aslında tam tersi. Dışarda şarj çok pahalı. Lisans ücretleri yüksek çünkü. |
Yeni Renault Megane E-Tech %100 Elektrikli'nin Türkiye fiyatı belli oldu (4. sayfa)
-
-
5 dk. şarjla 1000 km menzil sunulana ve batarya değişim fiyatı makul seviyeye düşene kadar adblue'suz, 4 lt/100 km euro 5 dizel...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dr0742 -- 20 Ağustos 2023; 20:26:47 > -
İstanbul trafiğinde 4 lt yakan dizel araç hangisiymiş merak ettim? Sonuçta yıllık yaptığım yolun %80'i İstanbul şehir içi.
-
İstanbul için 4 lt ancak hibritle olur :) Onda da 1.8 lt için fazla vergi vermeyeyim dersek sadece yaris hibrit 1.5 kalıyor geriye.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dr0742 -- 20 Ağustos 2023; 23:48:34 > -
Dışarıda çok pahalı olduğuna emin misin ? Yaklaşık 4 aydır elektrikli araç kullanıyorum, benzinliye göre çok ucuz elektrik. AC şarj km de 85-90 kuruş, DC şarj km de 1.1-1.2 tl ye geliyor, bence benzinli ya da dizel araca göre bedavaya geliyor. Evden şarj edersen km de 35 kuruşa denk geliyor, ev çok çok ucuz oluyor. Ayrıca her adım başı şarj istasyonu var artık , Plugshare uygulumasını incelemeni tavsiye ederim.
-
Ucuz mu sizce? Evde 1,48 olan şarj yolda aşağıdaki gibi. EV aracınız varsa bizden daha iyi biliyor olmalısınız.
Vestel
E-sarj
-
Benzinli veya dizele göre çok ucuz, evden şarj imkanı olmayan ama benzinli ya da dizel bir araca sahip olan bir kişi elektrikli bir araç şarj tercih etse ve onu dışarıdan şarj etse bile çok ucuz oluyor. Benzinli bir araç şehir içi km de 3.5 tl , dizel bir araç şehir içi 2.8 tl gibi bir fiyat harcıyor, AC şarj yaparsan km de 85-90 kuruş veya DC şarj yaparsan 1.1-1.2 tl harcaman ucuz değil mi ? Ev de şarj 1.48 değil , sen eğer elektrikli bir araç şarj edeceksen 2.2 tl den hesap etmen gerekli, ayrıca ev hattını elektrik idaresinden 11kw veya 22kw olarak yükseltirsen ödeyeceğin para daha fazla olacak. Ayrıca evinde harcayacağın normal elektrik ücreti daha da fazlasına çıkacak. Ayrıca eve şarj istasyonu alma ve bağlatma ücreti 30bin tl civarı, dışarıda AC şarj yaptığında 55-60 bin km sonrasına denk geliyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi skysoblue85 -- 23 Ağustos 2023; 15:40:51 > -
Tesla varken alınmaz.
Beygiri çok düşük. Elektrikli araçlar en az 350 beygir olmalı. Menzilli de çok düşük.
Eski teknoloji bir araç olmuş genel olarak.
-
Tesla varken tabiki alınmaz ama arada 750 bin tl fiyat farkı var, bu fiyat skalasında şimdilik alınabilecek en donanımlı araç. İleride vw id3-id4 77kw batarya ile aynı fiyat aralığında gelirse , o zaman megane tercih edilmez.
-
EV alıp sürekli dışarda şarj eden hiç duymadım. Garajına taktırabilen veya müstakil evi olan EV alıp kullanıyor zaten. Maliyet bir yana dışarda AC şarj mı bekleyeceksin??
