Yeni Ford B-MAX sıradışı gövde ve kapı tasarımı ile tüm dikkatleri üzerine çekiyor...
Güvenlikten en ufak bir ödün vermeden B sütununu ön ve arka kapıların içerisine entegre eden bu gövde tasarımı ile sağlanan ve 1.5 metreye ulaşan kapı açıklığı B-MAX’in rahatlık ve esneklikte yeni boyutlar sunmasını sağlıyor. Aynı zamanda kompakt ölçülere de sahip olan yeni B-MAX bu sayede özellikle şehir içi kullanımda eşsiz bir alternatif sunuyor.
B-Max, benzersiz tasarımı yanında segmentinde ilk kez sunulan yüksek teknolojik özellikleri ile sürüş konforunu en üst düzeye çıkartarak yolculukların çok daha keyifli geçmesini sağlıyor.
Ford'un sitesinde fiyatlar belli olmuş. 1 litrelik Ecoboost motor sadece Titanium donanım seviyesinde alınabiliyor. Dizel motor olarak ise 1.4 değil 1.5 litrelik bir motor (sanırım yeni) tercih edilmiş.
Ford B-Max, B sütunu tasarımı farklı olmasına rağmen güvenli ve Euro NCAP'tan 5 yıldız almış bir otomobil olarak sunulmasına rağmen donanımları incelendiğinde yan/perde ve diz hava yastıkları sadece Titanium donanıma Plus Paket eklenerek alınabiliyor.
Ancak ESP tüm donanımlarda standart olarak sunulmuş.
Yani yine 5* reklamı yapılıp, 5* alamayacak bir otomobille karşı karşıyayız. Ben üreticilerin bu halkı kandırma oyunlarından çok sıkıldım artık. Özellikle yandan çarpışmalarda burnu bile kanamayacak insanlar boyun kırılmasından ölüyor perde hava yastıkları olmaması nedeniyle. Yazıklar olsun diyorum sadece.
quote:
Orijinalden alıntı: m.C.k.
Yani yine 5* reklamı yapılıp, 5* alamayacak bir otomobille karşı karşıyayız. Ben üreticilerin bu halkı kandırma oyunlarından çok sıkıldım artık. Özellikle yandan çarpışmalarda burnu bile kanamayacak insanlar boyun kırılmasından ölüyor perde hava yastıkları olmaması nedeniyle. Yazıklar olsun diyorum sadece.
1.5 TDCI ? böyle bir motor mu vardı. 75 hp nedir allah aşkına
Alıntıları Göster
clio 4 ıle hemen hemen aynı uzunluk ve genıslıge sahıp arka frenlerı kampana(clıo 4 dısk fren) 1.5 tdcı moturun torku cok dusuk benzer motor renoda var hp olarak aynı ama 1.5 dcı motorun tork gucu 200 hava yastıgı konusuna hıc gırmıyorum tam bır kepazelık
quote:
Orijinalden alıntı: Live yourlife
clio 4 ıle hemen hemen aynı uzunluk ve genıslıge sahıp arka frenlerı kampana(clıo 4 dısk fren) 1.5 tdcı moturun torku cok dusuk benzer motor renoda var hp olarak aynı ama 1.5 dcı motorun tork gucu 200 hava yastıgı konusuna hıc gırmıyorum tam bır kepazelık
Alıntıları Göster
fiyat iyide şekil yok
quote:
Orijinalden alıntı: electrostatic
1.5 TDCI ? böyle bir motor mu vardı. 75 hp nedir allah aşkına
Evet listede gördüğümde bende şaşırdım. Sanırım yeni Fiesta'da da 1.4 TDCI yerine 1.5'lik kullanılacakmış. Peki bu motor Ford'un kendi geliştirdiği bir motor mu yoksa başka bir markanın alt yapısını mı kullanıyor? (Opel'in 1.3 dizellerinde multijet altyapısını kullanması gibi) Bundan sonra 1.4 TDCI motor kullanılacak mı? ... Bu konular hakkında bilgi sahibi arkadaşlardan yardım bekliyoruz.
quote:
Orijinalden alıntı: angelous61
quote:
Orijinalden alıntı: electrostatic
1.5 TDCI ? böyle bir motor mu vardı. 75 hp nedir allah aşkına
Evet listede gördüğümde bende şaşırdım. Sanırım yeni Fiesta'da da 1.4 TDCI yerine 1.5'lik kullanılacakmış. Peki bu motor Ford'un kendi geliştirdiği bir motor mu yoksa başka bir markanın alt yapısını mı kullanıyor? (Opel'in 1.3 dizellerinde multijet altyapısını kullanması gibi) Bundan sonra 1.4 TDCI motor kullanılacak mı? ... Bu konular hakkında bilgi sahibi arkadaşlardan yardım bekliyoruz.
1.4 TDCI devri bitti. 1.5 TDCI ürettiler fakat 74bg olarak biliyordum 75 yazılmış. Makyajlı Fiesta'da da bu motor kullanılacak. Euro 5 standardı olacak diye biliyorum. Belkide o motor sesinden sıyrılmışlardır ama bg olarak düşük gözüküyor ve hızlanması da oldukça zor.
1.5 TDCI ? böyle bir motor mu vardı. 75 hp nedir allah aşkına
Evet listede gördüğümde bende şaşırdım. Sanırım yeni Fiesta'da da 1.4 TDCI yerine 1.5'lik kullanılacakmış. Peki bu motor Ford'un kendi geliştirdiği bir motor mu yoksa başka bir markanın alt yapısını mı kullanıyor? (Opel'in 1.3 dizellerinde multijet altyapısını kullanması gibi) Bundan sonra 1.4 TDCI motor kullanılacak mı? ... Bu konular hakkında bilgi sahibi arkadaşlardan yardım bekliyoruz.
1.4 TDCI devri bitti. 1.5 TDCI ürettiler fakat 74bg olarak biliyordum 75 yazılmış. Makyajlı Fiesta'da da bu motor kullanılacak. Euro 5 standardı olacak diye biliyorum. Belkide o motor sesinden sıyrılmışlardır ama bg olarak düşük gözüküyor ve hızlanması da oldukça zor.
Tam tersine ağır araçlarda disk fren kullanmak bir artıdır. bu tür araçlarda örneğin VW Crafter gibi ticari araçlarda el freni ile daha sağlam durmak için kampana da bulunur.
Tam tersine ağır araçlarda disk fren kullanmak bir artıdır. bu tür araçlarda örneğin VW Crafter gibi ticari araçlarda el freni ile daha sağlam durmak için kampana da bulunur.
hocam yük altında disk iş yapmaz ısınır şişer kalır
Tam tersine ağır araçlarda disk fren kullanmak bir artıdır. bu tür araçlarda örneğin VW Crafter gibi ticari araçlarda el freni ile daha sağlam durmak için kampana da bulunur.
Birkaç soru sormak isterim.
- Ağır araçlarda neden disk fren kampana frene göre bir avantajdır? - Ağır araçlarda disk fren kullanmak bir artı ise kamyonlarda neden tüm tekerleklerde disk fren kullanılmamaktadır? - El freni ile daha sağlam durmak için kampana kullanılıyorsa, bu durumda kampana daha iyi bir frenleme yapmış olmaz mı? - El freni ile daha sağlam durmak için kampana fren şart mıdır? - Kampana frenlerin hepsi aynı mıdır, farklı tipleri var mıdır?