Şimdi Ara

<<<<Yeni Renault Fluence Ze alacaklar alanlarlar kulübü>>> (30. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
677
Cevap
25
Favori
126.682
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2829303132
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serhjohn

    depoyu 4-5 liraya doldurmak paha biçilemez Arkadaşlar bu benzine her zam geldiğinde aracın piyasası 5000tl artıyor Hergün işe gitgel 80 km yol yapıyorum öğlenleride ekstra işim olsa 20 km falan bana hayli hayli yetiyor 3 ayda 7000km yaptım bakım mtv masrafları falan olmadığı için tahminen 3500-4000tl karda gibiyim . 2. kez fluence z.e aldım pişman oldum benzinli araca döndüğüme tekrar doğru yolu bulduk çok şükür. Temizini buldunmu kaçırmamak lazım

    13 kuruş daha zam geliyor bugün zaten dolarda 4 liraya değdirip bırakıyor araçları satışta olanlar 5000 daha arttırır artık bugün ortalama bir 1.6 benzinli araç normal kullanımda 50 kuruş yakıyor.




  • Vergi konusunda bende aynı şeyi düşünüyorum ama bir yerden ucunu kanırtacaklardı. Mevzuat yetersiz olunca adını koymak istediler.
  • SmiLeY kullanıcısına yanıt
    bizim insanımız biraz ön yargılı galiba vergi olayını tam anlamamış.Açıklayayım elektirili araçlaradan artık ötv nin bir kısmı alınacak oda sıfır araçlar için geçerli 0rtalama %10 ek maliyet demek yani 0 araç fiyatlarıda şu an 140.000 tl olan zoeler ötv ve kdv maliyeti ile 170.000 tl ye çıkacak yani şu an piyasa da satılan araçlardan ötv alınmayacak sadece mtv normal aracın %10 kadar bir vergi öngörülmektedir.şu an 2012 benzinli fluence in 360 tl olan vergisi z.e aracı olana 36 tl olacak buda şu demek fluence z.e almayı düşünen arkadaşlar elinizi çabuk tutun şu an 50.000 55.000 civarında olan fluence ler yakın zamanda 70.000 .. 80.000 bandına çıkacak. birde bu benzin zammından sonra bulmak zorlaşacak. benden söylemesi bekleyip hep beraber görecegiz
  • alp0000 kullanıcısına yanıt
    herhangi bir ötv artışı söz konusu değil.
    “Elektrikli otomobile ÖTV zammı yapılacak” haberleri çeşitli mecraları doldurmaya başlamışken, Maliye Bakanlığı da konuyla ilgili açıklama yapma gereği duydu. Bakanlık, elektrik motorlu otomobillerin ÖTV’sine zam yapılmayacağını, Meclis’te görüşmeleri devam eden torba tasarıdaki maddenin “teknik” bir düzenlemeden ibaret olduğunu açıkladı. Elektrikli otomobil sahiplerinden bugün itibarıyla elektrik motor gücüne göre yüzde 3-15 ÖTV alındığı hatırlatan birim, bu oranların yakıt motorlu araçların oldukça altında bulunduğunu da vurguladı.

    Elektrikli otomobile 1 kuruş dahi ÖTV zammı yapılmayacak
    Elektrik motorlu otomobillerin ÖTV’sine zam yapılmayacağının altı çizilen açıklamada, şunlar kaydedildi:

    Konuya ilişkin, gerek Bakanlık tarafından 2 Şubat 2018’de yapılan basın açıklamasında gerekse de Maliye Bakanı Naci Ağbal’ın TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu’ndaki yasa görüşmeleri sırasında, önerilen düzenlemeyle kesinlikle bir vergi artışı yapılmadığı, düzenlemenin ÖTV Kanunu’na ekli listelerde yer alan Gümrük Tarife İstatistik Pozisyonu Numaraları ile Türk Gümrük Tarife Cetveli’nde belirlenen Gümrük Tarife İstatistik Pozisyonu Numaraları’nın uyumlulaştırılmasından ibaret olduğu belirtilmiştir. Söz konusu açıklamalarda ayrıca, halihazırda uygulanmakta olan oranların aynen korunmasını teminen bu kanun tasarısının yasalaşıp yayımlandığı gün Bakanlar Kurulu kararı çıkarılacağı ve ÖTV’ye tabi söz konusu mallarda herhangi bir vergi artışı olmayacağı vurgulanmıştır. Netice olarak, elektrik motorlu otomobillerin ÖTV’sinde 1 kuruş dahi zam yapılmayacaktır.




