Şimdi Ara

Yeni Focus 1.0 Ecoboost 125 bg (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
447
Cevap
16
Favori
162.391
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar şöyle bir konu açmıştım bir iki gün olduhttp://forum.donanimhaber.com/m_66039470/tm.htm ama şöyle diyeyim ki motora çoğu arkadaş çok ön yargılı bakmış, bence tarif etmek gerekirse aracım az yaksın ama dizel araca fazla para verecek kadar senede km yapmam diyenler için şu anda piyasada rakipsiz..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aliozy

    arkadaşlar şöyle bir konu açmıştım bir iki gün olduhttp://forum.donanimhaber.com/m_66039470/tm.htm ama şöyle diyeyim ki motora çoğu arkadaş çok ön yargılı bakmış, bence tarif etmek gerekirse aracım az yaksın ama dizel araca fazla para verecek kadar senede km yapmam diyenler için şu anda piyasada rakipsiz..

    Sende biraz ön yargılı gibisin hcm yakında ama çok yakında Toyota Yaris Hybrid'i saldımı piyasaya bence temizler her yeri. 3.5lt/100km'den bahsediliyor yaris için hem aynı zamanda yaris yarislikte çıkıp aurise benzemiş gibi geldi bana




  • Merhaba Arkadaşlar

    1 Hafta önce focus 1.0 Style HB versiyonu aldım. Bu aracı alırken bir çok yorum okudum. Okuduklarımın büyük çoğunluğu olumsuzdu ama şunu söylemek istiyorum kesinlikle düşündüğünüz gibi zayıf bir motor değil. Arabamı bir motor ustası ve 3 arkadaşıma denettirdim hepsi "ya bu yeni 1.6 daha kararlı olmuş" dediler. Motor 1.0 dediğimde kimse inanmadı. Yakıt tüketimine gelince. Şu an şehir içinde ortalama 6.8-.7.2 arasında geziyor "Araç daha 200 km'de". Start&Stop sistemi tüketimi gerçekten düşürüyor. Uzun yol olarak TEM üzerinden Kurtköye gittim Giderken ortalam 4.8 indi. Sonra tekrar şehir içinde özellikle Dudullu daki Hatboyu caddesini bilenler bilir orada 7.0 ortalamaya geldi 4 kişi full bagaj ile. Bu arada hat boyu caddedesinde ciddi yokuşlar vardır :) benzinli arabalar genelde orada el freni ile kalkar ama inanın ihtiyaç duymuyorsunuz. Bu motor benzinli araç alıp az kilometre yaparım diye düşünen herkes için ideal. Üstelik konfor ve güvenlik paketi olarak ta çok dolu bir araç " Bu gün sadece BMW ve Mercedes te mevcut olan otomatik park sistemi mevcut ve çok güzel çalışıyor"




  • ataşehir de aracı test ettik bu haftasonu. donanımı sormadım ama titanyum dı sanırım, sony dahil olmak üzere herşey vardı arabada. test aracı ortalaması 8 litre gözüküyordu, performans çok başarılı. Sanki 1.6 düz benzinli ye ekstra 30nm kadar tork eklemişsiniz gibi gidiyor.

    Yalnız bu arabanın boşu alınmaz, orta konsol fiestanın boşuyla aynı, olacak şey değil

    sedan'ın bagajı büyük ama ağzı aşırı dar geldi bana. içine attığını geri alamassın mazallah :P
  • Arkadaslar bende yeni 1.0 ecoboost aldim ,fakat arac yeni olmasindan mi nedir ? Asiri bir tuketimi var.araci oldukca dikkatli kullanmama ragmen 4 gunde dolu depo da Ibre yarim deponun cok az ustune dustu.yol olarak Sabah ve Aksam yogun kopru trafiginde kullandim ayrica dun anadolu hisar civarindan pendik e otoyoldan gittim ve geldim sizce bu 4 gun icersinde yarim depoya yakin tuketmesi normalmidir?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Demir25

    Arkadaslar bende yeni 1.0 ecoboost aldim ,fakat arac yeni olmasindan mi nedir ? Asiri bir tuketimi var.araci oldukca dikkatli kullanmama ragmen 4 gunde dolu depo da Ibre yarim deponun cok az ustune dustu.yol olarak Sabah ve Aksam yogun kopru trafiginde kullandim ayrica dun anadolu hisar civarindan pendik e otoyoldan gittim ve geldim sizce bu 4 gun icersinde yarim depoya yakin tuketmesi normalmidir?

