< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 4 Ağustos 2022; 12:46:10 > < Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
yeni nesil ,tamamen Elektrikli araçlarda ısıtma problemi nasıl çözülüyor (2. sayfa)
-
-
Tesla'larda hali hazırda ısı pompası kullanılıyor, güncel çoğu elektrikli araç da kullanıyordur herhalde.
-
İşin doğrusu da budur.quote:
Orijinalden alıntı: facepunchSTesla'larda hali hazırda ısı pompası kullanılıyor, güncel çoğu elektrikli araç da kullanıyordur herhalde.
Tabii ki herşeyde olduğu gibi dezavantajlı olduğu noktalar da vardır
eksi sıcaklıklar fazla olırsa ısıtma verimi olan COP.değeri hızla düşer .Özellikle araç içi ısıtma durumunda bataryalar soğukken araç içi buz gibiyken , dışarısı da eksi 5 altında ise verim almak oldukça zorlaşır ama araç bataryası kullanıllıp bataryalar ısı üretiminde bu ısı dış ünitenin ısıtılması yoluyla COP değerini katalog yüksekliğine de çekecektir .
Aynen klasik araçlarımızda motor.ısındıktan sonra nasıl birim ısı dakika miktarı artıyorsa benzer şey yaşanacaktır .Teslada bu konuyu nasıl çözmüşler bilemiyorum.
destek olarak fosil yakıtlı bir webasto kurulumu faydalı olacaktır .Ülkemizde yerli marka ısıtıcılar üretilerek maliyet düşürülerek TOGG a uygulama yapılabilir.Sistemin pahalı olarak bilinmesinin nedeni alman sisteminin euro ile bu ürünü satmasından kaynaklanıyor .Sonuçta çorum kaloriferi ni.bulmuş milletiniz reverse engineerin ile bunun da yapılması lazım .Belki de yapılmıştır da benim haberim yoktur.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 4 Ağustos 2022; 13:5:1 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Kanada soğuğunda %9 batarya kaybı olmuştu bir gecede. Bunun testini yapan youtuberlar var. Çözmüşler aslında o tarz sorunları anladığım kadarıyla. İlk çalıştırmada batarya kapasitesi düşüyor ancak araç hareket edince ısınıyor ve ısınırken tekrardan geri geliyor o kapasite bildiğim kadarıyla.
-
Sitede apartmanda yaşayan birinin güneş enerjisi kullanarak eşarjı bedavaya getireceğine gerçekten inanıyor musunuz? Apartmandaki her daire güneş panelini kullanmak isteyince ne olacak, bunları düşündünüz mü yoksa binlerce m2 arazlli villa sahipleri için mi yapıyorsunuz bu müjdeleri?
Villasındaki 5bin m2'lik arazisine 10 milyon TL'lik güneş santrali kurup, e-SUV'unu bedaya şarj edince mutlu olacaksınız yani ?
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
evet ısınan batarya ile soğukken oluşan kapasite problemi canlanacaktır ,sıkıntı konusu soğuk havada aracın içinin devamlı ısı istiyor olmasıdır .Aracın içini konfor sıcaklığımda tutmak eksi derecelerde bayaryadan ısı için enerji çekerek çözülebiliyor .Araç içi ısıtma için fosil kaymaklı bir ısıtma sistemi yok ise en az elektrik enerjisi kullanarak yüksek ısı sağlamanın yolu ısı pompasından geçiyor .Bu konu zaten klimanın çeviriminin tersine kullanılmasından ibaret yani büyük bir maliyet getirmez sadece üç yollu vananon sisteme eklemmesi yeterlidir .Evlerinizdeki split klimalar aynı zamanda ısı pompasıdır çift görevivardır ,ısıtmak ve soğutmak .Şimdi aynı sistem araç klima sisteminde kullanılırsa adına ısı pompası diyoruz .
