Şimdi Ara

Yeni Nesil Grafikler | PC vs PS vs XBOX vs SWITCH (15. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.905
Cevap
37
Favori
139.712
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pearl Jam

    http://phys.org/news/2010-12-air-playstation-3s-supercomputer.html. Reklammı bilmiyorum ama Cell verdiği performans ile f/p olayında efsane bir işlemci. O GPU'yu dahi toparlayığ uncharted gibi şeyler ortaya koyabiliyor.

    Onlardan benim de haberim var. Ama Cell mimarisinin oluşturulmasındaki ana amaç çoklu ortamda en yüksek performansı sunabilmekti. Zaten işlemciyi geliştiren dev ortak IBM, geliştirdiği diğer konsol işlemcisinde de (XENON) aynı mimariyi kullandı (XBOX360). Esas hadise Cell'in gerçekten potansiyelinin ne kadarının kullanılıp kullanılmadığını bile bilmiyor olmamız. Kağıtüstünde çok güçlü bir işlemciydi ama o gücün farkını biz neredeyse hiç görmedik.

    PS3 exc. oyunlardaki grafikleri konu edecekseniz Cell işlemcisini konuşmamızın da pek bir anlamı olmaz. Zira grafik meselesinde esas söz sahibi olan yonga RSX'ti. O gpu'nun da XENOS'a göre dağılan bir kısmı yoktu. Yalnızca zayıf yönleri ve güçlü yönleri vardı. Güçlü yönleri kullanıldığında exc. oyunlarda görülen grafiklere ulaşılabiliyordu.

    http://forum.donanimhaber.com/m_58420972/mpage_1/f_/key_//tm.htm#58420972

    Bu linkteki "G70 - G71 - RSX" karşılaştırmasında da biraz bahsetmiştim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pearl Jam

    quote:

    Orijinalden alıntı: YasinCC

    quote:

    Orijinalden alıntı: Pearl Jam

    Cell zamanında süper bilgisayar işlemcisi gibi birşeydi. Şimdiki ise oyun bilgisayarı işlemcisi.

    Cell işlemciler ile X86 işlemciler her ne kadar tam karşılaştırılamasada şuan piyasadaki çoğu orta seviye işlemciden güçlüdür. Çok merak ediyorum yeni nesil diye tabir ettiğimiz gelecek cihazlarda çevre ile etkileşim nasıl olacak. Umarım her oyunda doğru düzgün gerçek zamanlı fizik olur. Gerçi tabletler için geliştirilen bir işlemciden ne kadar güç bekliyorsak




    Çeşitli kurumlar PS3'leri birleştirerek bilgisayar yapıyorlar kullanmak için amerikan ordusu bile. Hakikaten çokmu hesaplı veya güçlü yoksa medyatik tarafımı bu olayın bilmiyorum. Ama PS3'ün şu gücünün arkasındaki tek sebep işlemcisidir. PS4'te altın kuralı bozucaklar. hadi PS2 kadar iyi çıkış yapamazsın, zaten o kadar güçlü konsollar gelmez birdaha. Ama umarım PS3'ün altına düşmezler çıkışta vede o işlemci ile yeni xbox'un baya gerisinde kalıcaklar gibime geliyor.

    Henüz resmi duyuru gelmedi ama yapımcılara dağıtılan devkit donanımlarından sızdırılanlara göre yeni nesil Xbox da AMD Jaguar mimarili X86 CPU ile gelecek. RAM konusunda bilgi yok ama GPU da PS4 GPU'su ile benzer olacak. Konsol üreticileri benzer stratejiler izliyor bu sefer. Görünüşe göre belirgin bir fark olmayacak yeni konsollar arasında.

    Bu sefer donanımdan ziyade yazılıma önem veriyorlar. Ortak mimarideki konsollar ile yapımcıların işini kolaylaştırıp oyun geliştirme sürecini hızlandırmayı amaçlıyorlar. Açıklamalara bakılırsa oyun yapımcıları da çok memnun bu durumdan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fatz -- 17 Mart 2013; 20:49:43 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: YasinCC

    quote:

    Orijinalden alıntı: Pearl Jam

    Cell gibi bir CPU'yu sanırım konsollarda bir daha göremeyeceğiz.

    Çeşitli kurumlar PS3'leri birleştirerek bilgisayar yapıyorlar kullanmak için amerikan ordusu bile. Hakikaten çokmu hesaplı veya güçlü yoksa medyatik tarafımı bu olayın bilmiyorum. Ama PS3'ün şu gücünün arkasındaki tek sebep işlemcisidir. PS4'te altın kuralı bozucaklar. hadi PS2 kadar iyi çıkış yapamazsın, zaten o kadar güçlü konsollar gelmez birdaha. Ama umarım PS3'ün altına düşmezler çıkışta vede o işlemci ile yeni xbox'un baya gerisinde kalıcaklar gibime geliyor.

