Şimdi Ara

Yeni Tesla Model Y, kabindeki 4D radar ile adeta çığır açıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
0
Favori
1.668
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yeni Tesla Model Y, kabindeki 4D radar ile adeta çığır açıyor
    Tesla, yenilenen Model Y'nin üretimine başladı ve ilk teslimatlar çok yakında gerçekleştirilecek. Daha önce birçok yeni özellikle gündeme gelen Model Y, şimdi de güvenlik açısından devrim yaratacak bir yenilikle karşımıza çıkıyor: 4D kabin radarı. Model Y zaten kendi alanında en güvenli araçlardan birisiydi. Yen kabin radarı ile güvenlik sistemleri çok daha akıllı ve uyarlanabilir hale gelerek standartları daha da yükseltiyor.



    Tesla'nın mühendis ekibi tarafından yapılan açıklamalara göre, bu yeni radar sistemi sadece yolcu algılama değil, aynı zamanda otomatik acil durum çağrısı gibi kritik güvenlik özelliklerini de beraberinde getiriyor.



    Tesla, 2022’den beri araçlarında kabin içi radar kullanıyordu. Ancak bu yeni sistem, çok daha gelişmiş bir yapıya sahip. Önceki radar versiyonları yalnızca koltuklarda oturulup oturulmadığını algılayabiliyorken, yeni 4D radar, yolcunun boyutunu, hareketlerini ve hatta kalp atışlarını bile tespit edebiliyor. Radar, mevcut sistemle aynı noktada, yani dikiz aynasının hemen üstüne yerleştirilmiş durumda.



    Yolcu boyutuna göre hava yastığı açma teknolojisi



    Bu yeni radar, özellikle hava yastıklarının daha güvenli bir şekilde açılmasını sağlamak için kullanılıyor. 4D radar, araç içindeki yolcuları boyutlarına göre algılayıp sınıflandırabiliyor. Bu sınıflandırmaya göre hangi hava yastıklarının hangi şiddette ve zamanlamada açılacağı belirleniyor.






    Tesla'nın 4D radarının sunduğu en önemli özelliklerden biri de araç içinde unutulan çocukları algılama yeteneği. Yeni sistem, bir yetişkinle bir çocuğu ayırt edebiliyor ve küçük bir çocuk tespit ettiğinde otomatik olarak Tesla uygulaması üzerinden ebeveyne anında bildirim gönderiyor. Buna ek olarak araç içi klima sistemini otomatik olarak devreye sokarak sıcaklığı dengelemeye çalışıyor. Eğer ebeveyn bildirime yanıt vermezse, sistem acil durum çağrısı yaparak yerel yetkililere aracın konumunu iletiyor. Bu özellik, özellikle yaz aylarında araçta unutulan çocukların yaşamını tehdit eden sıcak çarpması gibi olayların önüne geçmeyi hedefliyor.



    Yeni Tesla Model Y, kabindeki 4D radar ile adeta çığır açıyor
    Yeni Model Y, acil durumlarda Bluetooth bağlantısı aracılığıyla acil çağrıları yapabilme özelliğine de sahip. Ancak bu özellik şimdilik sadece sürücünün telefonu araca bağlı olduğunda çalışıyor. Avrupa’daki Tesla modelleri eCall sistemiyle doğrudan acil servislere bağlanabiliyor, ancak ABD ve Kanada'da böyle bir sistem bulunmuyor. Tesla'nın ilerleyen dönemde eCall entegrasyonu yapması bekleniyor.



    Ne zaman kullanıma sunulacak?



    Tesla Model Y'nin yeni versiyonu Mart 2025'te teslim edilmeye başlanacak. Ancak 4D radar ve diğer gelişmiş güvenlik özellikleri, 2025’in üçüncü çeyreğinde yazılım güncellemeleriyle aktif hale gelecek. Yani bu özelliklerin kullanıma sunulması yaz sonu veya sonbahar başlarını bulabilir.



    Ayrıca Bkz.Bu Çinli otomobil, paralel parka basit ve havalı bir çözüm sunuyor



    Bu arada yeni Model Y’nin kabini özelindeki yenilikler sadece 4D radar değil. Tesla’nın kendi geliştirdiği yeni mekanizması sayesinde, arka koltuklar sektördeki en hızlı katlanma süresine sahip. Firmaya göre sadece dört saniyede tamamen katlanabiliyorlar, bu süre sektör ortalamasından üç saniye daha hızlı. Tesla ayrıca direksiyon simidindeki düğme tabanlı sinyal kontrollerinden geri adım attı ve geleneksel sinyal kolunu geri getirdi. Ayrıca daha sessiz kapanan kapılarla birlikte bardak tutucular ve bagaj kapağında yaşam kalitesi iyileştirmeleri yapıldı. Tesla, HVAC (ısıtma, havalandırma ve klima) sistemini de geliştirdi. Yeni Airwave 2.0 sistemi, hava akışını optimize eden otomatik salınımlı fanlarla daha verimli bir havalandırma sağlıyor.




