Şimdi Ara

Yeni Ford B-Max ve Fiyatları (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
47
Cevap
0
Favori
7.406
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    quote:

    Orijinalden alıntı: xmiralay

    quote:

    Orijinalden alıntı: akorkmaz11

    işin garibi niye övünerek "ön disk/arka kampana frenler standart" yazmışlar anlamıyorum

    ağır arabalarda kampana daha iyi iş çıkartır

    Tam tersine ağır araçlarda disk fren kullanmak bir artıdır. bu tür araçlarda örneğin VW Crafter gibi ticari araçlarda el freni ile daha sağlam durmak için kampana da bulunur.

    Birkaç soru sormak isterim.

    - Ağır araçlarda neden disk fren kampana frene göre bir avantajdır?
    - Ağır araçlarda disk fren kullanmak bir artı ise kamyonlarda neden tüm tekerleklerde disk fren kullanılmamaktadır?
    - El freni ile daha sağlam durmak için kampana kullanılıyorsa, bu durumda kampana daha iyi bir frenleme yapmış olmaz mı?
    - El freni ile daha sağlam durmak için kampana fren şart mıdır?
    - Kampana frenlerin hepsi aynı mıdır, farklı tipleri var mıdır?


    Kampana frenlerin dezavantajı disk frenlere göre daha çabuk ısınması ve performansının düşmesidir. Bu sebeple ağır araçlarda özellikle dorseli yada treylerli araçlarda kampana kullanılacaksa soğutma tertibatlı kampana kullanılması gerekir. Ancak bu maliyeti artıran bir etkendir.

    Disk frene gelince bu tip frenlerde ısınma çok sorun teşkil etmez üstelik ısınma ile fren performans kaybı da kampanadan çok daha azdır. Ancak disk fren ısındığında disklerde genleşme oluşabilir. Bu da ileriye yönelik masraf çıkartabilir.

    Bu noktada üretici aracın kullanım amacına ve maliyetine göre bir seçim yapar. Ağır ticari araçlarda frenlemede ilk olarak motor freni kullanılır. Acil durumlarda ise mekanik fren devreye sokulur. Bu noktada üretici performansı düşünüyorsa tercihini diskten yana yapar.

    Örneğin Mercedes

    http://www.mercedes-benz.com.tr/content/turkey/mpc/mpc_turkey_website/tr/home_mpc/truck_home/home/trucks/actros/chassis.fb0007.html

    Binek tipi ağır araçlarda (söz konusu B-Max örneğin) işlev ön planda ise disk fren her zaman bir artıdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer


    Kampana frenlerin dezavantajı disk frenlere göre daha çabuk ısınması ve performansının düşmesidir. Bu sebeple ağır araçlarda özellikle dorseli yada treylerli araçlarda kampana kullanılacaksa soğutma tertibatlı kampana kullanılması gerekir. Ancak bu maliyeti artıran bir etkendir.

    Disk frene gelince bu tip frenlerde ısınma çok sorun teşkil etmez üstelik ısınma ile fren performans kaybı da kampanadan çok daha azdır. Ancak disk fren ısındığında disklerde genleşme oluşabilir. Bu da ileriye yönelik masraf çıkartabilir.

    Bu noktada üretici aracın kullanım amacına ve maliyetine göre bir seçim yapar. Ağır ticari araçlarda frenlemede ilk olarak motor freni kullanılır. Acil durumlarda ise mekanik fren devreye sokulur. Bu noktada üretici performansı düşünüyorsa tercihini diskten yana yapar.

    Örneğin Mercedes

    http://www.mercedes-benz.com.tr/content/turkey/mpc/mpc_turkey_website/tr/home_mpc/truck_home/home/trucks/actros/chassis.fb0007.html

    Binek tipi ağır araçlarda (söz konusu B-Max örneğin) işlev ön planda ise disk fren her zaman bir artıdır.



