|
Yeni Toyota Corolla Hybrid Testim (3. sayfa)
-
-
Bu arada Toyota kullandığı NiMH hybrid bataryalarinin 200.000milden (320.000km) sonra sorun yaşama olasılığı yüksek..
[DHtube=https://youtu.be/Hu9SQIsyDWE]
Hybrid alınacaksa pil tipi konusu oldukça dikkat edilmeli.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ni-MH pilleri şarj-deşarj döngüsünde daha dayanıklıdırlar, bu yüzde hibrit araçlarda bu piller tercih edilir. Mesela İngiltere'de bir takside 1.000.000km boyunca kullanılmış.quote:
Orijinalden alıntı: AIRBOSS
Bu arada Toyota kullandığı NiMH hybrid bataryalarinin 200.000milden (320.000km) sonra sorun yaşama olasılığı yüksek..
[DHtube=https://youtu.be/Hu9SQIsyDWE]
Hybrid alınacaksa pil tipi konusu oldukça dikkat edilmeli.
Ni-MH pillerin dezavantajı ise depoladıkları enerji yoğunluğunun Lityum bazlı pillere göre daha az olmasıdır, dolayısıyla daha çok yer kaplarlar ve ağırdırlar.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Tabi kullanılmıştır elbet ancak aynı motor ve pil kullanan priuslarin 200.000mil civarinda bataryasi değişmesi gerektiğini gosteren bir çok video var.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
1.8 X-Pack harici tercih edilmesi zor, onun da fiyatı şişmiş :) -
Bu durumda bizim ülkemizde 300.000 den yüksek Hybrid Corolla göremeyeceğiz. Hepsinin km leri geri sarılacak -
Evet, çünkü yeni Prius'larda artık Lityum-iyon batarya kullanılıyor. Karlı, soğuk ülkeler için geliştirilen 4x4(!) yeni nesil Prius'larda ise yine eskisi gibi NiMH pilleri kullanılmaya devam etmektedir.quote:
Orijinalden alıntı: AIRBOSS
Tabi kullanılmıştır elbet ancak aynı motor ve pil kullanan priuslarin 200.000mil civarinda bataryasi değişmesi gerektiğini gosteren bir çok video var.
Corolla hibritte de NiMH kullanımı devam etmektedir. (Corolla hibrit ilk defa üretilmiyor, Japonya ve Çin'de yıllardır kullanılıyor. Çin'deki ismi Levin olması lazım)
Batarya maliyeti, yoğun şarj-deşarj altında batarya ömrü, alev alma konusunda daha güvenli oluşu ve iklim şartlarında daha elverişli kullanılabilmesi gibi konularda NiMH piller şimdilik avantajlıdırlar. Şimdilik dedim çünkü 'katı hal pilleri' yakında bunu değiştirebilir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bulentcandan -- 20 Şubat 2019; 17:0:45 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Bir de şu var; 320.000km'den sonra değişse bile yıllık akaryakıt avantajını hesaplarsak zaten ekonomik olacaktır. 1.8L motor için yıllık MTV tutarı hariç.quote:
Orijinalden alıntı: AIRBOSS
Tabi kullanılmıştır elbet ancak aynı motor ve pil kullanan priuslarin 200.000mil civarinda bataryasi değişmesi gerektiğini gosteren bir çok video var.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ekonomi hesaplanırken başlangıç + toplam işletme maliyetine göre alinan fayda göz önüne alinmalidir, bunu saymayalim diyemiyoruz, regülasyonlara maruz birakmayalim diyemiyoruz cebimden çıkan paraya bakıyorum.
1.6 LPG fabrika çıkışıolan eCO Civic Karşısında hiç ekonomik olmuyor. Bugün Eco Executive Civic fiyatina Baz Hybrid Corolla alınıyor, uzerine 5000KM civic ile yıllık yakit maliyetini devlete veriyoruz.Ancak yilda 20.000km yaparsam Hybrid ile aradaki fark kapaniyor.
Hibrid arac günlük kullanimda max32km/h ortalama yolculuk hizina kadar lpg ve dizelden daha ekonomik olunca sürekli 28km/h ortalama hizda hybrid kullanmak yilda 714saat ya da 30gun arac kullanmak demek oluyor, kisacasi her gunun 2 saatinden fazlasini kesinlikle yoğun trafikte geçiren insanlar için "ekonomik" bir seçim.
Tüm bu koşullar degerlendirildiginde 300.000km'de 3500USD + Vergiler olan Maliyet binmesini beklemiyoruz.