    Kaynak:https://www.notateslaapp.com/news/2532/new-tesla-model-y-adds-4d-radar-calls-911-if-child-left-behind-increases-safety
    Kaynak:https://driveteslacanada.ca/news/tesla-engineers-reveal-new-model-y-enhancements-4d-cabin-radar-efficiency-upgrades-and-more-video/







  • Ne amlasız bir mesaj resmen içindeki nefreti çıkarmak için yazmışsın.. bunun aracın motoruyla ne ilgisi var .. araç içi bir teknoloji..


    Yarın çıkar bu tür benzer teknolojiyi başka markalar içten yanmalı, hibrit,phev araçlara da uygular ..

    Aracın elektrikli olmasıyla ne ilgisi var yarın Mercedes BMW çıkar içten yanmalı modellerine uygulaya bilir yada mild hybrid modellerine ..

  • Yuh



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi isosonsuz -- 9 Şubat 2025; 15:1:19 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • İçten yanmalı motoru savunan kekolar gelir buna da laf bulur şimdi

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • BatuhanErenler RY3A5 B kullanıcısına yanıt
    Kafan iyi herhalde 😂

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Bu teknolojiyi okurken karete Kamil repliği geldi aklıma. Bir animasyonunda kungfu yapıyordu, usta bir şeyleri engelliyordu ve Kamil şöyle diyordu: adam havada mı rüzgarı hesapladı diye 😁 adamların uğraştığı şeye bak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amanhem -- 9 Şubat 2025; 15:43:34 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • Amerikayı tanımla desen ; aracında çocuğunu unutan salakların ülkesi derim.

  • BatuhanErenler RY3A5 B kullanıcısına yanıt
    onlara ultra karbonmonoksit ölmüş hayvan fosil kalıntılı, duman hücreli mazot sever diyoruz dostum

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Okurken aklıma arka koltukta dizüstü bilgisayar çantası var diye daha araçtan inmeden öten T10X alarmı geldi. Umarım çok uzun zaman geçmeden TOGG'un da bu günlere geldiğini görebiliriz.

  • BatuhanErenler RY3A5 B kullanıcısına yanıt

    Ne amlasız bir mesaj resmen içindeki nefreti çıkarmak için yazmışsın.. bunun aracın motoruyla ne ilgisi var .. araç içi bir teknoloji..


    Yarın çıkar bu tür benzer teknolojiyi başka markalar içten yanmalı, hibrit,phev araçlara da uygular ..

    Aracın elektrikli olmasıyla ne ilgisi var yarın Mercedes BMW çıkar içten yanmalı modellerine uygulaya bilir yada mild hybrid modellerine ..




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi darkmoon34 -- 9 Şubat 2025; 17:0:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • darkmoon34 kullanıcısına yanıt
    Sırf motoru elektrikli olduğu için kötüleyen angutlar var. Onlara istinaden yazılmış bir mesaj. Anlamak zor değil

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • bilgi@sayar kullanıcısına yanıt
    Adamlar arabada bilgisayarı unutmanı engelleyen sistem yapmışlar, yine yaranamıyorlar.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • BatuhanErenler RY3A5 B kullanıcısına yanıt

    Mevzu o değilki niye bir insan güvenlik teknolojisini araç sadece eletkrkli diye kötülesin tekrar ediyorum üslubunda kaba yazdığında konu bütünlüğü ile hiç bir ilgisi yok .. şimdi dersin sende içten yanmalı var falan bende phev var peşinen söyliyim ... İçten yanmalı ya da karşı değilim bev araçlarada umrum.bile değil ikiside.. bildiğim bir şey varsa içten yanmalılar e-yakıta dönücek ilerde emisyon oranı yok denicek kadar az..


    Bu araç cinslerine bu kadar takılmasını da anlamıyorum herkes de yarım bilgiler .. geçende biri diyor 2035 de içten yanmalı kalkıcak bütün forumda aynı adam her yere bunu yazıyor .. yanlış bilgi yayıyor..

