Şimdi Ara

yeni nesil ,tamamen Elektrikli araçlarda ısıtma problemi nasıl çözülüyor (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
43
Cevap
0
Favori
4.713
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    ısı pompaları 1 kw enerji ile 4 kw'lik ısı enerjisi üretmiyorlar.


    2 ayrı gösterim var biri rezistansa eşleniği ki bu aslında rejizstansın verimsizliği ile ilgili bir göreli verimlilik,


    bir de kara-hava ısı pompaları veya hatta jeotermal ısı pompaları var, dış sıcaklığıa kıyasla çok daha yüksek bir sıcaklıktaki ortamda çalıştıkları için, dış sıcaklığa görece olan enerji üretim eşlenikleri 1'den yüksek olabiliyor.


    aslında gerçekten mucize denebilecek olan uygulama kara-hava ısı pompaları ama ne yazık ki ısı pompası diye verimliliği klima ayarındaki hava-hava ısı pompaları bir güzel pazarlanıyor özellikle yazlık yerlerde...


    konuya dönersek; aşağıda türk mühendisler ev'lerin soğutma sistemleri yoluyla atmosfere saldığı ısı enerjisi ile kabin ısıtmak için gerekli enerjinin yaklaşık %20'sini karşılanabileceğini ileri sürdükleri bir makale var. Sanırım daha güçlü motorlu araçlarda bu oran daha yüksek olacaktır.


    https://www.researchgate.net/publication/302966575_New_heating_system_development_working_with_waste_heat_for_electric_vehicles/download

    selamlar 19can ,

    Bu konu teknik bir konu ancak verimi ısı pompalarında COP denilen veriye bakarak yorumluyoruz tabii ki terorik verimdir ,dalgalanabilir dış ısıya tasarıma vb bileşenlerine bağlıdır

    ısı pompaları teknik kataloğunda yazan COP 4 ise bu 1 kwh elektirk harcaması ile 4 kwh karşılığı ısı üretilir anlamına gelir .Splitlerde 4 iyi bir verimdir ama bina ısıtma ve soğutma sistemlerinde bu COP sayısı 9 a kadar çıkmaktadır .Avm lerde 7 ile.8 arası yakalanabiliyor..

    yer altı ısı pompaları verimi ayrı bir mevzudur ancak yakınlarda bir göl baraj vb varsa yüksek verimli sistemler kurulabilir soğutma suyu veya ısıtma suyu ısısının sabit kalabilmesi önemlidir.

    not .yapılan arge çalışmasını şimdi okudum yeni nesil mühendislerimizin bu tür çalışmaları olması ve yabancı yayınlarda yer alması da ayrı bir gurur verici mevzudur .Çalışmayı yayınlanlara da başarılar diliyorum.
    waste enerji konusu zaten israf edilmemesi gereken bir konudur .Geri kazanılabilir enerji değerlidir.

    Ancak yaz sıcaklarını da düşünerek belki ilk nesilde değil ama.sonraki nesillerde TOGG da cam tavan yerine güneş paneli konulması en azındam bataryaları şarj veya soğutma gerektiğinde bunu karşılayabilecek enerjiyi.üretevilecek panellerle kaplanmasını bekliyorum ve özlüyorum .illa avrupalılardan kopya çekilmesine gerek yok .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 4 Ağustos 2022; 12:46:10 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • Tesla'larda hali hazırda ısı pompası kullanılıyor, güncel çoğu elektrikli araç da kullanıyordur herhalde.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: facepunchS

    Tesla'larda hali hazırda ısı pompası kullanılıyor, güncel çoğu elektrikli araç da kullanıyordur herhalde.

    İşin doğrusu da budur.
    Tabii ki herşeyde olduğu gibi dezavantajlı olduğu noktalar da vardır
    eksi sıcaklıklar fazla olırsa ısıtma verimi olan COP.değeri hızla düşer .Özellikle araç içi ısıtma durumunda bataryalar soğukken araç içi buz gibiyken , dışarısı da eksi 5 altında ise verim almak oldukça zorlaşır ama araç bataryası kullanıllıp bataryalar ısı üretiminde bu ısı dış ünitenin ısıtılması yoluyla COP değerini katalog yüksekliğine de çekecektir .

    Aynen klasik araçlarımızda motor.ısındıktan sonra nasıl birim ısı dakika miktarı artıyorsa benzer şey yaşanacaktır .Teslada bu konuyu nasıl çözmüşler bilemiyorum.

    destek olarak fosil yakıtlı bir webasto kurulumu faydalı olacaktır .Ülkemizde yerli marka ısıtıcılar üretilerek maliyet düşürülerek TOGG a uygulama yapılabilir.Sistemin pahalı olarak bilinmesinin nedeni alman sisteminin euro ile bu ürünü satmasından kaynaklanıyor .Sonuçta çorum kaloriferi ni.bulmuş milletiniz reverse engineerin ile bunun da yapılması lazım .Belki de yapılmıştır da benim haberim yoktur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 4 Ağustos 2022; 13:5:1 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • vezir kullanıcısına yanıt

    Kanada soğuğunda %9 batarya kaybı olmuştu bir gecede. Bunun testini yapan youtuberlar var. Çözmüşler aslında o tarz sorunları anladığım kadarıyla. İlk çalıştırmada batarya kapasitesi düşüyor ancak araç hareket edince ısınıyor ve ısınırken tekrardan geri geliyor o kapasite bildiğim kadarıyla.