    1. Sorularımın hepsine cevap alamadım.

    2. Ağır ticarilerde (kamyon vb.) kampana daima disk frene göre daha ucuzdur. Soğutma için ek tertibat kullanılsa bile.

    3. Disklerde ısınmadan oluşan genleşme çok basit bir konstrüksiyon şekli ile giderilir. Disk frende asıl sorun, alüminyum alaşımın ısıl kapasitesinin yüksek olması sebebiyle durmak için yapılan frenlemede daha yüksek sıcaklıklara çıkılabilmesi ve soğuma kapasitesinin de (geometrik avantaj) fazla olması sebebiyle kısa sürede soğumasından kaynaklanan ''termomekanik yorulma'' dır. Bunun da çözümü tasarım sürecinde mevcuttur.

     Yeni Ford B-Max ve Fiyatları

    Görselin kaynağı : Taşıt Frenleri , A. Göktan

    4. Ağır ticarilerde tercih her zaman kampana frenden yanadır. Kampana fren, yüksek çevrim oranı, daha az maliyetli balatalar, daha yüksek servis değişim süresi, daha az kuvvetle tahrik edilebildiğinden dolayı ek bir kuvvetlendiriciye ihtiyacın olmamasından dolayı disk frene göre ağıt ticari için her zaman avantajlıdır.

    5. Bak bakalım örnek verdiğim Mercedes'e bütün tekerlekleri disk fren mi?

    ''Tüm yeni Actros'larda standart olan ABS, ASR ve elektronik ayarlı Telligent® fren sistemi, fren komutunu ışık hızında iletir. Bu özellik sayesinde, çok değerli santimetreler kazanılır. 2 ve 3 akslı kamyonlarda ve çekicilerde, en iyi fren kuvvetinin uygulanabilmesi ve fren etkisinin ısınmaya bağlı azalmasının engellenmesi için disk frenler mevcuttur. 4 akslı kamyon ve tüm tekerleklerden tahrikli araçlar, kampana frenler ile donatılmıştır.''

    Bir de başka bir örnek verelim.

    ''Tabii ki, denenmiş ve test edilmiş ABS’li (Kilitlenmeyi Önleyici Fren Sistemi) kampanalı fren seçeneğiniz de bulunmaktadır. Bu frenler en zorlu arazilerde rakipsiz bir çalışma güvenilirliği sunar. ''

    http://www.volvotrucks.com/trucks/turkish-market/tr-tr/trucks/VOLVO-FMX/Chassis/Pages/Brakes.aspx

    6. Binek araçlar için öncelik maliyet avantajından dolayı kampana frendedir. Ancak gelişen teknoloji ve regülasyonlarda arttırılan katı kurallar bazı araçlarda disk fren kullanılmasını zorunlu kılmaktadır. Eğer aracınızda arka tekerlekte kampana fren varsa, bu bir eksiklik değil, disk frene olan ihtiyacın hissedilmemesinden kaynaklanmaktadır. Normal bir fren sisteminde toplam fren gücünün %70'i ön aksa iletilirken sadece %30'u arka aksa iletilmektedir. Bunun için kampana frenin frenleme gücünün az olması eleştirilirken bu fren kuvveti dağılımı da göz önünde bulundurulmalıdır. Disk fren daha iyi frenleme sağladığından dolayı ön tekerleklerde kullanılma zorunluluğu oluşturmaktadır. Çünkü otomobillerde asıl frenlemeyi ön tekerlekler yapar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LionTech16 -- 1 Ekim 2012; 1:40:45 >




  • B sütunu olmaması beni korkuttu açıkçası.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AiQUiDiE

    B sütunu olmaması beni korkuttu açıkçası.

    B sütunu mevcut, korkulacak bir yanı yok..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK
    B sütunu mevcut, korkulacak bir yanı yok..


    Önyargımı kıramazsınız, açılır o kapılar gibi geliyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AiQUiDiE

    quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK
    B sütunu mevcut, korkulacak bir yanı yok..


    Önyargımı kıramazsınız, açılır o kapılar gibi geliyor


    Ben ne desem boş zaten, testler ortada..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK
    Ben ne desem boş zaten, testler ortada..

    Alana hayırlı olsun canım.

