Merhaba arkadaşlar, daha 2 gün önce sistemimi bitirdim her parçayı ayrı ayrı aldım ve kendim topladım. Sistem özellikleri şöyle;
Bilgisayar belirsiz sürelerde kendi kendine mavi ekran hatası veriyor. Hata şöyle: "kişisel bilgisayarınız bir sorunla karşılaştı ve yeniden başlatılması gerekiyor" genelde bir şey kurarken bir anda hatayı veriyor. İnternet de gördüğüm neredeyse bütün çözümleri denedim. 3 kere windows 10'un farklı sürümlerini formatladım ama yine bir şey değişmedi. Genelde ramlerden kaynaklanan bir sorun olduğu için ramlerimi memtest86 yazılımı ile kontrol ettim. Hiç bir sorun bulamadı artık yazılımsal bir sıkıntı olduğunu düşünmüyorum. Bir şey de sıkıntı var ama nerede bilmiyorum. Mindup dosyalarını aşağıya bıraktım. yardımlarınızı bekliyorum, iyi günler. https://www.mediafire.com/file/n23hhjgnpdal0s6/minidump.rar/file |
Yeni toplanmış windows 10 bilgisayar da mavi ekran hatası
-
-
Hocam, dumpınıza baktım, direkt bir şey söylemek zor. Test yapmışsınız ama, ben yine de memoryden şüpheleniyorum. Daha uzun süreli bir test yapmanız faydalı olur, gece boyunca çalışsın siz uyurken. Bir de her BSOD aldığınızda tekrar dumpları buraya gönderin, farklı şeylere denk gelecek miyiz bakalım.
Microsoft (R) Windows Debugger Version 10.0.19041.685 AMD64
Copyright (c) Microsoft Corporation. All rights reserved.
Loading Dump File [C:\Users\mjohn\Downloads\minidump\minidump\012121-6609-01.dmp]
Mini Kernel Dump File: Only registers and stack trace are available
************* Path validation summary **************
Response Time (ms) Location
Deferred SRV*C:\Windows\symbol_cache*http://msdl.microsoft.com/download/symbols
Symbol search path is: SRV*C:\Windows\symbol_cache*http://msdl.microsoft.com/download/symbols
Executable search path is:
Windows 10 Kernel Version 18362 MP (6 procs) Free x64
Product: WinNt, suite: TerminalServer SingleUserTS
Built by: 18362.1.amd64fre.19h1_release.190318-1202
Machine Name:
Kernel base = 0xfffff800`4b600000 PsLoadedModuleList = 0xfffff800`4ba43290
Debug session time: Thu Jan 21 17:15:45.783 2021 (UTC + 3:00)
System Uptime: 0 days 4:11:42.457
Loading Kernel Symbols
...............................................................
................................................................
..............................................
Loading User Symbols
Loading unloaded module list
.................
For analysis of this file, run !analyze -v
3: kd> !analyze -v
*******************************************************************************
* *
* Bugcheck Analysis *
* *
*******************************************************************************
QUOTA_UNDERFLOW (21)
This bugcheck occurs if a kernel component mishandles quota charges and
returns more quota than was previously charged to a particular quota block.
Arguments:
Arg1: 0000000000000000, The process (if any) that was initially charged.
Arg2: 0000000000000000, The quota type in question (paged pool, nonpaged pool, etc.)
Arg3: 000000000000062c, The initial charge amount to return.
Arg4: 00000000000005ec, The remaining (unreturned) charge.
