Şimdi Ara

Yeni Pc Topladım Çalışmadı Yardım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
1
Favori
803
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar Merhaba
    Farklı yerlerden parça parça sistem topladım. Parçaları bilgisayarcıya emanet edip montaj yapmasını istedim.
    Bundan sonrasını bilgisayarcı anlatıyor:
    Önce kendi güç kaynağım ve işlemcim ile anakart biosu update ettim.
    Sonra, senin kasayı toplayıp anakarta güç verdim ancak güç kaynağı bozuk çıktı anakarta statik elektrik gibi akım verdi.
    Biraz bekledim, anakarttan statik elektriği çektim ancak anakart çalışmadı.
    Bunları garantiye gönder diyor.

    Yani özetle güç kaynağın bozuk olduğu için anakarta hasar verdi. ikisini de garantiye gönder diyor.
    Ne yapmalıyım?



  • Bozuk olan parçaları değiştirmelisin yapacak bir şey yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Garantiye göndermekten başka yapabileceğiniz bişey yok. Ancak garantideki servis ürünleri incelerken kullanıcı hatasından dolayı ortaya çıkan bir sorunu tespit edelerse o zaman sıkıntı olabilir. Umarım bilgisayarcının dediği gibi ürünlerin kendisinde arıza vardır. Yok eğer bilgisayarcı bilmeden bozdu ise sıkıntı.

    Özellikle servise gönderirken bios güncellemek için farklı güç kaynağı ve işlemci kullandık derseniz işin rengi değişir haberiniz olsun. Benim tahminim bu soruna bilgisayarcı sebep olmuş gibi. Çünkü parçaların uyumlu olarak alındığını varsayarsak farklı donanım ile bios güncellemeye gerek yok. Parçalar takılır kontrol edilir. Eğer ki gerekliyse bios güncellenir. Öyle alır almaz kafana göre dur hemen başka parça takıp bios güncelleyeyim denilmez.

    Kaldı ki yaptığı işlemden dolayı biosu sildiği içinde bilgisayardan tepki alamamış olabilir. Ve servise gittiği zaman adamlar bunun biosu silinmiş siz yanlış bios güncellemeye çalışıp biosu silmişsiniz veya bios çipini bozmuşsunuz derlerse o zaman gideceğiniz tek yer o bilgisayarcı olur.

    Bu ürünler fabrikasyon arızalı bile olsa size tavsiyem o bilgisayarcıya bir daha ne ürün götürün ne de siz gidin. Çünkü sıfır sisteme daha kurulum yapmadan başka donanım ile müdahale edilmez...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MexeSs

    Garantiye göndermekten başka yapabileceğiniz bişey yok. Ancak garantideki servis ürünleri incelerken kullanıcı hatasından dolayı ortaya çıkan bir sorunu tespit edelerse o zaman sıkıntı olabilir. Umarım bilgisayarcının dediği gibi ürünlerin kendisinde arıza vardır. Yok eğer bilgisayarcı bilmeden bozdu ise sıkıntı.

    Özellikle servise gönderirken bios güncellemek için farklı güç kaynağı ve işlemci kullandık derseniz işin rengi değişir haberiniz olsun. Benim tahminim bu soruna bilgisayarcı sebep olmuş gibi. Çünkü parçaların uyumlu olarak alındığını varsayarsak farklı donanım ile bios güncellemeye gerek yok. Parçalar takılır kontrol edilir. Eğer ki gerekliyse bios güncellenir. Öyle alır almaz kafana göre dur hemen başka parça takıp bios güncelleyeyim denilmez.

    Kaldı ki yaptığı işlemden dolayı biosu sildiği içinde bilgisayardan tepki alamamış olabilir. Ve servise gittiği zaman adamlar bunun biosu silinmiş siz yanlış bios güncellemeye çalışıp biosu silmişsiniz veya bios çipini bozmuşsunuz derlerse o zaman gideceğiniz tek yer o bilgisayarcı olur.