    Sony tasarruf edeceğiz diye AMD'nin tabiri caiz ise resmen kucağına oturdu yoksa kime kakalayacaktı APU'ları
    Umarım MS geleneğinden şaşmazda güçlü bir CPU ve GPU koyar gerçi söylentilerde 7670 felan duydukça pek ümidim kalmadı.

    Steambox'tan umutluyum ben. Eğer steam oyun yapımcılarına siz oyunlarınızı bu alette stabil ve yüksek kalitede çalışıncaya kadar koymayacağım marketime derse linux işletim sistemi i7 işlemcisi 7000 serisi ekran kartı ile uzun süre gidebilen bir alet olur gibi. Tabi fiyatınında ucuz olması lazım konsollarla yarışacak kadar.

    Ben bilgisayarda Steam'in tekelleşmesini kısa vadede destekliyorum. En azından kendi çıkarları adınada olsa PC oyunculuğuna çokça değer katabilecek bir olay.




  • @M@U
    Oooo hocam sen çok eskide kalmışsın.Onlar eski haberler.Ps4 gpusu 18 cu stream işlemcili ve 1.86 teraflops gücünde olacak.Resmi olarak bu açıklandı zaten.Bu da 7850-7870 arası bir yere konumlandırıyoruz.7850 16 cu, 7870 ise 20 cu..Tabi bu gpu ps4 için özel yapılmış bir gpu...6670,7670 olsa ilk ben küfür ederdim sony'e.Yani arada 3-4 kat değil rahat 10 katlık fark var.Şöyleki; önceden bunu yazmıştım tekrar alıntı yapayım o yazdıklarımı.

    Biraz araştırma yaptım ve ps3 ile ps4 arasında ne kadar far olduğunu görünce şok oldum.Özellikle nvidianın sony' attığı kazığı görünce.Tarihin kazığı diyebilirim.[s68]Tabi araştırmam gpu üzerine kurulu.[s68]
    7970 vee 7870 karşılaştırması.
    http://www.anandtech.com/bench/Product/548?vs=508

    Bu da ps3 gpusu rsx'ten çok daha güçlü olan 8800 gt ile 7870'nin karşılaştırılması.


    Ps3'teki 7800gtx muadili rsx ile 8800 gt karşılaştırması.
    Assassins Creed v1.02 (1680x1050, 0xAA, Trilinear, max. Quality)

    8800gt

    2 adet 7800 gtx

    Tek 7800 gtx


    Görüldüğü gibi 8800 gt fark atmış.Hatta 2 adet sli 7800 gtx'i bile 3 kat fark atmış.Yani burada nvidianın sony'e attığı kazığı görüyoruz.Ps3 bile çıktığında PC'lerden çok güçlü değildi.O da yenik başlamıştı donanım olarak.Zira 2007'de 8800 gt ps3'te ki rsx'ten çok daha güçlüydü.Ama buna rağmen ps3'ün verdiği grafikler gerçekten takdire şayan.Ve şimdi söz ettiğimiz amd 7800 gpusu bile o zamanın en güçlü gpusu 8800 gt'ye 7-8 kat fark atmış.Şimdi düşünün o rsx gpusu ile uncharted 3'ler,god of war,gt5'ler gördük.Şu bahsettiğimiz amd 7800 gpusu ile göreceklerimizi tahmin bile edemiyorum.Oyun yapımcıların bahsettiğide bu olsa gerek, gerçekten ellerinde çok güçlü bir cihaz var ps3'e oranla.
    http://www.tomshardware.com/charts/gaming-graphics-charts-2008-q3/Assassins-Creed-v1.02,736.html


    Bir de buna konsol optimizasyonunu ekleyin.Ben killzone shadow fall'ı gördükten sonra, ahmetin, mehmetin ne dediğide pek önemli değil..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GT_55

    @M@U
    Oooo hocam sen çok eskide kalmışsın.Onlar eski haberler.Ps4 gpusu 18 cu stream işlemcili ve 1.86 teraflops gücünde olacak

    Mesajımı gerçekten okuyup anladınız mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: M@U

    quote:

    Orijinalden alıntı: GT_55

    @M@U
    Oooo hocam sen çok eskide kalmışsın.Onlar eski haberler.Ps4 gpusu 18 cu stream işlemcili ve 1.86 teraflops gücünde olacak

    Mesajımı gerçekten okuyup anladınız mı?

    http://www.abload.de/img/13616430455975lubv.jpg

    Şunu bana açıklarmısınız. Bunu yapmalarının nedeni ticari midir ? Yoksa farkları benim gözüm mü algılamıyor ?

