Şimdi Ara

Yeni toplanmış windows 10 bilgisayar da mavi ekran hatası

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
387
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar, daha 2 gün önce sistemimi bitirdim her parçayı ayrı ayrı aldım ve kendim topladım. Sistem özellikleri şöyle;


    • MSI GTX 1660 VENTUS XS 6G OC
    • Amd Ryzen 5 3500X
    • Adata XPG Gammix D30 8 GB 3000Mhz DDR4 CL16 (2x)
    • Kingston a400 ssdnow 240gb 500mb-350mb/s sata3 2.5"
    • CORSAIR Carbide Serisi SPEC-DELTA RGB 550W 80+
    • Gigabyte B450M H

    Bilgisayar belirsiz sürelerde kendi kendine mavi ekran hatası veriyor. Hata şöyle: "kişisel bilgisayarınız bir sorunla karşılaştı ve yeniden başlatılması gerekiyor" genelde bir şey kurarken bir anda hatayı veriyor. İnternet de gördüğüm neredeyse bütün çözümleri denedim. 3 kere windows 10'un farklı sürümlerini formatladım ama yine bir şey değişmedi. Genelde ramlerden kaynaklanan bir sorun olduğu için ramlerimi memtest86 yazılımı ile kontrol ettim. Hiç bir sorun bulamadı artık yazılımsal bir sıkıntı olduğunu düşünmüyorum. Bir şey de sıkıntı var ama nerede bilmiyorum. Mindup dosyalarını aşağıya bıraktım. yardımlarınızı bekliyorum, iyi günler.


    https://www.mediafire.com/file/n23hhjgnpdal0s6/minidump.rar/file








  • Hocam, dumpınıza baktım, direkt bir şey söylemek zor. Test yapmışsınız ama, ben yine de memoryden şüpheleniyorum. Daha uzun süreli bir test yapmanız faydalı olur, gece boyunca çalışsın siz uyurken. Bir de her BSOD aldığınızda tekrar dumpları buraya gönderin, farklı şeylere denk gelecek miyiz bakalım.



    Microsoft (R) Windows Debugger Version 10.0.19041.685 AMD64

    Copyright (c) Microsoft Corporation. All rights reserved.



    Loading Dump File [C:\Users\mjohn\Downloads\minidump\minidump\012121-6609-01.dmp]

    Mini Kernel Dump File: Only registers and stack trace are available



    ************* Path validation summary **************

    Response             Time (ms)   Location

    Deferred                                       SRV*C:\Windows\symbol_cache*http://msdl.microsoft.com/download/symbols

    Symbol search path is: SRV*C:\Windows\symbol_cache*http://msdl.microsoft.com/download/symbols

    Executable search path is: 

    Windows 10 Kernel Version 18362 MP (6 procs) Free x64

    Product: WinNt, suite: TerminalServer SingleUserTS

    Built by: 18362.1.amd64fre.19h1_release.190318-1202

    Machine Name:

    Kernel base = 0xfffff800`4b600000 PsLoadedModuleList = 0xfffff800`4ba43290

    Debug session time: Thu Jan 21 17:15:45.783 2021 (UTC + 3:00)

    System Uptime: 0 days 4:11:42.457

    Loading Kernel Symbols

    ...............................................................

    ................................................................

    ..............................................

    Loading User Symbols

    Loading unloaded module list

    .................

    For analysis of this file, run !analyze -v

    3: kd> !analyze -v

    *******************************************************************************

    *                                       *

    *            Bugcheck Analysis                  *

    *                                       *

    *******************************************************************************


    QUOTA_UNDERFLOW (21)

    This bugcheck occurs if a kernel component mishandles quota charges and

    returns more quota than was previously charged to a particular quota block.

    Arguments:

    Arg1: 0000000000000000, The process (if any) that was initially charged.

    Arg2: 0000000000000000, The quota type in question (paged pool, nonpaged pool, etc.)

    Arg3: 000000000000062c, The initial charge amount to return.

    Arg4: 00000000000005ec, The remaining (unreturned) charge.


    Debugging Details:

    ------------------



    KEY_VALUES_STRING: 1


      Key : Analysis.CPU.Sec

      Value: 4


      Key : Analysis.DebugAnalysisProvider.CPP

      Value: Create: 8007007e on DESKTOP-75C19E7


      Key : Analysis.DebugData

      Value: CreateObject


      Key : Analysis.DebugModel

      Value: CreateObject


      Key : Analysis.Elapsed.Sec

      Value: 21


      Key : Analysis.Memory.CommitPeak.Mb

      Value: 77


      Key : Analysis.System

      Value: CreateObject



    BUGCHECK_CODE: 21


    BUGCHECK_P1: 0


    BUGCHECK_P2: 0


    BUGCHECK_P3: 62c


    BUGCHECK_P4: 5ec


    CUSTOMER_CRASH_COUNT: 1


    PROCESS_NAME: lsass.exe


    STACK_TEXT:  

    ffffd686`2b9b87e8 fffff800`4b7eb2e9 : 00000000`00000021 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`0000062c : nt!KeBugCheckEx