    ilk depoda yüksek yakıt tüketimi normaldir,arkadaşımın dizel cliosu ilk 300 kmde yaklaşık üç çeyrek depo bitirdi,1000-1500 km civarı normal değerlere yaklaşır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ajf39 -- 4 Aralık 2012; 20:56:56 >
  • style pake t1.0 l ecoboost focus sedan.. kaça aldınız son 1 ay içinde..
    bende almak üzereyim aldığım fiyatı yazmıyorum ama bana verilen fiyattan 1500 tl aşağı alanlar var..başka forumlarda
    doğru yazıyorlarsa
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mdmrx

    style pake t1.0 l ecoboost focus sedan.. kaça aldınız son 1 ay içinde..
    bende almak üzereyim aldığım fiyatı yazmıyorum ama bana verilen fiyattan 1500 tl aşağı alanlar var..başka forumlarda
    doğru yazıyorlarsa

    bugün sedan beyaz trend x 1.0 herşey dahil 45000 tl ye alındı,beyaz style ise 48000 tl idi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ajf39

    quote:

    Orijinalden alıntı: mdmrx

    style pake t1.0 l ecoboost focus sedan.. kaça aldınız son 1 ay içinde..
    bende almak üzereyim aldığım fiyatı yazmıyorum ama bana verilen fiyattan 1500 tl aşağı alanlar var..başka forumlarda
    doğru yazıyorlarsa

    bugün sedan beyaz trend x 1.0 herşey dahil 45000 tl ye alındı,beyaz style ise 48000 tl idi

    Merhaba,
    bugün bursada beyaz style sedan için pazarlık yaptım 46900 TL'ye bıraktılar 27000 TL'yede 18 ay sıfır faiz kredi imkanı tanıdılar sizce nasıldır 1.3 dizel astra Editionmu yoksa 1.0 ecoboost focus stylemi yönlendirici yorumlarınızı beklerim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eses01

    quote:

    Orijinalden alıntı: ajf39

    quote:

    Orijinalden alıntı: mdmrx

    style pake t1.0 l ecoboost focus sedan.. kaça aldınız son 1 ay içinde..
    bende almak üzereyim aldığım fiyatı yazmıyorum ama bana verilen fiyattan 1500 tl aşağı alanlar var..başka forumlarda
    doğru yazıyorlarsa

    bugün sedan beyaz trend x 1.0 herşey dahil 45000 tl ye alındı,beyaz style ise 48000 tl idi

    Merhaba,
    bugün bursada beyaz style sedan için pazarlık yaptım 46900 TL'ye bıraktılar 27000 TL'yede 18 ay sıfır faiz kredi imkanı tanıdılar sizce nasıldır 1.3 dizel astra Editionmu yoksa 1.0 ecoboost focus stylemi yönlendirici yorumlarınızı beklerim.

    Ford her zaman Opelden iyidir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mdmrx

    style pake t1.0 l ecoboost focus sedan.. kaça aldınız son 1 ay içinde..
    bende almak üzereyim aldığım fiyatı yazmıyorum ama bana verilen fiyattan 1500 tl aşağı alanlar var..başka forumlarda
    doğru yazıyorlarsa

    Aldığınız fiyatı niye yazmıyorsunuz ki....
  • doğru niye yazmıyor ki hayret bi şey...
  • fiyatı yazmadım çünkü forumlarda atıp tutan çok; "hayret birşey" diye tepki göstermenize gerek yok..işte fiyatı

    focus 1.0 ecoboost, sedan style, metalik boya, +2 yıl garantili 49.000 tl ye aldım..(toplam 5 yıl 100.000 km-3 yılda da 100 bin ama benim için zaman önemli yılda 10-12 bin yapıyorum)

    aracımı cuma akşamı teslim aldım, 2 gündür sürüyorum. çok keyifli bir araç..gaza basınca derinden bir turbo sesi duyuyorsunuz
    onun dışında arabada tık yok.. dün 90 km yol yaptım, 6.6 lite yaktı..bugün daha az km yaptım, eşimi sınava götürüp getirdim 2 kere
    6.1 yaktı.. daha rodajı bitmemiş bir aracın yakıtı bu..beklentim 5.5-5.8 arası tüketimi tuttururum diye düşünüyorum(teknik verisi 5.1,
    önceki aracımda da ortalamanın %10 fazlasını yakıyordum..6,5 du ben 7 yakardım). + kış tayız motor soğuk çalışıyor haziranda hem
    rodaj biter hemde hava ısınır, tüketim olarak beklentilerimi fazlasıyla karşılayacak bir araç