Dayanıklılık: Alıcı on yıl ve daha uzun bir garanti istiyor. Şu anda, hibrit elektrikli araçlar için akü üreticisi, NiMH'de yalnızca sekiz yıl verebilir. Lityum-iyonun uzun ömürlü olduğu henüz kanıtlanmamıştır ve sekiz yılı onurlandırmak zor olacaktır.
Maliyet: Bir nikel-metal-hidrit paketinin 2.000 ila 3.000 $ arası değiştirme maliyeti yasaklayıcı ise, lityum-iyon daha yüksek olacaktır. Bu sistemler diğer çoğu kimyaya göre üretmekten daha pahalıdır, ancak gelişmiş üretim yöntemleriyle fiyat azaltma potansiyeline sahiptir. NiMH düşük maliyetli platoya ulaştı ve yüksek nikel fiyatları nedeniyle daha fazla azaltılamaz.
Güvenlik: Manganez ve fosfat bazlı lityum iyon piller doğal olarak kobalttan daha güvenlidir. Kobalt, 150 ° C (300 ° F) orta sıcaklıkta termal olarak kararsız hale gelir. Manganez ve fosfat hücreleri, güvensiz hale gelmeden önce 250 ° C'ye (480 ° F) ulaşabilir. Artan termal stabiliteye rağmen, batarya hücre voltajlarını denetlemek ve arıza durumunda akımı sınırlamak için pahalı koruma devrelerine ihtiyaç duyar. Güvenlik devresinin ayrıca yaş ile doğal olarak oluşan hücre uyumsuzluğunu da telafi etmesi gerekecektir. Taşınabilir cihazlardaki lityum iyon pillerle ilgili son güvenilirlik sorunları HEV pazarına girişi geciktirebilir.
Kullanılabilirlik: Manganez ve fosfat hücrelerinin üreticileri talebi zorlukla karşılayabilir. HEV aküleri için hızlı bir lityum artışı, akü üretimini sıkıştırabilir. Akü başına 7 kg (15 lb) lityum varsa, hammadde kıtlığı söz konusudur. Bilinen lityum kaynaklarının çoğu Güney Amerika, Arjantin, Şili ve Bolivya'dadır.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 20 Şubat 2019; 17:43:34 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
yıl olmuş 2019 carplaysiz yeni kasa araç mı kaldı -
-
Hybrid araçlar toplam masrafları göz önüne alındığında aslında makul araçlar değil. Örneğin Toyota Corolla 1.8.
Nerdeyse yıllık 5000 tl MTV var. Ortalama 5 yılda bir batarya değişimini de ekleyelim en az 3000 USD.
Yani yıllık 600 USD + 5000TL = 15.500 TL bir yıllık gideri var.
Bu arabayı aldığınızda yıllık en az 15.500 TL lik tasarruf yapacak yol gitmelisiniz ki bu arabayı aldığınıza değsin.
Bir de bu aracın ikinci elini almakta risk diyelim ki aldınız bu seferde satışı kolay olmayacaktır.
Bunun yerine full elektrikli yada tüplü araç almak çok daha mantıklı geliyor bana.
-
1 - Vergisi 4500 e yakın. 5bin değil. 1.6 hacimli araçların da 2700 küsür. 1700tl fark var.
2 - Batarya o kadar pahalı değil. Gün geçtikçe de ucuzlayacaktır. cüzi bir ücretle garantiyi 10 yıla kadar uzatabiliyorsunuz. 5 yılda bir değişim çok zor. Kaldı ki ucuza çıkma batarya kolay bulunur. Binlerce satılıyor artık.
Tüplü araç mevcut şartlarda bence de daha mantıklı ama böyle devam edeceği garantisi yok. Tüplü araçta da tüp parasını peşin ödüyorsunuz. 10 sene sonra batarya parası ödemek mi peşin lpg montaj ücreti ödemek mi?
-
5 yilda batarya mi degisiyormus :) robot supurge sandin sanirim bunu
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
5 yılda bir batarya değişse ne olacak zaten araç 5 yıl 100 bin km garantili. Ayrıca 5 yıl sonrasında her yıl belli ücret karşılığında 1 yıl veya 15 bin km garantiyi uzatarak toplamda bataryanın 10 yıl garanti Toyota için olmuş oluyor. 10 yıl sonunda bitmez de hadi bitti diyelim hibrit araçların bataryaları 2 bin dolar civarında oluyor.
Ayrıca tam hibrit araçların bakım maliyetleri de düşüktür. Balata,disk vb aşınan parçaların çoğu mevcut araçlara göre 3-4 kat daha fazla dayanıyor, otomatik şanzıman yağı değişim periyotları iki kat fazla vs vs. Çok km yapanlar için yürütme maliyetleri düşük. Ayrıca sık dur kalk trafiklerde klasik motor çok az devreye girdiği içinde aracın motor ömrü çok uzun olmuş oluyor, boşu boşuna rölantide çalışarak aşınmıyor.