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
superkapasitörler hem hızlı dolum hem de ani enerji ihtiyaçları için geleceğin yeni pil alternatif teknolojisi olarak görünmekte .Özellikle milyon sefere veren doldur boşalt konusunı çözebilmiş olması tüm enerji ihtiyaçkarı için benzer yeni çözünler sağlayacaktır .
https://www.youtube.com/watch?v=y0QYxnZKKz0&feature=youtu.be
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Hızlı şarj ile sürekli EV araçların kullanılması önerilmiyor diye de ek yapayım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
sürekli olarak ev araçlarda superkondensatörlerin kullanılması zaten iletimin içeriği değildi.quote:
Orijinalden alıntı: AIRBOSSHızlı şarj ile sürekli EV araçların kullanılması önerilmiyor diye de ek yapayım.
hibrit araçlardaki gibi EV araçların da sadece pil kaynağı yerine artı superkondansatörler ile donatılarak ani güç ihriyaçlarının karşılanmasında bataryaya destek olabileceğini fikridir ,esas olan .
yani araç içi ısıtma işinin bir kısmını ani hızlanma taleplerini bu tür hibrit elektrikli araçlar ile çözüm bulanabilir .Hızlı şarj ve deşarj özelliği sayesinde ani frenden sağlanacak enerjinin bir kısmo batarya yerine bı kapasitörler de saklanarak ,yine ısıtma ani güö taleplerini karşılamada bataryaların yükünü azaltarak doldur boşalt döngüsünde batarya ömrünü ciddi olarak uzatabilecektir .Ancak gücü saklamak açısındam lityum teknolojisine göre 15 -20 kat az birim.hacim işinden dolayı ,kısıtlı araç bagaj alanını için bu teknolejinin yeri açısından sıkıntı bulunduğunu da dip not olarak ekleyeyim .
wevolverHow to hide supercapacitors in electric vehicleshttps://www.wevolver.com/article/how-to-hide-supercapacitors-in-electric-vehicles
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Tesekkurler, Super kapasitor ile de olsa surekli kullanimda olan bir bataryanin kimyasinda hizli sarj ve desarj fonksiyonlari kalici etki birakabiliyor. Tabi benimkisi genel gecer bir bilgi, Nikel Metal'da X'kadar Lityum ion'da su kadar gibi bir bilgi yok elimde.
Bugun 150kW 'a kadar Batarya yonetim sistemi dahilinde bazi sarj araliginda olabiliyor. Ancak mesela Kia icin " frequent use of DC Fast Charging can negatively impact battery performance and durability, and Kia recommends minimizing use of DC Fast Charging" gibi ifadeler ile kullanicilarini uyariyor.
Kisacasi icten yanmali araclar gibi, Elektrikli de olsa Surekli Kirbaclarsaniz arabayi, birseylerin omrunden ciddi tuketim yapiyorsunuz.
"If you do forget to turn Ludicrous Mode off, most Tesla models will automatically deactivate the setting after three hours. That said, overusing Ludicrous Mode, Ludicrous Plus Mode, or Launch Mode will cause fatigue damage to your battery which can lead to a long-term decrease in power."
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 23 Ağustos 2022; 15:38:37 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Belki sistemin anlaşılmasını yanlış ilettim.
anlatmak istediğim döngü superkapasitörlerin doldur boşalt işlerinde sıkıntı çıkarmadığı için ani güç talebinde öncelikle kullanılarak içinde saklanan enerji kullanımı ile işe başlanması kwh talebini karşılayamaz ise, bataryaya başvurulmasıdır .Yani superkondenserler SK diyeyim ana sisteme destek olarak araçta bulunmalı ve mesela fren enerjisini şarj etmek için batarya yerine SK nın önce doldurulup kalan varsa bataryaya aktarılması prensibidir .
öncelik şarj işinde SK olmalıdır ki bataryalar kısa döngülerden muaf olsunlar veya görece daha az sisteme dahil edilsinler
hibrit araçlarda nasıl ilk kalkış elektrik motoru ile yapılıp sonra gerekirse benzinli.motor devreye giriyorsa ,
benzer şekilde
ilk kalkışta SK ile elektirl motoru devreye alınarak içşndeki enerji sıfırlanınca sonra bataryaya iş düşmelidir
fren işinde ise önce SK doldurulmalı sonra fazla enerji varsa batarya ya şarj işlemi yapışmalıdır .
