birazda rüzgar desteği falan 210-20 yapar.
  • focus -club dan alıntıdır;

    AutoBild dergisi araç parkına aldığı 1.0 EB Focus ile 100.000 km'lik test sürecine Nisan 2013'te başlayıp Aralık 2014'te bitirmiş.
    İnceleme sonuçlarını da bu yılın ilk sayısında yayınladılar.
    Test yazısına sanırım buradan ulaşmayı deneyebilirsiniz.
    Özetle aracı, başta motoru olmak üzere, çok başarılı bulmuşlar.
    Motorun otoyollarda dahi üzmeyecek bir çekiş gücüne sahip olduğunu, asla 1 litre hacimli gibi hissedilmediğini, son günde bile ilk günkü gibi sorunsuz ve atak çalıştığını vurgulamışlar.
    Bunun dışında mükemmel ve canlı yol tutuşu, başarılı sürüş konforu, rahat koltukları, keskin çalışan şanzımanı ve hızlı tepki veren iklimlendirme sistemi de övgü almış.
    Eleştirilerin başında demode navigasyon ve kullanımı çok zor olarak nitelendirilen Sony müzik sistemi var. Yeni modelde bunun giderilmesinin çok doğru olduğunu da ayrıca belirtmişler.
    Diğer bir eleştiri konusu da yüklenince artan yakıt sarfiyatı, otoyol sürüşlerinde 8,2L/100 km ortalama tutturmuşlar, tüm test süreci ortalaması ise 7,3L/100km. Ancak efendi kullanıldığında 5'li rakamlar elde edilebildiğini de belirterek çuvaldızı kendilerine batırmayı da ihmal etmemişler.
    Aracın performans ölçümlerinde test başı ve sonu arasında fark yok, sadece yakıt tüketiminde %10'luk bir artış var.
    Motorla ilgili rahatsızlık veren bir konunun da yağ çubuğunda yağ seviyesinin net okunamaması olduğu yazılmış ki, buna aynen katılıyor ve ince yağda daha da zorlaştığını düşünüyorum.
    İki arıza bildirimi var.
    22.000 km civarında araç çalışırken birkaç kere kendi kendine acil durum çalışma moduna geçmiş, serviste yazılımın güncellenmesinden sonra sorun hallolmuş.
    63.000 km'de yakıt doldurma yerindeki hırsızlığa karşı koruyucu kapak yerinden çıkarak yakıt doldurmayı zorlaştırır hale gelmiş, garantiden onarılmış.
    Rutin bakımlar yanında 63.000 km'de ön 78.000 km'de arka fren balataları değişmiş.
    Bu arada bakım uyarısı vermediği için araç ilk bakıma 31.000 km'de götürülmüş.
    Yani kısacası yüksek tüketimleri aracı iyice zorladıklarını, bakımı aksatmaları da hırpalama niyetini gösterse de araç parçalanıp incelendiğinde hiç bir yıpranma belirtisine rastlanmamış.
    Sadece silindir kapak contasında çok hafif bir yağ terlemesi gözlemlenmiş.

    VAG grubu sempatizanı dergiden böyle sonuç almak çifte başarı bence.

    Araç uzun yol testleri sıralamasında Audi A6'dan sonra ikinci sıraya yerleşmiş.

    Bu motor dayanmaz diye düşünenlere duyurulur.

    bu da benden "yalıkavak-konya tüketimi belli, 0 dan 1000 mt ye 5 kişi full bagaj klima açık bile 7.5 lt bile yakmıyorken, düm düz almanya nın neresinde test etmişler diyecektim, herhalde alp leri gezdiler güney de. arkadaşlara bilgi vermek lazım, almanya da otobanın birçok yerinde belkide her yerinde hız sınırı yok, kimbilir bu tüketimi görmek için kaç la sürdüler 160-190 arası olsa gerek. millet almanya da porche kiralayıp otobanda basarak tatmin oluyorlar."



