Şimdi Ara

Yeni Suzuki Vitara (ANA KONU) (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
9.035
Cevap
181
Favori
977.292
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
21 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2 sene önce kışın Ankara’da tamamen buz tutmuş bölünmüş bir yolda yokuş aşağı Grand Vitarayı durdurmayı başardığımızdan (ki yan taraftaki şeritte çocuklar altlarına poşet alarak buzda kayıyorlardı) Yeni Vitarayı incelemek istiyordum. Acaba aynı kabiliyettemiydi. Hatta grand vitarayı kullanan arkadaşım tarlayada girdiğini söylemişti. Bu kadar iddialı arazi kabiliyetine ihtiyacım yok. Çocuğumuz 3 yaşına filan geldiğinde karda kışta dağ bayır çıkabilmek yeterli bize. 4X4 araç arıyordum ancak uzun yol konforu bagaj ve alt yükseklik önemli kriterlerim. Yeni Vitarayı farklı zamanlarda 2 defa inceledim. Tabi incelerken kullanacağım özellikleri ile ilgilendim. Arka diz mesafesine özellikle dikkat ettim, şuan kullandığım Sx4 ten farkı yok. Bagajı yetersiz. Şuan kullandığım araçtan iyi ama 80bin lira verip içime sinecek bir bagaj değil. Alt açıklık 18,5 cm. Şuan kullandığım araç 17,5 ve daha hiç altını vurmadım. Sanırım 18,5 da işimi görür. Bence bu araç max. 3 kişilik bir ailenin sık sık yoldan çıkma durumu olacaksa tercih edilmeli. Hiç asfalttan inmeyecek, uzun yola sık çıkacak ailelere ya da gruplara hitap etmez kanaatindeyim. Biz araç alımını 1 - 1,5 sene ertelediğimizden artık incelemeyi bıraktım. 2. El araç almaktan çekinmediğimden, sıfırda olsa, 80 binin üzerinde para verip yağmur sensörü gibi bir özelliğin olmaması, bagajının içime sinmemesi gibi nedenlerden arayışım sanırım 2. el araçlara kayacak.
    Bu arada hala; kullanımının % 90 ı şehir içinde olan, arazi özelliklerine haiz yollara hiç girmeyen insanların Vitara, XV, Qasqai, Xtrail, vb. araçları tercih etmelerini anlayamıyorum.




  • hakeerus H kullanıcısına yanıt
    Yuksek sürüşün verdiği keyif ve altının yüksek olması, trafikte bayan iseniz taciz edilmeme, yolda sıkıştırılmama gibi durumlardan tercih ediliyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yarın ben de test edip karar vereceğim.
    4x4 düşünüyorum.

    - Bagaj büyüklüğüne ve bağımsız süspansiyon var mı bakacağım.
    - Cam açma düğmeleri aydınlatmalı mı ona bakacağım.
    - Genel sürüş kalitesi, süspansiyon sertliği ve darbe emiş hususlarına bakacağım.

    NOT: Şanjuman bu arada CVT değil, tam otomatik hidrolik tahrikli ve tork konvertörlü dendi.
  • 7-yıldır Grand Vitara 1.9 DDiS kullanan biri olarak, yeni "Vitara"dan etkilendiğimi söyleyemem.
    Kullandığım kasaya göre konfor-sürüş özellikleri fazla ancak 4x4 olarak "low range" yok. Şahsen; normalde 2WD (2-çeker) olup, auto 4WD, 4H-Lock, 4L modlarını, istendiğinde manuel olarak devreye sokulan ön ve arka differeansiyel kilidi ve yerden yüksekliğinin 25 cm olmasın isterdim son çıkan modelde...
    Yine de; sunduğu başta kilitlenebilir orta diferansiyel ile 4x4 çekiş olmak üzere özellikleri ile şu anda performans/fiyat oranı en yüksek SUV ("cross-over" olarak tanımlamak haksızlık olur.)
    GLX modelinin de Türkiye'ye gelmesini bekleyeceğim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BRAVEHEART11 -- 23 Mart 2016; 16:26:02 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhabalar,

    Herkes GLX bekliyor ama bahsettiğiniz özellikler GLX donanımında da aynı olacak.. ( Yerden yükseklik, çekiş sistemi vs. )

    Farklılık sadece donanımsal olarak olacak.. Açılır tavan, anahtarsız çalıştırma, nubuk koltuklar, ön arka park sensörü gibi.. Bunuda fiyata yansıcaklar tabi..

    Bence beklemeye gerek yok..
  • mavimantalite67 M kullanıcısına yanıt
    Evet, bahsettiğim özellikler elbette GLX'de de olmayacak. Yeni Vitara geçen yıl tanıtıldığında bunların olMAdığını öğrenmiştim zaten. Beklentiden öteye geçemedi ne yazık ki. Çekiş sistemi açısından son 2 kasada ilerleme olmadığı gibi geriye gidiş söz konusu. Örneğin 2005 Ekimden önceki kasada 2H (2-çeker) özelliği de vardı ve asfaltta yakıt ekonomisi sağlıyordu, ayrıca merdiven şaseydi ve kolayca-sağlıklı yükseltme imkanı vardı...
    Yine de; 7-yıldır kullandığım anahtarsız-dokunmatik kapı kilitleme/açma ve anahtarsız motor çalıştırma özelliklerinin almayı düşündüğüm araçta da olmasını isterim. Bu nedenle GLX'in gelmesini bekleyip fiyatını, bütçeme göre değip değmeyeceği yönünden değerlendireceğim.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Subaru xv ile kıyaslamak istesek artıları ve eksilerini söyleyebilecek bir arkadaş varmı? Her iki aracıda görmüş test etmiş biri olarak. Motor gücü,çekiş sistemi ve iç oturma hacmi, bagaj hacmi gibi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • redloves kullanıcısına yanıt
    Subaru XV nin tek dezavantajı yüksek yakıt tüketimi ve hantallığı, Vitara çok ekonomik ve motoru canlı.. Xv içi daha iyi ama xv de bir suv havası yok crpssover tipi var, vitara ön kasayı kalın ve yuksek turarak daha ağır abi görünüyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2.elde her iki araçtan hangisi daha az değer kaybı yaşar? Gerçi iki araç arasında en full donanımları örnek alsak 15-20 bin tl gibi bir fark var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracı daha almadan satma düşünceleri var insanların.
    bende anahtarsız çalıştırma olmasını isterim 3-4 ay beklenilebilir bir süre gerçekte öyleyse tabi.
  • İkiside, ancak vitara yeni kasa uzun zaman böyle devam eder, xv biraz eskidi.. Şimdi anahtarsız giriş vs dedinmi fiyat artıyor o zaman rakipler çoğalıyor.. Bu aracın 71500 e alacağın 4x2 si ile 81500 e alacağın 4x4 ü en homojen fiyat performans aracı olacaktır benim görüşüme göre... Özellikle evin 2. Aracı olacaksa çok iyi bir seçenek olur..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba Arkadaşlar...
    07.03.2016 tarihi itibarıyla Vitara 1.6 Benzinli ve 4 çekebilirlir :) bir vitaram oldu. Koşuyolu'ndan yapılan ilk teslimat bana kısmet oldu.
    Yazdıklarınızı okudum da...
    Alma kriterlerimi anlatmak istedim.
    Uzun zamandır 2. el dif.kilitli bir araç arayışım vardı zaten.
    Ancak piyasadakilerin çoğu sürekli 4 çeker.Bu da yakıt olarak epey bi sıkıntı.Zaten olay 4X4 un ruhuna da uymuyor.En beğenmediğiniz SUV 2 çeker olsa da 75-80 Binlerden başlıyor.
    Son zamanda birçok arkadaşım ikinci el araç alırken dolandırıldı.Arabalar ellerinde patladı.
    Bu fiyatlara alınabilecek 4x4 lerin km ve diğer bilgilerine güvenmek çok zor bence.İyi olanlarda da fiyat fırlıyor.
    Doğan grubu tüm servislerin sözleşmelerini iptal etti.Yeni anlaşmalarla standartları yüksek Satış-Servis-Yedekparça ve aksesuar merkezleri oluşturuyorlar...Sayı doğal olarak artacak...


    Vitara zaten hiçbir zaman konfor olarak ön plana çıkma iddiasında da bulunmuyor.İşlevsellik daha önde...
    Ben şantiyede 5 kişi doluşup 2 çeker toyota hilux ile giremediğimiz çamur ,toprak ve eğimli zeminde gayet başarılı işimi halledebildim.
    Ailece doluşup Şile taraflarına ortalama 130-140 ile rahatlıkla gidip geldim.
    Asfaltta Allgrip spor modu denemeden karar vermeyin.Müthiş bir hızlanma ve yol tutuş var.
    İkitelli de trafik sıkıştı.Ataşehire 3 saatte gelebildim.50 km yol.Yakıt otalama 7.8 lt/100 km. idi.
    Aynı yol açık trafikte 6.2 lt/ 100 km. ile tamamlandı.
    İzmire ise 5.5 ile gidebilirim sanıyorum.
    8 yıldır kullandığım suzuki swift bir kez bile arızalanmadı.Bir kez bile...Suzukiye bu yönden haklı olarak güvenirim.
    Aracın özelliklerine bir kez de globalsuzuki adresinden bakın derim.Tanıtım videolarını izleyin.
    Radar destekli frenleme ve hız sabitleme çok kullanışlı.
    Konfor benim için yeterli.
    İstanbul'da koltuk ısıtmanın ne işi olabilir ki.Anahtarsız çalıştırma ve sunroof...Belki olsaydı iyi olurdu.Ama işlevsel hiçbir eksiklik yok bence.
    Konforun da sınırı yok.
    Kısacası memnunum arkadaşlar.
    Bu fiyatla daha uygunu yoktu bence.Süslü bir SUV yerine gönül rahatlığıyla her koşulda kullanabileceğim bir 4X4 almış oldum.
    Aldığım bilgiye göre üst model temmuz-ağustos gibi gelecek.Fiyat 10-15 bin artacak en az...
    Aksesuarlar geldi.Sitede de var.
    Ağır offroad araçlarıyla otoyol yapılamadığını biliriz.O yüzden optimum bileşenler bana yetti.

    Yazının düzensiz olduğunun farkındayım.Sürem kısıtlıydı...
    Umarım faydası olmuştur.

    İyi günler dilerim.




  • Yapmış olduğunuz paylaşım için teşekkür ederim bende bu hafta sonu izmir bayisine gidip deneyeceğim . Aklımda 3 model var Captur - Vitara - Cx3 captur dizel olması sebebi ile listemde , vitara ise internette gezerken denk geldi ilk görüşte aşık oldum diye bilirim :) cx3 ise uzak bir ihtimal ama yinede listeme yazdım .

    Aylık 340km iş ev gidiş gelişim var ve gezmeyi seven birisiyim . Captur dizel olması sebebi ile listede başı çekiyordu hatta almak için bayiye bile gittim son anda birazda düşünmek istiyorum deyip bıraktım . Sonrasında Vitarayı keşfettim Captur ile aynı kefeye konulamayacak bir araç olduğunu belli ediyor. Gerek teknik verileri gerek donanımı gerek 4x4 olması . Benim kesinlikle hertürlü işimi görebilecek bir araç olduğu düşüncesindeyim . Canlı canlı göreceğim inşallah cumartesi günü .

    Gelelim Cx-3 ile mukayesesine Cx-3 evet dizel bir araç sorunsuz bir firma gözü ile saygın bir firma ama gel gelelim Vitara ile eşdeğer donanımı 1.5 SKY-D 4x4 AT Reflex diye düşündüm onunda fiyatı 93,800 TL Vitara ise 81.500 TL . arada 12.000 TL fark var. Malum ülkemiz de benzin pahalı olmadı kaliteli bir lpg taktırırım diye düşündüm . Yeni motorlarda kullanılan subapların tamamı (honda bayi çıkışlı lpgliler hariç) magnezyum alaşımlı subap . Lpg ile kullanımda 40-50 bin km arasında bozulma yapabiliyor. @GÖLCÜK Alper bey ile görüşmemizde Sx4 ve S-Cross larında aynı motoru kullandığını görendim yapılacak iş basit lpgyi taktırıp 50.000 km sonra birde sübap değişimi yaptırsam en fazla 5.000 tl maliyeti olur. 7.000 lira yine cebime kalır diye düşünüyorum .




  • Hayırlı olsun, guzel tercih..
    Captur un pedallarından gelen soguk hava problemi sebebi ile elemiştim sizde dikkat edin.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • AzM!CaN kullanıcısına yanıt
    Vitaraya lpg taktınızmı mazdanın dizelinden de az yakar.
    Sx4 le 20 kuruşu daha neredeyse hiç geçmedim. lpg 2,00 tl
  • "Yeni anlaşmalarla standartları yüksek Satış-Servis-Yedekparça ve aksesuar merkezleri oluşturuyorlar."
    iki arabayla. bayilere kolay gelsin. vitaranın manuel seçeneği bile yok. şakagibi
  • hakeerus H kullanıcısına yanıt
    Ondan şüphem yok :) Nasipse canlısını bir göreyim hele :)
  • yüta Y kullanıcısına yanıt
    Ankarada en begenilen bayii ile yollarını ayırıp, en uzak durulası ile de anlaşmışlar.
    Tüm bu olumsuzluklara rağmen almak istiyorum da, hem hanımı ikna edemiyorum hemde arka diz mesafesi bagaj hacmi birde yağmur sensörü olmaması hevesimi kırıyor.
  • Dizel versiyonuda varmış, acaba türkiye'ye gelir mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dizel manuel, aslinda vitara s var 1.4 turbo..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.