Şimdi Ara

Yeni Toyota Yaris Hybrid Cool e-CVT (100. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.153
Cevap
37
Favori
170.516
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 9899100101102
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Forumun başka bir konusunda konuyu dile getirmiştim. Şu ekonomik durumda otomobil satışları çok düştü ve bayilerin karlılıkları da düşmüştür muhtemelen. Servis bakım ücretleri abartılı şekilde artacaktır demiştim ve o noktaya gelmişiz. Halbuki bu davranışla servisler kendi topuklarına sıkıyorlar çünkü garanti bitiminden sonra insanlar araçlarını daha ucuz hizmet veren özel servislere götürmeye başlarlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bulentcandan -- 6 Kasım 2018; 1:17:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fren hidroliği ile enjektör temizliği yapılmasa da olur. İşcilikten de indirim isteyin 700-800 TL civarına düşer sanırım. Dışarısı tabi daha ucuz olacaktır ama Toyota'nın servis garantisi de iyidir,yeri geliyor çok büyük paralardan kurtarıyor.
  • Bahsettiğiniz işlemler yapılmadığında garantisi problem olur mu acaba? yani buna bağlı bir arıza olduğunu varsayarsak?
    Dışarıdan temin etmem ile ilgili servisle henüz görüşmedim.Öncesinde parçaları araştırmak istedim. Gerçi nereden temin edeceğime de bakamadım henüz. Bilgi veririm.
    Parça temini için önerisi olan var mıdır?
    Bilgiler için teşekkürler.
  • mitbaer kullanıcısına yanıt
    İstanbul'da TemToyota özel servisi var. Ben parçaları oradan temin etmiştim.http://www.temservis.com/tr/ adresine bir bakın. Ufuk Sönmez ile irtibat kurabilirsiniz.

    Aldığım parçalar aşağıdadır.

    Aynı parçaları başka yerden daha ucuza da bulabilirsiniz Araştırın. Ben sadece yardım amaçlı yer/adres belirttim.

    Öncesinde servisle mutlaka konuyu görüşün. Kabul ederler diye düşünüyorum ama ileride herhangi bir şey olursa garanti konusunda sorun çıkartıp çıkartmayacaklarını bilemiyorum. Sorun çıkardıkları zaman müşteri kaybedeceklerini umarım göz önünde bulundururlar.

    Hiç olmadı diyelim, o zaman özel servise bakım yaptırırsınız.





     Yeni Toyota Yaris Hybrid Cool e-CVT



     Yeni Toyota Yaris Hybrid Cool e-CVT



     Yeni Toyota Yaris Hybrid Cool e-CVT

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    o 0-20 gereksinimleri karşılıyor mu
  • MetalWave kullanıcısına yanıt
     Yeni Toyota Yaris Hybrid Cool e-CVT

    Kullanım kılavuzundan alıntıdır. API standardında SL, SM, SN; ILSAC standardı için çok sınıflı motor yağı önerilmiş. Zaten API SN ve ILSAC GF-5 sınıfındaki yağlar şu an kullanılan en iyi spesifikasyonları içeriyor.

    Düzeltme : Resim yüklerken sorun oldu galiba. Aşağıda kullanım kılavuzundaki açıklama vardır.

    Yağ sınıfı:
    0W-20, 5W-30 ve 10W-30:
    API sınıfı SL “Energy-Conserving”, SM “Energy-Conserving” veya
    SN "Resource-Conserving" veya ILSAC çok sınıflı motor yağı
    15W-40:
    API sınıfı SL, SM veya SN çok sınıflı motor yağı
    Önerilen viskozite (SAE):
    Soğuk havada çalıştırmak ve
    yakıt ekonomisi sağlamak için
    Toyota araçlara üretim sıra-
    sında SAE 0W-20 yağ dolduru-
    lur.
    SAE 0W-20 yağ bulunamı-
    yorsa, SAE 5W-30 yağ kullanı-
    labilir. Ancak bir sonraki yağ
    değişiminde SAE 0W-20 kulla-
    nılmalıdır.
    Çok düşük sıcaklıklarda SAE
    10W-30 veya daha yüksek vis-
    koziteli bir motor yağı kullanır-
    sanız, motorunuzu çalıştırırken
    zorlanabileceğiniz için SAE 0W-
    20 veya 5W-30 yağ kullanma-
    nız tavsiye edilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bulentcandan -- 7 Kasım 2018; 21:19:24 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkür ederim.
    BU şekilde servisle görüşücem. bakalım neler olacak:)
  • mitbaer kullanıcısına yanıt
    Servisle görüştükten sonra tecrübelerinizi bizimle paylaşır mısınız?
  • Servisle görüştüm. PArçaları dışarıdan getirebileceğimi ifade ettiler. Ancak parça kaynaklı bir problem olursa sorumluluk sizin diyorlar. Fiyat olarak araştırdığımda filtreler açısından pek bir fark göremedim. Tabi kalite kalite vardır herhalde. Arabadan çok anlamam ama 100-150 tl için riske atmasam mı diye düşünüyorum.
    Servisten fikir almak istedim. Motor yağını getirmemi önerdi. o şekilde 100-150 tl arası fark ediyor. 0-20 ince olur dedi. Toyota birşeyleri biliyordur 5-30 kullanarak dedi ama samimiyetini bilemiyorum artık:)
    Fren hidroliği fiyatı uygun zaten. Enjektör temizleyici de emin olamıyprum. verdikleri teklifte 150 tl ye yakın görünüyor. İnternette Würth marka 50 tl olanları gördüm. Onu da alsam 250 liraya yakın tasarruf edilebilir. Bir de fiyatlı olan karbonlu kabin filtresi var. o da belki alınabilir dışarıdan.
    Orjinal parçalar baya pahalıymış ama. servis teklifi parça anlamında uygun görünüyor.
    İndirim de pek yapmıyorlar. 50 tl falan düşüyor pazarlıkla...
    Durum böyle. kafamda soru işaretleri??
    Enjektör temizleyici alsam hangi marka alabilirim? Bülent bey görselinizde Winkel görünüyor. Uygun mudur? Sorun olmamıştır herhalde..