    Bu ürünler fabrikasyon arızalı bile olsa size tavsiyem o bilgisayarcıya bir daha ne ürün götürün ne de siz gidin. Çünkü sıfır sisteme daha kurulum yapmadan başka donanım ile müdahale edilmez...

    kesinlikle katılıyorum.

    artı olarak işlemciyi anladımda neden kendi güç kaynağını kullanmaya çalışmış bios güncellerken onu anlamadım.




  • MexeSs kullanıcısına yanıt
    Aldigim işlemci ryzen 3 2200g olduğu için emanet işlemci ile bios update yapması şart idi başka türlü kullanamazdim. Bilgisayarcı Kolayına öyle geldiği için dışardan PSU kullanmıştır diye düşünüyorum.


    Güç kaynağını iade ettim aldığım yer sıkıntı çıkarmadan kabul etti.( Teknobiyotik)


    İnşallah anakart garantisi de sıkıntı cikarmaz.(Asus)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yorukoglu -- 27 Şubat 2018; 20:43:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yorukoglu kullanıcısına yanıt
    Hocam umarım bir sıkıntı çıkmaz.

    Bios güncelleme meselesine gelirsek eğer; uyumlu ancak bios güncelleme isteyen bir işlemci aldığımız zaman yeni işlemciyi anakarta takıyoruz. Anakart zaten uyarı veriyor tanımlı olmadığını. Ancak biosa girebiliyoruz. Farklı bir işlemci kullanmadan direk tanımlı olmayan işlemci takılı iken biosu update ediyoruz. Sonrasında sistem açıldığında bios işlemciyi tanımış oluyor. Veya bazı anakartlarda işlemci bile olmadan bios update mümkün. O yüzden o bilgisayarcının yaptıkları bize mantıklı gelmedi.

    Yine de siz anakart marka modelini yazın. Bakalım bilgisayarcı mecbur kaldığı için mi böyle bişey yapmış, yoksa bişey bilmediğinden mi böyle yapmış ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MexeSs

    Hocam umarım bir sıkıntı çıkmaz.

    Bios güncelleme meselesine gelirsek eğer; uyumlu ancak bios güncelleme isteyen bir işlemci aldığımız zaman yeni işlemciyi anakarta takıyoruz. Anakart zaten uyarı veriyor tanımlı olmadığını. Ancak biosa girebiliyoruz. Farklı bir işlemci kullanmadan direk tanımlı olmayan işlemci takılı iken biosu update ediyoruz. Sonrasında sistem açıldığında bios işlemciyi tanımış oluyor. Veya bazı anakartlarda işlemci bile olmadan bios update mümkün. O yüzden o bilgisayarcının yaptıkları bize mantıklı gelmedi.

    Yine de siz anakart marka modelini yazın. Bakalım bilgisayarcı mecbur kaldığı için mi böyle bişey yapmış, yoksa bişey bilmediğinden mi böyle yapmış ?



    Hocam teşekkürler,
    Anakart Asus Prime B350 Plus
    işlemci Ryzen 3 2200g




  • yorukoglu kullanıcısına yanıt
    Anakartınızın CPU (işlemci) destek listesinde; Ryzen 3 2200G(3.2GHz,35W,L3:4M,4C) mevcut. Yani bios güncellemek için bile olsa farklı cpu takıp bios güncellemeye gerek yok.

    Ryzen 3 2200G(3.2GHz,35W,L3:4M,4C) model Cpu'yu, Prime B350 Plus model anakarta takıp biosu güncelleyebilirdiniz.

    Destek listesinde yer alıyor olması (bazı istisnayi durumlar hariç - bunlar sonradan bios güncelleme ile eklenen serilerdir) henüz güncelleme yapmadan sistemi açabileceğiniz anlamınıda taşıyor diyebiliriz.