Ki TR'de o kadar istasyon yok. En çok şarj ist var denen İzmir otobanında(ki dışardan gördüğünün de çoğu offline) bile 2'den fazla EV araç göremezsin. Zaten parası olup EV alan uzun yol için ayrı araba alıyor. Daha çok evinde, işyerinde şarj edip şehiriçi heves olarak kullanıyor. Tek araba olarak zaten TR'de mantıksız, anlamsız, kullanışsız.
Bir de evden şarja neden 30k harcıyorsun? 220'den de şarj edebilirsin. İlla duvar soketi vs gerek yok ki?
-
Genelde araçlar yaptığı km'nin yüzde %80-90'ını şehir içinde yapıyor.
Burada ise sürekli olarak sanki her gün en az 400-500 km yapılıyormuşçasına uzun yoldan bahsediliyor ve çok yüksek menzil talep ediliyor.
Yetmiyor hemen dolsun da isteniyor. Böyle arabalar var zaten. Zenginler için bu arabalar halen üretiliyor.
Km'de 3 lira yakmayı problem etmeyen zenginler hesap yapmadan yola çıkıyor 700 km yapıyor ve 5 dakika dolumdan sonra bir 700 km daha yapıyorlar.
Zengin çünkü adam 5 dakikada doldurur ve km'de 3 lira yakmaya devam eder. Yaksın.
Oysa gerçek dünyada günde 50 km yapılıyor ve araba geri kalan zamanda park halinde. Hafta sonu gezmelerini ve yılda birkaç kez uzun yolu dahil ettiğimizde senede 20 bin km yapıyor.
20000km*3=60000, Elektrikli ise 20000*0,3=6000.
Yılda 54000, 8 yılda 432000. Fena para değil. Hadi 32'yi silelim 400 olsun. Hadi 350 olsun uzun yolda yüksek fiyattan doldurmayı da düşünerek.
Bence evinde bir şekilde doldurmayı başarabilenler için plan yapmaya değer.
Plan da şu; Uzun yola çıkarken 300km'de bir şarj istasyonuna uğramak için yola çıkmadan önce 5 dk bakacaksın.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi derfgt -- 23 Ağustos 2023; 20:42:50 >
-
quote:
Orijinalden alıntı: biladeEV alıp sürekli dışarda şarj eden hiç duymadım. Garajına taktırabilen veya müstakil evi olan EV alıp kullanıyor zaten. Maliyet bir yana dışarda AC şarj mı bekleyeceksin??
Ki TR'de o kadar istasyon yok. En çok şarj ist var denen İzmir otobanında(ki dışardan gördüğünün de çoğu offline) bile 2'den fazla EV araç göremezsin. Zaten parası olup EV alan uzun yol için ayrı araba alıyor. Daha çok evinde, işyerinde şarj edip şehiriçi heves olarak kullanıyor. Tek araba olarak zaten TR'de mantıksız, anlamsız, kullanışsız.
Bir de evden şarja neden 30k harcıyorsun? 220'den de şarj edebilirsin. İlla duvar soketi vs gerek yok ki?
Sen duymamış olabilirsin , 4 arkadaşımda ev araç var, ben dahil 4 kişinin evinde şarj imkanı yok, 2 kişi de Tesla model y var, 1 kişi de Mercedes eqe, ben ve diğer arkadaşta Renault Zoe var . Haftada ortalama 350 km yol yapıyor eşim ve tam 2 saat 2.15 dakika da AC 22kw şarj da evime çok yakın bir avm de ya da zorlu center da şarj ediyoruz, maliyeti km de 85-90 kuruş km 'de. Tesla sahibi 2 arkadaşım da dışarıda dc ya da ac de şarj ediyorlar, zaten 500 km şehir içi menzili var, o da 1.5-2 hafta dayanıyor onlara. Diğer zoe'nin sahibi de benim gibi dışarıda şarj ediyor ,hiç de zorluk çekmedi.
Evin diğer benzinli olan aracı da yavaştan satıp, uzun menzilli bir elektrikli araç ile almayı da planlıyorum , belki oturduğum sitenin yönetimi bir firma ile anlaşıp şarj cihazı bağlarsa o da ufak bir avantaj olur.
