Arkadaşlar lastik ebatları 205 55 r17 olduğunu gördüm. Standart dışı ebat olduğu için aynı marka ve modelde 3500TL olan lastik 6000TL bandına çıkıyor. Ben 225 45 r17 kullanmayı tercih edecğim ancak lastik çapında %3,4 civarı fark oldu. %3 üzeri tavsiye edilmiyor. Lastik ebadını standart yapan oldu mu acaba ve/veya lastik ebat değişimi sonrası cluster kalibrasyonu yapabilen servis var mıdır? |
YENİ SKODA OCTAVIA ANA KONU (823. sayfa)
-
-
Milyon liralara araba alıp üç kuruş için standart dışına çıkmak da ancak bizim millete yakışır zaten. Araç ne kadar iyi olursa olsun yerle temasında sadece 4 tane lastik var. Niye riske atıyorsunuz toplamda 10bin lira için. Vallahi pes.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Önce üslubuna tarzına dikkat et. Daha neden bahsettiğimi anlamamışsın üstüne de cevap verme derdine düşmüşsün.
205 tabanı 225 taban ile değiştirince yerle temasının azalacağını hangi matametik bilgin sana düşündürdü merak ettim açıkçası.
Normal biri olduğu görsem açıklama yapayım anlatayım diyeceğimde değmezsin.
Sakın daha yazdıklarıma cevap verme.
-
Evet arkadaşlar, T.C. vatandaşı olarak aracın toplam değerinden daha fazlasını vergi olarak ödedikten sonra (1.080.000 TL si vergiymiş) ben de bu yeni Skoda Octavia sahibi olarak aranıza katılmış bulunmaktayım. Aracı henüz teslim almadım tabi ama test sürüşü falan yaptım, bakalım bekliyoruz. Sıfır KM alıp 15 sene kullandığım beni hiç yolda bırakmamış olan Volvo S40 ımdan ayrılmanın hüznünü yaşıyorum ve bir anlamda ona ihanet etmişim gibi geliyor ama maalesef Volvo, S40 ın sıfırını üretmiyor, benim de var olan modeller için bütçem yok (Urfa'da üniversite vardı da biz mi okumadık demişti ya İbrahim Tatlıses, benimki de o hesap). VW grubuna, biraz da araba piyasasının içinde olan insanların ittirmesiyle hiç de istemeden girdim artık bakalım. Araçla ilgili en büyük çekincelerim DSG, shift by wire arızası ve 48V mild hybrid arızası.
Yaşım itibariyle şöyle normal derli toplu, sonradan modifiye edilmiş serseri arabası gibi durmayan, sahibinin esrar içtiğinden süphelenmeyeceğiniz, jantları sabit tek renk olan bir sedan bulmak sandığımdan zormuş. Bu açıdan Skoda octavia en uygun seçenek gibi göründü bana. Ben açıkçası en üst paket almak için yola çıkmıştım. Deri koltuk ve koltuk hafızası gibi beklentilerim vardı, (2009 model aracımda ısıtma ile birlikte vardı çünkü) ama o paket yokmuş ve gelip gelmeyeceği de belli değilmiş. Lansmana özel orta paketin üzerine bazı özellikler eklemişler advance paket adında yani orta ile üst arası bir araç yapmışlar.
Araba benim için fazlasıyla uzun. Seneler önce 1996 model Audi A6'ım vardı, oradan biliyorum uzun arabanın zorluklarını ama tabi getirdiği güzel şeyler de var. Bagaj hacmi 600 litre yerine 500 olup daha kısa olan bir arabayı tercih edebilirdim. Neyse, araba baya güzel, bu ekstra bagaj havuzu ve diğer sabitleyiciler, yük taşıma aparatı vs, çok güzel düşünülmüş şeyler var. Hemen tüm arabalarda ekstra sunulan şeylerin bu şekilde verilmesi çok güzel olmuş. Bagaj kapağı elektrikli ama sanal pedal yok, esprisini pek anlamadım ama havalı duruyor. Koltuklar maalesef manuel ama baya rahat, ekran özel 13 inç ve Skoda superb in üst versiyonunda sunulan ekran. Koltuk ısıtma var ama koltuklar kumaş. Kumaş hoş, öyle pek de kalitesiz durmuyor. Ambiyans aydınlatmasının var olduğu söylendi ama ben hiç bir yerde yazdığını görmedim bakalım alınca görücez. Test sürüşü de gündüz vaktiydi kapalı yer de yoktu görecek. En azından umarım ayak aydınlatması vardır (evet eski aracımda vardı). Adaptif cruise control varmış pek kullanacağımı sanmıyorum, hayatta bırakamam o kararı otobanda arabanın sistemine. Çarpışma önleyici sistem varmış o iyi. Uzun far asistanı sanırım yok, farlar LED ama cristillanium değil. Ön arka tüm farlar led, yani bozulursa beyinci falan artık kim bakar bilmiyorum kapalı kutu. Kör nokta uyarı yok, onu isterdim. En enteresan şey, ışıklı makyaj aynası yok, çok basit bir şey üstelik orta paket araba...