    Bu oyunu lowdada hightada aynı fps ile oynamamın nedeni bu demekki. Vede her türlü sorunlu bir oyun gibi geldi. GTA IV gibi fps düşmeleri var bende. GTA IV orjinaldi. Bu malum . Sanki iyi yazılmamış parça sattırmak için yapılmış bir oyun gibi.

    Crysis'in ilk oyununu ise çok severim her şartta savunurum. Warhead ile birlikte odamın baş köşesindeler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: M@U

    quote:

    Orijinalden alıntı: GT_55

    @M@U
    Oooo hocam sen çok eskide kalmışsın.Onlar eski haberler.Ps4 gpusu 18 cu stream işlemcili ve 1.86 teraflops gücünde olacak

    Mesajımı gerçekten okuyup anladınız mı?

    Evet 7670 olarak anlamışım, ama sonuçta 7770 ten çok daha güçlü bir gpu olduğunu biliyoruz.Yukarıda yazdığım bilgiler neticesinde özellikle gpu açısından rsx ile ps4 gpusu arasında çok büyük farklar var.Yani rahat 10 katlık fark var diyebiliriz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pearl Jam

    http://www.abload.de/img/13616430455975lubv.jpg

    Şunu bana açıklarmısınız. Bunu yapmalarının nedeni ticari midir ? Yoksa farkları benim gözüm mü algılamıyor ?

    Bu oyunu lowdada hightada aynı fps ile oynamamın nedeni bu demekki. Vede her türlü sorunlu bir oyun gibi geldi. GTA IV gibi fps düşmeleri var bende. GTA IV orjinaldi. Bu malum . Sanki iyi yazılmamış parça sattırmak için yapılmış bir oyun gibi.

    Crysis'in ilk oyununu ise çok severim her şartta savunurum. Warhead ile birlikte odamın baş köşesindeler.

    Crysis 2 ve 3, konsollar için geliştirilen CryEngine 3 üzerinde geliştirilmiş oyunlar olduğu için grafik özellikleri de konsollara yöneliktir. Sabit konsol donanımlarında sabit grafik kalitesi sunmakla mükellef bu oyun motoru. Sonucunda da PC'de sorunlu bir oyun çıkıyor ortaya. Crysis 2 bariz sorunluydu, grafikleri eskisi gibi iyi değildi. Yama ile PC'ye uygun hale getirmeye çalıştılar, iyice sıvadılar. Crysis 3'te de yama ile sonradan grafikleri geliştirmek yerine baştan PC'lere yüksek doku kalitesi ve bazı (dandik) DX11 geliştirmeleri sundular. Onlar da oyuna sonradan eklendiği için pek fark yaratmıyor, tıpkı Crysis 2'de olduğu gibi. Görüntüde pek bir fark yokken, performans sürünüyor. Bu da oyunun bariz biçimde konsol portu olduğunu gösteriyor.

    GTA IV'te de aynı durum söz konusu. Konsollar için geliştirilmiş olan RAGE oyun motorunun ilk kullanıldığı oyun olması itibari ile hem konsollarda hem de PC'de ciddi biçimde sorunlu bir oyun olmuştur.

    Crysis 3, alelen donanım sattırma amacı ile bu şekilde yapıldı. GTA'nın durumu ise tamamen sorunlu olması ile alakalı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pearl Jam

    http://www.abload.de/img/13616430455975lubv.jpg

    Şunu bana açıklarmısınız. Bunu yapmalarının nedeni ticari midir ? Yoksa farkları benim gözüm mü algılamıyor ?

    Bu oyunu lowdada hightada aynı fps ile oynamamın nedeni bu demekki. Vede her türlü sorunlu bir oyun gibi geldi. GTA IV gibi fps düşmeleri var bende. GTA IV orjinaldi. Bu malum . Sanki iyi yazılmamış parça sattırmak için yapılmış bir oyun gibi.

    Crysis'in ilk oyununu ise çok severim her şartta savunurum. Warhead ile birlikte odamın baş köşesindeler.

    Sazanlık yapmak istemem ancak Cevat Yerli her ne kadar konsolları yerden yere vursada şuan açık bir kapı bırakıyor.