    Kaldı ki güncel olmayan bios ile çalışmıyor diyelim; destek listesinde olduğu için en azından sizi bios ekranına taşır ve ordan bios güncellemenize olanak sağlar. Yani farklı işlemci ve güç kaynağı ile bu işi yapmak büyük risktir.

    Şimdi o arkadaş kendi güç kaynağının arızasından dolayı oluşan, bir akım bozukluğundan bu sorunların kaynaklanmadığını nasıl ispat edecek ?

    Teknobiyotik sizi mağdur edecek bir durum ortaya koymamış. Yapacakları test sanırım akım üzerinden olacağı için tespit etme olasıkları zor.

    Umarım Asus'ta sorun çıkarmadan değişimi kabul eder. Ancak Asus'un olayı farklı olur. Çünkü anakartı her türlü yazılımsal ve donanımsal testlere tabi tutarlar. Ve fabrikasyon sonuçlar ile karşılaştırırlar. Eğer ki kullanıcı hatası tespit ederlerse buradan belirtin size anakartın da işlemcinin de resmi destek listelerini linkleri ile beraber verelim. Gidip o bilgisayarcıya hem Asus'tan gelen cevabı hem de destek listelerinin çıktılarını alıp zararınızı karşılamasını talep edin.

    Tekrar söylüyorum umarım anakartta sorun çıkmaz; çıkarsa büyük ihtimalle kullanıcı hatası ile karşılaşabilirsiniz. Bilgisayarcı bu işlemleri yapmasa size karamsar bir tablo çizmezdim ancak kötüsüne de hazırlıklı olun. Sorun çıkartılmadan değişim yapılırsa ne ala; aksi durumda en azından neler yapabileceğiniz konusunda bilginiz olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MexeSs

    Anakartınızın CPU (işlemci) destek listesinde; Ryzen 3 2200G(3.2GHz,35W,L3:4M,4C) mevcut. Yani bios güncellemek için bile olsa farklı cpu takıp bios güncellemeye gerek yok.

    Ryzen 3 2200G(3.2GHz,35W,L3:4M,4C) model Cpu'yu, Prime B350 Plus model anakarta takıp biosu güncelleyebilirdiniz.

    Destek listesinde yer alıyor olması (bazı istisnayi durumlar hariç - bunlar sonradan bios güncelleme ile eklenen serilerdir) henüz güncelleme yapmadan sistemi açabileceğiniz anlamınıda taşıyor diyebiliriz.

    Kaldı ki güncel olmayan bios ile çalışmıyor diyelim; destek listesinde olduğu için en azından sizi bios ekranına taşır ve ordan bios güncellemenize olanak sağlar. Yani farklı işlemci ve güç kaynağı ile bu işi yapmak büyük risktir.

    Şimdi o arkadaş kendi güç kaynağının arızasından dolayı oluşan, bir akım bozukluğundan bu sorunların kaynaklanmadığını nasıl ispat edecek ?

    Teknobiyotik sizi mağdur edecek bir durum ortaya koymamış. Yapacakları test sanırım akım üzerinden olacağı için tespit etme olasıkları zor.

    Umarım Asus'ta sorun çıkarmadan değişimi kabul eder. Ancak Asus'un olayı farklı olur. Çünkü anakartı her türlü yazılımsal ve donanımsal testlere tabi tutarlar. Ve fabrikasyon sonuçlar ile karşılaştırırlar. Eğer ki kullanıcı hatası tespit ederlerse buradan belirtin size anakartın da işlemcinin de resmi destek listelerini linkleri ile beraber verelim. Gidip o bilgisayarcıya hem Asus'tan gelen cevabı hem de destek listelerinin çıktılarını alıp zararınızı karşılamasını talep edin.

    Tekrar söylüyorum umarım anakartta sorun çıkmaz; çıkarsa büyük ihtimalle kullanıcı hatası ile karşılaşabilirsiniz. Bilgisayarcı bu işlemleri yapmasa size karamsar bir tablo çizmezdim ancak kötüsüne de hazırlıklı olun. Sorun çıkartılmadan değişim yapılırsa ne ala; aksi durumda en azından neler yapabileceğiniz konusunda bilginiz olur.