    Sadece kaza esnasında kapıların açılabilme ihtimali beni endişelendiriyor.
    Kaza euroncap`in belirlediği şekilde olursa problem yok zaten. (ABD`de çarpma şekli değiştirilerek yapılan testlerde çoğu premium marka çuvalamıştı hatırlarsanız)
    Kapıların açılabildiği kazalar da olabiliyor malesef.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer


    Kampana frenlerin dezavantajı disk frenlere göre daha çabuk ısınması ve performansının düşmesidir. Bu sebeple ağır araçlarda özellikle dorseli yada treylerli araçlarda kampana kullanılacaksa soğutma tertibatlı kampana kullanılması gerekir. Ancak bu maliyeti artıran bir etkendir.

    Disk frene gelince bu tip frenlerde ısınma çok sorun teşkil etmez üstelik ısınma ile fren performans kaybı da kampanadan çok daha azdır. Ancak disk fren ısındığında disklerde genleşme oluşabilir. Bu da ileriye yönelik masraf çıkartabilir.

    Bu noktada üretici aracın kullanım amacına ve maliyetine göre bir seçim yapar. Ağır ticari araçlarda frenlemede ilk olarak motor freni kullanılır. Acil durumlarda ise mekanik fren devreye sokulur. Bu noktada üretici performansı düşünüyorsa tercihini diskten yana yapar.

    Örneğin Mercedes

    http://www.mercedes-benz.com.tr/content/turkey/mpc/mpc_turkey_website/tr/home_mpc/truck_home/home/trucks/actros/chassis.fb0007.html

    Binek tipi ağır araçlarda (söz konusu B-Max örneğin) işlev ön planda ise disk fren her zaman bir artıdır.



    1. Sorularımın hepsine cevap alamadım.

    2. Ağır ticarilerde (kamyon vb.) kampana daima disk frene göre daha ucuzdur. Soğutma için ek tertibat kullanılsa bile.

    3. Disklerde ısınmadan oluşan genleşme çok basit bir konstrüksiyon şekli ile giderilir. Disk frende asıl sorun, alüminyum alaşımın ısıl kapasitesinin yüksek olması sebebiyle durmak için yapılan frenlemede daha yüksek sıcaklıklara çıkılabilmesi ve soğuma kapasitesinin de (geometrik avantaj) fazla olması sebebiyle kısa sürede soğumasından kaynaklanan ''termomekanik yorulma'' dır. Bunun da çözümü tasarım sürecinde mevcuttur.

     Yeni Ford B-Max ve Fiyatları

    Görselin kaynağı : Taşıt Frenleri , A. Göktan

    4. Ağır ticarilerde tercih her zaman kampana frenden yanadır. Kampana fren, yüksek çevrim oranı, daha az maliyetli balatalar, daha yüksek servis değişim süresi, daha az kuvvetle tahrik edilebildiğinden dolayı ek bir kuvvetlendiriciye ihtiyacın olmamasından dolayı disk frene göre ağıt ticari için her zaman avantajlıdır.

    5. Bak bakalım örnek verdiğim Mercedes'e bütün tekerlekleri disk fren mi?

    ''Tüm yeni Actros'larda standart olan ABS, ASR ve elektronik ayarlı Telligent® fren sistemi, fren komutunu ışık hızında iletir. Bu özellik sayesinde, çok değerli santimetreler kazanılır. 2 ve 3 akslı kamyonlarda ve çekicilerde, en iyi fren kuvvetinin uygulanabilmesi ve fren etkisinin ısınmaya bağlı azalmasının engellenmesi için disk frenler mevcuttur. 4 akslı kamyon ve tüm tekerleklerden tahrikli araçlar, kampana frenler ile donatılmıştır.''

    Bir de başka bir örnek verelim.