    5.vites 1750 devirde 70 km(ş.içi duble yol)-----6.vites 2500 devirde 115 km hız yapıyor(ş.dışı bölünmüş yoldaki hızınız olabilir)..ekonomisi buradan geliyor kısaca..

    normal benzinli motor kullananlar ilk zamanlar zorlanıyor eski sürüş ve devir aralıklarına alışkın olduklarından.. vw dsg şanzıman 7 vites, focus un 5. vites dişlisiyle dsg nin 7. vites dişlisi neredeyse aynı..focus taki 6. vites dişlisi ise dsg den %15 daha küçük..kısaca sanki dsg
    nin 8. vitesi olması gibi birşey.. o yüzden de yakıt verileri 1.2 tsi den daha düşük uzun yolda, aynı ağırlıktaki jetta ile kıyaslarsanız..

    start-stop var, dün lambalarda araç stop ediyor, yeşil e 7 sn kala debriyaja basınca motor yeniden çalışıyor..style pakette otomatik far
    var. havanın karanlığına göre ya park ları yada kısa farları otomatik yaktı dün. hava bulutlu ve yağışlıydı gündüz..yağmur sensörü var
    oldukça başarılı çalışıyor.. yol tutuşuna diyecek yok zaten, esp ile beraber çalışan tvc var.. sn de 100 kere yani her salise amortisörlerden
    aldığı sinyalle her tekere ayrı ayrı tork kontrolü yaparak esp ye destek oluyor..

    soruları olan varsa bu aracı alanlar yardımcı olacaktır, bende dahil.. otomobilin tek dez avantajı c sınıfı araca yakışmayan 421 litrelik
    bagajı ve bagaj girişinin dar olması..körüklü valiz kullanıyorsanız, fermuarını açmadan körüksüz haliyle eşyaların doldurulması gerekebilir..
    eski aracımın bagajı 390 litre idi ve bizim aileye yetiyordu tatillerde, 421 haydi haydi yeter diye düşündüm..ama 2. el alacaklar varsa söyleyim bu 421 litre ilk versiyonlarda 370 litre idi..bu litreyi tam stepneyi kaldırıp ince stepne kullanarak elde ettiler. 370 de kalsa idi
    kesinlikle almazdım..

    herkese hayırlı, kazasız belasız, arızasız sürüşler..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mdmrx -- 6 Ocak 2013; 20:58:05 >




  • ilk kalkışlarda 1 viteste atak olmasının yanında silkeleme yapıyor araç bu normalmı sizde de oluyormu? ayrıca hız ortalamam 22 civarı 7.9 yakıtı var araç 200 km de anormal bi durum varmı... tanıtım kitapçığında 7 km şehir içi ortalama hız 19 olmak üzere yakıt 6.4 yazıyor bu değerlere rodaj süresinin bitiminde ( rodaj kaç km) ve havaların normal ısı değerlerde olduğunda mı ulaşaçağız... herkese araçlarının hayırlı olmasını diliyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: valence

    ilk kalkışlarda 1 viteste atak olmasının yanında silkeleme yapıyor araç bu normalmı sizde de oluyormu? ayrıca hız ortalamam 22 civarı 7.9 yakıtı var araç 200 km de anormal bi durum varmı... tanıtım kitapçığında 7 km şehir içi ortalama hız 19 olmak üzere yakıt 6.4 yazıyor bu değerlere rodaj süresinin bitiminde ( rodaj kaç km) ve havaların normal ısı değerlerde olduğunda mı ulaşaçağız... herkese araçlarının hayırlı olmasını diliyorum

    başka bir forumda yazdığımı kopyalıyorum..
    "bu aracı kullananlar eğer ekonomi istiyorlarsa turbo lu bir araç kullandıklarına hemen alışmalılar ve sürüş alışkanlıklarını buna göre
    değiştirmeliler. önceden normal benzinli bir araç kullandıysanız; güzargahınızda o araçla elde ettiğiniz hızı kaçınca viteste gidiyorsaydınız bununla aynı hızı 1 derece büyük vitesle yapmalısınız. belkide aynı hızı aynı vitesle ama daha düşük devirle seyahat edersiniz..