    @GT_55
    PS2 ve PS3 çıktıkları zamanın PC'lerinden çok daha güçlüydüler yani PC'ler 1 sene sonra anca yakalıyordu konsolları. Ancak PS4'ün performansına bakılırken PS3 ile karşılaştırıyorsunuz günümüzdeki PC'ler ile karşılaştırılması gerek PS3 çıktığı zamanda işlem gücü açısından devrim yaratmıştı bugün hala PS3 ve XBOX yaşıyorsa cihazların genel olarak güçlü olmasından dolayı.

    Bu arada RSX 7800GTX'den detay konusunda 2 kat daha hızlı doku doldurma kısmı olmasa bile (vertex ve pixel shader üniteleri olarak)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pearl Jam

    quote:

    Orijinalden alıntı: M@U

    quote:

    Orijinalden alıntı: GT_55

    @M@U
    Oooo hocam sen çok eskide kalmışsın.Onlar eski haberler.Ps4 gpusu 18 cu stream işlemcili ve 1.86 teraflops gücünde olacak

    Mesajımı gerçekten okuyup anladınız mı?

    http://www.abload.de/img/13616430455975lubv.jpg

    Şunu bana açıklarmısınız. Bunu yapmalarının nedeni ticari midir ? Yoksa farkları benim gözüm mü algılamıyor ?

    Bu oyunu lowdada hightada aynı fps ile oynamamın nedeni bu demekki. Vede her türlü sorunlu bir oyun gibi geldi. GTA IV gibi fps düşmeleri var bende. GTA IV orjinaldi. Bu malum . Sanki iyi yazılmamış parça sattırmak için yapılmış bir oyun gibi.

    Crysis'in ilk oyununu ise çok severim her şartta savunurum. Warhead ile birlikte odamın baş köşesindeler.

    Bunu tartışmıştık zaten.Klasik konsol portu kazığı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: YasinCC

    quote:

    Orijinalden alıntı: Pearl Jam

    http://www.abload.de/img/13616430455975lubv.jpg

    Şunu bana açıklarmısınız. Bunu yapmalarının nedeni ticari midir ? Yoksa farkları benim gözüm mü algılamıyor ?

    Bu oyunu lowdada hightada aynı fps ile oynamamın nedeni bu demekki. Vede her türlü sorunlu bir oyun gibi geldi. GTA IV gibi fps düşmeleri var bende. GTA IV orjinaldi. Bu malum . Sanki iyi yazılmamış parça sattırmak için yapılmış bir oyun gibi.

    Crysis'in ilk oyununu ise çok severim her şartta savunurum. Warhead ile birlikte odamın baş köşesindeler.

    Sazanlık yapmak istemem ancak Cevat Yerli her ne kadar konsolları yerden yere vursada şuan açık bir kapı bırakıyor.


    @GT_55
    PS2 ve PS3 çıktıkları zamanın PC'lerinden çok daha güçlüydüler yani PC'ler 1 sene sonra anca yakalıyordu konsolları. Ancak PS4'ün performansına bakılırken PS3 ile karşılaştırıyorsunuz günümüzdeki PC'ler ile karşılaştırılması gerek PS3 çıktığı zamanda işlem gücü açısından devrim yaratmıştı bugün hala PS3 ve XBOX yaşıyorsa cihazların genel olarak güçlü olmasından dolayı.

    Bu arada RSX 7800GTX'den detay konusunda 2 kat daha hızlı doku doldurma kısmı olmasa bile (vertex ve pixel shader üniteleri olarak)


    Ps3 çıktığında 8800 gt vardı, yani ondan daha güçlüydü.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GT_55

    Evet 7670 olarak anlamışım, ama sonuçta 7770 ten çok daha güçlü bir gpu olduğunu biliyoruz.Yukarıda yazdığım bilgiler neticesinde özellikle gpu açısından rsx ile ps4 gpusu arasında çok büyük farklar var.Yani rahat 10 katlık fark var diyebiliriz.

    Ben yukarda dedim ki: "Yeni konsollarda HD6700, HD7700 seviyesinde gpu'ların kullanılacağı söyleniyordu, ancak bunlar kullanılmadı, Pit Cairn'ından devşirme bir gpu kullanıldığı açıklandı. Böyle bir gpu da etkilemekten uzak ama o ilk baştaki söylentilere bakarak çok daha mantıklı."

    Şimdi bunun üzerine diyorum ki (yukardaki mesajlarımda da dedim): "Pit Cairn seviyesinde bir gpu, PS3'ten 3-4 kat daha güçlüdür."