Plugshare diye app var orada hangi istasyonun offline olduğunu görebiliyorsun ve hiç de az istasyon yok .
220w şarj ne yazık ki sağlıklı değil , prize bağladığın hattın nasıl olduğunu bilemezsin ,eğer yüksek enerji çekimine uygun değilse , sigorta attırabiliyor veya kablolar oluşan ısı nedeni ile eriyebilliyor.
O yüzden en mantıklı çözüm 11kw veya 22 kw elektrik duvar soket şarj cihazı alıp buna uygun kablolalar ve sigorta ile hattın bağlanmasıdır.
-
Bunun çaresi var. Plug in hybrid
-
Keşke otomobil firmaları plugin araçları Türkiye'ye getirse ,o zaman çok tercih edilir işte.
-
Sadece dışarda şarj ederek kullanmak büyük azimmiş, tebrikler. Sizin gibi bir kaç 4lü grup daha alsa nerde şarj edersiniz bilmem. Veya uzun yolda karşılaşınca enteresan durumlar ortaya çıkar ki çoğu blog, vlog vs görüyoruz zaten.
App ile randevu alıp offline olduğunu gören de tonla adam var. Fatih Altaylının bir küfür etmediği kaldığı soft yazısı malum.. Klasik hikaye.
Elektrikli bir otomobili uzun yolda deneme şanssızlığı... BMW iX: Şehir güzeli (haberturk.com)
Benim yaşadığım yerde bu şekilde uzatma çekip 220V ile şarj eden çok kişi var, bir sorun yaşayan da duymadım. Haa tesisat,altyapı vs daha iyi olabilir. Böylece 3 faz, soketli duvar zıkkımı vs de gerek kalmıyor.
-
Azim değil yaşam tarzıma uyuyor, zaten haftada bir avm'ye gidiyoruz ve yemek yiyip , ufak bir dolaşma yapana kadar aracın şarjı doluyor. 220v ile ilgili çok olumsuz yorum okuduktan sonra pek tercih etmedim, yorumları çok iyi değil.
-
Yaklaşık 1 ay önce zoe aldım ve 4000 km kullandım. Araçtan oldukça memnunum, iş yerimde 22 KW'lık istasyonumdan şarj ediyorum. Tamamen otoyol kullanımıyla yaklaşık 260 km yol yapıyorum günlük. 110 km gibi hızlarla giderek %20 şarj ile rotamı tamamlıyorum.
İşe geldiğimde şarja takıyorum, yaklaşık 2.5 saatte doluyor. Bana maliyeti 120-130 liralarda oluyor toplam bu mesafenin. Araçtan gerçekten beklemediğim kadar memnunum, Megane için de sıraya girdim. Geldiğinde alacağım, mümkün olursa ileride daha yüksek menzilli bir otomobile geçebiliirim.
Fakat şunu söylemekte yarar var, evinin veya iş yerinin bahçesinde bu araçlar şarj edilemiyorsa binmek için ciddi emek harcamak gerekiyor. DC şarj istasyonuna git, tak, 40 dakika bekle vs. günlük hayatta yorabilecek şeyler. İzmir-İstanbul otoyolunda en az 2 kez mola vermek gerekiyor.
Bir de benim 3 kişilik ailemdeki 4.araç Zoe. Kullanamadığım senaryolarda başka araçlara geçebiliyorum.
-
hangi rengi daha güzel? sağdaki kaya gri benim araç :) ama beyaz daha güzel sanki?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FERROKROM -- 25 Ağustos 2023; 23:45:47 > -
hayır
-
Elektrik iyide menzil tirt
Çanakkale yaşıyorum aaosa gitsem biraz dolassam dönüş yolunda gelde streslenme başka şehirlere girmeyi düşünemiyorum
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X