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mdmrx -- 10 Ocak 2015; 19:13:08 >




  • mdmrx M kullanıcısına yanıt
    Nasip olursa inşallah ileride 1.0 lık motorlu Focus almayı düşünüyorum. Yalnız küçük hacimli torbolu motorların en büyük handikapı olan çabuk yıpranma sorunu Focus da bulunmuyor sanırım. Bunları duymak ve öğrenmek iyi oldu.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • konuyu aktif tutmak için birseyler daha yazim: arac 1.0 focus tit. samsun alacam --alacam samsun 170 km gidis geliş 4 kisi + 1 köpek :) 40 tl yaktık. genelde 95-100 km hızlarında seyir ettik benzin lt: 4.38
  • =5.3 lt :D
  • 4 kişi olması fabrika verisini yakalamayı zorlastırıyor fakat zaten fabrika verilerini yakalamak da cogu zaman imkansız bence degerler gayet makul sizin de öyle düşündüğünüzü zannediyorum hele ki aracın kullanması bu kadar zevkli iken ara hızlanmaları bukadar tatmin edici iken. bence 100 km de 5,3 alkıslanmalı helal sana 1,0 ecoboost :))
  • belki yukarılarda yazmışımdır.. ben 2 kişi 80 kg luk koşu bandı ile konya-aankara arasını sırf denemek için 90-95 km hızla gittim.. bir iki kamyon sollamasında anlık bastım.. 4.7 ile gittim. malum verisi 4.4
    makyajlı focus ta ise işler daha iyi euro 6 normları yakalandı, ş.içi ve karma değeri %10 civarı azaltıldı..
    tek sıkıntı 1.0 motor için titanium almak zorundasınız



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mdmrx -- 20 Şubat 2015; 13:37:10 >
  • yarım litre civarı farklar ceşitli sebeplerden olabilir örnek bende agırlık daha fazla epeyce şehir içi yolum var dur kalkım cok oldu vs. gönul isterdi yeni kasa alalım ama bunu da ikinci el paramı ucu ucuna denk edip aldım :) lpg ile ugrasmak istemeyen kullanımı zevkli bi arac için yinede degerler güzel. bende bikackere 90 km ile kullanmayı denedim ama 2000 dvir altı motor fazla zorlanır diye genelde 95 de kullanıyorum tabi yerine göre de basıyoruz bizde :)
  • 1.0 motorla ilgili yeni haberler var..
    ilk üretildiğinde focus için 100 ve 125 bg di, formula test aracında ise 200 bg le test edildi..
    sonra 100 bg lik versiyon PS fiesta lara eklendi.

    son 6 ayda, iki bg daha eklendi.. ikiside fiesta için..
    birincisi 140 bg lik versiyon ülkemizde de satışa başlandı yada başlanacak, sadece kırmızı ve siyah 3 kapılı üretiliyor..
    ikincisi 170 bg lik versiyon Yeni Fiesta R2, rallide yarışacak...

    3 yıl üst üste yılın motoru seçildi. motora 100-125-140-170-200 bg yüklendi. daha da laf söyleyemezler herhalde
  • 2012 ve 2013 ün ilk yarısı da olabilir, sonuçta servise gittiğinizde şasi numaranızdan işlem yapılacaktır..
    1.0 motor focus larınızı en kısa zamanda yetkili bir servise götürün, 50-100-1000 araçta 1 sıkıntı çıkarma potansiyeli olan soğutma suyu hortumu değiştirecekler garantiden..
  • Bende aynı konuya değinecektim erken davranmıssınız:) ayrıca kararan koltuk baslıklıklarını da parlattırdım garantiden ama kalıcı bir cözüm deil tabiki ve çözümü de yok su an :(
  • 1.0 focus kullananlara bir sorum olacak iki sefer benzin ısıgı yandıktan bi süre sonra yine 30-40 km kullanmısımdır depoyu fullediğimde 45 litre civarı benzin alıyor ve samsun sehiriçi 600 km ye yakın yapıyorum iki sefer bu son zamanlarda dikkat ettim bunların deposunun 55 litre olması lazımken bu 10 litre acaba yedek depo gbi birseymi yoksa deposu 45 lt mi ???
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cermen_555

    1.0 focus kullananlara bir sorum olacak iki sefer benzin ısıgı yandıktan bi süre sonra yine 30-40 km kullanmısımdır depoyu fullediğimde 45 litre civarı benzin alıyor ve samsun sehiriçi 600 km ye yakın yapıyorum iki sefer bu son zamanlarda dikkat ettim bunların deposunun 55 litre olması lazımken bu 10 litre acaba yedek depo gbi birseymi yoksa deposu 45 lt mi ???