Debugging Details:
------------------
KEY_VALUES_STRING: 1
Key : Analysis.CPU.Sec
Value: 4
Key : Analysis.DebugAnalysisProvider.CPP
Value: Create: 8007007e on DESKTOP-75C19E7
Key : Analysis.DebugData
Value: CreateObject
Key : Analysis.DebugModel
Value: CreateObject
Key : Analysis.Elapsed.Sec
Value: 21
Key : Analysis.Memory.CommitPeak.Mb
Value: 77
Key : Analysis.System
Value: CreateObject
BUGCHECK_CODE: 21
BUGCHECK_P1: 0
BUGCHECK_P2: 0
BUGCHECK_P3: 62c
BUGCHECK_P4: 5ec
CUSTOMER_CRASH_COUNT: 1
PROCESS_NAME: lsass.exe
STACK_TEXT:
ffffd686`2b9b87e8 fffff800`4b7eb2e9 : 00000000`00000021 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`0000062c : nt!KeBugCheckEx
ffffd686`2b9b87f0 fffff800`4bc225fe : ffffdb8d`cadf0700 ffffdb8d`cadf0700 ffff800f`b0a96380 fffff800`4ba68200 : nt!PspReturnQuota+0x1b3209
ffffd686`2b9b8850 fffff800`4bc22478 : 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 : nt!ObpFreeObject+0x12e
ffffd686`2b9b88b0 fffff800`4b6302b9 : 00000000`00000000 00000000`00000000 ffffd686`2b9b8a39 ffffdb8d`cadf0730 : nt!ObpRemoveObjectRoutine+0x88
ffffd686`2b9b8910 fffff800`4bc18c47 : 00000000`ffff8006 ffffdb8d`cadf0700 ffffdb8d`cadf0700 ffffdb8d`c7949d40 : nt!ObfDereferenceObjectWithTag+0xc9
ffffd686`2b9b8950 fffff800`4bc1df3e : 00000000`00000994 ffff800f`b784a080 0000001f`9787e4a8 0000001f`9787e9b0 : nt!ObCloseHandleTableEntry+0x2c7
ffffd686`2b9b8a90 fffff800`4b7cde98 : ffff800f`b784a080 00000176`12ad97f0 ffffd686`2b9b8b80 ffff800f`b5c92310 : nt!NtClose+0xde
ffffd686`2b9b8b00 00007ff8`b123c244 : 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 : nt!KiSystemServiceCopyEnd+0x28
0000001f`9787e7f8 00000000`00000000 : 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 : 0x00007ff8`b123c244
SYMBOL_NAME: nt!PspReturnQuota+1b3209
MODULE_NAME: nt
IMAGE_NAME: ntkrnlmp.exe
IMAGE_VERSION: 10.0.18362.30
STACK_COMMAND: .thread ; .cxr ; kb
BUCKET_ID_FUNC_OFFSET: 1b3209
FAILURE_BUCKET_ID: 0x21_nt!PspReturnQuota
OS_VERSION: 10.0.18362.1
BUILDLAB_STR: 19h1_release
OSPLATFORM_TYPE: x64
OSNAME: Windows 10
FAILURE_ID_HASH: {e09333c9-b4c4-6d2b-abd9-55f32ac61379}
Followup: MachineOwner
---------
-
Merhaba, ramlerin testi 3 saat cıvarı sürdü memtest86 yazılımını kullandım. İnternetten araştırdığım kadarıyla bu yazılım kesin doğru sonucu veriyormuş. Fakat sizin bildiğiniz bir program varsa söyleyin onunla test edeyim. yine bir kaç kez hata verdi. 30-40 dakika sonra atarım onları da.
-
Buyurun hocam, 3 tane daha dump bir tanesi aynısı hangisi olduğunu bilmediğim için hepsini koydum.
-
dump sonuçları hep birbirinden farklı, konu donanımsal da olabilir, veya kurduğunuz driver, ya da yazılımlarla da alakalı olabilir. isterseniz ramlerin birini sökün öyle hata alacak mı kontrol edin, alırsa diğer rami takıp bir de öyle deneyin. denemişsinizdir mutlaka ama yine de söyleyeyim, bios reset/update yapmanızda fayda olabilir. Herhangi bir overclock varsa iptal edin default değerlere dönün.
Bir de biostan ramlerinizle ilgili XMP seçeneği aktif ise disable edip deneyebilir misiniz?
-
ramlerin yerini değiştirip denemiştim ama sorun çözülmemişti. Aynı şekilde bios update de yaptım, en eski sürümü bile yükledim. Ram XMP seçeneğini de disable edip denemiştim yine bir sonuç çıkmamıştı. Overclock yok sistemin hiç bir şeyine dokunmadım. Driverlar ile alakalı olduğunu da sanmıyorum sistem dosyalarını cmd komutları ile bir çok kez kontrol edip güncelleme vesaire yaptım bir sonuç çıkmadı hiç birinde. 3 kere formatladım her birinde farklı bir yöntem denedim. Birinde tüm driverları tek tek elimle yükledim birinde windows update ile yükledim Display Driver Uninstaller programı ile ekran kartı driverını silip sonrasında en güncelini elimle yükledim. Yine bir şey değişmedi, Windows update ile windows'u da son sürüme güncelledim yine bir şey değişmedi. Zaten harici bir yazılım bilgisayar hiç yüklemedim. Yarın dediğiniz ram olayını denerim sonucu yazarım. Donanımsal bir şey olduğunu düşünüyorum ama hangi parça da sıkıntı var bulamıyorum. bulabilirsek direk o parçayı garantiye yollayacağım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dant3 -- 22 Ocak 2021; 2:45:23 >
-
Reis yazılımsal olarak kökten çözüm için format at gene olmazsa bios gir varsayılan ayarlara döndür eğer olmazsa sorunun donanımsal -
Merhaba arkadaşlar, anakartın desteklediği ram listesinde benim kullandığım ram bulunmuyor. Bu hataya sebep olabilir mi? Ona göre desteklenen bir ram satın alacağım.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X