  • Merhaba Arkadaşlar,

    İş yeri sebebi ile hergün Ümraniye - Davutpaşa(Topkapı) arası sabah gidip akşam dönüyorum. Takriben toplamda 62 km gibi. Beni düşündüren tek şey akşam trafiği. İşyerinde arabayı şarj edecek imkan var. Full şarşlı bir pil ile 31 km lik bir yolu bir buçuk saatte katedebilir miyim ve geriye ne kadar pil kalır? Dur kalk trafik pili ne kadar tüketir? 31 km nin yaklaşık 15km dur kalk ve 45 dakika bu dur kalk sürüyor. Teşekkür ederim.
  • yekucur Y kullanıcısına yanıt
    Kendi aracıma göre cevap vereyim. Benim araçla full dolu batarya ile bu havalarda 100 km gidebiliyorum. Dediğiniz şartlarda 15 km si bol dur kalklı 31 km lik bir yola full batarya ile çıkarsam ve yokuş çıkmıyorsam minimum yüzde elli batarya ile eve varırım. Yokuş çıkıyorsam da minimum yüzde 30 ile varırım. Tabii ki bu rakamlar tahmini rakamlardır.



    Benim aracımla ilçeye gidip geliyorum. İlin rakımı 850 m ve ilçeninki 550 metre. İl ve ilçe arası mesafe 50 km. İlçeye giderken ortalama yüzde 30 batarya tüketimi oluyor. İle dönerken ise yokuş çıktığı için ortalama yüzde 60 batarya tüketimi oluyor. Bu değerler hava sıcaklığının ortalama 25 derece olduğu durumlarda geçerli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yekucur Y kullanıcısına yanıt
    Yekucur Hocam Merhaba
    biraz aciklayarak yazmaya calistim kusura bakmayin biraz daha genel yazmaya calistim ama umarim faydali olur;

    elektrikli araclarda (EA), fosilli araclarda (FA) oldugu gibi rolanti devri olmasi gibi bir zorunluluk yok. Aslinda herhangi elektrikli bir cihaz gibi dusunebilirsiniz. Ornegin sarjli tornavida aletini dusunun sistem ayni:) Motor calisirken pilden enerji cekiliyor. Fakat calismiyorken hic enerji harcamiyor.

    EA'larda da durum boyle trafikte durdugunuzda motor da durur. Enerji harcamaz. isterseniz 24 saat trafik olsun harcadigi enerji miktari eger duruyorsaniz sifirdir. (Tabiki , klima elektronik sistemler vs ekipmanlarin durdugumuzda harcadigi enerjiyi saymiyorum/kapali farzediyorum.)

    Fosilli araclar rolanti yuzunden durduklari yerde enerji harciyorlar peki bu enerji nereye harcaniyor? Cevap basit ama uzucu:
    -Gereksiz yere rolantide harcanan enerji isi disariolarak atiliyor,
    -Sonra cikan bu isidan dolayi isinan motoru tekrar sogutmak icin de enerji harcaniyor
    -Cikan motor sesi ile cevrede gurultu kirliligi olusturabilmek icin de enerji harcaniyor
    -FA'lar 10 km de yaklasik 1 kilogramdan fazla karbondioksit, ve diger zararli gazlarla cevreyi kirletmek icin de enerji harciyor,

    Gerci yeni FA'larda start/stop sistemleri var ama yine de yogun trafiklerde, cok dur kalk oldugu zamanlarda bu sistemlerin hic de ise yaramadigini ben daha onceden kullanmis biri olarak soyleyebilirim. Zaten satarken bu tur durumlarda start/stop sisteminin arizalanmamasi icin kapatilmasini tavsiye ediyorlar. Ki start/stop sisteminin gecikmesi yuzunden zaten ben kapatmayi tercih ediyordum.

    Insanlardaki bu dizel/benzinli motor yag sizintisi, benzin/lpg kokusu, karmasik sistemler yuzunden en ufak arizada yolda kalma vs sevgisini anlayamiyorum. ama en azindan hybrid araclara gecilebilir. Onlar da durduktan sonra ilk hareketi Elektrik motorundan sagladiklari icin rolantiye ihtiyac duymazlar. Fakat cok karmasiktir ve cok bilesen icerirler ve pahalidirlar.

    FA'larin hala bu kadar cok uretilmesinin sebebinin arkalarindaki EA'lara karsi olan dunya devi lobilerden kaynaklandigi soyleniyor. Bu dogru olsa bile yani onlarin yasayabilmesi ve duzenlerini devam ettirmeleri gerektigi icin FA'lari engelleyemiyor olsak bile cevremizi, gelecegimizi ve cebimizden ucup giden yakit paralarini dusunmeliyiz. Bu nedenlerle EA'lara gecilemiyorsa bile en azindan ulkemizde bulunabilen civic hybrid, ch-r hybrid, ampera, volt gibi bir cok hybrid modelden biri tercih edilebilir diye dusunuyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vural2005

    Kendi aracıma göre cevap vereyim. Benim araçla full dolu batarya ile bu havalarda 100 km gidebiliyorum. Dediğiniz şartlarda 15 km si bol dur kalklı 31 km lik bir yola full batarya ile çıkarsam ve yokuş çıkmıyorsam minimum yüzde elli batarya ile eve varırım. Yokuş çıkıyorsam da minimum yüzde 30 ile varırım. Tabii ki bu rakamlar tahmini rakamlardır.



    Benim aracımla ilçeye gidip geliyorum. İlin rakımı 850 m ve ilçeninki 550 metre. İl ve ilçe arası mesafe 50 km. İlçeye giderken ortalama yüzde 30 batarya tüketimi oluyor. İle dönerken ise yokuş çıktığı için ortalama yüzde 60 batarya tüketimi oluyor. Bu değerler hava sıcaklığının ortalama 25 derece olduğu durumlarda geçerli.

    Cevabınız için çok teşekkür ederim. Trafiğin yoğun olduğu nokta genelde pek eğimli değil. Hatta köprüye 3 km kala yokuş aşağı inmeye başlıyor. Sabah 6:00 civarı yola çıktığım için yol zaten boş oluyor. Sakin sakin gider arabyı şarja takarım. İnşallah dönüşe de pil yeter ise kafama tam yatar. Tekrar dan teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Big_Data

    Yekucur Hocam Merhaba
    biraz aciklayarak yazmaya calistim kusura bakmayin biraz daha genel yazmaya calistim ama umarim faydali olur;

    elektrikli araclarda (EA), fosilli araclarda (FA) oldugu gibi rolanti devri olmasi gibi bir zorunluluk yok. Aslinda herhangi elektrikli bir cihaz gibi dusunebilirsiniz. Ornegin sarjli tornavida aletini dusunun sistem ayni:) Motor calisirken pilden enerji cekiliyor. Fakat calismiyorken hic enerji harcamiyor.

    EA'larda da durum boyle trafikte durdugunuzda motor da durur. Enerji harcamaz. isterseniz 24 saat trafik olsun harcadigi enerji miktari eger duruyorsaniz sifirdir. (Tabiki , klima elektronik sistemler vs ekipmanlarin durdugumuzda harcadigi enerjiyi saymiyorum/kapali farzediyorum.)

    Fosilli araclar rolanti yuzunden durduklari yerde enerji harciyorlar peki bu enerji nereye harcaniyor? Cevap basit ama uzucu:
    -Gereksiz yere rolantide harcanan enerji isi disariolarak atiliyor,
    -Sonra cikan bu isidan dolayi isinan motoru tekrar sogutmak icin de enerji harcaniyor
    -Cikan motor sesi ile cevrede gurultu kirliligi olusturabilmek icin de enerji harcaniyor
    -FA'lar 10 km de yaklasik 1 kilogramdan fazla karbondioksit, ve diger zararli gazlarla cevreyi kirletmek icin de enerji harciyor,

    Gerci yeni FA'larda start/stop sistemleri var ama yine de yogun trafiklerde, cok dur kalk oldugu zamanlarda bu sistemlerin hic de ise yaramadigini ben daha onceden kullanmis biri olarak soyleyebilirim. Zaten satarken bu tur durumlarda start/stop sisteminin arizalanmamasi icin kapatilmasini tavsiye ediyorlar. Ki start/stop sisteminin gecikmesi yuzunden zaten ben kapatmayi tercih ediyordum.

    Insanlardaki bu dizel/benzinli motor yag sizintisi, benzin/lpg kokusu, karmasik sistemler yuzunden en ufak arizada yolda kalma vs sevgisini anlayamiyorum. ama en azindan hybrid araclara gecilebilir. Onlar da durduktan sonra ilk hareketi Elektrik motorundan sagladiklari icin rolantiye ihtiyac duymazlar. Fakat cok karmasiktir ve cok bilesen icerirler ve pahalidirlar.

