< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
Bildirim
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
Saçmalıyorsunuz . Fiatmış bilmem neymiş vs .
Motor şanzıman donanım çekiş sistemi donanım hepsi dünyanın en iddialı teknolojileri ne konuşuyonuz ya macera aramakmış da bilmem neymiş de iyice düştü forumun seviyesi . Size verseler o compassı gece uyuyamazsınız , gelmiş burada ahkam kesiyonuz. |
Merhaba Dostum. Ben aracı Aralık 2018'de aldım. Açıkcası fiyat olarak uygun fırsat aracı yakaladığım için bir yerlerden buluşturup aldım bu aracı.
Deneyimlerime göre: Renegade ile kıyaslanması doğru olmaz. Renagade'in içi gerçekten sert yorumları hakediyor, zaten ben de renegade için gitmiştim galericiye ancak içine biner binmez gerek plastik aksamları gerek içinin boşluğu 20 saniyede karar vermeme sebep oldu, kesinlikle alınacak bir araç değilmiş. Gel gelelim Compass 1.4e. Bir kere Tucsonlar, 3008ler, hele hele vitaralar ile bu aracın klasmanının yanından bile geçemez. Lütfen bu araçlarla kıyaslamayınız. Benim eşit tutabildiğim, aldıktan sonra keşke şuna da bir baksaydım dediğim araçlar Volvo suvler ve Bmw x1. Hatta ileride BMW x1i de eledim kafamdan, aldığın fiyat ile karşılaştırdığımda. Uzun yolda 1900 km yapıp da 100km/ 10 litre yakan arkadaş bence biraz too fas too furious kullanmış aracı. Adaptive cruise ile kullandığımda şehir dışı 7,0ı rahat gördüm ki motor daha yeni, 2000 kmyi bile bulmadı daha düşürebileceğime inanıyorum. Şrhir içi ise (İstanbul) kendim kullandığımda gerçekten de 10.4ün altına düşüremedim. Ancak adaptive cruise açarsanız (ki gerçekten bu sistemi açtığınzda sadece kırmızı ışıklarda müdahele ediyorsunuz, araç gerisini hallediyor. Direksiyoınu da o kadar para verdin kullanıyormuş hissi versin diye koymuşlar. Tabii ki yönü direksiyonla veriyorsunuz. Neden mi Compass? ŞANZIMAN ZED F 9 TAM İLERİ OTOMATİK. Diğer bahsedilen araçların %90 DCCT şanzıman. dcct şanzımanları bir google layın küfürün 1000i bir para. ZF şanzıman da tabii PREMIUM kalitesinde. Yani tucsonda falan boşuna aramayın. Bu şanzıman işi otomatiklerde çok önemli ve bu aracı seçmemde en önemli kriter bu oldu... Bu arada, araç otomatik sürüş stilinde 2. vitesten kalkıyor ve 9ncu vitese hiç geçmiyor. Manuel otoya alırsanız 1 ile kalkabilirsiniz ya da kum sürüş stiline alırsanız. Araç her ne kadar 2. ve 3. viteste hantal kalıyor hissi versede motor aracı 4 den sonra uçuruyor. Ayrıca 1600 küsür kilo olduğunu düşünürsek kalkışda da gayet performanslı. Örneğin, şu meşhur yeni tucsonda donanım olarak ancak ve ancak en üst paket yani 'elite plus' compass limitedın standart donanımına erişiyor, biraz da geçiyor. Elite donanım dahi çok geride kalıyor, ki fiyat olarak çok ötesinde bir fiyat. Veya vitara, 3008 gibi markalarla karşılaştıracak olursan en kestirme en ucuz 4x4 en standar paketine bak, yine fiyat olarak compass öne çıkıyor. Donanımdan bahsetmiyorum bile. Ayrıca şunu da fark ettim, diğer insanların düşündüğü alternatifler (rakip diyemicem kmse kusura bakmasın) 4x4 plus plus paketlerine baktığınızda motor gücü olarak çok aşağıda kalıyor. 