Kullanıma gelince, test ettiğim kadarıyla çok canlı bir motoru var. Kalkışta elektrik desteği var o yüzden güzel kalkıyor gerçekten. Araba hantal duruyor ama kesinlikle öyle değil. Süspansiyonlar spor karakterli pek değil yani çok da viraj keyfi beklememek lazım ama tabi ona göre de konforu baya iyi. Ses yalıtımı güzel baya sessiz. Test aracı olmasına rağmen ortalama 8 litre yakıt sarfiyatı gösteriyordu bence baya iyi. En beğendiğim yanı, çok havalı Cupra formentorda bile olmayan, hatta bir çok arabada olmayan (tabi ki 2009 aracımda vardı) kaput amortisörü ve kapak içi yalıtımı. Formentorda tamamen metal kapak bu arada söyleyim. Yani çift amortisör koymuşlar ve direkt açılıyor. Aracın genel tipi güzel ama 17 inç jantlar biraz küçük kalmış, yine de geniş yanak var tabi konfor olur. Genel baktığınızda şirket arabası havası var ve pek de iddialı bir duruşu yok ama benim gibi pek de göze batmayan bir araç kullanmak isteyenler için ideal. Yani aynı fiyata ikinci el bir BMW veya Mercedes alsanız size çok daha fazla keyif verebilir (tabi çıkarabileceği sorunlara göğüs gerebilirseniz) ama maalesef insanların size olan bakışları da biraz değişik oluyor ben de ondan pek hoşlanmıyorum.
Bakalım sağ salim teslim alabilirsek ilerleyen dönemlerde güncelleme yaparım.
-
Hayırlısı olsun. Bir otomotivci olarak tavisyem hiçbir zaman yeni seri bir aracın alınmaması yönünde oluyor. İlk SSH bildirimleri sonrası hatta ilk yıl sonrası revize edilmiş ve problemlerin azaltılmış olan modellerin alınması daha iyi oluyor.
Bu mantıkla bende bir önceki kasanın son üretimini tercih ettim 2023 aldım.
Bende 6.5 yıl Megane 4 1.5 dci edc sedan araç kullandım.
Octavia a8 megane göre çok daha geniş. bagaj konusuna zaten girmiyorum liftback olması bile tek başına yeterli.
Elektrikli bagaj kapağı koyup sanal pedal eklenmemiş olması bence çok komik olmuş. Elektrikli bagajın olayı bu zaten. Standart mıdır bilmiyorum ancak bende var aracım premium.
ACC var ise emin olun onu daha çok kullanacaksınız zira aracın sensörleri sizden çok daha hızlı farkedip çok daha önceden akisyon alacakları için güvenliğiniz artacak. Hatta minik bir harcama ile lane assit eklemesi yaparak otonom sürüş bile yapabilirsiniz.
Kazasız belasız.
-
Aracı dün teslim aldım, bugün biraz dolaştık ama yakın mesafe genelde, şehiriçi, yokuş vs. Az trafik...şaşırtıcı derecede az yakıyor..5-6 litrelerle geziyorum ama çok sakin kullanım..eco modda değil ama normal modda araba...ayağımı gazdan çekince yelken moduna geçip, motoru kapatıyor, elektrikle süzülüyor. Arada da iki silindire iniyor falan bir şeyler yapıyor ..bu kadar az yakmasını beklemiyordum ..ama tekrardan söyleyim ölü kullanıyorum haberiniz olsun....3 tane anahtar verdiler bu arada, o da güzel...
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
4 adet eski tip (seçici olmayan kollu tip) DSG aracım oldu. Vitesi yana çekince manuel moda geçer ve sürekli manuel modda devam edebiliyordum.
Şimdi vites seçici koymuşlar iyi hoş güzel ancak kulakçık ile manuel moda giriyorum. 5-10sn sonra D (otomatik) moda kendi dönüyor.
Ben sürekli manuelde kalsın ve ben istediğim devirde gideyim diyorum ama her zaman kendini M'den D'ye otomatik alıyor.
Sürekli olarak manuel modda kalamnın bir yolu var mı?
-
Önce spor moduna alın sonrasında kulakcik kullanın kalıcı şekilde manuel olacaktır.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Merak ettiğim bir konu var. Bosch car service lerde ilk bakım yaptırsak garanti bozulur mu? Kendi sitesinde bozulmaz diyor ama pek güvenemedim. Yetkili serviste kazıklanmamanın bir yolu var mıdır?
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Arkadaşlar merhaba 2022 elite paket aracımda obd2 cihazı bağladım carscanner ve carista dan hata kodu tarattım. Bir dolu buldu carscanner biraz karışık geldi. Carista da para istiyor silmek için. Sizin öneriniz nedir??
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Selamlar. 2022 Octavia sahibiyim ve birçok kişinin bahsettiği arka taraftan gelen sesi yaşıyorum.
Biraz bozuk yollarda veya tümseklerde arka tekerlekler özellikle yukarıdan indiğinde lık lık diye bir ses geliyor. Alt takımlardan veya stepneden gelmediğine neredeyse eminim diyebilirim ama hiçbir şekilde bulamadım sebebini. Bu durumu yaşayan var mı, kronik bir durum ise nereden geliyor bu ses tam olarak?
-
Bagaj takozlarından geliyor olabilir. Bu durum kronik.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Bagaj takozu veya kaması sanırım sorun. Yetkili serviste değişim yapıyorlar mı acaba yoksa yağlayıp gönderiyorlar mı? Yağlasalar 1-2 aya kalmaz yine ses yapar bu çünkü
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bir dönem değişim yapıyorlardı ama şu an ne yapıyorlar bilmiyorum.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
1.0 etec araçlarda 45bin bakımda neler değişiyor acaba?
Uygulama direk 9150TL fiyat teklifi çıkarıyor.
Bu fiyata sanırım 3 buji, triger vs dahidir diye düşünüyorum.
Zira standart yağ ve filtre bakımını max kalite yağ ve parçalar ile 4000-4500TL ye hallederim gibi..
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi andios -- 8 Kasım 2024; 16:23:22 >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X