    ''Tabii ki, denenmiş ve test edilmiş ABS’li (Kilitlenmeyi Önleyici Fren Sistemi) kampanalı fren seçeneğiniz de bulunmaktadır. Bu frenler en zorlu arazilerde rakipsiz bir çalışma güvenilirliği sunar. ''

    http://www.volvotrucks.com/trucks/turkish-market/tr-tr/trucks/VOLVO-FMX/Chassis/Pages/Brakes.aspx

    6. Binek araçlar için öncelik maliyet avantajından dolayı kampana frendedir. Ancak gelişen teknoloji ve regülasyonlarda arttırılan katı kurallar bazı araçlarda disk fren kullanılmasını zorunlu kılmaktadır. Eğer aracınızda arka tekerlekte kampana fren varsa, bu bir eksiklik değil, disk frene olan ihtiyacın hissedilmemesinden kaynaklanmaktadır. Normal bir fren sisteminde toplam fren gücünün %70'i ön aksa iletilirken sadece %30'u arka aksa iletilmektedir. Bunun için kampana frenin frenleme gücünün az olması eleştirilirken bu fren kuvveti dağılımı da göz önünde bulundurulmalıdır. Disk fren daha iyi frenleme sağladığından dolayı ön tekerleklerde kullanılma zorunluluğu oluşturmaktadır. Çünkü otomobillerde asıl frenlemeyi ön tekerlekler yapar.

    Yahu neyin peşindesin sevgili otomobil uzmanı arkadaşım-kardeşim-abicim yada herneyse..

    Mesele nereden nereye geldi.

    Bir kere verdiğim linkten önce ben ne demişim? Mercedes her aracında disk kullanıyor, disk daha iyi mi demişim?

    quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer
    Disk frene gelince bu tip frenlerde ısınma çok sorun teşkil etmez üstelik ısınma ile fren performans kaybı da kampanadan çok daha azdır. Bu noktada üretici aracın kullanım amacına ve maliyetine göre bir seçim yapar.



    Verdiğim linkte ne demniş.. şu kadar aks olan araçta disk kullanıyoruz, şu kadar aks olan araçta bunu kullanıyoruz. "2 ve 3 akslı kamyonlarda ve çekicilerde, en iyi fren kuvvetinin uygulanabilmesi ve fren etkisinin ısınmaya bağlı azalmasının engellenmesi için disk frenler mevcuttur." Bu kısmı koyu yaptım çünkü uygulabildiği sahada disk fren her zaman avantajdır. 4-5 akslı tırlarda kullanılamıyor diye minibüs tipi araçlarda da mı kampana kullansınlar?

    Şimdi Volvo linkinde de maliyet avantajı kampanada, performans ise disktedir denmiş. Arka fren önler kadar kullanılmıyor evet ama o zaman bütün araçlar neden kampana kullanmıyor?

    Neden D sınıfı, SUV sınıfı araçlarda disk tercih ediliyor?
    Spor arabalarda neden disk tercih ediliyor?

    Konu frenleme ise 1 metrenin bile önemi varken, "yahu arka frenler zaten kullanılmıyor, disk olmasa da olur" mu diyeceğiz? Yani burada B-Max kullanıcılarını aydınlatma amaçlı mı yazıyorsunuz, yoksa sırf ego tatmini mi yapılıyor belli değil.

    Son olarak fren diskleri ile ilgili o paylaşıma da bittim zaten. 1995 yılından kalma o önlem sayesinde eminim artık disk frenlerde genleşme sorunu kalmamıştır. Belgenin kaynakçası da yakın tarihimizi çok ilgilendiren 1976, 1982 gibi senelerden..

    Ford maliyetten kısmış.. bu kadar açık ve net..




  • Bu kadar büyütülecek birşey yok. Fiesta'nın "Max"ını yapmış. Fusion durunca ciddi bir eksiklik oluşmuştu. Fusion'un kötü geçmişini de düşünüp, Cmax ve Smax2ın bilinirliğini kullanmak çok akıllıca olmuş.

    Allah aşkına kaç fiesta'nın arka disk? Hal böyleyken bu arabada da arkaların kampana olması normal. Fusion'un yenisi neticede ne bekliyorsunuz ki? Fiesta'da olsa için yanmayacak, konuşun gırla.

    Kampananın o kadar olumsuz bir etkisi de yok. Çok usturuplu ayarlanmış araçlar vardır. Birçok eski japon arabasında arkalar kampanadır, ancak çok dengeli ve başarılı fren kabiliyetleri vardır. Bütün mesele o dizaynı elde etmektir. Takılmayın bu kadar kampanaya. Aracın sınıfı belli. Kampana doğal.
  • Fiyatlar iyi gibi ama , çarpışma testi önemli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer


    Kampana frenlerin dezavantajı disk frenlere göre daha çabuk ısınması ve performansının düşmesidir. Bu sebeple ağır araçlarda özellikle dorseli yada treylerli araçlarda kampana kullanılacaksa soğutma tertibatlı kampana kullanılması gerekir. Ancak bu maliyeti artıran bir etkendir.