0-100 değeri ve hp değerinden bakın anlarsınız. Kesinlikle tatmin edici bir araç ve şuanda galerileri aradığınızda 200lerde fiyat alabilirsiniz diye tahmin ediyorum. Aracın sizi düşündürecek tek yanı opsiyon paketler ve sunroof. Bunlar işin içine girince (tekrarlayayım, dandik plus xxl plus plus diye sundukları diğer marka modellerinde bu araçda zaten standartında mevcut) fiyat artıyor. Ben şahsen tucson, 3008 vb almaktansa sunroofsuz premium bir compass almayı tercih ettim. Hele ki 3008 iç konsol olarak inovasyon harikası olarak gözükse de 1 sene kullandıktan sonra sizi çok yoracak o görünüş ve bebeğinizin oyuncağı daha çekici gelecek. İç mekandan bahsetmişken: Kapılar, ön konsol, orta konsol yumuşak ve kaliteli malzemeden oluşuyor. Koltuklar standartda yarı deri yarı kumaş zaten. Bence pişmeye gerek yok yazları bu yeterli. Navigasyon standart değil, ancak anrdoid ve carplay uyumlu ve bmwnin 'hayalet ekran' gibi süslediği özellikleri mevcut ve dokunmatiği ultra premium. Bunun dışında kataloglarda göremeyeceğiniz, bagajda ekstra 12v elektrik ve arka konsolda 220v giriş + ekstra usb giriş mnevcut. Bunları hep 3008lerde falan 'biz bunu da yaptık, en iyiyiz şeklinde okursunuz ama Jeepde karalogda bile yer almıyor. Bu da fiat platformunda olamsından kaynaklı değil premium araç olmasından kaynaklı. Yani şimdi bi esceladeyi 'benim yemek yeme tabletim standart' diye reklam yaptığını gördünüz mü? Kataloglarda yer almayan diğer özellikler de mevcut, mesela far yükseklik ayarı, otomatik viraj far sistemi (ne deniyor bilmiyorum) vb. Bunları aracı kullandıkca fark edip ufak mutluluklar yaşıyorsunuz. İç mekan kalitesi çok iyi ve sert plastik neredeyse hiç kullanılmamış. Kapıların ayak seviyesinde var sadece. biraz. Hoşuma gitmeyen yerleri var mı var: Emniyet kemerinin takıldığı soket hiç hoş durmuyor. Vites biraz daha şık durabilirdi. Ön konsolda (vitesin olduğu yerde) aksesuar koyacak yer yok ancak kol dayama müthiş ayarlanmış. Eleştirilmesi gereken başka bir şey ise, her ne kadar ışıklı ve sağlam da olsa daha şık ve donanımlı olabilirdi. Son olarak da premium premium diyorum ama arka konsoldaki (ortada olabilir) dijital klimada ayarlama yapamıyorsunuz. Yani sadece ön konsolda klima açılıp kapatılabiliyor ki aracı süren olarak kontrolün bende olması daha iyi =) Ama olması gerekirdi dediğim şeylerden biri. Bunun dışında aklıma gelenler: Yüksek sürüş pozisyonu çok zevkli ve aracı çok iyi kontrol edebiliyorsunuz, gerek parklarda gerek keskin ve dar virajlarda hiç bir sorun yaşamadım, 1 ayda alıştım. H abu arada otomatik park sistemi var, etkinleştirdiğinizde sadece gaza ve frene basıyorsunuz, araç kendi boş yer bulup park ediyor kendini. Ama fazla güvenmeyin, özellikle kapalı avm park yerlerinde zemin ve kolonlar aynı renk ise kolonu da zemin olarak algılayabiliyor. Bu da yazılım eksikliği diye düşünüyorum. Karmaşık oldu ama hem senin soruna hem de yorum yapan arkadaşlara hitaben yazdım. |
arslanut demiş ki; Mesajı Yerinde Gör
Hiç macera aramayın derim. Adı jeep kalite fiat.
|
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |