Şimdi Ara

Yeni Toyota Yaris Hybrid Cool e-CVT (64. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.153
Cevap
36
Favori
171.146
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 6263646566
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • onurjoya O kullanıcısına yanıt
    Yaris hybrit , atmosferik motor,
    LPG ye uyumlu,
    İsteyen takabilir,
    Lakin, hybrit bir araçta böyle bir gereksinim yok,
    Zaten dizel ve dizel araçların altında bir yakıtı var,
    Ne diyeyim, mobilet kadar yaksın diye taktırmıştır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Neyy yaris e lpg mi vay anasını. Bunu da becermişler.

    Bu arada rüyamda gördüm yaris hybrid kadranında t harfi vardı, oraya gelince tork tam oluyordu öyle sürüyorduk
    @bulentcandan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JusT_SmiLe

    Neyy yaris e lpg mi vay anasını. Bunu da becermişler.

    Bu arada rüyamda gördüm yaris hybrid kadranında t harfi vardı, oraya gelince tork tam oluyordu öyle sürüyorduk
    @bulentcandan

    Ben de dün rüyamda kırmızı araba almışım. Kendi kendime; bu renk çok dikkat çeker, hem çizilirse belli olur diyorum... Sonra uyandım, bir baktım muhtelif yerlerim açıkta kalmış.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yaris Hybrid'e LPG sistem taktıran biriyle konuşmuştum, kilometrede 10krş yakıyor demişti.

    Aslında Yaris Hybrid'in motoru yüksek sıkıştırma oranına sahip ve yüksek oktanlı yakıtı çok verimli yakabiliyor. Benzin 95 Okan, LPG 105 oktan olmalı.

    İçten yanmalı motorda sıkıştırma oranı arttıkça yakıtı yakma verimi artıyor fakat silindir içinde sıkışan yakıt-hava karışımı çok ısınıp erkenden yanabiliyor, bu da motorun vuruntulu çalışmasına ve zarar görmesine sebep olabiliyor. Bu yüzden motorun sıkıştırma oranı arttıkça, erken yanma olmaması için yüksek oktanlı yakıt kullanılmalıdır diye biliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vites b modunda araç daha hızlı pilleri dolduruyor,
    Lakin çok nadiren de olsa B modunda hareket halinde iken benzin tüketimi oluyor,
    Araç kendi ataleti ile hızı ne olursa olsun hareket ettiğinde , benzin motoru tüketim yapmıyor , sıfır emülsyon yani...
    Deniz seviyesinden Çanakkale'den İstanbul'a
    Deniz seviyesine seyahatim oldu,
    Bu Seyehat boyunca bölünmüş yolda hızım 120 den aşşağı olmamak üzere Seyehat ettim,
    Radar ve EDS durumuna göre , 140 km yolun müşavirliğime görede , 160-180 arası aracı kullandım,
    Hava sıcaklığı 9-16 c derece arası değişkendi ve kış lastikleri aracı üzerinde,
    YAKIT 5,1 lt/100 km olarak eve geldim ,
    Çatalca'dan sonra 3. Köprü yolundan kemerburgaza kadar basa bas geldim , yol aracı test etmeye çok müsait ve boştu,
    190 km hıza meyil aşşağı bir boşlukta çıktım,
    Lakin üstüne çıkmak kış lastiklerinden dolayı cesaret edemedim ,üst devirlerde kullandığım için
    Motor Sesi çok fazla geldi,
    YAKIT olarak tek diyeceğim, uzun yolda da çok başarılı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tam gaz uzun süreli sürüşlerde , ibre Power kısmının sonuna kadar geliyor ve piller 2 çubuk kaldığı Zaman , elektrik motoru tekerlere güç aktarmıyor diye tahmin ediyorum ,
    Çünkü: piller 2 diş kaldığında ibre Power dan biraz aşşağı geliyor, virajlarda ayağı gazdan çelmemizle piller hızla dolup, ibre gaza tam basmamızda tekrar Power kısmının donuna kadar gelip tam kapasite motorlar çalışıyor,
    Anladığım bu araç sürekli 100 hp üretemiyor,
    Pillerin kapasitesine göre 100 beygir ile hareket ediyor,
    Lakin don güç ilerleme yaptığınızda , viraj yada yavaşlama ihtimali ilke ayağınızı gazdan çekme veya gaza az basma durumunda , piller dolup,
    100 hp güç üretmeye hazır hale geliyor araç...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    Hocam benzin tamam da lpg nin oktanını yeni duydum hemde nereden bilebiliriz ki ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İnternette çeşitli bilgiler var. Mesela 'motor sıkıştırma oranı ve oktan arasındaki ilişkiyi' araştırabilirsiniz. Ülkeden ülkeye LPG karışımı değişik olabiliyormuş.