    eski aracımla 5. vites 2000 devirle elde ettiğim 70 km hızı bu araçla 1750 devirde elde ediyorum. ekonomi bu..

    umarım ayağınızı gazdan çekmeye alışırsınız en kısa zamanda, bu kadar sessiz bir motorla"

    valence, bu değerlere yaklaşman için arabayı sakin kullanman lazım.. kalkışta gazı hızlı değil yavaş ver. ben öyle yapıyorum
    silkeleme yok.. aracın rolanti devri yüksek..kalkarken biraz gaz vermek lazım, ayağı debriyajdan yavaş çekmek lazım..(derler ya gazı verirken debriyajdan ayağı yavaş yavaş çekeceksiniz, ters orantı..biri inerken diğeri kalkacak)
    bir kasis veya dönüş sırasında aracı boşa alıp fren yapıyorsanız ve yürürken 2 ile devam etmek istiyorsanız araç yine gaz istiyor
    1250-1500 devirlerde, yoksa debriyaj balatası titretiyor, araç toplamıyor.. zamanla arabanın karakteristiğine alışırsınız diye düşünüyorum..
    ben alalı 150 km oldu, 6.4 gösteriyor..

    hangi şehirde olduğunuz, iniş-yokuş-lambalar hepsi etkili bunda..lamba çoksa ve kırmızı ışık 30 sn yi geçiyorsa start-stop u aktif şekilde kullanın ama bu sıralar hava soğuk, kaloriferide son ayar açarsanız ss devreye girmez..

    2500 devirde vites değiştrip, 1750 devirde kullanın..zaten ekranda bunu istiyor sizden.. ford eco mod menüsüne girin..sürüş notunuza bakın..
    5 yapraklı yonca resmi var ne kadar çok yaprağın içi dolu ise(beyaz-boş olanlar siyah) o kadar aracı verimli kullanıyorsunuz demektir..yokuşlarda mesela vites yükselt tavsiyesine uyamazsınız. belki 2500 devirle tırmanacaksınız ama düz yolda mutlaka vites değiştirmelerde 2500 deviri geçirmeyin..

    artı hava soğuk, rodajı bitmedi..3000 km civarıdır rodaj..ve bu sürede uzun süre 3000 devir üstü aracı kullanmayın.. kötü aşınma
    daha sonra yağ yakma-eksiltme sorunları getirebilir. bu kötü birşey değildir eklersiniz olur biter ama neden olsun..turbolu araçlar
    ağır yük; yani yüksek devirli çalışma karakteristiğinde yağ eksiltir..

    1. vitesle kalkarken hem 1000 cc lik motor kullanıyorsunuz hem gaza hızlı tepki vererek basıyorsanız turbo devreye giriyor,
    hemen 2 ye takarken turbo devreden çıkıp gaza basınca tekrar devrede..kısaca turbolu araçlar seri kullanıma gelmez aslında
    eğer öyle davranıyorsanız..ilk zamanlar sakin kullanın pistonlar alışsın sürtünmeye..

    siz sabah ilk kalkıştan sonra kaç km gidiyorsunuz mesela, kısa ise mesafe yakıt artar malum soğuk start la..
    www.focusclub-tr.com a üye olabilirsiniz..aradaki - yi silin..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mdmrx -- 7 Ocak 2013; 21:08:43 >




  • syn mdmrx faydalı bir paylaşım olmuş. ama rodajdaki bi arabada 6.4 ü yakalamanız bir beceri olsa gerek. sakin kullanmak ve sürüşü 1750 de tutmak kilit noktalar sanırım. 7 km yazmıştım o aslında 4 km miş. yani focus tanıtım broşüründe test verisi 4 km şehir içi ortalama hız 19 olmak üzere yakıt 6.4........ benim yol güzergahımda aynı eskişehir iş ev arası 4 km sıkışık trafik tam test etmek lazım hızı ve yakıtı sıfırlayıp ölçmek lazım.şürüş notuma bakmak aklıma gelmedi bi inceleyim.
  • okuduğunuz yerede dikkat ederseniz similasyonla alınmış bir veri.. yani belki tam düz bir yol, dış hava sıcaklığı 25 derece, vites değiştirme 2250 devir, sürüş devri 1600 ve sadece şöförle.. bu testi yaptıkları ab yönetmeliğini okumak lazım..

