Şimdi Ara

Yeni Toyota Corolla Hybrid Testim (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
62
Cevap
1
Favori
60.206
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    Şimdi toparlamak gerekirse bu araç alt hızlarda bile 20-30 gibi benzin-hibrit karışık mı ilerliyor ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • vetenes kullanıcısına yanıt
    Aracın mekanik sistemi komplike ve bilgisayar yönetim sistemi çok sofistikedir. Düşük hızlarda veya yüksek hızlarda zaman zaman her iki motoru veya tek motoru kullanabilir.

    Bir bakarsınız, araç ilk çalıştırıldığında hava soğuksa araç durur vaziyette bile benzin motoru yardırıp devir çevirebilir. Bu 'Warm-up' (ısınma) sürecidir. Veya bir bakarsınız, yüksek rakımdan düşük rakıma hafif iniş-çıkışlı bir yolda benzin motoru 10km boyunca hiç çalışmamıştır...

    Bu konuyla ilgili aklınıza takılan ne varsa sorabilirsiniz. Elimden geldiğince cevaplarım, detay verebilirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ufak bir detay; araçtaki Power Split Device (PSD - bir çeşit güç aktarma organı) dişli oranları ve jeneratörün aşırı devrini engellemek için (yani mekanik sistem gereği) aslında belli bir hızda iken benzin motoru boşta bile olsa dönmek zorundadır. Direksiyon arkasındaki göstergede yaklaşık 80km/h hıza kadar EV ışığının yandığını ve bu aşamada sadece elektrik motorunun kullanıldığını görürsünüz. 80km/h hızdan sonra EV ışığı söner ama araç yine de elektrikle gidebilir, benzin motoru ise mekanik sistemle birlikte boşta dönebilir.
    Yani anlatmak istediğim, sistem epeyce sofistikedir. Hibrit sistem her koşulda çok aktif olarak farklı farklı şekilde çalışabilir. Buna çok basit bir örnek; batarya %80 doluyken kaloriferi açtığınızda, eğer motor soğutma suyu soğuksa, benzin motoru üst devirde homurtulu şekilde çalışmaya başlar fakat bataryayı daha fazla doldurmaz, sadece kaloriferin bir an önce ısınmasını sağlar....

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim ilginiz için. Tekrar aklıma takılan birşey olursa sorarım 😊

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: elcas

    rampada zamk gibi durmak için fazla araç aramaya gerek yok. tam otomatik yada yokuş kalkışı olan yarı otomatik her araç bunu yapar.
    bu yoruma katılıyorum. yokuş kalkış ve yarı otomatik sistemler yıllardır var. ilk defa yapılmış gibi tanıtılması biraz abes kaçmış
  • Uzun yol tüketimi de lazım tam değerlendirme için.

    Bir de reklamı düz çölde çekmişler. Zigana sertavul pozantı gibi geçitlerde 140 küsür torkla ne kadar tatmin edici.. 300 torklu makinalar cirit atıyor piyasada, reklamda teslayla dalga geçersin, reelde reno peco seni tokatlar hoş olmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nbr muharrem

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • “Ben muharrem gökçe” kısmı gerçekten gereksiz. :)

    Sizi dhden tanıyorum ama artık youtubeda belli bir kitleye ulaştınız. Kendinizi tanıtmayı bırakmalısınız diye düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi spinattimyalnizliga -- 20 Şubat 2019; 1:3:58 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • iquique kullanıcısına yanıt
    Normal motoru 122 bg, elektrik motoru 90 bg yanlışsa arkadaslar düzeltsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • vetenes kullanıcısına yanıt
    Toparlamak gerekirse, toyotoda kararsız, net bir cevapta bulunamamış.

    Sanırım Elektrikli motor ilk kalkışta kendisi devrede oluyor hız arttıkca normal motor destek veriyor 70 km hıza kadar normal seyirde, daha fazla güç istediğiniz anda elektrikli motor yerini benzinli motora bırakıyor.
    Burda yüzdelik vardır ilk kalkış %100, daha sonra %70 elektrik %30 benzinli şeklinde olabilir.

    İzlenimim ve yorumlarla birlikte bende oluşan fikir.
    Hibrid kullanışlı bir teknoloji degil,
    Az yakmasının büyük cogunlugu sehir içi trafikte ve dur kalklarda elektrik motor ile hareket etmesi avantaj saglıyor,
    Sen bu teknolojiyi uzun yolda kullanamazsın, 80 ustü çıktıgında kullanamazsın , atmosferik ile yola devam.

    Şarj dolumu, Türk milletine göre degil
    Arabada ne zaman gazı kesersen doluma başlıyor, ne zaman frene basarsan doluma başlıyor.

    İşte burda video çekmek önemli degil, herkes zaten gördüğünü yorumluyor.
    Burda üzerinde durulması gereken.
    Tam dolu hibrid ortalama kaç km götür
    Boş batarya şehir içi kullanımda kaç günde, kaç kmde dolar.(yola baglı ama ortalama birsey çıkar)

    Yıl boyunca veya 15. Bin kmde. Hibridden cebe girecek para.
    Vergisi 2800 biz bunu amoti edecekmiyiz. Vs vs

    Ben bir arkadasa bilmeden hesap yaptım var sayım.
    Net 15. Bin km yapan birisi 5 bin km hibrid götürse diyerek 2700 tl felan hesap çıkardım.

    Hibrid yeni teknoloji degil yalnız c segmenti arabaya gecince insanlar aaaaa oooo yaptı.


    Belki binemeyiz ama %100 elektrikli otomobil daha mantıklı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hibridler ortalama 3 lt yakmazsa mantığıda kalmaz. Düzenek şu olmalı.

    Geliştirilmiş turbo motoru ve act gibi teknolojiler sayesinde 60 km\h hızdan sonra ekonomi.

    60 km/h hıza kadar çalışan ve minumum 20 km menzil sunan bir elektrik motoru.

    Melez sistemi oluşturmak çok zor değil. Pug dizel hibrid yaptı misal.

    Tüketimi 5 litre civarındaki hibridler 30k lık fiyat farkı+mtv farkıyla zaten hiç karlı değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • elcas kullanıcısına yanıt
    Bir zamanlar Hybrid toyotalar rampa cikamamasiyla ünlüydü...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: spinattimyalnizliga

    “Ben muharrem gökçe” kısmı gerçekten gereksiz. :)

    Sizi dhden tanıyorum ama artık youtubeda belli bir kitleye ulaştınız. Kendinizi tanıtmayı bırakmalısınız diye düşünüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tacox



    Alıntıları Göster
    🙆‍♂️

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muharrem.05

    İlgine ben teşekkür ederim hocam. Araca ayrıca mtv teşviğide şart. Mtv işi bozuyor, bir alt dilim vergisi gelse satışları artar

    Alıntıları Göster
    amerika'da hibritlere teşvik kaldırıldı. devir artık elektrikli araç devri. toyota biraz çağın gerisinde kalmış.
  • Apple car play ya da android auto yok ama ekran var
  • benim için önemli olan mtv . 10 bin bakım ücreti. çünkü bu aracı garantisi dolsa bile sanayi ye bırakamazsınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kimse hybrid artı lpgden bahsetmemiş olursa mükemmel olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elinize sağlık; aydınlatıcı bir test olmuş...
  • Shotput S kullanıcısına yanıt
    LPG oluyor. Yurtdışında ve Türkiye'de örnekleri mevcut. Yurtdışında özellikle taksiciler hibrit+LPG kullanabiliyor. İngiltere'de diye hatırlıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.