Şimdi Ara

Yeni focus 1.6 tdi- honda civic- astra 1.6 cdti (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
62
Cevap
1
Favori
1.603
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Focus ve Astra arasında kalıp Focus tercih ederdim
  • 1.6 cdti 136 astra performans ekonomi ve kalite ilk zamanlar partikül filtresi uyarıları geliyordu yazılım güncellemesi geldi opel servislerine ve sıkıntı ortadan kalktı, tavsiye ederim
  • ***Leopard*** kullanıcısına yanıt
    Şu yazdıklarından ayatında honda civic kullanmadığın hatta binmediğin belli oluyor. Honda civic'in yalıtımı kötü deyip yalıtım özürlü ficus'un ses yalıtımı iyi demen çok hoş olmuş. Araçlara binmeden sallama yorum yaptığını ortaya koymuşsun. Bunu sakı honda civic kullanıcılarının yanında söyleme sonra sesli gülerler mahçup olursun. Forumda honda civic'e ses ölçümü yapılmıştı şu anda telefondan link veremiyorum ama fırsat bulunca eklerim konuya.

    2.5 yıldır fb7 kasa honda civic kullanıyorum iç mekanda en ufak bir tıkırtı ya da trim sesi duymadım. İlk günkü gibi gayet sessiz şekilde aracımı kullanıyorum. 5-6 yıllık focus ve c-max'a bindiğimde her yerinden ayrı bir ses geldiğini duyunca arabamın değerini anlamıştım

    Yumuşak plastik=kalite diye bir saçmalığı kim ortaya attı bilmiyorum ama o yumuşak plastiği trim seslerini kessin diye kullanıyorlar. Focus'un her yerinden ayrı bir ses gelmesini engellemiyor. Honda'nın göğüslüğü sert plastik ama içeride en ufak bir ses yok. Eğer kalitesizlik böyle oluyorsa ben kalitesiz araca binmeyi tercih ediyorum

    Kaliteyi göğüslüğü mıncıklayarak anlayamazsınız. Güvenlik, konfor, arıza oranı, dayanıklılık gibi bir çok parametreyi değerlendirerek kalite belirlenir.

    Honda civic ile ancak linea kıyaslanır diyen birinin ne kadar güvenilir yorum yaptığı ortada. Araçlara binmeden marka fanatikliği ile birilerini övüp birilerini kötülemek konu sahiplerini yanlış yönlendirmekten başka bir işe yaramaz. Konu sahibi nasıl olsa sıfır araba alacak tüm araçlar ile yek tek test sürüşü yapsın yazılanlar hakkında kendi kararını versin.

    Motor konusunda ise haklısınız dizel ile benzinli karşılaştırılmaz bu nedenle dizel motor isteyene honda civic önermem.

    Yol tutuş testlerini izlemeden de sallamayalım gayet iyi yol tutuyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Acil Stop -- 15 Ağustos 2015; 21:11:31 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • focus 1.6 tdi anam be ne kaçar o, vutututut
  • Acil Stop kullanıcısına yanıt
    Civic i hem kullandim hemde yolcu olarak bulundum.

    Gercekten kotu.

    Asil senin binmedigin belli araclara.

    Focus ses yalitimi ozurlu diyen biri Focus 2 zamanindan kalma bilgilerle konusuyordur.Sinifinda ses yalitimi en iyi araclardan biridir.Ha keza Astra da oyle.

    Gidip bir Focus 3 e binmeni tavsiye ederim.

    Linea ile karsilastirma yapmamin sebebi;kesinlikle Civic in kalite olarak C segmentinde gecebilecegi(Bence Linea C degilde,Fiat C diyor,neyse)nadir araclardan biridir.

    Golf,Focus,Astra vs ile asik atamaz Civic.Gercekten kalite algisi ve durumu bunlara gore cok dusuk.Zaten su an satislari baya az,satilmasinin sebebi de lpg.

    Ornegin Vw gibi Tsi tarzi,lpg uygulanamayan bit motora gecse Honda iyice cakilir.