  • vezir kullanıcısına yanıt
    Sitede apartmanda yaşayan birinin güneş enerjisi kullanarak eşarjı bedavaya getireceğine gerçekten inanıyor musunuz? Apartmandaki her daire güneş panelini kullanmak isteyince ne olacak, bunları düşündünüz mü yoksa binlerce m2 arazlli villa sahipleri için mi yapıyorsunuz bu müjdeleri?

    Villasındaki 5bin m2'lik arazisine 10 milyon TL'lik güneş santrali kurup, e-SUV'unu bedaya şarj edince mutlu olacaksınız yani ?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • facepunchS F kullanıcısına yanıt
    evet ısınan batarya ile soğukken oluşan kapasite problemi canlanacaktır ,sıkıntı konusu soğuk havada aracın içinin devamlı ısı istiyor olmasıdır .Aracın içini konfor sıcaklığımda tutmak eksi derecelerde bayaryadan ısı için enerji çekerek çözülebiliyor .Araç içi ısıtma için fosil kaymaklı bir ısıtma sistemi yok ise en az elektrik enerjisi kullanarak yüksek ısı sağlamanın yolu ısı pompasından geçiyor .Bu konu zaten klimanın çeviriminin tersine kullanılmasından ibaret yani büyük bir maliyet getirmez sadece üç yollu vananon sisteme eklemmesi yeterlidir .Evlerinizdeki split klimalar aynı zamanda ısı pompasıdır çift görevivardır ,ısıtmak ve soğutmak .Şimdi aynı sistem araç klima sisteminde kullanılırsa adına ısı pompası diyoruz .

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • superkapasitörler hem hızlı dolum hem de ani enerji ihtiyaçları için geleceğin yeni pil alternatif teknolojisi olarak görünmekte .Özellikle milyon sefere veren doldur boşalt konusunı çözebilmiş olması tüm enerji ihtiyaçkarı için benzer yeni çözünler sağlayacaktır .

    https://www.youtube.com/watch?v=y0QYxnZKKz0&feature=youtu.be

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • vezir kullanıcısına yanıt

    Hızlı şarj ile sürekli EV araçların kullanılması önerilmiyor diye de ek yapayım.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AIRBOSS

    Hızlı şarj ile sürekli EV araçların kullanılması önerilmiyor diye de ek yapayım.

    sürekli olarak ev araçlarda superkondensatörlerin kullanılması zaten iletimin içeriği değildi.

    hibrit araçlardaki gibi EV araçların da sadece pil kaynağı yerine artı superkondansatörler ile donatılarak ani güç ihriyaçlarının karşılanmasında bataryaya destek olabileceğini fikridir ,esas olan .

    yani araç içi ısıtma işinin bir kısmını ani hızlanma taleplerini bu tür hibrit elektrikli araçlar ile çözüm bulanabilir .Hızlı şarj ve deşarj özelliği sayesinde ani frenden sağlanacak enerjinin bir kısmo batarya yerine bı kapasitörler de saklanarak ,yine ısıtma ani güö taleplerini karşılamada bataryaların yükünü azaltarak doldur boşalt döngüsünde batarya ömrünü ciddi olarak uzatabilecektir .Ancak gücü saklamak açısındam lityum teknolojisine göre 15 -20 kat az birim.hacim işinden dolayı ,kısıtlı araç bagaj alanını için bu teknolejinin yeri açısından sıkıntı bulunduğunu da dip not olarak ekleyeyim .

    wevolver
    How to hide supercapacitors in electric vehicles
    https://www.wevolver.com/article/how-to-hide-supercapacitors-in-electric-vehicles

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • vezir kullanıcısına yanıt

    Tesekkurler, Super kapasitor ile de olsa surekli kullanimda olan bir bataryanin kimyasinda hizli sarj ve desarj fonksiyonlari kalici etki birakabiliyor. Tabi benimkisi genel gecer bir bilgi, Nikel Metal'da X'kadar Lityum ion'da su kadar gibi bir bilgi yok elimde.


    Bugun 150kW 'a kadar Batarya yonetim sistemi dahilinde bazi sarj araliginda olabiliyor. Ancak mesela Kia icin " frequent use of DC Fast Charging can negatively impact battery performance and durability, and Kia recommends minimizing use of DC Fast Charging" gibi ifadeler ile kullanicilarini uyariyor.


    Kisacasi icten yanmali araclar gibi, Elektrikli de olsa Surekli Kirbaclarsaniz arabayi, birseylerin omrunden ciddi tuketim yapiyorsunuz.