    yedek depo değil, sadece uyarı.. tüm arabalar öyledir..
    ışık yanar alırım, 42-43 lt alır, ama zorda kalırsanız kafanız rahat bir 10 lt daha tüketebilirsiniz.. bu da ş.içinde en az 120 km demek, riske girmeden..
    ş.dışında iseniz hızı düşürün 80 e, 180-200 km gider..

    bizim diğer forumda kavil tavsiye ediyorlar parlatma için, ford garantiden değişim yapmıyor.. kronik sorun

    http://www.gozdenalbur.com/KAVIL-SARI-PARLATICI-MADEN-CILASI-100-GR,PR-4764.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mdmrx -- 21 Nisan 2015; 20:17:50 >




  • uzun zamandır düşünüyorum. bu fiyata alınacak en mantıklı arabalardan biri bu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi esenler otogarı alt katı -- 22 Nisan 2015; 16:58:29 >
  • Forumda gelişmeler var nihayet, kimse 1.0 motor çekmez gitmez demiyor sanırım artık :)
  • daha evvel 1.4 grande punto kullanıyordum atmosferik benzinli. focus puntodan neredeyse 250 kg daha agır bi araba. 1.0 buna ragmen ham daha iyi cekiyor arabayı hem daha güclü ara hızlanmaları daha iyi ve puntoya göre daha az yakıyor daha ne olsun :))
  • vw de 1.0 çıkarıyormuş, 1.2tsi pert olacak gibi çünkü 1.0 ı 115 bg düşünüyorlar..
    şimdi onlar yapınca bu motorda iş var der birileri, sanki dünya ya arabayı vw kazandırdı. herşeyi onlar bilir, diğerleri palavra..
  • auto bild den sonra (http://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=101446656 ) ikinci 1.0 ecoboost 100.000 km testi sorunsuz "auto, motor un sport" tarafından tamamlanmış..

    Başlıkta "Birinci sınıf bilanço", sonuçta "daha iyisi olmaz" diye nitelendirilmiş.

    Motor her zamanki gibi övgü alıyor.

    Özetle steyşın karoseri için yazılanlar

    Artılar

    + Keyifli, dengeli çalışan motor

    + Geniş iç hacim

    + Konforlu seyahat

    + Atak sürüş

    + Uzun yolda rahat ettiren ön koltuklar

    + Sakin kullanıldığında düşük yakıt tüketimi

    + Sessiz

    + Çevreyi görüş yeterli

    + Güvenli sürüş

    + Traksiyon sorunu yok

    + Şanzıman oranları başarılı

    + Hassas direksiyon sistemi

    + Turbo boşluğu yok

    + Yükleme alanı kullanışlı

    + Akıllı kapı koruma sistemi

    + Yeterli performans

    + Yeterli donanım

    + İyi dozlanabilen frenler

    + Çok sayıda sürüş asistanı

    Eksiler

    - Zorlayınca yükselen tüketim (test ortalaması 8,2L/100km)

    - Demode "infotainment" sistemi

    - Küçük navigasyon göstergesi

    - Karmaşık kullanım

    - Arka koltuklar çok başarılı değil

    - Bazı sürücü yardım sistemleri sinir bozucu olabiliyor.

    Bu arada araçta planlı bakımlar dışında bir onarım olmamış ve zorunlu servis ziyareti gerçekleşmemiş.

    almanca metin;http://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=736591

    focus for-um dan alıntıdır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mdmrx -- 2 Mayıs 2015; 12:43:41 >




  • böyle incelemeler sayesinde bu motor hakkındaki olumsuz düşüncelerden(uzun km de sorun cıkarırmı dayanıklılığı vs) umarım bizim insanımız kurtulur. bu motorla nekadar doğru bi tercih yaptıgımı birkez daha anladım. bazıları yapar bazıları takip eder :)
  • Zamanında çok araştırdım. Burayı da takibe almıştım. Şimdi mesaj gelince görüşlerimi yazmak istedim.

    Ben Allure 1.6 ehdi otomatik peugeot 2008 aldım. Çok memnunum.

    1.0 motor olayına bir türlü ısınamadım. Bu da bir görüş olarak burada kalsın :)
  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.