    ffffd686`2b9b87f0 fffff800`4bc225fe : ffffdb8d`cadf0700 ffffdb8d`cadf0700 ffff800f`b0a96380 fffff800`4ba68200 : nt!PspReturnQuota+0x1b3209

    ffffd686`2b9b8850 fffff800`4bc22478 : 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 : nt!ObpFreeObject+0x12e

    ffffd686`2b9b88b0 fffff800`4b6302b9 : 00000000`00000000 00000000`00000000 ffffd686`2b9b8a39 ffffdb8d`cadf0730 : nt!ObpRemoveObjectRoutine+0x88

    ffffd686`2b9b8910 fffff800`4bc18c47 : 00000000`ffff8006 ffffdb8d`cadf0700 ffffdb8d`cadf0700 ffffdb8d`c7949d40 : nt!ObfDereferenceObjectWithTag+0xc9

    ffffd686`2b9b8950 fffff800`4bc1df3e : 00000000`00000994 ffff800f`b784a080 0000001f`9787e4a8 0000001f`9787e9b0 : nt!ObCloseHandleTableEntry+0x2c7

    ffffd686`2b9b8a90 fffff800`4b7cde98 : ffff800f`b784a080 00000176`12ad97f0 ffffd686`2b9b8b80 ffff800f`b5c92310 : nt!NtClose+0xde

    ffffd686`2b9b8b00 00007ff8`b123c244 : 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 : nt!KiSystemServiceCopyEnd+0x28

    0000001f`9787e7f8 00000000`00000000 : 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 : 0x00007ff8`b123c244



    SYMBOL_NAME: nt!PspReturnQuota+1b3209


    MODULE_NAME: nt


    IMAGE_NAME: ntkrnlmp.exe


    IMAGE_VERSION: 10.0.18362.30


    STACK_COMMAND: .thread ; .cxr ; kb


    BUCKET_ID_FUNC_OFFSET: 1b3209


    FAILURE_BUCKET_ID: 0x21_nt!PspReturnQuota


    OS_VERSION: 10.0.18362.1


    BUILDLAB_STR: 19h1_release


    OSPLATFORM_TYPE: x64


    OSNAME: Windows 10


    FAILURE_ID_HASH: {e09333c9-b4c4-6d2b-abd9-55f32ac61379}


    Followup:   MachineOwner

    ---------





  • Merhaba, ramlerin testi 3 saat cıvarı sürdü memtest86 yazılımını kullandım. İnternetten araştırdığım kadarıyla bu yazılım kesin doğru sonucu veriyormuş. Fakat sizin bildiğiniz bir program varsa söyleyin onunla test edeyim. yine bir kaç kez hata verdi. 30-40 dakika sonra atarım onları da.

  • Buyurun hocam, 3 tane daha dump bir tanesi aynısı hangisi olduğunu bilmediğim için hepsini koydum.





  • dump sonuçları hep birbirinden farklı, konu donanımsal da olabilir, veya kurduğunuz driver, ya da yazılımlarla da alakalı olabilir. isterseniz ramlerin birini sökün öyle hata alacak mı kontrol edin, alırsa diğer rami takıp bir de öyle deneyin. denemişsinizdir mutlaka ama yine de söyleyeyim, bios reset/update yapmanızda fayda olabilir. Herhangi bir overclock varsa iptal edin default değerlere dönün.


    Bir de biostan ramlerinizle ilgili XMP seçeneği aktif ise disable edip deneyebilir misiniz?

  • ramlerin yerini değiştirip denemiştim ama sorun çözülmemişti. Aynı şekilde bios update de yaptım, en eski sürümü bile yükledim. Ram XMP seçeneğini de disable edip denemiştim yine bir sonuç çıkmamıştı. Overclock yok sistemin hiç bir şeyine dokunmadım. Driverlar ile alakalı olduğunu da sanmıyorum sistem dosyalarını cmd komutları ile bir çok kez kontrol edip güncelleme vesaire yaptım bir sonuç çıkmadı hiç birinde. 3 kere formatladım her birinde farklı bir yöntem denedim. Birinde tüm driverları tek tek elimle yükledim birinde windows update ile yükledim Display Driver Uninstaller programı ile ekran kartı driverını silip sonrasında en güncelini elimle yükledim. Yine bir şey değişmedi, Windows update ile windows'u da son sürüme güncelledim yine bir şey değişmedi. Zaten harici bir yazılım bilgisayar hiç yüklemedim. Yarın dediğiniz ram olayını denerim sonucu yazarım. Donanımsal bir şey olduğunu düşünüyorum ama hangi parça da sıkıntı var bulamıyorum. bulabilirsek direk o parçayı garantiye yollayacağım.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dant3 -- 22 Ocak 2021; 2:45:23 >




  • Reis yazılımsal olarak kökten çözüm için format at gene olmazsa bios gir varsayılan ayarlara döndür eğer olmazsa sorunun donanımsal
  • Merhaba arkadaşlar, anakartın desteklediği ram listesinde benim kullandığım ram bulunmuyor. Bu hataya sebep olabilir mi? Ona göre desteklenen bir ram satın alacağım.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.