    "If you do forget to turn Ludicrous Mode off, most Tesla models will automatically deactivate the setting after three hours. That said, overusing Ludicrous Mode, Ludicrous Plus Mode, or Launch Mode will cause fatigue damage to your battery which can lead to a long-term decrease in power."




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 23 Ağustos 2022; 15:38:37 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Belki sistemin anlaşılmasını yanlış ilettim.

    anlatmak istediğim döngü superkapasitörlerin doldur boşalt işlerinde sıkıntı çıkarmadığı için ani güç talebinde öncelikle kullanılarak içinde saklanan enerji kullanımı ile işe başlanması kwh talebini karşılayamaz ise, bataryaya başvurulmasıdır .Yani superkondenserler SK diyeyim ana sisteme destek olarak araçta bulunmalı ve mesela fren enerjisini şarj etmek için batarya yerine SK nın önce doldurulup kalan varsa bataryaya aktarılması prensibidir .
    öncelik şarj işinde SK olmalıdır ki bataryalar kısa döngülerden muaf olsunlar veya görece daha az sisteme dahil edilsinler


    hibrit araçlarda nasıl ilk kalkış elektrik motoru ile yapılıp sonra gerekirse benzinli.motor devreye giriyorsa ,
    benzer şekilde

    ilk kalkışta SK ile elektirl motoru devreye alınarak içşndeki enerji sıfırlanınca sonra bataryaya iş düşmelidir

    fren işinde ise önce SK doldurulmalı sonra fazla enerji varsa batarya ya şarj işlemi yapışmalıdır .

    ısıtma işinde ise ilk araç ısıtmasında tam bilemiyorum ancak araç hararet halinde ilerlerlen sıcak hava için SK ya başvurulmalı, sonra bataryaya başvurulnalıdır .

    SK ömür döngüsü doldur boşalt milyon kereden fazla iken

    bataryalar kimyasal içeriğine göre 1000 kere tam dolumu yakalaması bile şuanda başarı ile karşılanmaktadır .çünkü teoride 5000 döngü denen batarya tech bile bunun yarısının altında pratikte ömüre sahip olmaktadır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 25 Ağustos 2022; 19:46:34 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • Merhaba benim bir sorum olacaktı. TOOG T10X de ısı pompası var mı ?

  • KuaSar34 K kullanıcısına yanıt
    Togg için bilmiyorum ancak Tesla da bu konuda soğuk havalarda sorun çıktığı için geri çağırma olayı olmuş.Her sorun çözülebilir ama her ek donanım veya düşüncenin bir maliyeti vardır. İlk çıkan araçta ısıtma işini nasıl çekecekler de merak konusu .Hem çok kolay hem de üzerinde uzun süre çalışılması gereken zor bir konudur. ülkemizde kışın Antalya'daki denize girilirken ,doğuda eksi 30 dereceler rahatlıkla olduğu için bu ısıtma işini nasıl çözeceklerini ben de merak ediyorum .

    https://insideevs.com.tr/news/566505/tesla-isi-pompasi-geri-cagirma/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 19 Mart 2023; 12:47:15 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • Togg için ısı pompasının olmadığı netleşti maalesef .

    Bu konuda detaylı bir bilgilendirme yapan video linkini ekliyorum .Bilgi seviyenizin artması için linki izleyiniz.

    Dolubataryayoutube
    NİYE ISI POMPASI? | #TOGG'da Niye Yok? | Elektrikli Araçlarda Menzil Kaybına Etkisi #dolubatarya
    https://www.youtube.com/watch?feature=shared&v=8kQy7LHGCro

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • vezir kullanıcısına yanıt
    Hocam Togg da ısı pompası yok ise yani kışın soğugunda kabin içini ısıtma yok mu?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt
    Kabin içi ısıtma PTC sistemi ile ısıtılıyormuş ,sonraki modellerde ısı pompası kullanımını bekliyoruz yoksa kışın menzil en az yüzden 10 dan fazla düşecektir PTC sistemi ile ısıtma yüzünden


    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • vezir kullanıcısına yanıt
    İngiltere'de elektrikli belediye otobüslerinde bu ısıtma olayı ciddi problem olmuş, videoları var.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt
    Link atar mısın ,inceleyeyim

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • vezir kullanıcısına yanıt
    Hocam link bu fakat videoyu kaldırmışlar !

    https://www.youtube.com/watch?v=xYyiiLmZ0Gs

    Londra'da otobüs söförü elektrikli otobüsü ilk kullandığı gün yaptığı videoydu. Isıtmayı açtığında yaşadığı problemlerden sonra "bu otobüs kullanılamaz" gibisinden konuşuyordu. Büyük ihtimalle o yüzden video kaldırılmış olabilir. Video kanalı bu:

    https://www.youtube.com/@thatbusdriverguy4182/videos

    Onun dışında son 6 ayda durup dururken (kaza yapmadığı halde) yanan e-otobüs haberleri var, isterseniz onları da gönderebilirim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.