    Yol tutusu kotu deyince sanirim hic yol tutmuyor dedigimi saniyorsun.Benim dedigim ise su,Focus ve Astra ya gore zayif yol tutusu var.

    Bugune kadar bindigim butun Honda Civic lerde,Toyota Corolla larda,Mitsubishi Lancerlarda(bu pek piyasada tutulmaz ama)ic mekanda tikirtilar cok fazlaydi.Zaten gidin kullanici forumlarina bakin,seslerden nasil muzdarip olduklarini gorursunuz.

    Senin amacin belli.Burada bir nevi Civic icin pr calismasi yapmak.

    Ama aci gercegi sana soyleyeyim.Japon araclarini su an Japon araca sahip olup araci sisirenler veya Japon asigi, Vtec(i vtec e binip Vtec ci oldugunu sanan tayfa cok fazla),vutututu tayfasi disinda kaliteli bulan yok.

    İstedigin incelemelere de bak.Japon araclari klasik Japon gelenekselciligi yuzunden(Sony firmasi da benzer durumda)geri kaldilar.Yeni seyler denemek yerine yillardir temcit pilavi gibi isitip isitip suruyorlar.

    Ornegin,Toyota.Yillarca 1.4 dizel motor verdiler,yag yakan,rakiplerine gore gucsuz dizel motor.

    Honda ornegin.

    Ne genel kalitede rakipleriyle boy olcusebiliyor,ne de motor gami ile.

    Yillardir ayni motor,ayni blok.Ufak guncellemelerle suruluyor tekrar tekrar.

    Acikcasi,cok cazip fiyata bulunamiyorsa Civic almanin hicbir mantigi yok.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tercihim focus olurdu. Astra motoru daha iyi ama kasa degisecek. Yebi kasa astra cikinca isler degisir tabiiiii....

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ***Leopard*** kullanıcısına yanıt
    Yok bindim kullandım diye boşuna sallama yazdıklarından bir defa bile içine oturmadığın belli oluyor.

    2.5 yıldır fb7 kasa honda civic kullanıyorum ve forumdaki bütün konuları okuyorum tek bir tıkırtı şikayeti yok ama sen binmeden bütün civiclerde tıkırtı duyuyorsun.

    Aynı dönemde mk3 kasa fordun ses yalıtımından şikayet eden bir çok kişi duydum. Birlikte çalıştığım bir abimde de mk2 kasa dizel araç var ama her ikisinin ses yalıtımı da civic'in gerisinde.

    Kalite algısı nedir arabadan ne bekliyorsun belli değil. Tutturmuşsun bir kalite algısı yok diye sınıfının en güvenli en az arıza yapan aracına kalitesiz diyorsun.

    Yeni şeyler deneyen fordu da biliyoruz son 3 yılda 3 defa şanzıman değiştirdi son kullandığı powershift şanzımanlar da dsg'den hallice ama forumda bir sürü arıza ve memnuniyetsizlik konusu var. Sen hiç şanzımanı sorunlu civic gördün mü?

    Yok kalitesizmişde linea ile kıyaslanırmış sesli güldüm valla bunu her yerde söyleme sonra seni ciddiye alan kalmaz

    Opel konusuna girmedim bile o kadar sorunlu bir araca kaliteli dedin ya Allah'da seni güldürsün.

    Ek: pr çalışması filan demişsin ama her ne hikmetse her konuda farklı araç öneriyorum senin gibi sürekli aynı araçları geveleyip durmuyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Acil Stop -- 16 Ağustos 2015; 0:07:55 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: madhasan06

    Cevap veren herkese tesekkur ederim. Min 30 bin km kullancagim aldığım araci o yuzden kesinlikle benzinli araç istemiorum. Ayrica cocuklu aile oldugumuzdan genis bagaj hacmi tercih ediyorum.
    Kafamin karisikligi gitsin die konu actim ama daha fazla kafam karisti
    araclarin servis bakim maliyeti ve 2. Eli açısından degerlendirirsek ne dersiniz?
    bu arada en yakın oldugum arac su an icin focus...