    Hocam işlemciyi aldıktan sonra yabancı forumlarda bios update yapmadan görüntü alamadıklarını okudum. Ona göre bilgisayarcıya bilgi verdim oda emanet işlemci ile sistemi kurmadan anakartı kasa dışında update etmiş.

    Sonra kasayı kurup bağlantıları yapıp güç kaynağını takınca güç kaynağından ötürü anakarta akım gitti diyor.

    Teknobiyotikten aldığım güç kaynağını sorgusuz aynı gün iadesini kabul ettiler. Belkide arızanın farkına vardılar,bilemiyorum, güç kaynağında hafif bir koku da vardı.Ancak, Teknobiyotiğin bunu hemen kabul etmesi bilgisayarcının söylediğini doğrular nitelikte.

    Yani güç kaynağı bozuk ise, bilgisayarcı bunu direk benim kasadan başlatsaydı tahminimce yine aynı şeyler olurdu. Tek fark bios update olmazdı.

    Özetle, bilgisayarcının doğru söyleme ihtimali bana daha kuvvetli geliyor. Bu varsayımdan hareketle,

    Asus servisten gelecek cevaba göre işler değişecek. Umarım ciddi bir sıkıntı yoktur.

    Yardımınız için çok teşekkür ederim.




  • yorukoglu kullanıcısına yanıt
    Anladım hocam eğer ki dediğiniz şekilde ise haklısınız. Ancak kafama takılan nokta şuydu; siz bu iki donanımı aynı yerden aldıysanız ( ki farklı yerden bile alsanız bilgi vermeleri gerekir ) size bios güncellemesi gerektiği söylenir. Genelde bios güncellemesi şart ise uyumlu bios yüklendikten sonra anakartın şatışını yaparlar. Bilgisayarcı sadece sizin söyleminizden yola çıkarak hiç kontrol etmeden bu işlemi yaptıysa sıkıntı ortaya çıkıyor.

    Her ne şekilde olursa olsun umalım da anakartta bu akımdan dolayı bir sorun çıkmış olmasın. Çünkü bu durumda Asus nasıl bir yol izler bilinmez. İnşallah sorunsuzca ürününüz gelir. Hatta ürün iadesi falan olursa veya değişim olursa; Asus ile görüşün elinizdeki işlemciyi söyleyin. Size gelmeden uyumlu bios güncellemesini yapıp öyle göndersinler. Bildiğim kadarıyla bunu yapıyor olmaları gerekir. Yapmıyorlarsa bile tavsiyem bulunduğunuz şehirdeki Asus servisinde bu işlemi yaptırın.




  • Kardeş öncelikle geçmiş olsun

    Senin olay aynı benim başıma geldi statik elektrik güç kaynağı sorunu karman çorman işler.

    En son anakartta cpu led ışığı yanmaya başladı ve farkına vardımki anakartımda hata olduğu için kısa devre yapmış.

    Şimdi gönderdim servisine bekliyorum.

    Yazmamdaki amaç hiçbirşey yapamıyorsan servise gönder.
  • Güç kaynağı sorun çıkardı yazdığın yeri görmemişim k.b

    Sana durumu şöyle özetleyim:

    güç kaynağı sorun çıkarıyorsa büyük ihtimalle yanında birşey götürüyor bu ekran kartı anakart vs. sendede benim gibi anakarta hasar vermiş arkadaşların dediği gibi bende şimdi servisi bekliyorum inşallah kullanıcı hatası deyip göndermezler.
  • Asus servisi sıkıntısız değişim yaptı@berkay5316 @MexeSs



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yorukoglu -- 25 Temmuz 2018; 18:54:3 >
  • yorukoglu kullanıcısına yanıt
    Hem geçmiş olsun hem hayırlı olsun o zaman
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.