Şimdi Ara

Yeni Toyota Yaris Hybrid Cool e-CVT (104. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
2.153
Cevap
37
Favori
170.493
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 102103104105106
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Barastal B kullanıcısına yanıt
    Şaşırmadım. Bayide bir satış temsilcisinin bir müşteriye hibrit aracı anlatırkenki saçmalıkları duyunca zaten konuya ne kadar ilgisiz olduklarını anlamıştım.

    Kimileri de bilinçli olarak müşteriyi kandırıp yönlendirme yapıyorlar.

    Öyle ya da böyle bayiler para uğruna kaliteyi bozmaya çoktan başladı.

    Tavsiyem; tam bilgili olarak servise gidin, bir tek servise bağlı kalmayın, Toyota Türkiye'ye ve distribütöre (ALJ) baskı kurun, aksi durumda yasal yollara başvurun, son olarak garanti konusunu belli bir süre sonra bir kenarıya atacak olursanız eğer bakımları kendiniz yaptırın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Toyota müşteri hizmetlerinden dönüş yaptılar. Garantisi dolan araçların, yıllık hibrit sistem kontrolleri, tekrardan bir garanti sağlamaz dediler. Yani 5 yıl sonrası hibrit sistem her türlü garanti dışında kalıyor, uzatma imkanı yok.

    Diğer motor, şanzıman, diferansiyel ve şaft vs. için 2 yıl veya 35.000 km garanti uzatımı 650 TL ye yapılabiliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Barastal

    Toyota müşteri hizmetlerinden dönüş yaptılar. Garantisi dolan araçların, yıllık hibrit sistem kontrolleri, tekrardan bir garanti sağlamaz dediler. Yani 5 yıl sonrası hibrit sistem her türlü garanti dışında kalıyor, uzatma imkanı yok.

    Diğer motor, şanzıman, diferansiyel ve şaft vs. için 2 yıl veya 35.000 km garanti uzatımı 650 TL ye yapılabiliyor.
    Anlaşılan o ki, Toyota da kendini bozmuş. En azından Türkiye'deki durum böyle diye zannediyorum. Zira, daha kendi sitelerinde yazan bilgiyi bile bilmiyorlar.

    Toyota
    Toyota | Hibrit Sistem Kontrolü - Toyota Türkiye
    https://www.toyota.com.tr/hybrid-innovation/hibrit-sistem-kontrolu.json

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bülent Bey, bu müthiş bilgilendirme için teşekkür ederim. Toyota Plaza Ortaköy de bu minvalde bilgi vermişti. En iyisi oraya gidip yaptırmak, Cumartesi için randevu alıp hibrit kontrolünü orada yaptıracağım. Gelişmeleri yazarım.
  • Bu ay kendi rekorumu kırdım. bir depo sonunda 740km gittim. tekrar fulleyip bakamadım param yoktu 220km si şehir dışı. ortalamada 4.4 yazıyor ama bu 2000 km nin ortalaması.
    3 senedir kullanıyorum hergün kullanırım arabamı. aynı kullanımda 700 e dayandıklarım olmuştu.
  • MetalWave kullanıcısına yanıt
    Ya arkadaşlar nasıl bu kadar az yaktırıyorsunuz ben bir türlü beceremiyorum. Ne kadar yavaş gidersem gideyim olmuyor 5 - 5.5 litrenin altına inmiyor ortalama yakıt. Düz yolda sürekli elektrikle gitmeye çalıştığımda arkadan taciz ediyorlar yavaş gidiyorum diye. Uzun yolda da değişen birşey olmuyor ortalama 80-100 arası gidiyorum yakıt ortalamam 5 litrenin altına inmiyor.
  • yol, sarjı bitirmemek önemli. eco modda kullanmalı. 80 bu araç için ekonomik hızdır ama yol bayırsa malesef 4 lere inemezsin. klimayı trafikte kullanırsan sarjın biter çok yakar, yüksek hızda klimadan çekinme aç yakıta etki etmez. ev modunu kullanma onu iyi ayarlayamazsan daha çok yakıt harcarsın, illa elektrik ile gitmeye çalışma. belli bir hıza kendini getir hızını korumaya elektrik ile çalış.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • yuzcan Y kullanıcısına yanıt
    - Aracı ne zamandır kullanıyorsunuz?