    sahibinden sitesinden 2013 model 25000-35000 km aralığında araçlara istenen min ve max fiyatlar aşağıdadır. ayrıca araçların sıfır fiyatları da yanlarında
    astra 2013 model 51500 70500 89 araç ---- sıfırı cosmo dizel manuel: 85900
    focus 2013 50000 70000 84 araç ---- sıfırı titanium dizel manuel: 80640
    civic 2013 53500 68000 59 araç ---- sıfırı elegance benzin otm(LPG): 73620

    gördüğünüz gibi civic sıfırken focustan 7000 tl ve astradan 12000 tl daha ucuz fakat 2. elde 3 araç da hemen hemen aynı fiyata gidiyor.

    karşılaştırmayı 3 aracında benzinli otomatikleri arasında yapsaydım, durum opel ve ford için daha da içler acısı olacaktı.

    kötü yol tutan her tarafı sert plastik, atmosferik ilkel teknoloji araç ikinci elde dizellere kafa tutuyor. Biri bunu izah etsin.

    ne demişler, alırken de satarken de Civic :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: syntor

    quote:

    Orijinalden alıntı: madhasan06

    Cevap veren herkese tesekkur ederim. Min 30 bin km kullancagim aldığım araci o yuzden kesinlikle benzinli araç istemiorum. Ayrica cocuklu aile oldugumuzdan genis bagaj hacmi tercih ediyorum.
    Kafamin karisikligi gitsin die konu actim ama daha fazla kafam karisti
    araclarin servis bakim maliyeti ve 2. Eli açısından degerlendirirsek ne dersiniz?
    bu arada en yakın oldugum arac su an icin focus...

    sahibinden sitesinden 2013 model 25000-35000 km aralığında araçlara istenen min ve max fiyatlar aşağıdadır. ayrıca araçların sıfır fiyatları da yanlarında
    astra 2013 model 51500 70500 89 araç ---- sıfırı cosmo dizel manuel: 85900
    focus 2013 50000 70000 84 araç ---- sıfırı titanium dizel manuel: 80640
    civic 2013 53500 68000 59 araç ---- sıfırı elegance benzin otm(LPG): 73620

    gördüğünüz gibi civic sıfırken focustan 7000 tl ve astradan 12000 tl daha ucuz fakat 2. elde 3 araç da hemen hemen aynı fiyata gidiyor.

    karşılaştırmayı 3 aracında benzinli otomatikleri arasında yapsaydım, durum opel ve ford için daha da içler acısı olacaktı.

    kötü yol tutan her tarafı sert plastik, atmosferik ilkel teknoloji araç ikinci elde dizellere kafa tutuyor. Biri bunu izah etsin.

    ne demişler, alırken de satarken de Civic :)

    Civic tabununun nesini tavsiye ediyorsunuz.içine oturup bide yol yaptınız mı acaba ?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: syntor

    quote:

    Orijinalden alıntı: madhasan06

    Cevap veren herkese tesekkur ederim. Min 30 bin km kullancagim aldığım araci o yuzden kesinlikle benzinli araç istemiorum. Ayrica cocuklu aile oldugumuzdan genis bagaj hacmi tercih ediyorum.
    Kafamin karisikligi gitsin die konu actim ama daha fazla kafam karisti
    araclarin servis bakim maliyeti ve 2. Eli açısından degerlendirirsek ne dersiniz?
    bu arada en yakın oldugum arac su an icin focus...

    sahibinden sitesinden 2013 model 25000-35000 km aralığında araçlara istenen min ve max fiyatlar aşağıdadır. ayrıca araçların sıfır fiyatları da yanlarında
    astra 2013 model 51500 70500 89 araç ---- sıfırı cosmo dizel manuel: 85900
    focus 2013 50000 70000 84 araç ---- sıfırı titanium dizel manuel: 80640
    civic 2013 53500 68000 59 araç ---- sıfırı elegance benzin otm(LPG): 73620

    gördüğünüz gibi civic sıfırken focustan 7000 tl ve astradan 12000 tl daha ucuz fakat 2. elde 3 araç da hemen hemen aynı fiyata gidiyor.