    hiç kimse o değeri yakalayamaz.. ben %10-15 fazlalık ile rodajı bitip havalar ısınınca 5.6-5.8 i yakalarım diye düşünüyorum..
    çünkü start-stop u kullanıpta bana tasarruf sağlayacak sürüşü sadece hafta sonları gerçekleştirebiliyorum.
    ss ve otomatik park bana en son lazım olacak özellikler..ama önde park sensörü olması çok iyi bir özellik..
    ş.içine gidince aracı mutlaka otoparka koyarım, burada 2 saati 2, 4 saati 3 tl kapalı belediye otoparklarının :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mdmrx -- 8 Ocak 2013; 20:42:32 >
  • focus larda olan iyi bir özellikten daha bahsetmeden geçemeyeceğim.. "aktif ön ızgara"..
    focus ların radyatörünün önü tamamen jaluzi ye benzer, yani şu ofislerde kullanılan yassı plastik perde, ile kaplı..
    arabayı ilk çalıştırmada perdeler kapanıyor, motor çabucak ısınıyor. bu da özellikle kış aylarında erken ısınan motorda
    yakıt tasarrufu demektir. hani eskiden kamyonların belkide hala motor ısınsın diye önüne gazete veya karton kapatırlardı ya
    bu işte ford da teknoloji ile geliyor..motor ısındıktan sonra ise o perdeler tekrar açılıyor soğutma suyunu soğutması, fanı az
    çalıştırması için böylece az elektirk harcanırsa az yakıt harcanır.. araba hızlanınca tekrar kapanıyor, bu seferde arabanın
    aerodinamiğine faydası olsun da sürtünme azalsın diye.. malum bu da yakıt tasarrufudur.. tam açıklık ve kapalılık arasında
    14 çeşit açıklık aralığı mevcut.. dış hava sıcaklığı, motor sıcaklığı(soğutma suyu) ve aracın hızını değerlendirerek sistem otomatik
    çalışıyor.. bu özellik sadece 1.0 ve 1.6 ecoboost motorlu modellerde var..

    işyerim eve 5 km.. dışarısı 0 derece iken eski aracım 2 km sonra ancak 60 dereceye ulaşırken, 1.0 motor 85-90 derecelik ideal
    sıcaklığına ulaşıyor..


     Yeni Focus 1.0 Ecoboost 125 bg



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mdmrx -- 23 Ocak 2013; 23:10:38 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mdmrx

    focus larda olan iyi bir özellikten daha bahsetmeden geçemeyeceğim.. "aktif ön ızgara"..
    focus ların radyatörünün önü tamamen jaluzi ye benzer, yani şu ofislerde kullanılan yassı plastik perde, ile kaplı..
    arabayı ilk çalıştırmada perdeler kapanıyor, motor çabucak ısınıyor. bu da özellikle kış aylarında erken ısınan motorda
    yakıt tasarrufu demektir. hani eskiden kamyonların belkide hala motor ısınsın diye önüne gazete veya karton kapatırlardı ya
    bu işte ford da teknoloji ile geliyor..motor ısındıktan sonra ise o perdeler tekrar açılıyor soğutma suyunu soğutması, fanı az
    çalıştırması için böylece az elektirk harcanırsa az yakıt harcanır.. araba hızlanınca tekrar kapanıyor, bu seferde arabanın
    aerodinamiğine faydası olsun da sürtünme azalsın diye.. malum bu da yakıt tasarrufudur.. tam açıklık ve kapalılık arasında
    14 çeşit açıklık aralığı mevcut.. dış hava sıcaklığı, motor sıcaklığı(soğutma suyu) ve aracın hızını değerlendirerek sistem otomatik
    çalışıyor.. bu özellik sadece 1.0 ve 1.6 ecoboost motorlu modellerde var..

    işyerim eve 5 km.. dışarısı 0 derece iken eski aracım 2 km sonra ancak 60 dereceye ulaşırken, 1.0 motor 85-90 derecelik ideal
    sıcaklığına ulaşıyor..


     Yeni Focus 1.0 Ecoboost 125 bg



    ben bu özellik 1.0 ecoboostta yok diye biliyorum,sadece 1.6 ecobostta olması lağzım




  • benim aracım 1.0 ve var..
    ford un broşürünü indirirseniz görebilirsiniz..
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.