  • mitbaer kullanıcısına yanıt
    Toyota, fabrika çıkışında 0w-20 motor yağı kullandığını belirtmiş. Bulamazsanız 5w-30 kullanın ama bir sonraki yağ değişiminde 0w-20 kullanım demiş. Tam olarak ölçme imkanım olmadı ama 0w-20 ile 0,2-0,4lt/100km yakıt tüketiminin azaldığını düşünüyorum.

    Karbon polen filtresi kullanırsanız yazın klimadan kaynaklanan kötü kokuları engelleyebilirsiniz.

    Winkel marka enjektör temizleyiciyi kullandım. Herhangi bir sorunla karşılaşmadım.

    Dediğim gibi, dışarıdan alınan sarf malzemeleri ile servis bakım yapıyor ama garanti vermiyorum diyor. Doğal olarak dışarıdan gelen bu malzemelere güvenmiyor servis.

    Fakat serviste karbonlu filtre ve Toyota'nın asıl önerdiği 0w-20 yoktu ve mevcut olanlarda biraz pahalıydı. Bir tercihte bulunmak durumunda kalıp sarf malzemelerini dışarıdan almıştır. Böylece araç servis bakımlı olarak devam ediyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • En baştan beri, nadiren de olsa benzin motorunun çalışması ve durması esnasında çok çok hafif bir sarsıntı hissedebiliyorum. Böyle birşey hisseden oldu mu hiç acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sarsıntılar oluyor ama korkutucu bir sarsıntı olmadı hiç.
  • MetalWave kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ettim. Araca binen birçok kişiye sordum, farkında bile olmamışlar. Servise de sordum, çok hafif olur ama fark edilmez dediler. Zannedersem ben aracı çok dinlediğim için nadiren denk geliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayırlı akşamlar.

    Hybrid aracına lpg taktıran oldu mu ?





     Yeni Toyota Yaris Hybrid Cool e-CVT

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • M.ERTEN kullanıcısına yanıt
    Zannedersem bu konuda en tecrübeli kişilerden biri ezc_mel olmalı. Daha önce LPG'li Prius kullandığını belirtmişti diye hatırlıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    Kulağım çınladı. Yazılarım var bu konuda araştırıp bulsunlar.Kesinlikle sen gibi dostlar anmadıkça tek kelime mesai harcamam bu forumlara.

    Iyi geceler demeden önce Eneos 0-20 ve yuvarlanma direnci düşük yaz lastiği ile prius 0.5 düşmüştü aynı yol aynı kullanimda.Yağ ve lastik daha çok gazsız yada sabit ve az gaz 60-80 kmh arası süzülme esnasında tasarrufun gözüne vurdurur hibritte.



    Motorun kapanırken titremesi soğukken hissedilirse problem yok da sıcakta hissediyorsan motor takozu bozulmustur hani şu motorun setlerde ve gaza asıldığında titresimini emen zımbırtı dostum iste o.

    Araban yaslaniyor bunlar olabilir.Boyle de binsen (titresimli) olur problem yok.



    Iyi geceler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • KN filtre tecrübem:
    yakıt tüketimi artıyor. daha önceki tüketimlere inemedim.
    performansda evet bir miktar artış var, seste azalma var ama bir süre sonra eskiyi unutunca aynı hissi yaşamaya devam ediyorsun çünkü tamamen yok etmiyor.


    bu arada bizim 2. 12 voltluk akü 35 ah.(öyleydi galiba diğer araçlardan farklı)
    ben o aküyü öldürdüm. hem ağır hasar kaydı aldığı dönemdeki yattığı süre hemde bu yaz benim yaşadığım kazada bayram ve parça sıkıntısı yaşadığı için yattığı 2 ay süre, üstüne birde kontak modunda yan camla ilgili işlem yaparken far ve müzikten dolayı aküyü bitirmem ömrünü bitirdi.

    aynı güçte aküyü serviste bulabildim oda 700 tl tuttu.
  • MetalWave kullanıcısına yanıt
    Zannedersem orijinal akü Yuasa HJ-S34B20L-A. Özellikleri;

    Voltage 12V

    Capacity (20-hour) 35Ah

    Cold Cranking Amps (EN1) 272A

    Length 197mm

    Width 129mm

    Height 227mm



    Bilmiyorum ama aşağıdaki akü olabilir çünkü voltaj, kapasite ve ebatlar tutuyor.

    http://www.akudeposu.com/u900/otomotiv-akusu/exide-eb440-aku-12v-44ah-2-3-2-2-3.html

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • uyumlu gözüküyor. aldık bir kere yapcak bişi yok :) dolarda 6.5 tl idi ozaman

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Lastiklerim 4. yılına girmek üzere, yanaklarda çatlaklar, su yollarında parçalanmalar iyice arttı. Bu hafta Lastik almayı düşünüyorum, üzerinde continental 185 60 15 var. Yine aynısını almayı planlıyorum ama görüş ve tavsiyelere açığım.
  • 
Sayfa: önceki 9899100101102
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.