    Siz tek oyundaki performansa bakarak durumu yorumlamaya çalışıyorsunuz (o konuda dikkat etmek gereken o kadar çok ayrıntı var ki). Evet G80 ve türevleri, RSX'ten teknik anlamda çok daha ilerdedir ancak oyun performansı olarak RSX ile 8800'ler arasında uçurum fark yoktur. Çünkü 8800GTX çıktığı dönemde 7900GTX'e ortalama %80-100 kadar fark sunabilmiştir. RSX dediğimiz gpu, G71'den yeri geldiğinde çok daha yüksek grafik gücü sunabilmekte, bu sayede de G80'in oyun performansına yaklaşmaktadır. 8800GT dediğimiz kart, 8800GTX'in gerisindedir. O nedenle RSX ile 8800GT arasında oyun performansı konusunda çok büyük bir fark bulunmamaktadır. Bana göre RSX'in sunduğu oyun performansı, pratikte 9600GT ile 8800GT civarıdır. Doğrudan karşılaştırmak mümkün değildir ama.

    Şimdi PS4'te sunulacak olan gpu'nun Pit Cairn'dan devşirme, 18 CU'li bir gpu olduğu söyleniyor (değişebilir diye de not düşülüyor). Siz de belirtmişsiniz HD7800'ler 16 ve 20 CU'li Pit Cairn gpu'larını kullanıyorlar. Zaten PS4 için de söylenenlere göre 2 CU birimi fiziksel etkileşim gibi konular için ayrılmış durumda. Bu da PS4'te doğrudan Pit Cairn'ın konsollara uyarlanmış bir sürümünün kullanıldığı düşüncesini doğuruyor. Peki Pit Cairn dediğimiz gpu'nun durumu nedir? PS3'ün sunduğu performansla kıyaslayacaksak, ben 9600GT'den hareket ederek cevabı bulmaya çalışırım. Arada pek çok değişken olsa da bir an için RSX'e 9600GT performansı sunabilen bir gpu gözüyle bakalım ve PS4'teki gpu'ya doğru yükselen gücü yorumlayalım.

    9600GT'nin performansını 100x olarak alalım. AMD tarafında muadili HD3870'tir. Ancak AA konusunda HD3870 dökülmektedir. AA'yı açık tutacak olursak HD4870'i de 200x olarak alabiliriz. HD5870'i ise 330x olarak ele alabiliriz. HD6970 de 380-390x olur. Genel performans tablosu budur.

    Şimdi 18 CU'lu ve 800 mhz'de çalışan bir gpu, HD7850 ile HD7870 arasındadır ki; bunlardan da HD7850'ye yakındır. Bu da oyun performansı olarak PS4'ün HD6970 ile hemen hemen aynı olduğunu gösterir. Yani tahmini olarak PS4, PS3'ten 3,8 kat kadar güçlü görünüyor pratikte. Tabi bu karşılaştırma doğrudan geçerli olmaz ama ben pratikte gördüğüm ve incelemelerle desteklenen sonuçlardan yola çıkarak bu yorumu yapıyorum. Misal RSX'in geometri gücü çok yüksektir, çok sayıda üçgen çizebilir, piksel işleyebilir, ancak doku kaplama ve piksel basma gücü düşüktür. Bellek miktarı azdır vs... Yani RSX'e doğrudan 9600GT gözüyle bakılmaz, PS4'teki gpu'ya da doğrudan HD6970 gözüyle bakılmaz. Ama az çok fark bu şekilde olur. O nedenle de Sony'den çözünürlük konusunda çok iddialı laflar gelmedi. Yalnızca FullHD oyunlardan söz edildi o kadar. Çünkü sunabileceklerini kendileri de biliyorlar.

    İşin optimizasyon kısmı elbette çok önemli. Mesela sistemin bütünü için GDDR5 bellek kullanılacak olması, ortak bellek kullanımı gibi hadiseler önemli. Bu avantajlar kullanılırsa, PC'de aynı yongalarla kurulmuş sistemden çok daha performanslı olur PS4. Ama ne kadar kullanılabileceğini bilmiyoruz. Bana kalırsa doku kalitesi, çözünürlük ve kısmen de AA gibi konularda bu bellek mevzuları iş görecektir. Bu sayede konsolların eleştirilen kısmı da biraz düzeltilmiş olur. Tabi PS3'te de benzer bir yapının bulunduğunu unutmayalım. Ortak bellek kullanımı ve bu belleklerin XDR olması gibi meseleler vardı. Zaten PS3'ün bir avantajı da buydu. Bu tip 1-2 avantajı olmasa G80 türevlerinin yanında adı bile anılmazdı RSX'in. PS4'te de bu tip özelliklerin bulunması garip değil. Çok büyük bir yenilik de değil. Yalnızca daha mantıklı bir bellek miktarı olduğunu söylememiz mümkün, o kadar.