ısıtma işinde ise ilk araç ısıtmasında tam bilemiyorum ancak araç hararet halinde ilerlerlen sıcak hava için SK ya başvurulmalı, sonra bataryaya başvurulnalıdır .
SK ömür döngüsü doldur boşalt milyon kereden fazla iken
bataryalar kimyasal içeriğine göre 1000 kere tam dolumu yakalaması bile şuanda başarı ile karşılanmaktadır .çünkü teoride 5000 döngü denen batarya tech bile bunun yarısının altında pratikte ömüre sahip olmaktadır
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 25 Ağustos 2022; 19:46:34 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Merhaba benim bir sorum olacaktı. TOOG T10X de ısı pompası var mı ?
-
Togg için bilmiyorum ancak Tesla da bu konuda soğuk havalarda sorun çıktığı için geri çağırma olayı olmuş.Her sorun çözülebilir ama her ek donanım veya düşüncenin bir maliyeti vardır. İlk çıkan araçta ısıtma işini nasıl çekecekler de merak konusu .Hem çok kolay hem de üzerinde uzun süre çalışılması gereken zor bir konudur. ülkemizde kışın Antalya'daki denize girilirken ,doğuda eksi 30 dereceler rahatlıkla olduğu için bu ısıtma işini nasıl çözeceklerini ben de merak ediyorum .
https://insideevs.com.tr/news/566505/tesla-isi-pompasi-geri-cagirma/
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 19 Mart 2023; 12:47:15 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Togg için ısı pompasının olmadığı netleşti maalesef .
Bu konuda detaylı bir bilgilendirme yapan video linkini ekliyorum .Bilgi seviyenizin artması için linki izleyiniz.
DolubataryayoutubeNİYE ISI POMPASI? | #TOGG'da Niye Yok? | Elektrikli Araçlarda Menzil Kaybına Etkisi #dolubataryahttps://www.youtube.com/watch?feature=shared&v=8kQy7LHGCro
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Hocam Togg da ısı pompası yok ise yani kışın soğugunda kabin içini ısıtma yok mu?
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Kabin içi ısıtma PTC sistemi ile ısıtılıyormuş ,sonraki modellerde ısı pompası kullanımını bekliyoruz yoksa kışın menzil en az yüzden 10 dan fazla düşecektir PTC sistemi ile ısıtma yüzünden
tr.m.wikipedia.orgIsıtma elemanı - Vikipedihttps://tr.m.wikipedia.org/wiki/Is%C4%B1tma_eleman%C4%B1#:~:text=Polimer%20PTC%20%C4%B1s%C4%B1tma%20elemanlar%C4%B1,-%C4%B0letken%20lastikten%20yap%C4%B1lm%C4%B1%C5%9F&text=Diren%C3%A7li%20%C4%B1s%C4%B1t%C4%B1c%C4%B1lar%2C%20direncin%20artan%20s%C4%B1cakl%C4%B1kla,sabit%20bir%20s%C4%B1cakl%C4%B1%C4%9Fa%20kadar%20%C4%B1s%C4%B1n%C4%B1r.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
İngiltere'de elektrikli belediye otobüslerinde bu ısıtma olayı ciddi problem olmuş, videoları var.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Link atar mısın ,inceleyeyim
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Hocam link bu fakat videoyu kaldırmışlar !
https://www.youtube.com/watch?v=xYyiiLmZ0Gs
Londra'da otobüs söförü elektrikli otobüsü ilk kullandığı gün yaptığı videoydu. Isıtmayı açtığında yaşadığı problemlerden sonra "bu otobüs kullanılamaz" gibisinden konuşuyordu. Büyük ihtimalle o yüzden video kaldırılmış olabilir. Video kanalı bu:
https://www.youtube.com/@thatbusdriverguy4182/videos
Onun dışında son 6 ayda durup dururken (kaza yapmadığı halde) yanan e-otobüs haberleri var, isterseniz onları da gönderebilirim.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X