    - Kullanım şartlarını biraz detaylandırabilir misiniz? (Klima açık, yokuşlu güzergah, yüklü araç vs...)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • yuzcan Y kullanıcısına yanıt
    Lastik basınçlarınızı en son ne zaman kontrol ettiniz ?

    Lütfen yanlış anlaşılmasın, sorum size değil, hepimize..

    forumda tüketim miktarlarıyla ilgili çılgın sayıda yorum ve ölçüm konusu var bununla birlikte "bedava" ve "zaten gidilen benzinlikte" iki dakikada düzeltilebilen lastik havası %99'umuz tarafından atlanıyor. Oysa bu majör parametre yakıt tüketimimizde çok önemli.

    -"şimdi efenim benim aracımda sensörler var" diyenlere cevabım, bir zahmet kendileri ölçüp gerekli aydınlanmayı yaşamaları yönünde, çünkü o sensörler basınç düşmesi dramatik hale gelince bizi bilgilendiriyor.

    Benim gözümde bu iş kelimenin tam anlamıyla "havaya" giden yakıt.
  • Hafta içi rutin günlük 5 gidiş 5 dönüş olmak üzere 10km kullanıyorum. Sabah 7 buçuk 8 cıvarı gidip akşam 5 cıvarı dönüyorum. Güzergahım İstanbul Çapa-Topçular. Kış aylarında motor daha tam ısınmadan iş yerime varmış oluyorum. Bunu da aracı ısıtmak için havalandırmayı açtığımda motorun çalışmasından anlıyorum. Lastik basınçlarımı her yakıt alışımda kontrol ederim önlere 33 arkalara 31 basıyorum. Araçta port bagajda takılı. Ama öncesinde de yakıt tüketimim aynıydı çok birşey farketmedi sanırım kısa mesafe olduğundan dolayı.
    Aracı 2016 mart ayından beri kullanıyorum. Bakımlarımı zamanında yaptırdım. Bence sorun İstanbul'dan kaynaklanıyor çok inişli çıkışlı :)
    Sıcak havalarda klima genelde açık. Cam açmayı çok tercih etmiyorum aracın içine duman ve toz girmesin diye. Ayrıca sürekli eco modda kullanıyorum. EV hiç kullanmadım şimdiye kadar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yuzcan -- 23 Eylül 2019; 10:28:47 >




  • yuzcan Y kullanıcısına yanıt
    şuan 4.4 benim yaz verim, kışın 5.5 oluyor. anlattığına göre değerlerin normal.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • yuzcan Y kullanıcısına yanıt
    Benim, yazın son 2.500km ortalaması 3.9lt/100km, kışın ise en fazla 4.7lt/100km ortalama tüketim oluyor.

    Bence de kullanım şartlarına göre tüketim normal görünüyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yaris hibrit e benim de katildıgım bir montajla lpg kiti takıldı.Daha once de 3 yaris e telefonla gecmia yillarda yardimci olmustum.

    Yazilim tum insanliga açıktır isteyen istedigi obd 2 li kite uygulayabilir.Montaj yeri şua otogaz ıspartadır.

    Melih Arslanyoutube
    Meraklısına Yaris Hibrit LPG Montajı
    https://www.youtube.com/watch?v=IaVt6RkTRvU&feature=youtu.be

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ecz_mel E kullanıcısına yanıt
    Toyota hibrit araçlarının içten yanmalı motorunun rolantide nasıl çalıştırılacağına dair prosedürü Şua Otogaz'a yazmıştım. Umarım bir faydası olmuştur. Bilginiz var mı acaba?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bulentcandan -- 3 Kasım 2019; 20:47:4 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    Bulent bey sizin iletinizden haberim olmadı.

    Yariste de corollada da gaza basilarak elde edilen rölanti ile verimli sonuc alamiyoruz.
    Enerjiyi tümden bitirdigimizde bir orta deger aliyoruz.Arabayi yolda enerjisiz bırakıp yuklenerek bir deger aliyoruz sonra enerjiyi fulleyip yuklenerek bir baska deger aliyoruz.
    Sonra normal.surus simule ediyoruz.Sonra ani dur kalka benzinli motoru yukte devreye sokuyoruz.Sonra son hiz deneyip arabayi manifold basinciyla basbasa birakiyoruz.sonra bir daha son hiz deneyip frenle yavasliyoruz.
    Yokus asagi yokus yukari ara sokak ve mumkunse 4 kisi kullaniyoruz.
    Sonra dur kalklarda ve elektrikli motorun devreye girip cikmasinda gaz basincini olcuyoruz.Ona gore ayar yapiyoruz.