    Zaten yeni nesil konsollarla iki firma da orta seviye oyunculuğa hitap edecek oyunlar sunma telaşında. Hatta bellek tarafı biraz daha iyi olsa, PS3 daha birkaç yıl giderdi diye düşünüyorum. PS4'te bellek miktarının dengeli olması, nereye yönelik oyun yapılacağını da az çok belli ediyor. Adamlar ilk başta grafik kalitesini yükseltecekler, ardından da benzer grafik kalitesinde ortalama oyuncular için oyunlar sunacaklar, oyun türlerini geliştirmeye çalışacaklar. Zaten birçok kişi için PS3 grafikleri bile etkileyici olabiliyorken PS4 grafiklerine burun kıvıracak oyuncu sayısı da az olacaktır. Oyunların yapısında değişiklik yapılmak istendiğinde, bellek miktarı da yeterli esneklik sunacağından uzun süre sorun yaşanmayacaktır. Tabi biz o sırada PC'lerle ağlamaya devam edeceğiz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GT_55


    quote:

    Orijinalden alıntı: YasinCC

    quote:

    Orijinalden alıntı: Pearl Jam

    http://www.abload.de/img/13616430455975lubv.jpg

    Şunu bana açıklarmısınız. Bunu yapmalarının nedeni ticari midir ? Yoksa farkları benim gözüm mü algılamıyor ?

    Bu oyunu lowdada hightada aynı fps ile oynamamın nedeni bu demekki. Vede her türlü sorunlu bir oyun gibi geldi. GTA IV gibi fps düşmeleri var bende. GTA IV orjinaldi. Bu malum . Sanki iyi yazılmamış parça sattırmak için yapılmış bir oyun gibi.

    Crysis'in ilk oyununu ise çok severim her şartta savunurum. Warhead ile birlikte odamın baş köşesindeler.

    Sazanlık yapmak istemem ancak Cevat Yerli her ne kadar konsolları yerden yere vursada şuan açık bir kapı bırakıyor.


    @GT_55
    PS2 ve PS3 çıktıkları zamanın PC'lerinden çok daha güçlüydüler yani PC'ler 1 sene sonra anca yakalıyordu konsolları. Ancak PS4'ün performansına bakılırken PS3 ile karşılaştırıyorsunuz günümüzdeki PC'ler ile karşılaştırılması gerek PS3 çıktığı zamanda işlem gücü açısından devrim yaratmıştı bugün hala PS3 ve XBOX yaşıyorsa cihazların genel olarak güçlü olmasından dolayı.

    Bu arada RSX 7800GTX'den detay konusunda 2 kat daha hızlı doku doldurma kısmı olmasa bile (vertex ve pixel shader üniteleri olarak)


    Ps3 çıktığında 8800 gt vardı, yani ondan daha güçlüydü.

    PS3 çıktığında 8800 GT yoktu. 8800 GTS ve 8800 GTX vardı. G92'li 8800 GT yaklaşık 1 sene sonra çıkmıştı yanılmıyorsam. G80 mimarili 8800 serisi de G70/G71 tabanlı RSX'den iyiydi tabi. Nvidia'nın Sony'e attığı kazık buydu işte orası ayrı konu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fatz -- 17 Mart 2013; 22:56:16 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • PS4'te kullanılan gpu'yu beğenmiyoruz ama adamlar ne yapsaydı? Konsolun tasarımına uzun zaman önce başlanmış ve şu an piyasada bulunan son seri gpulardan birini kullanmışlar.Tutup hd7950-7970 gibi bir gpu kullanmak güç sarfiyatı bakımından pek mantıkllı değil.PS4 çıktığı zaman muhtemelen Amd yeni seri bir kart da çıkarmamış olacak.Yani konsol çıktığında son model bir gpu ile piyasaya çıkmış olacak.

    PS3'ün çıktığı dönemde RSX ile 8800gt'nin bugünkü mudali , PS4'te kullanılacak olan hd7850 benzeri gpu ile Titan oluyor.PS3'te kullanılan gpu RSX dx10 desteklemiyordu.8800gt destekliyordu ve pc üzerinde böyle bir avantajı vardı.hd7850 ile Titan arasında böyle teknolojik bir fark da yok.Yani adamlar aslında konsola koyabilecekleri en iyi gpulardan birini koymuşlar.Daha güçlüsü demek , yüksek güç sarfiyatı , yüksek masraflar ve yüksek konsol fiyatı demek.