    Disk frene gelince bu tip frenlerde ısınma çok sorun teşkil etmez üstelik ısınma ile fren performans kaybı da kampanadan çok daha azdır. Ancak disk fren ısındığında disklerde genleşme oluşabilir. Bu da ileriye yönelik masraf çıkartabilir.

    Bu noktada üretici aracın kullanım amacına ve maliyetine göre bir seçim yapar. Ağır ticari araçlarda frenlemede ilk olarak motor freni kullanılır. Acil durumlarda ise mekanik fren devreye sokulur. Bu noktada üretici performansı düşünüyorsa tercihini diskten yana yapar.

    Örneğin Mercedes

    http://www.mercedes-benz.com.tr/content/turkey/mpc/mpc_turkey_website/tr/home_mpc/truck_home/home/trucks/actros/chassis.fb0007.html

    Binek tipi ağır araçlarda (söz konusu B-Max örneğin) işlev ön planda ise disk fren her zaman bir artıdır.



    1. Sorularımın hepsine cevap alamadım.

    2. Ağır ticarilerde (kamyon vb.) kampana daima disk frene göre daha ucuzdur. Soğutma için ek tertibat kullanılsa bile.

    3. Disklerde ısınmadan oluşan genleşme çok basit bir konstrüksiyon şekli ile giderilir. Disk frende asıl sorun, alüminyum alaşımın ısıl kapasitesinin yüksek olması sebebiyle durmak için yapılan frenlemede daha yüksek sıcaklıklara çıkılabilmesi ve soğuma kapasitesinin de (geometrik avantaj) fazla olması sebebiyle kısa sürede soğumasından kaynaklanan ''termomekanik yorulma'' dır. Bunun da çözümü tasarım sürecinde mevcuttur.

     Yeni Ford B-Max ve Fiyatları

    Görselin kaynağı : Taşıt Frenleri , A. Göktan

    4. Ağır ticarilerde tercih her zaman kampana frenden yanadır. Kampana fren, yüksek çevrim oranı, daha az maliyetli balatalar, daha yüksek servis değişim süresi, daha az kuvvetle tahrik edilebildiğinden dolayı ek bir kuvvetlendiriciye ihtiyacın olmamasından dolayı disk frene göre ağıt ticari için her zaman avantajlıdır.

    5. Bak bakalım örnek verdiğim Mercedes'e bütün tekerlekleri disk fren mi?

    ''Tüm yeni Actros'larda standart olan ABS, ASR ve elektronik ayarlı Telligent® fren sistemi, fren komutunu ışık hızında iletir. Bu özellik sayesinde, çok değerli santimetreler kazanılır. 2 ve 3 akslı kamyonlarda ve çekicilerde, en iyi fren kuvvetinin uygulanabilmesi ve fren etkisinin ısınmaya bağlı azalmasının engellenmesi için disk frenler mevcuttur. 4 akslı kamyon ve tüm tekerleklerden tahrikli araçlar, kampana frenler ile donatılmıştır.''

    Bir de başka bir örnek verelim.

    ''Tabii ki, denenmiş ve test edilmiş ABS’li (Kilitlenmeyi Önleyici Fren Sistemi) kampanalı fren seçeneğiniz de bulunmaktadır. Bu frenler en zorlu arazilerde rakipsiz bir çalışma güvenilirliği sunar. ''

    http://www.volvotrucks.com/trucks/turkish-market/tr-tr/trucks/VOLVO-FMX/Chassis/Pages/Brakes.aspx

    6. Binek araçlar için öncelik maliyet avantajından dolayı kampana frendedir. Ancak gelişen teknoloji ve regülasyonlarda arttırılan katı kurallar bazı araçlarda disk fren kullanılmasını zorunlu kılmaktadır. Eğer aracınızda arka tekerlekte kampana fren varsa, bu bir eksiklik değil, disk frene olan ihtiyacın hissedilmemesinden kaynaklanmaktadır. Normal bir fren sisteminde toplam fren gücünün %70'i ön aksa iletilirken sadece %30'u arka aksa iletilmektedir. Bunun için kampana frenin frenleme gücünün az olması eleştirilirken bu fren kuvveti dağılımı da göz önünde bulundurulmalıdır. Disk fren daha iyi frenleme sağladığından dolayı ön tekerleklerde kullanılma zorunluluğu oluşturmaktadır. Çünkü otomobillerde asıl frenlemeyi ön tekerlekler yapar.