Esas elektrikli araç almak riskli, 10 yıl bile garantisi olsa 10 yıl sonunda batarya bittiği anda 30-50 bin dolar aralığında ortalama bir bataryanın fiyatı. Kaldı ki eğer evde şarj etmeyecek isen şarj parası da ucuz değil.
LPG bu fiyatlarda kaldığı müddetçe avantajlı, ülkemizde daha avantajını da korur. Ama yeni nesil araçların çoğu LPG'ye çok da uyumlu değil veya kitler çok pahalı. Biraz eski araç sahiplerini ilgilendiren bir durum.
Ayrıca gelecek tam elektrikli araçlarda değil hibrit araçlarda olacak. Elektrikli araçlar üretilmeye ve satılmaya devam eder ama büyük pazarları domine etmesi zor. Avrupa kömür madenlerini açmış durumda yakında tezek yakacaklar Millet elektriği bedava sanıyor sanırım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 24 Haziran 2022; 23:23:13 >
-
Hibrite öcü gözüyle bakıyorsunuz ancak 2000 lerden beri amerikada kullanılıyor. Hatta sistem o kadar başarılıki Şuan amerikada satılan çoğu Uzakdoğu aracı hibrittir.
Yine 1.8 priuslar amerikadan ikinci el olarak ithal edilip Gürcistan’da taksi olarak ömürlerini devam ettirmekteler.
Türkiye’de 1.8 corolla ekonomi için alınır mı peki? Alınmaz arkadaş. Hayvan gibi vergisi var. 2 litre tasarruf yapacak diye 1.0 turbo motorların 3-4 katı vergi vergi veriyorsunuz. Üstelik uzun yol performansı 1.0 turbolardan zayıf ve yakıtı daha fazla.
Zaten 200-300 bin km hiçbir araç düzgün bir kullanımda kolay kolay parça istemez. Oda çoğu insan için 10 sene demek. 10 senelik hibrit Toyota’ya 1.0 turbo bir araçtan daha çok güvenirim ancak iki araçta arıza yaşanacak olsa turbo 1.0 motoru daha kolay yaptırırsın. Buda eski bir araçta önem kazanan bir durum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Şu ana kadar doğru düzgün böyle bir ayrım ile karşılaşmadım. Böyle birşey yok sonuçta yıllardır bu arabaları gören birisiyim şehir efsanesinden başka birşey değil. Ülkemizde ki fabrikaların kalitesi hatta Avrupa'dan bile fazladır çünkü çok fazla sıkıyorlar. Malum taşeron olarak bizi gördükleri için baskı inanılmaz boyutlarda.
-
Fazla tekniğe girmeden şöyle açıklayalım;
Toyota'nın Hybrid Synergy Drive (HSD) sistemi 3 adet motordan oluşur: Benzin motoru, MG1, MG2.
MG1'i (Motor-Generator) benzin motoru çevirir ve elektrik elde eder, bu elektrik MG2'de kullanılır veya bataryaya şarj edilir. MG2 döner ve tekerleklere güç aktarır. Bu durum tipik bir 'seri hibrit' sistemdir ve gördüğünüz gibi MG2 (tekerleklere tahrik veren elektrik motoru) ana motordur.
Gaz pedalına daha çok bastığınızda Power Split Device (PSD) üzerinden benzin motorunun güçü tekerleklere aktarılır. Görüldüğü gibi benzin motoru 'paralel hibrit' mantığı ile çalışmıştır ve yardımcı motordur.
HSD, hem 'seri hibrit' hem de 'paralel hibrit' olarak çalışabilir. 1.8L versiyonunda kombine güç 122HP'dir.
size bir sorum olacak bu toyotanın sitesinde yazan..
- Hibrit araçlar biri benzinli ve biri elektrikli olmak üzere 2 motora sahiptir.
- 4x4’lerde biri benzinli ve ikisi elektrikli olmak üzere 3 motor vardır.
- Hibrit araçların kullanımı çok kolaydır. Kendi elektrik enerjisini kendisi üretir ve dışarıdan şarj edilmeye gerek duymaz (frenleme enerjisi boşa gitmez, rejeneratif frenleme ile geri dönüştürülür).
adamlar 2 motorla hallettik diyorlar siz 3 çıkarmışsınız normal modeli bile..
sadece 4 çekerlide böyle bir detay olduğundan bahsediyor ne diyorsunuz..
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X