    Benim bildiğim kadarıyla yüksek sıkıştırma oranına sahip motorda yüksek oktanlı yakıt kullanmak verimi arttırıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yokuş aşağı sıkışık dur kalk trafikte vites D veya B de iken enerji monitörü gözlemlendiğinde bataryadan enerji çıkışı oluyor, bataryanın enerjisini korumak için vitesi N ye alsak bunun fren sistemine bir zararı olur mu? vitesi N ye aldığımızda zaten yokuş aşağı araç kendi ataletiyle ilerliye biliyor
  • ahmet1111 A kullanıcısına yanıt
    Evet bendede aynen öyle,
    Belli bir hızdan sonra aşırı dur kalk varsa frene basıldığında elektrik harcıyor, çok aşırı yavaş ise...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • istanbul trafiğinde bataryayı tam dolu seviyesine kaç defa getirdiniz?
    benmi bişeyi eksik yapıyorum anlıyamadım 2.5 aydır araba bende şimdiye kadar bir defa tam doldurdum oda uzun ve dik bir yokuştu tam doluya bir çizgi eksik doluyor nadiren
    aracımı çok sakin kullanıyorum genelde beş çizgiyi dolduruyorum
    sizin bataryanın doluluk oranı istanbul trafiğinde kaç çizgi oluyor genelde?
  • Pilin ömrünü uzatmak için pil %20-80 doluluk aralığında çalışıyor. Çok uzun yokuş inişlerinde belki %100 olabiliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ahmet1111 A kullanıcısına yanıt
    Uzun yol dışında İstanbul içi hiç tam dolu pil göremedim en fazla 7 kademe doldurabildim,
    Şehirler arası yollarda da meyil inişleri dışında 8 kademeyi doldurmak zor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: malzemec

    Evet bendede aynen öyle,
    Belli bir hızdan sonra aşırı dur kalk varsa frene basıldığında elektrik harcıyor, çok aşırı yavaş ise...



    Normalde içten yanmalı motorun sağladığı bir hava vakumu sayesinde fren pedalındaki sertlik yumuşatılıyor. Bu alete "fren booster" veya "westinghouse" deniliyor. Aracı çalıştırmadan fren pedalına 2-3kere basınca pedalın sertleşmesinin nedeni motor dönmediği için westinghouse içinde vakum sağlanamadığından oluyor.

    Bildiğim kadarıyla; Yaris Hybrid, 7km/h hızın altında rejeneratif fren sistemini kullanmıyor bu yüzden sadece konvansiyonel fren sistemi çalışıyor. Bu sırada westinghouse'u elektrikli bir vakum pompası çalıştırıyor. Bu da pillerden enerji kullanılmasına neden oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • LPG'li hybrid 49.000 Tl istiyor amcam :D
    İlan no 274869635
  • Evet ilanı benden farkettim ucuk bir fiyat 2012 model bir araç için ederi maksimum 42-43 bin bence. Benimde aracım var satma niyettim vardı ihtiyaç doğrultusunda ama gönlüm elvermedi değerini vermedikleri için. 2015 yaris cool modeli 5000 km de ekstra uzatılmış garanti, yeni kış lastikleri michlean, park sansoru, kovcuk paspas temiz ciziksiz daha fırca vurmadım hiç. 53.000 tl verince insanlar ilandan cektim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mutluttr kullanıcısına yanıt
    Hocam tüp takılmış , orjinalliğini hem bozulmuş hemde fiyat uçuk geldi bana,
    Tüp takılan araçların emsallerinden , daha uygun olmadı gerekli diye düşünüyorum, motor yıpranmış oluyor sonuçta.,

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • malzemec kullanıcısına yanıt
    öyle demeyin adam C180 ile takas olur diyo :D:D:D

    Şaka bir yana bana hybrid sistemindeki motora LPG takılması çok güvenli gelmiyor. Hem LPG motorun ürettiği enerji benzin ile eşit değil bu da pillere giden voltajı değiştirip zaten sicili kötü olan li-ion pillerin arıza yapmasına yol açabilir gibi geliyor. Ayrıca o kadar sık çalışıp duran bir motorda LPG nasıl tepki verir bilemiyorum.Mühendis ya da işin uzmanı değilim ama kişisel görüşüme göre çok da güvenli değil gibi geliyor.

    Tabi bunu işin uzmanları daha iyi bilir.
  • Hocam cidden o kadar sık çalışıp duran motora lpg ne yapsın. Bence tek işe yarayacağı uzun yolda 80 km hız üstüdür !

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • JusT_SmiLe kullanıcısına yanıt
    Adam , tüplü ve öfkeli:))
    Motorda kullanılan yağ bile farklı,
    Hybrit motorlara düşük kalınlıkta, ince yağ kullanılıyor, Viskozite farkı var normal 1.33 ve 1.6 atmosferik motorlara göre...
    Şimdi abimiz lpg taktırmış , eh ne diyeyim , Allah sahibine bağışlasın, satabileceğini pek tahmin etmiyorum😂😂😂
    Asla tüplü bir hybrit araca binmem..!
    Hybrit araç almamdaki en büyük etken az yakması değil, teknolojik olması , yüksek donanıma sahip olması...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 6263646566
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.