    Yahu neyin peşindesin sevgili otomobil uzmanı arkadaşım-kardeşim-abicim yada herneyse..

    Mesele nereden nereye geldi.

    Bir kere verdiğim linkten önce ben ne demişim? Mercedes her aracında disk kullanıyor, disk daha iyi mi demişim?

    quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer
    Disk frene gelince bu tip frenlerde ısınma çok sorun teşkil etmez üstelik ısınma ile fren performans kaybı da kampanadan çok daha azdır. Bu noktada üretici aracın kullanım amacına ve maliyetine göre bir seçim yapar.



    Verdiğim linkte ne demniş.. şu kadar aks olan araçta disk kullanıyoruz, şu kadar aks olan araçta bunu kullanıyoruz. "2 ve 3 akslı kamyonlarda ve çekicilerde, en iyi fren kuvvetinin uygulanabilmesi ve fren etkisinin ısınmaya bağlı azalmasının engellenmesi için disk frenler mevcuttur." Bu kısmı koyu yaptım çünkü uygulabildiği sahada disk fren her zaman avantajdır. 4-5 akslı tırlarda kullanılamıyor diye minibüs tipi araçlarda da mı kampana kullansınlar?

    Şimdi Volvo linkinde de maliyet avantajı kampanada, performans ise disktedir denmiş. Arka fren önler kadar kullanılmıyor evet ama o zaman bütün araçlar neden kampana kullanmıyor?

    Neden D sınıfı, SUV sınıfı araçlarda disk tercih ediliyor?
    Spor arabalarda neden disk tercih ediliyor?

    Konu frenleme ise 1 metrenin bile önemi varken, "yahu arka frenler zaten kullanılmıyor, disk olmasa da olur" mu diyeceğiz? Yani burada B-Max kullanıcılarını aydınlatma amaçlı mı yazıyorsunuz, yoksa sırf ego tatmini mi yapılıyor belli değil.

    Son olarak fren diskleri ile ilgili o paylaşıma da bittim zaten. 1995 yılından kalma o önlem sayesinde eminim artık disk frenlerde genleşme sorunu kalmamıştır. Belgenin kaynakçası da yakın tarihimizi çok ilgilendiren 1976, 1982 gibi senelerden..

    Ford maliyetten kısmış.. bu kadar açık ve net..





    Yanlış bilgiler veriyorsunuz. Düzeltmeye çalışıyorum.

    Yukarıda hep arka tekerleklerin kampana olmasına takılmışlar. Bu çok saçma bana göre. Onu anlatmaya çalışıyorum. Disk kullanılmamış çünkü gerek olmadığından eminim.

    Bu noktada araçta eleştirilecek birçok yön var.

    Kampana fren bir eksiklik değil. Boşuna disk fren koyup aracın maliyetini arttırmaya gerek yok.

    Ek not 1: Yukarıda disklerdeki tasarım şekli hala kullanılmaktadır.

    Ek not 2: Çok yüksek hızlara ulaşan araçlarda (spor araçlar, yarış araçları gibi) disk fren kullanılmak zorundadır. Sık sık yapılan frenlemede, fren kuvvetinin değişiminin az olması için disk fren şarttır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ben fiyatın 50.000 tl'den başlamasından korkuyordum. Ama fiyat gayet iyi . Araba da bence güzel . Onun için ben bu araç tutar diyorum.
  • Powershift sunmaları iyi olmuş ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    quote:

    Orijinalden alıntı: electrostatic

    1.5 TDCI ? böyle bir motor mu vardı. 75 hp nedir allah aşkına

    Bende ona bakıyorum , yeni motor diyeceğim 75 hp nedir aga ?