    2035 sonrasıda bmw mercedes müdahalesiyle e-yakıt ile çalışan yani yapay yakıtla çalışan araçların üretimi devam edicek .. bunuda mild hibrit motorlar için çıkardılar.. ama sorsan bütün forumda 2035 de içten yanmalı üretimi bitiyor yazıyor arkadaş ..




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi darkmoon34 -- 9 Şubat 2025; 17:15:21 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ssbrutality S kullanıcısına yanıt
    Sizlere akülü arabalarinizla basarilar. Cocukken sürer eglenirdik… sarj aletinizi unutmayin.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • ErTuFx kullanıcısına yanıt
    sektörün geleceği elektrikli motorlar.Bakınız Toyota nın hidrojen teknoloji bile elektrikli Motorla gidiyor.
    Güç kaynağı akü olur batarya olur hidrojen olur orası henüz belli değil ama %90 batarya olacak gibi çünkü alternatif bir güç kaynağı çok zor şimdilik.Nükleer güç vs şuanlık imkanı yok

    Özetle içten yanmalı merağınız varsa imkan olduğunda yeni bir araç alın derim zira üreticiler yıldan yıla bırakacaklar.Bakınız Peugeot un artık birçok modelin içten yanmalısı son buldu özellikle dizel motorlu binek araçlar bir elin parmak sayısı kadar artık.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • meeb kullanıcısına yanıt

    Bütün araç piyasasına Türkiye çerçeveli baktınmı büyük bilgi eksikliği olur Peugeot içten yanmalı vazgeçmedi sadece pek çok marka gibi artık benzin ve dizel versiyonlarını yüksek ötv oranlarından ötürü Türkiye ye yollamıyor .. elektrik ve hybritte ötv indirimleri var diye o versiyonları yolluyor..

    Avrupa Peugeot sitelerine gir bak İngiltere olur başka ülke olur hala dizel benzin seçenekleri satışta ..

    Türkiye ye artık pek çok marka yüksek ötv ötürü dizel yada benzin modellerini yollamıyor.. Bu demek değilki üretmiyor ..


    Arkadaşla daha geçen gün bu mevzuyu konuşduk yeni 5 kasa çıktı ben i5 çok görmeyi bekliyordum hadi benzinlide olabilir tek tük diyordum inanılmaz fazla 5.20d xdrive görüyorum şaşırdım ben bu yeni kasanın dizelinin yollanıcağını dahi düşünmemiştim ötv den ötürü ama çok satmış .. hani 5.20i olurda yeni kasada bu kadar çok dizel satılacağını düşünmezdim.. ben en çok i5 satar demiştim ondan tam aksine az görüyorum genelde 5.20i yada dizel..


    2035 sonrası e-yakıt lı araçların üretimine ab onay verdi yani mild hybrid ,düz hybrid ,phev devam eder e-yakıt ile içten yanmalı .. e-yakıt ta yani yapay yakıtta zaten emisyon nerdeyse yok temiz yakıt şehir içinde de elektrik motor devrede olur uzun yolda gene içten yanmalı falan .. isteyen de gider bev alır kafasına göre..


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • darkmoon34 kullanıcısına yanıt
    Her 2 model markanın bir dönem çok satan modelleri arasında idi. 208 ve 308 için geçen yıl belirlenen yol haritası petrol motorlu stokların bitmesi ile birlikte devreye alındı. Geçen yıl satılan bin 447 adet 208 modelinin 770 adeti 100 kw gücündeki elektrikli versiyondan gerçekleşti. 2024 yılında 2 bin 887 adetlik 308 satışının da 645 adeti elektrik 115 kw elektrikli motorlu versiyon ile oluştu.

    Peugeot aldığı diğer bir kararla bir dönemin başarılı B-HB modeli 208 ve yine başarılı C HB modeli 308 için petrol motorları rafa kaldırdı. 2024 yılında 1.2 litrelik benzinli modellerin yer aldığı satış listesinde artık sadece elektrikli motor kaldı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • darkmoon34 kullanıcısına yanıt
    bitti hocam bitti , içten yanmalı artık teknolojisinin sonuna gelinmiş ilkel verimsiz bir motor olarak görülüyor.

    Dizelin zaten özellikle ağır iş makinalarında şuanlık alternatifi olmadığı için kaldırılma planı yok.Ancak binek otomobil için sonuna gelindi.Bu yıl bunun çok daha iyi farkına varacak herkes.Dediğim gibi karşı olana hazır satışları varken yeni bir otomobil satın almayı öneriyorum herkese.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • meeb kullanıcısına yanıt
    Menzil 800km yi gecmedikce elektrikli araba yutturmacasina asla gecmem. Ben bir kullaniciyim benim isime gelir rekabet. Sektörün gelecegi de zorla elektrikli motorlara getirildi onda ayri bir hilaye..

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • meeb kullanıcısına yanıt

    En başta bende phev var yarın satar bev alırım çok umrumda değil . Yani öyle bir şeyin tarafı değilim ..


    Sadece bitti demekle bitmiyor çok dar bir alandan bakarsan bitti gibi görünür globalden bakarsan bunun yolu daha çok var ...


    Elektik tekonolojisi de yeni bir teknoloji değil ilk benzinli içten yanmalı motorlardan önce elektrikli araçlar vardı ilk elektrikli aracıda yanlış hatırlamıyorsam İngiliz bir adam üretiyor 1800 lü yılların sonlarında.. sonrası Edison hery ford ortak model t ev projesi üstüne çalışıyor Edison hatta arabaya özel nikel batarya üretiyor gene Ferdinand Porsche ilk aracı eletkrkli hatta onla ağır kaza yapıyor..

    Hatta bir ara Amerika'da elektrikli taksi kullanılıyor 1920 li yıllarda falan siyah beyaz resimleri de var nette bakabilirsin..

    Yıllar içinde pek çok marka ama az ama çok eletkrkli araç üretiyor..

    Yani senin bakış açınla söyliyim elektrikli araçta içten yanmalı motor kadar eski bir teknoloji sadece batarya teknolojisi gelişti.. oda limitine ulaştı bundan sonra kuru batarya mı olur hidrojen yakıt hücresimi olur ordan devam edebilir .. neticede dünyada lityum rezervi çok sınırlı ..


    Bunun dışında eğerki araçların üstündeki teknolojileri diyorsan aynen bu konudaki gibi yada otonom akıllı sistemler falan onun aracın eletkrkli olması ile hiç bir ilgisi yok ..

    Sen bitiyor diyorsun neye göre kime göre ...

    mercedes bmw Fiat Aston martin skoda falan gibi büyük markalar biz içten yanmalıdan üreticez diyorlar tabiki saf değil hybrid falan üretirler..

    Türkiye de ağır ötv oranlarından ötürü artık markaların çoğu benzin yada dizel yollamıyor eletkrkli yollamak hesaplarına geliyor ÖTV indirimi olduğu için ..

    Bu belki sana benzin dizel bitti artık üretmiyor lar algısı yaratmış olabilir ama yok öyle bir şey internete girip brezilya gibi yada başka güney Amerika Afrika tarzı yerlerdeki araç sitelerine girersen bir iki hybrid model dışında geri kalan araçların hala benzin yada dizel satışı olduğunu görebilirsin ..

    Ben sadece şunu diyorum elektrik müthiş geleceğin teknolojisi değil içten yanmalı da işi bitmiş bir teknoloji değil e-yakıt ile devam edecekler ab bu onayı verdi .. belki sayısı azalır belki belli bir kitle alır ama devam eder ..


    Gelecek diyorsan gelecek göklerde bana hybrid bev phev,içten yanmalı hepsi aynı geliyor kabaca bakarsan hala 4 lastik bir kaporta asfaltın üstünde ürettiği enerjiyi yer çekimiyle mücadele için harcayarak ilerliyen araçlar.. motorunun elektrik yada içten yanmalı olmasının hiç bir önemi yok ne zaman bu sistem değişir yani uçan insanlı araçlar çıkar işte o yep yeni bir sistem yep yeni bir teknolojidir ..

    Yerçekiminin etkisinden ne kadar çok kurtulursan işte verimlilik o kadar artar.. mesafeler kısalır şu anda arabayla 700 km gittiğin yol 400 km ye düşer 7 saatte gittiğim yol 2-3 saate düşer .. işte o taşımacılıkta yep yeni bir teknoloji yep yeni bir devrimdir.. yoksa elektrik o bu şu bir şey değişmez..


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ErTuFx kullanıcısına yanıt
    tercih meselesi tabi ki zaten cep telefonları gibi olacak artık kullan at.Her sene daha iyisi çıkacak insanlar değiştirmek isteyecek kapitalizmin yeni oyunu diyorum ben.Güzel olan 2. el piyasası bitecek yamyamlar için , insanlar daha güvenli daha teknoloji içeren araçlarla tanışacaklar.Yüksek güvenlik önlemleri ile daha az kazalar yaşanacak.Kötü olan çevresel kirlilik faktörleri ve ekonomik etkisi .

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.