    Bence sorgulanması gereken şey gpu'dan ziyade cpu olmalı.Adamlar cell ile zamanına göre o kadar gelişmiş bir cpu sundular ki konsolu resmen cpu idare etti.PS4'te kullanılan cpu yukarıda da bahsedildiği gibi çok da parlak bir cpu değil.Yeni nesil oyunlarda fizik efektleri ve yapay zekanın önem kazanacağını düşünürsek işlemciye duyulan ihyiyaç da gözardı edilemeyecek seviyede önem kazanıyor.Konsolun gpu gücü çok çok iyi olmasa da imkanlar dahilinde gayet yeterli.Ram olarak da 8gb çok iyi bir miktar.Konsolun tek zayıf noktası cpu diyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: -Rsan-

    PS4'te kullanılan gpu'yu beğenmiyoruz ama adamlar ne yapsaydı? Konsolun tasarımına uzun zaman önce başlanmış ve şu an piyasada bulunan son seri gpulardan birini kullanmışlar.Tutup hd7950-7970 gibi bir gpu kullanmak güç sarfiyatı bakımından pek mantıkllı değil.PS4 çıktığı zaman muhtemelen Amd yeni seri bir kart da çıkarmamış olacak.Yani konsol çıktığında son model bir gpu ile piyasaya çıkmış olacak.

    PS3'ün çıktığı dönemde RSX ile 8800gt'nin bugünkü mudali , PS4'te kullanılacak olan hd7850 benzeri gpu ile Titan oluyor.PS3'te kullanılan gpu RSX dx10 desteklemiyordu.8800gt destekliyordu ve pc üzerinde böyle bir avantajı vardı.hd7850 ile Titan arasında böyle teknolojik bir fark da yok.Yani adamlar aslında konsola koyabilecekleri en iyi gpulardan birini koymuşlar.Daha güçlüsü demek , yüksek güç sarfiyatı , yüksek masraflar ve yüksek konsol fiyatı demek.

    Bence sorgulanması gereken şey gpu'dan ziyade cpu olmalı.Adamlar cell ile zamanına göre o kadar gelişmiş bir cpu sundular ki konsolu resmen cpu idare etti.PS4'te kullanılan cpu yukarıda da bahsedildiği gibi çok da parlak bir cpu değil.Yeni nesil oyunlarda fizik efektleri ve yapay zekanın önem kazanacağını düşünürsek işlemciye duyulan ihyiyaç da gözardı edilemeyecek seviyede önem kazanıyor.Konsolun gpu gücü çok çok iyi olmasa da imkanlar dahilinde gayet yeterli.Ram olarak da 8gb çok iyi bir miktar.Konsolun tek zayıf noktası cpu diyorum.

    Güzel bir yorum olmuş.Cpu'yu daha verimli kullanmak içinde konsol mimarisinden yararlanacaklardır heralde.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: -Rsan-

    PS4'te kullanılan gpu'yu beğenmiyoruz ama adamlar ne yapsaydı? Konsolun tasarımına uzun zaman önce başlanmış ve şu an piyasada bulunan son seri gpulardan birini kullanmışlar.Tutup hd7950-7970 gibi bir gpu kullanmak güç sarfiyatı bakımından pek mantıkllı değil.PS4 çıktığı zaman muhtemelen Amd yeni seri bir kart da çıkarmamış olacak.Yani konsol çıktığında son model bir gpu ile piyasaya çıkmış olacak.

    PS3'ün çıktığı dönemde RSX ile 8800gt'nin bugünkü mudali , PS4'te kullanılacak olan hd7850 benzeri gpu ile Titan oluyor.PS3'te kullanılan gpu RSX dx10 desteklemiyordu.8800gt destekliyordu ve pc üzerinde böyle bir avantajı vardı.hd7850 ile Titan arasında böyle teknolojik bir fark da yok.Yani adamlar aslında konsola koyabilecekleri en iyi gpulardan birini koymuşlar.Daha güçlüsü demek , yüksek güç sarfiyatı , yüksek masraflar ve yüksek konsol fiyatı demek.

    Bence sorgulanması gereken şey gpu'dan ziyade cpu olmalı.Adamlar cell ile zamanına göre o kadar gelişmiş bir cpu sundular ki konsolu resmen cpu idare etti.PS4'te kullanılan cpu yukarıda da bahsedildiği gibi çok da parlak bir cpu değil.Yeni nesil oyunlarda fizik efektleri ve yapay zekanın önem kazanacağını düşünürsek işlemciye duyulan ihyiyaç da gözardı edilemeyecek seviyede önem kazanıyor.Konsolun gpu gücü çok çok iyi olmasa da imkanlar dahilinde gayet yeterli.Ram olarak da 8gb çok iyi bir miktar.Konsolun tek zayıf noktası cpu diyorum.