    ne bilim bende anlamadım ne ayak bunlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: electrostatic
    quote:

    Orijinalden alıntı: aanil
    quote:

    Orijinalden alıntı: electrostatic
    1.5 TDCI ? böyle bir motor mu vardı. 75 hp nedir allah aşkına

    Bende ona bakıyorum , yeni motor diyeceğim 75 hp nedir aga ?

    ne bilim bende anlamadım ne ayak bunlar

    Biz emisyonu tüketimi aşağı çekelim, siz chip tuning yaptırın diyorlar




  • Arabayı canlı gördüm ben çok beğendim. Kapıların arasında direğin olmaması çok hoş olmuş. İnip binerken çok rahat. Ön kapı kapalı iken bile arka kapı açılıp kapanıyor hoş bir detay olmuş.
  • Fiyatlar çok iyi. B sütununa niye bu kadar takılıyorsunuz ki testler ortada. Kullanışlıda olmuş. C-MAX'e parası yetmeyenler için iyi bir seçenek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: electrostatic

    quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    quote:

    Orijinalden alıntı: electrostatic

    1.5 TDCI ? böyle bir motor mu vardı. 75 hp nedir allah aşkına

    Bende ona bakıyorum , yeni motor diyeceğim 75 hp nedir aga ?

    ne bilim bende anlamadım ne ayak bunlar

    Ford'un genel tasarımlarını ve 180'lik ecoboost motorunu beğeniyorum.

    FOcus'un her içine oturduğumda sövmeden duramıyorum.

    Bu motoru sadece emisyon tutturmak için yapmışlar. Rezillik.




  • ben çok beğendim. ford fiesta vardı yeni sattım isabet olmuş. titanium pakette özellkler çok harika. 1500 tl'ye cam tavan gayet güzel. fiyat birazdaha uygun olsa iyi olurdu ama.

    ölçüleri

    Boyutlar

    Dış (mm)
    Uzunluk 4.077
    Genişlik-kapı aynaları hariç 1.751
    Genişlik-kapı aynaları dahil 2.067
    Yükseklik (yüksüz) 1.604
    Aks mesafesi 2.489
    Dönüş çapı (m) 10,5
    İç (mm)
    Baş mesafesi (ön) 1.017
    Maksimum bacak mesafesi (ön) 1.103
    Omuz mesafesi (ön) 1.365
    Baş mesafesi (arka) 988
    Minimum bacak mesafesi (arka) 939
    Omuz mesafesi (arka) 1.356


    Ağırlıklar (Kg) * Boş Ağırlık
    1.4L Duratec 90PS 1.275
    1.0L EcoBoost 120PS (Start/Stop) 1.279
    1.6L Ti-VCT 105PS 1.308
    1.5L Duratorq TDCi 75PS 1.307


    Bagaj Hacmi (lt)
    Tüm koltuklar kullanımda 304
    Arka koltuklar yatık durumda (tavana kadar) 1.372
    Yakıt Kapasitesi (lt)
    Benzinli/Dizel Modeller 48/47

    fiesta - b-max farkı

    B-MAX FİESTA fark
    genişlik 2.067 1.973 94 mm
    uzunluk 4.077 3.950 127 mm
    yükseklik 1.607 1.481 126 mm



    B-MAX ( 5 Kapı - Titanium - 1.6i 105PS - 6 ileri PowerShift Otomatik )
    Tavsiye Edilen Baz Araç Fiyatı 47.020 TL

    Opsiyonlar
    Panoramik Cam Tavan
    X Paket
    Plus Paket

    Tavsiye Edilen Anahtar Teslim Liste Fiyatı53.185 TL
    Tavsiye Edilen Kampanyalı Anahtar Teslim Fiyatı (Destekli Kredili)52.080 TL
    Tavsiye Edilen Kampanyalı Anahtar Teslim Fiyatı (Peşin)49.455 TL

    çok para be



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tecknotek -- 6 Kasım 2012; 18:22:01 >




  • her şeye rağmen, ortalama satış miktarlarına ulaşacaktır.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.