    FA'larin hala bu kadar cok uretilmesinin sebebinin arkalarindaki EA'lara karsi olan dunya devi lobilerden kaynaklandigi soyleniyor. Bu dogru olsa bile yani onlarin yasayabilmesi ve duzenlerini devam ettirmeleri gerektigi icin FA'lari engelleyemiyor olsak bile cevremizi, gelecegimizi ve cebimizden ucup giden yakit paralarini dusunmeliyiz. Bu nedenlerle EA'lara gecilemiyorsa bile en azindan ulkemizde bulunabilen civic hybrid, ch-r hybrid, ampera, volt gibi bir cok hybrid modelden biri tercih edilebilir diye dusunuyorum.






    Değerli yorumlarınız ve detaylı anlatımınız için çok teşekkür ederim. Yanlış anlamadı isem trafik yoğumluğu ve dur kalk trafik araç pil sarfiyatını çok çok etkileyen bir durum değil. Hybrid araçlar daha çok kafama yatıyor fakat şuan için bütçemi aşıyorlar malesef. İnşallah kafama yatan istanbul'da ZE bir araç olursa değerlendireceğim. Tekrardan teşekkür ederim.




  • Bir şey daha sormak istiyorum. Dur kalk trafikte ayağınızı frenden çektiğinizde araba ufak ufak akmaya başlıyor mu yoksa frenden ayağınızı çektikten sonra gaz vererek mi harekete geçiyor.
  • frenden çekince ufaktan gitmeye başlıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ponticenk

    frenden çekince ufaktan gitmeye başlıyor.

    Bu iyi oldu. Teşekkür ederim.
  • Herkese selamlar bir arkadaşıma fluence ze alıcaz önerebileceğiniz dikkatizi çeken bir araç varmı 80.000km altı olacak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • serhjohn S kullanıcısına yanıt
    Malum sitede ilanlar mevcut. Temizliğine göre bir araç bakabilirsiniz. Boya değişen orijinal durumları alıcının tercihidir. Donanım olarak çoğunlukla Expression var. Pek bir çeşit yok yani.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • serhjohn S kullanıcısına yanıt
    Km o kdr önemli değil bu araçlar benzinli veya dizel olmadığı için git gidebildiğin kadar. Benimki 100.000 km oldu.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • kimseden ses çıkmıyor geçen hafta 2 adet araç baktık ankara'dan kısmetse bu hafta birtanesini alıyoruz aramıza bir elektrikli daha katıyorum. Malum sitede satılıklardan dikkatinizi çeken araç varsa önerilerinizi bekleriz
  • Konuyu bende hortlatayım dedim.
    Hocam bende almayı düşünüyorum bu benzin ve dizel fiyatlarından ötürü. Her geçen gün ek bir zam daha geliyor böyle de devam edicektir. Bundan dolayı hocam aracı aldıysanız herhangi bir bilgi paylaşabilir misiniz? Sanırım 2 3 hafta içerisinde almayı düşünüyorum.
  • skip-60 kullanıcısına yanıt
    Hocam merhaba henüz alamadık aracı arkadaş parasını denkleştiremedi.haftaya kadar satılmazsa onu alacaz Ankarada bi aracı çok beğndik çok temiz garaj arabası falan hayırlısı artık Dediğiniz gibi bu zamlar dahada devam edecek ve elektrikli araca geçiş için fluence ze mükemmel bir fırsat.

    Buarada ben kendi aracımdan çok memnunum birtanede dizel aracım var 3 günde bir 100 tl lik mazot alınca tekrar geri döndüm
  • Facebookta fluence z.e - zoe turkiye grubunda bircok konu aciga kavusturuluyor bu sorularinizin cevaplari orada zaten var

     <<<<Yeni Renault Fluence Ze alacaklar alanlarlar kulübü>>>

     <<<<Yeni Renault Fluence Ze alacaklar alanlarlar kulübü>>>

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşlar ben Alalı 2,5 ay kadar oldu 3000 km yapmışım. ayda en kötü 400 lira yakmış olsam bile 1200 tl yakın kardayım. pazartesi günü 20.000 bakımı yaptırdım 324 tl bi yetkili servisten böyle ucuz kurtulmak bence paha biçilemez. bu ara pil verimi %73 olduğu için yeni pil siparişini onayladılar.gayet memnunum. eğer temizini bulursanız hiç kaçırmayın derim. bugünde çinden malum siteden obd cihazım geldi. yüklenen uygulamalarla daha güzel kullanışlarım olacak inşallah.
  • 
Sayfa: önceki 2829303132
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.