    karşılaştırmayı 3 aracında benzinli otomatikleri arasında yapsaydım, durum opel ve ford için daha da içler acısı olacaktı.

    kötü yol tutan her tarafı sert plastik, atmosferik ilkel teknoloji araç ikinci elde dizellere kafa tutuyor. Biri bunu izah etsin.

    ne demişler, alırken de satarken de Civic :)

    Civic yılda kaç bin satıyor astra focus kaç bin satıyor öğrende öyle gel.Civic malzeme kalitesi olarak focus ve astradan çok düşük.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • berkaydj kullanıcısına yanıt
    Bir tane daha geldi. Kalitesiz diye hangi malzemeden bahsediyorsunuz? focus ya da astrada şu malzeme kullanılıyor civicde bu kullanılıyor o yüzden kalitesiz diyebileceklerinizi lütfen yazabilir misiniz? Gerçekten çok merak ediyorum hangi malzeme daha kaliteli hangisi daha kalitesiz?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • alakasiz olacak ama dizel Qashqai kovalardim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Honda hala türkiye'ye araç getiriyor mu?
  • Şu forumda civic fanatilerinin bulunması gerçek hayatla bağdaşmayan üye kitlesinin varlığına delildir. Civic can çekişirken burada civic savunmak akıl tutulmasıdır. Şimdi fanatikler gelip dünyada en çok satan araç, Amerika'da yok satıyor siz ne anlarsınız arabadan diyecektir. Baştan yazayım dünyada satılan civiclerle Türkiye'de satılan tenekeyi bir karşılaştırın ve Honda Türkiye'nin nasıl Türk insanı ile dalga geçtiğini görün.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi madmax50 -- 16 Ağustos 2015; 2:23:43 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: madmax50

    Şu forumda civic fanatilerinin bulunması gerçek hayatla bağdaşmayan üye kitlesinin varlığına delildir. Civic can çekişirken burada civic savunmak akıl tutulmasıdır. Şimdi fanatikler gelip dünyada en çok satan araç, Amerika'da yok satıyor siz ne anlarsınız arabadan diyecektir. Baştan yazayım dünyada satılan civiclerle Türkiye'de satılan tenekeyi bir karşılaştırın ve Honda Türkiye'nin nasıl Türk insanı ile dalga geçtiğini görün.

    Can mı çekişiyor?

    https://forum.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=102317995

    Her ülkenin tuketici yapısı farklıdır. Firmaların hiçbirisi Abd'de sunduğu donanımları Turkiyeye getirmiyor. Sizin kullandığınız arabalarda ABD'de sunulan donanımla alakasız şekilde satılıyor. Yoksa burada satılan arabanın orada satılan arabadan bir farkı yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkaydj


    quote:

    Orijinalden alıntı: syntor

    quote:

    Orijinalden alıntı: madhasan06

    Cevap veren herkese tesekkur ederim. Min 30 bin km kullancagim aldığım araci o yuzden kesinlikle benzinli araç istemiorum. Ayrica cocuklu aile oldugumuzdan genis bagaj hacmi tercih ediyorum.
    Kafamin karisikligi gitsin die konu actim ama daha fazla kafam karisti
    araclarin servis bakim maliyeti ve 2. Eli açısından degerlendirirsek ne dersiniz?
    bu arada en yakın oldugum arac su an icin focus...

    sahibinden sitesinden 2013 model 25000-35000 km aralığında araçlara istenen min ve max fiyatlar aşağıdadır. ayrıca araçların sıfır fiyatları da yanlarında
    astra 2013 model 51500 70500 89 araç ---- sıfırı cosmo dizel manuel: 85900
    focus 2013 50000 70000 84 araç ---- sıfırı titanium dizel manuel: 80640
    civic 2013 53500 68000 59 araç ---- sıfırı elegance benzin otm(LPG): 73620

    gördüğünüz gibi civic sıfırken focustan 7000 tl ve astradan 12000 tl daha ucuz fakat 2. elde 3 araç da hemen hemen aynı fiyata gidiyor.