    Koysunlar kasparovla berabere kalan "Deep Blue"'nin işlemcisini. Gözümüz yapay zeka görsün. ( Espri fasılı - Katlandığınız için teşekkür ederiz )

    Yalnız hakkaten CPU çok sıkıntılı. GPU iyi evet. directx12 yaygınlaşıncaya adam gibi kullanılıncaya kadar PS4'ü sağlam bir şekilde götürür bence.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KKochaKK

    1000 gtx580, 10.000 ps3ü yok eder.

    Uzun çeneli adam senmisin ? Ne zamandır görmüyordum hoşgeldin ? Kaç fenerliyi yokettin bensiz ?


  • Konsol çıktıktan sonra 3000 liraya falan bir pc toplayın. sonraki directx versiyonu çıkana kadar rahatsınız.
  • Bundan 2-3 sene önce bir haber vardı.Ati-amd ceosu 5800 serisi zamanı, pc'de ki gpuların 10 kat güçlü olduğunu, ama bu farkın directx'in kısıtlaması yüzünden, 10 kat daha iyi gözükmediğini belirtmişti.O haberi aradım bulamadım.Bulunca eklerim buraya.Aynı şeyi nvidia'da söylemişti.Haberi burda.
    http://forum.donanimhaber.com/m_53718547/tm.htm

    Bu arada 8800 gt 2007'de çıkmış.O sırada ps3 avrupa çıkışını daha yeni yapmıştı.

    Yani arada 3-4 kattan daha fazlası var.Taaa 2005 teknolojisi ile yapılmış rsx tam 300 milyon transistörlü, 7870 ise 2,8 milyar yani 2800 milyon transistörden oluşuyor.Yani fark burda bile 10 kata yakın.Bu arada karşılaştırma yaptığımız kartlar misal 8800 gt dx10 kartı, 7870 ise dx11.. Ayrıca tek oyun demişsiniz ama orda verdiğim linkte baya bir karşılaştırma yapılmış.8800 gt her türlü ezmiş.
    Nasıl bir gpu bekliyordunuz ps4'te.İki tane titan gücünde nükleer reaktörkle çalışan, ultra ısınan bir gpu mu bekliyordunuz.Ben 7670 gelecek diye korkuyordum.7970 ayarında bir şeyler bekliyordum.Olmadı 7870'te olsa yeterlidir diyordum.Çünkü 7970 ile 7870 arasında uçurum bir fark olmadığını biliyordum.7970 koysaydı ne farkedecekti ki, ps4 gpusu gcn 2.0 mimarisi özelliklerini taşıyor.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Rubisco


    PS4 GPU'su GCN yapısı üstüne kurulu olduğu ve 18 CU olduğuna göre, 7850 ile 7870 arası bi GPU'ya benzer deniliyor. 7850 olayı oradan gelme. Ancak GPU'daki yönetim birimleri, PC'deki GCN'den biraz daha farklı bi yapıda, bu da GPU'nun PC'ye göre daha yüksek GFX/Compute verimine sahip olacağını düşündürüyor (GCN'de normalde 2 adet ACE 2 CS'ye bağlanacak şekilde bi yapı var, 2x2 ACE : CS bağlantısına imkan veriyor. PS4 içn 8 ACE 8 CS bağlantısı olacak, bu da 8x8 ACE:CS bağlantısı demek. Yapılacak GFX / Compute hesaplamaları arasında çok daha yüksek granuliteye imkan vermesi demek, fine-grain context switch demek.


    Bir de burdaki arkadaşlara birkaç sorum olacak.
    Misal pc topladınız, tablet işlemcisi gücünde bir işlemciniz var, bunun yanına 7870 gibi bir ekran kartı koyarmıydınız.Dar boğaz hesabı.
    Amd, 7870 ekran kartına 8gb gddr5 bellek koysaydı israf olmazmıydı.
    Bu konsolu tasarlayan mühendisler bu basit şeyleri bilemiyecek kadar aptallar mı?Elbet senin,benim,sizin,bizim bilmediğimiz şeyler var.

    Bu arada donanıma itiraz eden hep bizim burdaki pc oyuncuları oluyor.Asıl bu işin uzmanları,yani asıl kıstas alacağımız oyun yapımcıları ps4'ün mimarisinden ve gücünden son derece memnun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GT_55 -- 18 Mart 2013; 0:01:41 >




  • Nesilden nesile geçişteki farkı görmek için bu videolara göz atabilirsiniz.
























    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aterikasedi -- 18 Mart 2013; 0:23:27 >




  • 
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.