    Bunlarin hepsini kayhan beye gosterdim.Bir chr kaldi sözum.Sonrasina artik ayara da ben katilmayacagim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ecz_mel E kullanıcısına yanıt
    Az önce gördüm, Şua Otogaz'dan mesaj gelmiş bana. Teşekkür etmişler, sanıyorum işe yaradı.

    Aşağıdaki prosedürü uyguladığınızda hibrit aracın içten yanmalı motorunu rolantide ve gaz pedalıyla istediğiniz devirde çalıştirabilirsiniz;

    - gaz veya fren pedalına basmadan vites P konumunda 2 kere Start (Power) tuşuna basın,
    - ardından 2 kere sonuna kadar gaz pedalına basın,
    - frene basarak vitesi N konumuna alın,
    - ardından 2 kere gaz pedalına basın,
    - tekrar frene basarak vitesi P konumuna alın,
    - ardından tekrar 2 kere gaz pedalına basın,
    - son olarak fren pedalına basarak Start tuşuna basın.

    Bu şekilde içten yanmalı motor çalışır durumda olacaktır ve gaz pedalıyla motor devir çevirir. Bu moddan çıkmak için Start tuşuna basılır.

    Corolla Hybrid'de de bu prosedürü deneyebilirsiniz. Tahmin ediyorum yöntem aynıdır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    jump start bu zaten.(12 volt akuye mudahale etmeden olani)Ama batarya yuke katki saglamazsa yine kalibrasyon gerekir.Bataryasi bittiginde boyle ayarlamak gerekir dediginiz dogru ama batarya saglam oldugunda hata verir lpg de.

    Lpg nin +-%20 toleransi var benzindeki enjeksiyon zamanlamasina göre yani motor tolere edebilir +-20 farkli lpg enjeksiyonunu yani ayarı.Fakat biz kayhan beyle 0 a yakin hata payiyla veriyoruz ayari.

    Jump start ilk basta problemsiz goturebilir ama bataryanin güclü olduğu durumlarda gir çık yaptiginda benzinli motorda zengin karisim hatasi verir.

    Jump start icin arabanin benzin enjeksiyon haritası ecu ye fabrika ayarinda kodlu ve ayari buna gore yaparsak araci bataryali calistirdigimizda normal benzin enjeksiyoma gececek ve verdigimiz degerler kadük kalacaktır.Bunu priusta yasadim.Ilk montajda liftte kaldi jump start yaptim.Ona göre ayar verdiler.Ariza isigi yakti ve kayhan beyle tanisana kadar o ısıkla gezdim cunku kimse size ilk mesajda yazdigim sekilde yol ayarina benle çıkmaya gönüllü olmadi kayhan bey haric.

    Sizin yontemi denemedik şua da.Cuma gunu yaris i videodaki sekilde rölantiledim.Sonra yol ayarina çıkıldı.Sizin dediginiz yöntem batarya ölürse takip edecegimiz yol olarak kayıt altında kalır ama çok sağolun.

    Yine de chr da muhakkak deneyip sonucu burdan size aynen yazacagim.Prius gen 2 ile yaris hibrit arasinda 1 jenerasyon fark var. En fazla fazladan 1 saatimizi alır.Yaris ve corolla icin harita hazır direk yuklenip yol tecrubesine cikilacak bundan sonra. 1 tek chr kaldı.Onda dener size sonucu bildiririm burdan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ecz_mel -- 3 Kasım 2019; 22:24:55 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ecz_mel E kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler bilgiler için.

    Tekrar görüşmek üzere...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şua otonun corolla hybride uygulama incelemesi aşağıdaki linkte

    Benzin TVyoutube
    LPG'li Hybrid olur mu? | Toyota Corolla Hybrid + LPG | Türkiye'de ilk
    https://www.youtube.com/watch?v=hNWqhAmqwZE&feature=youtu.be


    Uygulatan beyefendi ruhsat, muayene vs. hiç bir problem yaşanmadığını ve en önemlisi 5,5 litre lpg tüketimi olduğunu belirtiyor.

    Yaris deki Lpg çalışması ve bilgilendirme için çok teşekkürler. Acaba yakıt tüketimi yaris için ortalama ne kadar oluyor ve lpg uygulama fiyatı ne kadar?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Barastal B kullanıcısına yanıt
    O benim zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 102103104105106
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.