    karşılaştırmayı 3 aracında benzinli otomatikleri arasında yapsaydım, durum opel ve ford için daha da içler acısı olacaktı.

    kötü yol tutan her tarafı sert plastik, atmosferik ilkel teknoloji araç ikinci elde dizellere kafa tutuyor. Biri bunu izah etsin.

    ne demişler, alırken de satarken de Civic :)

    Civic yılda kaç bin satıyor astra focus kaç bin satıyor öğrende öyle gel.Civic malzeme kalitesi olarak focus ve astradan çok düşük.

    kaç bin satmasının ikinci el fiyatı ile ne alakası var? ben sana direkt ispat veriyorum, konuyu çarpıtıyorsun.

    kötü de olsa çatlak, patlak, teneke, tabut ne derseniz deyin bu araba ikinci elde kuvvetli bir araç ve diğer markaların dizelleri kadar hatta daha ileri yaşlarda tüm dizellerden daha fazla tutuluyor. Neden?

    çünkü civic için saydığınız tüm olumsuzlukları bir kefeye koyun, diğer kefeye de sorunsuzluğu koyun. işte sorunsuzluğu koyduğunuz kefe ağır basıyor ondan. Başka da diyecek bişey yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: labidu


    quote:

    Orijinalden alıntı: syntor

    quote:

    Orijinalden alıntı: madhasan06

    Cevap veren herkese tesekkur ederim. Min 30 bin km kullancagim aldığım araci o yuzden kesinlikle benzinli araç istemiorum. Ayrica cocuklu aile oldugumuzdan genis bagaj hacmi tercih ediyorum.
    Kafamin karisikligi gitsin die konu actim ama daha fazla kafam karisti
    araclarin servis bakim maliyeti ve 2. Eli açısından degerlendirirsek ne dersiniz?
    bu arada en yakın oldugum arac su an icin focus...

    sahibinden sitesinden 2013 model 25000-35000 km aralığında araçlara istenen min ve max fiyatlar aşağıdadır. ayrıca araçların sıfır fiyatları da yanlarında
    astra 2013 model 51500 70500 89 araç ---- sıfırı cosmo dizel manuel: 85900
    focus 2013 50000 70000 84 araç ---- sıfırı titanium dizel manuel: 80640
    civic 2013 53500 68000 59 araç ---- sıfırı elegance benzin otm(LPG): 73620

    gördüğünüz gibi civic sıfırken focustan 7000 tl ve astradan 12000 tl daha ucuz fakat 2. elde 3 araç da hemen hemen aynı fiyata gidiyor.

    karşılaştırmayı 3 aracında benzinli otomatikleri arasında yapsaydım, durum opel ve ford için daha da içler acısı olacaktı.

    kötü yol tutan her tarafı sert plastik, atmosferik ilkel teknoloji araç ikinci elde dizellere kafa tutuyor. Biri bunu izah etsin.

    ne demişler, alırken de satarken de Civic :)

    Civic tabununun nesini tavsiye ediyorsunuz.içine oturup bide yol yaptınız mı acaba ?

    lafla peynir gemisi yürümez, buyrun amerikan IIHS çarpışma testlerine bakın bakalım kim tabut?

    amerikada ford focus aynı adla satılmakta, opel astra ise buick verano olarak satılmakta fakat ikisi de listede yok.

    http://www.iihs.org/iihs/ratings/TSP-List

    euroncap sonuçlarını vermeye gerek yok, zaten herkes 5 yıldız alıyor neredeyse. dacia bile en az 4 yıldız alıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: syntor

    quote:

    Orijinalden alıntı: berkaydj


    quote:

    Orijinalden alıntı: syntor

    quote:

    Orijinalden alıntı: madhasan06

    Cevap veren herkese tesekkur ederim. Min 30 bin km kullancagim aldığım araci o yuzden kesinlikle benzinli araç istemiorum. Ayrica cocuklu aile oldugumuzdan genis bagaj hacmi tercih ediyorum.
    Kafamin karisikligi gitsin die konu actim ama daha fazla kafam karisti
    araclarin servis bakim maliyeti ve 2. Eli açısından degerlendirirsek ne dersiniz?
    bu arada en yakın oldugum arac su an icin focus...

    sahibinden sitesinden 2013 model 25000-35000 km aralığında araçlara istenen min ve max fiyatlar aşağıdadır. ayrıca araçların sıfır fiyatları da yanlarında
    astra 2013 model 51500 70500 89 araç ---- sıfırı cosmo dizel manuel: 85900
    focus 2013 50000 70000 84 araç ---- sıfırı titanium dizel manuel: 80640
    civic 2013 53500 68000 59 araç ---- sıfırı elegance benzin otm(LPG): 73620

    gördüğünüz gibi civic sıfırken focustan 7000 tl ve astradan 12000 tl daha ucuz fakat 2. elde 3 araç da hemen hemen aynı fiyata gidiyor.

    karşılaştırmayı 3 aracında benzinli otomatikleri arasında yapsaydım, durum opel ve ford için daha da içler acısı olacaktı.

    kötü yol tutan her tarafı sert plastik, atmosferik ilkel teknoloji araç ikinci elde dizellere kafa tutuyor. Biri bunu izah etsin.

    ne demişler, alırken de satarken de Civic :)

    Civic yılda kaç bin satıyor astra focus kaç bin satıyor öğrende öyle gel.Civic malzeme kalitesi olarak focus ve astradan çok düşük.

    kaç bin satmasının ikinci el fiyatı ile ne alakası var? ben sana direkt ispat veriyorum, konuyu çarpıtıyorsun.

    kötü de olsa çatlak, patlak, teneke, tabut ne derseniz deyin bu araba ikinci elde kuvvetli bir araç ve diğer markaların dizelleri kadar hatta daha ileri yaşlarda tüm dizellerden daha fazla tutuluyor. Neden?

    çünkü civic için saydığınız tüm olumsuzlukları bir kefeye koyun, diğer kefeye de sorunsuzluğu koyun. işte sorunsuzluğu koyduğunuz kefe ağır basıyor ondan. Başka da diyecek bişey yok.



    Sorunsuzluk diye tutturuyorunuz yılların atmosferik motoru düz motor sorun çıkarıcak bir ekipman yok, şuan gazlı şahinde sorunsuz çunkü atmosferik araçlarda sorun çıkarma ihtimalı az :) 2. El konusuna gelelim piyasada bir araç nekadar çoksa rekabet okadar fazladır honda sayısı az olduğu için millet kafasına göre fiyat istiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop

    Bir tane daha geldi. Kalitesiz diye hangi malzemeden bahsediyorsunuz? focus ya da astrada şu malzeme kullanılıyor civicde bu kullanılıyor o yüzden kalitesiz diyebileceklerinizi lütfen yazabilir misiniz? Gerçekten çok merak ediyorum hangi malzeme daha kaliteli hangisi daha kalitesiz?

    En full civic ile en full astranın içine bin anlarsın dokunduğun yerlerdeki malzeme hissini, 120-130 ile giderken içerdeki sessizliği kıyasla bakalım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Uzun yol yaptığınız için manuel civic önermeyecem size. 5 ileri vites uzun yolda yetersiz. Ben daha yeni ve teknolojik olan focus'u öneriyorum size. Astra hem kasa değiştirecek hem de 136 hp'nin hakkını ağırlığından dolayı veremeyecektir. Bunların dışında Civic diğer 2 araçtan ne kalite ne konfor ne performansta geri kalmaz. Bu araçlarla çok da güzel karşılaştırılır.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.